X

بایگانی مرداد 3, 1402

دفتر سینمایی

جشنواره‌های فجر جلوتر از تقویم پیش می‌روند/نیازمند اتفاقات جدیدیم


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است در حوزه تجسمی نیازمند کارهای جدیدتری هستیم؛ هر چند جشنواره تجسمی جوانان را نیز حمایت می‌کنیم اما در حال پیش بینی چندین کار جدید هستیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در «عشق کوفی» یک مرحله مقدماتی آموزشی برای بازیگران داشتیم که شامل شمشیرزدن و جنگیدن با شمشیر، گرفتن سپر و گرز و خنجر بود/این مرحله دوماه طول کشید! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سرپرست گروه بدلکاران سریال «عشق کوفی» گفت: در این سریال یک مرحله مقدماتی آموزشی برای بازیگران داشتیم که شامل شمشیرزدن و جنگیدن با شمشیر، گرفتن سپر و گرز و خنجر بود؛ مرحله‌ای که بنابر گفته ایشان دوماه به طول کشید، مدت زمانی که بیش از هر چیز اسباب گران شدن و یا گران‌سازی یک سریال را موجب می‌شود!

به گزارش سینماپرس، امیرحسین خنجری از بدلکاران معروف سینمای ایران که با پروژه‌های مختلفی چون «مختارنامه»، «پایتخت ۵» و «عملیات ۱۲۵» به عنوان بدلکار یا مسئول جلوه‌های ویژه میدانی همکاری داشته است، درباره تجربه جدید خود گفت: من همیشه با دفتر آقای سعید سعدی کار می‌کنم و وقتی که برای «عشق کوفی» با من صحبت شد به دلیل شناختی که از تجارب گذشته ایشان داشتم، برای همکاری دوباره موافقت کردم و کار را شروع کردیم.

او در توضیح کاری که برای بدلکاری این سریال صورت گرفته است، اظهار داشت: در «عشق کوفی» یک مرحله مقدماتی آموزشی برای بازیگران داشتیم که شامل شمشیرزدن و جنگیدن با شمشیر، گرفتن سپر و گرز و خنجر بود و در این مرحله که دوماه طول کشید روی مهارت بازیگران کار کردیم و برایشان تمرین گذاشتیم و آن‌ها را برای جنگ‌ها آماده کردیم تا وقتی وارد کار می‌شویم مشکلی از این بابت نداشته باشیم؛ بنابراین طراحی جنگ‌ها را قبل از فیلمبرداری انجام داده بودیم. خنجبری ادامه داد: در حقیقت من بخش جنگی که قرار بود در کار رخ دهد را در پیش تولید شکل دادم و با بازیگران تمرین کردم و به همین خاطر موقع فیلمبرداری کار برای بازیگران بسیار راحت شد.

سرپرست گروه بدلکاران «عشق کوفی» همچنین گفت: در این سریال بدلکار هم داشتیم، اما اول به بازیگران آموزش دادیم که تا جایی که می‌شد از خود آن‌ها استفاده کنیم. با این حال پلان‌هایی در کار وجود داشت که حتما باید بدلکار به جای بازیگران آن‌ها را اجرا می‌کرد و در مجموع ۳۰ بدلکار داشتیم. جنگیدن، زمین خوردن از روی اسب، پریدن از ارتفاع، تیرخوردن و از ساختمان پایین افتادن از جمله کارهایی بود که بدلکاران «عشق کوفی» انجام دادند.

وی ادامه داد: سکانسی در سریال هست که هلال (سعید شریف) روی اسب می‌رود و قرار است که تیر به پای اسب او بخورد و به زمین بیفتد که بدلکار جایش گذاشتیم و این پلان‌ها را به صورت میدانی گرفتیم. زمین خوردن با اسب را به شکل رئال گرفتیم، اما تیر زدن به پای اسب حاصل جلوه بصری (ویژوال) است.

خنجری در پاسخ به این سوال که سختی هایش در سریال چه بوده است، گفت: همکاری با «عشق کوفی» بسیار جذاب بود و به دلیل برنامه ریزی‌ها و اجرای مناسب، همه چیز با نظم پیش رفت و درست انجام شد و سختی خاصی نداشت. سر صحنه‌ها پلان‌ها مشخص بود و ما هر روز می‌دانستیم قرار است چه کاری انجام دهیم. او ادامه داد: آقای آخوندپور کارگردان این سریال کاملا خلاق، حرفه‌ای و نکته سنج هستند و برای بدلکاری دائم دنبال ایده‌های نو و کارهای جدید بود؛ مثلا طراحی جنگ جدیدی می‌خواست و من همیشه تلاش می‌کردم کارها را به شکلی طراحی کنم که در نهایت ایشان لذت ببرند. دید آقای آخوندپور در «عشق کوفی» این گونه بود که حتی یک درگیری ساده هم برایشان مهم بود به همین خاطر قبل از هر صحنه با من جلسه می‌گذاشتند و می‌گفتند که چه چیزی می‌خواهند.

او همچنین درباره تفاوت کار بدلکاری آثار روز با بدلکاری فیلم و سریال‌های تاریخی، بیان کرد: کار تاریخی با کارهای روز که ماشین و موتور و … در آن هست زمین تا آسمان تفاوت دارد و کاری که ما در این آثار تاریخی انجام می‌دهیم به کلی فرق دارد. برای بدلکاری آثار روز مثلا ماشین چپ می‌کنیم یا با موتور پرش داریم و … که این کارها ریسک زیادی دارند و نیازمند تمرینات بیشتری هستند. بدلکار فشار و استرس زیادی هم تحمل می‌کند، اما کارهای تاریخی به نوعی لذت بخش‌تر هستند، چون ریسک زیادی ندارند؛ همانطور که کار عجیب و غریبی هم نیاز نیست که برایشان انجام شود. به همین دلیل در مقایسه بین بدلکاری آثار روز با کارهای تاریخی، اولی بسیار سخت‌تر است.

خنجری در پایان گفت: بازخوردهایی که تاکنون گرفته ام این گونه بوده است که مردم خروجی سریال را دوست دارند و به نظرم آن را تا پایان دنبال خواهند کرد. «عشق کوفی» جزو کارهایی بود که همه عوامل مانند یک خانواده در کنار هم بودند و محیط کار بسیار دوست داشتنی، آرام و دلنشین بود.

گفتنی است «عشق کوفی» به کارگردانی حسن آخوندپور و تهیه کنندگی سعید سعدی محصول سازمان اوج است که داستان یک عشق در کوفه سال ۶۱ هجری قمری را روایت می‌کند. این سریال در خلال روایت یک قصه عاشقانه نقبی به واقعه عاشورا می‌زند. لعیا زنگنه، نادر سلیمانی، سعید شریف، شبنم قربانی، حسین سلیمانی، نادر فلاح، سوگل طهماسبی، مریم کاویانی، مهسا مهجور، محمد اشکان فر، مژگان اخلاقی، جمال الدین بیات، معصومه زینتی صافی، احسان محسنی کیاسری، عمار تفتی، سید جواد هاشمی، ثریا قاسمی بازیگران اصلی این سریال هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«جدال نار با نور» کلید خورد/انگشت اتهام به سمت رژیم صهیونیستی است


نمایشگاه آثار هنرمندان در محکوم کردن جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم با عنوان «جدال نار با نور» عصر سه‌شنبه سوم مردادماه در گالری عالی حوزه هنری افتتاح شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«شهردار مریوان» دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی این شهر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شهردار مریوان دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی این شهر شد.

به گزارش سینماپرس، با پیشنهاد دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان و موافقت مدیرکل هنرهای نمایشی، سامان سعیدی شهردار مریوان به عنوان دبیر اجرایی این رویداد هنری معرفی شد.

این برای نخستین بار است که در عرصه هنرهای نمایشی ایران، شهردار یک شهر مسئولیت اجرایی برگزاری جشنواره‌ای تئاتری را برعهده می‌گیرد.

در همین ارتباط کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، یکشنبه یکم مرداد، با رحمان هوشیاری دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان و سامان سعیدی شهردار مریوان دیدار کرد.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در این دیدار گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان الگوی برگزاری بسیاری از جشنواره‌های تئاتری است. طی دوره‌های پیشین هم‌افزایی و همبستگی بین مردم و گروه‌های نمایشی و همچنین دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این رویداد هنری اتفاق خوبی رقم زده است که آوازه جشنواره را به دیگر کشورها هم رسانده است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور مدیران شهری در روند برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری ادامه داد: حضور شهردار یک شهر و تعامل او با هنرمندان نقش بسیار مهم و بسزایی در هویت‌سازی و بهره‌برداری‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی یک رویداد هنری دارد.

مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه همکاری هرچه بیشتر بین مدیران استانی از شاخصه‌های اصلی برگزاری جشنواره‌های هنری است، افزود: جشنواره‌های فرهنگی و هنری باید آورده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم داشته باشند. قطعا مدیران و مسئولان دغدغه‌مند در این مسیر تاثیرگذارند و حضور آن‌ها باعث می‌شود مردم نیز با استقبال بیشتری پذیرای هنرمندان باشند.

نظری در پایان سخنانش بر حمایت اداره‌کل هنرهای نمایشی از برگزاری هرچه بهتر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تاکید کرد.

در ادامه این دیدار، حکم دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به سامان سعیدی، شهردار این شهر اهدا شد.

متن این حکم به شرح زیر است:

«جناب آقای سامان سعیدی

شهردار محترم مریوان

نظر به سوابق ارزشمند جناب‌عالی در عرصه‌های فرهنگی و هنری به ویژه در مدیریت شهری، به موجب این حکم به عنوان «دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان» که از مورخ ۱۱ تا ۱۷ مهر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و تعامل با اساتید و هنرمندان ارجمند و صاحب تجربه، ادارات، ارگان‌ها و نهادهای مربوطه و بسیج همه امکانات شهری در برگزاری شایسته این رویداد بزرگ که نشان بین‌المللی استان فرهنگی کردستان است، پیروز و سربلند باشید.»

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از ۱۱ تا ۱۷ مهر ۱۴۰۲ به دبیری رحمان هوشیاری در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

واکنش‌ هنرمندان کارتونیست به هتک حرمت قرآن + عکس


نمایشگاه «جدال نار با نور» با نمایش آثار هنرمندان در محکوم کردن جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنری آغاز به کار کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بشنوید/ آهنگساز مسیحی که نوحه عاشورایی را جاودان کرد


«از دوران کودکی وقتی صدای شیپور و طبل را از دسته‌های عزاداری می‌شنیدم، در درجه اول بسیار لذت می‌بردم و در درجه دوم موسیقی حماسی آن بسیار مرا تحت تاثیر قرار می‌داد که همین حس و حال را سرآغاز ترغیب نوشتن سمفونی عاشورا می‌دانم.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«علقمه سرخ» نخستین تجربه کاری من در زمینه «تله تئاتر» است! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگردان و تهیه‌کننده سریال «علقمه سرخ» گفت: یک سوم سریال همچنان فیلمبرداری نشده و ضبط آن در حال انجام است، به همین دلیل تلاش می‌شود تا به کار سرعت ببخشیم، اما همزمانی ساخت و پخش سریال «علقمه سرخ» دشواری‌های فراوانی را پیش رو ما گذاشته است.

به گزارش سینماپرس، فرناز امینی کارگردان و تهیه‌کننده سریال «علقمه سرخ» در گفت‌وگو با میزان درباره مضمون این سریال گفت: سریال «علقمه سرخ» یک تله تئاتر ۱۳ قسمتی است که هر قسمت آن به یکی از شخصیت‌های اثرگذار واقعه کربلا پرداخته است. این امر با توجه به نامگذاری ۱۰ روز ابتدای ماه محرم که هر روز آن به نام یک شخصیت در نظر گرفته شده، ساخته شده است و روی آنتن خواهد رفت. در این سریال ۱۳ قسمتی هر اپیزود آن به یکی از شخصیت‌های حاضر در واقعه کربلا اختصاص دارد.

وی ادامه داد: در سریال «علقمه سرخ» بر اساس فیلمنامه، هر یک از شخصیت‌های بزرگوار را به تصویر کشیده‌ایم، به همین دلیل شخصیت‌ها در هر اپیزودها تغییر می‌کنند، اما برخی شخصیت‌ها از جمله شمر و یزید و… در تمام داستان حضور دارند. کار کاملا رئال است و راوی در تمام ۱۳ قسمت حضور دارد. نکته دیگر اینکه دکورها را تقریبا مینی‌مال ساخته و به کار گرفته‌ایم.

امینی ویژگی‌های سریال «علقمه سرخ» را مورد بررسی قرار داد و افزود: سریال «علقمه سرخ» یک تله تئاتر است که به صورت اپیزودی، مضمون یک واقعه مهم در تاریخ را بیان می‌کند. این اثر دکورهای فراوانی دارد و تلاش شده تا واقعه کربلا را از زاویه‌ای متفاوت نسبت به آنچه تابه‌حال ساخته شده، بیان کند. نگاه به ابعاد و زوایایی که عموما از نگاه مخاطبان دور مانده است، از جمله ویژگی‌های سریال «علقمه سرخ» محسوب می‌شود.

وی به مستند بودن فیلمنامه اشاره و تاکید کرد: تمام بخش‌های سریال «علقمه سرخ» بر اساس منابع مستند نوشته و تولید شده‌ است و برای این منظور چندین مشاور در بخش‌های مختلف حضور داشته‌اند تا تحریف و یا خطایی در زبان نقل وقایع وجود نداشته باشد. دو نفر از این مشاوران از ابتدای کار و از صفر تا صد تولید سریال حضور داشته‌اند و به روند تولید نظارت کرده‌اند. حتی در مواردی همین مشاوران در مورد انتخاب و به‌کارگیری نوع لباس و پوشش و همچنین محتوا و متن راهنمایی کرده و از نظرات آنان استفاده کرده‌ایم.

این کارگردان که سابقه فعالیت در تولیدات اجتماعی را دارد، تصریح کرد: بخش ساختاری سریال «علقمه سرخ» بر اساس چینش‌های تئاتر در نظر گرفته شده است که به واسطه دکورها، علاوه بر اینکه عمق مطلب برای مخاطب تداعی می‌کند، حس همذات‌پنداری و حضور در صحنه‌ها را برای مخاطب به تصویر می‌کشد، اما نکته قابل توجه این است که هزینه‌های سنگین ساخت، اجرا و چینش بسیار بوده و ممکن است برای ادامه این سریال به کمک بیشتری از سوی مسئولان نیاز باشد. برخی از قسمت‌ها که عموما زمانی حدود ۴۵ دقیقه را به خود اختصاص می‌دهند، شش تا هفت دکور نیاز دارند که باید ساخته شود. در عین حال متن سنگینی برای این سریال تاریخی و مذهبی وجود دارد.

امینی در مورد شیوه به تصویر کشیدن چهره شخصیت‌های بزرگوار مذهبی گفت: برای به تصویر کشیدن اولیا و شخصیت‌های بزرگوار مذهبی همانند حضرت عباس(ع) و یا حضرت زینب(س) تلاش شده تا از شیوه خاص فیلمبرداری استفاده شود؛ به عنوان مثال برای فیلمبرداری از حضرت عباس(ع) تنها چشمان بازیگر از پشت کلاه‌خود و پوششی که صورت را پوشانده بود، نمایان است و یا در زمانی که داخل آب می‌روند از پشت سر فیلمبرداری انجام شده است. همچنین برای شخصیت‌هایی همانند امام حسین(ع) نیز از نور میزانسن و شیوه‌های ترکیبی استفاده شده است.

وی دشواری سریال «علقمه سرخ» را همزمان بودن ساخت با پخش دانست و تاکید کرد: یک سوم سریال همچنان فیلمبرداری نشده و ضبط آن در حال انجام است، به همین دلیل تلاش می‌شود تا به کار سرعت ببخشیم، اما همزمانی ساخت و پخش سریال «علقمه سرخ» دشواری‌های فراوانی را پیش روی ما گذاشته است. تنوع دکورها و میزانسن‌ها از جمله بخش‌های زمان‌بر و دشوار پیش رو محسوب می‌شود.

امینی در مورد انتخاب بازیگران سریال «علقمه سرخ» اظهار کرد: سعی کردم افرادی را انتخاب کنم که علاوه بر تجربه خوب در حوزه تئاتر، ذهنی قوی در حفظ فیلمنامه و متن‌ها داشته باشند. از سوی دیگر چون خودم یک آموزشگاه بازیگری دارم، بخشی از بازیگران را از بین افراد دوره دیده و توانمند و تازه‌کار در نظر گرفتم تا پتانسیل‌های نسل جوان در جریان سریال «علقمه سرخ» بیان شود. نکته‌ای که به عنوان یکی از شاخص‌ها در انتخاب بازیگر در نظر گرفته شده بود، قدرت بیان خوب و دانش آنان و همچنین تسلط به متن بود.

وی پیش‌بینی کرد: از آنجا که سریال «علقمه سرخ» یک سریال مذهبی است و مردم ایران نیز علاقه و نگاهی ویژه نسبت به امام حسین(ع) دارند، پیش‌بینی می‌شود این سریال مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. البته باید تاکید کنم که فرمت سریال «علقمه سرخ» با تعزیه بسیار متفاوت است.

