X

بایگانی بهمن 15, 1399

دفتر سینمایی

«باران شادی» زنده‌یاد چشم آذر مجوز گرفت


دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته نخست بهمن ماه مجوز ۳۸ تک آهنگ و ۶ آلبوم را صادر کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

امیری: آیدا پناهنده به اشتباه ۲ ماه در شورای فیلمنامه بنیاد سینمایی فارابی قرار گرفته بود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست خبری فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری با اجرای علیرضا غفاری در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرسارسلان امیری کارگردان «زاوالا»  درباره ساخت این فیلم گفت: احتمالا احساس و دغدغه‌ای با موضوع باور و متافیزیک در من شکل گرفته است و اینکه چطور می‌توان خرافه را به فیلم تبدیل کرد این شد که سراغ ساخت «زالاوا» رفتم.

وی افزود: تقریبا همه داستان‌های عام در مورد جن را شنیده اند و موضوع غریبی برای آدم‌ها نیست. من از دوران کودکی داستان های مختلفی را از زبان پدر، عمه ها و خانواده هایم در مورد اجنه می شنیدم که برایم جذاب بود.

این فیلمساز ادامه داد: ما وارد مبحث درام می‌شویم و موضوع سوء استفاده از این جریان را مطرح می‌کنیم و اصلا به سوره قرآن در مورد جن ربط ندادیم.

امیری در پاسخ به این سوأل که آیا حضور همسر شما آیدا پناهنده در شورای فیلمنامه بنیاد سینمایی فارابی باعث حمایت این نهاد از فیلم شما شد گفت: آیدا پناهنده به اشتباه ۲ ماه در شورای فیلمنامه بنیاد سینمایی فارابی قرار گرفته بود.

 پورفرج درباره نقش خود گفت: در ابتدا فوت مهرداد میناوند را تسلیت می گویم و برای علی انصاریان آرزوی سلامتی دارم. من با نقش و سکانس های پیچیده ای روبرو شدم. یکی از ویژگی های فیلمنامه و نقشم این بود که با دو فیلم قبلی که بازی کردم کاملا متفاوت بود و این من را جذب کرد.

محمد رسولی فیلمبردار اثر درباره چالش های فیلمبرداری «زالاوا» بیان کرد: بزرگترین چالش این بود که ارسلان امیری کارگردانش بود چون باید الفبای سینما را از او یاد بگیریم این باعث می شد هم عرض اندام کنم هم تواضع جلوی استاد داشته باشم. سعی کردیم در بخش فیلمبرداری واقع گرایانه تر با زیر متنِ ترس باید پیش می رفتیم و این کار را دشوار می کرد.

تدوینگر فیلم عنوان کرد: سعی شد با توجه به خواسته رسولی، بین ژانری حرکت کنیم و به لحاظ تکنیکال کار عجیب و غریبی نکنیم و قصه کار خودش را انجام دهد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شورای ارزیابی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر معرفی شدند


اعضای شورای ارزیابی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر بر اساس آیین نامه جشنواره و با حکم معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازدید وزیر از موزه هنرهای معاصر تهران و دبیرخانه تجسمی فجر


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر سه شنبه ۱۴ بهمن از موزه هنرهای معاصر تهران و دبیرخانه سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بازدید کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایش آبدوغ خیاری با طعم ابتذال در جشنواره تئاتر فجر! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جشنواره تئاتر فجر در حالی به نیمه رسیده که برخی از نمایش‌های آن محتوای مناسبی ندارند.

به گزارش سینماپرس، گویا وزارت ارشاد قرار نیست هیچ نظارتی روی محتوای نمایش‌ها داشته باشد؛ نمایش «آبگوشت زهرماری» که روز دوشنبه در تالار چهارسو تئاتر شهر اجرا شد نمایشی سخیف بود.

نمایشی که نویسنده اثر به نام نمایش کمدی با هدف خنداندن تماشاگر به خود این اجازه را داده که هر محتوای نامناسب و غیراخلاقی را به زبان بیاورد. موضوع اصلی داستان غذا نخوردن خان است و اینکه آشپزها می‌خواهند برای او غذا بپزند تا از مطبخ اخراج نشوند.   چیدمان صحنه بسیار ساده است و قابلمه و میزهایی که فضای آشپزخانه را به خوبی تداعی می‌کند.

