X

بایگانی مرداد 3, 1402

دفتر سینمایی

«تورنتو» تسلیم اعتصاب هالیوودها نشد/فهرست فیلم‌های ۲۰۲۳ منتشر گردید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در میان آثار جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۲۳ فیلم‌هایی از الکساندر پین، ریچارد لینکلیتر، آنا کندریک، جورج سی ولف و ایتن هاوک جای گرفته است.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، ۲ اعتصاب صنفی مهم در هالیوود ممکن است فصل جوایز هالیوود و جشنواره‌های سینمایی را که به عنوان پیش‌درآمدی برای حضور در اسکار محسوب می‌شوند، تغییر دهد اما جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو با رونمایی از فهرست فیلم‌های خود در سال ۲۰۲۳ نشان داد تسلیم نمی‌شود و همچنان بهترین‌های سینما را گلچین کرده است.

آلکساندر پین، ریچارد لینکلیتر، کورئیدا هیروکازو و ژوستین تریه از جمله کارگردان‌های مولفی هستند که جدیدترین آثار خود را در این جشنواره به نمایش خواهند گذاشت. پین با کمدی «دارندگان» که در یک مدرسه شبانه روزی اتفاق می‌افتد با بازی پل جیاماتی، لینکلیتر با نمایش «هیت‌من» اکشن کمدی با حضور گلن پاول و آدریا آرجونا در جشنواره حضور می‌یابند و کورئیدا و تریه فیلم‌های «هیولا» و «آناتومی یک سقوط» را در جشنواره خواهند داشت که هر ۲ در جشنواره کن امسال به نمایش درآمدند و دومی برنده نخل طلا هم شد.

اولین فهرست معرفی شده جشنواره دربرگیرنده ۶۰ فیلم از ۷۰ کشور است. در عین حال نبودن اولین اکران‌های استودیوهای بزرگ مانند «تل‌ماسه ۲» یا اقتباس موزیکال «رنگ بنفش» نیز قابل توجه و به این معنی است که استودیوها زمان اکران خود را به تعویق انداخته‌اند تا تکلیف ۲ اعتصاب روشن شود.

اگر بازیگران این فیلم‌ها نتوانند به دلیل اعتصاب کار خود را تبلیغ کنند، استودیوهای فیلم نگران افتتاحیه فیلم‌هایشان خواهند شد. برخی از بازیگران در حال تلاش‌ هستند تا از انجمن بازیگران برای کارهای تبلیغاتی و مطبوعاتی فیلم‌های مستقل مجوز دریافت کنند. استودیوهای مستقل هم در حال تکاپو هستند تا برنامه‌های اکران خود را پیش ببرند.

جشنواره تورنتو از ۷ تا ۱۷ سپتامبر برگزار می‌شود و زمانی زیادی تا شروع آن باقی نمانده و از آنجا که انجمن‌های صنفی نویسندگان و بازیگران هنوز مذاکرات خود را با استودیوها از سر نگرفته‌اند، نمی‌توان به حضور بازیگران امیدوار بود.

همه اینها بدان معنا نیست که تورنتو بدون اکران‌های اول برگزار شود (حتی اگر فرش‌ قرمز این فیلم‌ها کمی کمتر از حضور افراد مشهور بهره ببرد.)

«پول احمقانه» ساخته کریگ گیلسپی از سونی با بازی ست روگن و پل دانو و همچنین چندین فیلم از نتفلیکس مانند «راستین» ساخته جورج سی وولف، «سوداگران درد» دیوید یتس و «نیاد» الیزابت چای واسارهلی و جیمی چِین هم در جشنواره خواهند بود. «فلورا و پسر» درام موزیکالی از جان کارنی که اپل آن را از ساندنس به قیمت ۲۰ میلیون دلار خرید هم در جشنواره هست. اما بسیاری از فیلم‌ها مانند «لی» با بازی کیت وینسلت در نقش عکاس الیزابت لی میلر و درام جودی کامر با عنوان «پایانی که از آن شروع می‌کنیم» بدون استودیوی سازنده‌شان وارد جشنواره می‌شوند و به دنبال نقدهای خوب برای شروع به فروش هستند.

