X

بایگانی بهمن 14, 1397

دفتر سینمایی

افشاگری نقش یک سفارتخانه در پشت پرده مد و فشن ایران – اخبار سینمای ایران و جهان

خبرگزاری فارس: اکران غیرمنتظره و از پیش اعلام نشده یک فیلم توقیفی در هفته اول اکران «ترانه»، شائبه دست‌های پشت‌پرده برای خاموش کردن ترانه را قوّت می‌بخشد.

سینمای اجتماعی ایران در حقیقت شاخه‌ای از سینمای واقع گراست که به معضلات حالِ جامعه ایران می‌پردازد؛ سینمایی که تخیل در آن جایی نداشته و با رویکرد روایی و تکنیک‌های سینمای مستند، برخوردار از یک کنشگر اصلی یا قهرمان، هم‌سطح با محیط و جامعه داستان‌گویی می‌کند.

در دو دهه اخیر سینمای اجتماعی ایران به طرز افراط گونه‌ای درگیر سیاه‌نمایی شده است که طیف منتقدان و مخالفان این ژانر از سینما از سیاسیون تا نخبگان، سیاستگذاران فرهنگی تا جامعه شناسان، کارشناسان دینی تا مدیران را در بر گرفته است. 

در این میان فیلم‌های اجتماعی نیز تولید می‌شود که به اقتضای موضوع یا سوژه، ایجاب می‌کند که مقداری از تیره‌گی‌ آسیب‌های اجتماعی را به تصویر بکشد، اما به هیچ وجه دچار سیاه‌نمایی نمی‌شوند!

تولید چنین آثاری نوید بخش این مفهوم است که سینمای اجتماعی، صرفا سیاه‌نمایی نیست و هدف آن دنبال کردن زندگی روزمره و معضلات اجتماعی است که امکان گفتگو درباره آسیب‌های اجتماعی را ایجاد می‌کند.

فیلم سینمایی «ترانه» که این روزها بر روی پرده سینمای کشور اکران می‌شود، اولین فیلم ایرانی در موضوع مدلینگ و فش می‌باشد که کارگردان جوانی به نام «مهدی صاحبی» آن را نویسندگی و کارگردانی کرده است.

مد و فشن همواره موضوع جذابی برای فیلمسازان است که تاکنون هیچ یک از فیلمسازان نامدار و باسابقه موفق به ساخت آن نشده‌اند!

«ترانه» با بازی الهه حصاری، امیررضا دلاوی، اندیشه فولادوند، بابک انصاری و…، برای نخستین بار است که خط قرمز پرداختن به موضوع «مدلینگ و فشن» را در نوردیده و داستانی جنجالی در یک خوابگاه دختران را به روی پرده نقره‌ای آورده است.

اما ترانه که به لحاظ موضوع پدیده نادری است، با پدیده شایعی در سینمای ایران مواجه شده که دامن‌گیر فیلم‌هایی از این قبیل است. 

زمان نامناسب اکران ترانه در روزهای کسادی گیشه به خاطر جشنواره فجر، اصلی‌ترین مانع بر سر راه این فیلم است.

ترانه از سوم بهمن ماه در حالی روی پرده‌ی سرگروه اکران خود، پردیس کوروش، رونمایی شد که تنها ۶ روز با آغاز جشنواره فجر فاصله داشت و عملا دو هفته ابتدایی و سرنوشت‌ساز اکران را از دست داد.

دنباله تصمیم مرگ‌بار شورای صنفی نمایش برای ترانه را از پارکینگ تا طبقه هفتم «کوروش مال» می‌توان دید که هر فیلمی در فضای تبلیغاتی کوروش هست، اما «ترانه» نیست!

این در حالی است که بخش عمده‌ای از فضای تبلیغات پردیس کوروش به فیلم‌هایی اختصاص دارد که نمایش آنها پایان یافته است!

مسئولیت پذیری اجتماعی شهرداری تهران و ۱۵ درصد از ظرفیت بیلبوردهای شهری تهران که به کاربری فرهنگی اختصاص یافته هم تا کنون شامل ترانه نشده است و از آغاز اکران ترانه تا امروز هیچ سهمی در تبلیغات محیطی تهران ندارد!

و در نهایت اکران غیرمنتظره و از پیش اعلام نشده یک فیلم توقیفی در هفته اول اکران «ترانه»، شائبه دست‌های پشت‌پرده برای خاموش کردن ترانه را قوّت می‌بخشد.

ترانه زندگی دختر دانشجویی را روایت می‌کند که در حوزه مدلینگ فعالیت می‌کند تا اینکه خود و دوستانش در این مسیر با سفارت یکی از کشورهای اروپایی ارتباط برقرار می‌کنند و با تهدیدات مرگباری مواجه می‌شوند…

تصور می‌شود که افشاگری سازندگان ترانه از پشت صحنه جریاناتی که به بهانه مد و فشن در ایران فعالیت می‌کنند و افشای حقایق تکان دهنده از گروه‌های سازمان یافته‌ی مرتبط با مرکز مد و فشن دنیا، مافیای این صنعت را علیه این فیلم تحریک کرده باشد.

روزهای آینده‌ اکران ترانه، خصوصا پس از پایان جشنواره فجر، صحت یا بطلان این ادعا را روشن‌تر خواهد کرد!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس / نشست خبری فیلم انیمیشن «شب آفتابی»


عکس / نشست خبری فیلم انیمیشن «شب آفتابی»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شارلاتانیسم رسانه‌ای در خدمت یک فیلم معمولی – اخبار سینمای ایران و جهان

کیهان: یک جریان رسانه‌ای سنگین در خدمت فیلمی نه چندان خوب و مطرح قرار گرفته است!

همزمان با آغاز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، یک جریان‌سازی رسانه‌ای به ویژه در فضای مجازی، به سود فیلم متوسط «متری شش و نیم» شکل گرفته است. این رسانه‌ها طوری فضاسازی می‌کنند که گویی با یک فیلم شاهکار مواجه هستیم. اما بسیاری از مخاطبین جشنواره که تحت تأثیر این تبلیغات قرار گرفته و از آن استقبال می‌کنند، پس از تماشای آن و مواجه شدن با ضعف روایی و داستانی فیلم جدید سعید روستایی، از این همه جنجال و سر و صدا شگفت‌‌زده می‌شوند.

همچنین جریان رسانه‌ای مذکور سعی دارند تا با حاشیه‌سازی و اغراق در اصلاحیه و ممیزی فیلم، «شش و نیم متر» را برجسته کنند. این درحالی است که با این فیلم نیز مانند سایر آثار رفتار شده و مسئله خاصی برای آن به وجود نیامده است.

بنابراین، رفتارهای رسانه‌ای برای تبلیغ چنین فیلمی را تنها می‌توان یک شارلاتان بازی رسانه‌ای برای مطرح کردن این فیلم دانست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آرش لاهوتی: به نظرم فیلمم درباره یک انسان است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» با اجرای احسان کرمی در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم «روزهای نارنجی» با حضور آرش لاهوتی (کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس)، علی مصفا، ژیلا شاهی، صدف عسگری (بازیگران)،  علیرضا قاسم‌خان (تهیه‌کننده)، ‌ شهنام شهباززاده (مجری طرح)، فرشاد محمدی (مدیر فیلم‌برداری)، کریستف رضاعی (آهنگساز)، فاضل ژیان (طراح صحنه و لباس)، شهرام خلج (طراح گریم) و با اجرای احسان کرمی در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

اولین سوال نشست خبری «روزهای نارنجی» از مدیر فیلمبرداری پرسیده شد. خبرنگاری پرسید چرا تمام پلان های فیلم با شیوه دوربین روی دست گرفته شده است. فرشاد محمدی در پاسخ به این سوال گفت: در این فیلم دوربین روی دست طبیعتا عمدی بوده. اجازه بدهید درباره دلیل این اتفاق من توضیح ندهم. دنبال یک روش دوربین روی دست نوین نیستم. این روش در تاریخ دنیا بی سابقه نیست. شاید در ایران کمتر دیده شده است. احساس کردیم دوربین هم می تواند اضطراب و غلیان درونی کاراکتر را راحت تر توضیح دهد. دوربین یک کاراکتر یا شخصیتی بود که کنجکاو بود و فقط راوی نبود و یک جاهایی به قضاوت هم می پرداخت.

آرش لاهوتی نویسنده و کارگردان «روزهای نارنجی» در ابتدای نشست پرسش و پاسخ پس از نمایش این فیلم در سینمای رسانه در پاسخ به سوالی درباره اینکه چطور یک شخصیت منفعل در نهایت فیلم منجی و قهرمان می شود گفت: فکر نمی‌کنم شخصیت مجید یک کاراکتر سوپرقهرمان شد. به نظرم مجید زمان کمی در پیش دارد که تصمیم بگیرد که آیا به آبان کمک کند یا نه. این یک پروسه چندین ساله نیست و فقط باید در دو سه روز این تصمیم را بگیرد و این به نظرم یک واکنش کاملا طبیعی است.  

علی مصفا هم درباره پذیرفتن نقشی که در این فیلم ایفا کرده گفت: فیلمنامه خیلی جذاب بود. چند بار با هم صحبت کردیم من گرفتار بودم و نمی توانستم. خانم تهرانی خیلی فیلمنامه را دوست داشت و من را ترغیب کرد سر این کار بیاید. برای من نقش جذابی بود. چون برای خیلی‌ها پذیرفتن این نقش ها سخت است. ولی برای من جذاب بود که این کاراکتر منفعلی که مرد عمل نیست را ایفا کنم. جدا از این خود قصه فیلم هم در کنار قصه هایی که در این روزها می خواندیم و سعی می کردند یک خطوط از پیش تعیین شده ای را دنبال کنند که قبلا جایزه هم گرفته، قصه جدیدی بود. سومین دلیل هم تصویری بود که این فیلم از زن ایرانی می داد و برای من جذاب بود. چون در مقایسه خیلی از فیلم هایی که زن ایرانی را زن تحت ظلم و کتک خور نشان می دهد، جالب بود.  

سوال بعدی درباره پایان‌بندی فیلم بود که آرش لاهوتی گفت: طبیعی است که تمام فیلم ها تحت تاثیر منطق نویسنده اش است. من این احساس را ندارم. اساسا من با سوال زن و مرد مشکل دارم و به نظرم فیلمم درباره یک انسان است. مقتضای درام است که شخصیت اصلی زن می شود یا مرد. در واقع اصلا گمان نمی کنم چنین برداشتی به ذهن مخاطب برسد.

از طراح گریم درباره گریم متفاوت هدیه تهرانی پرسیده شد. شهرام خلج طراح گریم «روزهای نارنجی» در پاسخ گفت: خیلی سعی کردیم گریم ها خیلی ساده باشد. گریم کسی که مدت طولانی در یک باغ پرتقال کار می کند حتما باید چنین گریمی می‌داشت.

در سوالی دیگر از علیرضا قاسم خان تهیه کننده پرسیده شد چه شد که تهیه کنندگی این فیلم را پذیرفتید و چقدر به بازگشت سرمایه آن امیدوارید؟ قاسم خان در پاسخ گفت: برای من تهیه کنندگی این فیلم با فیلم های دیگر متفاوت است. آرش لاهوتی سینما و ادبیات را خوب می شناسد و اینکه بتوانیم یک اثر را برای اولین بار با این نگاه کار کنیم برای من افتخار است. این چهارمین کار من در سینما است و خیلی کم کار هستم. یک بار یک نفر از من پرسید چرا فیلم های خواب آلوده می سازید. من گفتم ما فیلم هایی می سازیم که با افتخار آن را در تمام دنیا نشان دهیم.  

از کریستف رضاعی پرسیده شد تفکیک فضای فیلمسازی بین چندین کار در این سال سینمایی را چطور انجام دادید؟ این آهنگساز در پاسخ گفت: فیلم آقای لاهوتی پارسال و در چنین روزهای ساخته شد و من خیلی خوشحالم که چنین فیلمی ساخته شد. دو کار داشتم که امسال انجام شده و کارهای دیگر در سال گذشته ساخته شد. خیلی با آقای لاهوتی برای این کار صحبت کردیم. خیلی بحث داشتیم که موسیقی روی فیلم را کمتر کنیم و چقدر لذتبخش بود که در یک سوم پایان فیلم موسیقی می آید و سختی ای که شخصیت اصلی می کشد را آسان می کند. آن زمان که موسیقی دوباره بعد از نیم ساعت می آید یک نفسی به این پرسوناژ می دهد که انسانی ترش می کند. خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاده است.

رویا حسینی بازیگر «روزهای نارنجی» در ادامه این نشست گفت: بازی در این کار برای من بسیار جذاب بود. چون یک سری کاراکتر معمولی اما جذاب داشت و من خیلی از آرش لاهوتی تشکر می کنم که این نقش را به من داد.  

صدف عسکری یکی دیگر از بازیگران این فیلم هم درباره تجربه بازی در این فیلم گفت: مریم برای من خیلی عجیب بود چون اصلا به من نزدیک نبود. چون من نه بچه دارم و نه لهجه و این برای من خیلی جذاب بود. یک چالش بود که خودم را به این شخصیت نزدیک کنم. آرش لاهوتی خیلی به من سخت گرفت برای همین من خیلی تلاش کردم تا به این نقش برسم. بعضی وقت ها آدم ها یک فرصت نیاز دارند تا خودشان را نشان دهند. آرش این فرصت را در اختیار من قرار داد.

فاضل ژیان طراح صحنه و لباس «روزهای نارنجی» هم در پاسخ به سوالی درباره طراحی و صحنه این کار گفت: به لحاظ معنایی دنبال این بودیم که یک کار درست ببینیم. حتی اگر تلخ باشد. تلخی آن شاید در لباس کاراکترها نمود پیدا می کرد. نه اینکه یک صحنه زیبای جذاب ببینیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

غنی‌زاده: با چندپارگی فیلم نامه موافق هستم/ مصفا: بودجه فیلم ۴ میلیارد تومان بود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همایون غنی‌زاده کارگردان فیلم سینمایی «مسخره باز» بیان کرد: تکرارهای زیادی در فیلمنامه وجود دارد که بعضا ممکن است کسالت‌آور و خسته‌کننده باشد که البته امری تعمدی بوده است. این چندپارگی برای من یک انتخاب بوده است.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم «مسخره باز» با حضور همایون غنی‌زاده (کارگردان)، صابر ابر (بازیگر)، فرزان جلالی (بازیگر خردسال)، علی مصفا (تهیه‌کننده)، محمدرضا غنی‌زاده (موسیقی)، محمود کاشانی (صدابردار)، سهیل دانش اشراقی(طراح صحنه)، جواد مطوری (جلوه های ویژه)، ماهان حیدری (مجری طرح)، علی قاضی (مدیر فیلمبرداری)، آرش اتابک (جلوه های ویژه میدانی)،  نازنین گودرزی (دستیار کارگردان) و با حضور احسان کرمی مجری برگزار شد.

علی مصفا تهیه کننده فیلم در ابتدا گفت: من در ابتدا می خواهم بگویم که چقدر متاسفم از اینکه آقای نصیریان به دلیل فوت همسرشان همراه ما نیستند. به این فکر می‌کردیم که این جلسه را برگزار نکنیم و در آن شرکت نکنیم. اما در نهایت تصمیم گرفتیم به خاطر قول و قراری که داشتیم در این نشست حاضر شدیم، اما بسیار متاسفیم برای اتفاقی که برای آقای نصیریان افتاده است.

غنی زاده در پاسخ به سوالی در مورد فیلمنامه گفت: با چندپارگی فیلم نامه موافق هستم. البته که این چندپارگی انتخاب بنده بوده است. این نکته درست است. تکرارهای زیادی در فیلمنامه وجود دارد که بعضا ممکن است کسالت‌آور و خسته‌کننده باشد که البته امری تعمدی بوده است. این چندپارگی برای من یک انتخاب بوده است.

علی مصفا، تهیه‌کننده فیلم در مورد برنامه‌ای که برای خوب اکران شدن و دیده شدن فیلم مسخره باز دارد گفت: این کار از دست من خارج است و کاری است که خود فیلم باید آن را برعهده داشته باشد. با توجه به بازخورد خوبی که از اکران این فیلم دریافت کرده‌ام چندان نگران این مورد نیستم چون فکر می‌کنم فیلم این قابلیت را دارد.

غنی‌زاده در مورد احتمال تکرار موفقیتش در سینما بعد از موفقیت در تئاتر «می سی سی پی نشسته می میرد» و لزوم ساخت فیلم مسخره باز گفت: وقتی از لزوم ساخت فیلم حرف می زنیم یعنی چندان موافق ساخت چنین فیلمی نیستیم. من تلاش کردم این فیلم از تئاتر «می سی سی پی…» بهتر بشود. وقتی من کارگردان آن اثر بودم و حالا کارگردان یک اثر سینمایی می شوم، در دام یک شباهتی می افتم که تلاش می کنم از آن بجهم، اما گاهی نمی توانم چون این تشابه در وجود من است. من اصلا قصد نداشتم که بیننده یاد «می سی سی پی…» بیفتد و فرضم هم این بود که خیلی از تماشاگران این تئاتر را ندیده اند. با این حال اگر تشابه و تکراری در فیلم وجود دارد این ضعف از من است. من همیشه دوست دارم در کارهایم نوآوری داشته باشم.

غنی زاده در مورد پایان فیلمش گفت: تمام تلاشم این بود که مسخره باز جذاب تمام شود. اگر این فیلم جذاب تمام نشده، یعنی من موفق نشده ام که این فیلم را خوب تمام کنم.

سهیل دانش اشراقی، طراح صحنه فیلم در مورد تجربه‌اش در این فیلم، گفت: کار کردن با آقای غنی‌زاده خیلی سخت و جذاب است. از او ممنونم که اجازه داد ذهنش را تصویر کنم. از آقای قاضی هم بابت نورپردازی فوق‌العاده فیلم تشکر می کنم که باعث شدند این طراحی های صحنه به این زیبایی دیده شوند.

سوال بعدی درباره تصادفی به نظر رسیدن انتخاب بازیگران و علت انتخاب هدیه تهرانی بود. همایون غنی زاده در پاسخ به این سوال گفت: من این نقش را برای خانم تهرانی نوشته بودم و قطعا برای نقش هما اتفاقی به سراغ خانم تهرانی نرفتم. بقیه بازیگران هم تصادفی انتخاب نشدند.

علی مصفا در پاسخ به سوالی درباره بودجه فیلم گفت: بودجه فیلم ۴ میلیارد تومان بود.

در ادامه این نشست، همایون غنی زاده در پاسخ به سوالی درباره لوکیشن فیلم، گفت: هم دکورسازی و هم آکساسوار و هم تمام لوازمی که در صحنه می بینید حتی برچسب های روی شیشه های کوچک ساخته شده بود.

سوال بعدی درباره جلوه‌های ویژه بود که  آرش آقابیگ مسوول جلوه های ویژه میدانی در پاسخ به این سوال گفت: من جسارت آقای غنی زاده که برای فیلم اول چنین سوژه ای را انتخاب می کنند تحسین می کنم. درباره جلوه های ویژه میدانی با آقای غنی زاده حدود یک ماه تمام اتفاقاتی که قرار بود در فیلم بیفتد را تست زدیم و انجام دادیم. کار سختی بود. تمام اتمسفرهایی که در فیلم اتفاق افتاد را مجبور بودیم در یک لوکیشن انجام بدهیم و این کار خیلی سختی بود. من از گروه تولید و آقای مصفا خیلی تشکر می کنم چون هر اتفاقی که ما می خواستیم واقعا در این فیلم اتفاق افتاده و همه ابزاری که می خواستیم در اختیارمان بود. اینکه جلوه های ویژه از نظر تماشاگر خوب باشد ترکیبی از جلوه های ویژه میدانی و ترکیب صحنه بود و با در کنار هم قرار گرفتن اینها کار خوب شد.

همایون غنی زاده در پاسخ به سوالی درباره سبک فیلمسازی اش و اینکه چطور به این سبک رسیده گفت: اصلا یادمان نمی آید که چه چیزی باعث می شود یک سبک را انتخاب کنیم. خیلی نمی شود ریشه یابی کرد. برای همین اجازه بدهید من به این سوال جواب ندهم.

سوال بعدی درباره زمان و مکان نداشتن فیلم بود و اینکه آیا کارگردان قصد سمبل سازی دارد که همایون غنی زاده در اینباره گفت: من ادعای ساخت یک فیلم سمبلیک را ندارم. بی زمانی و بی مکانی در یک اثر هنری مطلق نیست. شما می‌گویید زمان و مکان ندارد، من می گویم دارد.  

درباره چگونگی فیلمبرداری بخش های مختلف فیلم هم علی قاضی مدیر فیلمبرداری «مسخره باز»  گفت: یک طراحی می‌شود برای اینکه برای رسیدن به این خروجی چه مقدار باید فیلم گرفته شود و چه مقدار باید بعدا ساخته شود. مورد به مورد فرق می کند و اینجا نمی توان همه را توضیح داد.  

مطوری مدیر جلوه های ویژه هم گفت: صحنه کازابلانکا یکی از سخت ترین صحنه های فیلم ترکیبی از چند مدل مختلف بود. تلفیق کار درجه یک کار صحنه، فیلمبرداری بی نظیر و دکوپاژ جذاب آقای غنی زاده به تولید آن صحنه منجر شد. اما درباره جلوه های ویژه تولیدهای تری دی زیادی داشتیم. هم آن قسمت سوار شدن به هواپیما و هم تالار وحدت را مجبور شدیم کامل بازسازی کامپیوتری کنیم.

همایون غنی‌زاده هم در ادامه با نام بردن عوام مختلف فیلمش گفت: از همه عوامل و بازیگران ممنونم به علت ریسکی که در اعتماد کردن به من کردند تشکر می کنم. چون بیان این فیلم و بیان بعضی از تصاویر این فیلم قبل از اینکه به تصویر بیاید در کلمات خیلی احمقانه و بچگانه به نظر می رسید. نگاهم می کردند و رویشان نمی شد چیزی بگویند ولی به من اعتماد کردند.  

داریوش موفق یکی از بازیگران فیلم درباره تجربه کار در کنار همایون غنی زاده گفت: من نزدیک به ۳۰ سال کار حرفه ای بازیگری روی صحنه تئاتر کردم. تا به حال نه توسط چهره ام و نه توسط پولم و نه توسط رانتم وارد عرصه تصویر نشدم اما همایون غنی زاده به من اعتماد کرد و این نقش را به من سپرد. واقعا از او تشکر می کنم واز بقیه دوستان هم که همپا و همراه من بودند تشکر می کنم. خروجی کار واقعا فوق العاده بود.   

صابر ابر هم درباره تجربه بازی در کنار بابک حمیدیان و علی نصیریان گفت: من اول یک نکته مهم را بگویم که شاید کمتر شنیده باشید. به نظر من ذهن جناب نصیریان آنقدر به روز و مدرن است که گاهی ترسناک است. همراه شدنشان با این جنس فیلم باورنکردنی است. یک روزهایی ما با همایون و بابک و داریوش و … صحبت می کردیم و همایون با ترسی می‌گفت این را چطور باید به آقای نصیریان بگوید و وقتی می گفت آقای نصیریان اتفاقا او را راهنمایی هم می کرد. من تا به حال در هیچ پروژه ای یک بازیگر در این سن و سال را ندیدم که اینقدر دقیق و درست بداند که با چه فیلمی همراه است.

در ادامه نشست پرسش و پاسخ فیلم «مسخره باز» علی مصفا در پاسخ به سوالی درباره اینکه بالاخره باید او را یک تهیه کننده بنامند یا بازیگر، گفت: یک عمری من درباره بازیگری بد و بیراه گفتم و فکر می کنم امسال رکورد زدم. یک عمری هم به تهیه کننده ها بد و بیراه گفتم که امسال خودم تهیه کننده ام. این کار از نظر تولیدی خیلی پیچیده بود. من خودم از این نظر خیلی سختی نکشیدم. سختی کار به عهده مدیر تولید ماهان حیدری و گروهش بود.

محمدرضا غنی زاده در پاسخ به سوالی درباره استفاده ویژه از موسیقی در این فیلم و پروسه انتخاب و ساخت موسیقی فیلم گفت: حدود هشت یا نه ماه با یک گروه مجارستانی برای موزیک کار کردیم. کلی دچار پیچیدگی و فکر شدیم که همایون با سخت گیری هایش این کار را سخت تر می کرد.  

در پایان نشست فیلم «مسخره باز» همایون غنی زاده کارگردان این فیلم درباره علی نصیریان گفت: شما گاهی صاحب چیزی می شوید که قبلش از نعمت وجودش اطلاع نداشتید و بعد در خلوت خودتان به این فکر  می کنید که اگر همچنان از این نعمت بی بهره می ماندید چه می شد.  باور کنید بارها از فکر اینکه ممکن بود تجربه همکاری با آقای نصیریان را نمی داشتم و بعد متوجه نمی شدم که چه نعمتی را از دست دادم می ترسم. نمی دانید چه تجربه ای است و نمی دانید کار کردن با علی نصیریان چه لذتی دارد. واقعا باید قدر ایشان را بدانیم.

مشاهده خبر از سایت منبع