X

بایگانی فروردین 6, 1398

دفتر سینمایی

سیدعلی صالحی بر مزار رییس‌علی دلواری – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سیدعلی صالحی، بازیگر سریال‌های تلویزیونی، از مردم بوشهر به دلیل آن‌چه در یک برنامه زنده بر زبان رانده است، عذرخواهی کرد.

به گزارش سینماپرس، سیدعلی صالحی، بازیگر سریال‌های تلویزیونی از جمله «قرارگاه مسکونی» و «میکائیل»، با انتشار پستی اینستاگرامی، بابت آن چه در یک برنامه زنده گفته است، از مردم بوشهر عذرخواهی کرد.  

او در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «سلام خدمت همه مردم استان عزیز بوشهر، دیشب متاسفانه در برنامه زنده ماجرایی پیش آمد که موجب ناراحتی مردم عزیز بوشهر شد، برنامه زنده شرایطی داره که واقعابعضی وقت‌ها ساده‌ترین سوال نمیشه پاسخ داد، اینکه من نمیدونستم بوشهر استان واقعا جرمی مرتکب شدم؟ من چندین بار به بوشهر سفر کردم به همراه دکتر حبیب احمدزاده و در جشنواره دانش‌آموزی شرکت کردم، بوشهر رو می‌شناسم از زمانی که سریال فاخر دلیران تنگستان پخش می‌شد و در سفری که به شهر نجف داشتم با اشتیاق رفتم مزار رییسعلی دلواری پیدا کردم و فاتحه خوندم براشون و حتی متاسف شدم از سنگ قبر ایشون، من ارادت دارم به همه مردم ایران و مردم عزیز بوشهر، من نمیدونستم بوشهر نام استان نه اینکه بوشهر و تمام پتانسیل‌هایی که داره و نشناسم، اصلا قصدم از سوال‌های دیشب تمسخر نبود، چون اصلا در شان و شخصیت من نیست، به هر حال اگر خدا نکرده این احساس یا برداشت از رفتار من شده، با احترام از تمام مردم عزیز استان بوشهر عذرخواهی می‌کنم، خاک پای همه شما هستم.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جای خالی رسانه‌های مکتوب در جریان اطلاع‌رسانی سیل – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بیژن نفیسی روزنامه‌نگار پیشکسوت بر این باور است که اگر روزنامه‌ها امروز و در شرایط بحرانی در کنار مردم نباشند، با کاهش اعتماد عمومی مواجه خواهند شد و دیگر نباید از کاهش تیراژشان گلایه یا تعجب کنند.

به گزارش سینماپرس، بیژن نفیسی _ روزنامه‌نگار پیشکسوت درباره عملکرد رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه‌های مکتوب در پوشش اخبار وقوع سیل در استان‌های مختلف‌های کشورمان در روزهای اخیر، اظهار کرد: سنت منتشر نشدن روزنامه‌ها در تعطیلات نوروز سال‌هاست که در میان رسانه‌های مکتوب جا افتاده است که چندان هم درست نیست؛ چراکه در کار اطلاع‌رسانی نباید هیچ وقفه‌ای وجود داشته باشد و حتی برخی معتقدند که روزنامه‌ها در روزهای جمعه نیز باید منتشر شوند تا در جریان اطلاع‌رسانی به مخاطبانشان وقفه‌ای ایجاد نشود.

او ادامه داد: بر همین اساس هم در شرایط فعلی و در انعکاس اخبار سیل جای خالی رسانه‌های مکتوب در جریان اطلاع‌رسانی به شدت احساس می‌شود؛ رسانه‌هایی که می‌توانستند به تحلیل شرایط بپردازند و راه‌کارهای مناسبی ارائه بدهند و در کنار مخاطبانشان باشند.

این روزنامه‌نگار با بیان اینکه «در شرایطی که اغلب استان‌های کشور در وضعیت آماده‌باش قرار دارند، روزنامه‌های سراسری باید به صورت فوق‌العاده منتشر می‌شدند»، تاکید کرد: شرایط این روزها شرایط فوق‌العاده اقلیمی است که در سال‌های اخیر سابقه نداشته است و برای بسیاری از ما غیر قابل‌باور است. بنابراین طبیعی است که در چنین شرایطی باید رسانه‌های مکتوب حداقل در صفحات کم منتشر می‌شدند تا ضمن اطلاع‌رسانی درست و ارائه تحلیل‌های مناسب، همراه مردم باشند.

نفیسی همچنین درباره عملکرد رسانه‌های اجتماعی در انعکاس اخبار سیل، یادآور شد: متأسفانه یکی از مهمترین اشکال‌های شبکه‌های اجتماعی این است که امکان انتشار حجم زیادی از اطلاعات را بدون دروازه‌بانی حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی را دارد و تا زمانی که سطح سواد رسانه‌ای جامعه افزایش پیدا نکند، به هنگام بحران با این قبیل مشکلات مواجه خواهیم بود. در این راستا بیش از هر موضوع دیگری رسانه‌ها رسمی باید حضور جدی و پررنگی در رسانه‌های اجتماعی داشته باشند تا بتوانند انتشار اخبار جعلی و هیجانی را تحت شعاع قرار بدهند. اما متأسفانه این خلأ هم‌اکنون احساس می‌شود و منابع غیررسمی هر کاری می‌خواند می‌کنند.

او با اشاره به عملکرد رسانه‌ها در شرایط بحرانی، خاطرنشان کرد: روی موضوع روزنامه‌نگاری بحران بسیار کار کرده شده، اما همیشه در سطح تئوری باقی مانده است و هیچ‌گاه نتوانسته‌ایم در عمل این تئوری‌ها را پیاده‌سازی کنیم. این در حالی است که در گذشته‌های دور که شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی هم وجود نداشت، در چنین مواقعی که کشور دچار بحران می‌شد روزنامه‌های سراسری فوراً به مناطق محل وقوع حادثه خبرنگار و عکاس می‌فرستادند و به هر شکلی که بود اخبار را از نزدیک و به صورت مستقیم پوشش می‌دادند. اما امروز عدم حضور رسانه‌ها در پوشش اخبار داخلی و بین‌المللی به شدت احساس می‌شود و شرایط به‌گونه‌ای شده است که اخبار از راه دور پیگیری و اغلب همه به تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اکتفا می‌شود.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: فعال نبودن رسانه‌های رسمی در پوشش اخبار به نبود نگاه‌های تخصصی و مشکلات مالی برمی‌گردد، اما به هر حال نیاز است که در این زمینه چاره‌اندیشی اساسی صورت بگیرد. اگر رسانه‌ها نتوانند نقش خودشان را نشان بدهند حضورشان فایده‌ای نخواهد داشت. اگر در شرایط بحرانی همچون وقوع سیل روزنامه‌ها نتوانند در کنار مردم باشند، طبیعی است که اعتماد مردم به آنها کم شود و تیراژ روزنامه‌ها تا این اندازه کاهش پیدا کند.

نفیسی در پایان سخنان خود تاکید کرد که در شرایط فعلی عملکرد صداوسیما و خبرگزاری‌ها باید به گونه‌ای باشد که هم خلأ نبود سایر رسانه‌ها را پر کنند و هم از حجم اخبار نادرست شبکه‌های اجتماعی بکاهند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بلیت‌هایی که نیم‌بها فروخته نشد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برای نوروز ۹۸ هفت فیلم برای اکران انتخاب شدند و با گذشت یک هفته از عید توانستد به فروشهای میلیاردی دست پیدا کنند.

به گزارش سینماپرس، فیلمهای انتخابی شورای عالی اکران از چند روز قبل عید اکران خود را شروع کردند و با گذشت یک هفته از عید توانستند به فروش‌های میلیاردی دست پیدا کنند. از میان این فیلمها آنچنان که انتظار می‌رفت یک فیلم کمدی در صدر جدول فروش قرار گرفت، «رحمان ۱۴۰۰» منوچهر هادی تا امروز به فروش ۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومانی دست پیدا کرد که البته استفاده از طرفندهای فروش با تهیه‌کنندگی سرتیپی و دستاویز قرار دادن انواع شوخی‌ها در این زمینه بی تأثیر نبوده است.

فیلم بعدی «متری شیش و نیم» سعید روستایی است که با وجود ساخت در ژانر اجتماعی فروش ۳ میلیاردی را تجربه کرد و نگذاشت صدرنشینان فروش نوروزی در ژانر کمدی خلاصه شوند. اما فیلم بعدی «چهارانگشت» پسر محمدی تهیه‌کننده معروف سینماست که معلوم نیست از کجا و با چه پشتوانه‌ای توانسته در اکران نوروزی سینما حضور داشته باشد.

البته بلیتهای ۲۰ هزار تومانی سینما که محل مناقشه است هم بر رقم این فروشها بی‌تأثیر نبوده است. حتی این قیمت بلیت در روزهای نیم‌بهای سینما هم تغییری نکرد و توجیه ابراهیم داروغه‌زاده روال سالیان گذشته اکران بود. مخاطبان هنوز با همین بلیتهای ۲۰ هزار تومانی مشکل دارند و شاید روز سینما را برای دیدن فیلمها سه شنبه انتخاب کرده بودند اما وقتی به سینما می‌روند تغییری در این روند نا عادلانه نمی‌بینند. روشی که سینما برای افزایش اعداد و ارقام در نطر گرفته روش درسته نیست و شاید میزان فروش را تا حدودی افزایش دهد اما با تعداد مخاطبان چه‌کار خواهد کرد؟

بعد از این فیلمها «زندانی‌ها» ی ده‌نمکی، «پیشونی‌سفید۳ »که در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده و  فیلم «غلامرضا تختی» قرار دارد که البته فیلم تختی بهرام توکلی و «ژن خوک» سعید سهیلی یک شکست در فروش را تجربه می‌کنند. در ادامه جدول فروش این فیلمها و جزئیات تعداد مخاطبان را قرار می‌دهیم:

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بسیج امکانات سازمان تبلیغات اسلامی برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان در سیل – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به مدیران کل و رؤسای مؤسسات و مجامع وابسته این سازمان برای کمک به آسیب‌دیدگان، مسافران و در راه ماندگان سیل دستوراتی ابلاغ کرد.

به گزارش سینماپرس، احکام مطالباتی حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به مدیران کل و رؤسای مؤسسات و مجامع وابسته این سازمان برای کمک به آسیب‌دیدگان، مسافران و در راه‌ماندگان سیل ابلاغ شد.

حجت‌الاسلام قمی در نخستین‌ ساعات وقوع سیل در استان گلستان باحضور در مناطق سیل‌زده از روند کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان بازدید و میزان خسارات را بررسی کرد.

در این احکام آمده است:

مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و رؤسای محترم مؤسسات و مجامع وابسته

سلام علیکم
وقوع سیلاب در نقاط گوناگون ایران اسلامی که از استان های گلستان و مازندران آغاز شده و متأسفانه هم‌اکنون در بسیاری از مناطق کشور اعم از خوزستان و فارس و… خسارت‌های مالی و جانی ایجاد کرده، موجب تأثر همه مردم از جمله اینجانب شده است. بی‌تردید سازمان تبلیغات اسلامی نیز موظف است همه توان خود را برای کمک به آسیب‌دیدگان این حوادث بسیج کند؛ چرا که مبلغین اسلام ناب نباید خود را از مسائل و آلام مردم جدا فرض کنند؛ بلکه باید خود را موظف به حضور در عرصه‌های خطیر خدمات اجتماعی بدانند.

بر همین اساس لازم می دانم تا موارد مهمی را متذکر شوم:
۱- لازم است کلیه ساختمان‌های متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی در استان‌های حادثه‌دیده اعم از ادارات کل، ادارات شهرستانی، حوزه هنری، سینماها، مدارس، مراکز فرهنگی- تبلیغی، پایگاه‌ها و… با همکاری گروه‌های فرهنگی خودجوش، مهیای میزبانی از مردم، مسافران و در راه ماندگان باشد و مدیران کل استانی و مدیران ستادی به نحو مطلوب این آمادگی و امکان را در ورودی‌ها و مراکز تجمع شهرها اطلاع‌رسانی کنند.

۲- مساجد، حسینیه ها، هیئات و مؤسسات قرآنی و مراکز فرهنگی- تربیتی حتما آماده اسکان و خدمت به مسافران، در راه ماندگان و افراد آسیب دیده باشد؛ لذا لازم است مدیران استانی با سازماندهی و پیشتیبانی ایشان زمینه را برای خدمت رسانی آنها آماده نمایند.

۳- حضور جهادی همه فعالین فرهنگی- مردمی به خصوص روحانیون برای کمک میدانی، در التیام بخشی آلام و تلطیف روحی محیط بحران بسیار ضروری و مؤثر است؛ لذا مقتضی است مدیران سازمان با تشکیل ستاد فرهنگی همه ظرفیت های مردمی مرتبط با سازمان را برای حضور جهادی در صحنه یا جمع آوری کمک های مردمی بسیج نمایند.

۴- انعکاس مسائل و دردهای مردمِ آسیب دیده و در عین حال آرامش بخشی به فضای روانی ملتهب فعلی از وظایف قطعی هر مجموعه رسانه‌ای یا هنری است؛ برهمین اساس حضور همه جانبه مؤسسه های رسانه ای یا هنری مرتبط با سازمان در صحنه و عمل به تکالیف انقلابی شان ضروری است.

۵- توجه به این نکته ضروری است که تشکیل ستاد فرهنگی و حضور جهادی همه مدیران سازمانی نباید مانع تکلیف اصلی سازمانی ما که پشتیبانی و سازماندهی فعالین فرهنگی- مردمی است شده و یا موجب ناهماهنگی با مسئولین اصلی مدیریت بحران شود؛ لذا شایسته است امداد رسانی هماهنگ با مسؤلان اجرایی و توسط نیروهای داوطلب سازمان و با مقدم قراردادن کار جهادی در امداد رسانی نسبت به برنامه های تبلیغی و فرهنگی صورت پذیرد تا بخشی از آلام مردم عزیز مناطق آسیب دیده کاسته شود.

۶- ضروری است که از روند پیشرفت اقدام های سازمان در استان های مرتبط گزارش روزانه ارسال شود.

بار دیگر بر نقش کلیدی حضور روحانیون در میانه صحنه تأکید می نمایم و اهتمام ویژه مدیران سازمان در این مهم را خواستارم؛ همچنین درپایان وظیفه خود می دانم تا از اقدامات جهادی و شبانه روزی طلاب و روحانیون انقلابی و ائمه جمعه ارجمند سراسر کشور و نیز مبلغان، هیئات مذهبی و خادمان مردم در ادارات تبلیغات اسلامی استان های آسیب دیده از سیل در هفته گذشته تشکر کنم.

و السلام علی عباد الله الصالحین
محمد قمی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بودجه کل «قند پهلو» به اندازه دکور برنامه های دیگر است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه کننده «قند پهلو» گفت: بودجه کل برنامه «قندپهلو» یک بیستم دکور برخی از برنامه‌های دیگر است، البته بودجه ما در این دوره خیلی بهتر شد.

به گزارش سینماپرس، امیر قمیشی تهیه کننده و کارگردان «قندپهلو» درباره سختی های فصل هشتم این برنامه که در ایام نوروز از شبکه هفت سیما به روی آنتن می‌رود، در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ما در این دوره فقط دو یا سه شرکت کننده تهرانی داشتیم و بقیه ۲۰ نفر شرکت کننده برنامه از مناطق مختلف کشور بودند که این موضوع، کار ضبط برنامه را دشوار کرده بود.

وی همچنین درباره حضور شرکت کننده‌ها و استقرار آن‌ها در تهران بیان کرد: شرکت کننده‌ها در گروه های چهار نفره حدود ۱۵ روز در تهران مستقر می شدند و در هتلی که برای آن‌ها تدارک دیده شده بود ساکن می‌شدند.

این تهیه کننده درباره سختی‌های ضبط این برنامه یادآور شد: «قند پهلو» خیلی برنامه سختی است، چون با شاعران سر و کار دارد و شاعران هم طبع لطیفی دارند. این برنامه امسال از شب تا صبح ضبط شد و ما از ساعت ۲۳ شب تا ۸ تا ۹ صبح در لوکیشن، برنامه را ضبط می‌کردیم.

قمیشی با اشاره به بودجه برنامه نیز عنوان کرد: با یک مقایسه می‌توان گفت بودجه کل برنامه «قندپهلو» یک بیستم دکور برخی از برنامه‌های دیگر است، البته این را هم باید بگویم که در این دوره بودجه ما خیلی بهتر شد. بودجه «قندپهلو» در سری قبل حدود ۱۵۰ میلیون بود که شاید کسی آن را باور نکند و خدا را شکر در این دوره وضعیت کمی بهتر شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اهدای کتاب و سرگرمی به کودکان سیل‌زده استان گلستان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طرح امداد فرهنگی «پیک امید»، به کودکان سیل‌زده استان گلستان کتاب، سرگرمی و لوازم‌التحریر هدیه کرد.

به گزارش سینماپرس، به‌دنبال وقوع سیل در استان گلستان، کانون پرورش فکری باحضور در این مناطق، علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری و برگزاری‌ کارگاه‌های هنری، محصولات فرهنگی هنری هم‌چون کتاب و سرگرمی را به کودکان سیل‌زده اهدا کرد.

بر همین اساس، در چند روز گذشته مربیان کتاب‌خانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از استان‌های تهران، اردبیل، کرمانشاه، مازندران، خراسان شمالی و سمنان با حضور در مناطق سیل‌زده استان گلستان تلاش کردند با اجرای فعالیت‌های فرهنگی‌هنری و برنامه‌های شاد، حال و هوای بچه‌های سیل‌زده را تغییر دهند.

این مربیان سیار و کارشناسان در محل اسکان موقت سیل‌زدگان آق‌قلا و گمیشان در نمایشگاه بین‌المللی گرگان، ورزشگاه شهدای محمدآباد، دانشگاه فرهنگیان گرگان، محل اسکان موقت در گنبدکاووس، بندر ترکمن و همچنین استان مازندران حاضر شدند و قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، شعرخوانی و… کردند.

تماشاخانه سیار کانون نیز با پخش فیلم و پویانمایی، اجرای نمایش‌ و برگزاری مسابقه در این روزها، به امدادرسانی فرهنگی به کودکان سیل‌زده استان گلستان پرداخت.

طرح امداد فرهنگی «پیک امید» کانون با هدف خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار، کار مشترک معاونت فرهنگی و بسیج کانون است که با حضور مربیان داوطلب و جهادگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مشکل جدی بر سر راه سریال شبکه ۲ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بارندگی‌های هفته‌های اخیر به ویژه در روزهای گذشته عوامل سریال «بر سر دوراهی» را برای ادامه کار با مشکل روبه‌رو کرده است.

به گزارش سینماپرس، «بر سر دوراهی» که به نویسندگی و تهیه کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی همزمان با پخش به عنوان سریال نوروزی شبکه دو در حال تصویربرداری نیز هست، با مشکلات جدی روبه‌رو شده است.

از آنجایی که اغلب سکانس های سریال خارجی و در خیابان هستند، بارندگی های هفته اخیر برای «بر سر دوراهی» که حوالی ۴۵ روز است کلید خورده همواره مشکل آفرین بوده است.

گروه در هفته های قبل برای جبران مشکل و متوقف نشدن کار، تلاش کردند بخش هایی از کار را در استودیو کروماکی ضبط کنند اما این امکان برای همه سکانس های خارجی ممکن نیست.

اکثر سکانس های اصلی «بر سر دوراهی» خیابانی هستند و علاوه بر اینکه تصویربرداری همزمان با پخش فشار زیادی را به گروه وارد کرده، بارندگی بی وقفه نیز تیم را دچار مشکلات جدی کرده است.

عوامل این سریال همچنین روز گذشته اعلام کردند بخشی از درآمدشان را برای کمک به سیل زده های کشور از طریق هلال احمر به این هموطنان اختصاص داده اند و از سازندگان سه سریال نوروزی دیگر نیز دعوت کردند به این پویش بپیوندند.

حمید گودرزی، مهراوه شریفی نیا، بهرنگ علوی، بهنوش بختیاری، شیرین آقاکاشی، یلدا قشقایی، محمد ساربان، با حضور  افسانه چهره آزاد، مجید مشیری، شهین تسلیمی با هنرمندی عنایت بخشی، اسماعیل پوررضا، اکبر رحمتی و میترا حجار بازیگران «بر سر دوراهی»   هستند.

این سریال هر شب ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه دو سیما می رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ماجرای سفره‌هفت‌سین در استودیوی دوبله به روایت جلال مقامی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: من و منوچهر اسماعیلی فیلم هندی «سنگام» را یک هندی دوبله می‌کردیم؛ او به ما گفت دوبله باید تا قبل از نوروز به پایان برسد و مجبور شدیم در استودیو سفره هفت‌سین بچینیم و سبزی پلو با ماهی بخوریم.

به گزارش سینماپرس، جلال مقامی یا صدای ماندگار «دیدنی‌های» تلویزیون جلوه‌های دوبله گذشته را وجود فیلم‌های خوب دانست و گفت: یک زمانی ما فیلم «بی‌نوایان» را دوبله می‌کردیم با آن کاراکترها و بازیگرها! یعنی به عبارتی بزرگترین ادبیات جهان به صورت فیلم درمی‌آمد و ما به جای آن کاراکترها صحبت می‌کردیم. بازی‌هایی که از هنرمندان آن فیلم‌ها می‌دیدیم اجازه نمی‌داد به دوبلوها که بد صحبت کنند. اما امروز سازمان صداوسیما فیلم‌هایی که پخش می‌کند چیست؟ یکسری فیلم‌های کره‌ای که شمشیر دست‌شان است و بالا و پایین می‌روند. این شخصیت‌ها اجازه شکوفایی بخشی از استعدادهای دوبلورهای ما را نمی‌دهد.

مقامی با اشاره به اینکه امیدوارم یک سالی نوروز، نوروز هنر ایران باشد، افزود: همه کسانی که در عرصه هنر دستی دارند واقعا چقدر خوب است یک روزی این هنر هم یک نوروز داشته باشد. می‌گویم نوروز یاد سبزی‌پلو با ماهی در استودیوی دوبله می‌افتم. جایی که فیلمی به نام «سنگام» یک فیلم هندی بود و من و منوچهر اسماعیلی برای یک صاحب فیلم هندی دوبله می‌کردیم و فیلم ۲۰ پرده داشت. نزدیک تحویل سال بودیم ولی دوبله‌اش تمام نشده بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صاحب فیلم هم اصرار می‌کرد حتماً قبل از عید دوبله تمام شود اصرار کرد که بمانیم گفتیم به شب عید و تحویل سال نمی‌رسیم. منوچهر اسماعیلی هم به طنز گفت اگر بخواهیم بمانیم و فیلم تمام شود باید برای ما سبزی پلو با ماهی و در استودیو سفره هفت‌سین بچینید. جالب است که رفت یکی از این هتل‌ها، سبزی پلو با ماهی و سفره هفت‌سین آورد. این شب عید را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم به خاطر آن شب دوبله، سفره هفت‌سین در استودیو و سبزی‌پلو با ماهی که آن هندی برایمان خرید.

* تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رابرت دنیرو، مارتین اسکورسیزی و دل‌تورو در جشنواره ترایبکا – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جشنواره فیلم ترایبکا فهرست سخنرانان سال ۲۰۱۹ خود را اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، به نقل از ددلاین، در فهرست سخنرانان این دوره جشنواره ترایبکا مارتین اسکورسیزی، رابرت دنیرو، گی‌یرمو دل تورو، دیوید اوراسل و دی‌رییس از میان کارگردان‌ها حضور دارند. از میان تهیه‌کنندگان نیز چهره‌هایی چون ایروین وینکلر و مایکل جی. فاکس و کویین لطیفه در فهرست جای گرفته‌اند.

«ترایبکا حرف می‌زند» که به عنوان بخش بحث و گفتگوی جشنواره فیلم ترایبکا شناخته می‌شود بار دیگر جفت‌های جذابی را برای گفتگو انتخاب و معرفی کرده که برخی با این جشنواره آشنا هستند و انتخاب برخی جدید و شگفت‌انگیز است.

علاوه بر اسکورسیزی و دنیرو، که نخستین بار در سال ۱۹۷۳ با «خیابان‌های پایین شهر» با هم همکاری کردند و امسال با جدیدترین فیلمشان یعنی «ایرلندی» از نت‌فلیکس دیده می‌شوند، دنیس لیری با فاکس صحبت می‌کند، مایک بیربیگلیا صحنه را با سارا سیلورمن تقسیم می‌کند و جنیفر لارنس در کنار دیوید اوراسل به صحنه می‌رود.

اوراسل کارگردان «کلاه‌برداری آمریکایی» و «دفتر خطوط امیدبخش» در هر دو فیلم خود از جنیفر لارنس بهره گرفته بود و در عین حال با ترایبکا پیوندی جدی دارد زیرا چندین بار رابرت دنیرو را که بنیانگذار ترایبکا است، در فیلم‌هایش داشته است.

سال پیش در این برنامه‌ها نشست رابرت دنیرو با بردلی کوپر کارگردان «ستاره‌ای متولد شده‌است» برگزار شده بود.

جلسات گفتگوی دیگری نیز با کست‌لاو موسیقیدان، بازیگر نویسنده و کارگردان رشیدا جونز و نویسنده و متخصص واقعیت مجازی یعنی جوردن لاینز برگزار می‌شود.

هایدئو کوجیکا خالق بازی‌های کامپیوتری و نورمن ریدوس بازیگر نیز با هم درباره بازی ویدئویی مشترکشان صحبت می‌کنند.

هجدهمین دوره ترایبکا از ۲۴ آوریل تا ۴ ماه می برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هندی ها سانسور کمتری نیاز دارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ناهید امیریان مدیر دوبلاژ فیلم های سینمایی و سریال ها از جزییات دوبله چند فیلم هندی برای نورز ۹۸ گفت.

به گزارش سینماپرس، ناهید امیریان دوبلور و گوینده فیلم و سریال‌های تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فیلم‌های نوروزی امسال بیان کرد: به نظرم فیلم‌های خوبی خریداری شده است، من فقط با انیمیشن‌های خشن مخالف هستم که می‌تواند برای بچه‌ها بدآموزی داشته باشد و غیر از آن با سایر فیلم‌ها مشکل ندارم.

وی درباره فیلم‌های نوروزی که مدیر دوبلاژی آنها را بر عهده دارد، بیان کرد: فیلم هندی «سرزنده در ۱۰۲ سالگی» را به تازگی دوبله کردیم که آمیتاب باچان در آن بازی می‌کند و منوچهر اسماعیلی و تورج مهرزادیان دوبله این فیلم را بر عهده داشتند.

امیریان اضافه کرد: منوچهر اسماعیلی دوبلور نقش آمیتاب باچان است که قصه آن درباره مردی است در ۱۰۲ سالگی مثلجوان‌ها زندگی می‌کند و می‌خواهد رکورد مسن‌ترین آدم زنده کره زمین را بشکند. من از دوبله این فیلم خیلی راضی هستم و فکر می‌کنم فیلم بسیار باکیفیت و زیبایی بود.

این دوبلور شناخته شده همچنین درباره فیلم هندی دیگر نیز عنوان کرد: فیلم «وکیل مدافع» و همچنین «همکلاسی» را هم در دست دوبله داشتیم که اینها هم به نظرم آثار جذابی برای مخاطب هستند و گویندگانی چون منوچهر والی زاده، تورج نصر و مینو غزنوی در دوبله «همکلاسی» همکاری داشتند.

امیریان در پایان جذابیت فیلم‌های هندی برای مخاطب بیان کرد: من با دوبله فیلم‌های هندی خیلی موافقم چون به لحاظ سادگی و عامیانه بودن مثل زندگی روزمره ماست و به جز برخی از قسمت‌های موزیکال این فیلم‌ها، نیاز به سانسور کمی هم دارند.

مشاهده خبر از سایت منبع