این مجموعه همچنین شامل چندین فیلم از کارگردانانی هم است که بیشتر به خاطر کارهایشان در برابر دوربین شهرت دارند، از جمله مایکل کیتون («ناکس می‌رود»)، کریس پاین («پولمن»)، آنا کندریک («زن ساعت») و ویگو مورتنسن («مرده‌ها صدمه نمی زند»). ایتن هاوک هم جدیدترین فیلمی که کارگردانی کرده را با عنوان «گربه وحشی» که دخترش مایا هاوک در آن در نقش فلانری اوکانر رمان نویس بازی کرده، به جشنواره می‌آورد.

امسال دمین شازل ریاست هیات داوران مسابقه را بر عهده دارد و جین کمپیون، میا هانسن-لوو، لورا پویتراس، مارتین مک دونا، صالح باکری، گابریله ماینتی، سانتیاگو میتره و شو چی اعضای گروه داوران هستند.

بخش رقابتی:

«فرمانده» (فیلم افتتاحیه) ساخته ادواردو دی آنجلیس

«سرزمین موعود» ساخته نیکولای آرسل

«داگمن» به کارگردانی لوک بسون

«لا بته» به کارگردانی برتراند بونلو

«خارج از فصل» به کارگردانی استفان بریزه

«آنئا» به کارگردانی پیترو کاستلیتو

«استاد موسیقی» به کارگردانی بردلی کوپر

«پریسیلا» به کارگردانی سوفیا کاپولا

«بالاخره سحر» به کارگردانی ساوریو کوستانزو

«لوبو» به کارگردانی جورجیو دیرتی

«اصل و نسب» به کارگردانی آوا دوورنی

«قاتل ها» به کارگردانی دیوید فینچر

«حافظه» به کارگردانی میشل فرانکو

«من کاپیتان» به کارگردانی ماتئو گارونه

«شیطان وجود ندارد» به کارگردانی ریوسکه هاماگوچی

«مرز سبز» به کارگردانی آگنیسکا هلند

«نظریه همه چیز» به کارگردانی تیم کروگر

«چیزهای ضعیف» به کارگردانی یورگوس لانتیموس

«شمردن» به کارگردانی پابلو لارین

«فِراری» به کارگردانی مایکل مان

«آداجیو» به کارگردانی استفانو سولیما

«زنی از» به کارگردانی مالگورستا سوموسکا، میکال انگلرت

«هالی» به کارگردانی فاین تروچ

بخش خارج از رقابت – داستانی

«جامعه برف» (فیلم پایانی) به کارگردانی جی‌آی بایونا

«کودتای شانس» به کارگردانی وودی آلن

«داستان شگفت انگیز هنری شوگر» به کارگردانی وس اندرسون

«توبه کننده» به کارگردانی لوکا باربارسکی

«نظم زمان» به کارگردانی لیلیانا کاوانی

«زندگی کردن» به کارگردانی آلیکس دلاپورت

«به بهشت خوش آمدی» به کارگردانی لئوناردو دی کوستانزو

«دااااالی!» به کارگردانی کوئنتین دوپیو

«دادگاه شورش کین» به کارگردانی ویلیام فریدکین

«ساخت از» به کارگردان سدریک کان

«آگرو Dr۱ft » به کارگردانی هارمونی کورین

«هیتمن» به کارگردانی ریچارد لینکلیتر

«قصر» به کارگردانی رومن پولانسکی

«پلنگ برفی» به کارگردانی پما تسدن

بخش خارج از رقابت – غیر داستانی

«عشق» به کارگردانی ویرجینیا الوتری سرپیری

«به جلو گوئرنیکا» (نسخه کامل) به کارگردانی یروان جیانیکیان، آنجلا ریچی لوچی

«هالیوود گیت» به کارگردانی ابراهیم نشاط

«ریویچی ساکاموتو | اپوس» به کارگردانی نئو سورا

«انزو جاناچی ونگو آنچیومن هم می‌آیم» به کارگردانی جورجیو وردلی

«منوهای دلپذیر» به کارگردانی فردریک وایزمن

خارج از رقابت – سریال

«نقره و خون» (اپیزود ۱ و ۲) به کارگردانی خاویر جیانولی، فردریک پلانشون

«من روح تو را می شناسم (اپیزود ۱ و ۲) ساخته جاسمیلا زبانیچ، دمیر ابراهیموویچ

بخش اکران ویژه

«سهم شیر: تاریخچه ای از نمایشگاه» به کارگردانی باپتیسته اچگارای، جوزپه بوچی

بخش افق ها

«آسمان باز» به کارگردانی ماریانو آریاگا، سانتیاگو آریاگا

«بهشت» به کارگردانی انریکو ماریا آرتاله

«پشت کوه ها» به کارگردانی محمد بن عطیه

«چمدان قرمز» به کارگردانی فیدل دوکوتا

«تاتامی» به کارگردانی گای ناتیو، زار امیر ابراهیمی

«بهشت در حال سوختن است» به کارگردانی میکا گوستافسون

«پر وزن» به کارگردانی رابرت کولودنی

«سطح بالا» به کارگردانی سیمون ماسی

«زخم تردید» به کارگردانی سلمار نکار

«بی دل» به کارگردانی نارا نورماند، تیائو

«یک یکشنبه بی پایان» به کارگردانی آلن پارونی

«شهر باد» به کارگردانی لکاگوادولام پورو-اوچیر

«توضیح برای همه چیز» به کارگردانی گابور ریس

«رنگین کمان بنزینی» به کارگردانی بیل راس، ترنر راس

«در انتظار شب» به کارگردانی سلین روزه

«خانه داری برای مبتدیان» به کارگردانی گوران استولوسکی

«سایه آتش» به کارگردانی شینیا تسوکاموتو

«خوابگاه» به کارگردان نهیر تونا

بخش افق‌های ویژه

«بوتا جون» به کارگردانی لوانا باجرمی

«برای همیشه برای همیشه» به کارگردانی آنا بوریاچکووا

«نجات» به کارگردانی دانیلا گوگی

«در سرزمین مقدسین و گناهکاران» به کارگردانی رابرت لورنز

«روز مبارزه» به کارگردانی جک هیوستون

«فلیسیتا» به کارگردانی میکایلا رامازوتی

«پت شاپ پسران» به کارگردانی اولمو اشنابل

«دزدیده شده» به کارگردانی کاران تژپال

«مرد سفالی» به کارگردانی آنایس تلن

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

این گروه مأموریت تبلیغ آموزه‌های استعمار ساخته بهائیت و فعالیت در عرصه کارگردانی و بازیگری تئاتر و نفوذ در سریال‌های شبکه سراسری صداو سیما و استانی باران را برعهده داشتند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اداره کل اطلاعات استان گیلان و سازمان اطلاعات سپاه استان گیلان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که شماری از اعضای هسته مرکزی حزب جاسوس بهائیت در استان گیلان را بازداشت کردند.

به گزارش سینماپرس، سازمان اطلاعات سپاه و اداره کل اطلاعات استان گیلان بیانیه‌ای مشترک درباره دستگیری‌های اخیر در گیلان صادر کردند.

بیانیه مشترک سازمان اطلاعات سپاه و اداره کل اطلاعات استان گیلان به قرار زیر است:

بسمه تعالی

اداره کل اطلاعات گیلان و سازمان اطلاعات سپاه استان گیلان: متهمین بازداشت شده که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با کانون صهیونیستی موسوم به “بیت العدل”مستقر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در ارتباط تشکیلاتی بودند، مأموریت راهبردی احیای تشکیلات فرقه ضاله بهائیت در استان گیلان را تحت عنوان خط تبلیغ “تهاجمی” و جمع آوری هدفمند اطلاعات را برعهده د اشتند.

این گروه همچنین مأموریت تبلیغ آموزه‌های استعمار ساخته بهائیت و نفوذ در محیط‌های مختلف، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی را در سطوح مختلف و به طور خاص در آموزشگاه‌های موسیقی برای کودکان و نوجوانان، فعالیت در عرصه کارگردانی و بازیگری تئاتر و نفوذ در سریال‌های شبکه سراسری صداو سیما و استانی باران را برعهده داشتند.

یکی از مصادیق صرفاً تشکیلاتی بودن بهائیت، تأکید مفرط سردمداران به تبلیغ و اشاعه تفکرات دیکته‌شده است. فرقه ضاله بهائیت، تبلیغ را از فرامین اصلی و جزء لاینفک خود می‌داند اما در حضور افراد ناآگاه، بهائیت را به عنوان یک باور قلبی معرفی می‌کنند که لزومی ندارد هیچ نمود بیرونی خاصی داشته باشد، تا پس از درگیر کردن افراد با موضوع، از طریق شستشوی مغزی، خواسته‌هایشان را به افراد القا نمایند.

عناصر بهائی پس از ناکامی در عرصه میدانی با تغییر در شیوه‌های جذب حضوری و توسل به فضای مجازی، در کنار تبلیغ فردی، بخش زیادی از اهداف و برنامه‌های خود را از طریق رسانه‌های نوین و شبکه های مجازی و ماهواره‌ای دنبال و به صورت هدفمند به تحریک مخاطبین خود در فضای مجازی و تشویق به حضور میدانی در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ و شرکت فعال در کمپین های رسانه های جریان معاند از جمله کمپین های مرتبط با موضوع ” بی حجابی و اغتشاشات ۱۴۰۱ ” دعوت که با برخورد قاطع اداره کل اطلاعات استان گیلان و سازمان اطلاعات سپاه استان گیلان مواجهه و جهت سیر مراحل قانونی، به مرجع قضائی معرفی گردیدند.

اداره کل اطلاعات استان گیلان و سازمان اطلاعات سپاه استان گیلان، ضمن دعوت مردم شهید پرور استان و حفظ هوشیاری نسبت به نقشه‌های هدفمند دشمنان ایران اسلامی با استفاده از عناصر فریب خورده فرقه‌ای، که در نهایت خواستار کم رنگ شدن آموزه‌های دینی در بین جوانان عزیز و از پاشیدگی بنیان خانواده می باشند، اخبار فعالیت های عناصر مذکور را با شماره تماس های ۱۱۳ ستاد خبری اداره کل اطلاعات و ۱۱۴ ستاد خبری سازمان اطلاعات سپاه استان مطرح نمایند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نقاشی حسن روح‌الامین از حضرت عباس(ع) روی دیوارنگاره میدان جهاد


دیوارنگاره میدان جهاد تهران صبح امروز سوم مردادماه به مناسبت شهادت حضرت عباس(ع) به نقشی از تمثال ایشان مزین شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«محرمانه» به تلویزیون می‌آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجموعه تلویزیونی «محرمانه» به کارگردانی محمود معظمی و تهیه‌کنندگی سیدرامین موسوی‌ملکی با نویسندگی مهدی حمزه به زودی از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، سریال «محرمانه» به کارگردانی محمود معظمی در ژانر معمایی – جنایی در ۲۴ قسمت از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

محرمانه، روایت‌گر چند دانشمند ایرانی است که در پی کشف ویروسی راهی آفریقا می‌شوند و اتفاقاتی برای آنها رخ می دهد…

در این سریال، لاله اسکندری، مجید مظفری، فاطمه گودرزی، ایرج نوذری، علی‌رام نورایی، آرش آصفی، زهیر یاری، امیرمحمد زند، فریبا متخصص، رضا توکلی، مهدیه نساج، شیدا یوسفی، کمند امیرسلیمانی، سپند امیرسلیمانی، بهناز نادری، علیرضا جلالی‌تبار، رحیم نوروزی، اسرافیل علمداری، پویان گنجی، علی جلالی، سیدمهرداد ضیایی و مهرنوش مقیمی و امیر خانزاده و با حضور جعفر دهقان، فرهاد قائمیان، الهام طهموری و نسیم ادبی و با همراهی احسان امانی، نیما کرمی، سولماز حصاری و مهدیه نساج و جمعی از بازیگران ترکیه، هلند و آفریقایی ایفای نقش می‌کنند.

عوامل این مجموعه تلویزیونی عبارتند از: تهیه کننده: سیدرامین موسوی، تدوین: نیما حسن‌دوست، ساخت آنونس: نیما حسن دوست، مدیر تولید: داود جمشیدی، طراح صحنه: فصل اول، حسین مجد و فصل دوم حمید شهیری، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: کتایون درخشان، منشی صحنه: سارا طالبیان، طراح گریم: سیدجلال موسوی، طرح لباس: مهناز نوروزی، فیلمبردار: علیرضا رجایی‌مقدم، صدابردار: مهرداد دادگری، هلی شات: حسین حسن‌زاده، عکاس: صهبا کشاورز، موسیقی: آرش بادپا، جلوه های ویژه رایانه‌ای: بیتا اخلاقی، اصلاح رنگ: علی شعبانی، مدیر تدارکات: حسین کنگاوری، جانشین تولید: محمد جمشیدی و ناظر کیفی: جواد آقازاده.

مجموعه تلویزیونی محرمانه توسط موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی با مشارکت سازمان صدا و سیما تهیه شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کجا سیدالشهدا(ع) لب به «نفرین» باز کرد؟/ اذن پدر و داغ فرزند!


در هفتمین مجلس از «تعزیه‌خانه مهر»، تعزیه «حضرت علی‌اکبر(ع)» با سرپرستی و تعزیه‌خوانی احمد عزیزی منتشر می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

همه آثارم را دوست دارم چون برای همه زحمت کشیده‌ام/کارم همین است که نقش بازی کنم و پولش را می‌گیرم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر فیلم سینمایی «مصلحت» گفت: طمع‌کار نیستم و مسائل مالی برایم مهم نیست؛ این گونه نبوده که پول گنده‌ای بگیرم که نقشی خاص را بازی کنم.

به گزارش سینماپرس، فرهاد قائمیان در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به این سوال که دستمزد در پذیرش یک نقش تا چه اندازه برایش تعیین کننده است، گفت: دستمزد تعیین کننده نیست. طمع کار نیستم و مسائل مالی برایم مهم نیست و هرچه در این باره گفته شود ذهنیت کسانی است که این چیزها را مطرح می کنند چرا که هرگز از من چیزی نپرسیده اند.

قائمیان با اشاره به پذیرش حضورش در فیلم های سیاسی مانند مصلحت (حسین دارابی ۱۳۹۹) توضیح داد: این گونه نبوده که پول گنده ای بگیرم که نقشی خاص را بازی کنم. کارم همین است که نقش بازی کنم و انتخاب می کنم و پولش را می گیرم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نوحه‌خوانی راویان «مادر برام قصه بگو»/نوای «باز این چه شورش است»


جمع‌خوانی قطعه عاشورایی «باز این چه شورش است» اثر ماندگار محتشم کاشانی با اجرای اعضای گروه سرود «آباده»، یکی از خاطره‌انگیزترین نوحه‌های به جا مانده از قاب تلویزیون در دهه ۶۰ است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گلدان نقلی اثری کمیاب از آب درآمد


گلدان کوچکی که در یک فروشگاه خیریه به فروش گذاشته شده بود، به عنوان یک اثر تاریخی کمیاب ژاپنی شناسایی شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کارگردان وقتی بازیگر خود را درست انتخاب کند و بداند که خلاقیت دارد و به کارش جان می‌دهد، او را در تغییر دیالوگ‌ها آزاد می‌گذارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: در چهار سریالی که پخش می‌شود یک بازیگر در سه سریال هست و فقط گریم و لباس او عوض می‌شود، نمی‌خواهم قضاوت کنم و کسی را برنجانم اما نمره نهایی را تماشاچی می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، محمد شیری در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا استانداردی برای یک بازیگر وجود دارد که در طول سال چند سینمایی و چند سریال کار کند؟ اظهار داشت: سوال سختی است. امیدوارم همه بویژه نسل جوان کار کنند اما می‌بینیم که در چهار سریالی که پخش می‌شود یک بازیگر در سه سریال هست و همیشه هم تکراری است و فقط گریم و لباس او عوض می‌شود.

نمره نهایی را تماشاچی می‌دهد

بازیگر جیران (حسن فتحی ۱۴۰۰) افزود: نمی‌خواهم این گونه قضاوت کنم و کسی را برنجانم اما نمره نهایی را تماشاچی می‌دهد.

شیری گفت: این که من بخواهم یک سره روی آنتن باشم و در همه جا باشم درست نیست. مهم مردم هستند که باید قضاوت کنند.

امیدوارم وضعیت بازیگری سر و سامان بگیرد و دولتمردان و سیاستمداران ما بیشتر دقت کنندبازیگر سریال گنج مظفر(مهران مدیری ۱۳۸۶) گفت: امیدوارم وضعیت بازیگری و کلا کار هنری سر و سامانی بگیرد و دولتمردان و سیاستمداران ما که در بخش هنر کار می‌کنند مقداری بیشتر دقت کنند.

شیری که آغاز فعالیت بازیگری او به سال ۱۳۴۹ و با ایفای نقش در تله‌تئاتری به کارگردانی هادی اسلامی برمی‌گردد و پس از آن توانست به سینما و تلویزیون راه یابد، همچنین درباره تاثیر بازیگری تئاتر در ایفای نقش بهتر در سینما و تلویزیون گفت: تئاتر هنر و سینما صنعت است.

سوپراستارها باید حداقل بازیگری در یک تئاتر را در کارنامه خود داشته باشند

او تاکید کرد: سوپراستارها و حتی بازیگرهای مطرح ما باید در کارنامه خود حداقل بازیگری در یک تئاتر را داشته باشند.

این پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که در مجموعه تلویزیونی شب‌های برره(مهران مدیری ۱۳۸۴) به اوج شهرت خود دست یافت، درباره معیارهایی که یک بازیگر باید داشته باشد تا بتواند وارد عرصه بازیگری هم شود و این‌که آیا خوب است که بازیگران وارد حیطه کارگردانی نیز شوند و در این کار هم به موفقیت دست یابند؟ اظهار داشت: به شکل آکادمیک، فرد، بازیگری و کارگردانی را با هم می‌آموزد اما اگر بازیگری قدیمی باشد حقش است که کارگردانی هم کند. چرا که سال‌هاست خاک صحنه خورده و در زمینه‌های مختلفی از پشت صحنه تا بازیگری کار کرده است. اگر بازیگری قدیمی باشد حقش است که کارگردانی هم کند. چرا که سال‌هاست خاک صحنه خورده است

بازیگر لازانیا (حسین قناعت ۱۳۹۶) درباره این‌که مردم معیارهای بازیگری را در چه چیزی باید ببینند تا گول چهره رو نخورند؟ گفت: خواستن توانستن است، اما این که مردم چه معیارهایی برای انتخاب بازیگر خوب دارند، بازیگر باید آن بازیگری را داشته باشد و مردم بازی او را دوست داشته باشند نه این که بخواهد فقط به شکل یک مدل باشد.

خیلی‌ها در سینما یک شبه بالا می‌روند

او تاکید کرد: قصد توهین به کسی را ندارم اما خیلی‌ها هستند که می‌آیند و یک شبه بالا می‌روند ولی حق دیگران خورده می‌شود.

ماجرای سوپراستاری که بر روی استیج حالش به هم خورد

شیری که سابقه اجرا در تلویزیون از جمله سیمای اقتصاد ما (محمدرضا پاسدار ۱۳۶۶) را نیز دارد به عدم تسلط برخی بازیگرها بر روی استیج اشاره و یادآوری کرد: در یک جایی مجری یک استیجی بودم. سوپر استاری میهمان بود که تاکنون تجربه استیج را نداشت. وقتی روی صحنه آمد اگر پنج دقیقه دیرتر او را از استیج به سمت تماشاچیان بدرقه می‌کردم شاید سکته می‌کرد. حالش بد شده بود. تاکنون به این شکل که بخواهد در یک سالن ۷۰۰ نفر او را ببینند تجربه‌ای نداشت. در پشت صحنه به او گفتم سعی کن تئاتر کار کنی تا بتوانی بر روی استیج مقابل تماشاچیان حاضر شوی.

اکبر رادی اجازه نمی‌داد یک واو فیلمنامه این ور و آن ور بشود

شیری که در زمان حاضر در سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری ایفای نقش می‌کند، درباره این‌که یک بازیگر چقدر می تواند در فیلم‌نامه دست اندازی کند و آن را تغییر بدهد؟ گفت: این بستگی دارد که کارگردان چگونه فردی و چه کسی باشد. اکبر رادی اجازه نمی‌داد یک واو این ور و آن ور بشود. کارگردان وقتی بازیگر خود را درست انتخاب کند و بداند که خلاقیت دارد و به کارش جان می‌دهد، تا یک حدی که سانسوری نباشد و به قصه لطمه نخورد او را در تغییر دیالوگ‌ها آزاد می‌گذارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برداشت آزاد از مجموعه مجهول هنری


«دو نیمه یک نقطه کور» این روزها در گالری ثالث برپاست. هنرمند نقاش این نمایشگاه که آثارش را در این گالری به نمایش گذاشته است چنگ زدن به واژگان و کلمات را نشانه‌ای از کمبود در اثر می‌داند و به دنبال تحمیل معنا به مخاطبش نیست. او که متن را از نمایشگاه خود حذف کرده معقتد است مخاطبان خاص هنر تجسمی با تامل بر آثار به حقیقت خود نزدیک می‌شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع