داستان رفاقت کیارستمی با آغداشلو
همزمان با هفتمین سالگرد درگذشت عباس کیارستمی، فیلمساز و عکاس نامدار ایرانی، کتاب «من عباس کیارستمی هستم؛ گندمزارهای من» منتشر شد.
همزمان با هفتمین سالگرد درگذشت عباس کیارستمی، فیلمساز و عکاس نامدار ایرانی، کتاب «من عباس کیارستمی هستم؛ گندمزارهای من» منتشر شد.
سینماپرس: شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با شش فیلمنامه موافقت کرد.
به گزارش سینماپرس، فیلمنامههای: «ساعت ۶ صبح» به تهیهکنندگی علی اوجی، کارگردانی مهران مدیری و نویسندگی عباس رافعی و علی اوجی، «سینما مولن روژ» به تهیهکنندگی کیوان علیمحمدی، کارگردانی و نویسندگی کیوان علیمحمدی و علیاکبر حیدری، «ساعت عاشقی» به تهیهکنندکی و کارگردانی داود محمدی شلمانی و نویسندگی پیمان شمس، «پول و پارتی» به تهیهکنندکی و کارگردانی سعید سهیلی و نویسندگی حسام سامریزاده مقدم، «لیث» به تهیهکنندگی محمدرضا شرفالدین و کارگردانی و نویسندگی محمود دینی و «آن دو» به تهیهکنندگی علیرضا سبط احمدی، کارگردانی مرتضی رحیمی یتیم و نویسندگی سیدمهدی سجادپور موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.
مسئول باشگاه سرود مرکز هنری رسانهای «نهضت» از آغاز پروژه «ایران سرود» با هدف شناسایی و معرفی گروه ها و هنرمندان فعال حوزه سرود در شهرهای مختلف کشور خبر داد.
سینماپرس: صدابردار فیلم سینمایی «چریکهٔ تارا» گفت: فیلم سینمایی «کانی مانگا» در تاریخ سینمای جنگ ما مهم است چون قدرت ایران در مقابل عراق را نشان میداد.
به گزارش سینماپرس، اسحاق خانزادی که صدابرداری یا صداگذاری بیش از ۱۳۰۰ فیلم سینمایی بلند، کوتاه، مستند، گزارشی و خبری را در کارنامه دارد در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا در پاسخ به این پرسش که کدامیک از این آثار را بیش از سایرین دوست دارد، بیان کرد: همه فیلم هایم را دوست دارم از عقاب ها (ساموئل خاچیکیان ۱۳۶۳) و کانی ماگا (سیف الله داد ۱۳۶۶) گرفته تا سایر آثارم.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا کانی مانگا در زمان خود و پس از آن تا به این اندازه اثر درخشانی بود، گفت: کانی مانگا مهم بود چرا که قدرت ایران در مقابل عراق را نشان می داد.
صدابردار فیلم سینمایی خائن کشی (مسعود کیمیایی ۱۴۰۰) اظهار داشت: دوسال در جبهه ها بودم و از پل زهاب گرفته تا تمام نقاطی از ایران که در آن جنگ بود را رفتم و کار کردم و بزرگترین آرشیو صدای جنگ را ما برای وزارتخانه خودمان (امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) درست کردیم که موجود هست.
خانزادی در پاسخ به این پرسش که در میان فیلمسازان متعددی که سابقه کار با آنها را دارد، کدام یک را و به چه دلیل برجسته می داند، گفت: چریکه تارا (بهرام بیضایی ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸) را بسیار دوست دارم. بیضایی آدمی بود که بسیار خوب یاد می داد. ساعت ها با بازیگرانش راجع به نقششان صحبت می کرد و کاری می کرد تا بازیگر در قالبی که قرار است قرار گیرد یک خروجی شاخص داشته باشد.
صدابردار فیلم سینمایی گیجگاه (عادل تبریزی ۱۳۹۹) در مورد مسعود کیمیایی هم بیان کرد: کیمیایی یک استثنا و مردی قوی است. مدرسه دارد و درس می دهد و بازیگران خوبی را به سینما معرفی کرد و هنوز که هنوز است وقتی با ایشان حرف می زنید از گفت وگو با ایشان لذت می برید. دیگر به این سادگی نمی توانید چنین آدم هایی را پیدا کنید چرا که امروز همه دنبال این هستند که بزنند و بروند.
خانزادی ادامه داد: ناصر ملک مطیعی هم یکی دیگر از هنرمندانی بود که بسیار با ایشان فیلم کار کردم؛ مردی معلم بود. به لحاظ اخلاقی همه شان عالی بودند و نمی توانم بگویم که کسی از ایشان بد بود. بعد از انقلاب هم همین بود و آدم های شاخص و بزرگی در کارنامه کاری من بودند.
اسحاق خانزادی با نام هنریِ احمد خانزادی در سال ۱۳۲۹ در شهر کیلان در شهرستان دماوند در استان تهران به دنیا آمد. او فعالیتهای هنریاش را در سنین نوجوانی و از سال ۱۳۴۳ به عنوان یکی از کارکنان فنی استودیو «عصر طلایی» (به مدیرت عزیزالله کردوانی) آغاز نمود. خانزادی که صداگذاری را از سال ۱۳۴۵ در کنار روبیک منصوری آغاز کرده بود، این کار را از سال ۱۳۴۷ بهطور مستقل ادامه داد و نخستین باری که نامش در عنوانبندی فیلمها بهعنوانِ صداگذار ثبت شد، فیلمهای هفت دختر برای هفت پسر (محمد متوسلانی، ۱۳۴۷) و سپس بهرام شیردل (امین امینی، ۱۳۴۷) بود.
وی در سال ۱۳۵۰ و با معرفیِ بهرام ریپور، در وزارت فرهنگ و هنر استخدام شد. اسحاق خانزادی تاکنون صدابرداری یا صداگذاری ۱۳۰۰ فیلم سینمایی بلند، کوتاه، مستند، گزارشی و خبری را در سینما و تلویزیون ایران انجام داده که برخی از مهمترین آنان عبارتند از: یک اتفاق ساده (سهراب شهید ثالث، ۱۳۵۲)، طبیعت بیجان (سهراب شهید ثالث، ۱۳۵۴)، ملکوت (خسرو هریتاش، ۱۳۵۵)، در امتداد شب (پرویز صیاد، ۱۳۵۶)، چریکهٔ تارا (بهرام بیضایی، ۱۳۵۷) و دلشدگان (علی حاتمی، ۱۳۷۰).
خانزادی همچنین صدابرداری «هفتمین دورهٔ بازیهای آسیایی در تهران» را نیز بعهده داشتهاست. اسحاق خانزادی از دههٔ ۱۳۷۰ که صدابرداری سر صحنه در سینمای ایران گسترش یافت، در این زمینه نیز فعالیت کرده و گاهی به او پیشنهاد بازیگری نیز داده شدهاست که از آن جمله بازی در فیلم سردار جنگل (امیر قویدل ۱۳۶۲) است.
از دیگر زمینههای فعالیت هنری او، میتوان به طراحی چهرهپردازی در فیلم تحفهها (ابراهیم وحیدزاده ۱۳۶۶) و انتخاب موسیقی برای دو فیلم توجیه (منوچهر حقانیپرست ۱۳۶۰) اشاره کرد.
«نقش برجسته مرد عالیرتبه ساسانی» که گفته میشود حدود ۳۵ سال قبل از ایران به صورت غیرقانونی خارج شده بود حالا به داخل کشور بازگشته است. مجسمه و نقش برجستهها را این روزها میتوان در میان آثار هنر تجسمی جای داد اما آیا در زمانهای گذشته نیز نگاه به آثار هنری فعلی اینچنین بوده است؟ بر همین اساس یک پژوهشگر هنری که معتقد است این آثار از جنبه دیگری به جز خلق یک اثر هنری نگاه میشدند، به بررسی مواردی چون تاریخچه هنر تجسمی در ایران و بررسی دو نگاه هنری و کاربردی در تاریخ هنر تجسمی در ایران پرداخت.
پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در آیین پایانی هفدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی که به همت اداره کل روابط عمومی صداوسیما در سالن اجتماعات کوثر ساختمان اداری این سازمان برگزار شد خطاب به برگزیدگان این دوره از مسابقات قرآنی با بیان اینکه افتخار میکنیم همکاران عزیزی، چون شما به برکت قرآن، میدرخشند اظهار کرد: در دورهای که تحول در رسانه ملی به عبارت «هویتمحوری» مزین شده است، باید بگویم که قرآن همه هویت ماست و هرچه در مسیر قرآن و تعالی رسانه ملی زیر سایه قرآن تلاش کنیم، حتما در مسیر تحول حرکت کردهایم.
وی افزود: اقیانوس عمیق معارف قرآن به قدری گسترده است که هرچه در آن وارد شده و غور کنیم، برکتش روز افزون خواهد بود و انشاءالله همه ما در رسانه ملی و همه مردم از برکات آن بهرهمند خواهند شد.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به تقدیر از حجتالاسلام قرائتی برای ۴۴ سال مجاهدت فرهنگیاش در رسانه ملی در ماه اخیر اظهار کرد: ایشان باوجود آنکه تمام زندگیاش مشحون از نعمات و برکات نورانی قرآن بوده و همه عمرش را صرف خدمت به قرآن کرده باز هم معتقد بود که برای قرآن کاری نکرده است. امید است با خلاقیت، نوآوری، عزم و اراده جدی بتوانیم قرآن را به عنوان قرآنِ زندگی معرفی کرده و در خدمت قرآن باشیم.
وی در خاتمه از همکارانش در معاونت سرمایه انسانی خواست که ظرف مدت یک ماه با تنظیم آیین نامهای با هدف تشویق به انس با قرآن، برای همکاران و آنها که فرزندانشان را به فراگیری قرآن در حوزههای مختلف ترغیب کردهاند امتیازاتی درنظر بگیرند.
در این مراسم، حسین قرایی، مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی نیز با اشاره به اینکه امسال، هفدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی پس از وقفه دوساله کرونایی، از سرگرفته و برگزار شد گفت: این دوره از مسابقات با استقبال یک هزار و ۲۰۰ نفر از همکاران توسط مدیریت فرهنگی اداره کل روابط عمومیبرگزار شد و از همه استانهای کشور، شرکتکننده داشتیم و این میزان استقبال تصویر خوبی را از همکاران مانوس با قرآن ترسیم و مخابره میکند.
محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد
در ادامه این مراسم، بیانیه دبیرخانه هفدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی در خصوص هتک حرمت قرآن کریم در سوئد نیز قرائت شد؛ در این بیانیه با اشاره به آیه هشت سوره مبارکه صف آمده است: «بار دیگر دستان آلوده اهل کفر جسارت کرد و قرآن عزیز و شریف را هتک حرمت نمود. البته که به گواه آیه مبارکه قرآن نمیتوانند نور خدا را خاموش کنند و این فعل خبیثانه امری است که در طول قرنهای متمادی از عنودان بدگوهر همواره سر زده است. اما این بار نه فقط هتک حرمت از سوی یک فرد یا فرقه، بلکه با مجوز دولت قانونی کشوری صورت پذیرفته است که همواره خود را عدالتطلب تلقی میکند. البته که بارها و بارها گزافگویی عدالتطلبیشان بر همگان عیان و عیار نداشتهشان مشخص شده است!»
اعضای دبیرخانه این دوره از مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی، صدور مجوز رسمیبه هتاکان را که از سوی دولت سوئد صورت پذیرفته، قابل قبول ندانسته و تاکید کردند که «اسلام دین فراگیری است که همه فرق آن بر متن قرآن و تقدسش اشتراک نظر قطعی داشته و تعرض به آن را نمیپذیرند. مسئولیت تعرض اخیر که نسبت به قرآن کریم صورت پذیرفته، مستقیما با دولت سوئد است و مقتضیاست هر چه سریعتر از آحاد امت مسلمان عذرخواهی نموده و هتاکان را مجازات نماید. اجازه رسمیبه هتک حرمت قرآن در مقام آزادی تجاوز و تعرض است و هیچ ارتباطی با آزادی بیان ندارد.»
در ادامه این بیانیه آمده است: «سوزاندن قرآن آن هم در مقابل مسجد مسلمانان هیچ معنایی جز برافروختن آتش فتنه ندارد. توهین به مقدسات امری است که در هیچ مرام جهان شمولی نمیگنجد و همواره از نظر صاحب نظران بینالمللی محکوم است. دبیرخانه هفدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی بر خود وظیفه میداند این عمل شنیع را محکوم کند و از همه مسلمانان میخواهد تا ریشهکنی فتنه اهل کفر آنچنان که شایسته است حول ولایت امیرالمومنین (سلام الله علیه) و خاندان رسالت جمع شوند تا پرچم هدایت، که در خیمهگاه جمهوری اسلامیبرافراشته است به دست صاحب اصلی انقلاب حضرت بقیهالله الاعظم برسانیم.»
اعلام اسامیبرگزیدگان هفدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی
در پایان این مراسم ضمن تقدیر از یک خانواده قرآنی، از برگزیدگان در رشتههای مختلف تقدیر به عمل آمد که اسامی آنها به این شرح است:
– اسماعیل همایی (استان خراسان رضوی)، رتبه اول؛ یوسف تبریزیان (استان تهران)، رتبه دوم و احد ایرانمنش (استان کرمان)، رتبه سوم در رشته ترتیل
– محمدعلی کریمی سامیان (استان اردبیل)، رتبه اول؛ علی حوری کامران (استان تهران)، رتبه دوم و مهدی گیاهچین (استان اصفهان)، رتبه سوم در رشته قرائت
– فلاح شوشتری مجلسی (استان تهران)، رتبه اول؛ سیدیاسر صفوی (استان بوشهر)، رتبه دوم)؛ مهدی گلچین دوست (استان قزوین)، رتبه سوم در رشته دعا و مجید آهنگری کیاسری (استان مازندران، شایسته تقدیر در رشته بتهال
– محمدجواد نوری (۱۲ ساله، استان قزوین)، رتبه دوم و امیرمهدیهادیپور نقنه (۱۲ ساله، استان چهارمحال و بختیاری)، رتبه سوم در رشته اذان
– هادی اسماعیلی جندابه (۱۴ ساله، استان اصفهان)، رتبه اول؛ محمد مهدی احمدی (۱۲ ساله، استان مرکزی) رتبه دوم و نرگس ایزد پناهی (۱۰ ساله، استان تهران)، رتبه سوم در بخش ترتیل گروه سنی هفت تا ۱۵ سال
– حسن عسکری زاده (۱۰ ساله، استان تهران)، رتبه اول؛ محمدحسین خواجه (۱۱ ساله، استان گلستان)، رتبه دوم و علی سعادت نوری (۱۲ ساله، استان مرکزی)، رتبه سوم در بخش قرائت گروه سنی هفت تا ۱۵ سال
– فاطمه وکیلی (۱۵ ساله، استان اصفهان)، رتبه اول؛ محمدحسین رضایی (۱۴ ساله، استان مرکزی)، رتبه دوم و ایمان بنایی (۱۵ ساله، استان تهران)، رتبه سوم در رشته حفظ
– عبدالرضا بیت سیاح (استان خوزستان)، رتبه اول؛ حسین طالبی (استان همدان)، رتبه دوم و فریبا بتشکن (استان چهارمحال و بختیاری)، رتبه سوم در رشته آشنایی با احکام
– حسین نظری (استان آذربایجان شرقی)، رتبه اول؛ سمیرا امیری (استان کرمانشاه)، رتبه دوم و سمیرا محمدی رحیم (استان همدان)، رتبه سوم در بخش سیره اهل بیت (ع)
– مریم ساداتیپور (استان اصفهان)، رتبه اول؛ هیفا جواهریان (استان تهران)، رتبه دوم و علیرضا اسعدی (استان اصفهان)، رتبه سوم در رشته ترجمه و تفسیر
نگارخانه صفوی این روزها میزبان آثار هنرمندانی است که ۴۳ اثر را با موضوعهایی مانند طبیعت بیجان، چهره و مناظر طبیعی خلقکردهاند و آغازِ پنهان، نخستین مواجهه آنها با مخاطبان است.
مجموعه تلویزیونی «هشت بهشت» داستانهایی از کتب کهن فارسی همچون «جوامع الحکایات و لوامع الروایات»، «فرج بعد از شدت»، «گلستان سعدی» و «مثنوی معنوی» را در قالب نمایشهای داستانی به تصویر میکشد.
در این مجموعه که فیلمبرداری آن در اطراف روستای نیستانک شهرستان نائین انجام شده بود، هنرمندانی همچون هادی اسلامی، سیروس گرجستانی، بهمن روزبهانی، حسین پناهی، کاظم افرندنیا، حسن اکلیلی، خسرو شجاع زاده، سیامک اطلسی، هوشنگ حریرچیان، میرصلاح حسینی، اردلان شجاع کاوه و… به ایفای نقش پرداختهاند.
مجموعه تلویزیونی «هشت بهشت» از تولیدات سالهای ۶۷ تا ۶۹ شبکه دو سیما، به تهیهکنندگی و کارگردانی اکبر خواجویی و مدیر دوبلاژی ناصر طهماسب است که طی ۷ شب از دوشنبه ۱۹ تیر تا چهارشنبه ۲۱ تیر و از شنبه ۲۴ تیر تا سهشنبه ۲۷ تیر ساعت ۲۱:۱۰ روانه آنتن این شبکه خواهد شد.
مگر میشود سخن از هنر موسیقی مقامی خراسان به میان بیاید و ذکر بزرگان این عرصه چون عثمان محمد پرست، غلامحسین سمندری، ذوالفقار عسگری پور، استاد غلامعلی پورعطایی، حاج قربان سلیمانی و خنیاگران دیگر نشود که سالیان سال در این خطه با سرپنجههای سحر انگیزشان دل هر عاشقی را سرمست از صدای دوتار میکردند.
در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
مسابقه گویندگی” صدای تو” در فصل بهار با محوریت کتاب” همه چیز روبه راه است، ممنونم ” نوشته شهاد زمانی برگزار شد و فصل دوم این مسابقه با محوریت کتاب انسان آسمان به قلم امام موسی صدر ویژه نوجوانان برگزار شد.
شهاد زمانی یکی از داوران فصل دوم گویندگی «صدای تو» گفت: قرائت امام موسی صدر از دین، قرائتی بسیار مترقی و نو، انسانی، فطری، واقعگرا وعملگرا است. امام موسی صدر در کتاب «انسان آسمان» پرسشهای مهمی را مطرح میکند از جمله آنکه چه تفاوتی میان کسی که ولایت امام علی (ع) را پذیرفته و کسی که نپذیرفته وجود دارد، ولایت امیرالمؤمنین چه تاثیری بر زندگی ما گذاشته است و اینکه آیا دغدغهها و اولویتهای ما همان دغدغهها و اولویتهای حضرت علی (ع) است.
زمانی درباره برگزاری این دوره از مسابقه بیان کرد: هدفگذاری ما ایام عید سعید غدیر خم بود که به بهانه این روز بزرگ فصل دوم مسابقه گویندگی را برگزار کنیم و به شخصیت والای امام علی (ع) بپردازیم. به همین دلیل کتابی را انتخاب کردیم که به سیره حضرت علی (ع) پرداخته باشد و نوع نگاه و مطالب آن تازگی و جذابیت لازم را داشته باشد.
وی درباره شرایط و زمان فصل دوم مسابقه گویندگی «صدای تو» در قیاس با فصل اول آن توضیح داد: این فصل همزمان با مراسمهای دیگری، چون مهمانی ده کیلومتری که در سطح شهر در حال برگزاری بود، برگزار شد و طبیعی است تحتالشعاع آن برنامهها قرار بگیرد. به علاوه فصل اول مسابقه گویندگی در چند شب متوالی در فضای باز محوطه فرهنگسرا انجام گرفت و به همین علت به صورت فراگیرتری اجرا شد و شب فینال، اجراهای باکیفیت تری داشتیم. اما فصل دوم تنها در یک مرحله اجرا شد و طبیعی است شاهد هم اجراهای نسبتا ضعیف و هم اجراهای قوی باشیم. کتاب «انسان آسمان» جستارهایی از امام موسی صدر درباره امیرالمؤمنین (ع) است که نوجوانان بخشهایی از آن را اجرا میکردند.
زمانی درباره انتخاب این کتاب بیان کرد: سوژه کتاب «انسان آسمان» برای نسل جدید بسیار جذاب است. مجموعه سخنرانیهای امام موسی صدر که در این کتاب گردآوری شده حاصل نگاه متفاوت و جذاب وی به شخصیت امام علی (ع)، ولایت و مسئولیتهای شیعه در قبال ایشان است که حتی برای کسانی که اصطلاحا قشر خاکستری هستند و زاویهای با دین ندارند و به هر دلیلی تغذیه فرهنگی و فکری لازم را نداشتند و به دنبال خوراک فکری متفاوتی هستند، بسیار جذاب است.
وی ادامه داد: قرائت امام موسی صدر از دین، قرائتی بسیار مترقی و نو، انسانی، فطری، واقعگرا وعملگرا است. امام موسی صدر در این کتاب پرسشهای مهمی را مطرح میکند از جمله آنکه چه تفاوتی است میان کسی که ولایت امام علی (ع) را پذیرفته و کسی که نپذیرفته وجود دارد، ولایت امیرالمؤمنین چه تاثیری بر زندگی ما گذاشته است و اینکه آیا دغدغهها و اولویتهای ما همان دغدغهها و اولویتهای حضرت علی (ع) است، آیا ما واقعا پیرو مولا بودهایم، اگر پیرو حقیقی او بودهایم این چه زندگیای است که داریم و چرا عقبماندهترین شهرها، شهرهای شیعیان است و یا چرا اینهمه فقیر و یتیم و مشکلات ریز و درشت داریم.
داور مسابقه کویندگی «صدای تو» عنوان کرد: قطعا اگر ما پیرو حقیقی امیرالمؤمنین باشیم زندگی متفاوتتری خواهیم داشت. در مباحث مطرح شده در کتاب نوعی عملگرایی دیده میشود و تمام مسائل دینی، بصورت واقعی و معطوف به زندگی حقیقی ما مطرح شده است و به نظرم این نگاهی بسیار جذاب برای نسل جدید است. در روز مسابقه هم به عینه دیدیم که حتی نوجوانان سنین پایینتر هم با کتاب ارتباط خوبی برقرار کردند و مطالب مطرح شده در کتاب «انسان آسمان» برای آنها جذاب و متفاوت بود.
زمانی در خصوص معیارهای هیئت داوران برای انتخاب گویندگان برتر اظهار کرد: معیارهای ما همان معیارهای فصل اول مسابقه «صدای تو» بود. طنین و رنگ صدا، لحن متناسب خوانش کتاب و وقف و وصلها و تسلط شرکتکنندگان بر متن کتاب از معیارهای اصلی ما در مسابقه بود.
وی تاکید کرد: ما در صدد آن هستیم که استعدادهای گویندگی را شناسایی کنیم و آنها به صورت حرفهای در این وادی فعالیت داشته باشند. کمااینکه برای یکی از برگزیدگان فصل اول مسابقه این اتفاق افتاد و در حال حاضر با مجموعهای در حال همکاری است و اتفاقات خوبی در مسیر حرفهای او خواهد افتاد ان شاءالله.
زمانی درباره استعدادهای فصل دوم مسابقه گفت: در فصل دوم مسابقه هم شاهد استعدادهای خوبی بودیم و پنج نفر برگزیده بسیار صداهای خوبی داشتند و بر کار خود مسلط بودند. یکی از این برگزیدگان هم صدای خوبی برای گویندگی و هم دوبله دارد. کارکرد این برنامهها شناسایی اینگونه افراد مستعد و توانمندی است تا در مسیر درستی آموزش ببینند و فعالیت داشته باشند. ضمن آنکه در این مسابقه کتاب هم خوانده میشود و فرهنگ کتابخوانی گسترش پیدا میکند.
زمانی ضمن تاکید بر اهمیت مسابقه گویندگی «صدای تو» بیان کرد: طبیعتا مسابقه گویندگی «صدای تو» کار نویی است که ما هم در حال تجربه کردن آن هستیم. قطعا در دورههای آتی این اتفاق برنامهریزی شدهتر و دقیقتر و با عنایت به تمام جزئیات، محقق خواهد شد ان شاءالله ضمن آنکه تجربه فصل اول مسابقه که چندین مرحله، بصورت مقدماتی و پس از آن فینال برگزار شد، تجربه بسیار خوبی بود و شاهد بودیم که روز فینال، سطح کیفی اجراکنندگان بالا بود و باید ازین تجربه بهره برد و دورههای آتی را به صورت دو مرحلهای مقدماتی و فینال، برگزار کنیم.