X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

مهام: شبکه نمایش خانگی نیازمند هدایت و نظارت جدی است/ ورود بی رویه سرمایه های مشکوک در شبکه نمایش خانگی تولید آثار در سینما و تلویزیون را به نابودی می کشاند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهران مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون با انتقاد شدید از وضعیت این روزهای شبکه نمایش خانگی گفت: شبکه نمایش خانگی نیازمند هدایت و نظارت جدی است چه در بحث محتوایی و چه در حوزه سرمایه گذاری؛ به عنوان مثال ما سال ها در خصوص پولشویی در این حوزه تذکر می دادیم اما کسی به حرف های مان توجهی نمی کرد و در نهایت همین اواخر مشخص شد که حرف های ما صحت داشته است.

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «کارآگاه شمسی و دستیارش مادام» و «دردسرهای عظیم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مهمترین ضربه ای که پولشویی در شبکه نمایش خانگی به سینما و تلویزیون زد افزایش بی رویه دستمزدهای بازیگران بود. همه ما می دانیم که تهیه کنندگان و سرمایه گذاران عادی سینما و تلویزیون توان آن را ندارند که پول های هنگفت برای تولید یک اثر بگذارند و از این رو در تأمین دستمزدهای اولیه عوامل فیلم ها می مانند و همین باعث می شود تا استمرار فعالیت شان با معضل جدی مواجه شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اتفاق، کسانی که سرمایه های مشکوک وارد شبکه نمایش خانگی کردند نه از محتوا چیزی می دانند و نه نیازهای روز جامعه را می شناسند و به همین دلیل با تولید آثار نازل سطح سلیقه مخاطب را به شدت دچار تنزل می کنند و باعث تولید و عرضه آثاری می شوند که از جامعه فاصله فراوان دارد و مردم را دچار سرگشتگی می کند.

مهام با بیان اینکه ورود بی رویه سرمایه های مشکوک در شبکه نمایش خانگی تولید آثار در سینما و تلویزیون را به نابودی می کشاند خاطرنشان کرد: مسئولان باید در دستمزد و پول‌هایی که وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود نظارت داشته و وضعیت را کنترل کنند که در غیر این صورت تا چندی دیگر کشتی سازمان صدا وسیما به گل خواهد نشست!

این تهیه کننده در همین راستا متذکر شد: شکاف بین تلویزیون و وزارت ارشاد روز به روز در حال عمیق تر شدن است و هیچ مسئول و نهاد ناظری جلوی عمیق تر شدن این شکاف را نمی گیرد. تا زمانی که بین تلویزیون و سینما ائتلاف به وجود نیاید و شوراهای نظارتی مشترک برای فیلمنامه ها و تعیین سقف و کف دستمزدها تعیین نشوند ما شاهد اتفاقات تلخ بیشتر خواهیم بود.

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «نرگس» و «خانه به دوش» تأکید کرد: دستمزدهای نجومی سلبریتی ها که منشأ آن همین شبکه نمایش خانگی و پولشویی در آن بود صدای آحاد افراد جامعه را درآورده؛ آنقدر شکاف طبقاتی بین جامعه و سلبریتی ها زیاد شده که مردم رسماً در مقابل آن ها قرار گرفته اند و دیگر برایشان اهمیتی قائل نیستند. این اتفاقات خطرناک است و باعث ایجاد آسیب های بی شمار در جامعه می شود و باید مدیر متعهد و دغدغه مندی پیدا شود تا بتواند اوضاع را تحت کنترل درآورده و همه چیز را بر اساس یک قاعده تنظیم کند تا حداقل اوضاع از این بحرانی تر نشود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *