X

بایگانی خرداد 13, 1402

دفتر سینمایی

خبرسازی احمدرضا احمدی، لیلا حاتمی و امید حاجیلی در نیمه خرداد


در آستانه فرا رسیدن تعطیلات ایام سوگواری نیمه خرداد که روند اجراهای موسیقی و نمایشی و اکران‌های سینمایی و میزبانی موزه‌ها را تغییری موقتی می‌دهد، برخی چهره‌های موسیقی و ادبی و سینمایی همچنان خبرسازند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«رستگاری» همچنان در پیش تولید به سر می‌برد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سریال «رستگاری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی این روزها پیش تولید را می‌گذراند.

به گزارش سینماپرس، سریال «رستگاری» پیش از این به‌عنوان یکی از گزینه‌های جدی تلویزیون برای پخش در رمضان ۱۴۰۲ معرفی می‌شد با این حال این سریال هنوز به مرحله تولید نرسیده است.

این سریال که ابتدا قرار بود خردادماه کلید بخورد، مدتی است در مرحله پیش تولید به سر می‌برد و با برخی از بازیگران نیز قرارداد بسته است.

داستان سریال آن چنان که پیش از این گفته شده بود، فضایی ماورایی دارد و احتمال می‌رود همچنان یکی از گزینه‌های پخش در ایام ماه مبارک رمضان در پایان سال جاری باشد.

فیلمنامه این سریال را حسن وارسته به نگارش درآورده است که در قالب ۳۰ قسمت، سال گذشته تحویل تیم تولید شده است.

سریال «آزادی مشروط» با محوریت کرونا، آخرین سریال مسعود ده‌نمکی بود که سال گذشته روی آنتن رفت و نتوانست عملکرد موفقی در جذب مخاطب داشته باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سوران» جایگزین سریال بی‌منطق و نچسب «گیل‌دخت» می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: قسمت اول مجموعه نمایشی «سوران» در روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه از شبکه یک سیما پخش می شود.

به گزارش سینماپرس، سریال سوران که قصه مبارزات مردم کُرد در اواخر دهه ۵۰ را روایت می‌کند، جایگزین سریال گیل دخت می شود.

سریال «سوران» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده، در ۱۸ قسمت از ۱۷ خرداد ماه و با اتمام سریال «گیل دخت» پخش می شود.

این سریال چهارشنبه و پنج شنبه ها ساعت ۲۲:۱۵ پخش می شود و در روزهای جمعه بعد از خبر ساعت ۲۱، تکرار دو قسمت پخش شده در این دو روز روی آنتن می رود.

در خلاصه داستان «سوران» آمده است: همین الانم باورم نمی شه، همش میگم نکنه یه خوابه شیرین باشه که هر لحظه ممکنه ازش بپرم!؟ خواب نیست همه چی عین واقعیته. من و تو و بچه‌هامون…

مهدی نصرتی، علیرضا جعفری، توماج دانش‌بهزادی، مریم کاظمی، مصطفی کولیوندی، محمدرضا صولتی، احمد جعفری، روزبه رئوفی، گلنوش قهرمانی، هلن نقی‌لو، علی اکبر اصانلو، احمد صدفی، ارشیا عبدالهی، آرش نیازی، مدیا ذاکری، حمید محرابی، علیرضا حنفی، شاهو شاهمرادی، سیمین بهفر، با معرفی آسو پاشاپور و با هنرمندی زنده‌یاد حسام محمودی ترکیب بازیگران این سریال را تشکیل می‌دهند.

«سوران» به عنوان تازه‌ترین محصول مرکز سریال سوره، که اقتباسی آزاد از کتاب عصرهای کریسکان نوشته کیانوش گلزار راغب است، قصه مبارزه یک جوان آزاده کُرد در التهابات دهه ۵۰ منطقه کردستان را روایت می‌کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«گربه نره و روباه مکار» با ۶ اجرا ۱۶۰ میلیون تومان فروخت! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر تا پایان روز جمعه دوازدهم خرداد ۱۴۰۲ به تفکیک اجراها مشخص شد.

به گزارش سینماپرس، آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و همچنین تالار هنر تا پایان روز جمعه دوازدهم خرداد ماه سال ۱۴۰۲ به تفکیک اجراها اعلام شد.

نمایش «گربه نره و روباه مکار» به کارگردانی اوشان محمودی که از روز ۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ اجرای خود را در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ تماشاگر و قیمت بلیت ۱۵۰ هزار تومان آغاز کرده، تا پایان روز جمعه ۱۲ خرداد ماه با مجموع ۶ اجرا (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) و میزبانی از یک هزار و ۴۰۷ تماشاگر به فروشی معادل ۱۶۰ میلیون و ۸۲۷ هزار تومان دست پیدا کرده است.

نمایش «خدای جهنم» به کارگردانی سیاوش جامع که از روز ۴ خرداد ۱۴۰۲ در تالار چهارسو با ظرفیت ۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان روی صحنه رفته با مجموع ۸ اجرا و ۲۹۴ تماشاگر (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) ۱۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروش داشته است.

نمایش «نقطه ویرگول» به کارگردانی امیر سفیری نیز که از روز ۳ خرداد ۱۴۰۲ اجرای خود را در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۹۰ هزار تومان آغاز کرده (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) تا پایان روز جمعه ۱۲ خرداد ماه با ۹ نوبت اجرا و میزبانی از ۴۳۵ تماشاگر به فروشی معادل ۲۸ میلیون و ۳۱۴ هزار تومان دست پیدا کرده است.

نمایش «زوج ناجور» به کارگردانی محمد حسین پیوندی هم که از روز ۲ خرداد ۱۴۰۲ اجرای خود را در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان آغاز کرده (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) تاکنون با ۱۰ نوبت اجرا و میزبانی از ۷۵۷ تماشاگر به فروشی معادل ۵۵ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان دست پیدا کرده است.

نمایش «قصه‌های درگوشی» به کارگردانی حسین حیدری پور نیز که از روز ۲ خرداد ۱۴۰۲ در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر اجرای خود را آغاز کرده، تاکنون با ۱۰ نوبت اجرا، قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) و۴۳۸ تماشاگر، ۲۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان فروش داشته است.

نمایش «بی صورت فلکی» به کارگردانی مریم باقری نیز که از روز ۸ خرداد ۱۴۰۲ اجرای خود در تالار چهارسو با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان آغاز کرده تاکنون (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) ۴۷۵ تماشاگر و ۴۳ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان فروش داشته است.

نمایش «پروانه و یوغ» به کارگردانی امیر محمد دشت‌گلی نیز که از روز ۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان روی صحنه رفته، تا کنون با ۷ و ۲۵۸ تماشاگر به فروشی معادل ۱۷ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسیده است.

نمایش «مجلس شبیه لیر بیچاره» به کارگردانی ملیکا رضی هم که از روز ۲۱ اردیبهشت در کارگاه نمایش با ظرفیت ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۶۰ هزار تومان روی صحنه رفته تا روز جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ با مجموع ۱۸ اجرا (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان)، ۴۲۵ تماشاگر و ۲۱ میلیون تومان فروش داشته است.

نمایش «کنیزک و پادشاه» به کارگردانی ریحانه چزایی هم که از روز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در تماشاخانه سنگلج با ظرفیت ۲۳۶ نفر و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان روی صحنه رفته است (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) تا روز ۹ خرداد ماه با ۱۷ نوبت اجرا و ۳۰۸ تماشاگر به فروشی معادل ۸ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان دست پیدا کرده است.

نمایش «سیمرغ» به کارگردانی اکبر صادقی نیز که از روز اول خرداد در تماشاخانه سنگلج با ظرفیت ۲۳۶ نفر و قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان روی صحنه رفته تا روز ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) با ۱۱ نوبت اجرا و ۳۵۹ تماشاگر به فروشی معادل ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دست پیدا کرده است.

نمایش «درگوشی» به کارگردانی نرگس اصغری هم که از روز ۲۵ اردیبهشت ماه در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۲ نفر و قیمت بلیت ۵۴ هزار و ۵۰۰ هزار تومان روی صحنه رفته، تاکنون با مجموع ۱۶ اجرا و ۸۲۹ تماشاگر (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) به فروشی معادل ۳۳ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۸۷۵ تومان دست یافته است.

نمایش «سیندرلا» به کارگردانی مریم کاظمی نیز هم که از روز ۲۰ اردیبهشت ماه در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۰ نفر و قیمت بلیت ۶۰ و ۷۰ هزار تومان روی صحنه رفته روی صحنه رفته، تاکنون با مجموع ۱۹ اجرا و ۴ هزار و ۲۸۴ تماشاگر (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) به فروشی معادل ۲۵۹ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۷۰ تومان دست پیدا کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گروه «پازل» تازه‌ترین کنسرت خود را برگزار کرد


گروه «پازل» با حضور علی رهبری و آرین بهاری شامگاه جمعه دوازدهم خردادماه پس از چهار سال در برج میلاد روی صحنه رفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتظار دادیم مسئولان دولتی در حوزه فرهنگ برنامه‌ریزی داشته باشند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: قائم مقام سازمان تبلیغات گفت: از مسئولان دولتی انتظار داریم همانطور که در حوزه‌های زیرساختی سرمایه‌گذاری می‌کنند، به حوزه فرهنگ هم توجه کنند.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام و المسلمین روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری ستاد حجاب و عفاف سازمان تبلیغات اسلامی درباره رویکرد کلان سازمان تبلیغات اسلامی پیرامون حجاب گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب از ابتدای پدیده کشف حجاب درباره تلاش دشمن پیرامون دوقطبی‌سازی جامعه هشدار دادند، سیاست سازمان تبلیغات اسلامی تبیین ضرورت حفظ یکپارچگی جامعه و پرهیز از دوقطبی‌سازی بوده و است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی ادامه داد: این سیاست به آن معنا نیست که ما باید نسبت به ترویج مسئولانه و هوشمندانه حجاب قصور داشته باشیم. ما از همان ابتدا در حین اینکه مراقبت می‌کردیم دوقطبی‌سازی دشمن شکل نگیرد، فعالیت ایجابی خود را در زمینه لزوم تبیین حجاب برای جامعه و آفات گسترش بی‌حجابی ادامه دادیم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در مواجهه با پدیده‌های نوظهور فعالیت‌های جامعه تبلیغی و شبکه مبلغین در سراسر کشور دو گونه است. یکسری اقدام مستقیم و صریح است. این اقدامات پیرامون واقعه‌ای با اظهارنظر مستقیم و برپایی دوره‌های توجیهی همراه است. یکسری از اقدامات غیرمستقیم است. به عنوان مثال، برگزاری جشن‌های تکلیف در سراسر کشور مصداق اقدام غیرمستقیم بود، که مورد استقبال دختران نوجوان قرار گرفت.

به گفته وی، برگزاری نمادین جشن تکلیف با حضور رهبر انقلاب با عنوان «جشن فرشتگان» مصداق دیگر این عمل بود. جشن «روزه اولی‌ها» هم نوع دیگری از جشن تکلیف در ماه رمضان بود، که در سراسر کشور برگزار شد؛ بنابراین فعالیت‌های ما در حوزه حجاب به صورت مستقیم و غیر مستقیم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک دستگاه فرهنگی و تبلیغی در حوزه ایجابی مسئولیت دارد، بیان کرد: مسئولیت حوزه سلبی با این نهاد نیست. همانطور که دشمن برای تخریب باورهای مردم و جوانان سرمایه‌گذاری می‌کند، توقع می‌رود در زمینه مقوله‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری جدی شود. انتظار دادیم همانطور که مسئولان دولتی در حوزه‌های زیرساختی سرمایه‌گذاری می‌کنند و در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی برنامه می‌چینند، در حوزه فرهنگ برنامه‌ریزی داشته باشند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حسام‌الدین سراج: امیدوارم صبح امید موسیقی را ببینیم


حسام‌الدین سراج که به ارائه توضیحاتی درباره موسیقی آئینی پرداخت، به طور کلی درباره وضعیت موسیقی در ایران گفته است که دولت‌ها موسیقی را به چشم ابزاری برای سرگرمی جوانان می‌بینند. حال می‌بینیم که بازار کنسرت‌ها گرم است فقط برای اینکه جوان‌ها سرگرمی داشته باشند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انقلاب خود معجزه‌ای بزرگ بود اما تداوم انقلاب و عمر چهل و پنج ساله آن معجزه‌ای بزرگ‌تر است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اسماعیلی گفت: نیمه خرداد مبدا نهضت اسلامی مردم ایران است و قیام خونین مردم ایران به پیشتازی مردم منطقه ورامین مبدا نهضت انقلاب به شمار می‌رود.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه جمعه دوازدهم خردادماه با حضور در قرچک ورامین در اختتامیه کنگره ملی شصتمین سالگرد قیام پانزده خرداد، شهدای قیام پانزده خرداد حضور و به ایراد سخن پرداخت.

اسماعیلی در بخشی از سخنان خود در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مردم دیندار و انقلابی قرچک ورامین برگزار شد، علت محدثه انقلاب را علت مبقیه آن دانست و گفت: اگر در آن روز مردم عزیز ایران و این منطقه به پاخاستند و نهضت را آغاز کردند امروز پس از شصت سال همچنان همان اهداف و آرمان ها، مردم ایران را به پیش می‌برند.

اسماعیلی ادامه داد: نهضت امام (ره) حرکتی کاملا دینی و نقطه تکاملی بر همه حرکت‌های متعدد در دویست سال اخیر بود، زیرا این رهبر بزرگ تمامی عناصر مبارزه را با دقت کنار هم چید و همزمان در سخنرانی‌های خود با این که از ظلم خاندان پهلوی سخن می‌گفت، به حضور استبداد خارجی در منطقه اعتراض کرده و در عین حال یک مولفه جدید به این دو اضافه کرد که آن مبارزه با رژیم صهیونیستی و اشغالگر قدس بود.

وزیر فرهنگ در دولت مردمی در ادامه افزود: امام (ره) از روز اول نهضت برای برقراری استقلال و آزادی در داخل کشور، مبارزه با ظلم در نظام بین الملل و مبارزه با غده سرطانی رژیم صهیونیستی تلاش کردند که این امر به عنوان مولفه‌هایی که سه اولویت اعلامی و اعمالی امام راحل بود قابل توجه است.

اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: هیچ حرکتی در تمام طول تاریخ بشر و در هیچ جامعه‌ای به مانند انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، با چنین اجماع عظیم مردمی اتفاق نیفتاده است، به همین دلیل امام (ره) در وصیت نامه خود به این امر مهم اشاره کرده اند که مردم عصر جمهوری اسلامی به مراتب از مردم مدینه و حجاز در عصر نبوی و مردم عراق و کوفه در عصر حسین بن علی (ع) بر ایمان دینی خود پایدارترند.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب خود معجزه‌ای بزرگ بود، اما تداوم انقلاب و عمر چهل و پنج ساله آن معجزه‌ای بزرگ‌تر است، افزود: ما به واسطه مفهوم《حجاب هم عصری》با انقلاب سال ۵۷ توان درک همه جوانب و عمق این اتفاق بی نظیر را نداریم، نهضت امام (ره) پانزده سال بعد پس از آغاز، علیرغم قدرت استبداد داخلی که مجهز به امکانات آمریکا و هم پیمانان غربی او بود به پیروزی رسید و به همین خاطر است که بسیاری اصل این نهضت را معجزه می‌دانند؛ معجزه اعتقاد به خدا و نصرت الهی امام عزیز که به واسطه آن نهضت را به پیش بردند.

وزیر فرهنگ افزود: ما در انقلاب، تجربه مشابه و الگو نداشتیم و چنان که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بیان کردند، انقلاب ما کار خود از نقطه صفر شروع کرد. انقلاب، اما امروز کارنامه مشحون از اتفاقات بی نظیر را در خود دارد که مردم در سایه پیوند میان امت و امام آفریدند.

وی تاکید کرد: امروز انقلاب مسیر تکاملی خود را طی می‌کند و دولت مردمی وظیفه خود را استقرار جامعه اسلامی می‌داند، و این امر یعنی برقراری سیره و سلوک مومنانه در همه بخش‌های جامعه و تا جامعه اسلامی را به معنای کامل پیاده نشود امکان تحقق تمدن نوین اسلامی وجود نخواهد داشت.

وی در پایان ماموریت محوری دولت آیت الله رئیسی در عرصه فرهنگ استقرار سیره و سلوک مومنانه، فرهنگ اصیل دینی، نهضت بازگشت به مساجد، پرهیز از دو قطبی گرایی و استفاده از همه ابزارهای فرهنگی و هنری برای تعمیق باورهای دینی دانست و خاطرنشان کرد: دولت انقلابی در تکمیل حلقه‌های نهضت به جامعه اسلامی می‌اندیشد که باید خود را در معماری، هنر، اقتصاد و همه حوزه‌های اجتماعی نشان دهد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمی‌توانی جلو حقیقت را بگیری؛ هیچ‌کس نمی‌تواند


کاوه گلستان می‌گوید: «جذبه‌ای که امام روی من داشت، من را می‌گرفت و هر وقت که پهلویش بودم، اصلاً آدم دیگری می‌شدم.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«گیج‌گاه» ایرانی باب میل روس‌ها قرار گرفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «گیج‌گاه» برنده جایزه بهترین فیلمنامه از شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی چبوکساری در روسیه شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «گیج‌گاه» به کارگردانی «عادل تبریزی» و تهیه‌کنندگی «حنیف سروری» و «میرولی اله مدنی» برنده جایزه بهترین فیلمنامه از شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی چبوکساری در روسیه شد.

«عادل تبریزی» و «ارسلان امیری» به صورت مشترک فیلم‌نامه این فیلم سینمایی را به رشته تحریر درآورده‌اند.

در بیانیه هیات داوران این جشنواره آمده است که «گیج‌گاه» نگاه نو از سینمای ایران است که توانسته تعادل در بین کمدی و تراژیک را به خوبی رعایت کند.
«عادل تبریزی» جایزه خود را به «فردوس کاویانی» بازیگر پیشکسوت سینمای ایران تقدیم کرد.
حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه خواه، ‌سیاوش چراغی‌پور، علی راد، مریم همتیان، ایمان اسماعیل پور، داوود ونداده، حامد شیخی، وحید رحمتی، با حضور فرهاد آییش، با هنرمندی جمشید آریا (هاشم پور) و خاطره‌سازان: رضا صفایی پور، حسن رضایی نقش‌آفرینان این فیلم سینمایی هستند.
«گیج‌گاه» پیش از این در چهلمین دوره فیلم‌های میلان موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم شده و در دومین حضور بین المللی موفق به دریافت این جایزه از جشنواره چابکساری شد.

همچنین در سومین حضور بین المللی به نهمین دوره جشنواره سینه لا ویستا در آرژانتین می‌رود. این فیلم با سرمایه گذاری مشترک حنیف سـروری و محمد حسینخانی ساخت و تولید شده و پخش بین المللی این فیلم سینمایی توسط کمپانی ماداکتو پیکچرز به مدیریت محمد توریوریان انجام می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع