X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

آغاز پیش تولیدرسریال ۴۰ قسمتی «شهید بهشتی» در سال آینده – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده سریال شهید بهشتی، از آخرین روند نگارش فیلمنامه این مجموعه خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده سریال‌های تلویزیونی، در خصوص روند نگارش و تولید سریال شهید بهشتی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فیلمنامه سریال شهید بهشتی این روزها مراحل تحقیق را پشت سر می‌گذارد. تحقیقات برای نگارش فیلمنامه این سریال از دو سال پیش آغاز شده و برای این پروسه سه مرحله پژوهش اولیه و سرفصل‌ها، پژوهش جامع و میدانی و همچنین پژوهش شکلی و دراماتیک در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مرحله نخست پژوهش میدانی است و برای این کار کتاب‌هایی که درباره شهید بهشتی نوشته شده، همچنین مصاحبه‌های همکاران و دوستان ایشان جمع آوری شده است. تولید، مرحله دوم پروسه تحقیقات است که با خانواده و دوستان نزدیک صحبت شده و آنها خاطرات خود را بیان کردند؛ این مرحله تا شهریور ماه ادامه دارد.

تهیه کننده سریال «برادر جان» عنوان کرد: قرار است مرحله نهایی نگارش، یعنی پژوهش شکلی و دراماتیک به موازات طراحی فیلمنامه سریال آغاز و دنبال شود. با پایان مرحله سوم، حدود یک سال نگارش سریال زمان می‌برد و با آماده شدن فیلمنامه، به امید خدا در سال آینده به مرحله پیش تولید خواهیم رسید.

شفیعی درباره تیم نویسندگی این سریال اظهار کرد: تیم تحقیقات این سریال به سرپرستی سعید اصغرزاده کار خود را دنبال می‌کنند و نگارش فیلمنامه بر عهده حسین تراب نژاد و همراهانش است.

گفتنی است زندگی شهید بهشتی دستمایه تولید سریالی ۴۰ قسمتی شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *