X

بایگانی اسفند 5, 1397

دفتر سینمایی

حال‌وهوای تحویل سال ۹۸ در تلویزیون – اخبار سینمای ایران و جهان

تسنیم: برنامه‌های نوروزی و ویژه سال‌تحویل در شبکه‌های سیما روی آنتن می‌روند اما اینکه چقدر همپوشانی کنند یا متفاوت باشند را باید دید.

نوروز تلویزیون برنامه‌هایی را در نظر گرفته که برخی قبل و برخی هم در همان روز سال تحویل روی آنتن می‌روند. با تهیه‌کنندگان ۵ ویژه‌برنامه سال تحویل شبکه‌های سیما گفتگویی داشتیم تا ببینیم قرار است دوباره رفتار کلیشه‌ای و همپوشانی با شبکه‌ها داشته باشند یا یک تفاوتی را در ویژه‌برنامه‌های نوروزی و سال تحویل تلویزیون شاهد خواهیم بود. مشروح این گپ‌وگفت‌ها را در ادامه می‌خوانید:

شبکه یک/«فرمول یک» ویژه سال‌تحویل با اجرای علی ضیاء

مجید زین‌العابدین رئیس شبکه یک ویژه‌برنامه «فرمول‌یک» برای ایام سال تحویل را خبر داد. علی ضیاء مجری و تهیه‌کننده این برنامه هم تصریح کرد: «فرمول یک» تا هشتم اسفندماه روی آنتن خواهد بود و ویژه‌برنامه نوروزی ما از بیست و پنجم اسفندماه آغاز می‌شود و تا سال تحویل روی آنتن شبکه یک خواهیم بود. این ویژه‌برنامه ساعت ۲۳ پخش می‌شود و تلفیقی از حضور چهره‌های هنری، فرهنگی، سیاسی و ورزشی را کنار چهره‌های برتر مردمی سال خواهیم داشت.

شبکه دو/اسم برنامه را مردم حدس می‌زنند

حسین متولیان نویسنده و کارگردان هنری برنامه یلدایی شبکه دو سیما بود. «روشن‌ترین‌شب» را ژیلا صادقی اجرا می‌کرد و در آن مقطع  گفت: «ان‌شاءالله با همین گروه ویژه برنامه نوروزی شبکه دو سیما را آماده خواهیم کرد. یک کار متفاوتی با تکیه بر ایران‌شناسی و فرهنگ ایرانی که از پانزدهم اسفندماه به‌مدت ۳۰ شب روی آنتن خواهد رفت. هنوز مجری آن مشخص نیست ولی سعی خودمان بر استفاده از “ژیلا صادقی” است اگر این اتفاق بیفتد».

مهدی بابایی تهیه‌کننده این مجموعه که در پیش‌تولید برنامه نوروزی شبکه دو سیما است و البته «روشن‌ترین شب» ویژه‌برنامه یلدایی این شبکه را نیز تهیه کرده بود، گفت: در پیش‌تولید هستیم و ان‌شاءالله دهم اسفندماه وارد چرخه تولید می‌شویم. ما برای مردم برنامه می‌سازیم و مردم باید رضایت داشته باشند به‌همین‌خاطر در فضای مجازی مسابقه‌ای را طراحی کردیم که نام برنامه ما را مردم انتخاب کنند. البته برای این مشارکت جوایزی هم درنظر گرفته‌ایم؛ مخاطب با این جریان‌سازی قدری هوشیار و همراه می‌شود. پیش از این نام ژیلا صادقی را آورده‌اند ولی هنوز مجری قطعی نشده است، ولیکن بنده و احسان ارغوانی به‌عنوان تهیه‌کنندگان حضور داریم. حتی من شنیده‌ام نام برنامه «شب گشت» را هم به‌عنوان ویژه‌برنامه نوروزی آورده‌اند ما سکوت کردیم و واکنشی نداشتیم، چرا که همیشه این گمانه‌زنی‌ها وجود داشته و یک امر مرسومی در رسانه به‌شمار می‌رود.

بابایی تصریح کرد: مخاطب به‌دور از رفتارهای کلیشه‌ای برنامه‌سازی در مناسبت‌ها خصوصاً ایام نوروز، اتفاقاً جذاب و محتوایی را روی آنتن شبکه دو سیما خواهد دید. از دکور و آیتم تا مهمانانی که به برنامه دعوت می‌شوند. اتفاقاً از شب گذشته که مسابقه نامگذاری برنامه را در فضای مجازی به‌راه انداختیم بیشتر مردم اعتقاد دارند نام برنامه ما «فروردین۹۸» بشود. ما طراحی جدیدی داریم حتی به‌جرأت می‌توانم بگویم مردم از فرم دکور برنامه خودشان متوجه می‌شوند دیگر برنامه تکراری مناسبتی در شبکه دو نمی‌بینند. الآن هم نمی‌توانم بیشتر در مورد محتوا صحبت کنم چون باید ایده‌پردازی‌هایمان پخته‌تر و جاافتاده‌تر بشود.

تهیه‌کننده ویژه‌برنامه نوروزی شبکه دو سیما درباره هدایای نجومی که به برخی از سلبریتی‌ها داده می‌شود، گفت: متأسفم از رقم‌های بالایی که همچون قیمت دلار، ثانیه‌ای افزایش پیدا می‌کند. به هر حال رسمی در تمام دنیاست که برای به‌تصویر کشیدن سلبریتی‌ها، پول‌های هنگفتی خرج می‌کنند اما ما سعی می‌کنیم کسانی را روی آنتن برنامه‌مان بیاوریم که به شأن برنامه‌ تلویزیونی لطمه وارد نشود.

شبکه سه/رضا رشیدپور یا احسان علیخانی؟!

بسیاری این روزها در فضای مجازی گمانه‌زنی می‌کنند که آیا در جریان پخش «عصر جدید» باز هم «سه‌ستاره» از شبکه سه پخش می‌شود و یا سال تحویل ویژه‌برنامه‌ای با حضور مجریان دیگری همچون رضا رشیدپور و یا حتی باربد بابایی روی آنتن خواهد رفت. ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما گفت: همه‌چیز در چند روز آینده مشخص می‌شود؛ داریم شرایط را بررسی می‌کنیم و در جلسات اتاق فکر نتیجه نهایی مشخص می‌شود. اما اینکه آیا «سه‌ستاره» احسان علیخانی یا ویژه‌برنامه نوروزی دیگری با اجرای مجریان دیگر روی آنتن برود همه گمانه‌زنی است و همه‌چیز در روزهای آتی قطعی می‌شود.

وی درباره توقف «حالا خورشید» و پخش نوروزی «عصر جدید» گفت: «عصر جدید» در ایام نوروزی روی آنتن خواهد بود و برای «حالا خورشید» بی‌جهت حاشیه‌سازی کردند، چون طبق روال بیست و  دوم اسفندماه آنتن را ترک می‌کند و بعد از توقف و استراحتی از تابستان ۹۸ دوباره به آنتن بازمی‌گردد و حرف و حدیث دیگری وجود ندارد.

شبکه چهار/ابراهیمی دینانی در ویژه‌برنامه سال تحویل

کنار برنامه‌های نوروزی سرگرم‌کننده‌ای مثل «خندوانه» و گفتگومحور، ویژه‌برنامه ادبی و سنتی از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود، برنامه‌ای که از همان ساعات ابتدایی روز سال‌تحویل (بیست و نهم اسفندماه) روی آنتن خواهد بود و در راستای سنت‌ها، شعر و ادبیات و مهمانان ویژه هنری، ادبی، فلسفی و معرفتی برنامه‌ ویژه‌ای را در سال‌تحویل خواهد داشت. آن‌طور که روابط عمومی شبکه چهار سیما توضیح داده اساتیدی چون «دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی» در برنامه سال‌تحویل شبکه چهار حضور خواهند داشت. احتمالاً چهره‌های جدیدی به جمع مجریان شبکه اضافه می‌شوند. البته گفته می‌شود احتمال دارد شخصیت‌هایی مثل محمد صالح‌علا و رضا رفیع هم اگر برنامه خاصی نداشته باشند ویژه‌برنامه سال تحویل شبکه چهار را اجرا کنند.

شبکه پنج/ترجیح استفاده از مجریان تلویزیونی

محمد قنبری تهیه‌کننده ویژه‌برنامه نوروزی شبکه پنج سیما  گفت: در مرحله طراحی هستیم، بنا داریم سه روز قبل از سال‌تحویل روی آنتن برویم. شبی یک ساعت برنامه داشته باشیم و روز سال‌تحویل که مصادف با میلاد حضرت علی(ع) است یکی دو پارت از صبح داشته باشیم و ۹ ساعت هم ویژه سال‌تحویل روی آنتن خواهیم بود.

وی درباره اجرای برنامه سال‌تحویل، تصریح کرد: ترجیح من استفاده از مجریان تلویزیونی است اما هر برنامه‌ای اتاق فکری دارد و من به‌تنهایی تصمیم‌گیرنده نیستم.

قنبری در پاسخ به این سؤال که برنامه‌های مناسبتی تلویزیون گاهی با دعوت مهمانان تکراری و رفتارهای کلیشه‌ای همراه است، افزود: در برنامه‌های عید نوروز به‌خاطر اینکه همپوشانی اتفاق نیفتد معاونت سیما دخالت می‌کند و لیست مهمانان را بررسی و افراد تکراری را حذف می‌کند. شاید در برنامه‌های یلدایی و مناسبت‌های دیگری چنین اتفاقی افتاده اما در نوروز مدیریت‌ها جامع‌تر به‌روی برنامه‌ها وجود دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اطوار روشنفکرنمایانه به اختتامیه تئاتر فجر هم رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

کیهان: یک کارشناس تئاتر، از حاشیه‌های اختتامیه تئاتر فجر انتقاد کرد.

 سیدعلی صدوقی تدین، کارگردان و منتقد تئاتر درباره اختتامیه جشنواره تئاتر فجر گفت: به نظر من برگزیدگان سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر، به درستی انتخاب نشدند. یعنی اغلب آثار و افرادی که برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفتند، شایستگی این جوایز را نداشتند. البته این به انتخاب و ورود آثار به جشنواره بر می‌گردد. چرا که امسال، خیلی از آثار راه یافته به جشنواره تئاتر فجر، قوت لازم را نداشتند.

وی درباره حاشیه‌های مراسم اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر نیز بیان کرد: یکی از حواشی مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر این بود که یکی از برگزیده‌ها به نشانه اعتراض، جایزه خود را نگرفت. این هم بر می‌گردد به داوری ضعیف جشنواره؛ چون نمایش این کارگردان اصلا در حدی نبود که بخواهد جایزه بگیرد! متأسفانه این کارگردان، جای اثر دیگری که شایستگی داشت را گرفت و اعتراض هم کرد. نکته مهم، نقض غرض رفتار این کارگردان است. باید از این کارگردان سؤال کرد که اگر آزادی نیست، پس چطور وی نه تنها امکان اجرای یک نمایش اعتراضی را در جشنواره فجر پیدا کرده که از این جشنواره جایزه هم گرفته است؟! این حرکت که یک نفر جایزه خود را از جشنواره‌ها نمی‌گیرد یک اپیدمی و اطوار روشنفکرنمایانه است که به اختتامیه جشنواره تئاتر فجر هم راه یافت.

این کارگردان تئاتر همچنین با ‌اشاره به اعطای جایزه به فاطمه معتمدآریا در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: خانم معتمدآریا از یک طرف ادعا می‌کند که محدود شده است و از طرف دیگر هم در جشنواره فیلم فجر و هم در جشنواره تئاتر فجر تجلیل شد. من فکر می‌کنم این دو بزرگداشت، نشان می‌دهد که حرف معتمد آریا ‌خلاف واقعیت است. رفتار این بازیگر نیز از همان ادا اطوارهایی است که عرض کردم در این عرصه تبدیل به اپیدمی شده است. معتمد آریا از بیان آن حرف‌ها هدفی جز خودنمایی و مطرح شدن نداشته است.

صدوقی تدین در پایان گفت: بطور کلی، سی‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر، قوت لازم را نداشت و در سطح سالگرد ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی نبود. اما از نقاط قوت بارز آن، حاکم بودن آرامش در جشنواره بود. واقعا امسال جشنواره‌ای آرام و بی‌حاشیه – به استثنای مراسم اختتامیه- داشتیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تهیه مواد، دستمزد معتادان برای بازی در یک فیلم – اخبار سینمای ایران و جهان

جوان آنلاین: تهیه‌کننده فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» در نشستی که پس از نمایش این اثر در دانشگاه تهران برگزار شد، درباره سکانس‌های حذف شده این فیلم گفت: «اشکال ما در ایران این است که زبان سینما با بخشنامه‌ها یکسان نیست. باید تعاملات و همسان‌سازی به وجود بیاید تا بتوانیم همدیگر را تحمل کنیم و چهارتا دیالوگ، سازمانی را به هم نریزد.»

فیلم سینمایی «متری شیش ونیم» به کارگردانی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی جمال ساداتیان که در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم را دریافت کرد، عصر شنبه ۴ اسفند در سالن چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران نمایش داده شد و سپس با حضور تهیه‌کننده و حمیدرضا جلائی‌پور از فعالان سیاسی و پژوهشگر اجتماعی، نشست نقد و بررسی آن برگزار شد.

از این فیلم که برای نخستین بار خارج از جشنواره و در یک دانشگاه به نمایش درآمد، استقبال خوبی شد و مورد توجه دانشجویان قرار گرفت. این در حالی بود که نسخه نمایش داده شده نسبت به نسخه‌ای که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، تغییراتی داشت و یکی از سکانس‌های ما قبل پایانی آن حذف شده بود که ساداتیان در پاسخ به این اتفاق گفت: «برخی سازمان‌ها فکر می‌کنند این فیلم با بخشنامه‌هایشان هماهنگی ندارد و به آن ایراداتی وارد می‌کنند. »

سیدجمال ساداتیان تهیه کننده فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» در نشست نقد و بررسی این فیلم که پس از نمایش آن انجام شد، بیان کرد: «خوشحالم که پای فیلم ما در دانشگاه‌ها باز شده است و قطعاً هر اثری که ساخته می‌شود خالی از ضعف نیست، مخصوصاً که کار کردن در حوزه‌های علوم انسانی کار سختی است. »

این تهیه کننده با اشاره به سیمرغ مردمی این فیلم که پس از «چهارشنبه سوری»، «به‌رنگ ارغوان» و «برف روی کاج‌ها» به عنوان چهارمین جایزه مردمی آن را دریافت کرده است، یادآور شد: «هیچ کدام از این فیلم‌ها به راحتی رنگ پرده را ندیده‌اند و همین الان برخی سازمان‌ها، فیلم را با بخشنامه‌هایشان مقایسه می‌کنند. »

او در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه فیلم در لوکیشن‌های واقعی فیلمبرداری شده است و افرادی که در فیلم هستند واقعاً معتاد بودند و نه هنرور، توضیح داد: «اگر می‌خواستیم همه چیز را بسازیم تامین امکاناتش سخت بود، زیرا باید عین همان چیزی که در فیلمنامه وجود داشت را به تصویر می‌کشیدیم. بنابر این در فضای واقعی این کار را انجام دادیم و نکته دیگر این است که کسانی که معتاد بودند بهتر می‌توانستند این تصویر را به ما بدهند. »

ساداتیان درباره حاشیه‌هایی که به دلیل استفاده از معتادان واقعی در فیلم برایشان ایجاد شده بود و همچنین امکاناتی که باید در اختیار آن‌ها می‌گذاشتند تا حاضر به همکاری با آن‌ها شوند، بیان کرد: «روز سوم فیلمبرداری بعد ناهار در را بستیم که آن‌ها نروند، اما در را شکستند و رفتند، بنابراین مجبور شدیم از آن روز به بعد به آن‌ها امکانات دیگری هم بدهیم تا بمانند و بتوانیم آن‌ها را جلوی دوربین نگه داریم. البته در سکانس‌هایی که در جنوب شهر ساختیم، مردمی که با ما همکاری می‌کردند خودشان کسانی را داشتند که برایشان مواد تهیه می‌کردند و ما فقط هزینه‌اش را می‌دادیم. »

وی با اشاره به اینکه «ما ۵ بار در ایام جشنواره فیلم را تغییر دادیم، اما این حذفیات به قصه لطمه نزد»، گفت: «ما برای اکران نشدن این فیلم در روز اول جشنواره، شبانه تا ساعت ۴ صبح جلسه داشتیم تا بتوانیم صحبت کنیم و مشکلات حل شود. اشکال ما در ایران این است که زبان سینما با بخشنامه‌ها یکسان نیست و باید تعاملات و همسان سازی به وجود بیاید تا بتوانیم همدیگر را تحمل کنیم و چهارتا دیالوگ، سازمانی را به هم نریزد. البته در برخی قسمت‌های فیلم، سکانس‌هایی داشتیم که در زمان ساخت حذف شد و مفهوم فیلم را تغییر می‌داد. »

ساداتیان افزود: «وقتی موضوعی این چنینی توانسته توجه مردم را به خود جلب کند، از این زمان به بعد باید موضوع تحلیل اجتماعی شود. در یک فیلم تمام ابعاد را که نمی‌شود مطرح کرد، اما در صورت برگزاری میزگردها می‌توان این نکات را بررسی کرد. »

او همچنین درباره سکانس‌های حذف شده این فیلم گفت: «پدری بود که پسری ۱۴ ساله داشت و پدرش او را معتاد کرده بود که هر کاری دوست دارد سر او بیاورد و مثل ربات باشد. ما از او فیلم گرفتیم، ولی در تدوین خودمان آن را حذف کرده بودیم، چون واقعاً تلخ بود. یا سکانس دیگری که در خانه رضا مرادی وجود داشت و به ما گفته شده بود پلیس نباید خشونت داشته باشد و برخورد با زن درست نیست. »

ساداتیان در توضیح علت نام‌گذاری این فیلم هم تصریح کرد: «اسم فیلم علاوه بر دیالوگ نوید محمد زاده دلیل دیگری هم داشت. آن هم دیالوگ پیمان معادی بوده که در جایی از فیلم می‌گفت: ما ۶ و نیم میلیون نفر معتاد داریم که حذف شد. این تیتر یک روزنامه بود که نوشته بودند که ۶ ونیم میلیون نفر در ایران تفننی مواد مصرف می‌کنند. »

این تهیه کننده به زمان اکران فیلم «چهارشنبه سوری» و مشکلاتی که در آن زمان هم وجود داشته اشاره کرد و گفت: «بعد از جشنواره فجر آن سال، فردی با توجه به شنیده‌هایش از فیلم، در سخنانش عوامل فیلم را با یزید مقایسه کرده بود و بعد از منبر پایین آمده بود. »

وی درباره انتخاب بازیگران این فیلم هم اظهار کرد: «قرار بود شهاب حسینی نقش ناصر را بازی کند، پیمان معادی جای خودش بود و نقش پلیس دوم را نوید محمد زاده ایفا کند، اما وقتی شهاب حسینی حذف شد، این جابه جایی‌ها صورت گرفت. »

جمال ساداتیان در پایان صحبت‌های خود در واکنش به پخش یکی از قسمت‌های سانسور شده فیلم در آنونس این اثر، با لبخند بیان کرد: «بنای ما این است که در برخی آنونس‌هایمان از بخش‌های حذف شده فیلم استفاده کنیم. »

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اجرای نمایش «داش‌آکل» در تئاتر شهر منتفی شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: به گفته حسن باستانی، درخواست اجرای نمایش «داش آکل» در مجموعه تئاتر شهر مورد قبول واقع نشده است.

به گزارش سینماپرس، حسن باستانی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیت های اخیرش به یک خبرگزاری گفت: از مرداد ۹۶ که نمایش «صبح یه روز لعنتی» را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه برده ام تا امروز نمایشی را اجرا نکردم و امسال اصلا شرایط اجرای نمایشی برایم فراهم نشد.

وی ادامه داد: نمایشنامه «داش آکل» را برای اجرا در تئاتر شهر ارایه دادم اما مورد قبول واقع نشد. نمی دانم سیاست آقای اسعدی برای انتخاب آثار چیست و چه فاکتورهایی را مد نظر قرار دارد اما من از مرداد ۹۶ در تئاتر شهر اجرایی نداشتم بنابراین واجد اجرا در سال ۹۸ بوده ام.

باستانی درباره اجرای نمایش در سالنی دیگر بیان کرد: متاسفانه توانایی گرفتن سالنی خصوصی را ندارم چون اجرا در تماشاخانه های خصوصی مستلزم رعایت برخی از ویژگی ها است که نمایش من از آن برخوردار نیست و حتما باید تهیه کننده ای گردن کلفت پای کار باشد که از عهده من خارج است.

وی در پایان صحبت هایش متذکر شد: در حال حاضر نگارش چند متن را در دست دارم اما اجرای نمایش «داش آکل» که براساس داستان صادق هدایت نوشته شده است، برایم اهمیت داشت که فعلا میسر نشده است.

نمایش «صبح یه روز لعنتی» به نویسندگی و کارگردانی حسن باستانی و بازی رویا افشار، لیلا برخورداری، مارال فرجاد، حمیدرضا فلاحی، پژمان عبدی و احمد صمیمی مرداد ماه ۹۶ در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شبکه یک نیازمند یک بازنگری جدی در کنداکتور است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیر شبکه یک سیما با اشاره به لزوم تغییر کنداکتور پخش این شبکه از اعمال تغییرات اساسی در این زمینه خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما در گفتگو با یک خبرگزاری با اشاره به ضرورت نوسازی در فرم و ساختار این شبکه تصریح کرد: شبکه یک نیازمند یک بازنگری جدی در کنداکتور است و این تغییر یکی از الزامات پیش روی شبکه یک است.

وی ادامه داد: شبکه یک از نظر جدول پخش با یکنواختی زیادی مواجه است، به‌طور مثال به دلیل تکثر بخش‌های خبری، امکان ابتکار عمل در جدول پخش وجود ندارد.

مدیر شبکه یک تصریح کرد: باید فضای تنفسی مناسب برای برنامه‌سازی ایجاد کنیم تا بتوان برنامه‌های متنوع با ذائقه مختلف برای مخاطب طراحی کرد.

زین‌العابدین درباره محدودیت کنداکتور برای تولید آثار جذاب و سرگرم‌کننده در شبکه نیز عنوان کرد: برنامه‌ریزی در این باره با شبکه نیست و باید در کنداکتور شبکه، بخش‌های خبر و آگهی بازرگانی در سطوح دیگری بازنگری شود.

وی با اشاره به پخش ۲ بخش خبری نزدیک به هم در کنداکتور روزانه شبکه اول اظهار کرد: در ساعت پیک پخش، بیشتر وقت به خبر ۱۹ و خبر ۲۱ و آگهی بازرگانی اختصاص دارد، بنابراین امکان جانمایی برنامه جدید وجود ندارد.

مدیر شبکه یک تصریح کرد: پیشنهاد ما به معاونت سیما این بوده که کنداکتور شبکه بازنگری شود. شبکه یک به‌عنوان شبکه ملی و رسمی، ترویج گفتمان انقلاب را در دستور کار دارد و در همین راستا تولید مستندهای فاخر متناسب با مأموریت و هویت شبکه یک در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت جدید شورای اندیشه‌ورزی شبکه یک اعلام کرد: مسأله آینده‌پژوهی شبکه با توجه به گسترده شدن سپهر رسانه‌ای در کشور و همچنین ناظر بر متغیرهای جمعیت‌شناختی در دستور این شورا قرار دارد و امید داریم از درون این مباحث، پیشنهادات اجرایی پیش برنده‌ای استخراج شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خرید ملاقات با «آل پاچینو» به نفع امور خیریه – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یک سایت حراجی تحت عنوان جمع آوری کمک برای امور خیریه اقدام به ثبت نام از افرادی می کند که علاقمند هستند با هالیوودی های چون آل پاچینو و الیور استون از نزدیک دیدار داشته باشند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، چقدر حاضرید برای دیدار با یک تهیه‌کننده برنده امی یا رییس بخش درام اچ‌بی‌او پرداخت کنید؟ اگر قرار باشد در کنار یک کارگزار استعدادیابی بنشینید و با او درباره کارهایتان صحبت کنید چقدر می‌دهید؟

این‌ها فقط تعدادی پیشنهاد است که یک سایت حراجی با عنوان «چریتی‌باز» ارایه کرده تا به نفع خیریه پول جمع کند.

این سایت از ۲۶ فوریه تا ۱۴ مارس  آمادگی ارایه این امکان را دارد.

دیدار با اولیور استون و یا حضور در پشت صحنه فیلم «شکار» آل پاچینو و دیدار با این بازیگر محبوب از جمله امکاناتی است که این سایت ارایه کرده است.

«شکار» اولین سریال بلند آل پاچینو در طول بیش از نیم قرن فعالیت هنری وی است.

این سایت اعلام کرده می‌خواهد از این طریق پول برای خیریه جمع‌آوری کند و هالیوودی‌ها با اعلام برنامه‌هایشان به این امر کمک کرده‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رونمایی از لوگوی فیلم سینمایی «ژن خوک» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: لوگوی فیلم سینمایی «ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، لوگوی فیلم سینمایی «ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی با طرحی از میثم میرزایی رونمایی شد.

در این فیلم هادی حجازی‌فر در نقش رضا کیشمیش و سینا مهراد در نقش عماد گربه به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر بازیگرام این فیلم عبارتند از نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، صبا سهیلی، قربان نجفی، علیرضا مهران، شهین تسلیمی، مهدی دانایی مقدم، احمد مینایی، افشین اخلاقی، فرشید نزاکتی، وحید کرمانی، مهسا آبیز، الناز حبیبی و هنرمندی جمشید هاشم‌پور.

دیگر عوامل «ژن خوک» عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: سعید سهیلی، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، تدوین: فرامرز هوتهم، موسیقی: ستار اورکی، طراح لباس: ملودی اسماعیلی، مدیر تولید: سجاد رحیمی، صدابردار: وحید مقدسی، دستیار یک کارگردان: حامد مختاری، برنامه‌ریز: امید جزینی، طراح صحنه: محمدرضا میرزاجان‌محمدی، طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی، عکاس: سحاب زریباف، منشی صحنه: سعیده دلیریان، پشت صحنه: روزبه خسروی، جانشین تهیه: ابراهیم اصغری، دستیار تهیه: محمد محمدیان، مدیر تدارکات: محمد ابراهیمی، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ نشست خبری رونمایی آلبوم «حالا که می روی»


عکس/ نشست خبری رونمایی آلبوم «حالا که می روی»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«فریاد ققنوس» در تماشاخانه دیوار چهارم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «فریاد ققنوس» به کارگردانی حسین مقامی در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می رود.

به گزارش سینماپرس، «فریاد ققنوس» به نویسندگی تنسی ویلیامز، کارگردانی حسین مقامی و تهیه کنندگی میلاد شیبانی از روز چهارشنبه ۱ اسفندماه در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه رفته است.

در این اثر نمایشی که توسط مرجان بخت مینو ترجمه شده است امیر عبادی، آذین فهیمی، زینب حسینی و سپیده فارغ زاده ایفای نقش می کنند.

از دیگر عوامل نمایش «فریاد ققنوس» می توان به دستیار کارگردان و برنامه ریز: تینا حسین پور، طراح صحنه: میرعلی محسنی، طراح فرم: سپیده فارغ زاده، طراح لباس: تینا حسین پور، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای: سیدمحمدصادق سیادت، عکاس: کوروش برزی، گریم: گیتی رنجبر، مدیر صحنه: امید درویش زاده، همیار صحنه: مرتضی عیسی بگلو و سهیلا انصاری مشاور رسانه اشاره کرد.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: لارنس نویسنده ای است که هوسباز و مغرور و خود شیفته است که دور و اطرافش را زنان پوشانده اند و بیمار است و رو به مرگ. او می بایست بین مرگ، زندگی، زنان اطرافش یکی را انتخاب کند.

تماشاخانه دیوار چهارم در میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان واقع است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ناگفته های مدیریتی جواد شمقدری رونمایی می شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کتاب «سینما نامه» تالیف جواد شمقدری که در آن گام های پیموده و ناگفته های مدیریت وی در سینما روایت شده رونمایی می شود.

به گزارش سینماپرس کتاب «سینما نامه» که توسط جواد شمقدری اولین رئیس سازمان سینمایی به نگارش درآمده، طی مراسمی در خانه کتاب رونمایی خواهد شد.

سینمانامه شامل گفتگوها، سخنرانی ها، نامه ها، اظهارات و یادداشت های مدیر سینمایی دولت دهم است که مطالعه و بررسی آن استراتژی های تبیین شده و گام های پیموده در مسیر سینمای ایران و انقلاب اسلامی را در دوران مدیریت چهارساله سینما (۸۸-۹۲) نمایان می کند.

بخش هایی از مطالب این کتاب تاریخ نگاری سینمای ایران بوده و به همین منظور پشت پرده برخی موضوعات نیز برای اولین بار مطرح شده است.

کتاب «سینمانامه» که توسط انتشارات جامعه اسلامی هنرمندان در تیراژ ۳۰۰۰ نسخه منتشر گردیده، روز دوشنبه ۶ اسفند ماه ساعت ۱۶ در سالن سرای کتاب خانه کتاب واقع در خیابان انقلاب، بین فلسطین جنوبی و برادران مظفر با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و هنری کشور رونمایی خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع