X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

به دلیل تلخی و سیاهی بسیار زیاد موافق نمایش «شیشلیک» نیستیم/به لحاظ شرعی «قاتل و وحشی» امکان نمایش در داخل کشور را ندارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درباره تکلیف و سرنوشت فیلم‌های توقیف‌شده کاناپه، شیشلیک، قاتل و وحشی، گزارش یک جشن و خیابان‌های آرام توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: کیانوش عیاری خودش در زمان ساخت فیلم «کاناپه» گفت که من هیچ توقعی برای پخش فیلم ندارم و هیچ فشاری هم برای مجوز نمی‌آورم.

به گزارش سینماپرس، حبیب ایل بیگی در گفت‌وگو با ایرنا، با مرور اتفاقاتی که برای فیلم کاناپه افتاده اظهار داشت: روزی که آقای عیاری می خواستند کاناپه را بسازند در سال ۹۴ یا ۹۵ من در سازمان سینمایی معاون بودم. در جلسه‌ای با حضور بنده و رییس وقت سازمان سینمایی آقای عیاری اعلام کردند می‌خواهند فیلم را با کلاه گیس بازیگران زن فیلمبرداری کنند.

وی با بیان این که من تا حالا این نکته را رسانه ای نکرده‌ام. در آن جلسه بنده و آقای عیاری و آقای ایوبی بودیم. ایشان گفتند می خواهند خانم ها در داخل خانه بدون روسری باشند. من همان جا عرض کردم که این کار بر خلاف قوانین و مقررات است و چنین فیلمی نمی تواند مجوز نمایش بگیرد. آقای عیاری گفتند من این کار را می‌کنم و هیچ توقعی ندارم و هیچ فشاری هم برای اخذ مجوز نمی آورم. هر موقع شرایطش بود اکران می کنیم. البته ایشان به این وعده شان عمل کردند. رسانه ای ها و برخی اهالی سینما درباره کاناپه حرف می زنند، ولی از تصمیم خود آقای عیاری خبر ندارند.

ایل بیگی درباره حاشیه‌های فیلم شیشلیک ساخته محمدحسین مهدویان نیز تاکید کرد: به دلیل تلخی و سیاهی بسیار زیاد به این شکل موافق نمایشش نیستیم. با سرمایه گذار فیلم جلسه داریم تا ببینیم آیا برای اصلاح فیلم می شود راهی پیدا کرد. چند بار با آقای مهدویان و منصوری، تهیه کننده صحبت کردیم. فیلم اصلاحاتی دارد که انجامش برای سازندگان سخت است. تلاش می کنیم یک مسیری برایش باز بشود.

وی با اشاره به فیلم «قاتل و وحشی» گفت: بازیگر زن فیلم قاتل و وحشی سرش تراشیده است و این تصاویر به لحاظ شرعی امکان نمایش در داخل کشور را ندارد. علاوه بر این مشکل خشونت زیاد هم دارد. این فیلم بسیار خوش ساخت است. شورا مجوز داده که فیلم در جشنواره های خارجی شرکت کند.

ایل بیگی در پاسخ به این سوال که چرا فیلم‌های گزارش یک جشن ابراهیم حاتمی‌کیا و خیابان های آرام کمال تبریزی مشکل پخش‌شان حل نمی‌شود؟ گفت: بعضا خود صاحبان فیلم ها موافق نمایش آثار نیستند. این گونه نیست که این فیلم ها توقیف شده باشند. مالک فیلم می گوید من نمی خواهم فیلمم به نمایش درآید.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی با اشاره به بازیگرانی که کشف حجاب کردند گفت: آنها به دلیل محدودیتی که برایشان وجود دارد نمی توانند در فیلم های سینمایی بازی کنند. آثار قبلی‌شان به تدریج منتشر می شود که مالکان فیلم ها متضرر نشوند. چون سرمایه زیادی خرج شده است. ولی از این به بعد نمی‌توانند در فیلم جدیدی بازی کنند.

ایل بیگی درباره بازیگران و فیلمسازانی که در حوادث سال گذشته موضع گیری سیاسی نامتعارف داشته‌اند اظهار داشت: تک و توک مواردی هست که تلاش می‌شود با گفتگو و همراه کردن آنها حل شود. این هنرمندان اگر اسناد یا تحلیل درستی دارند، ما هم می‌شنویم. در یک سال گذشته با بیش از چند صد نفر از عوامل سینما در جلسات اینجا گفت‌وگو شده است. حرفشان شنیده شده است. تلاش شده که با یک فضای مفاهمه آمیز کمترین مشکل را داشته باشیم. حداقل افراد را داریم که به مشکل خورده باشند. تلاش می کنیم که مشکل شان برطرف شود و بتوانند کار کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دبیر جشنواره ملی سرود فجر معرفی شد


حامد جلیلی به عنوان دبیر جشنواره ملی سرود فجر معرفی شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ده فیلم برتر از دید مخاطبان روز دوم و سوم جشنواره اعلام شد – اخبار سینمای ایران و جهان

اسامی ۱۰ فیلم برتر آرای مردمی مخاطبان در روز دوم و سوم چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، اسامی ۱۰ فیلم برتر از نظر مخاطبان در تاریخ ۲۸ مهر همزمان با دومین روز جشنواره و ۲۹ مهر برابر با سومین روز جشنواره اعلام شد.

سعید نجاتی رئیس کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران که متولی اخذ آرای مردمی است اسامی این فیلم‌ها در روز ۲۸ مهر را به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام کرد:

«اذان صبح به افق یزد» به کارگردانی زهره صباغیان

«آپولو» به کارگردانی فرزاد رنجبر

«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه شدن دیده بود» به کارگردانی مهدیه محمدی

«بازسازی» به کارگردانی علی توکلی

«تاکسیدرمیست» به کارگردانی سوسن سلامت و بهزاد علوی

«خودکشی به سبک نیچه» به کارگردانی پیام کردستانی

«رؤیای نیمه جان» به کارگردانی آرمین اعتمادی

«شریف» به کارگردانی محمد علیزاده فرد

«مدیر مدرسه» به کارگردانی میکائیل دیانی

«مورچه» به کارگردانی فرهاد شنتیایی

همچنین فیلم‌های پرمخاطب ۲۹ مهر برابر با روز سوم جشنواره به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

«اذان صبح به افق یزد» به کارگردانی زهره صباغیان

«استیک» به کارگردانی کیارش دادگر

«تکان» به کارگردانی شاهین حق شعار

«جاذبه غیر نیوتونی» به کارگردانی علیرضا صادقی

«روزی روزگاری سینما» به کارگردانی علیرضا شمالی

«رؤیای نیمه جان» به کارگردانی آرمین اعتمادی

«سربسته» به کارگردانی یاسر خیر

«کوچ» به کارگردانی امید یوسفی

«گربه ماهی» به کارگردانی امیرحسین مهمان‌دوست

«مورچه» به کارگردانی فرهاد شنتیایی

نادره ترکمانی، محمد حمزه‌ای، مرتضی‌علی عباس میرزایی و عادل تبریزی، مسئولیت صیانت از آرای مردمی چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را به عهده دارند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خوانش «مردخوار» در چهارمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس»


چهارمین نشست «صدای نمایش‌نامه‌نویس» با حضور و نمایشنامه‌خوانی علی عابدی توسط کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

واکنش خواننده معروف لبنانی به قتل عام در فلسطین


«جولیا بطرس» خواننده مطرح لبنانی ضمن حمایت از مردم فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی را در غزه محکوم کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«پردیس ملت» میزبان «فیل سفید» و «نام، نام‌خانوادگی» می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جشنواره فیلم‌کوتاه تهران در آخرین روز اکران فیلم‌های کوتاه راه‌یافته به بخش‌های مختلف، در پردیس سینمایی ملت، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، جشنواره فیلم‌کوتاه تهران روز دوشنبه یکم آبان‌ماه و در پنجمین و آخرین روز اکران فیلم‌های کوتاه راه‌یافته به بخش‌های مختلف، در پنج سالن پردیس سینمایی «ملت»، میزبان علاقه‌مندان سینمای کوتاه خواهد بود.

برنامه نمایش فیلم‌های داستانی مسابقه سینمای ایران

همانند دیگر روزهای جشنواره، سالن شماره یک و دو در روز پایانی هم به اکران فیلم‌های داستانی راه‌یافته به بخش مسابقه سینمای ایران اختصاص خواهند داشت.

در سانس اول و از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ فیلم‌های کوتاه «شیهه دور» به کارگردانی صمد قربان‌زاده، «زاک» به کارگردانی علی خسروی، «همه چیز به نظر آقای کاف بستگی دارد» به کارگردانی حسن حکمت روشن، «اکو» به کارگردانی یوسف شفیق، «برادران آبتنی» به کارگردانی سروش البخشی نائینی و «نیمکت» به کارگردانی بهروز شمشیری در سالن شماره یک روی پرده می‌رود.

در سانس دوم سالن شماره یک از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ فیلم‌های کوتاه «نابومی» ساخته سعید قندهاری، «آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه شدن دیده بود» ساخته مهدیه محمدی، «خودکشی به سبک نیچه» ساخته پیام کردستانی، «ترموستات» ساخته روزبه اخوان و «بعد از نیمه‌شب» ساخته محمد باقری روی پرده خواهد رفت.

اکران فیلم‌های داستانی بخش مسابقه ملی در سانس سوم سالن شماره یک، از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ با اکران فیلم‌های کوتاه «پسرخورشید» به کارگردانی راد پورجبار، «بی‌هوا» به کارگردانی رویا پارسا، «آلفا» به کارگردانی مسعود محمدی تاکامی و مهیار صیفوری، «خوانا بنویسید» به کارگردانی مرتضی علیزاده و «کمپانی» به کارگردانی ایل‌ناز خیرخواه دنبال خواهد شد.

در سانس پایانی سالن شماره یک در روز پنجم جشنواره هم از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ فیلم‌های کوتاه «تاخاریها» به کارگردانی محمد آریانیک، «گربه ماهی» به کارگردانی امیرحسین مهماندوست، «رویای نیمه‌جان» به کارگردانی آرمین اعتمادی، «مورچه» به کارگردانی فرهاد شنتیایی و «استیک» به کارگردانی کیارش دادگر روی پرده می‌رود.

در سالن شماره دو و در سانس اول از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ فیلم‌های کوتاه «تاکسیدرمیست» ساخته بهزاد علوی و سوسن سلامت، «شریف» ساخته محمد عیلزاده‌فرد، «زمرد» ساخته مجتبی اسماعیل‌زاده بلوچ، «مدیر مدرسه» ساخته میکائیل دیانی و «خیال آبی» ساخته الناز قنبری اکران می‌شود.

در دومین سانس این سالن، از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ فیلم‌های کوتاه «بازسازی» به کارگردانی علی توکلی، «آپولو» به کارگردانی فرزاد رنجبر، «افسانه کوه ننوک» به کارگردانی محمدرضا مرادی، «پیله» به کارگردای مونا فرخنده و «صوراحیل» به کارگردانی اسماعیل عظیمی روی پرده می‌رود.

سالن شماره دو در سانس سوم از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ میزبان اکران فیلم‌های کوتاه «کوچ» به کارگردانی امید یوسفی، «روزی روزگاری سینما» به کارگردانی علیرضا شمالی، «قوتار» به کارگردانی علی علیزاده، «تکان» به کارگردانی شاهین حق‌شعار و «جاذبه غیرنیوتونی» به کارگردانی علیرضا صادقی خواهد بود.

در آخرین سانس نمایش فیلم‌های داستانی در روز پایانی جشنواره چهلم هم از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ فیلم‌های کوتاه «آدلاید» به کارگردانی فرهاد غریبی، «ضلعی برای خروج» به کارگردانی احسان همتی، «یوفو» به کارگردانی سیدحمید حسینی و سیدمهدی حسینی، «ناظر» به کارگردانی ابوالفضل عزیزی و «داستان یک شب دزدی» به کارگردانی مهدی هادی‌زاده در سالن شماره دو اکران می‌شود.

برنامه نمایش فیلم‌های بخش بین‌الملل

سالن شماره ۹ پردیس سینمایی «ملت» در روز چهارم جشنواره چهلم هم به اکران فیلم‌های راه‌یافته به بخش بین‌الملل اختصاص پیدا کرده است.
در سانس اول و از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ فیلم‌های کوتاه پویانمایی «در کنار»، داستانی «مونگاتا»، مستند «اسرار بخارا»، داستانی «فاز ۶»، مستند «گلاب‌گل»، داستانی «معدود» و تجربی «جیرجیر بی‌صدای اعداد نامرئی» روی پرده می‌رود.

در دومین سانس اکران در سالن شماره ۹ از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ فیلم‌های کوتاه پویانمایی «خط ۲۳»، مستند «امید»، پویانمایی «چکامه‌ای درباره میهن‌های‌مان»، داستانی «فهرست»، مستند «شب عروسی»، داستانی «ملخ‌ها» و داستانی «اگرچه شب است» از آثار بخش بین‌الملل اکران می‌شود.

در سانس سوم و از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ هم فیلم‌های کوتاه داستانی «اهرام»، داستانی «فراموش‌شده»، پویانمایی «تابش»، تجربی «جریان»، پویانمایی «دون خاویر» و داستانی «لطفا پشت خط بمانید» اکران می‌شود.

از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲ و در آخرین سانس نمایش فیلم‌های بخش بین‌الملل در روز پایانی جشنواره چهلم، فیلم‌های کوتاه داستانی «نگهبانان»، پویانمایی «سوزی در باغچه»، مستند «قطب جنوب»، داستانی «اشباحی وجود ندارد»، تجربی «نور مابین» و داستانی «عزیزم» به نمایش درخواهد آمد.

برنامه نمایش آثار مستند مسابقه سینمای ایران

سانس اول اکران فیلم‌ها در سالن شماره ۱۰ در روز پنجم جشنواره به اکران فیلم‌های کوتاه مستند ایرانی اختصاص پیدا کرده است.

در این سانس از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ مستندهای کوتاه «سایه سلطان»، ساخته هادی شریعتی، «دارتاش» ساخته خلیل صحراگرد، «من کدا هستم» ساخته فرح زارع و «یک قایق روی دریا» ساخته آرمان قلی‌پور دشتکی روی پرده می‌رود.

برنامه نمایش آثار پویانمایی مسابقه سینمای ایران

سانس سوم از جدول اکران سالن شماره ۱۰ در روز پایانی جشنواره به بخش پویانمایی اختصاص دارد که در این سانس و از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ فیلم‌های کوتاه پویانمایی «پتتیک» ساخته نرگس ذاکری، «کاسه برنجی» ‌ساخته حسین حبیبی‌اصل، «ققنوس» ساخته مونا شمس، «همه دیوارها کوتاهند» ساخته حسن دهقاندوست، «ده سالگی» ‌ساخته فاطمه جعفری، «بالاتر از نور» ساخته سمیه نیلی و «ملودی» ساخته مهدی امینی روی پرده می‌رود.

برنامه نمایش آثار تجربی مسابقه سینمای ایران

علاقه‌مندان سینمای تجربی هم در آخرین سانس از نمایش فیلم‌ها در سالن شماره ۱۰ و از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ می‌توانند به تماشای فیلم‌های کوتاه تجربی «مکعب قرمز» ساخته فرهان بهپور، «آدمی» ساخته احسان میرزایی، «اشعه جاز» ساخته کیان زمانی، «اولریکا» ساخته حسن وحدانی، «آخرین برف» ساخته شایان نقیبی، «پاد بوره» ساخته محمد کچویی و «هبوب» ساخته شیوا بافهم بنشینند.

برنامه اکران‌های جنبی جشنواره چهلم

در روز پایانی جشنواره و در قالب ۵ سانس در سالن‌های شماره ۸ و ۱۰ آثار مربوط به بخش اکران‌های جنبی به نمایش گذاشته می‌شود.

سالن شماره ۱۰ در دومین سانس نمایش خود از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ میزبان اکران فیلم‌های کوتاه «رابرت» ساخته محمدجواد حقانی‌فرد، «یاشار» ساخته سینا چمنی، «لمس» ساخته بردیا دیانت، «ورزا» ساخته حمیدرضا خسروی، «پرنسس» ساخته محمدحسین عباسی و «جنگ جهانی چهارم» ساخته امیر شاملو از آثار حاضر در بخش «استعدادهای نو» خواهد بود.

سالن شماره ۸ پردیس «ملت» از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ در قالب اکران جنبی فیلم‌های بخش «کتاب و سینما» میزبان اکران فیلم‌های کوتاه «کینوپیو» به کارگردانی فرزانه قائمی‌زاده، «فیل سفید» ساخته مهدی برجیان، «نام، نام‌خانوادگی» ساخته نازنین چیت‌ساز، «شرایط» ساخته سیدجواد حسینی و «روزی روزگاری سینما» علیرضا شمالی خواهد بود.
در سانس دوم این سالن هم از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در قالب بخش «بر بال خاطرات» فیلم‌های کوتاه «راه رفتن در مه» ساخته مجید برزگر، «تاج خروس» ساخته آیدا پناهنده، «کودکان ابری» ‌ساخته رضا فهیمی، «حلق‌آویز» ساخته رقیه توکلی و «بچه خور» ساخته محمد کارت روی پرده می‌رود.

در سومین سانس از برنامه‌های سالن شماره هشت از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در قالب اکران جنبی بخش «بربال خاطرات» فیلم‌های کوتاه «کودک و خزان» ‌ساخته امیرشهاب رضویان، «مرهمی باید» ‌ساخته حسن ایزدی شهری، «راهبان» ساخته رضا سبحانی، «یک اتفاق ساده» به کارگردانی لقمان خالدی، «با او» ساخته نقی نعمتی، «فردا صبح» ساخته محمد نجاریان و «مثل بچه آدم» ساخته آرین وزیردفتری به نمایش گذاشته می‌شود.

چهارمین سانس از اکران‌های سالن شماره ۸ و در قالب اکران‌های جنبی بخش «بر بال خاطرات» از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ فیلم‌های کوتاه «ینده به دومله» به کارگردانی بهزاد رسول‌زاده، «سکوت طولانی» به کارگردانی ابراهیم اصغرزاده، «چاه» به کارگردانی بایرام فضلی، «برکه» به کارگردانی مهدی جعفری، «آن بالا کنار جاده» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده، «نامه‌ها، عکس‌ها، آدم‌ها» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و «جای منو تو اتاق بنداز» به کارگردانی امیر توده‌روستا اکران می‌شود.

نشست‌های تخصصی روز پنجم جشنواره

در ادامه نشست‌های تخصصی ۲۰۴۰ در روز پایانی جشنواره چهلم از ساعت ۱۰ تا ۱۱ برنامه فیلم‌های کوتاه ژانر با تمرکز بر اردوی فیلمسازی کاشان و در ژانرهای علمی تخیلی، جنگی و دفاع مقدس و ملودرام روی پرده می‌رود.

در دومین نوبت از ساعت ۱۱ تا ۱۳ برنامه گفتگو درباره فیلم‌های کوتاه ژانر با نگاهی به آموزه‌های اردوی فیلمسازی کاشان، در قالب گفتگوی حسن حسینی با رسول صدرعاملی برقرار خواهد بود.

برنامه گفتگوی کارگردان با عوامل فنی هم در روز پنجم و از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در قالب گفتگوی کمال تبریزی با کارن همایونفر آهنگساز باسابقه سینما، برگزار می‌شود. در دومین نوبت این گفتگو هم کمال تبریزی از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ میزبان محمدرضا دلپاک صدابردار باسابقه سینمای ایران خواهد بود.

در آخرین نشست تخصصی جشنواره چهلم هم از ساعت ۱۹ تا ۲۱ مسترکلاس «سینمای حقیقت‌جویان» همراه با پرسش و پاسخ در قالب ارتباط تصویری زنده با نیکیتا میخالکوف یکی از معتبرترین کارگردانان سینمای روسیه، برگزار می‌شود.

همچنین نشست‌های تخصصی در آخرین روز جشنواره از ساعت ۱۱ و بعد از نمایش فیلم‌های کوتاه ژانر در گفت و گوی حسن حسینی با رسول صدرعاملی پیرامون آموزه‌های اردوی فیلمسازی کاشان شکل می‌گیرد. همچنین از ساعت ۱۵ این روز از جشنواره نیز در گفت و گوی کمال تبریزی با کارن همایون فر آهنگساز نشست‌های تخصصی دنبال می‌شود. گفت و گوی کارگردان با طراح صدا و محمدرضا دلپاک نیز از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در سالن ۱۲ پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود. اما یکی از مهم‌ترین نشست‌های تخصصی این روز مسترکلاس سینمای حقیقت‌جویان و جلسه پرسش و پاسخ با حضور نیکیتا میخالکوف است که از ساعت ۱۹ تا ۲۱ با حضور علاقه‌مندان به سینما برگزار می‌شود. اجرا و کارشناسی این نشست‌ها را محمدرضا باقری برعهده دارد.

همچنین نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌های داستانی و بخش استعدادهای نو نیز با اجرای میثم کریمی در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ در سالن شماره ۴ پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چرا در این عکس‌ها هیچ مردی نمی‌بینیم؟!


«دا» در زبان لری، لکی و کردی به معنی مادر است؛ «زن» که مادر شود «دا» نام خواهد گرفت و ابعادی از «زن» بودن را در وجودش تجربه خواهد کرد که در تصورات آدمیزادی که مادر نیست نگنجد؛ با این حال، مادرانگی را نباید صرفا با این ابعاد شناخت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ چهارمین روز از چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران


سینماپرس: روز چهارم جشنواره فیلم کوتاه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره همراه بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شکرخواه: شجریان از «مطرب» استاد ساخت!


هم‌زمان با سومین سالگرد درگذشت زنده‌یاد محمدرضا شجریان، دوستداران او در خانه هنرمندان گرد هم‌آمدند و یاد او را گرامی داشتند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مخالفان «مجازات اعدام» حالا ببینم که سعی می‌کنید برای «قاتلین مهرجویی» رضایت بگیرید؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بهروز افخمی گفت: از خانم‌هایی که در این جریان حرفی زده‌اند شکایتی ندارم. اما به مردهایی که اشک تمساح ریختند و ژست آدم دلسوز و غصه‌دار گرفتند می‌گویم شما همان‌ها بودید که مخالف مجازات اعدام بودید و حالا ببینم که سعی می‌کنید برای قاتلین مهرجویی رضایت بگیرید؟ لابد این کار را می‌کنید.

به گزارش سینماپرس، بهروز افخمی در برنامه استودیو هشت رادیو نمایش درباره حواشی‌ که اخیراً پس از حضور او در صحنه قتل داریوش مهرجویی به وجود آمده بود، گفت: بعضی‌ها که فکر می‌کنند دارند فراموش می‌شوند، از این فرصت استفاده می‌کنند که مردم به آنها توجه کنند.

افخمی ادامه داد: من هم می‌خواهم داستان بنویسم و هم اگر بخواهم مستند بسازم به تحقیق نیاز است. خیلی وقت است اعتقاد دارم که خوب است فیلمنامه‌ها همگی‌شان اقتباسی باشند یعنی ابتدا موضوع آنها نوشته شده باشد.

وی اضافه کرد: در آمریکا حدود ۹۰ درصد فیلم‌ها اینگونه است یعنی تا داستانی نوشته نشود و پرفروش نشود امکان ساخت یک فیلم جدید تقریباً غیرممکن است مگر برای فیلمسازهای خیلی سابقه‌دار. خود من هم از این پس اگر عمری باشد ترجیح می‌دهم ابتدا داستانی را بنویسم و چاپ کنم و بعد ممکن است مرحله تحقیق کاری آنقدر طول بکشد که بتوان از آن مستند هم ساخت.

وی درباره گفت‌وگو با قاتل نیز گفت: هنوز حرف‌های قاتل را نشنیده‌ام و خودش را هم ندیده‌ام. آن روز هم تا دم در خانه مهرجویی رفتیم می‌خواستیم راه جاده را فیلمبرداری کنیم که برای بازسازی صحنه آمده بودند.

افخمی درباره حواشی و حمله برخی اهالی سینما به او در فضای مجازی نیز توضیح داد: فکر نمی‌کنم توضیحی نیاز داشته باشد. اینها حرف‌های آدم‌های مالیخولیایی است. این خنده می‌تواند خنده تلخی باشد یا خنده فردی باشد که رو به رو شده با کسانیکه انتظارشان هم نداشته و حالا قرار است جواب سؤالاتشان را هم بدهد و بی‌ادبی هم نکرده باشد.

وی درباره واکنش‌ها بیان کرد: اینها آدم‌های بیماری هستند. آدم‌هایی که در حال فراموش شدن هستند و برخی ممکن است دستوری گرفته باشند. درباره خانم‌ها صحبت نمی‌کنم. خانم‌ها احساساتی هستند و سریع نگران و احساسی می‌شوند. از خانم‌هایی که در این جریان حرفی زده‌اند شکایتی ندارم. اما به مردهایی که اشک تمساح ریختند و ژست آدم دلسوز و غصه‌دار گرفتند می‌گویم شما همان‌ها بودید که مخالف مجازات اعدام بودید و حالا ببینم که سعی می‌کنید برای قاتلین مهرجویی رضایت بگیرید؟ لابد این کار را می‌کنید.

وی اضافه کرد: شما که اینقدر احساساتی و بشردوست هستید که از لبخند من ناراحت شدید و به من فحش دادید و به من می‌گویید کفتار. حالا شما که کفتار نیستید جرات کنید و همان حرف‌های قبلی خودتان و مخالفت با اعدام را پیگیری کنید. اینها تبدیل به حیوانات اینترنتی شده‌اند. آدمی با شعور متوسط اینقدر عقلش می‌رسد که این حرف‌های بیمارگونه را نزند.

مشاهده خبر از سایت منبع