X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

تجلیل از دو پیشکسوت در یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سینماپرس: رئیس یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند تاکید کرد در این جشن از ۲ پیشکسوت عرصه سینمای مستند تجلیل می‌شود.

به گزارش سینماپرس، محمد صوفی رئیس یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند با اشاره به برگزاری این جشن به مهر گفت: یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند از مجموعه جشن‌های بیست و یکمین جشن خانه سینما فردا پنجشنبه ۳۱ مردادماه ساعت ۱۹:۳۰ در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این مراسم علاوه‌بر اعلام منتخبان این دوره از جشن مستقل سینمای مستند، ۲ بزرگداشت برای همایون امامی و فخرالدین سیدی از پیشکسوتان عرصه مستندسازی برگزار می‌شود.

رئیس یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند درباره چگونگی برگزاری این جشن گفت: در این دوره از جشن هر آن چه که رخ ‌می‌دهد در تناسب با سینمای مستند است، حتی فضای موزیکال این مراسم نیز برگرفته از سینمای مستند است.

صوفی در پایان توضیح داد: قرار نیست موسیقی روی صحنه اجرا شود، اما ویدئوهایی پخش می‌شود که متناسب با سینمای مستند و برگرفته از آیین‌های محلی است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آموزش مهارت‌های امنیتی روی میز «چتر نجات» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با چتر مهارت آموزی در شرایط مختلف می‌توانیم از خود و خانواده مراقبت کنیم.

به گزارش سینماپرس، «چترنجات» به آموزش مهارت های امنیتی می پردازد مهدی رضوانی تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی، به باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه «چتر نجات» گفت: با توجه به تنوع و تغییر الگوی ایمنی و امنیت در زندگی امروز و عدم دسترسی همیشگی مردم به نهادهای مربوط، بهترین راه برای حفظ آرامش و سلامتی، چتر مهارت آموزی و خود مراقبتی است.

وی ادامه داد: با چتر مهارت آموزی در شرایط مختلف می‌توانیم از خود و خانواده مراقبت کنیم؛ این رویکرد هم جنبه پیشگیرانه دارد و هم در صورت بروز مشکل به مدیریت و کاهش هزینه‌های بعدی کمک می‌کند.

رضوانی عنوان کرد: برنامه «چتر نجات» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه آموزش پخش می‌شود. آیتم نمایشی، موشن گرافی، شوخی با سینمای هالیوود و پلاتوی آموزشی مجری از دیگر آیتم‌های این برنامه است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دیوید اویلوو همبازی جرج کلونی شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دیوید اویلوو بازیگر فیلم سینمایی «ظهور سیاره میمون ما» به فیلم جدید جرج کلونی پیوست.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، دیوید اویلوو در مراحل پایانی مذاکره برای پیوستن به جرج کلونی در فیلم بدون نام نتفلیکس قرار دارد و به زودی به این فیلم خواهد پیوست.
این فیلم اقتباسی از رمان بروکس دالتون به نام «صبح بخیر، نیمه شب» در سال ۲۰۱۶ است.

فلیسیتی جونز و کایل چندلر نیز در جمع بازیگران این فیلم حضور دارند و جرج کلونی علاوه بر بازیگری، کارگردانی فیلم را بر عهده دارد. «صبح بخیر، نیمه شب» اولین فیلم سینمایی جرج کلونی از سال ۲۰۱۷ و فیلم «سابربیکن» است. نویسنده فیلم برنده اسکار «از گور برخاسته» مارک ال اسمیت فیلمنامه را خواهد نوشت.

این فیلم آخرالزمانی داستان شخصی به نام آگوستین (با بازی جرج کلونی) است که یک دانشمند تنها در قطب جنوب و یک فضانورد است؛ او در تلاش است با یک سفینه فضایی ارتباط برقرار کند. نقش اویلوو در این فیلم هنوز نامشخص است.

کلونی به همراه گرنت هسلو با کمپانی اسموک هاوس این فیلم را خواهند ساخت. گفته می‌شود ساخت این فیلم از ماه اکتبر (مهر) آغاز می‌شود.

اویلوو اخیراً در سریالی شش قسمتی اقتباس شده از «بی نوایان» ایفای نقش کرده است. او همچنین تهیه کننده و بازیگر فیلم فانتزی و ماجراجویی «بیا» است که در آن نقش مقابل آنجلینا جولی را ایفا کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بررسی زیست جنسی در «زاویه»/ طرح توسعه حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) در «شب معماری» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شبکه چهار با برنامه های «زاویه» و «شب معماری» میزبان علاقه مندان است.

به گزارش سینماپرس، برنامه «زاویه» در گام هفتم خود در این فصل به سراغ اندیشه‌ورزان حوزه امر جنسی می‌رود و از آن‌ها می‌پرسد: «نهاد علم برای بهبود زیست جنسی در ایران چه ایده‌ای دارد؟»
 محمدتقی کرمی دانشیار مطالعات زنان دانشگاه علامه طباطبایی و مرکز تحقیقات زنان و خانواده و همچنین سیدعلی آذین، متخصص پزشکی اجتماعی و عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی در این برنامه برای پاسخ به این پرسش و تبیین رفتار و زیست جنسی در ایران به گفت و گو با یکدیگر خواهند نشست.

تغییرِ زیست و رفتار جنسی در ایران مسئله‌ای جدی است. اما زیستِ جنسی چیست و چگونه نظم می‌یابد؟ پرسشی است که «زاویه» به آن پاسخ می‌دهد.

آمارها همچنین از کاهش ازدواج‌ها و افزایش طلاق‌ها خبر می‌دهند. خانواده به عنوان کانون تربیتی، ورود فرهنگ‌های بیگانه، افزایش سن ازدواج، ازدواج‌های گران و … و آشفتگی‌هایی که در این مسیر وجود دارد، سبکِ زندگیِ ایرانیان را تغییر خواهد داد.

قسمت هفتم فصل سیزدهم برنامه «زاویه» با سردبیری و اجرای حبیب‌الله رحیم‌پور ازغدی و تهیه‌کنندگی حسین پورصلعی نائینی، ساعت ۲۱ چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸، به روی آنتن زنده شبکه چهار سیما خواهد رفت.
«شب معماری» و ذکر علی (ع) در آثار معماری/ بررسی طرح توسعه حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) در شبکه ۴

در برنامه امشب علی فروزانفر مجری برنامه به همراه حمیدرضا ضیائیان، معمار و مدرس در دانشگاه شهید بهشتی و هادی پندار، شهرساز و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر به بیان تاریخچه و نوع طراحی ذکر علی (ع) در آثار معماری می‌پردازند و سپس با روح‌الله موحدی، معمار و طراح در آتلیه نجف به چگونگی و روند طرح توسعه حرم امیرالمؤمنین (ع) خواهند نشست.

این‌برنامه امشب چهارشنبه ۳۰ مرداد، ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

«شب معماری» به تهیه‌کنندگی محمدامین نوروزی پنجمین شب از مجموعه «شب‌های هنر» است که چهارشنبه‌شب‌ها به‌صورت زنده پخش می‌شود؛ این برنامه‌ معماری به دنبال واکاوی مفاهیم و دغدغه‌های روز جامعه‌ معماری و شهرسازی است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«بنیامین» از یک واقعیت تک‌ خطی تا تخیل سینمایی/ یک نشست با چاشنی انتقاد جدی به فیلم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگردان انیمیشن «بنیامین» با بیان اینکه یک روایت تک‌خطی از واقعیت زمینه ساز شکل‌گیری پروژه «بنیامین» شد گفت: مابقی آن حاصل تخیلی است که درباره آن زمان داشته‌ایم؛ این نشست در حالی برگزار شد که برخی از افراد نسبت به فیلم و شخصیت پردازی های آن انتقاد جدی کردند و از واژه «چیپ» برای برخی شخصیت های فیلمنامه استفاده کردند!

به گزارش سینماپرس نشست رسانه‌ای انیمیشن سینمایی «بنیامین» با حضور محسن عنایتی نوش آبادی (کارگردان)، مصطفی حسن‌آبادی (تهیه‌کننده) ، جعفر گودرزی (منتقد) و اهالی رسانه و منتقدان شامگاه سه شنبه ۲۹ مرداد در پردیس سینمایی ساحل برگزار شد.

در ابتدای این نشست جعفر گودرزی درباره سینمای انیمیشن ایران گفت: سینمای انیمیشن ما مدت زیادی نیست که آغاز شده است و مانند سینمای کودک بازه‌های زمانی متفاوتی را تجربه کرده و فراز و فرودهای بسیاری داشته است. اما در سال‌های اخیر شاهد ایجاد حرکتی تازه و ایجاد مسیری تازه در این حوزه هستیم.

سپس محسن عنایتی در پاسخ به اینکه بازه پیش تولید این انیمیشن به چه علت ۶ ماه به طول انجامید گفت: پیش تولید بیشتر صرف نگارش فیلمنامه و آماده سازی مراحل فنی شد و ما به دلیل کمبود بودجه، بسیاری از مراحل را حذف کردیم و بلافاصله پس از اتمام فیلمنامه به سراغ تولید رفتیم.

مصطفی حسن‌آبادی هم درباره هزینه‌ای که صرف ساخت این انیمیشن شده است، توضیح داد: ما برای انیمیشن همچنان هزینه می‌کنیم، از جمله تبلیغات برای اکران عمومی و … اما تا به امروز حدود سه میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.

عنایتی درباره آنچه این انیمیشن از آن برگرفته شده است، گفت: یک روایت تک خطی از واقعیت زمینه ساز شکل‌گیری پروژه «بنیامین» شد و مابقی آن حاصل تخیلی است که درباره آن زمان داشته‌ایم.

وی درباره رده سنی مخاطبان این انیمیشن، توضیح داد: ما از همان ابتدای آغاز پروسه ساخت این فیلم، رده سنی خاصی مدنظرمان نبود. چون الان استودیوهای هالیوودی که فیلم می‌سازند هم رده سنی را طوری قرار می‌دهند که از کودکان تا کهنسالان را در بر بگیرد. ما همانطور که گفتم در پروسه تولید به دلیل کمبود بودجه و امکانات برخی از مراحل را کنار گذاشتیم اما در حوزه انیمیشن ما شاهد آغاز ساخت آثاری هستیم که شروع می‌شوند اما به پایان نمی‌رسند ولی ما پروژه «بنیامین» را با تمام مشکلات به پایان رساندیم.

این کارگردان ادامه داد: نبود امکانات باعث شد که ما همزمان با بازنویسی فیلمنامه تولید را آغاز کنیم، حتی از استوری‌برد هم استفاده نکردیم و با این وجود توانستیم ریتم را حفظ کنیم.

عنایتی در پاسخ به تعداد عواملی که در پروسه ساخت «بنیامین» درگیر بودند هم بیان کرد: حدود ۱۵ نفر در پروسه ساخت این انیمیشن دخیل بودند و ما به دلیل بالا بودن دستمزدها و همچنین محدودیت افراد متخصص نتوانستیم از نیروهای بیشتری استفاده کنیم.

کارگردان «بنیامین» در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل وجود صحنه‌های خشونت از حضور کارشناسان در پروسه تولید بهره برده است یا خیر، اثر توضیح داد: سفارش دهندگان پروژه امکان حضور کارشناسان مذهبی، روانشناسی و … را برای پروژه فراهم کرده بودند، ما تمایل نداشتیم برخی از صحنه‌ها در نسخه نهایی باشد اما سفارش دهنده کار موافقت نکردند.

حسن آبادی هم درباره وضعیت نسخه نهایی این فیلم برای اکران، بیان کرد: ما برای اکران صحنه‌هایی که خشونت نابه جایی دارد را حذف خواهیم کرد. مجوزهای لازمه برای نمایش عمومی را دریافت کردیم و اگر بنا را بر اکران منصفانه و عادلانه بگذاریم به زودی شاهد اکران «بنیامین» خواهیم بود.

وی همچنین درباره کیفیت ساخت این انیمیشن، نظر خود اینطور گفت: «بنیامین» اولین محصول گروه ما بوده است، انیمیشن تلفیق هنر و دانش است و ما هر چه از هنرمندان خوبی بهره مند بودیم اما دانش لازم را که به واسطه تجربه به دست می‌آید را نداشتیم. بدی انیمیشن در ایران این است که هر اثری با نمونه‌های خارجی مقایسه می شود که مقایسه درستی نیست.

این تهیه کننده درباره سرمایه گذاران انیمیشن «بنیامین» نیز تاکید کرد: بخشی از سرمایه‌گذاری توسط افراد شخصی انجام شد و بخشی هم توسط گروه انجام شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سفارش پیامبر (ص) به مسلمانان درباره غدیر + فیلم


عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است و علاوه بر پیامبر اکرم (ص) بسیاری از ائمه اطهار بر اهمیت بزرگداشت آن تأکید کرده‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

واکنش محمدحسین فرحبخش به ادعاهای رییس هیأت مدیره خانه سینما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ادعاهای همایون اسعدیان رییس هیأت مدیره خانه سینما علیه حسین فرحبخش در نشست خبری هیأت مدیره و به دنبال آن تمدید سه باره فعالیت هیأت مدیره فعلی به ریاست اسعدیان-این بار به مدت ۹ ماه- با واکنش حسین فرحبخش تهیه کننده باسابقه سینما مواجه شد.

به گزارش سینماپرس، ادعاهای همایون اسعدیان رییس هیأت مدیره خانه سینما علیه حسین فرحبخش در نشست خبری هیأت مدیره و به دنبال آن تمدید سه باره فعالیت هیأت مدیره فعلی به ریاست اسعدیان-این بار به مدت ۹ ماه- با واکنش حسین فرحبخش تهیه کننده باسابقه سینما مواجه شد.

حسین فرحبخش با انتقاد از تمدید چندباره فعالیت هیأت مدیره فعلی خانه سینما بیان داشت: آقایان بیایند و بگویند با چه مجوزی دو بار به مدت سه ماه و حالا هم مقارن سالروز کودتای ننگین ۲۸ مرداد به مدت ۹ ماه حضور خود در هیأت مدیره را تمدید کردند!؟ البته در هیات مدیره فعلی افراد مستقلی هم هستند که با خودکامگی آقایان مخالفند ولی اینها در اقلیتند. روسای صنوف را جمع میکنند و لابی میکنند که ۹ ماه دیگر بمانند؟ اگر واقعا جز همان حق جلسه چیزی گیرشان نمی آید چرا هیأت مدیره را رها نمیکنند!؟ اگر شجاعت دارید یک رفراندوم در بدنه سینما بگذارید و ببینید چند نفر موافق ادامه فعالیت شما هستند؟

فرحبخش با اشاره مستقیم به همایون اسعدیان گفت: چرا فردی که از مجموع آرای آخرین انتخابات مجمع فقط ۱۴ رای آورده باید رییس هیات مدیره خانه سینما شود؟ آقای اسعدیان! به خودت در آینه نگاه کن و ببین در حد ریاست صنف سینمایی!؟ هر که نداند من که امثال اسعدیان را وارد سینما کردم بهتر از هر کس دیگر به دانش امثال ایشان وقوف دارم. آقای اسعدیان! این همه گرسنه و همه بیکار در سینما هستند و شما از امنیت شغلی دم میزنی!؟ آقای اسعدیان! به این فکر کن که چرا چهره های شاخص هیأت مدیره در نشست خبری اخیر کنارتان حضور نیافتند!؟

این تهیه کننده با بیان اینکه خودش جزو پایه گزاران قدیمی ترین صنف تهیه کنندگی است اظهار داشت: سابقه صنفی من از مجموع سابقه صنفی آقایان به مراتب بیشتر است. همان روزی که اساسنامه خانه سینما را روی آنتن بردم بر اینکه این نهاد “انجمن صنفی-فرهنگی”است تأکید کردم و حالا هم میگویم خانه سینما نهادی صنفی-فرهنگی است و وظیفه اش بهبود معیشت سینماگران. حالا آقایان به زور میخواهند صنوف سینما را کارگری کنند که چه شود؟ که از زیربار نظارت نصفه و نیمه ارشاد آیند!؟ اگر این طور است قید حمایت چندمیلیاردی ارشاد را هم بزنند و بروند از وزارت کار بودجه بگیرند. آیا وزارت کار بهشان بودجه میلیاردی میدهد که صرف برگزاری جشنهای بی حاصل کنند!؟ خنده دار آنجاست که همین ثبت کارگری صنوف هم فقط در “تهران” اعتبار دارد یعنی با کارگری کردن صنوف به جای خانه سینمای ایران با خانه سینمایی محلی مواجه خواهیم شد ویژه “تهران و حومه”!

کارگردان “عطش” و “زندگی خصوصی” خاطرنشان ساخت:  بودجه ای که از سال ۹۲ تاکنون وارد خانه سینما شده در تاریخ بی سابقه است ولی خروجی این همه بودجه برای اهالی صنف چه بوده است؟ چرا حتی توانایی آن را ندارند که با این بودجه هنگفت یک خانه بهداشت برای اهالی سینما ایجاد کنند!؟ مدیریت آقایان آن قدر فشل است که نتوانسته اند حتی یک خانه بهداشت برای سینماگران ایجاد کنند. اینکه به قول خودتان از بودجه میلیاردی ارشاد فقط ۳۵درصدش را صرف امور رفاهی کرده اید افتخار دارد!؟

فرحبخش ادامه داد: به جای فرافکنی بیایند و گزارش شفاف دهند که در این شش سال برای تک تک ۵ هزار عضو خانه چه کرده اند!؟ به شمقدری فحش میدهید ولی نمیگویید در زمان همان شمقدری چه عیدی ارشاد و چه سبدکالای اهدایی به طور مساوی میان همه اعضا تقسیم شد!! ولی شما چه کردید!؟ چرا عیدی میلیاردی ارشاد را به مساوات میان تمام اعضای خانه قسمت نکردید تا کلی شک و شبهه شکل گیرد پیرامون گم شدن چندصدمیلیون پول؟

این تهیه کننده با مذمت اجبار به کارگری کردن صنوف که باعث ایجاد اختلاف در سینماگران شده تأکید کرد: اینکه بین صنوف دودستگی ایجاد کرده اید خدمت است یا خیانت!؟   انشقاق صنوف در نتیجه اجبار به کارگری کردن خیانتی است که در کارنامه شما باقی خواهد ماند. آیا به دنبال آن هستید که باز فرصتی دست سودجویان دهید که در خانه سینما را ببندند؟ اگر هدفتان اعتلای رفاهی سینماگران است خودتان استعفا دهید و بروید تا خانه سینما به دست اهلش بیفتد.

*سینماروزان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گلایه مدیر انجمن سفالگران از نداشتن درآمد آثار سرامیک/کمبود بودجه گریبان نمایشگاه های دو سالانه را گرفت


فرزاد فرجی از برنامه‌های انجمن سفالگر ایران در سال جاری و برنامه ریزی برای برگزاری دوسالانه سخن گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بخش تجسمی آثار سرامیک درآمد ندارد/ ترجیح دادیم بودجه دوسالانه راصرف برنامه‌های جاری انجمن کنیم


فرزاد فرجی از برنامه‌های انجمن سفالگر ایران در سال جاری و برنامه ریزی برای برگزاری دوسالانه سخن گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم‌برداری «ما سودی کو» در زمستان/ به‌دنبال سرمایه‌گذار هستیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

علی شمس کارگردان تئاتر که این روزها در تدارک ساخت اولین اثر سینمایی خود است، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برای تولید «ما سودی کو» به دنبال سرمایه‌گذار مناسب هستم، البته با تعدادی از سرمایه‌گذاران در حوزه سینما گفتگوهایی داشته‌ایم که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ایم.

وی بیان کرد: این فیلم یک اثر اجتماعی است که داستان رابطه یک پسر و مادر را روایت میکند که در یک بستر نامتعارف شکل می‌گیرد، بستری که به رابطه زیستی و تنهایی آدم ها باز می گردد.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد: در صورت جذب سرمایه‌گذار مناسب، پروسه پیش تولید این فیلم نزدیک به ۲ ماه طول می‌کشد و با توجه به فضای داستان، بهترین زمان برای فیلمبرداری «ما سودی کو» فصل زمستان است.

وی با اشاره به انتخاب بازیگر برای این پروژه سینمایی توضیح داد: مدیوم سینما، مدیومی است که ساز و کار مالی و گستره مخاطب و مواجهات بروکراتیک آن با تئاتر بسیار متفاوت است، بنابراین من هم به عنوان یک نوکار در مدیوم سینما و تنها متکی به تحصیلات سینمایی خود و فیلم های کوتاهی که ساخته‌ام، می‌خواهم این ایده را در مدیوم سینما پیاده کنم.

کارگردان نمایش «خروس غلط می‌خواند» تاکید کرد: به همین دلیل فکر می‌کنم همه چیز حتی انتخاب بازیگر منوط به بودجه‌ای است که برای تولید فیلم تامین می‌شود، اما بی‌شک از بازیگران تئاتر برای برخی از نقش‌های فیلم استفاده می کنم.

علی شمس در پایان گفت: لوکیشن اصلی «ما سودی کو» در تهران است اما برخی از سکانس‌های آن نیز در شهرستان فیلم‌برداری می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع