X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

اولویت اصلی تامین تجهیزات در سینما/ بیمه هنرمندان را جدی بگیریم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ایمان کرمیان رییس انجمن جلوه‌های ویژه میدانی در گفتگو با خبرنگار مهر در آستانه سال جدید، با اشاره به اینکه در حال حاضر اولویت‌های بسیاری در سینما وجود دارد که باید به آن توجه کرد، گفت: یکی از مهمترین مواردی که در سینما با آن دچار مشکل هستیم، امکانات مناسب است، در واقع نبود امکانات مناسب سبب شده است که نتوانیم سینما را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم. اگر امکانات و تجیهزات به خصوص در بخش جلوه‌های ویژه میدانی افزایش پیدا کند و این مساله را در اولویت سینما قرار دهیم، بی شک اتفاقات خوبی در سینما رقم می‌خورد.

وی بیان کرد: مورد بعدی که باید به آن توجه کرد دستمزد عوامل فیلم‌های سینمایی است که بتواند از نظر اقتصادی هنرمندان را تامین کند، البته این مساله مدتی است که درحال پیگیری است اما هنوز در این زمینه به نتیجه دلخواه نرسیده‌ایم.

رییس انجمن جلوه‌های ویژه میدانی توضیح داد: در نظر گرفتن یک بیمه مناسب برای سینماگران از دیگر عواملی است که باید به آن توجه ویژه شود، بیمه ایی که بعد از کارافتادگی سینماگران بتوان روی آن حساب کرد. بیمه  مناسب برای اهالی سینما یک مساله بسیار مهمی است که باید آن را جدی گرفت.

وی تاکید کرد: مواردی که بیان کردم اولویت‌هایی است که باید درباره تامین آن برنامه ریزی جدی صورت گیرد، تا به استاندارد جهانی نزدیک شویم. بازهم تاکید می‌کنم زمانی که تجهیزات سینمایی را بررسی کنیم می‌بینیم که فاصله زیادی تا استانداردهای جهانی داریم که باید این موارد مورد توجه قرار گیرد.

این مدیر جلوه‌های ویژه میدانی توضیح داد: زمانی که از سینما صحبت می‌شود، پیشنهادهای خوبی برای رونق و موفقیت سینما زده می‌شود، اما مساله این است که آیا در عمل هم می‌توان به خواسته‌های خود دست پیدا کنیم یا خیر.

وی ادامه داد: سینما وقتی تبدیل به یک صنعت می‌شود که همه موارد مربوط به سینما را بررسی و اجرایی کرد. هرچند سینما را به عنوان یک صنعت معرفی می‌کنیم اما سینمای ما برای رسیدن به صنعت فاصله بسیاری دارد.

این هنرمند توضیح داد: هرچند قدم‌هایی با رونق و توسعه سینما برداشته می‌شود اما این قدم‌ها به نتیجه نرسیده ثابت می‌ماند و می‌توان گفت هر تصمیمی که برای پیشرفت سینما گرفته می‌شود تنها در حد حرف باقی می‌ماند و اجرایی نمی‌شود.

کرمیان در پایان گفت: در بخش جلوه‌های ویژه میدانی تمام تلاش خود را کردیم تا به امکانات مناسبی بدست آوریم اما هر آنچه که در سینما می‌بینید به خصوص در این بخش، برگرفته از خلاقیت مدیران جلوه‌های ویژه میدانی هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *