سینماپرس: تالار وحدت در روزهای دهم و یازدهم بهمن ماه میزبان اولین اجرای زمستانی ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی بود.
به گزارش سینماپرس، اولین اجرای زمستانی ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی روزهای دهم و یازدهم بهمن ماه در تالار وحدت روی صحنه رفت. این در حالی است که حضور ژرژپطرسی دوبلور پیشکسوت کشورمان برای روایت قطعه «پیتر و گرگ» و تقدیم یک قطعه از سوی ارکستر سمفونیک تهران به تیم ملی فوتبال از نکات جالب توجه این اجراهای زنده بود. از دیگر نکات این کنسرت می توان به حضور چهار نوازنده نوجوان ساز هارپ اشاره کرد که میانگین سنی این هنرمندان بین ۱۱ تا ۱۶ سال بود.
قطعات «اورتور کارناوال» اثر آنتونی دورژاک، «سمفونی شماره ۲ )موومان سوم)» اثر سرگئی راخمانینوف، «باروک فلامینگو برای ۴ هارپ» اثر دبورا هانسون، «پیتر و گرگ» اثر سرگئی پروکفیف با روایت ژرژ پطرسی و «دانزون شماره ۲» آثاری بودند که در این برنامه ها پیش روی مخاطبان قرار گرفت. ضمن اینکه در این اجراها قطعه «زنده باد تیم ملی» به عنوان قطعه ویژه اجرا شد. شهرداد روحانی این قطعه را پیش از این برای جام جهانی فوتبال ساخته بود و آن را به سرمربی و تیم ملی فوتبال کشورمان تقدیم کرد.
روحانی با اشاره به تلاش بازیکنان تیم ملی در جام ملت های آسیا گفت: فوتبال، مانند ارکستر، یک کار تیمی است و باید به تیم ملی ایران خسته نباشید گفت؛ تیم ملی عالی بود و به خاطر یک غفلت نتیجه بدی گرفت.
مازیار ظهرالدینی، محمد رضا کریمی، امیر مینوسپهر، فرزاد صیدی، ارش اسد نژاد، عرفان شریفزاده، عاطفه سادات حسینی، احسان شامی، فرشاد شیرانی، هومان جلالت، بهار فلسفی، محمد حسن ده لاری، سارا نادری، سعید صارم صفاری، عماد رضا نکویی، مونیکا لران، محمد امین عطایی، مهوش عسگری، علیرضا جهره قانی، پیمان شامی، عرفان وکیلی، محمد امین واحدی، موژان میرزایی، محمد علی غریبی، نگین حاتمی، سارا بیرامزادگان، علیرضا گلستانه، کاوه تسعیری، امین زمان خان، پژمان اختیاری، زهرا عبداللهزاده، آتنا زنگنه، الهام عادلی زاده، طناز اوستا اللهی، سیده صبا صفوی، مسعود پور بخت، ماکان خویی نژاد، بهرنگ معتمدی، هستی حامد سپاسی، سهراب ملک زاده، شهرزاد مجد، پارسا هادی، میرنوید حمیدی، کیانمهر کشاورز، پورنگ پورشیرازی، مهدی کلانتری، پروانه انارکی، فرشید پاتینیان، رضا دستفال، محمد رضا جبار، شهرام رکوعی، مه سیما فلاحی، غزاله میرزازاده، علیرضا متوسلی داراب، فرشاد محمدی، مینلی دانلیان، رهام ایرانخواه، آرین قیطاسی، نازنین احمد زاده، کاوه میرحسینی، سالار محمد اصغری، آرمین خیردان، محمد رضا پناهی نژاد، بابک میردادیان، فروغ فضلی، طناز بیگی، شمیم مینو، زا رضایی، مردیت موسیسیان، فرشا شیخی، سیامک میردادیان، فاطمه یوسفی نژاد، لیلا بازغی کیسمی، علی ضرابی، کامیارماندگاریان، سیامک کریم پور، سپهرعباسی، رامین براتی، نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران در این دو اجرا بودند.
سینماپرس: سیاوش اسعدی تاکید کرد: قطعا برای زدن حرفهایی و به خاطر دغدغههای شخصی فیلم میسازم. اما اگر قرار باشد این حرفها و دغدغهها را در کلام بگویم تبدیل به شعار میشود.
به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم «درخونگاه» با حضور سیاوش اسعدی (کارگردان)، منصور سهرابپور (تهیهکننده)، امین حیایی، مهراوه شریفینیا، محمود جعفری، نادر فلاح، ژاله صامتی (بازیگران)، تورج اصلانی (مدیر فیلمبرداری)، آرزو حلاجی (طراح گریم)، نیما نادری (نویسنده)، روزبه معین (مشاور پروژه)، علیرضا علویان (طراح و ترکیب صدا) و مجید علی اسلام (طراح صحنه) در دومین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
در ابتدای نشست پرسش و پاسخ، اسعدی با اشاره به اینکه از حضورش در جشنواره برای سومین بار خوشحال است گفت: نمایش فیلم برای اهالی رسانه همیشه برایم جذابترین و خوشمزهترین بخش جشنواره بوده است.
او در پاسخ به سوال مجری که پرسید چه شد که «درخونگاه» را ساخت، عنوان کرد: من همیشه نقدی نسبت به چنین سوالاتی دارم. من فیلمساز هستم. باید فیلم بسازم. بد است که دیر به دیر فیلم میسازم. این حرفه من است. بنابراین وقتی فیلمی ساختم، دیگر نباید از من پرسید که چه شد این فیلم را ساختم. مگر اینکه مثلا من سالها فیلم کمدی بسازم و بعد یکدفعه سبک دیگری فیلم بسازم.
اسعدی تاکید کرد: قطعا برای زدن حرفهایی و به خاطر دغدغههای شخصی فیلم میسازم. اما اگر قرار باشد آن را بگویم تبدیل به شعار میشود.
تورج اصلانی درباره همکاریاش با اسعدی گفت: طبیعتا خواندن یک فیلمنامه خوب، امنیت خاطری را برای یک همکاری خوب ایجاد میکند. نکات مثبت بسیار دیگری در این فیلم وجود دارد که در ادامه دربارهاش صحبت خواهیم کرد.
امین حیایی بازیگر این فیلم نیز درباره حضورش در «درخونگاه» بیان کرد: فیلمنامه فیلم را در ابتدا خواندم و برایم بسیار جذاب بود. دیالوگهای بسیار خوبی داشت. اولین باری که با آقای اسعدی درباره فیلمنامه و نقش صحبت کردیم، من عاشقش شدم. احساس کردم نقش متفاوت است. من اغلب طنز کار کردم، اما در اینجا شخصیت جدی بود. من همکاران بسیار خوبی در این فیلم داشتم. امیدوارم باز هم از این نوع فیلمها ساخته شود.
نیما نادری در ادامه نشست پرسش و پاسخ، درباره این فیلم گفت: «درخونگاه» در بخش فیلمنامه مسیر دشواری را طی کرد و ما چندین ماه درگیر نگارش آن بودیم. من و سیاوش برای تبدیل نمایشنامه به فیلمنامه بسیار تلاش کردیم. این اولین تجربه این شکلی من بود و در طی این روند، بسیار پخته شدم. امیدوارم امشب نقدهای خوبی بشنوم که به من نکات بیشتری بیاموزد.
مهراوه شریفینیا هم با اشاره به اینکه چند ماه درگیر بازی در این فیلم بود بیان کرد: به خاطر بازی در این فیلم حضور در چند فیلم را از دست دادم، اما به خاطرش خوشحال هستم. حضور در فیلم «درخونگاه» کلاس درس بزرگی بود.
ژاله صامتی بازیگر دیگر این فیلم در پاسخ به این سوالی درباره نحوه حضورش در فیلم، گفت: شروع یک کار، در ابتدا خواندن فیلمنامهاش و اسم کارگردان و تهیهکننده است. من همیشه معتقد هستم که آدم خوششانسیام. به همین دلیل همیشه کارهای خوبی به من پیشنهاد میشود.
نادر فلاح هم درباره همکاریاش با سیاوش اسعدی عنوان کرد: من زمانی به «درخونگاه» دعوت شدم که تصمیم گرفته بودم نقشهای کوتاه را بازی نکنم. به لطف سیاوش اسعدی من به این فیلم دعوت شدم و متوجه شدم چقدر اشتباه میکردم.
آرزو حلاجی با اشاره به سختگیری و حساس بودن کارگردان گفت: کار با آقای اسعدی سخت است. این فیلم با توجه به شرایط زمانیاش گریمهای خاصی داشت. چهرهپردازی برای این فیلم با ظرافت و حساسیت خوبی بود. اما خوشبختانه نظر و سلیقه من و آقای اسعدی بهم بسیار نزدیک بود.
مجید علی اسلام طراح صحنه درباره «درخونگاه» گفت: آشنایی من با آقای اسعدی به فیلمنامه جذاب دیگری ربط دارد که ساخته نشد. بعد ساخت فیلم «درخونگاه» مطرح شد که آن آشنایی قبلی منجر به همکاریام در این فیلم شد.
نادری، فیلمنامه نویس در پاسخ به سوالی در خصوص نمادگرایی در فیلم گفت:نمادگرایی مفهومی کلی است و نمیتوان به این راحتی در موردش صحبت کرد. ولی آن چیزی که در ذهن شماست، نه اینطور نیست. در فیلم استعاره ها و ایهام هایی حتما وجود دارد اما نه به آن مفهومی که شما در نظر دارید.
ژاله صامتی در مورد تفاوت سنی خودش و شخصیتی که آن را بازی کرده گفت: من کارهای سخت را دوست دارم و از نقش های سخت خوشم می آید. من خواستم جسارت خودم را امتحان کنم و این نقش را بازی کنم. این که سیاوش اسعدی برای این نقش به سراغ من آمد، نشان داد که هوش خوبی پشت ساخت این فیلم است. من از ۲۷ سالگی در نقش مادر بازی کردم و فکر می کنم تا آخر عمرم هم می توانم نقش مادرهایی را بازی کنم که هیچ کدام به هم شبیه نباشند.
اسعدی در مورد انتخاب ژاله صامتی به عنوان نقش مادر رضا گفت:خانم صامتی بازیگر توانمندی است و همیشه دوست داشتم با ایشان کار کنم. خوشحالم که ایشان هم پذیرفتند که در این نقش بازی کنند.
منصور سهراب پور، تهیه کننده در مورد اکران نشدن فیلم در جشنواره پارسال گفت: فیلم ما برای پارسال آماده نبود. من هم احتمال می دادم که فیلم به جشنواره پارسال نرسد اما آن را تحویل دادیم که زودتر دیده شود. همین کار باعث تبلیغات هم برای فیلم شد. من بدون رانت، با سند خانه ام از بانک وام گرفتم و بعد هم ۴۰۰ میلیون بهره بانک را پس دادم. چون کار آماده نبود و امکان قضاوت وجود نداشت، به جشنواره پارسال نرسید.
امین حیایی در مورد شخصیت رضا در این فیلم و داشتن دو شخصیت درونگرا و برونگرا در فیلم گفت: من طی این سالها به تجربه ای رسیدم که نگاه کارگردان و نویسنده به بازیگر بسیار عمیق تر از من به نقش است چون آن ها ماههاست که این نقش را پردازش کرده اند. به خاطر همین ترجیح دادم به تشخیص این دو نفر اعتماد کنم و طبق فیلمنامه پیش بروم. به قدری متن دیالوگ ها درست و دقیق نوشته شده بود که فقط کافی بود من فقط آن متن را حفظ و اجرا کنم. حساسیت کارگردان در نهایت باعث شد تا این شخصیت ساخته شود و مورد پسند واقع شود.
در بخش دیگری از این نشست پرسش و پاسخ، اسعدی در مورد ضد جنگ بودن فیلمش گفت: جنگ قطعا چیز خوبی نیست. ما ضد جنگیم. قهرمان فیلم ۸ سال به ژاپن رفته. این ۸ سال را می توان به جنگ ربط داد یا حتی به ۸ سالگی پسر من. حالا هرکس می تواند این ۸ سال را به چیزی ربط بدهد.
اسعدی ادامه داد: فیلم با یک نمایش و گردش طاووس در قاب تصویر شروع می شود. همانند پرده آخر یک نمایش هم به پایان می رسد. پایان باز فیلم هم مثل آن پایان بازهایی نیست که من با آن مخالفم. بلکه به گونه ای است که ما نمیدانیم در نهایت رضا در فیلم دارد با آن پسر بازی می کند و او را به نحوی تحویل می گیرد یا واقعا سکته کرده و مرده است.
امین حیایی در مورد درخشش در این فیلم و احتمال برنده شدن سیمرغ گفت: فیلم های دیگر و بازی های خوب دیگری هم در جشنواره حضور دارند و در نهایت باید ببینیم نظر مردم و داوران چیست.
کارگردان فیلم درخونگاه هم در خصوص برخی ابهامات فیلم مثل روند آزاد شدن رضا از زندان و یا نقش برادر در فیلم گفت: اگر شما برای دعوا به زندان بروید، بعد از دو سه روز به دادگاه می روید و در نهایت با روبوسی ختم به خیر میشود. ما در این موارد کمی روی هوش مخاطب هم حساب کرده ایم و نخواستیم همه چیز را به تصویر بکشیم.
در ادامه مهراوه شریفی نیا در پاسخ به سوالی در مورد یکدستی نقش خود و بازی اش در این فیلم گفت: همه ما فیلمنامه خوبی در اختیار داشتیم و همچنین یک هدایتگر خوب که راهنمایی های به جایی را انجام می دادند. همچنین بازیگران دیگر که مثل خانواده همراه من بودند. طی این یکی دو ماه مثل یک خانواده کنار هم بودیم و سعی کردیم حس خانواده بودن به فیلم هم منتقل شود. اگر نقشم مورد پسند واقع شده حتما بخاطر زحمت های نویسنده و کارگردان است.
ژاله صامتی در پاسخ به این سوال که برای بازی نقشش چقدر به شخصیت توبا در فیلم «زیر پوست شهر» توجه داشته، گفت: من اصلا این شخصیت را در نظر نداشتم و فکر میکنم شباهت آنها به دلیل مادر و ایرانی بودن است.
اسعدی درباره علت حضور مادربزرگ در فیلمش گفت: همیشه چنین پیرزنهای بامزهای در همه فیلمهایم هست. مادربزرگ به نظرم ستون خانواده است. اینکه دلایلش چه چیزی هست را دوست ندارم بگویم. همیشه از گفتن این دلایل پرهیز میکنم. چون مطمئنم اهالی مطبوعات آنقدر باهوش هستند که خودشان کشف خواهند کرد.
سهرابپور در پاسخ به این سوال که چطور تهیهکننده فیلمهای گیشهای سراغ ساخت چنین فیلمی رفته است گفت: دوستان اگر مروری میکردند متوجه میشدند ۱۰ سال پیش پروانه زرین جشنواره فیلم کودک و نوجوان را کسب کردم. سریال «وفا» و «پروانه» از جمله کارهای معروف من بودند. بنابراین ژانر اجتماعی را دوست دارم. ضمن اینکه افتخار میکنم، فیلمهایی مثل «آیینه بغل من» و «من سالوادور نیستم» که به گیشه سینما کمک میکند، ساختم. چون آنها هم جزوی از علاقه من است.
او ادامه داد: اگر قرار باشد به شکل ترازویی به کارهایم نگاه کنیم، طرف ترازوی کارهای اجتماعی من در تمام سالهای فعالیتم در تلویزیون و سینما سنگینتر است.
سهرابپور افزود: بعد از اینکه کار تمام شد، بخش عمدهای از فیلمبرداری فیلم «درخونگاه» به واسطه اینکه زمان زیادی برایش گذاشته بودیم نزدیک به ۱۵ دقیقه از کار را استفاده نکردیم. این با تدبیر آقای اسعدی بود. من فکر میکنم همه چیز را نمیشود در فیلم جا داد. اگر اینطور باشد دیگر اسمش فیلم نیست و سریال میشود.
اسعدی در پاسخ به این سوال که فیلم چرا اینقدر دیر وارد قصه میشود گفت: در ارتباط با ریتم فیلم اگر نکتهای هست. ریتم کلمهای هست که ما شنیدیم و گاهی آن را با تمپو اشتباه میگیریم. ریتم تند اتفاق خاصی نیست. ریتم، یعنی لحن. یعنی ما از لحن درون یک فیلمنامه به ریتم میرسیم. یعنی ما از فیلمنامه به ریتم میرسیم. اگر ما ریتم را تندتر از لحن درون فیلمنامه کنیم، اشتباه است. بله، اینکه اگر شخصیت از همان دقایق اول متوجه نبودن پولش شود، و این شروع فیلم ما میشد، کار سختی نبود. من و نیما بسیار تلاش کردیم که بیننده بدون اینکه خسته شود پیش از این اتفاق را ببینید تا به نقطه مورد نظر برسد. این چالش ما بود که برایمان بسیار لذتبخش بود.
اسعدی درباره تقدیم کردن فیلمش به مسعود کیمیایی گفت: اولا قصه متعلق به سال ۱۳۷۰ است، دوما پیشکش به آقای کیمایی دلیل دارد. من مثل بسیاری از فیلمسازان به او ارادت دارم. چون فکر میکنم آقای کیمیایی جریانسازترین فیلمساز این مملکت است. از جریان فیلمهای او بود که بسیاری از فیلمسازان و بازیگران وارد سینما شدند. من هیچوقت مراوده شخصی با آقای کیمیایی نداشتم. رابطه دورادوری با او دارم. به خاطر بیمهریهایی که نسبت به آقای کیمیایی در این روزگار میشود، فکر میکردم باید فیلمم را به او تقدیم کنم. بنابراین با کسب اجازه از تهیهکننده این کار را انجام دادم. تا بگویم؛ شیر، پیر هم که شود، شیر است. دوست دارم زمانی که زنده است، ببیند کسی فیلمش را به او پیشکش کرده است. میخواستم من اولین نفر باشم. نه زمانی که دیگر در میان ما نیست.
در ادامه مهراوه شریفی نیا در مورد سطحی بودن نقش ملیحه در فیلم و خارج نشدن از تیپ بازیگری اش گفت: من موافق نیستم با این انتقاد. از ابتدا قرار بود ملیحه نقش دختری شل و ول و تنلش را بازی کند که یک احساس گناه را بخاطر نگفتن اصل ماجرا به برادرش با خود حمل می کند. ضمن اینکه این شخص به یک یاس و افسردگی پس از پایان جنگ دچار شده است. جنگی که باعث شده شاگردان و دوستانش کشته شوند و او که یک معلم است از کار بیکار شده است.
اسعدی در پاسخ به سوالی درباره هدفش از ساخت این فیلم و اینکه فیلمش دارای مضمونی ضدهویتی و ضد ایرانی است، گفت: من چطور می توانم در این مملکت فیلم بسازم و ضد هویت این مملکت فیلم بسازم؟ مگر چنین چیزی میشود؟ چرا با این حرف ها می خواهیم همدیگر را تخریب بکنیم؟ همان اندازه که شما دلسوز مملکت هستید من هم هستم. خدا از من نگذرد اگر چنین کاری کرده باشم. من عاشق مملکتم هستم چطور می توانم ضد آن فیلم بسازم؟ با شعار و حلواحلوا کردن دهان شیرین نمی شود.
سینماپرس: «تیغ و ترمه» فیلمی که اساسا شاید نتوان عنوان یک اثر سینمایی بر روی آن گذاشت و هم در کارگردانی و هم در تدوین و فیلمنامه دچار اشکالات جدی بود و اساسا نتوانسته تا ملزومات یک فیلم سینمایی را رعایت نماید.
مهدیه حسین پور/ فیلم سینمایی تیغ و ترمه آخرین ساخته کیومرث پور احمد است؛ کارگردانی که به واسطه سریال تلویزیونی قصه های مجید اسم او به نوعی حس نوستالژیک را به مخاطبان سینمای ایران منتقل می کند و این در حالی است که او با چند اثر اخیر خود و بالاخص تیغ و ترمه عموم مخاطبان را نا امید کرده و حتی بعضا به این ذهنیت می رساند که کیفیت مناسب کارگردانی آثار سال های دور این کارگردان نیز ناشی از یک اتفاق! بوده و نه بلدیت او در فهم سینما و …؛ کارگردانی که در فیلم سینمایی تیغ و ترمه همچنان در دکوپاژ و میزانسن مشکل دارد و به وضوح نشان می دهد حتی قواعد مرسوم و بدیهی یک فیلم سینمایی را نمی داند و … این بار سعی داشته تا با دست گذاشتن بر روی خطوط ممیزی سینمای ایران بتواند خود را در مرکز توجه قرار دهد و ضعف های فروان کارگردانی و فیلم نامه اثر خود را بپوشاند و …، اما حتی طرح مضامینی چون خیانت زن شوهر دار یا ترسیم اغراق گونه از مادر بی تفاوت نسبت به فرزند هم نتوانست داستان نیم بندی او را سر و شکل دهد و این گونه است که فیلم سینمایی تیغ و ترمه به شکستی دیگر در کارنامه کاری این کارگردان مبدل گردید.
فیلم سینمایی تیغ و ترمه روایت داستان زندگی دختری به نام ترمه است؛ دختری نقاش که در کودکی پدر خود را بر اثر خودکشی از دست می دهد و مادر وی نیز به کانادا مهاجرت می کند و مجبور می شود تا با دوست پدرش که او را عمو خطاب میکند و دائم الخمر است زندگی نموده و گاهی نیز با امیر دوست پسرش که زمانی استادش بوده به زیر یک سقف برود و در صورت عدم حضور این دو است که به سراغ گلاره منشی عمو میرود و با او هم خانه شده و در پی کشف ماجرای مرگ پدر بر می آید و در طی روایت داستانی نیم بندی با کمک گلاره و با مراجعه به پزشک قانونی متوجه خودکشی پدر شده و به سراغ فردی به نام جهان می رود و در این میان با صحنه اعتراف جهان به رابطه با مادر در ازای دادن خانه به وی و همچنین خیانتی که حاصل رابطه بی قیدوبند آنها در سابق و خودکشی پدر می شود و … که البته نویسنده در اوج انتقام ترمه تنها به شکستن شیشه های الکل جهان اکتفا می نماید و … |
باید توجه داشت که حواشی قبل ساخت فیلم سینمایی تیغ و ترمه به مراتب بیشتر از ماهیت اثر در موعد بعد ساخت آن و به طور کلی بیشتر از حواشی مجموعه آثار این فیلمساز می باشد؛ حواشی بسیاری که در ابتدا موضوع گرفتن پروانه ساخت این فیلم و بعد هم موضوع کنار گذاشتن نویسندگان جوان فیلم از تیتراژ آن به نوعی مورد توجه قرار گرفت و این در حالی است که بنابر ادعاهای صورت گرفته، فیلمنامه اثر چند بار در شورای پروانه ساخت رد شد تا نهایت این فیلمی پروانه گرفت که در موعد روز پنج شنبه در فضای اقامت گاه اهالی رسانه در جشنواره سی و هفتم به نمایش درآمد! فیلمی که اساسا شاید نتوان عنوان یک اثر سینمایی بر روی آن گذاشت و هم در کارگردانی و هم در تدوین و فیلمنامه دچار اشکالات جدی بود و اساسا نتوانسته تا ملزومات یک فیلم سینمایی را رعایت نماید و تا به آن حد فاجعه است که حتی نمی توان از آن به عنوان یک تله فیلم قابل قبول نام برد.
سینماپرس: سرپرست سازمان سینمایی در جمع اعضای ستاد جشنواره فیلم فجر مشهد گفت: «امیدواریم انضباطی که در اجرای جشنواره فیلم فجر در تهران هست در استانها نیز باشد به ویژه مشهد با توجه به آن قدمت و وضعیت سالنهایش.»
به گزارش سینماپرس، سرپرست سازمان سینمایی کشور در جمع فعالان سینمایی و سینماداران مشهد گفت: جشنواره فیلم فجر فضای پر نشاطی را در شهر ایجاد می کند.
حسین انتظامی در نشست اعضای ستاد شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد ضمن گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت: از همت سینماداران مشهدی در برگزاری باشکوهتر جشنهای سالگرد انقلاب که یکی از آنها جشنواره فیلم فجر است قدردانی میکنم .
او با بیان اینکه این جشنواره فضای پرنشاطی را در شهر ایجاد میکند گفت: امیدواریم انضباطی که در اجرای جشنواره فیلم فجر در تهران هست در استانها نیز باشد به ویژه مشهد با توجه به آن قدمت و وضعیت سالنهایش.
انتظامی ادامه داد: خوشبختانه بسیاری از مجتمعهای تجاری در اثر سیاستهای اخیر سازمان سینمایی سالنهایی سینما احداث کردهاند و این سیاست تداوم خواهد داشت.
او با اشاره با سیاستهای سازمان سینمایی در دولت دوازدهم ادامه داد: ما ۱۰ محور در سازمان سینمایی با عنوان اصول راهبردی داریم که آن را دنبال میکنیم. توسعه زیرساخت های سینمایی به معنای سالن سازی است که بعضی از شهرستانهای کم برخوردار از این حمایتها بهرمند خواهند شد.
او ادامه داد: اگر ما به دنبال عدالت فرهنگی و افزایش مصرف فرهنگی که یکی از آن سینما است، باشیم، باید در راستای توسعه زیرساختها به ویژه در شهرهای کم برخوردار اقدام کنیم.
انتظامی با اشاره به افتتاح مجتمع بزرگ تجاری در جوادیه تهران که دارای سالنهای سینمایی است گفت: نباید نسبت به کسی که همت میکند در مناطق کم برخوردار مجتمع سینمایی تاسیس کند بیتفاوت باشیم و باید قدردانی کنیم و حمایتها و تسهیلات را نیز در نظر داشته باشیم .
سرپرست سازمان سینمایی کشور گفت: موسسه سینماشهر به زودی فرمولهای حمایتی خود را اعلام خواهد کرد و پردیسهای سینمایی میتوانند از این حمایتها برخوردار شوند.
او در خصوص نظام نامه اکران در طول سال گفت: نظامنامه اکران با همه ضوابط و قوانین این حوزه تا قبل از سال تکمیل و اعلام خواهد شد.
سینماپرس: ویژه برنامه «درجه۱» شبکه یک سیما با برگزاری جشنواره موسیقی ملی میهنی همزمان با ایام الله دهه فجر به انتخاب آثار و شخصیت های تاثیرگذار حوزه موسیقی می پردازد.
به گزارش سینماپرس، همزمان با ایام گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی ویژه برنامه «درجه۱» با برگزاری جشنواره موسیقی ملی میهنی با مشارکت و انتخاب شخصیتها و آثار درجه یک و تاثیرگذار در حوزه موسیقی از سوی مخاطبان روی آنتن شبکه یک سیما میرود.
این ویژه برنامه که در ایام الله دهه فجر هرشب به صورت زنده از شبکه اول تلویزیون پخش خواهد شد، ضمن گفتگو با خوانندههای مطرح کشور به معرفی آثار برتر موسیقیهای ماندگار ملی در بخشهای سنتی، پاپ و محلی میپردازد.
در این برنامه مخاطبان میتوانند بهترین و اثرگذارترین موسیقی ملی میهنی در بخشهای یاد شده را انتخاب کرده و در قرعهکشی جوائز نفیس «درجه۱» شرکت کنند.
«درجه ۱» به تهیه کنندگی داریوش دلیری و اجرای پدرام کریمی کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما می باشد که هرشب در ایام الله دهه فجر پخش خواهد شد.
سینماپرس: «مرضیه هاشمی» امشب با حضور در برنامه تلویزیونی «عصر» به سوالات نادر طالبزاده درباره ماجرای دستگیری و بازداشتش در آمریکا پاسخ میدهد.
به گزارش سینماپرس، مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری ارشد شبکه پرس.تی.وی شامگاه چهارشنبه به ایران آمد. او بدون هیچ دلیلی ۱۱ روز در زندان های آمریکا بازداشت بود و مورد بازجویی قرار گرفت.
مرضیه هاشمی امشب مهمان نادر طالب زاده در برنامه تلویزیونی عصر است تا ماجرای دستگیری، بازداشت و همه آنچه بر او در این ۱۱ روز گذشته را شرح دهد.
برنامه تلویزیونی عصر امشب از ساعت ۲۲ به صورت زنده روی آنتن شبکه افق میرود.
سینماپرس: حسین قدیانی، روزنامه نگار و وبلاگ نویس با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود به سخنان طلبکارانه هنرمندان همواره مدعی واکنش نشان داد.
به گزارش سینماپرس؛ حسین قدیانی، روزنامه نگار و وبلاگ نویس با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود به سخنان طلبکارانه هنرمندان همواره مدعی واکنش نشان داد.
این روزنامه نگار نوشت:
آهای خانم معتمدآریا! انقلاب اسلامی را ببخش! بضاعتش همین بوده! شرمنده اگر ۴۰ سال است همهی عزمها بر توقف شما بوده! شرمنده که به روحانی رأی دادید ولی رئیسی را رئیسجمهور کردند! شرمنده اگر پدران ما در آزادسازی خرمشهر، تأخیر کردند! شرمنده که اشکهای مادرم در جنوبشهر در همهی این ۴۰ سال، خراب کرده بساط طرب شما را! شرمنده اگر به شما خیلی بد گذشته است! همهاش تقصیر خمینی است! انقلاب اسلامی فقط به ما خانوادهی شهدا رسیده! ما در هر منطقهی تهران، سهمیهی ۵۷ برج داریم! به ما هر تابستان، مجانی کولر میدهند! ما را هر زمستان، میبرند داووس، اسکیبازی! اما شما چی! همیشهی خدا هشتتان گرو نهتان است! شما بدتر از رضا کیانیان! رضا کیانیان، بدتر از شما! نظرت چیست به تقاص جرائم خمینی، مادربزرگم را بکشی؟! اصلا فرض کن این هم عالم سینماست! اگر انقلاب نشده بود، شما عمرا قیافهی الان را داشتی! زشتی سیرت هنوز هم لپگلیات حتما کار انقلاب است! باور کن اگر شاه بود، اقلا ۲۰ سال جوانتر بودی! اما در کجا؟! ببخشیدها؛ در چیز نو! والله همین زبان درازت را هم به انقلاب بدهکاری! روی سن سینمایی که مال همین نظام است، لغز برای که میخوانی؟! اصلا به کجا رسیدهای مگر که این همه مسروری از غلبهات بر دشمنان حرکتت؟! چند عکس با غربیان غریبه را پریبلنده هم دارد! از بس دبی رفتهاید، لیبرالیسمتان بوی آروغ آل مکتوم میدهد! بدبختی بازیگر هم نیستید! بهترین بازی تمام عمرتان در سکانس سیاست بود! همان جا که شیخحسن را قالب کردید به ملت! به حمید فرخنژاد بگو؛ کفش قرمز پاشنهبلند بپوشد، هروقت رفت پیش بنراشد! آخ که چقدر ظلم کرده انقلاب اسلامی در حق شما جانورهای آشنا! بمیرم الهی! زمان آن گوربهگوری، همهیتان فضانورد بودید! و یک پایتان در مریخ بود! اتفاقا انقلاب اسلامی، انقلاب حرکت بود! و زن و مرد را تکان داد! به ما چه که اسیر شیخکها شدهاید؟! به نام خدا! مرده هم زنده میکرد خمینی! آری! این دم مسیحایی امام ما بود که مرتضی آوینی را از خطر مرگ، نجات داد! و الا او هم میشد یکی مثل شما! شمایی که توهم زدهاید زندهاید! و حرکت دارید! هیهات! گرفتن یک خرمهره، هرگز از علائم حیات نیست! حیات در حرکت قایق عاشوراست که هنوز هم ادامه دارد! وه که چه ناز، بازی کردند بچههای قلهی بازیدراز، سکانس شهادت را! دلم پیچک میخواهد! عجب شهیدی بود! دلم بازیگران اروند را میخواهد که به جای بالارفتن از سن، قدم گذاشتند روی نفسشان! جز این میکردند، نمیشد به آب زد! نمیشد! شما عفو کن خانم آریا!
سینماپرس: این روز ها ترافیک فوق العاده ای در شبکه نمایش خانگی بوجود آمده است. بطوریکه تاکنون سابقه نداشته در این شبکه بطور همزمان این تعداد از سریال منتشر شود.
به گزارش سینماپرس؛ این روز ها ترافیک فوق العاده ای در شبکه نمایش خانگی بوجود آمده است. بطوریکه تاکنون سابقه نداشته در این شبکه بطور همزمان این تعداد از سریال منتشر شود.
نکته جالب اینجاست که درصد بالایی از این سریال ها، سریال های پر هزینه و پربازیگر بوده که در ژانر هایی جدید تولید شده است و با توجه به تبلیغات بالا ، بسیاری از کاربران به جمع مخاطبین این سریال ها پیوسته اند.
حال سوال اینجاست که آیا این حجم از تولید و انتشار همزمان سریال ها ، میتواند باعث دلسرد شدن سرمایه گذار ها شده و جلوی رشد این شبکه را بگیرد؟
برخی از صاحب نظران این حوزه بر این عقیده اند این اتفاق باعث قوی شدن این شبکه بین مردم و شناخت بیشتر آنها از شبکه نمایش خانگی و در نتیجه افزایش مخاطبین این شبکه می شود.
برخی دیگر نیز معتقدند این حجم از انتشار باعث فروش کمتر و توزیع مخاطبین بین سریال های مختلف می شود و در نتیجه سوددهی برای سرمایه گذاران پایین آمده و دیگر رغبتی به سرمایه گذاری در این شبکه نخواهند داشت.
در ادامه به معرفی برخی از این سریال ها که در حال حاضر در شبکه نمایش خانگی پخش می شوند یا در آینده نزدیک منتشر خواهند شد می پردازیم.
سریال نهنگ آبی
نهنگ آبی اخیرا در شبکه نمایش خانگی منتشر شده و پخش خود را آغاز کرده است. نهنگ آبی ساخته فریدون جیرانی بوده و ژانر آن معمایی می باشد.
این سریال را میتوان از آثار پر بازیگر شبکه نمایش خانگی دانست. بازیگران این اثر عبارتند از : ساعد سهیلی، لیلا حاتمی، حسین یاری، ویشکا آسایش، ماهور الوند، مصطفی زمانی، پریوش نظریه، آزاده صمدی، الهام کردا، حمیدرضا آذرنگ، ستاره پسیانی، فرهاد آئیش و دیبا زاهدی
در خلاصه داستان نهنگ آبی آمده است : آرمین دانشجوی تیزهوش و درونگرای رشته امنیت شبکه است که بیشتر وقت خود را در سایت کتابخوانی تازه تاسیس اش صرف می کند. پدر او به بیماری ام اس مبتلاست و در آستانه جدایی از مادرش قرار دارد. در این میان سایت کتابخوانی آرمین باعث آشنایی او با ژاله و ورودش به ماجراهایی عجیب و تازه می شود…
دانلود سریال نهنگ آبی به صورت قانونی از طریق پورتال سبزپندار در دسترس می باشد، همچنین شما میتوانید جدیدترین محصولات شبکه نمایش خانگی را از سبزپندار تهیه و دانلود کنید.
سریال ریکاوری
سریال ریکاوری به کارگردانی بهادر اسدی ، تهیه کنندگی جمال گلی و بر اساس داستانی از مهرداد نیکنام ساخته شده است.
در این سریال نیز بازیگران سرشناس بسیاری ایفای نقش می کنند. بازیگران این اثر عبارتند از : مجید واشقانی، پوریا پورسرخ، هومن برق نورد، عزت مهرآوران، مریم معصومی ، سیما تیرانداز، شبنم قلی خانی، شیوا طاهری، ندا قاسمی، نگار عابدی، مهسا کامیابی، الهام شعبانی، یاشار هاشم زاده و عباس جمشیدی فر
ریکاوری نیز به دلیل جنجالی بودن داستان ، پس از مدت ها انتظار ، توانست اجازه انتشار بگیرد و مشکلاتی مشابه سریال ممنوعه برای آن اتفاق افتاده بود.
در خلاصه داستان ریکاوری آمده است : ریکاوری داستان سه رفیق و شریک است که تصمیم میگیرند به سفری مجری و بدون همسرانشان بروند تا ریکاوری شوند. این داستان در واقع داستانی در مورد رفاقت ، عشق و خیانت است. بابک ، سهیل و مسعود که با یکدیگر در یک نشریه ی پرفروش کار میکنند و بابک سردبیر این نشریه است. در زندگی شخصی شان دچار مشکلات و مسائلی می شوند و برای فرار از این روزمرگی و استراحت چند روزی به مسافرت مجردی می روند اما….
دانلود سریال ریکاوری از ۱۴ بهمن به صورت قانونی از طریق پورتال سبز پندار مقدور می باشد.
همچنین بزودی دانلود فیلم هزارپا که از پرمخاطب ترین فیلم های سینمایی ایران بوده است نیز در شبکه نمایش خانگی منتشر می شود.