نمایش «آبگوشت زهرماری»؛ نمایشی آبدوغ خیاری با طعم ابتذال

در صحنه حرمسرای دربار، بازیگران مرد از لنگ برای پوشاندن سر استفاده می‌کنند و نقش زن را بازی می‌کنند. دیالوگ‌های این قسمت اصلا شبیه به نمایش کمدی نیست. در این صحنه، بازیگران که حالا زن‌های خان هستند از خاطرات جنسی خود با خان سخن می گویند! متاسفانه کلماتی در این نمایش رد و بدل می‌شود که از بیان آن در این گزارش معذوریم.

همچنین در صحنه‌ای دیگر که در حمام است دیالوگ‌های مبتذل بین بازیگران استفاده می‌شود. گویا نویسنده اثر نمی‌دانسته چگونه می‌تواند مخاطب خود را به خنده وادار کند تا اینکه به ذهنش رسیده بهترین تکنیک تبدیل صحنه نمایش به اتاق خواب است. گرچه موسیقی جنوبی فضا را شاد و لهجه‌های جنوبی بازیگران نمایش در کنار موسیقی، کل اثر را فلکلور کرده بود اما چیزی که بیشتر به چشم می‌آمد دیالوگ‌های جنسی و به دور از ادب بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

معرفی داوران دومین دوره جشنواره «عکس ۵»


مهدی شادی زاده دبیر جشنواره «عکس ۵» هیات داوران دومین دوره این جشنواره را معرفی کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«مصلحت» سوژه به روز و ملتهبی داشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: عوامل فیلم سینمایی «مصلحت» در نشست رسانه‌ای این فیلم در جشنواره فجر به سوالات اصحاب رسانه پاسخ گفتند.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی مصلحت به کارگردانی حسین دارایی امروز ۱۵ بهمن در برج میلاد. محل برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

پیش از برگزاری این نشست، یاد و خاطره علی انصاریان بازیکن فوتبال و بازیگر سینما که امروز ۱۵ بهمن‌ماه بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت، گرامی داشته شد.

علی انصاریان امسال در جشنواره فجر فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده را داشت که کلیپی از علی انصاریان نیز پخش شد.

در ادامه حسین دارابی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت علی انصاریان عنوان کرد: ما در باشگاه فیلم سوره وقتی می‌خواستیم کار امسال را انتخاب کنیم یک سری طرح‌هایی آماده داشتیم که خواندم اما «مصلحت» را به دلیل سوژه به روز و ملتهبی که داشت بیشتر دوست داشتم.

محمدرضا شفاه تهیه‌کننده این اثر هم گفت: موضوع عدالت موضوع همیشگی است و هیچوقت بی اهمیت نشده اما امروز در اجتماع ما آن چیزی است که خیلی‌ها به دنبالش می‌گردند و مطالبه می‌کنند به تصویر کشیدن آن هم یکی از کارهایی است که سینما می‌تواند انجام دهد.

وی درباره تغییر نام فیلم هم گفت: فیلم به سرانجام رسیده بود که به «مصلحت نظام» رسیدیم و این نام را برگزیدم به ارشاد هم گفتیم ولی آنجا این نام مورد موافقت قرار نگرفت و توافق کردیم تا نام فیلم مصلحت باشد. ما بعد از اینکه نام مصلحت نظام را مطرح کردیم در مواد تبلیغی باید اسمی را انتخاب می‌کردیم تلقی ما این نبود که رد می‌شود اما ارشاد رد کرد و توافق کردیم در تبلیغات نام «مصلحت» بگذاریم.

شفاه درباره مواجهه قوه قضاییه با این فیلم گفت: وقتی یک فیلم را می‌سازبم سعی می‌کنیم آنچه درست است را روی پرده بیاوریم واکشنی که از مردم گرفتیم این بوده که با فیلم همراهی می‌کنند و مطالبه خود را پیگیری می‌کنند.

وحید رهبانی بازیگر این فیلم هم اظهار کرد: وقتی پیشنهاد شد گپ‌های زیادی زدیم. من فکر می‌کنم محصول خوبی وجود دارد چون تیم درجه یکی همدل و هم نفس پای کار ایستادند. خوشحالم که در این فیلم بودم این اولین تجربه من در آثار سیاسی نیست برخی وصله‌ها را به فیلم‌ها می‌چسبانند اما فیلم «مصلحت» مشخصاً درباره عدالت صحبت می‌کند و عدالت یک چیز سیاسی نیست اگر این‌طور هم شده اشتباه است. این فیلم خیلی زیاد به فضای امروز نزدیک و نیاز است تصمیم‌گیران اینگونه فیلم‌ها را ببینند.

دارابی هم گفت: من ابتدا خیلی می‌ترسیدم و برای انتخاب بازیگر استرس داشتم ما لحظات پیچیده زیادی در فیلم داشتیم، شب و روز نداشتم و مدام مشورت می‌کردیم در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ما به بازیگرانی نیاز داریم که خیلی وقت بگذراند به همین دلیل ما بازیگران غیر استار زیادی بررسی کردیم و دیدیم خیلی با انگیزه هستند و این من را ترغیب می‌کرد که از آنها استفاده کنم و تجربه شیرینی برای من بود.

سهی بانو ذوالقدر بازیگر این فیلم هم گفت: هرچند فیلمنامه را خوانده بودم اما تحت تاثیر فیلم قرار گرفتم. من عاشق کارهای سخت هستم و وقتی فیلمنامه را خواندم متوجه شدم کار سختی است این فیلم خیلی شبیه اتفاقات امروز است. گذشته از اینکه فیلم برای جناح خاصی هست یا نه ذات سینما این است که ما را به فکر وادارد.

نازنین فراهانی هم گفت: شوری که علی انصاریان برای زندگی داشت باعث می‌شود متاثر باشیم اما می‌دانم حال او الان خوب است.

وی افزود: من نقش کمی در میان این مجموعه دوستانی که درخشان بودند، داشتم. این فیلم با امکانات کار اول ساخته شده و با این امکانات من به عنوان تماشاگر به تک تک عوامل تبریک می‌گویم در این مدت کار خوبی انجام شد. حسین دارابی تسلط زیادی بر کار داشت. به طوری که متوجه نمی‌شدیم او کار اولی است.

دارابی ادامه داد: ما اقتباس‌هایی کردیم اما فیلم ما از یک کل حرف می‌زند ما نمی‌خواستیم همسان سازی کنیم. فیلم ما مشخصاً درباره سرگذشت فرزند آقای گیلانی نیست.

این کارگردان درباره پایان‌بندی فیلم گفت: ما برای پایان‌بندی خیلی بحث کردیم ولی یک چیزهایی سلیقه است من از برخی کلیشه‌ها در سینما خوشم می‌آید. مثلاً خوشم می‌آید که کسی دستمال روی تلفن می‌گذارد و برای تغییر صدا از این کار استفاده می‌کند ضمن اینکه دوست داشتم مخاطب با آن ارتباط برقرار کند، احساسات او تحت تاثیر قرار بگیرد و او را با حال خوب از سینما بیرون بفرستیم. ما می‌خواستیم فیلمی درباره گذشته بسازیم که تصویری متفاوت از آنچه که ارایه شده ارایه کند، دوست داشتیم فیلمی با رنگ و لعاب بسازیم.

روزبه رایگا فیلمبردار «مصلحت» بیان کرد: خیلی از فیلم‌های آن دوران تاریخی را به اتفاق کارگردان نگاه و خیلی از کتاب‌هایم دوران را مرور کردیم ولی آقای دارابی دوست داشت به لحاظ کیفیت فیلمی قدیمی محسوب نشود بلکه رنگی خوب داشته باشد هدف ما این بود که یک فیلم خوش رنگ و لعاب را به مخاطب عرضه کنیم.

رهبانی درباره تفاوت دو نقشش در «شیشلیک» و «مصلحت» بیان کرد: هر دو فیلم سخن عدالت دارند و هر کدام به نحوی این موضوع را بیان می‌کند. پله اول انتخاب فیلم‌ها برایم فیلمنامه است و اینکه بدانم نقشی که انتخاب می‌کنم برایم هیجان ایجاد کند. جالب است که در دو فیلم با دو نقش متفاوت بازی کردم.

آرش قاسمی صداگذار این اثر هم گفت: این فیلم ماحصل یک تیم است. ما برای این فیلم با آقای دارابی خیلی صحبت کردیم چون او می‌خواست صدای فیلم هالیوودی باشد اما در عین حال و هوای آن دوران را داشته باشد برای اینکه فضا و صوت در ذهن بیننده شکل می‌گیرد صداهای آن دوران را شنیدم.

مهدی فریضه دیگر بازیگر این فیلم هم گفت: من نقش یحیی را بازی کردم که تجربه دلپذیری بود. فوت علی انصاریان هم تسلیت می‌گویم.

امیر نوروزی دیگر بازیگر این فیلم عنوان کرد: از زحمات همه بچه‌ها تشکر می‌کنم، فیلم قابل دفاعی است و امیدوارم حسین دارابی پیشرفت چشمگیری داشته باشد ممنونم که پای من ایستادند و به من اعتماد کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایش آثار برگزیده جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان در تهران


مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از نمایش ۲۵۰ اثر برگزیده ششمین جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان، در تهران خبر داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«علی انصاریان» درگذشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر تازه وارد سینما و تلویزیون و بازیکن اسبق تیم‌های پرسپولیس و استقلال بعد از تحمل دو هفته ای این بیماری امروز در بیمارستان فرهیختگان تهران جان خود را از دست داد و به رحمت ایزدی پیوست.

«علی انصاریان» بازیکن اسبق سرخابی‌های پایتخت که از دوم بهمن‌ماه بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان فرهیختگان بستری بود امروز (چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه) در ۴۳ سالگی درگذشت.

«مهرداد میناوند» بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس نیز هشتم بهمن ماه به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

انصاریان متولد ۱۳۵۶ بود و فوتبال حرفه‌ای را از سال ۱۳۶۹ با عضویت در تیم جوانان پیام تهران آغاز کرد. بانک سپه، بانک ملی و فجر سپاسی دیگر تیم‌هایی بودند که علی انصاریان در رده جوانان در آنها بازی کرد در ادامه به تیم بزرگسالان فجرسپاسی ملحق شد تا فوتبالش را حرفه‌ای تر ادامه دهد. او سال ۱۳۷۷ پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد و در ۸۸ بازی ۶ بار تواست برای سرخ‌های پایتخت گلزنی کند.

او یک سال به سایپا رفت در ادامه دوباره به پرسپولیس برگشت و در دو سال ۴۸ بار برای این تیم به میدان رفت. این مدافع میانی سال ۱۳۸۶ راهی استقلال شد در ۲۳ بازی هم پیراهن این تیم را پوشید. استیل‌آذین، استقلال اهواز، گسترش فولاد تبریز و شاهین بوشهر از دیگر تیم‌هایی بودند که انصاریان برای آنها بازی کرد و در نهایت در سال ۱۳۹۰ رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

مدافع نام آشنای فوتبال ایران ۶ بار هم برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفت و برای این تیم افتخار آفرینی کرد.

علی انصاریان در بعد از پایان فوتبالش، وارد عرصه بازیگری شد و در فیلم‌هایی چون پاداش سکوت، کلاف، شروع یک پایان، حکم تیر، دو روز تا ماندن، حس خوب زندگی،اژدر، کلوپ همسران و رمانتیسم عماد و طوبا نقش آفرینی کرد. “رمانتیسم عماد و طوبا” این روزها در جشنواره سی و نهم فیلم فجر در حال اکران است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هفتمین نمایشگاه هنرهای تجسمی «کلکسیونر» افتتاح می شود


آثاری از هنرمندان پیشکسوت و هنرمندانِ دهه‌های آغازین ورود هنر مدرن به ایران در قالب هفتمین نمایشگاه «کلکسیونر» جمعه ۱۷ بهمن افتتاح می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع