X

بایگانی تیر 18, 1398

دفتر سینمایی

نشان داود رشیدی سال۹۸ از آن چه کسانی خواهد شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مراسم اهدای نشان زنده‌یاد داود رشیدی با همراهی انجمن بازیگران خانه سینما و تقدیر از سه هنرمند در عرصه‌های ادبیات و شعر، سینما و تئاتر در شهریور ماه برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، احترام برومند درباره جزئیات سومین دوره اهدای این نشان بیان کرد: مراسم را روز پنجشنبه، هفتم شهریورماه در سالن استاد کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌کنیم و برای این برنامه امسال بیشتر، انجمن بازیگران خانه سینما ما را همراهی خواهند کرد.

او با اشاره به محوریت بودن تئاتر در دوره‌های قبلی این نشان افزود: امسال قصد داشتیم تمرکز را بیشتر بر سینما بگذاریم و به نظرمان رسید بنیاد فارابی می‌تواند محل مناسبی برای برگزاری این مراسم باشد که مسئولان فارابی هم لطف زیادی در همکاری برای برپایی آن با ما داشتند. به این ترتیب در این دوره به یک نفر در عرصه ادبیات و شعر، یک نفر در عرصه سینما و یک خانم هم در عرصه تئاتر نشان داود رشیدی اهدا خواهد شد.

برومند درباره اینکه آیا پیگیری برای تبدیل خانه زنده یاد رشیدی به محلی برای نگهداری اسناد و عکس‌ها و خاطرات او انجام شده است یا خیر؟ هم گفت: متأسفانه بنا به اوضاع و احوال این یکی دو سال و تغییرات پی در پی در شهرداری فرصت مناسبی برای پیگیری این مسئله وجود نداشت چون قصد ما بر این بود که از شهرداری هم کمک بگیریم تا محلی را آماده کنیم که حتی بعد برای تأمین مخارج مراسم اهدای نشان از آن استفاده شود، اما تاکنون این اتفاق هنوز نیفتاده و باید در فرصتی بهتر پیگیری کرد.

سال قبل دومین نشان داود رشیدی به جلال ستاری، سیدمحمد مساوات، رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب از فعالان حوزه‌های سینما، تئاتر، نویسندگی و پژوهش اهدا شد.

عمید نائینی، محسن میرزایی، علیرضا داودنژاد و حسن معجونی هم دریافت کنندگان اولین نشان داود رشیدی بودند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

محسن تنابنده قاتل عنکبوتی می شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محسن تنابنده به عنوان بازیگر فیلم سینمایی «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد معرفی شد.

به گزارش سینماپرس، پیش تولید رسمی فیلم سینمایی «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد، نویسندگی اکتای براهنی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی آغاز شد.

محسن تنابنده نخستین بازیگری است که حضورش در فیلم قطعی شده و قرار است نقش قاتل عنکبوتی را بازی کند.

«عنکبوت» روایت زندگی مردی است که قصد دارد ریشه فساد را خشک کند و در حقیقت آسیب‌شناسی و نقد نگاه تند او است.

«عنکبوت» بازیگران مطرح دیگری دارد که طی روزهای آینده معرفی می‌شوند. پیش بینی می‌شود با آغاز فیلمبرداری در اواخر تابستان، نخستین نمایش فیلم در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

داریوش اسدزاده ممنوع‌الملاقات است/ بهبود وضعیت جسمانی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت اعلام کرد در حال حاضر داریوش اسدزاده که در بیمارستان بستری است، ممنوع‌الملاقات شده ولی وضعیت جسمانی این هنرمند پیشکسوت رو به بهبودی است.

به گزارش سینماپرس، عباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت درباره وضعیت جسمانی داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران که طی چند روز اخیر در بیمارستان ایرانمهر بستری شده است، به مهر گفت: استاد داریوش اسدزاده به دلیل ناراحتی تنفسی و تنگی نفس حاصل از کهولت سن چند روزی است در بیمارستان بستری شده و در حال حاضر به تشخیص پزشک ممنوع‌الملاقات است.

وی اظهار کرد: البته شرایط جسمانی استاد نسبت به چند روز گذشته و از زمانی که در بیمارستان بستری شد، بهتر و رو به بهبود است.

عظیمی تأکید کرد: ما در انتظار هستیم که ممنوع الملاقات بودن استاد به پایان برسد و بتوانیم از ایشان عیادت کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دانشگاه‌ها به جای فیلمنامه‌نویس، نظریه‌پرداز تولید می‌کنند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بهادری گفت: یکی از آسیب‌های دانشگاه‌های سینمایی این است که با تاکید بر تئوری‌ها، نظریه‌پرداز تولید می‌کنند تا فیلمنامه‌نویس.

به گزارش سینماپرس، بهنام بهادری، مسئول واحد سینمایی حوزه هنری کودک و نوجوان، در کارگاه فیلمنامه نویسی کارتی گفت: فیلم‌نامه‌نویسی کارتی شیوه جدیدی است که علاقه‌مندان با استفاده از کارت‌ها و نه تئوری‌ها، و به صورت غیرمستقیم و حداقل نظریات دست و پاگیر، به طرح فیلم‌نامه می‌رسند.
وی افزود: ما فیلم‌نامه‌نویسی را در این شیوه از زاویه‌ای متفاوت با آنچه در آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، نگاه می‌کنیم. تمرکز ما در این شیوه بر ایده تا قبل از نگارش فیلم‌نامه است.

بهادری با بیان این مطلب که مرحله قبل از نگارش فیلم‌نامه بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: متاسفانه در آموزش‌های آکادمیک به این بخش کمتر بها داده می‌شود. در واقع، یکی از آسیب‌های دانشگاه‌های سینمایی این است که با تاکید بر تئوری‌ها، نظریه‌پرداز تولید می‌کنند تا فیلم‌نامه‌نویس.

مسئول واحد سینمایی حوزه هنری کودک و نوجوان در ادامه به صورت کوتاه، توضیحاتی درباره مفاهیمی که بن‌مایه فیلم‌نامه‌نویسی هستند، ارائه داد و گفت: در این شیوه ما به شکل بازی و به صورت غیرمستقیم ایده‌پردازی کرده و به سمت نگارش حرکت می‌کنیم.

بهادری افزود: علاقه‌مندان باید مفاهیم مدنظر خود را روی کارت‌های مخصوص بنویسند و پس از مبادله کارت‌ها، ماحصل کارگاه، ده‌ها طرح‌های فیلم‌نامه دو خطی خواهد شد.

وی با تقسیم کارت‌ها به چهار عنصر شخصیت، حادثه، صدا و لوکیشین گفت: فیلم‌نامه‌نویسی کارتی شیوه جدیدی از فیلم‌نامه‌نویسی است که اولین بار است در ایران تجربه می‌شود و پیش از این به همت حوزه هنری کودک و نوجوان در برخی مدارس و هنرستان‌های سطح تهران نیز برگزار شده بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نقد مثبت فیلم سینمایی چقدر تمام می‌شود!؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پس از آنکه برخی زمزمه‌ها در سینمای ایران، حاکی از «معامله نقد» به قیمت‌های قابل توجه بود، بررسی‌ها نشان داد که دست‌کم برخی قلم‌به‌دستان در این بازی درگیر شده‌اند و جهت قلمشان را «پول» تعیین می‌کند؛ فضایی که باید از سوی نهادهای مسئول رصد شود، چون به نوعی تلاش برای ضربه به سرمایه‌ها در بخش سینما و ارتقای کاذب دیگر سرمایه‌هاست و فرآیند فراتر از یک دست‌نوشته یا چند دقیقه حمله در جریان است.

به گزارش سینماپرس، اغلب نشریات ایران به واسطه عدم شناخت دقیق از تماشاگر، معمولاً نقدهای طولانی می‌نویسند که به درد مخاطب متخصص می‌خورد؛ اما آن‌گونه در رسانه‌های عمومی دنیا مرسوم است، نقدها به صورت کوتاه به نگارش درمی‌آید و عمدتاً یک راهنماست تا تماشاگر بتواند با دقت بیشتری فیلمی را که به ذائقه‌اش نزدیک‌تر است، انتخاب نماید. مخاطبان نیز با توجه به اینکه کدام ریویونویس ذائقه نزدیک‌تری به آنها دارد، برای انتخاب فیلم‌هایی که در آخر هفته در سینما می‌خواهد ببیند، به روایت‌های کوتاه آن منتقد مراجعه می‌کند.

در فضای رسانه‌ای ایران، خبری از این «راهنما» نیست و هرچند برخی نشریات یک راهنما برای مخاطبان‌شان گردآوری می‌کنند، بخش تلخ ماجرا این است که این نشریات اینقدر تیراژ اندکی دارند که برای هزار نفر نیز مرجعیت پیدا نمی‌کنند و تأثیر جدی در فضای کلی فرهنگی کشور ندارند. در مقابل، فضا در حوزه نقد فیلم نیز به دست هتاک‌ترین چهره‌ها افتاده؛ اشخاصی که نظیر گلادیاتورها می‌توانند گروهی را سرگرم کنند که بیش از نقد فیلم به دنبال نزاع لفظی و تخلیه خشم‌شان از اوضاع توسط هر شخصی هستند و هر شخصی چنین کند، عده‌ای را گرد خود می‌آورد.

با این حال دوباره باید یادآور شد، اینکه با وجود شدیدترین نقدها نازل‌ترین کمدی‌ها همچنان می‌فروشند، نشان می‌دهد طیف وسیعی از تماشاگران کنونی سینمای ایران به دنبال تماشای فیلمی هستند که اگر یک کمدی خوب نبود، دست‌کم خالی از تنش باشد؛ اما آیا یک منتقد نمی‌تواند اثر تخریبی هرچند محدود داشته باشد؟ تجربه نشان داده اگر این حملات به خصوص به صورت تصویری باشد و یا طیفی از منتقدین دست به اقدام هماهنگی بزنند می‌توانند تأثیری داشته باشند؛ هرچند این تأثیر نمی‌تواند چندان عمیق باشد و همین برخی را به سمت جذب شماری از منتقدان برده است.

از چندی پیش، تمرکز برخی اشخاص تحت پوشش منتقد بر تمجید از دو فیلم سینمایی و هدف قرار دادن تمامی فیلم‌های رقیب، منجر به زمزمه‌هایی در فضای سینما شد 

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که یکی از صاحبان شماری از فیلم‌های سینمایی، رقمی قابل توجه را برای جهت‌دهی مثبت رسانه‌ای برای آثارش اختصاص داده و حمایت فوق العاده از آثارش و تخریب تمامی رقبا چنین القا می‌کند که در این زمینه موفق عمل کرده و توانسته به اهدافش برسد، ولی اینکه تا چه میزان برخی اشخاصی را آلوده کند، نیاز به ورود نهادهای مسئول دارد.

یکی از منتقدین پیش از این تأکید کرده بود که «منتقدی فیلم، کارچاق‌کنی فرهنگی نیست» و منتقدی دیگر در تکمیل این تعبیر درست تأکید کرده بود: «کسی از نقد فیلم ارتزاق نمی‌کند»؛ بنابراین اشخاصی که کسب‌شان از راه نقد فیلم است و در عین حال در این مسیر به حقوقش بابت نقد فیلم نیز بسنده نمی‌کنند و برای «نقد مثبت» و «سکوت» نیز رقم‌هایی دریافت می‌کنند را نمی‌توان منتقد خواند.

چنین اشخاصی را در بهترین تعبیر می‌توان یک نویسنده یا متکلم وحده تلقی کرد که از این راه پول درمی‌آورد و ممکن است وقتی مثل کاراکتر داستان «بلیت غذا | Meal Ticket» در «چریکه باستر اسکروگز | The Ballad of Buster Scruggs» سودآور نباشد، به آب سپرده شود! با این حال واقعیت تلخ آن است که با توجه به افزایش هزینه تولید در سینمای ایران، برخی سرمایه گذاران فیلم‌های سینمایی ترجیح می‌دهد این باج را پرداخت کنند و بدین ترتیب، برای سرمایه‌شان مصونیت بخرند، تا اینکه هزینه رویارویی و لطمه به بازگشت سرمایه‌شان را به جان بخرند. این وضعیت تلخی است که بستر را برای چنین باج‌گیرانی فراهم می‌کند.

*تابناک

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

الناز شاکردوست از توهین فراستی به مردم بلوچستان ابراز ناراحتی کرد+ عکس – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: الناز شاکردوست از آن‌چه توهین به مردم سیستان و بلوچستان در برنامه تلویزیونی «هفت» می‌داند، عصبانی شد و تاکید کرد صداوسیما و مسئولان این برنامه باید جوابگوی بی‌حرمتی به این مردم مهربان و اصیل باشند.

به گزارش سینماپرس، الناز شاکردوست با انتشار تصویری از خود در فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار در اینستاگرام، درباره مردم بلوچستان نوشت: «بلوچ اصیله بلوچ مهربونه! ندیدی چطور از دار دنیا یه گوسفند داشتند، برای ما گذاشتن رو آتییش؟ (بخشی از دیالوگ فائزه در فیلم ماه!) بلوچ لعنتی نیست، صداوسیما و برنامه هفت باید جوابگوی این بی حرمتی به مردم سیستان و بلوچستان و طایفه محترم ریگی باشد.»

مسعود فراستی در تازه‌ترین قسمت برنامه تلویزیونی «هفت» در حالی که به انتقاد از این فیلم پرداخت، از یک طایفه ریشه‌دار بلوچستان نیز با صفت و لفظی نامناسب یاد کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چند فیلم کوتاه ایرانی به جشنواره «ادمونتون» می روند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم کوتاه «مَگرالِن» به کارگردانی مریم زارعی و نویسندگی پیام سعیدی به جشنواره بین المللی فیلم «ادمونتون» کانادا راه پیدا کرد.

به گزارش سینماپرس، فیلم کوتاه «مَگرالِن» به کارگردانی و تهیه کنندگی مریم زارعی و نویسندگی پیام سعیدی در جشنواره بین المللی فیلم «ادمونتون» ۲۰۱۹ روی پرده می‌رود.

مریم زارعی که با اولین تجربه فیلمسازی اش در این دوره از جشنواره حضور دارد، دانش آموخته تئاتر از دانشگاه سوره و دانشگاه آلبرتا کانادا است.

فیلم‌های کوتاه «کلاس رانندگی» ساخته مرضیه ریاحی، انیمیشن «خاکستری متمایل» ساخته اقبال شیرزایی ثانی و مستند «دلبند» ساخته یاسر طالبی از دیگر نمایندگان ایران در این رویداد هستند و بهترین فیلم کوتاه و بهترین انیمیشن جشنواره به آکادمی اسکار معرفی خواهند شد.

فیلم کوتاه «مَگرالِن» داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که در یک قبرستان ماشین زندگی می‌کنند. دختر کوچک خانواده که نابیناست به همراه برادر بزرگترش در قبرستان ماشین‌ها ماشینی برای خود ساخته‌اند که در آن روزهایشان را می‌گذرانند. اتفاقی باعث برهم خوردن نظم متزلزل خانواده می‌شود. کودکان برای کنار آمدن با این اتفاق در تلاش برای پیدا کردن راه خود هستند. برادر بزرگ‌تر تلاش می‌کند تا دنیای تلخ پیرامون را جور دیگری برای خواهرش تصویر کند و ….

عوامل فیلم عبارتند از بازیگران: آتنا سلیمانی، رزمریم کاظمی، طاها نجف پور و منصور نصیری، دستیار کارگردان: حامد عزیزی، طراح صحنه و لباس: آرام موسوی، فیلمبردار: آریو متوقع، تدوینگر: پویان شعله ور، منشی صحنه: مهرآفرین محمدبیگی، مدیر تولید: امیر مرسلی، صدا گذاری: حسن شبانکاره، اصلاح رنگ و نور: نیما دبیرزاده، سیجی آرتیست: محمد جمشیدی، طراح گریم: سینا کلانی، مدیر رسانه‌ای: باران بن یاسین، صدابردار: احمد صابری، دستیار صحنه: محمد باباخانلو، دستیاران فیلمبردار: اردلان معتمدی، مصطفی ساجدی معین، بهنام مرسلی و علی مرجوعی، دستیار لباس: مهدیه مطهری، عکاس: پرهام آشوری، فیلمبردار پشت صحنه: محمد نعمتی، آهنگساز: فرهاد خسروی، اپراتور دوربین: سهیل ملکی، مهدی نوروزی، سینه موبیل: الهیار حیدری، مسئول فنی: محمد فرقدانی و مدیر ترابری: عباس نوردی.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم «ادمونتون» ۲۶ سپتامبر تا ۵ اکتبر ۲۰۱۹ برابر با ۳ تا ۱۳ مهرماه در شهر ادمونتون کانادا برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«بی سر» به مرحله صداگذاری رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «بی سر» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی به صداگذاری رسید.

به گزارش سینماپرس، تدوین «بی‌سر» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی، توسط عماد خدابخش به پایان رسید و صداگذاری این فیلم سینمایی که آن را حسین قورچیان برعهده دارد، آغاز شد.

«بی‌سر» که سومین فیلم کاوه سجادی حسینی پس از فیلم‌های «شب، بیرون» و «بوفالو» است، در سکوت خبری تولید و فیلمبرداری شد.

الهام کردا و مهدی کوشکی بازیگران اصلی «بی‌سر» هستند.

فیلمنامه این فیلم سینمایی را پیام لاریان، صادق خوشحال و کاوه سجادی حسینی به طور مشترک بر اساس طرحی از کاوه سجادی حسینی به نگارش در آورده‌اند.

در خلاصه داستان «بی‌سر» آمده است: «چرا می خوای بکشیش؟ اون اندازه یه بچه دو ساله می فهمه!»

رویا تیموریان، کاظم سیاحی، ناصر سجادی حسینی، محمدرضا فرزاد، مهسا باقری، علیرضا ریاحی و ایرج شهزادی دیگر بازیگران این فیلم سینمایی و روح الله و سمیرا برادری تهیه کنندگان «بی‌سر» هستند.

عوامل اصلی این فیلم سینمایی عبارتند از نویسندگان: کاوه سجادی حسینی، پیام لاریان، صادق خوشحال، مدیر فیلمبرداری: آرش رمضانی، تدوین: عماد خدابخش، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، طراح گریم: ایمان امیدواری، طراح صحنه و لباس: لیلا نقدی پری، مدیر صدابرداری: وحید مقدسی، برنامه ریز: رضا سخایی، دستیاراول کارگردان: بهارک فرامرزی، سرپرست گروه گریم: سیامک احمدی، دستیار اول فیلمبردار: سعید خمیس آبادی، منشی صحنه: زهرا خضوعی، مدیر تدارکات: امیر زره نازی، عکاس: نوید سجادی حسینی، اصلاح رنگ و نور: سامان مجد وفایی، فیلمبردار پشت صحنه: مرتضی مصباح، مشاور رسانه ای: آیدا اورنگ، مدیر تولید: امیر اسکندری، سرمایه گذاران: محمد حسن حیدر، علی شاهانی، تهیه کنندگان: روح الله برادری و سمیرا برادری.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سریال جایگزین «گاندو» از شنبه روی آنتن شبکه سه سیما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سریال «آچمز» به نویسندگی سعید فرهادی و کارگردانی مهرداد خوشبخت از هفته آینده جایگزین «گاندو» خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، سریال «آچمز»  به نویسندگی سعید فرهادی و کارگردانی مهرداد خوشبخت از هفته آینده جایگزین «گاندو» خواهد شد.

این سریال یک درام با موقعیت‌های شیرین و گاه طنز است و پیش بینی می‌شود با استقبال مخاطبان همراه شود.

در خلاصه داستان «آچمز» آمده است؛ «مصیب تازه پس از چهل‌وپنج سال می‌فهمد که فرزند خانواده نبوده از این رو برای پیدا کردن گمشده سالیان دور مادرش، راهی تهران می‌شود، اما خودش هم گمشده بزرگ‌تری دارد. عزت و احترام! مجبور است بین این دو گمشده یکی را انتخاب کند که همین موضوع داستان‌های پیچیده‌ای را برایش به وجود می‌آورد و او را تبدیل به انسانی دیگر می‌کند».

هومن برق‌نورد، امیرحسین رستمی، سید مهرداد ضیایی، مهران رجبی، سارا خوئینی‌ها، بیتا سحرخیز، مهوش صبرکن، پریسا مقتدی، سهند جاهدی، هادی عطایی‌فر، احمدرضا اسعدی، مونا اسکندری و مهوش صبرکن در این مجموعه بازی می‌کنند.

عوامل «آچمز» عبارتند از تهیه‌کننده: حسین آقا هرندی، کارگردان: مهرداد خوشبخت، طراح و نویسنده: سعید فرهادی، مجری طرح: سپیده پورکیانی، بازیگردان: هومن برق‌نورد، مدیر تولید: رضا نصیری‌نیا، مدیر برنامه‌ریزی: سید علی هاشمی، طراح صحنه: امیر زاغری، طراح لباس: نازنین توسلی، مدیر تصویربرداری: بهنام کریمی، صدابردار: امیر پرتوزاده، طراح گریم: امیدگل‌زاده، تدوین: محمد حسین غضنفری و هانی گلشن‌فر، طراح و ترکیب صدا:آرش اسحاقی، منشی صحنه:سانازفرهانی، ناظرکیفی تولید: حمیدرضا شیروانیان، ناظر کیفی نگارش:امیررضا پوروزیری، عکاس:مهسا طیب طاهر، مشاور رسانه‌ای: میلاد نجفی.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازگشت برنامه «من و شما» با اجرای آرش ظلی‌پور روی آنتن – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون امور استان‌های صداوسیما درباره برنامه «من و شما» که مدتی است شایعه پخش مجدد آن بعد از مدتی توقف، داغ شده گفت: من هم این شایعه را شنیدم، اما شایعه است.

به گزارش سینماپرس، برنامه تلویزیونی «من و شما» یک برنامه گفت‌وگو محور بود که تا مدتی پیش جمعه‌ها با اجرای آرش ظلی‌پور روی آنتن شبکه شما می‌رفت. این برنامه در هر قسمت میزبان یکی از چهره‌های عرصه هنر و ورزش بود. مجری این برنامه سعی داشت در من‌وشما به گفت‌وگو بی‌پرده و البته حاشیه‌ای با چهره‌ها بپردازد اما درست زمانی که میزبان یکی از منتقدان سینما به نام مسعود فراستی بود به دلیل سبک غیرحرفه‌ای برخورد و گفتارش با مهمان برنامه خبر ساز و با انتقاد مخاطبان روبرو شد. رفتار این مجری باعث شد وی و برخی مسئولان این برنامه توبیخ شده و در آخر پخش برنامه من و شما متوقف شود. در این میان چند هفته‌ای است که در فضای مجازی خبر بازگشت این برنامه روی آنتن دست به دست می‌چرخد.

علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما در خصوص این برنامه و بازگشت آن روی آنتن شبکه شما به ایرنا گفت: من هم این شایعه را شنیدم اما در همین حد بگویم که شایعه است.

او همچنین درباره راه اندازی یک شبکه استانی برای استان تهران عنوان کرد: استان تهران فقط شهر تهران را در بر نمی‌گیرد و حومه این شهر نیز جزو استان تهران محسوب می‌شود و ما در تلاش هستیم تا یک شبکه استانی برای استان تهران راه اندازی کنیم. شبکه تهران فقط شبکه ای برای شهر تهران است و بهتر است که یک شبکه استانی داشته باشیم.

معاون امور استان‌ها درباره سریال‌هایی که تا کنون ساخته شده است خاطر نشان کرد: «روزهای بی قراری» کاری از امور استان‌ها بود که مدتی پیش پخش شد. سریال «بانوی سردار» در مرحله تدوین است. این سریال درباره زندگی بانویی بختیاری است. مجموعه تلویزیونی «سردار سنجرخان» در ۲۶ قسمت به قلم مرحوم «ضیاالدین دری» نوشته شده است و منتظر بودجه هستیم تا کار را ادامه دهیم. نیمی از بودجه ساخت سریال‌های استانی را صدا و سیما استان مربوطه که در سردار سنجر خان استان کردستان است و نیمی دیگر را ما پرداخت خواهیم کرد. تا امروز قرار بر این بوده است که محمد حسین لطیفی کارگردان این کار باشد.

هدف از برگزاری جشنواره‌های استانی کشف استعداد است

معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما این روزها مشغول برگزاری دومین جشنواره پویانمایی و نخستین جشنواره برنامه‌های عروسکی است که ۱۸ تیر در استان کرمانشاه برگزار می‌شود. دارابی دراین باره نیز اظهار داشت: این جشنواره در شش پنل و کارگاه آموزشی در طول این دوره می‌شود، ۶۱ اثر از ۳۵۵ آثاری که به مرحله داوری راه یافته‌اند برنده تندیس و دیپلم افتخار خواهد بود.

وی افزود: در این جشنواره همچنین تعدادی از هنرمندان، برنامه سازان و فعالان در حوزه پویانمایی و عروسکی تقدیر خواهند شد. عده‌ای از این افراد در حوزه عروسکی تئاتر فعالیت دارند و هنرمندان بومی استان کرمانشاه هستند. جشنواره‌هایی که در تهران برگزار می‌شود محدود به هنرمندان تهران است؛ اما جشنواره‌هایی که در امور استان‌های سیما برگزار می‌شود روی هنرمندان استان‌های مختلف ایران متمرکز است و این شاخصه جشنواره‌های امور استان‌های صدا و سیماست. در این میان تئاتر مادر همه حوزه‌ها است، با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز صحبت‌هایی کردیم و امیدواریم همکاری در این حیطه صورت بپذیرد تا بتوانیم از هنرمندان استان‌های مختلف تجلیل کرده و حتی استعدادها را بیشتر بشناسیم.

او با اشاره به فعالیت گروه خصوصی در این جشنواره‌ها اظهار داشت: از هزار و ۵۳۰ اثر بخش گسترده‌ای حدود ۹۰۰ اثر از بخش خصوصی در این جشنواره شرکت کردند. هدف اصلی برگزاری جشنواره این است که در ابتدا به احیا و گسترس انیمیشن و کارهای پویانمایی کمک کنیم، استعدادهای جوان و جدید را بشناسیم، تولیدکنندگان و برنامه سازان را حمایت کنیم، رقابت سالم را پایه ریزی کنیم. جدا از این هدف می خواهیم استان‌ها بتواند در حیطه گردشگری کار کنند.

دارابی درباره منتخبان این جشنواره نیز اظهار داشت: منتخبان این جشنواره پس از دریافت لوح و تندیس، حمایت می شوند. ما پشتوانه مالی آنها برای تولید خواهیم بود و آثار این گروه در شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود.

وی درباره صادرات پویانمایی به کشورهای دیگر خاطر نشان کرد: صادرات در این حوزه محدود است و با پیشرفت این صنعت در جهان فاصله داریم. در حال حاضر برخی آثار پویانمایی محدود را به کشورهای همسایه همچنین کشورهای اسلامی صادر کردیم. یکی از اهداف ما برای برگزاری جشنواره‌هایی اینچنینی این است که راهی باز کنیم برای صادرات این آثار به کشورهای دیگر و درآمدزایی از این حوزه داشته باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع