X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

امیری: آیدا پناهنده به اشتباه ۲ ماه در شورای فیلمنامه بنیاد سینمایی فارابی قرار گرفته بود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست خبری فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری با اجرای علیرضا غفاری در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرسارسلان امیری کارگردان «زاوالا»  درباره ساخت این فیلم گفت: احتمالا احساس و دغدغه‌ای با موضوع باور و متافیزیک در من شکل گرفته است و اینکه چطور می‌توان خرافه را به فیلم تبدیل کرد این شد که سراغ ساخت «زالاوا» رفتم.

وی افزود: تقریبا همه داستان‌های عام در مورد جن را شنیده اند و موضوع غریبی برای آدم‌ها نیست. من از دوران کودکی داستان های مختلفی را از زبان پدر، عمه ها و خانواده هایم در مورد اجنه می شنیدم که برایم جذاب بود.

این فیلمساز ادامه داد: ما وارد مبحث درام می‌شویم و موضوع سوء استفاده از این جریان را مطرح می‌کنیم و اصلا به سوره قرآن در مورد جن ربط ندادیم.

امیری در پاسخ به این سوأل که آیا حضور همسر شما آیدا پناهنده در شورای فیلمنامه بنیاد سینمایی فارابی باعث حمایت این نهاد از فیلم شما شد گفت: آیدا پناهنده به اشتباه ۲ ماه در شورای فیلمنامه بنیاد سینمایی فارابی قرار گرفته بود.

 پورفرج درباره نقش خود گفت: در ابتدا فوت مهرداد میناوند را تسلیت می گویم و برای علی انصاریان آرزوی سلامتی دارم. من با نقش و سکانس های پیچیده ای روبرو شدم. یکی از ویژگی های فیلمنامه و نقشم این بود که با دو فیلم قبلی که بازی کردم کاملا متفاوت بود و این من را جذب کرد.

محمد رسولی فیلمبردار اثر درباره چالش های فیلمبرداری «زالاوا» بیان کرد: بزرگترین چالش این بود که ارسلان امیری کارگردانش بود چون باید الفبای سینما را از او یاد بگیریم این باعث می شد هم عرض اندام کنم هم تواضع جلوی استاد داشته باشم. سعی کردیم در بخش فیلمبرداری واقع گرایانه تر با زیر متنِ ترس باید پیش می رفتیم و این کار را دشوار می کرد.

تدوینگر فیلم عنوان کرد: سعی شد با توجه به خواسته رسولی، بین ژانری حرکت کنیم و به لحاظ تکنیکال کار عجیب و غریبی نکنیم و قصه کار خودش را انجام دهد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *