X

بایگانی بهمن 12, 1397

دفتر سینمایی

اعتراض خانواده‌های شهدا به حضور تهیۀ کنندۀ فیلم «یک خانواده محترم» در هیئت داوری فیلم فجر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جمعی از خانواده‌های شهدای آذربایجان شرقی و غربی به حضور تهیۀ کنندۀ فیلم «یک خانواده محترم» در هیئت داوری جشنواره فیلم فجر انتقاد کرده‌اند.

به گزارش سینماپرس، جمهی از خانواده‌های شهدای آذربایجان شرقی و غربی با ارسال نامه‌ای به دفتر خبرگزاری  نسبت به حضور تهیه‌کننده فیلم یک خانواده محترم واکنش نشان داده‌اند.

متن نامه به شرح زیر است: جشنوارۀ فیلم فجر، درواقع جشنوارۀ فیلمِ فجر انقلاب اسلامی است که مع الاسف سال‌هاست «انقلاب اسلامی»اش را به فراموشی سپرده‌اند تا احیاناً این جشنوارۀ هنری، آلودۀ ایدئولوژی نشود! از همین تحریف آشکار معلوم بود که چه سرنوشتی در انتظار این رویداد مهم است. امسال که اسامی هیئت داوران جشنواره منتشر شد، تلخیِ تحریف مذکور مضاعف شد. «محمد آفریده» که در کارنامه‌اش تهیه‌کنندگی فیلمِ «یک خانوادۀ محترم» (ضد خانواده‌های شهدا) را دارد، امسال در جمع داوران بخش نگاه نو جای گرفت؛ بله «نگاه نو»! جایی که قرار است نخستین فیلم‌های فیلم‌سازان داوری شود. از قضا فیلم «مسعود بخشی» کارگردان فیلم سیاهِ «یک خانوادۀ محترم» نیز در این بخش پذیرفته شده و قرار است توسط محمد آفریده داوری شود!

خاطرمان است که یک خانوادۀ محترم، با آن اهانت‌های آشکار به امام خمینی(ره)، رزمندگان، شهدا، خانوادۀ شهدا و بسیاری از مفاهیم ارجمند انقلاب اسلامی، با پول بیت‌المال(سیما فیلم) ساخته شد و آن‌قدر وهن آلود بود که اجازۀ اکران در ایران نیافت، اما در جشنوارۀ کن به نمایش درآمد و سر از رسانه‌های اینترنتی و حتی برخی شبکه‌های تلویزیونی اروپایی درآورد! و شد آنچه آفریده و بخشی می‌خواستند؛ یعنی نشان دادن تصویری تهوع‌آور و پلید و تنفرآمیز از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدا!

تماشای این محصول شرم‌آور، مظلومیت فرزندان جان‌برکف میهن اسلامی را دوباره به خاطرمان آورد. مظلومیتی مضاعف که با گذشت چهار دهه از سرآغاز حاکمیت اسلام عزیز، همچنان از ناحیۀ نهادهای فرهنگی و هنری نظام تشدید می‌شود!

تازه داشتیم خاطرۀ تلخِ یک خانوادۀ محترم را فراموش می‌کردیم که دسته‌گل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتصاب یک تهیه‌کننده با آن کارنامۀ مشعشع و پذیرفته شدن فیلمِ یک کارگردان با آن اثر اهانت بارش در فستیوال فیلم فجر انقلاب اسلامی به آب داده شد.

ما جمعی از خانواده‌های شهدای آذربایجان شرقی و غربی، چنین رویکردی را توهین آشکار به انقلاب اسلامی تلقی کرده و مسئولان دولت جمهوری اسلامی و نهادهای متولی فرهنگ انقلاب را مسئول این خطاهای آشکار و تعمدی می‌دانیم. جبران این خطاها، اگرچه به این سادگی نیست اما لااقل می‌توان با برکناری فرد مذکور از جمع هیئت داوران جشنوارۀ فجر، جلوی خسارت‌های مجدد و بزرگ‌تر را به ساحت فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی سد کرد.

از شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم در چلۀ پیروزی انقلاب، دامن خود و مجموعۀ وزارتخانه‌اش را از این خطای آشکار پاک نماید.

خانوادۀ شهید علی شرفخانلو، خانوادۀ شهید علی حاجی حسینلو، خانوادۀ شهید محمد اسماعیل لو، خانوادۀ شهید علی سیف لو، خانوادۀ شهید علی کاری، خانوادۀ شهید داود رضازادۀ آذری، خانوادۀ شهیدان وکیل زاده، خانوادۀ شهیدان برگی، خانوادۀ شهید جبهۀ مقاومت حامد جوانی، خانوادۀ شهید جبهۀ مقاومت محمدرضا فخیمی، خانوادۀ شهید جاویدالاثرِ جبهۀ مقاومت عباس عبدالهی، خانوادۀ شهید جبهۀ مقاومت سیدرضا مراثی، خانوادۀ شهید جبهۀ مقاومت محمودرضا بیضایی، خانوادۀ شهید احمد نورعلی زاده، خانوادۀ شهید علیرضا حسین زاده، خانوادۀ شهیدان صمد و محمد شریفی، خانوادۀ شهید عبدالرحمان هراتی، خانوادۀ شهید محمد هراتی، خانوادۀ شهید احمد شهنامی، خانوادۀ شهید محمد محمدی نسب، خانوادۀ شهیدان جعفر و رحیم خلیل زاده، خانوادۀ شهید جعفر مقدم نژاد، خانوادۀ شهید اسماعیل خالقی، خانوادۀ شهیدان سید حسن و سید حسین مقدم سادات، خانوادۀ شهیدان حمید و مجید فرجی، خانوادۀ شهید یوسف کشکولی، خانوادۀ شهید محمدتقی عبدی قویدل، خانوادۀ شهید حبیب پاشایی، خانوادۀ شهید اصغر وحیدرضایی، خانوادۀ شهید کاظم صالحی، خانوادۀ شهید اکبردرخشی، خانوادۀ شهیدمقصود باغبانی، خانوادۀ شهید علیرضاحسین زاده، خانوادۀ شهید بهروز پورعلی، خانوادۀ شهید سیفعلی سیفی، خانوادۀ شهید صادق اصولی، خانوادۀ شهیدان حبیب، عزیز و مجیدخانلی، خانوادۀ شهید دهقانزاده، خانوادۀ شهید راشد خاکپاکی.

*تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کوتاه و خودمانی با پژمان جمشیدی

بیرون از سالن نمایش فیلم ناگهان با پژمان جمشیدی برخورد کردم با طرفدارانش عکس های سلفی میگرفت

صمیمی و دوست داشتنی بود اولین باری بود که او را از نزدیک میدیدم ، برای صفحه خبری کمی فیلم زنده از او گرفتم.

دور و برش که کمی خلوت شد  در راه با او گپی کوتاه زدم

از جشنواره  راضی بود به نظرش جشنواره امسال پرو پیمان هست، میگوید خودش و دیگر عوامل تلاش کردند که خواسته های کارگردان را به نحو احسن اجرا نمیاند و قصاوت را بر عهده  تماشاگران و هیت داوران گذاشت به نظرش فیلم خوش‌آب و رنگ میباشد و امیدوار است مخاطب را راضی نماید.

فیلم های : مسخره باز،ماجرای نیمروز، طلا،متری شش و نیم،سرخ پوست،جاندار از فیلم هایی  هستند که در ذهنش بود که دوست دارد در جشنواره امسال ببیند.

برای ایشان و سایر عوامل فیلم  ایده اصلی آرزوی موفقیت میکنیم.

پیمان طالبیان

 

 

دفتر سینمایی

یازده شب ۲۲ فیلم

مجله اینترنتی “دفتر سینمایی”

ایده اصلی- آزیتا موگونی

فیلمی خوش ساخت و جذاب.

فلش بک ها کمی خسته کننده .

فیلمنامه جذاب و تقریبا نو با کمی اغماض.

بازی ها به جز یکی دو مورد قابل قبول برای بیننده .

رنگ بندی صحنه ها و  فیلم برداری خوب بود.

سوژه فیلم بیننده را به دیدن ادامه ترغیب میکند .

در کل از نظر من جذاب بود.چ

پیمان طالبیان

 

دفتر سینمایی

پوراحمد: اگر «تیغ و ترمه» بی هویت است، شاید دچار کج اندیشی هایی شدم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کیومرث پوراحمد در پاسخ به انتقادی درباره بی هویت بودن فیلمش بیان کرد: من تلاشم را کردم و می کنم و مزخرف ترین فیلم ها را با یک میزان وسواس ساخته ام و اگر بی هویت است من تشخیص ندادم. آوینی می گفت فیلم قصه های مجید با هویت است و اگر این بی هویت است شاید دچار کج اندیشی هایی شدم.

به گزارش سینماپرس؛ نشست پرسش و پاسخ فیلم«تیغ و ترمه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد با حضور کارگردان، علی قائم مقام(تهیه کننده)، دنیا زاهدی، آویسا سجادی، لاله اسکندری و پژمان بازغی(بازیگران)، خشایار موحدیان (تدوینگر)، محمود موسوی نژاد(صداگذار)، رضا یزدانی(خواننده)، فردین خلعتبری (آهنگساز)، مهدی شیرازی(طراح چهره پردازی) و بابک اردلان (صدابردار) در دومین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

پوراحمد ضمن خیرمقدم به حاضران درباره اظهارنظر محمود گبرلو، مجری نشست که او را از بزرگان سینما معرفی کرد گفت: قدم ۱۹۵ سانت بود اما این اواخر به خاطر کمردرد دکتر رفتم و متوجه شدم قدم ۱۹۲ شده است.  

او با بیان اینکه چیزی که می‌تواند ما را نجات دهد، به نظرم جوان‌گرایی است، گفت: جوانگرایی در همه موقعیت‌ها می‌تواند شخص من را به آینده ایران امیدوار کند. جوان‌ها که خوب می‌تازند. می‌خواستم از حضور این همه جوان در عرصه فرهنگ و هنر ابراز خوشحالی کنم.

در ادامه این نشست پرسش و پاسخ، پژمان بازغی درباره جشنواره فیلم فجر گفت: این جشنواره یکی از بهترین رویدادهای سینمایی کشور است. خوشحالم دوتا از فیلم های من در بخش مسابقه است. یکی از لذت‌بخش‌ترین همکاری‌های من در طول این سال‌ها همکاری با آقای پوراحمد بود. 

لاله اسکندری هم با اشاره به اینکه امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید، گفت: من با آقای پوراحمد از قصه‌های مجید خاطراتی داشتم و وقتی پیشنهادی بازی در این فیلم شد بسیار هیجان‌زده شدم. امیدوارم جلسه خوبی باشد.

دیبا زاهدی نیز با تشکر از حضور تماشاگران برای تماشای این فیلم، گفت: من هم حس نوستالژی نسبت به‌آقای پوراحمد داشتم. فکر می‌کنم ۴، ۵ ساله بودم که فیلم «خواهران غریب» را دیدم. تجربه حضور در این فیلم بسیار برایم خوشایند بود.

یزدانی نیز با اشاره به حضورش در فیلم های مختلف سینمای ایران بیان کرد: من در کارنامه کاری‌ام کیومرث پوراحمد را کم داشتم. بسیار خوشحالم که با او در این فیلم کار کردم. 

خلعتبری از دیگر عوامل این فیلم در نشست پرسش و پاسخ فیلم «تیغ و ترمه» عنوان کرد: آشنایی طولانی من با آقای پوراحمد اصلا برایم عادی نمی‌شود. شما باید آهنگساز باشید و تجربه کارهای مختلفی با آقای پوراحمد داشته باشید، تا این صحبت را درک کنید. 

خلعتبری ادامه داد:  آهنگسازها کارشان به ثمر نمی‌رسد، مگر اینکه صداگذار خوبی داشته باشند. می‌خواهم از آقای موسوی‌نژاد تشکر کنم.

در ادامه بازهم تریبون کیومرث پوراحمد باز شد که درباره رضا یزدانی گفت: اول خودش بعد صدایش و بالعکس. نوشتم صدای زخمی رضا یزدانی بسیار تاثیرگذار است. 

شیرازی درباره همکاری‌اش با کیومرث پوراحمد گفت: من از فیلم «شب یلدا» همکاری‌ام را با آقای پوراحمد شروع کردم و تا امروز در کنار ایشان بوده‌ام. سابقه همکاری طولانی با هم داریم. امیدوارم همه شما فیلم را پسندیده باشید. 

اردلان در نشست خبری فیلم «تیغ و ترمه» گفت: من از فیلم «شب یلدا» همکاری‌ام را آقای پوراحمد شروع کردم، آنجا بوم‌من بودم ولی در این فیلم صدابردار هستم. 

کوروش سلیمانی هم با اشاره به آثار درخشان پوراحمد عنوان کرد: کیومرث پوراحمد از معدود افرادی است که می‌دانم هنوز دردمند جامعه‌اش است و برای هنر ارزش قائل هست. برای همین با افتخار در کنار این گروه درجه یک حضور پیدا کردم.

در ادامه پرسش و پاسخ موحدیان درباره تدوین این فیلم گفت: آقای پوراحمد خودشان از بهترین تدوینگران است. ما شبانه‌روز برای تدوین این فیلم همکاری داشتیم. امیدوارم از ریتم فیلم لذت برده باشید.

موسوی‌نژاد، صداگذار تیغ و ترمه، با اشاره به سومین همکاری‌اش با کیومرث پوراحمد گفت: این همکاری‌ برایم بسیار لذت‌بخش بود، امیدوارم برای شما هم همین‌طور بوده باشد.

پوراحمد درباره تجربه ساخت «تیغ و ترمه» گفت: من حدود ۵۰، ۶۰ تا فیلم تاکنون ساختم. اما هربار که می‌خواهم فیلم بسازم همان‌قدر استرس دارم. هر شب فیلم‌برداری در استرس هستم. اما در این فیلم یک گوشه‌ ذهنم، خیالم راحت بود که اگر کمی تردید داشته باشم و مطمئن نباشم که دوربین را کجا بگذارم. کسی هست که به من کمک می‌کند، او کسی نیست جز علیرضا زرین دست که جایش در اینجا خالی است. او صبح که از ساعت ۸ می‌آمد تا آخرشب، لبخند از لب او نمی‌رفت. بسیار خوش اخلاق، پرکار و بدون‌حاشیه است. 

او درباره انتقادی که درباره سرنوشت نامعلوم شخصیت امیر مطرح شد، بیان کرد: حق با شماست. ما دو سکانس داشتیم درباره این شخصیت، اما حذف شد. بعد از جشنواره باید فکری برای نبود این شخصیت در فیلم کنیم تا امیر یکدفعه از فیلم غیب نشود. قطعا آن سکانس‌ها را باید در جایی جا دهیم.

کیومرث پوراحمد درباره استفاده از برخی الفاظ در فیلم گفت: ما در فیلم کلی الفاظ داشتیم که آن را تغییر دادیم.در فیلم‌های آمریکایی همه جور حرفی به هم می زنند اما اگر به کسی بر خورده است من از شما و تاریخ سینما معذرت می‌خواهم. 

او در پاسخ به انتقادی درباره بی هویت بودن فیلمش بیان کرد: من تلاشم را کردم و می کنم و مزخرف ترین فیلم ها را با یک میزان وسواس ساخته ام و اگر بی هویت است من تشخیص ندادم. آوینی می گفت فیلم قصه های مجید با هویت است و اگر این بی هویت است شاید دچار کج اندیشی هایی شدم.

موحدیان  درباره  پایان فیلم توضیحاتی به اهالی رسانه ارائه داد و بیان کرد: سه پایان برای فیلم می شد رقم بخورد ولی احساس من این بود که دغدغه بیننده شخصیت امیر نمی تواند باشد.

پور احمد در پاسخ به این سوال که آیا خودش از اثر راضی است، گفت: کودن ترین فیلمسازان هم که فیلم می سازند فکر می کنند خوب است. من هر فیلمی را ساختم فکر کردم خوب بوده است و وقتی که نمایش داده شده و مردم دیدند متوجه شدم درنیامده است. بله من راضی است. مهم نیست که من راضی باشم مهم این است که شما اصحاب رسانه و بعد مردم راضی باشند و فروشکی بخورد. اگر این اتفاق بیفتد می رود جزو فیلم های خوب من و اگر اتفاق نیفتد می رود جزو فیلم های بد.

او ادامه داد: اول به فیلم پروانه ساخت ندادند و یکسال کلنجار رفتم که روی مادر بد کار کنم. در ارشاد به من گفتند تو اسطوره مادر خوب در فیلم هستی. خانم لاله اسکندری هم بازیگر خوبی است هم هنرمند به تمام معنایی است. اگر همه بازیگران می توانستند نقش ترمه را بازی کنند ولی این نقش را قبول نمی کردند اما خانم اسکندری قبول کرد و چه خوب این شخصیت را درآورد.

قائم مقامی درباره بودجه فیلم گفت: بودجه دو میلیارد تومان بود که کاملا شخصی است، ۳۰ درصد متعلق به آقای پوراحمد است، ۱۰ درصد متعلق به دوست او و مابقی هم متعلق به من است و اصلا هم رانت نیست.

او درباره اینکه فکر می کنید مخاطب این فیلم را به فرد دیگری پیشنها می کند؟ گفت: امید داریم فیلم فروش معمولی داشته باشد. سعی خودمان را کردیم و بستگی به شرایط اکران و تبلیغات دارد. من امید دارم به فیلم فروش نسبی برسد. 

پوراحمد تاکید کرد: من و قائم مقامی دل شیر و کله خر داریم و که فیلم متفاوت بسازیم.

او همچنین درباره موسیقی فیلم گفت: موسیقی اتوبوس شب یکی از بهترین ها بود که کسی آن را نفهمید و این فیلم نیز یکی از بهترین موسیقی ها را دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بیشترین شگرد سازمان مجاهدین خلق سیاه‌نمایی از شرایط امروز جامعه است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجموعه مستند «به نام خلق» به روایت اعضای سابق گروهک مجاهدین خلق از ابتدای شکل‌گیری تا کنون می‌پردازد. این مجموعه مستند تلویزیونی از نحوه شکل‌گیری، فعالیت‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی و همینطور فعالیت‌های حال حاضر این گروهک تروریستی را به تصویر می‌کشد.

مجموعه مستند «به نام خلق» به روایت اعضای سابق گروهک مجاهدین خلق از ابتدای شکل‌گیری تا کنون می‌پردازد. این مجموعه مستند تلویزیونی از نحوه شکل‌گیری، فعالیت‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی و همینطور فعالیت‌های حال حاضر این گروهک تروریستی را به تصویر می‌کشد؛ مجموعه‌ای از تصاویر و فیلم‌های دیده نشده همچنین گفت‌وگوهایی با افراد مرتبط با این گروهک منحط، از بخش‌های این مستند هستند. حامد قریشی نویسنده این مستند که پیش از این هم مستندی درباره منافقین با نام «سربازسابق» برای شبکه پرس. تی. وی ساخته است به بهانه پخش از تلویزیون  گفت‌وگو کرده است.

چه شد که تصمیم گرفتید تا برنامه‌ای با چنین محتوایی تولید کنید؟

فعالیت‌های مجاهدین خلق در فضای مجازی و جذب نوجوان‌های بی‌اطلاع و از طرفی فراموش شدن سازمان تروریستی مجاهدین خلق از ذهن مردم یکی از اصلی‌ترین دلایل تولید این اثر بود که چندین سال هم محتوای آن زمان برد تا قوت و استحکام لازم را برای ارائه داشته باشد.


آیا منابع دست اولی هم یافتید یا همان منابع سابق را به شکلی جدید تدوین کردید؟

درباره گروهک مجاهدین خلق مستندهای دیگری هم در سال‌های قبل ساخته شده بود، مثل مستند «راه بی‌پایان» ساخته ایمان گودرزی که کارگردان همین مستند «به نام خلق» هم است، اما آنچه مسلم است در تولید مستند «به نام خلق» از آرشیوهای به‌جا مانده تحقیق‌های فراوان‌تری شد همچنین از اعضای جدا شده سازمان مجاهدین خلق و کتاب‌های چاپ شده توسط خود سازمان و نیز کمک‌های ویژه‌ای برای پی بردن به تاریخ و لایه‌های درونی این سازمان استفاده شد که همین باعث شد تولید مستند بلندتر بشود.


تولید مستند درباره گروهک تروریستی مجاهدین خلق با توجه به توطئه‌های آن‌ها همیشه برای تولیدکنندگان ترسناک بوده است. در این مسیر شما یا تیم تولید مشکلی پیدا نکردید؟

گروهک مجاهدین خلق سال‌هاست که دیگر توانایی حرکات وحشیانه مسلحانه‌ای به صورت جدی را ندارد در نتیجه امروز بیشتر فعالیت این گروهک در شنود و تخلیه تلفنی و همکاری با سازمان‌های جاسوسی اسرائیل موساد در ارائه اطلاعات است، از همین رو هم تدوینگر و کارگردان اثر توسط اعضای گروهک مورد تخلیه تلفنی قرار گرفتند که هوشیاری هر دو باعث بی‌اثر شدن این حرکت بود.


نویسندگی یک مستند تاریخی آن هم با این درجه از حساسیت که مدعیان آن هنوز هم هستند چه ویژگی و مشکلاتی دارد؟

کار بسیار سختی بود. به چند دلیل اول اینکه خود گروهک مجاهدین خلق به وسیله رسانه‌هایش در پی تخریب این اثر برآمده بود و از طرفی هم متن اثر باید به صورتی نوشته می‌شد که قضاوتی صورت نگیرد و بدون موضعگیری خاصی فقط روایتگر تاریخ باشد تا قضاوت با خود مخاطبین باشد. دوم آنکه این اولین اثر بنده در بخش مستند آن هم یک مستند تاریخی جنایی بود و کار را برایم بیشتر سخت می‌کرد ولی در کل تجربه خوبی را به همراه داشت و همین سختی اولیه باعث می‌شود آثار بعدی برایم به این سختی نباشد.


به عنوان نویسنده یک اثر تاریخی، تولیداتی که منافقین در رسانه‌های ماهواره‌ای و … خود دارند چقدر حرفه‌ای است و از چه شگردهایی برای انحراف اذهان از حقیقت تاریخ استفاده می‌کنند؟

مجاهدین خلق از قبل از انقلاب هم در بخش رسانه قوی بودند و همین مسئله باعث می‌شد تا بخشی از جوانان به راحتی جذب آن‌ها شوند. بیشترین شگرد سازمان تروریستی مجاهدین خلق سیاه‌نمایی از شرایط امروز جامعه است. آن‌ها برای مردم جامعه‌ای را ترسیم می‌کنند که هیچ خوبی و سفیدی در آن دیده نمی‌شود و همه در خفقان به سر می‌برند و در مسیر منحرف کردن تاریخ پر جنایت خودشان با پشت پرده بردن مسعود رجوی و تبدیل کردن مریم رجوی به عنوان یک زن که در دنیای امروز به واسطه فضای فمینیسم به عنوان نماد مظلومیت شناخته می‌شود، سعی در پاک کردن تاریخ پر جنایت خود دارند.


ارتبــاط دادن صحبت‌هــای مصاحبه‌شونده‌ها با متن یکی از سختی‌های یک تولید تاریخی است؛ چه آنکه نظر شخصی شما نیز نباید وارد کار شود. در این باره به مشکل نخوردید؟

نه خوشبختانه صحبت‌های مصاحبه‌شونده‌ها کمک به سزایی در بیشتر شدن اطلاعات خود بنده و نوشتن متن بهتری برایم داشت.


اگر کسی بخواهد در زمینه منافقین خودش به تحقیق بپردازد توصیه می‌کنید به کجا مراجعه کند؟

توصیه اول بنده دیدن کامل مستند «به نام خلق» است و بعد از دیدن اثر، مرور صحبت‌های رهبران خود گروهک مجاهدین خلق برای هر حق‌جویی و حق‌طلبی بیانگر حقایق انکارناپذیری از سیر جنایت‌ها و خیانت‌ها این سازمان در حق ملت مظلوم ایران است که در روند کار تحقیقی آن‌ها بسیار تأثیرگذار و راهگشاست.

*روزنامه جوان

مشاهده خبر از سایت منبع