X

بایگانی بهمن 14, 1397

دفتر سینمایی

یازده شب ۲۲ فیلم

مجله اینترنتی “دفتر سینمایی”

پالتو شتری-مهدی علی میرزایی

یک فیلم روایی است که با بازیگری سام درخشانی در اولین صحنه  آغاز میشود، مسیری کمدی وجالب دارد،فراز و فرود های خوبی در فیلم دیدم

و در کل برایم جالب بود تامسیر را دنبال کنم، خسته کننده نبود.

فضای رقابتی که بین بازیگران و دسته بندی بین آنها بود جذابیت کار را بالا برد، فیلم نامه میتونه به واقعیت نزدیک باشه  و همین نزدیکی و شیطنت های موجود به نظر من تماشاگر رو  خسته نمیکنه .

پیمان طالبیان

 

دفتر سینمایی

فیلم/ اولین تیزر فیلم سینمایی «معکوس» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نخستین تیزر فیلم سینمایی «معکوس» به کارگردانی پولاد کیمیایی منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، اولین تیزر فیلم سینمایی «معکوس» به نویسندگی و کارگردانی پولاد کیمیایی که در بخش «نگاه نو» سی و هفتمین جشنوراه فیلم فجر حضور داد، رونمایی شد.

فیلم سینمایی «معکوس» در فضایی اکشن و پرتحرک ساخته شده است و به قصه اعضای یک خانواده می‌پردازد که در فضایی بیرون از خانه با یکدیگر مواجه می‌شوند.

بابک حمیدیان، لیلا زارع، شهرام حقیقت دوست، اکبر زنجانپور، علیرضا کمالی‌نژاد، پروانه معصومی و سیاوش طهمورث بازیگران اصلی «معکوس» هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

یازده شب ۲۲ فیلم

جان دار- حسین امیری دوماری،پدرام پورامیری

صدای جشن و عروسی در فضا پیچیده،همه شاد  هستند و مادر خانواده مشغول پیشنهاد دادن به پسرش برای ازدواج با دوست خواهری که امشب عقد کنانش میباشد.

برادران کوچکتر وارد صحنه میشوند، دختری که مادر دارد به پسرش پیشنهاد میکند  هم به آشپزخانه میاید و….

ریتم ساده و جذاب داستان مرا به دنبال خودش میکشید،جریان فیلم با سرعت مناسب به جلو حرکت میکند، اتفاق هایی که پیش می آید تو را با خودش میبرد و گذر زمان را کمتر حس میکنی.

در مسیر فیلم و فیلنامه و بازی ها و همه چیز های خوبی که وجود دارد همراه میشوی، هیجان و نگرانی تو را با خودش تا انتهای فیلم میکشاند.

دیالوگ ها ساده و زیبا و بجا،سوژه هم جذابیت خاص خودش را دارد.

مرا که مجذوب خودش کرد.

امید وارم فرصت بشود و همه بتوانید این فیلم را ببینید .

پیمان طالبیان

 

دفتر سینمایی

نمایش «اشباح گویا» و «زروان» در جشنواره تجسمی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم های «اشباح گویا»، «دلواپس درختان بودم» و «زروان» در ششمین شب از بخش فیلم جشنواره هنرهای تجسمی فجر به نمایش در آمدند.

به گزارش سینماپرس، عصر روز شنبه ۱۳ بهمن ماه، فیلم «اشباح گویا» به کارگردانی میلوش فورمن در بخش نخست برنامه به نمایش درآمد و پس از آن فیلم مستند «دلواپس درختان بودم» درباره حسین محجوبی به کارگردانی علی محمد مسیحا و فیلم «زروان» درباره ایرج اسکندری به کارگردانی فرانک آرتا نمایش داده شد.

جلسه نقد و بررسی فیلم‌ها با حضور حسین محجوبی، ایرج اسکندری، فرانک آرتا و علی محمد مسیحا با اجرای سعید باباوند برگزار شد.

 فرانک آرتا با بیان اینکه پروسه ساخت این فیلم بسیار طولانی بود، گفت: سال ۹۲ در موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاهی برای بزرگداشت ایرج اسکندری و کاظم چلیپا برگزار شد. مدیر وقت موزه، احسان آقایی به من پیشنهاد داد در کنار کاتالوگی که قرار بود برای نمایشگاه چاپ شود، برای این هنرمندان فیلم‌های مستندی نیز ساخته شود.

آرتا ادامه داد: با توجه به اینکه من تحصیلکرده سینما و روزنامه نگار هستم، تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم و فیلم مستند ایرج اسکندری را بسازم. همزمان با نمایشگاه تصویربرداری را انجام دادیم اما پس از آن با تغییر مدیریت‌ها، فیلم در مرحله تدوین باقی ماند و به دلیل عدم حمایت مدیران این پروژه ادامه پیدا نکرد. اما در یک سال گذشته با همکاری انجمن سینمای جوان توانستم فیلم را به سرانجام برسانم.

علی محمد مسیحا نیز درباره فیلم حسین محجوبی بیان کرد: من تجربیات مختلفی در شعر، هنر و سابقه زیادی هم در فیلمسازی داشتم اما به دلیل ناملایماتی که دیدم همه فعالیت‌های خود را کنار گذاشته و به تدریس مشغول بودم تا اینکه برای برگزاری یک نمایشگاه عکس در گالری آقای محجوبی به وی مراجعه کردم و در این روند با ایشان بیشتر آشنا شدم.

مسیحا افزود: یکی از اتفاقات خوب زندگی من آشنایی با خانواده محجوبی بود. پس از چندین سال وقفه در کار فیلمسازی، با توجه به علاقه‌ای که به آقای محجوبی داشتم تصمیم گرفتم این فیلم را بسازم.

وی درباره نحوه ساخت این فیلم بیان کرد: با توجه به روحیاتی که از آقای محجوبی شناختم، قصد آزار و بر هم زدن خلوت وی را نداشتم. بنابراین حدود یک سال و نیم بدون تصویربرداری کردن با استاد معاشرت کردم و بعد از اینکه صمیمیتی میان ما ایجاد شد شروع به فیلمبرداری کردم.

حسین محجوبی نیز اظهار کرد: خوشحالم در سرزمینی زندگی می‌کنم که زادگاه فرهنگ و هنر است و ما با همه فراز و فرودها به آن علاقه داریم. چند روز پیش یک بخش از جشنواره هنرهای تجسمی فجر را دیدم که در باغ موزه قصر برگزار شده و فضای شگفت‌انگیزی به وجود آورده است. زندان قصری که قبلا دیده بودیم، تبدیل شده است به نمایشگاه آثار هنرمندان و جالب است که ببینیم چگونه چنین تغییری به وجود می‌آید.

در ادامه سعید باباوند این سوال را مطرح کرد که چه اتفاقی باید بیفتد تا چهره هنرمند به صورت شفاف در یک فیلم نمایش داده شود که فرانک آرتا درباره این موضوع گفت: جدا از امکانات و لوازمی که مورد نیاز است، در سینمای مستند پرتره شما با یک انسان طرف هستید. با یک حقیقت مواجه هستید که در یک مدت کوتاه نمی‌توانید به آن نزدیک شوید. برای ساخت فیلم باید آنقدر به سوژه نزدیک شوید تا به درک عمیقی از او برسید و زمانی که می‌خواهید قابی از او بگیرید همه چیز مناسب باشد. من در ساخت این فیلم چنین فرصتی نداشتم چون قرار بود همزمان با نمایشگاه، این فیلم را آماده کنم بنابراین به ذهنیت و تصورات خودم از آقای اسکندری رجوع کردم.

آرتا ادامه داد: ایرج اسکندری از نقاشی دیواری‌های انقلابی به آثار تغزلی رسیده است. او ابن‌الوقت نبوده و با توجه به عقاید خود، همیشه آن کاری که دلش خواسته را انجام داده است. این هنرمندان قشر خاکستری هستند که کمتر کسی به آنها توجه می‌کند. احساس می کنم باید یک فیلم بلند درباره آقای اسکندری بسازم چون بخشی از شخصیت او را نتوانستم در این فیلم بیاورم.

سعید باباوند در بخشی از این جلسه گفت در کشور ما یک امتناع از بیان وجود دارد. بخش هایی از زندگی هنرمندان به دلایل مختلف اجتماعی و سیاسی در هیچ فیلمی مطرح نمی‌شود اما از سوی دیگر محدودیت هایی وجود دارد که از جانب خود هنرمندان است. باید ببینیم آیا راهی وجود دارد که در مستند، شخصیت واقعی هنرمند را به تصویر بکشیم.

در آخرین روز برنامه‌های بخش فیلم در یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، عصر روز یکشنبه ۱۴ بهمن ماه «کمال الملک» به ‌کارگردانی علی حاتمی، «اسبی که شیهه نمی‌کشد» فیلمی درباره واحد خاکدان به کارگردانی  ‌محمدرضا عینی، «نامه‌ای به آسمان» فیلمی درباره هانیبال الخاص به کارگردانی آرش رئیسیان ‌نمایش داده می‌شود.

‎ ‎یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی تا پانزدهم اسفند ‌برپاست. در این ‌جشنواره سید امیر سقراطی دبیری هنری و محسن سلیمانی ‌دبیری ‌اجرایی را ‌عهده دار ‌هستند.‌

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«خون خدا» سرشار از نماد و نشانه است/ سلبریتی ها دوست ندارند در فیلم دینی بازی کنند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان فیلم سینمایی «خون خدا» که در بخش اصلی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: این اثر سینمایی سرشار از نماد و نشانه های مختلف است و کسانی که این فیلم را می بینند باید با توجه به این مسأله دقت ویژه ای بر جزئیات داشته باشند تا بتوانند فیلم را به خوبی درک کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «انزوا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ایده اصلی «خون خدا» از زمانی شکل گرفت که عکس یک کارتن خواب که از قبر بیرون آمده بود در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شد و واکنش های زیادی را در اقشار مختلف مردم داشت. آن عکس مرا به شدت تحت تأثیر قرار داد و شب و روز به این فکر می کردم که همه ما می توانیم این گور خواب باشیم!

وی ادامه داد: بعد از این اتفاق من تلاش کردم با کارتن خواب ها معاشرت کنم و به محیط پیرامون خودم توجه ویژه ای داشتم؛ بعد از مدتی که با آن ها ارتباط گرفتم فهمیدم که این افراد عموما نیاز به محبت و همدلی دارند، به این نتیجه رسیدم که آن ها آدم هایی شبیه خود ما هستند که به دلیل اتفاقاتی در زندگی شان کارشان به اینجا رسیده است. اغلب آن ها افرادی بودند که نتوانسته بودند توقع شان را مجاب کنند و با اینکه تحصیل کرده و موفق بودند ناگهان به صفر رسیده و مجنون و معتاد و کارتن خواب شدند.

این سینماگر یادآور شد: حالا این اتفاق را کنار بگذارید و ما برویم حدود ۱۷ سال قبل!؛ ظهر روز دهم عاشورا در خیابان همه داشتند سینه می زنند و یک کارتن خواب دورتر ایستاده بود و آهسته به سینه اش می زد و اشک می ریخت و برخلاف مردم دیگر در صف غذا هم نمی رفت و اصولا دیگران هم به او توجهی نمی کردند. من که همراه با یکی از عزیزانم شاهد این قضیه بودم غذایم را به این کارت خواب دادم و او بسیار از من تشکر کرد. این فرد انسان بسیار محترمی بود و من به او گفتم از این غذا بخور که غذای آقا امام حسین (ع) است؛ او به من گفت فکر نمی کردم آقا اینقدر زود جواب من را بدهد.

عباس میرزایی ادامه داد: این اتفاق در آن زمان هم باعث شد تا من مدتی با کارتن خواب ها در ارتباط باشم. از همان زمان فهمیدم که این ها چقدر دلشان پاک است و چقدر به ائمه اطهار (ع) توسل می کنند. یک بار به یکی از آن ها گفتم اگر کسی به تو غذایی بدهد و همراه آن غذا یک سکه طلا باشد تو آن سکه را چه کار می کنی؟ خیلی فوری گفت می برم و در صندوق صدقاتی که بارها از آن پول برداشته ام می اندازم چون فکر می کنم این بدهی من به خدا است. گفتم حالا اگر ۱۰ سکه داشته باشی آن را چه می کنی؟ باز هم همین جواب را داد؛ این بار من پرسیدم حالا فکر کن اگر ۱۰۰ سکه داشتی چه می کردی؟ این بار گفت ۹۰ تای آن را در صندوق صدقات می انداختم چون فکر می کنم به همین اندازه از صندوق پول برداشته ام و مابقی سکه ها را می بردم و خرج آدم هایی مثل خودم می کردم!

وی تأکید کرد: این رفتار و حال و کلام برای من بسیار عجیب بود؛ بارها به این فکر کردم که قطعا اگر این افراد فرصت نوزایی داشته باشند و بتوانند یک بار دیگر متولد شوند مثل نوزادی هستند که نمی تواند حرف بزند و فقط می خندد و گریه می کند به همین دلیل هم زمانی که تصمیم به ساخت «خون خدا» گرفتم هدفم این بود که بازیگر فیلم اصلا هیچ دیالوگی نگوید و مثل یک نوزاد باشد. ما در کره زمین مظلوم تر از نوزاد هیچ چیزی را نمی بینیم! از نوزاد حیوانات گرفته تا نوزاد انسان ها هیچ کدام خطرناک نیستند و به همین دلیل همه با آن ها ارتباط برقرار می کنند.

این کارگردان در پاسخ به این سوأل که آیا فکر نمی کردید در زمانه ای که بازیگرنماها اغلب به دنبال دیالوگ هستند ریسک بزرگی متحمل می شوید و امکان دارد بازیگران مشهور راضی به بازی در فیلم تان نشوند تصریح کرد: به نکته بسیار دقیق و درستی اشاره کردید! ‌ برخی از این بازیگرنماها اصلا قیمت شان بر اساس میزان دیالوگ های شان تعیین می شود. اما من این نگرانی را نداشتم چرا که از ابتدا می دانستم که بازیگر فیلم من هنرمندی توانا مثل رضا اخلاقی راد است که جز هنر به هیچ چیز فکر نمی کند و اداهای سلبریتی ها را ندارد.

عباس میرزایی سپس با بیان اینکه سلبریتی ها دوست ندارند در فیلم دینی بازی کنند ادامه داد: البته بر اساس پیشنهاد برخی از اطرافیان و دوستان من با تعدادی از سلبریتی ها تماس گرفتم و زمانی که به آن ها موضوع فیلم را گفتم دیدم همه جا خالی می دهند و حاضر نیستند در این فیلم دینی-مذهبی بازی کنند. به همین دلیل تصمیمم برای حضور رضا اخلاقی راد قطعی تر شد و به او زنگ زدم و صحبت کردم و او آمد و یکدیگر را دیدیم و خوشبختانه نقش را پذیرفت و ما در شرایط بسیار بد مالی این فیلم را ساختیم.

وی افزود: اعتقاد شخصی ام این است هر آنچه در این اتفاق افتاد همه به لطف امام حسین (ع) بود. همین که این فیلم بدون سلبریتی در سینمای سلبریتی زده ما دیده شد و در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد خودش یک دنیا ارزش دارد. من دنبال اهدافی بودم که امیدوارم بتوانم با اکران و دیده شدن این فیلم به اهدافم برسم. من حتی اگر بتوانم امید را در دل یک کارتن خواب زنده کنم و به او بگویم که تو می توانی با اراده و همت و لطف ائمه اطهار (ع) به خانه ات برگردی و خانواده ات را خوشحال کنی برایم کافی است.

این سینماگر متذکر شد: من دوست داشتم فیلمی بدون ادعا و بی سر و صدا بسازم و معتقد هستم و بودم که این فیلم به لطف امام حسین (ع) دیده می شود. خیلی ها تنها به خاطر نام امام حسین (ع) با تمام وجودشان آمدند و به ما لطف کردند و در کنار کار بودند. من هنگام فیلمبرداری صحنه هایی را شاهد بودم که عوامل فیلم همه منقلب می شدند و به عشق آقا امام حسین (ع) گریه می کردند. در هر صورت می خواهم تأکید کنم این فیلم اثری برآمده از دل من است و بسیار بیشتر از اثر اولم «انزوا» خودم در این فیلم دیده می شوم.

عباس میرزایی در پاسخ به این سوأل سینماپرس مبنی بر اینکه در این فیلم هم مانند «انزوا» با ما مبحث مهم «قضاوت» روبرو هستیم و کاراکتر اصلی فیلم مرتب در معرض قضاوت دیگران قرار می گیرد و مخاطب هم مرتب خودش را جای کاراکتر گذاشته و خودش را قضاوت می کند، آیا این اتفاق عمدی بوده یا خیر اظهار داشت: آفرین!؛ به نکته بسیار به جا، درست و هوشمندانه ای اشاره کردید. دقیقا فیلم همین است که شما گفتید. من تمام تلاشم را کردم که با این فیلم به مخاطب تلنگر بزنم و مغز او را به کار بیندازم و کاری کنم که مخاطب با وجدان خود درگیر شود.

وی ادامه داد: یک نکته را صراحتا می گویم که من برای یکایک فیلم هایی که در ایام جشنواره بعد از فیلم من پخش می شوند ناراحت هستم چرا که معتقدم بعد از دیدن فیلم من، تماشای فیلم های دیگر کار بسیار سختی است! این اثر دلی است و همه با آن ارتباط برقرار می کنند و من با این هدف فیلم می سازم که حال اطرافیانم را خوب کنم و مطمئن هستم که در این زمینه موفق عمل کرده و می کنم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

روایت کارگردان «شب آفتابی» از سختی‌های تامین سرمایه برای ساخت انیمیشن – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه کننده انیمیشن «شب آفتابی» گفت: کار انیمیشن بسیار سخت است و سخت‌تر از آن قضاوت کردن است.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری انیمیشن سینمایی «شب آفتابی» با حضور الهام باجلان(طراح کارکتر)، آزاده مدنی(مجری طرح و طراح صحنه)، عادل مدنی(کارگردان فنی)، مریم حبیبی(دستیار کارگردان)، علی مدنی(کارگردان)، زهرا مشتاق(تهیه‌کننده)، یونس لطفی(نویسنده)، آرمین رهبر(آهنگساز)، گلناز ثانی(انیماتور) و با اجرای احسان کرمی در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

کرمی در ابتدای این نشست درگذشت همسر علی نصیریان را تسلیت گفت و اعلام کرد قرار بود امروز برنامه‌ای برای حضور این بازیگر در پردیس ملت داشته باشیم که با این اتفاق منتفی شد.

مشتاق با بیان اینکه از آقای داروغه‌زاده بسیار متشکر هستم که در اینجا حضور دارند،  ادامه داد: کار انیمیشن بسیار سخت است و سخت‌تر از آن قضاوت کردن است. چون آنقدر نمونه‌های خوب خارجی داریم که کار سخت‌ می‌شود. من از نیمه راه به این گروه پیوستم. موقعی که کار را شروع کردند، تهیه‌کننده شخص دیگری بود. من با کمک فارابی از نیمه راه به عنوان تهیه‌کننده به این کار پیوستم.

علی مدنی درباره تولید این انیمیشن گفت: از سال ۸۴ ساخت اولین کارم را شروع کردم. بعد از سه ماه شکست خوردم. سال ۸۸، بار دیگر کاری را شروع کردم ولی تصمیم گرفتیم کاری کنیم که سرمایه‌گذارها تشویق به ساخت انیمیشن شوند. پیشنهاد ۱۰۰ میلیونی به یکی از ارگان‌ها دادم که در سال ۹۲ شکست خورد.  

او تاکید کرد: دلیل این شکست‌ها بی‌تجربگی ما، دیر آمدن کارها، اختلاف بین تهیه‌کنندگان، بالا بردن کیفیت در نیمه راه تولید و …بود مثلا یک  شرکت هواپیمایی قطر بود که می‌خواست سرمایه‌گذاری کند، اما چون تحریم بودیم نمی‌توانستیم پول را منتقل کنیم.

مدنی تاکید کرد: سال ۹۲ ساخت «شب آفتابی» را شروع کردیم. سال ۹۵ تهیه‌کننده اول، سرمایه‌اش را خواست. از روی دوستی خانم مشتاق تهیه‌کنندگی کار را برعهده گرفتند.

مشتاق در پاسخ به این سوال که چطور وارد تهیه‌کنندگی شده،  گفت: من همچنان خبرنگار هستم. کارت تهیه‌کنندگی داشتم اما خواستم که کارت مرا در جشنواره به عنوان خبرنگار صادر کنند. البته سال‌هاست در صداوسیما کار تهیه‌کنندگی را انجام می‌دهم.  

او تاکید کرد: وزارت ارشاد و بخش سازمان سینمایی برای کسانی که مایل به ساخت انیمیشن هستند، تسهیلاتی قائل هستند.  ما هم با توجه به علاقه‌ای که به سینمای نوجوان داشتیم کار را پیش بردیم.  

لطفی نویسنده این انیمیشن هم در پاسخ به این سوال که استفاده از توپ‌های سرگردان چه کارکردی در پیش برد قصه دارد، گفت: یک اتفاق در زیر متن می افتد که به آن توپ‌ها ارتباط دارد. معتقد هستم یک زیرمتن در کار ما هست، باید نقطه به نقطه جلو برویم.  

علی مدنی در پاسخ به این سوال که آیا به فکر طراحی محصولات جانبی برای «شب آفتابی» هستید،  گفت:  ۵ نفر از ما علاوه بر خانم مشتاق سرمایه‌گذار هستیم. تا هفته پیش حتی پروسه تولید این فیلم تمام نشده بود. من دفعه دومم بود که با شما کار را می‌دیدم. اصلا فرصتی نداشتیم که بخواهیم به تولید محصولات جانبی فکر کنیم.  

مدنی درباره اینکه چرا مادر خانواده در خانه‌اش روسری سر کرده است، گفت: ما برای احتیاط این کار را کردیم. اگر اجازه دهند، حذفش می‌کنیم.  

آزاده مدنی درباره اینکه چرا تعداد المان‌های شهری در فیلم کم است، گفت: از سال ۹۲ هر شش ماه فکر می‌کردیم در حال تمام کردن کار هستیم. چون همه‌اش به حضور در جشنواره فیلم فجر فکر می‌کردیم. من می‌پذیرم که اجزای هویت‌ساز فیلم ما بسیار کم است. این را می‌دانم و بابتش شرمنده هستم.  

او ادامه داد: اینجا برایمان هویت‌بخشی معنایی نداشت،  چون نمی‌خواستیم به منطقه خاصی اشاره کنیم.

علی مدنی هم درباره هزینه تولید ساخت این انیمیشن توضیح داد: ۲۰۰ میلیون نقدینگی به فیلم تعلق گرفت که ۱۰۰ میلیون برای کار اول بود. و برای این فیلم هم ۱۰۰ میلیون صرف شد.

در ادامه نشست «شب آفتابی»، آرمین رهبر درباره موسیقی این انیمیشن گفت: موسیقی در ایران به سمت ساده‌سازی رفته است.  من همیشه دغدغه ورود موسیقی کلاسیک به انیمیشن را داشتم. در انیمیشن دنیا فضا برای استفاده از موسیقی کلاسیک بسیار باز است. در کارهای زنده، ‌ شما مجبور هستید از تلفیق استفاده کنید.  

او ادامه داد: کار موسیقی این انیمیشن حدود یک ماه طول کشید. به خاطر فانتزی بودن کار از موسیقی ارکستر استفاده نکردیم. موسیقی فیلم شبیه پاپ بود.

مشتاق در پاسخ به این سوال که آیا به نظرتان پایان فیلم را می‌شد در مدت کوتاه‌تری به پایان رساند؟، گفت: دیدن فیلم به نظرم سلیقه‌ایست. البته فکر می‌کنم پایان فیلم جایی دارد که بخواهیم آن را کمتر کنیم.

لطفی درباره صندوقچه و منطق حضور شخصیت‌های حیوان و انسان باهم توضیح داد: صندوقچه می‌تواند هر چیز ارزشمندی باشد که در یک تمدنی مرکزیت دارد. هیچ‌جا توضیح روشنی درباره صندوقچه وجود ندارد و فقط به نقش این صندوقچه در نظم و امنیت شهر اشاره می‌کند، امکان خوانش برای هر نوع فرهنگی وجود دارد.

او ادامه داد: هیچ قاعده خاصی وجود نداشت. شما اگر بخواهید به شخصیت‌های بد و خوب تقسیم کنید، در هر دو گروه حیوان و انسان وجود داشتند. قاعده خاصی وجود ندارد.  

باجلان نیز درباره طراحی شخصیت‌ها گفت: می‌خواستیم شخصیت‌ها طوری طراحی شوند که راحت‌تر انیمیت شوند. تلاش شد شبیه شخصیت‌های رئال نباشند.  

در ادامه نشست پرسش و پاسخ انیمیشن «شب آفتابی» عادل مدنی درباره کارگردانی فنی فیلم گفت: حجم مشکلات فنی بسیار بود دلیل اصلی آن هم به نبود بودجه برمی گردد. آنقدر امکانات کم بود که حتی کارت گرافیک نداشتیم که بتوانیم رندر بگیریم. در نهایت مجبور شدیم به سمت موتورهای بازی برویم تا بتوانیم کار را رندر بگیریم. ناامید بودیم که یک شرکت ژاپنی نرم‌افزار بازی را منتشر کرد که ما توانستیم در حد امکاناتش از آن استفاده کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مرا هدف قرار دادند چون به ایران و اسلام معتقدم/ با قدرت به کار خود ادامه می‌دهم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مرضیه هاشمی با اشاره به جنایت‌های آمریکا گفت: آنها ثابت کردند که انقلاب اسلامی ایران کارش را درست انجام می‌دهد و این پیروزی انقلاب را به رهبری ایران تبریک می‌گویم.

به گزارش سینماپرس، مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری شبکه تلویزیونی پرس تی.وی. پس از تحمل ۱۱ روز بازداشت غیرقانونی در آمریکا، پس از برگزاری چند جلسه دادگاه و آزادی از بازداشت، شامگاه روز چهارشنبه به ایران بازگشت.

 مرضیه هاشمی روز شنبه سیزدهم بهمن‌ماه با رسانه‌ها سخن گفت؛ نشست خبری مرضیه هاشمی با اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی امروز از ساعت ۱۴:۳۰ در محل سالن اجتماعات شبکه پرس تی‌وی برگزار شد. او امروز درباره ماجرای دستگیری غیرقانونی خودش و روند رسیدگی دستگاه قضایی آمریکا و ابعاد و جوانب این رویداد صحبت کرد.

 مرضیه هاشمی در ابتدا پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبر انقلاب تبریک گفت و از ملت ایران، برون‌مرزی صداوسیما و وزارت امور خارجه تشکر کرد.

هاشمی ادامه داد: حتی مراکز اسلامی و جوانان آمریکایی حمایت داشتند. برخی نمی‌گذارند در غرب صدای حق و درست به جهانیان برسد، مرا به همین خاطر بازداشت کردند. من رفتم به عیادت برادر بیمارم و مستندی درباره کشته شدن سیاه‌پوستان آمریکایی داشتم. روز یکشنبه فیلمبرداری می‌کردم دستگیر شدم. من به واشنگتن دی‌سی انتقال داده شدم و سوءاستفاده‌هایی از من شد خصوصاً حجاب من را زیر سؤال بردند.

این خبرنگار پرس تی‌وی خاطرنشان کرد: به من گفتند دولت آمریکا براساس شواهد ساختگی بدون اتهام، مسلمانان را زندانی می‌کند و خیلی از اتفاقات را نگذاشتند رسانه‌ای شود. ای‌کاش می‌توانستم خیلی از جزئیات زندانی‌ام را با شما در میان می‌گذاشتم.

هاشمی افزود: آمریکا به‌صورت فاشیسم رویکرد اسلام‌هراسی را دنبال می‌کند و به‌خلاف اعتقاداتی به‌ظاهر نشان می‌دهند دموکراسی دارند اما خیالات نژادپرستی‌شان را به‌جد پیگیری می‌کنند. اما من عاشق دین اسلام و ایران هستم؛ مرا هدف قرار دادند چون به ایران و اسلام معتقدم. من خیلی تحت حمایت عموم مردم ایران قرار گرفتم، و خیلی از منتقدین متوجه شدند که آمریکا چیزی نیست که بلوایش می‌کند. بعد از اینکه آزاد شدم با سی‌بی‌اس گفتگو کردم و کسی به آن علاقه نشان نداد ولی در رسانه‌های ایران پرداختند و تأثیرگذارتر بود.

وی افزود: به چهل‌سالگی انقلاب نزدیک شدیم و به خودم می‌بالم در این انقلاب مسلمانم. اسلام را انتخاب کردم چون ایران با سیاست‌های ددمنشانه آمریکایی‌ها مقابله می‌کند. ما باید متوجه شدت رفتارهای جنایتکارانه آمریکایی‌ها باشیم. بازداشت‌مان ثابت کرد با کنار گذاشتن اختلافات و ایجاد انسجام به هدف می‌رسیم.

مرضیه هاشمی تصریح کرد: حتماً به‌طور جد از این جنایت آمریکایی‌ها قانوناً شکایت خواهم کرد ولی در وهله فعلی با قدرت به کار خودم ادامه می‌دهم، چرا که هیچ چیز ملموسی نبود و اتهامی نداشتم و فشارهای رسانه‌ای غرب هم وجود داشت. دادگاه آمریکا می‌گفت “شما شاهد هستید” و پرونده‌ای نبود که شهادت بدهم. من گفتم نماینده ایران نیستم و یک ژورنالیست آمریکایی هستم در ایران کار می‌کنم.

هاشمی در پاسخ به این سؤال که مجموعه سؤالاتی که آمریکایی‌ها پرسیدند چه بوده است، گفت: من این سؤال را نمی‌توانم جواب بدهم چون مربوط به پرونده‌ای است که مختومه شده است.

هاشمی تأکید کرد: من چند هفته‌ای بودم و به‌محض ورود دستگیر نشدم. من را دستگیر کردند به‌خاطر قانون شاهد گرفتن اما این قانون نیست و یک اتفاق نخ‌نماشده است. اتفاقی که می‌افتد فقط به ترامپ برنمی‌گردد بلکه به سیاست‌های لفّاظانه این دولت که با یک شعار نخ‌نماشده توانست رئیس جمهور شود و ایران‌هراسی را اشاعه می‌دهند و هدف‌شان این بوده که مسلمانان را محدود کنند.

وی ادامه داد: من احترامی از آمریکایی‌ها ندیدم و آن‌ها به‌خلاف اظهاراتشان، کینه‌توزانه با ایران و اسلامیت برخورد می‌کنند. ما همه متوجه خصومت آمریکایی‌ها از زمان انقلاب تاکنون هستیم و این را علناً واشنگتن اعلام کرده و این‌که رژیم تغییر کند. من خودم قبول کردم ایران باشم و در ایران کار کنم و یک حامی قوی برای انقلاب اسلامی باشم. کسی که از ایران دفاع کند همین رفتار را با او خواهند داشت.

این خبرنگار پرس تی‌وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، فشارها فقط متوجه مسلمانان ایرانی می‌شود و این هجمه‌ها گسترش بیشتری دارد، تصریح کرد: تنها مسلمانان ایران نیستند که مورد هجمه قرار می‌گیرند بلکه این هجمه‌ها با مسلمانان آمریکایی هم هست، چون سردمداران مراکز اسلامی آمریکا با دولت‌شان تبانی دارند. ما باید انسجام داشته باشیم و توجهات را به این نقطه جلب کنیم و با هجمه‌های غرب و دشمنان مقابله کنیم، چون آن‌ها می‌کوشند بین ما تفرقه بیندازند و امیدوارم بشود بین این‌ها اتحاد ایجاد کرد.

وی بیان کرد: من به آمریکایی‌ها گفتم “با یک شاهد این طور برخورد نمی‌کنند و چرا احضارم کرده‌اید؟”، گفتند “شما برای پرواز خطرناک هستید”. مرا غل و زنجیر بستند و ۹۸ درصد زندانیان سیاه‌پوست هستند و سؤالم از آمریکایی‌ها این هست که “فقط سیاه‌پوست‌ها جنایتکارند؟”. من پای قصه‌های زندانیان نشستم، به‌زور اقرار به گناه می‌گیرند تا اهداف خودشان را در نظام نژادپرستی جلو ببرند. دلیل اینکه برخی از افراد را زندانی می‌کنند می‌خواهند سیاه‌پوستان را به حاشیه ببرند.

هاشمی تأکید کرد: اگر با نگاهی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی موضوع استکبار را پیگیری کنیم برای آن‌ها رسانه شمشیر دولبه است؛ اتفاقی در آمریکا می‌افتد و با سرعت بالای رسانه‌ها خبر پخش می‌شود و در این شرایط می‌توانیم هدف‌ها را با تمرکز دنبال کنیم. من وقت زیادی نداشتم راجع به مسئله جریان آزاد رسانه فکر کنم اما باید وجود داشته باشد که از همه دریچه‌های رسانه‌ای به وظیفه روشنگری‌مان عمل کرده باشیم.

وی در پاسخ به سؤالی راجع به راه‌اندازی کمپین حمایتی و احساس بعد از آزادی گفت: من تشکر کرده‌ام و وقتی آزاد شدم از این‌همه حمایت شرمنده شدم. باید به‌کمک افرادی بشتابیم که دسترسی به رسانه ندارند. راهپیمایی‌ای که در نیجریه برای من به‌راه افتاد و همچنین خواستار آزادی شیخ زکزاکی هم شدند. آزادی‌خواهان جهان مورد هجمه قرار گرفتند باید از قدرت مردم برای دفاع از مظلومین و مقابله با استکبار، بهره ببریم.

این مجری و خبرنگار پرس تی‌وی خاطرنشان کرد: به‌خاطر ایرانی بودن و دوست داشتن اسلام دستگیر شدم. اما سیاه‌پوستان دستگیر می‌شوند. می‌دانم بعد از آزادی راهپیمایی به حمایت از من انجام شد و الآن نمی‌دانم رسانه‌های آمریکایی با این اتفاق چگونه برخورد کردند. آمریکا مخالف ایران است و در تمام جهان اختلال به‌وجود آورده و گروه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند.

*تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اجرای ۴ نمایش کانون پرورش فکری در سطح تهران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ۴ نمایش از تولیدات طرح «کتاب، تئاتر، مدرسه» و «تئاتر کوچک» مرکز تئاتر کانون همزمان با دهه مبارک فجر در مراکز کانون، مدارس، بیمارستان‌های کودکان، مرکز توانبخشی در حال اجرا است.

به گزارش سینماپرس، نمایش «مهمان ناخوانده» به کارگردانی زهرا مریدی، «آدم کوچولوی گرسنه» کار فاطمه ابرارپایدار، «ماهیخوار» اثر نیلوفر رفیعی و تئاتر کوچک «گل‌اومد، بهاراومد» به کارگردانی مژده ذکریاپور چهار نمایشی است که برای اجرا در دهه مبارک فجر از سوی مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده است.

نمایش «مهمان‌ ناخوانده» برگرفته از کتاب خاطره‌انگیز با همین نام نوشته شده و اینگونه است که نوه‌های مادربزرگ قرار آمدن‌شان به‌هم می‌خورد. کلاغ خبر ناراحتی مادربزرگ را به حیوانات دهکده می‌رساند حیوانات هر کدام تصمیم می‌گیرند که مادربزرگ را خوشحال کنند و … .

نمایش «آدم کوچولوی گرسنه» نیز ماجرای آدم کوچولویی است که یک روز صبح وقتی از خواب بیدار می‌شود گرسنه است اما برای خوردن، چیزی ندارد. به نانوایی می‌رود تا نان بگیرد اما پولی ندارد که به نانوا بدهد و نانوا از او می‌خواهد در عوض پول نان برایش یک کیسه آرد از آقای آسیابان بگیرد و ادامه‌ی ماجرا … .

در عین حال نمایش «ماهیخوار» نیز با مدت زمان ۲۰ دقیقه‌ بر اساس طرح «کتاب، تئاتر» و اقتباسی از داستان خرچنگ و مرغ ماهیخوار کلیله و دمنه در مرکز تئاتر کانون تولید شده است.

همچنین تئاتر کوچک «گل اومد، بهار اومد» با شیوه‌ دستکشی و مدت زمان ۲۰ دقیقه و برگرفته از کتابی با همین نام نوشته‌ی منوچهر نیستانی است که خلاصه داستان آن چنین است: نخودی توی یک صحرا زندگی می‌کرد، روزها بعد از رفتن برف و سرما منتظر بهار بود اما خبری از آمدن بهار نبود تا این‌که فال‌گیر خبر بسته شدن راه بهار را توسط دیو داد.

این نمایش‌ها با شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ در مراکز فرهنگی‌هنری کانون، مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز توان‌بخشی تهران اجرا می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم/ اولین تیزر فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نخستین تیزر فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی منتشر شد.

به گزارش سینماپرس؛ چهارمین فیلم سینمایی نرگس آبیار که به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی ساخته شده، یک عاشقانه متفاوت نسبت به آثار قبلی اوست که از نخستین سانس جشنواره فجر، با استقبال ویژه‌ای روبروست و سانس‌های فوق‌العاده زیادی برای آن درخواست شده است.

همچنین نام این فیلم در میان ۱۰ فیلم برتر تماشاگران دیده می‌شود. این تیزر توسط حمیدنجفی‌راد ساخته شده است.

«شبی که ماه کامل شد» روایت دختر جوانی (با بازی الناز شاکردوست) از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی (با بازی هوتن شکیبا) می‌شود و این در حالیست که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر، برادرش (پدرام شریفی) با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در برابر تجاوز دشمن چه باید می‌کردیم؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

خبرگزاری فارس: پس از سخنان کارگردان فیلم «درخونگاه» مبنی بر بدون دستاورد بودن دفاع مقدس، کاربران واکنش‌های جالبی نشان دادند.

نشست خبری فیلم درخونگاه به کارگردانی سیاوش اسعدی شب گذشته در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در این نشست اسعدی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا فیلمش مضمونی ضدهویت و ضدایرانی دارد، گفت: چطور می‌توانم در ایران کار کنم و ضدایرانی فیلم بسازم؟ مگر چنین چیزی می‌شود؟ چرا می‌خواهید همه را تخریب کنید؟ اگر شما دلسوز هستید ما هم هستیم. خدا از من نگذرد اگر چنین کاری بخواهم بکنم. من عاشق این کشور هستم.

خبرنگار پرسشگر سئوال از پاسخ اسعدی قانع نشد و گفت: شما بابت ساختن این فیلم باید به مردم جواب بدهید. مسئولان سینمایی کشور هم باید به خاطر دادن مجوز ساخت به اثری تا این اندازه بی‌هویت پاسخگو باشند.

اسعدی در پاسخ به این خبرنگار اظهار داشت: با حلوا حلوا دهن شیرین نمی‌شود. من با منظر شما با خودتان بحث می‌کنم، نه از منظر فیلم. مگر غیر این است که ما هشت سال جنگیدیم؟ دستاورد آن چه بوده؟ هیچی. چه بر سر رزمندگانی که شهید شدند آمد؟ یک سری آقازاده آمدند. کی خورده و کی برده؟ اصلاً گیرم که حرف فیلم این است. دارد حرف اساسی می‌زند. مگر ترس و واهمه‌ای داریم که بخواهیم با فیلممان متلک بگوییم؟ من یک ایرانی‌ام و عاشق وطنم هستم. نقد دارم می‌کنم و از شما خیلی دلسوزترم.

انعکاس این سخنان خصوصاً بی‌دستاورد بودن دفاع مقدس از سوی اسعدی  واکنش‌های مختلفی را از سوی کاربران درپی داشت که این واکنش‌ها غالباً در محکومیت این سخنان بیان شده است.

در ادامه برخی از واکنش‌های کاربران خبرگزاری فارس به سخنان اسعدی تقدیم می‌شود؛

اقتدار و عزت ایران در منطقه و امنیت پایدار در منطقه کم دست آوردی نیست که امثال شما نمی‌بینید پیشرفت‌های علمی در رشته‌های مختلف شاید در قد و فهم شما نیست که نتوانستید تشخیص دهید.

اولاً این جنگ تحمیلی بود و همین که یک وجب خاک به دشمن ندادیم و در مقابل همه دنیا ایستادیم بهترین دستاورده.

تعجبم از این است چطور فردی که هیچ درکی از هشت سال دفاع ندارد جرات اظهار نظر دارد …

اگر ایشان تجاوز و جنگ و بمب و موشکها را می‌دید اینچنین گستاخانه و ناپخته نظر نمیداد هیچکس از جنگ خوشش نمیاد ولی زمانیکه تحمیل کردند باید وارد معرکه شوید همین که نگذاشتی دشمن به اهدافش برسد این می‌شود بهترین نتیجه و تازه دستاوردهای دیگر بجای خود.

از دستاورد های هشت سال جنگ: ایجاد توانمندی و خود کفایی کم نظیر نظامی، پرورش سرداران بزرگ اسلام نظیر قاسم سلیمانی که در حال حاضر نه تنها امنیت را برای ایران حفظ کردند بلکه مردم مظلوم منطقه (سوریه، عراق و …) از برکت وجودشان می‌گویند.

اینکه باکری‌ها و همت‌ها و چمران‌ها رفتند و یک عده بی‌لیاقت و کم سواد جاشونو گرفتند اینه که باعث می‌شه اینجور حرفا زده بشه، درسته از ایده‌آل و آرمان فاصله گرفتیم ولی این تقصیر آرمان نیست، مقصر ماییم و باید راهمونو درست کنیم.

آنها که رفتند و شهید شدند تکلیفشان را به درستی انجام دادند. تکلیف من و شما چیست؟ آیا باید راه آنان را تخطئه کنیم یا بفهمیم که در برابر کسانی که می‌خواستند خوزستان را از ایران جدا کنند می‌باید می‌ایستادیم که ملت عزیز ایستاد.

داداش هر حرفی رو که نباید زد، آخه ی کم فکر کن بعد حرف بزن یارو داره زن و بچه و پیر و جوان رو به کشتن میده اونوقت ما بیایم طبق نظر گهر بارت به طرف بگیم ما ضد جنگیم بیا هر کار میخوای بکن؟!!!!! بیا خاک کشورمون رو بگیر؟!!!! من نمی‌فهمم آخه کجا این حرف بی‌منطقت خریدار داره؟!!! تو آمریکا؟ تو غرب؟ کجا میگن زمان جنگ وایسا تماشا کن و از خودت دفاع نکن؟!!! اگه نمی‌تونی حرف خوب بزنی سکوت کن …ولی حرف مفت نزن. …

منظور این کارگردان این هست که یک عده جنگیدند و کشور را از افتادن بدست دشمن نجات دادند وعده زیادی شهید شدند ولی عده‌ای بعنوان مدیر و مسئول از این زحمات بنفع خود و حزب خود خوشه چینی کردند. حرف ایشان درست است ولی باید کمی دقیق‌تر باز می‌کرد و مثال می‌زد تا مخاطب بفهمه چی میگه.

همین یک خاصیت دفاع ما در برابر متجاوز بس، که پیشرفت صنایع نظامی ما به حدی رسیده که کد خدای دنیا(به گفته شماها و غرب زده ها)امریکای جنایتکار جرات حمله نظامی به ایران را ندارند و شماها با خیال راحت فیلم می‌سازید و چرت و پرت می‌گید.

هیشکی از جنگ خوشش نمیاد ولی وقتی بهمون حمله کنند تکلیف چیه ؟! شما بودین چه میکردین ؟ با صدام مذاکره می‌کردید ؟

مشکل کارگردان این است که مسأله جنگ را در زمان خودش بررسی نکرده است بلکه از جنگ خواسته است مسائلی بعد ازجنگ را نتیجه بگیرد.

ما هشت سال نجنگیدیم، بلکه دفاع کردیم. دستاوردش هم همین امنیت شما و آقازاده هاست. اگر زشتی و بدی هست، به خاطر زشت بودن و بد بودن ماست، نه هشت سال دفاع مقدس از عقیده و وطن …

امام خامنه‌ای: آن هشت سال جنگ بایستی تاریخ ما را تغذیه کند… این یک گنج است. آیا ما خواهیم توانست این گنج را استخراج کنیم، یا نه؟ این هنر ماست که بتوانیم استخراج کنیم. ((بیانات در دیدار مسئولان دفتر هنر و ادبیات مقاومت ۱۳۷۰/۰۴/۲۵))

ما هم ضد جنگیم و ما نجنگیدیم بلکه به ما حمله شد و ما دفاع کردیم و همچنانکه در طول تاریخ خون شهیدان اسلام را حفظ کرده خون شهیدان ما هم ایران را به کشوزی قدرتمند و تأثیرگذار در جهان تبدیل کرده. دزدی فساد و بی عدالتی هم صدقه سر شیطان پرستان و دنیاپرستان در این کشور و البته در تمام کشورهای جهان وجود داره.

مگر جنگ یک روش مملکت داری در قانون اساسی بود که ما انتخاب کردیم تا چرخ زندگی مردم بچرخد؟! جنگ یک مصیبتی بود که به ما تحمیل شد برای اشغال مملکت و به بردگی گرفتن شما و ما برای خدمت به برندگان آن! اگر می‌خواهید مشهور بشید این لاطائلات راه مشهور شدن شمانیست!

نتیجه جنگ ۸ ساله ما حفظ عزت و شرف این ملت بود و هست، حفظ وجب به وجب این خاک بود و هست، حفظ استقلال این کشور بود و هست، ارتقای قدرت نظامی به طوری که دشمنان جرات چپ نگاه کردن ندارند بود و هست، شکوفایی در مهندسی و پزشکی (جراحی) بود و هست، انسجام و وحدت ملی بود و هست، انتشار رایحه خوش معنویت بود و هست، بیداری ملت‌های منطقه بود و هست، قدرت گرفتن تشیع بود و هست.

دستاورد ۸ سال دفاع مقدس این است که ایران نابود نشد. به دست دشمن نیفتاد. میلیون‌ها کشته ندادیم. ایران تکه تکه نشد. به هر حال برای دفاع لازم است جوانان بروند و دفاع کنند که رفتند و دفاع کردند. اما اینک عده‌ای پشت میز نشین یا فیلم ساز که از اول تا آخر فیلم باهم بگو بخند و شوخی می‌کنند و در آخر میلیاردی درآمد کسب می‌کنند ادعای ضد جنگ بودن دارند! شما ضد جنگ هستید یا ضد دفاع؟ یعنی نباید دفاع می‌کردیم و به سربازان بعثی لبخند عاشقانه‌ای می‌زدیم؟

چه بر سر رزمندگانی که شهید شدند آمد؟ خب …، خودت که میگی “شهید” شدند. شهادت. و دوم، … حاصل هشت سال جنگ تحمیلی هیچ نبود. بازگرداندن خرمشهر و جلوگیری از اشغال خوزستان و بازپسگیری تمام سرزمین به تاراج رفته توسط مهاجم بود. … بفهم که ادای خارجی درآوردن و ضد جنگ بودن در ایران نادانی است. چون اون ضد جنگه به این دلیل که کشورش در تمام این سالها به کشورها تجاوز کرده و جنگ به معنای تجاوز هست براش و در ایران ما در چند صد سال اخیر فقط دفاع کردیم و جنگ به معنای دفاع بوده برای ما. پس ضد جنگ بودن برای یک ایرانی یعنی ضد دفاع بودن.

مشاهده خبر از سایت منبع