امینی در مورد زمان پخش سریال «علقمه سرخ» خاطرنشان کرد: سریال «علقمه سرخ» در ایام ماه محرم از شبکه «آی‌فیلم» روی آنتن می‌رود و نخستین تجربه کاری من در زمینه تله تئاتر است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

افشای ماجرای تلخ هتک حرمت به قرآن در حضور وزیر


نمایشگاه «جدال نار با نور» با نمایش آثار هنرمندان در محکوم کردن جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنری آغاز به کار کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«هنرمند واحد پنج» در شب تاسوعای حسینی به تلویزیون می‌آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم مستند «هنرمند واحد پنج» به کارگردانی محمدصالح حجت‌الاسلامی و محصول مرکز هنری رسانه‌ای سلوک چهارشنبه ۴ مرداد در آستانه سالگرد زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، فیلم مستند «هنرمند واحد پنج» به کارگردانی محمدصالح حجت‌الاسلامی و تهیه کنندگی حسین نشاطی و محصول مرکز هنری رسانه‌ای سلوک، چهارشنبه ۴ مرداد، در شب تاسوعای حسینی و در آستانه سالگرد زنده‌یاد حبیب الله صادقی نقاش و هنرمند متعهد و انقلابی، روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

این فیلم مستند در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» و سیزدهمین دوره جشنواره فیلم عمار حضور داشت و در بخش «تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس» جشنواره عمار، توانست لوح تقدیر این بخش را از آن خود کند.

مستند «هنرمند واحد پنج» روایتی از زندگی هنری و حرفه‌ای زنده یاد حبیب‌الله صادقی هنرمند نقاش است که مرداد ۱۴۰۱ درگذشت. این فیلم مستند با حضور نزدیک به بیست چهره مطرح هنری، به مرور ابعاد هنری و فعالیت‌های این هنرمند صاحب نام دهه‌های اخیر کشور پرداخته است.

از زنده‌یاد حبیب الله صادقی هنرمند فقید و انقلابی که در زمره پایه‌گذاران حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز بوده است، آثار عاشورایی بسیاری به جا مانده است که شاید مهمترین آنها، «ظهر عاشورا» نام دارد.

فهرست عوامل «هنرمند واحد ۵» عبارتند از: پژوهشگر و کارگردان: محمدصالح حجت‌الاسلامی، دستیار کارگردان: آزاده فضلی، فیلمبرداران: امیرمهدی اخروی، حمید عزیزآبادی، حسن عابدینی و عباس کشاورز، صدابردار: امیرمهدی اخروی، تدوین: سمیرا کاملی، دستیار تدوین: ملیکا خداوردی، صداگذار: سامان قیطولی، اصلاح رنگ و نور: یحیی علیی، طراح لوگو: محمد اسفندیاری، عنوان‌بندی: محمدرضا فراهانی، خواننده تیتراژ: زنده یاد غلامحسین بنان، مدیر تولید: حمید صابونی، آرشیو: مجید ریاضی، محمدرضا فراهانی و احسان زیورعالم، روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی، تهیه کننده: حسین نشاطی، تهیه شده در مرکز هنری رسانه‌ای سلوک.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نخستین جشنواره ملی «فیلم اقوام ایرانی» قرار است میتینگی برای ترویج نماد همجنسگرایی شود؟! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: چندی است اتفاقات عجیب و ناخوشایندی در سینمای ایران در حال روی دادن است، اتفاقاتی که از زمان مدیریت مدیران دولت تدبیر و امید در سینمای کشور آغاز شده و امروز خط سیر آن به واسطه حضور برخی مدیران منفعل بر مصدر سینمایی کشور همچنان ادامه دارد!

به گزارش سینماپرس، در حالی که پیش از این برخی از تولیدات سینمای ایران محتوای همجنسگرایی را ترویج می کردند امروزه کار به جایی رسیده که به اسم برگزاری جشنواره اقوام ایرانی پرچم و نماد همجنسگرایان تبلیغ می‌شود! موضوعی که به شدت مورد انتقاد برخی فعالان عرصه فرهنگی کشور واقع شده است.

نخستین جشنواره ملی «فیلم اقوام ایرانی» قرار است میتینگی برای ترویج همجنسگرایی شود؟

بی شک خانه سینما که متولی واقعی برگزاری این چنین رویداد است باید پاسخگوی این عملکرد ناشایست باشد و مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی نیز باید با تمام قوا جلوی برگزاری این رویداد را بگیرند.
البته سکوت و انفعال مدیران فرهنگی طی سال های متمادی باعث شده علیرغم اقدامات خلاف شرع و ضداسلامی توسط برخی هنرمندنمایان، نه تنها هیچ برخورد قاطع و عبرت آموزی با برخی جریانات خانه سینما صورت نگیرد بلکه کماکان سینمای کشور بطور دربست در اختیارشان قرار داده شود و این مجموعه با خیالی آسوده به کانونی برای نشر خواسته و یا ناخواسته این قبیل افکار ضاله و منحط مبدل گردد.

مشاهده خبر از سایت منبع