X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

حسین زاده: اکثریت انبیاء و اولیاء برای هدایت بشر، دین را متناسب با روح هنری عرضه می کردند/ وحدت بین حوزه های علیمه و هنرمندان می تواند منجر به دستاوردهای ارزشمند هنر دینی شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حجت الاسلام و المسلمین سید محمد تقی حسین زاده کارشناس علوم قرآنی همزمان با ماه محرم در خصوص لزوم تولید آثار دینی و مذهبی در سینما و تلویزیون گفت: اکثریت انبیاء و اولیاء برای هدایت بشر، دین را متناسب با روح هنری عرضه می کردند چرا که هنر برای توجه مردم بسیار اثرگذار است و می تواند جاذبه خوبی برای عموم افراد داشته باشد از این رو مسئولان و سیاست گذاران کلان حوزه های فرهنگی و هنری کشور باید به این مسأله بسیار مهم توجه ویژه داشته و تمام تلاش شان را به کار گیرند تا با تولید آثار ارزشمند دینی و مذهبی مردم را به سمت ارزش ها هدایت کنند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وقتی حضرت موسی (ع) با فرعون درگیر شد کاری تصویری و سینمایی انجام داد؛ آن زمان که حضرت بر ساحران پیروز شدند همه مردم این اتفاق شگفت را به چشم دیدند؛ یا زمانی که حضرت ابراهیم (ع) در آتش انداخته شد این آتش بدل به گلستان گشت و همه این ها اتفاقاتی تصویری و سرشار از روح لطیف هنری است.

حسین زاده ادامه داد: پس ما به این نتیجه می رسیم که هنرهای تصویری و نمایشی از همان ابتدای خلقت بشر وجود داشته و کم کم تکامل یافته اند؛ مسئولان کلان فرهنگی و هنری کشور باید بدانند و آگاه باشند که اگر بخواهند هر اثر هنری را عرضه کنند بهتر است آن را در قالب هنر به تصویر درآورند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه متأسفانه طی این سال ها اغلب افرادی که مبادرت به تولید آثار دینی و مذهبی در سینما و تلویزیون کرده اند کمترین شناختی از مقوله هنر نداشته اند اظهار داشت: شاید دلیل عدم استقبال مردم از این قبیل آثار همین بی هنری سازندگان شان باشد!

وی با بیان اینکه وحدت بین حوزه های علیمه و هنرمندان می تواند منجر به دستاوردهای ارزشمند هنر دینی شود متذکر شد: همانطور که به حول و قوه الهی وحدت بین حوزه و دانشگاه محقق شد ما باید درصدد ایجاد وحدت میان حوزه و سینما و تئاتر باشیم. در واقع طلبه های ما باید هنر بیاموزند و هنرمندان ما باید با مقوله های دینی و مذهبی آشنایی پیدا کنند. اگر این اتفاق بیفتد آنچنان دستاوردهای شگفتی خواهد داشت که در وصف نمی گنجد!

حسین زاده با تأکید بر اینکه بنده به عنوان یک طلبه با صدای رسا اعلام می کنم که در حوزه تولید آثار تصویری دینی و مذهبی در سینما و تلویزیون بسیار کم کاری صورت گرفته اظهار داشت: علاوه بر سینما و تلویزیون ما باید به فکر فضای مجازی هم باشیم؛ چرا که حقیقتاً این فضا علیرغم عنوانش «مجازی» نیست و بسیار «حقیقی» است! وقتی از یک کودک خردسال تا بانوان خانه دار و… همه از طریق گوشی های موبایل شان به فضای مجازی دسترسی دارند ما باید تولید محتوای قوی و غنی برای این فضا داشته باشیم و مردم را جذب کنیم تا از این قبیل محتواها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید از همه بسترها و ظرفیت های موجود در کشور برای ترویج دین بهره ببریم؛ مدیران فرهنگی باید دغدغه رشد و توسعه دین و ارزش های انسانی و اسلامی داشته باشند و برای این قبیل کارها سرمایه گذاری لازم را صورت دهند تا ان شاالله بتوانیم از این رهگذر به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *