X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

نوع نگاه مجلس به کمسیون فرهنگی و موضوعات فرهنگی و هنری را تغییر می دهیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: غلامرضا منتظری، نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی بیان داشت: امروز باید فداکاری کرد و آستین بالا بزنیم و نوع نگاه مجلس به کمسیون فرهنگی و موضوعات فرهنگی و هنری را تغییر دهیم.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس یازدهم شورای اسلامی که متقاضی حضور در کمیسیون فرهنگی است در گفتگو با آنا گفت: به نظرم نمایندگان ما باید در کمیسیونی حضور یابند که بتوانند بنا بر تجربه و دانشی که دارند گره‌ای از مشکلات کشور باز کنند و نقش گره‌کشا را داشته باشند. من به جهت علمی و هم تجربی می‌توانم در دو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نیز فرهنگی حضور داشته باشم.

نگاه نازلی به فرهنگ و هنر وجود دارد

وی افزود: متأسفانه کمیسیون فرهنگی در نگاه نمایندگان محترم مجلس جایگاه نازلی دارد که قطعا این نگاه را باید تغییر داد چرا که فرهنگ مبدأ تحولات دیگر عرصه‌ها و اتفاقا نقش زیربنایی دارد.

رئیس سابق سازمان بسیج هنرمندان کشور اعتقاد داشت: فصل شکوه حوزه فرهنگ به زعم من هنر و ادبیات است. درحالیکه ما بیشترین آسیب‌ها را در همین حوزه هنر می‌بینیم. بنابراین لازم است به شیوه‌های ایجابی نیز روی آوریم. خیلی از  ایده‌ها و ارزش‌های فرهنگی ما امروز به زمین مانده است.

منتظری تأکید کرد: قطعا مسائل معیشتی و عمرانی و غیره مهم است؛ همینطور که مردم حوزه‌های انتخابی نیز توقع دارند نماینده‌شان پیگیر مشکلات و جوابگوی مردم منطقه‌شان باشند. من معتقدم که می‌شود در کمیسیون‌های تخصصی مثل کمسیون فرهنگی نیز عضو بود اما به معیشت مردم هم توجه جدی داشت.

باید فداکاری کرد و آستین بالا بزنیم

وی با اشاره به برخی دغدغه‌های پیش روی نمایندگان کمیسیون فرهنگی گفت: امروز باید فداکاری کرد و آستین بالا بزنیم و نوع نگاه مجلس به کمسیون فرهنگی و موضوعات فرهنگی و هنری را تغییر دهیم. در عین اینکه سال‌هاست به بودجه فرهنگی کشور توجه خاصی نشده و این را باید پیگیری کرد.

غلامرضا منتظری با بیان اینکه امیدوارم بتوانم باری از حوزه فرهنگ و هنر بردارم گفت: سابقه کاری و دانشگاهی من متمرکز بر این حوزه بوده است. حتی فعالیت‌های کارگردانی تا بازیگری و غیره هم داشته‌ام. امیدوارم بتوانیم لااقل از ظرفیت هنر در جهت بیان ارزش‌ها گامی برداریم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *