X

بایگانی آبان 14, 1398

دفتر سینمایی

موفقیت «متری شیش و نیم» در جشنواره فیلم توکیو – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جایزه «بهترین بازیگری» و «بهترین کارگردانی» سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو نوید محمدزاده و سعید روستایی رسید.

به گزارش سینماپرس، سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو صبح امروز به وقت تهران به کار خود پایان داد و در اختتامیه آن، سعید روستایی و نوید محمدزاده جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد را برای فیلم «متری شیش و نیم» در بخش رقابتی جشنواره کسب کردند و هر کدام ۳۰۰۰ دلار جایزه نقدی دریافت می‌کنند.  

در بخش «آینده آسیا» هم فیلم «پیرمردها نمی‌میرند» به کارگردانی رضا جمالی جایزه غیرنقدی روح آسیا را از سوی بنیاد فرهنگی ژاپن دریافت کرد.

سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو که از ۶ آبان در پایتخت ژاپن آغاز شده بود، امروز (سه‌شنبه ۱۴ آبان‌ماه) به کار خود خاتمه داد.

پیمان معادی دیگر بازیگر فیلم «متری شیش و نیم» به دلیل حضور در تصویربرداری یک فیلم جدید،  در جشنواره توکیو حضور نداشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«چهار، سه، دو، یک» به نیمه نهایی رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مرحله نیمه نهایی فصل ششم مسابقه «چهار، سه، دو، یک» از ۱۶ آبان ماه روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

به گزارش سینماپرس، مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک» با اجرای جواد مولانیا که پخش آن از ابتدای تابستان امسال در شبکه چهار سیما آغاز شده است از پنجشنبه ۱۶ آبان ماه وارد مرحله ی نیمه نهایی می شود.

به گفته حسین مروی تهیه کننده مسابقه: از بین ۶۴ شرکت کننده در سری ششم این مسابقه ۱۶ نفر به مرحله ی نیمه نهایی راه یافته اند که در هشت قسمت آینده شرکت کنندگان در چهار گروه چهار نفره با یکدیگر به رقابت می پردازند؛ از این ۱۶ نفر، ۴ نفر به عنوان فینالیست به مرحله ی نهایی و فینال مسابقه راه پیدا می کنند.

مروی افزود: مرحله نیمه نهایی فصل ششم مسابقه، از این هفته روزهای پنجشنبه ۱۶ و جمعه ۱۷ مهرماه ساعت ۱۳ آغاز می شود و داوران این قسمت ها خانم ها سیما تیرانداز و مرجان اشرفی زاده وآقای مسعود آب‌پرور  هستند.

تهیه‌کننده مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک» یادآور شد: از این هفته بینندگان هم میتوانند ازطریق شماره پیامک ۳۰۰۰۰۴۴۸ درنظرسنجی انتخاب شرکت کننده برتر مشارکت کنند. شایان ذکر است این نظرات در رای داوران به عنوان انتخاب فینالیست تاثیری ندارد و شرکت کننده برتر از دید تماشاگران نام آن در برنامه از طریق زیرنویس اعلام می‌شود.

در مسابقه «چهار، سه، دو، یک» شرکت کنندگان در سه مرحله مقدماتی نیمه نهایی و فینال با یکدیگر به رقابت می پردازند و یک گروه سه نفره داوری شامل کارگردان، منتقد، بازیگر و استاد دانشگاه رقابت شرکت‌کنندگان را مورد قضاوت قرار می‌دهند.

«تدوین»، «خلاقیت داستانی»، «تحلیل فیلم»، بخش «آزاد» و اجرای یک تست بازیگری، پانتومیم، نمایش نامه خوانی و یا مجری گری توسط شرکت کنندگان از جمله بخش های این مسابقه تلویزیونی است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سید محمود رضوی»؛ از تهیه کنندگی کناره‌گیری کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کننده «ماجرای نیمروز» و «لاتاری» در روزهای فروش بالای فیلمش ترجیح داد دیگر تهیه‌کنندگی نکند.

به گزارش سینماپرس، سیدمحمود رضوی با سرمایه‌گذاری فیلم «هفت و پنج دقیقه» وارد سینما شد و پس از آن مشترکاً با اصغر فرهادی تهیه‌کنندگی فیلم درباره الی را در سال ۱۳۸۷ برعهده گرفت. همچنین فیلم خیابان‌های آرام تولید سال ۱۳۸۹ نیز به تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی روی پرده رفت.

در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر با تهیه‌کنندگی اولین فیلم بلند سینمایی بهروز شعیبی با نام «دهلیز» برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول جشنواره شد.

در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر با تهیه‌کنندگی فیلم‌های سیانور و خانه‌ای در خیابان چهل و یکم حاضر بود؛ فیلم خانه‌ای در خیابان چهل و یکم نامزد دریافت سیمرغ در بخش نگاه نو بود.

در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر، با تهیه‌کنندگی فیلم ماجرای نیمروز، سه سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد. همچنین بهزاد جعفری طادی برای فیلم ماجرای نیمروز برنده سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس شده‌است.

حالا در روزهای پرفروش ماجرای نیمروز ۲ ، سیدمحمود رضوی در پیامی اعلام کرد که این فیلم سینمایی آخرین برگ از دفتر دیکته‌های ما باشد!

تهیه‌کننده ماجرای نیمروز؛ رد خون نوشت: سال گذشته در سی‌ سالگی مرصاد، با خون دل ردخون را به جشنواره رساندیم و امسال خیلی تلاش کردیم تا بتوانیم در چهلمین سال تسخیر لانه جاسوسی، تسخیر را روایت کنیم، نشد که بشود! شاید قسمت این بود که ماجرای نیمروز ۲  آخرین برگ از دفتر دیکته‌های ما باشد! تا یار که را خواهد و میلش به که باشد.

به نظر می‌رسد شرایط ساخت ماجرای تسخیر لانه جاسوسی و برخورد تلویزیون و مسئولین جشنواره فیلم فجر با ماجرای نیمروز ۲/ رد خون دلایل کناره‌گیری سیدمحمود رضوی از تهیه‌کنندگی سینما باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دومین همکاری مل گیبسون با نویسنده «سریع و خشن» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همکاری نویسنده «سریع و خشن» با «مل گیبسون» و نویسنده «خاکستری» برای ساخت یک فیلم سینمایی اکشن آغاز شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر،  فیلم سینمایی «لئو از تولدو» توسط «جو کارناهان» ساخته می‌شود.  

این فیلم سینمایی که «مل گیبسون» در آن بازی می‌کند درباره مردی است که قبلاً قاتل بوده و حالا قرار است به عنوان شاهد با پلیس همکاری کند اما تنها مشکلی که دارد این است که خیلی چیزها را فراموش‌ می‌کند، حتی چیزهای ساده.  

این فیلم توسط «دن کیسی» نویسنده فیلم «سریع و خشن» نوشته شده است. این فیلم دومین همکاری تیم «جو کارناهان» با «مل گیبسون» است. فیلم دیگر این دو با عنوان «طبقه رئیس» که در گونه علمی-خیالی و اکشن است در ۲۷ فوریه ۲۰۲۰ اکران می‌شود.  

«کارناهان» گفته است که این فیلم دارای تناژ بالایی از اکشن است و قلب‌ها را به تپش درمی‌آورد. همکاری دوباره با «مل گیبسون» مانند هدیه‌ است، چیزی که به ندرت اتفاق می‌افتد ساختن فیلم با آدم‌هایی است که عاشق آنهایی و به آنان احترام می‌گذاری.

وی نویسنده و تهیه‌کننده فیلم‌هایی چون «تیم آ» و «خاکستری» است.  

«مل گیبسون» نیز در حال ساخت نسخه بازسازی فیلم «این گروه خشن» ساخته «سام پاکینپا» است، اگرچه که هنوز زمان انجام کار مشخص نیست.  

بازیگر دیگر این فیلم «فرانک گریلو» است که در فیلم‌های مارولی بازی کرده و اخیرا در فیلم سینمایی “Purge” نقش آفرینی کرده است. او در حال حاضر در فیلم سینمایی «آبی و سیاه» به‌همراه «نائومی هریس» بازی می‌کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سالروز آغاز امامت حضرت حجت (عج) در قاب سیما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شبکه‌های سیما ویژه‌برنامه‌های مختلفی را به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) تدارک دیده اند.

به گزارش سینماپرس، در روز شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج)، ویژه برنامه‌های مختلفی از آنتن شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

شبکه یک 

شبکه یک سیما با پخش برنامه «سخنرانی مذهبی» در روز چهارشنبه از ساعت ۷ صبح به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع) مهمان خانه‌های مخاطبان خود می‌شود. همچنین برنامه «ستایش نور» از ساعت ۱۰:۳۰ صبح و از ساعت ۱۵: ۲۳ در شبکه یک به همین مناسبت پخش می‌کند.

 شبکه دو 

 شبکه دو سیما ویژه‌برنامه «کوی محبت» را که ویژه شهادت امام حسن عسکری (ع) است؛ سه‌شنبه ۱۴ آبان ساعت ۱۸:۱۵ و ۲۳:۳۰ و چهارشنبه ۱۵ آبان ساعت ۱۲:۱۵ روانه آنتن می‌کند و پنجشنبه ۱۶ آبان این برنامه به مناسبت آغاز امامت حضرت حجت (عج) به بینندگان تقدیم خواهد شد. این برنامه با اجرای سیدمصطفی موسوی و با حضور کارشناسان مذهبی، ذاکران و شاعران اهل بیت (ع) به این دو مناسبت مذهبی خواهد پرداخت.

همچنین شامگاه چهارشنبه ۱۵ آبان ساعت ۲۳:۳۰ جشن آغاز امامت امام عصر حضرت مهدی صاحب‌الزمان (عج) روانه آنتن می‌شود.

پخش مجموعه‌ای از سخنرانی‌های مذهبی استاد شیخ حسین انصاریان و سایر وعاظ در این روزها ساعت ۶ تقدیم بینندگان خواهد شد و مجموعه مرثیه‌خوانی‌ها و مدیحه‌سرایی‌هایی نیز برای پخش در این دو مناسبت مذهبی در نظر گرفته شده که در فواصل برنامه‌ها از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

شبکه پنج

 گروه معارف شبکه پنج سیما، در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) با پخش سخنرانی مذهبی، نماهنگ و مداحی در سوگ یازدهمین امام شیعیان با مخاطبان خود همراه می‌شود.

«سخنرانی مذهبی» عنوان اولین ویژه برنامه این گروه است که در دو نوبت زمانی در روز شهادت امام حسن عسگری (ع) ساعت ۶:۳۰ و ۱۷ پخش می‌شود. سخنرانی مذهبی حجت الاسلام پناهیان با محورهای اخلاق علوی، زمینه‌های زمان غیبت، سبک زندگی و… است.

از غروب سه شنبه ۱۴ آبان ماه شب شهادت امام حسن عسگری (ع) و چهارشنبه ۱۵ آبان ماه مصادف با ۸ ربیع الاول روز شهادت این امام بزرگوار نماهنگ و وله‌های مداحی در چند نوبت در لابه لای برنامه‌های شبکه پنج پخش می‌شود.

مستند «گاهی از خاک عشق می‌روید» روز چهارشنبه ۱۵ آبان ساعت ۸:۱۵ پخش می‌شود. این مستند به یاد سردار شهید حاج محمود توکلی جانشین قرارگاه تفحص شهدا در کردستان عراق، مردی که از نوجوانی وارد صحنه‌های دفاع مقدس شد و تا زمان پذیرش قطعنامه در منطقه ماند.

با آغاز فعالیت گروه‌های تفحص، پیکرهای شهیدان از نخستین عاشقانی بود که گام در این راه نهاد و سرانجام هنگام تفحص در نخستین روزهای پاییز نود و هشت در اقلیم کردستان به شهادت رسید.

مستند «فصل پرواز» روایت آسمانی شدن شهیدان باقری است که روز چهارشنبه ساعت ۱۳ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

ویژه برنامه «به خانه بر می‌گردیم» نیز چهارشنبه شب ۱۵ آبان ماه مصادف با آغاز امامت حضرت مهدی (عج) ویژه این مناسبت ساعت ۲۱ از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود. این برنامه ویژه به صورت جنگ و با آیتم‌های شاد و جذاب مهمان خانه مخاطبان می‌شود. ارتباط با مرکز سیمای یاسوج، تهیه گزارش از پشت صحنه مجله تصویری «یه روز تازه»، مسابقه «طنز»، دعوت از گروه همخوانی ولایت و … از بخش‌های این برنامه است.

 شبکه هفت

 شبکه هفت سیما به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع) برنامه «هفت آسمان» را راهی آنتن می‌کند.

در این برنامه که سه شنبه شب ۱۴ آبان ماه ساعت ۲۱ پخش می‌شود، حجت الاسلام دکتر داوود رنجبران در رابطه با آماده سازی شیعیان توسط فرمایشات امام حسن عسگری (ع) برای عصر غیبت گفت و گو می‌شود.

 شبکه قرآن

 شبکه قرآن با برنامه‌های «حاضر غایب از نظر»، «حریم امن» و «نغمه عشاق» با مخاطبان این شبکه همراهی می‌کند.

«حاضر غایب از نظر» عنوان ویژه برنامه مهدوی این شبکه است که با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی و اجرای حسین حیدری به موضوع تجدید بیعت با امام زمان (عج) می‌پردازد و قرار است در شب نهم ربیع الاول از ساعت ۱۹ به صورت زنده از مسجد مقدس جمکران روی آنتن رود.

بخش دوم این برنامه در روز جمعه دهم ربیع الاول از ساعت ۱۰:۳۰ تا اذان ظهر با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین کلباسی و موضوع چگونگی تجدید عهد با امام زمان (عج) در عصر غیبت از محل مسجد امام حسن عسکری (علیه السلام) تقدیم بینندگان خواهد شد.

«حریم امن» عنوان دیگر برنامه زنده شبکه قرآن و معارف سیما ویژه ایام امامت حضرت، ولی عصر (عج) است که با موضوع وظایف شیعیان در عصر غیبت، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۵ و ۱۶ آبان) در ساعت ۲۲ با اجرای میثم آقابیکی از حرم مطهر رضوی روی آنتن خواهد رفت.

این برنامه در شب شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) نیز از ساعت ۲۲ با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی و موضوع سبک زندگی آن امام همام به صورت تولیدی پخش می‌شود.

از دیگر تدارکات این شبکه، پخش نغمات و مدیحه سرایی مادحین اهل بیت (علیه السلام) به درخواست مخاطبان است که از طریق برنامه «نغمه عشاق» صورت خواهد گرفت و این برنامه از ساعت ۲۲ با اجرای هادی ربیعی روی آنتن می‌رود.

پخش زنده مراسم دعای ندبه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری و مداحی سید مهدی میرداماد نیز از ساعت ۶ تا ۸ صبح روز جمعه ۱۷ آبان در جدول پخش این شبکه قرار گرفته است.

همچنین مراسم دعای کمیل مسجد مقدس جمکران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی و مداحی غلامرضازاده در روز پنج شنبه ۱۶ آبان از ساعت ۲۰:۱۵ و مراسم دعای توسل این مسجد در روز سه شنبه ۱۴ آبان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان و مداحی سعید حدادیان از ساعت ۲۰:۱۵ به صورت زنده و مستقیم تقدیم مخاطبان خواهد شد.

شبکه سلامت

شبکه سلامت همزمان با شهادت امام حسن عسکری (ع) سلامت معنوی را محور برنامه‌های خود قرار می‌دهد.

برنامه «همین امروز، همین امشب» در بخش‌های مختلف خود به این مناسبت اشاره می‌کند. همچنین برنامه با نشاط «صبح عالی» جای خود را به مستندی داخلی با عنوان «از هزار جریب تا قله» می‌دهد. این مستند به زندگی و فعالیت‌های علمی، اجرایی و آموزشی دکتر عباس ادیب از بنیانگذاران دانشکده پزشکی می‌پردازد. این پزشک نامدار در سال ۱۳۰۴ در قریه حبیب آباد در بیست کیلومتری اصفهان به دنیا آمد. پس از طی تحصیلات متوسطه در اصفهان در سال ۱۳۳۰ از دانشکده پزشکی دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد و در همان سال به عنوان دستیار فیزیولوژی و فارماکولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران به فعالیت آموزشی پرداشت و در سال ۱۳۴۳ به مرتبه استادی این رشته رسید. او آثار متعددی رادر زمینه رشته تخصصی خود تألیف و ترجمه کرده است به طوری که ترجمه کتاب تشخیص و درمان طبی بیماری‌ها عباس ادیب در دوره دوم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد.

«بنی آدم» مستند دیگری است که سه شنبه ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود. این مستند به درمان کودکان با ناهنجاری‌های مادر زادی و از خانواده‌های بی بضاعت توسط بنیاد محکم اشاره می‌کند. این موسسه پس از آن راه اندازی شد که گروهی از اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی در رشته‌های فوق تخصصی کودکان طی درمان نوزادان با ناهنجاری‌های مادرزادی متوجه مشکلات مالی روحی و روانی بیماران و خانواده‌های ایشان شده و به فکر چاره اندیشی افتادند. آن‌ها با دعوت از تعدادی خیرین سلامت این بنیاد را تاسیس کردند.

«به وقت اوتیسم» مستند دیگری است که در ساعت ۲۳ پخش می‌شود. هر دو مستند «بین آدم» و «به وقت اوتیسم» در جدول پخش جایگزین مسابقه «مافیا» می‌شوند.

شبکه افق

شبکه افق به مناسبت فرارسیدن سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ویژه برنامه «عید بیعت» را به صورت زنده روی آنتن می‌برد. بخش‌های مختلف این برنامه شامل مداحی کربلایی محمد حسین پویانفر، کربلایی حسین طاهری و حاج محمد رضا طاهری، سخنرانی استاد علی اکبر رائفی پور، هنرنمایی با شن توسط فاطمه عبادی نفر برتر برنامه «عصر جدید» و شعر خوانی آیینی احمد علوی است.

اجرای گروه سرود وصال و رونمایی از اثر جدید واحد موسیقی موسسه مصاف با صدای حمید قربانی از دیگر بخش‌های این برنامه است.

 قرار است در این برنامه از نفرات برتر مسابقه عکاسی «سوگواره اشک» تقدیر شود و در پایان نیز میثاق نامه مهدوی توسط استاد رائفی پور قرائت خواهد شد. این برنامه پنجشنبه ۱۶ آبان ماه از ساعت ۱۵ به صورت زنده روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مستند «سفرنامه» پیرامون ساخت و نصب ضریح جدید حرم امامین عسکریین، سه شنبه ۱۴ آبان ساعت ۲۰ از شبکه افق پخش می‌شود.

این مستند درباره ضریح جدید حرم امامین عسکریین است که در شهر قم ساخته و بعد از چند سال به شهر سامرا ارسال شد. عملیات ساخت و ارسال این ضریح به عراق و سپس نصب آن در حرم مطهر در سال ۱۳۹۵ انجام شد و مستند «سفرنامه» پیرامون همین کار ساخته شده است. در این فیلم شاهد مراحل مختلف ساخت، انتقال و نصب ضریح در شهر سامرا خواهیم بود.

گفت و گو با استادکاران و تکنسین‌های مختلف ساخت ضریح، دیگر بخش این مستند را تشکیل می‌دهد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی دروغ بزرگ «نمایش بداهه» و حامی همجنس‌باز آن رو می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

اما در همین جشنواره نمایش عجیب و غریب از یکی از گروه‌های مدعو خارجی نمایشی را با عنوان دهن‌گنده از کشور بلژیک به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری والنتاین دایننس در سالن ناظرزاده در تاریخ اول بهمن ۱۳۹۶ روی صحنه رفت که بالانویس نمایش برای لحظاتی قطع شد اما بازیگر روی صحنه به توصیف وحشی‌گری مسلمانان می‌پرداخت و دین مبین اسلام را سرمنشا خشونت معرفی می‌کرد. به صورت مشخص فعلا قصد نداریم، گوشه‌های دیگری از فرامتن آروند دشت‌آرای در حوزه تئاتر را توصیف کنیم، همین مقدمه برای تحلیلی از آخرین نمایش او کافیست، چون موضوع عدم صداقت مولفان مطرح است که در ادامه بدان اشاره خواهیم کرد. وی در گفتگو با خبرگزاری مهر نیز تصریح کرده است که در برگزاری این جشنواره با ۴ سفارتخانه ارتباط و همکاری کاملی داشتند و «ارس امیری» (متهم امنیتی بازداشت شده) نیز مشارکت تنگانگی با بخش بین‌الملل جشنواره داشته است.

دشت‌آرای هم اکنون نمایشی را با عنوان «نمایش بداهه» را در سالن ناظرزاده ایرانشهر روی صحنه برده است. دشت‌آرای در ابتدای این نمایش روی سن حاضر می‌شود و توضیحاتی را ارائه می‌دهد.

مقدمه‌ای که توسط دشت‌آرای روی صحنه گفته می‌شود، بدین شرح است:” نمایش قبلی من درباره زوج‌های بینافرهنگی بود و چون خودم در یک ازدواج بیافرهنگی بودم، به این نتیجه رسیدم که ازدواج یک مقوله بسیار پیچیده‌ای است، ربطی ندارد که از دو فرهنگ باشید، زیر سقف با یک نفر دیگر زندگی ‌کردن در دنیای امروز کلی ماجرا دارد. لحظاتی هست که ما در شرایطی قرار می‌گیریم که هم من حق دارم و هم همسرم حق دارد و هر کدام از شما در روابط‌تان تجربه کرده باشید که یک جاهایی هست که آدم نمی‌داند چه کار کند و ما اسم این موقعیت‌ها را تنگنا گذاشتیم و بر اساس تنگناها تحقیق کردیم، در لحظاتی که ما نه راه پس داریم و نه راه پیش داریم. از آدم‌ها و شهرهای مختلف یک سری اطلاعاتی جمع‌آوری کردیم که شما چه زمانی در زندگی‌تان به این لحظات برخورده‌اید ،برایتان مثل یک بن‌بست بود یا از آن رد شدید؟ خیلی مواقع این تنگناها باعث جدایی می‌شوند و خیلی وقت‌ها می‌شود از آن تنگناها گذشت. ساختن یک تئاتر بر مبنای چنین چیز سخت و کلیشه‌ای کار راحتی نیست. در نتیجه من تصمیم گرفتم که چگونه می‌شود آن‌ها را روی صحنه برد. شیوه‌ای که انتخاب کردم بداهه بود. من فکر کردم بهترین شکل بداهه است. وقتی ما در زندگی خودمان در این تنگناها قرار می‌گیریم به صورت بداهه بدان عکس‌العمل نشان می‌دهیم. خلاقیت و تجربه‌مان و آنچیزی که در زندگی می‌شناسیم به ما کمک می‌کند که در لحظه به چیزی عکس العمل نشان بدهیم. ما ایرانی‌ها بداهه پردازان خوبی هستیم. برای اینکه صبح از خواب بلند می‌شویم می‌بینیم گوشت شده چهار برابر ولی زندگی ادامه دارد. دلار شد هشت برابر، عشق ادامه دارد. یک سری اتفاقات عجیب و غریب دیگر برایمان می‌افتد همچنان با یک بداهه پردازی عجیبی داریم این زندگی را ادامه می‌دهیم. دلیل بعدی من این بود که تقسیم کردن لحظه خلق با تماشاچی خیلی جذاب است. یعنی ما یک صورت مسئله درست کردیم و  تنگناهایی   از مردم جمع ‌آوری کردیم و این صورت مسئله‌ها را طی ۵ مرحله دراماتوژی کردیم که مرحله اول عشق و عاشقی است، مرحله دوم مواجهه با واقعیت است، مرحله سوم جنگ قدرت و مرحله چهارم گمگشتگی و گیجی و مرحله پنجم پذیرش است که افراد در کنار هم زندگی می‌کنند.”

دبیر بخش بین‌الملل سی‌وششمین جشنواره تئاتر فجر در مقام کارگردان در ادامه گفت: بر این اساس ما تنگناهایی را از مردم  گرفتیم و تقسیم بندی کردیم و هر شب دو تا از این‌ها را به بازیگران می‌دهیم و دو بازیگر این تنگنا را به صورت بداهه برای شما اجرا می‌کنند. در تمرین‌هایی که داشتیم بر اساس تکنیک‌های بداهه ، همین محتواهایی که به شما گفتم را در ۵ مرحله با بازیگران تمرین کردیم، اما هیچگاه صورت مسئله‌ها را به آنان ندادیم. این تکنیک‌ها مثلا هست «بله و» . مثلا من به شما که آقا هستی می‌گوییم خواهر عزیزم (در بداهه)، شما چرا دیشب از جیب من پول برداشتید، «من مردِ گنده» خواهر شما نیستم اما شمای تماشاگر باید این را بپذیرید. «بله و» را می‌پذیرید و دوباره آنرا به من پاس می‌دهید. تکنیک‌های بسیار زیادی دیگری به بازیگر کمک می‌کند این صحنه‌ها را برای شما بسازد. بازیگران روی صحنه می‌آیند و مجبورند از لباس‌ها و اشیایی که روی صحنه هستند استفاده کنند و یک دقیقه فرصت دارند فکر کنند و بر اساس موقعیتی که برای آنان خوانده می‌شود یک موقعیت نمایشی را طراحی کنند.

کارگردان نمایش بداهه در ادامه اشاره می‌کند: مهمترین سرمایه و سیاستگذاران تئاتر در ایران تماشاگران هستند و بنا بر هر دلیل و انگیزه‌ای که شما یک تئاتر را انتخاب می‌کنید بلیط را می‌خرید و آن تئاتر را تماشا می‌کنید از آن مدل تئاتر بیشتر و بیشتر اجرا می‌شود. پس شما سیاست‌گذاران تئاتر ایران هستید و چون شما تئاتر را می‌بینید به هر اپیزود آن باید رای بدهید. از یک تا ده به آن موقعیت امتیاز بدهید، بر اساس نمرات شما تنگناهایی که ما به زوج‌های بازیگر خواهیم داد تغییر خواهد کرد. چون تنگناها متفاوت است تاریخ را فراموش نکنید و در برگه‌های رای گیری آنرا بگذارید.در اپیزود نخست که در مورد عشق و عاشقی هست از جوان‌ترین بازیگران روی صحنه دعوت می‌شود.

دیبا خاتمی و علی شادمان با صندلی روی سن می‌آیند و آروند دشت‌آرای  اشاره می‌کند هر شب این صندلی‌ها عوض می‌شود.

دشت‌آرای رو به علی شادمان می‌گوید: حامد شوشتری از اهواز این تنگنا را برای ما فرستاده است .اواخر دهه پنجاه، دختر و پسر هر دو عاشق و دلباخته هم هستند. پسر علی رغم عشق زیادش به خاطر اهداف و آرمان‌هایش می‌خواهد از دختر جدا شود، دختر مخالف این تصمیم است. کارگردان رو به علی شادمان می‌گوید: این رویه خلاف شب گذشته است. یعنی شب گذشته کارگردان ایده دیگری را قرائت کرده و بر اساس این ایده علی شادمان و دیبا خاتمی خرده نمایش دیگری را ایفا کرده‌اند. این رویه در مورد زوج‌های دیگر نمایش تکرار می‌شود.

دروغ کارگردان رو شد، نمایش بداهه نیست!

به دنبال طرح این مسئله از سوی کارگردان «نمایش بداهه» کنجکاو شدیم که ببینیم که گفته‌های او چقدر صحت دارد، شش اجرای غیر متوالی را به صورت یک درمیان دنبال کردیم. هیچکدام  از اجراها با اجراهای قبلی تفاوتی نمی‌کرد، به عبارت دیگر نمایش به هیچ عنوان بداهه نبود.

در حداقل شش اجرا ، کارگردان به صراحت روی صحنه می‌گوید که من ایده‌های ارسالی مردم را از بازیگرانم پنهان کرده‌ام، تا آنان برای موقعیت‌های ارسالی مردم، نتوانند نمایشی را از قبل طراحی کنند. حتی شوخی‌های مکرر ستاره پسیانی با کارگردان که مثلا به زوج علی شادمان و دیبا خاتمی وقت بیشتری برای ایده‌یابی می‌دهد و به او و مادرش فاطمه نقوی وقت کمتری داده می‌شود، در شش اجرای متوالی با فاصله تکرار می‌شود.   

اما وقتی به صورت سه مرتبه و در سه اجرای پشت سرهم به سراغ تماشای نمایش می‌روید، به سادگی می‌بینید  «نمایش بداهه» که کارگردان با هزاران استدلال در هر شب نمایش اصرار دارد که صحنه امشب با صحنه دیشب متفاوت است، یک دروغ بزرگ است.

در واقع نغمه ثمینی (نویسنده نمایش) و آروند دشت‌آرای با شارلاتانیزم منحصر به فردی اصرار دارند، نمایشنامه‌ای که هر شب روی صحنه می‌رود، اورجینال است و کارگردان یک موقعیت را می‌خواند و بازیگران بر اساس ایده‌ای که کارگردان برای آنان می‌خواند در عرض یک دقیقه یک خرده نمایش چند دقیقه‌ای طراحی می‌کنند. جمیع این بازیگران حاضر در این یک نمایش، یک نمایشنامه را بدون غلط نمی‌توانند از رو بخوانند و آکسون گذاری کنند، چطور ممکن است که بازیگر ایرانی اینقدر خلاقیت داشته باشد، که در گفت‌وگوهای دو نفره (کاملا نمایشی) با پارتنر خود (بازیگر روبرویش) بتواند چنین نمایشی را طراحی کند؟!

چون عرصه خالی از نخبگان است و صحنه به دست امثال آروند دشت‌آرای و نغمه ثمینی افتاده ، با هر دروغی امکان نخبه‌نمایی وجود دارد. چون سطح نمایشنامه‌نویسی به اندازه نوشته‌های ضدتئاتری نغمه ثمینی نازل و سطحی شده و افرادی نظیر آروند دشت‌آرای در آن بیهوده جولان می‌دهند، مردم تصور می‌کنند بازیگر چنین نمایشی باید نخبه و منحصر به فرد باشد، در زمان یک دقیقه می‌توان یک ایده‌ نمایشی را خلق کرد؟!

در صورتیکه در شش تاریخ این نمایش تماشا و رصد کامل شده است.  این گروه نمایشی چگونه جرات نخبه‌نمایی پیدا کرده‌اند و ما با چه نمایش بشدت سطحی مواجه هستیم؟ در واقع برخی افراد به اصطلاح هنرمند و فعال در این عرصه را باید با دقت بیشتری رصد کرد. نغمه ثمینی بیشتر از آنکه یک نمایشنامه نویس باشد، یک تایپیست است که دم‌دستی‌ترین ایده‌ها را به نقل از دیگران از شهرهای مختلف نوشته و ساده‌ترین ایده نمایشی را خلق می‌کند .

مثلا در موقعیت رمانس، دیبا خاتمی/علی شادمان یک ضد رمانس اتفاق می‌افتد. همانطور که نوشته شد، در اواخر دهه پنجاه شادمان باید میان آرمان یعنی رسیدگی به خانواده‌های روستایی کم بضاعت و همسرش یکی را انتخاب کند. در عمق چنین ایده‌ای با آن پردازش سطحی ثمینی رسوب که می‌کنیم، سلول به سلول دیالوگ‌ها و موقعیت‌ باسمه‌ای است و این نیمچه روایت ،  به هیچ شکل تبدیل به یک خرده نمایش نمی‌شود. چون حتی مفهوم خرده نمایش  از سطح آگاهی کارگردان و نویسنده به دور است.

نغمه ثمینی

اوج فعالیت‌های فردی نغمه ثمینی در مقام همکار فیلمنامه نویس مثل شهرزاد، طعم شیرین خیال کمال تبریزی است. کنار اسم فتحی قرار گرفتن نباید مخاطب را گول بزند، چون در نگارش سریال شهرزاد، منزلت ثمینی در اندازه یک تایپیست است و امضای فتحی در سکانس به سکانس سریال مشهود است.«طعم شیرین خیال» یک ضدسینما به معنای واقعی است که سطحی‌ترین عناصر نمایشی هم در آن استفاده نشده است. وقتی کتاب آموزش فیلمنامه‌نویسی سیدفیلد (مهمترین و ابتدایی‌ترین شیوه‌نگاری در فیلمنامه‌نوسی)‌ را در مقابل نویسندگانی چون ثمینی بگذارید، گویی کتاب آموزش فارسی کلاس پنجم ابتدایی را در مقابل یک کلاس اولی گذاشته‌اید. با این تمثیل‌ها می‌شود، فقر دانش چنین شبه مولفانی را توصیف کرد.

طبیعی است وقتی که اثبات می‌شود نمایش بداهه نیست اما با فرض بداهه بودن به مخاطبان ارائه می‌شود، می‌توان استراتژی دراماتوژ و نویسنده را دقیق‌تر ارزیابی کرد. وقتی آروند دشت‌آرای از تنگناها و تعریف علمی آن در خانواده سخن به زبان می‌آورد تصور می‌کنید با پرفسورهای حوزه اجتماعی مواجه هستید، اما وقتی در نمایش به دقت و با جزئیات بیشتری ریزه‌کاری و موقعیت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم درخواهیم یافت، موقعیت گمگشتگی الهام کردا/کاظم سیاحی (چندی بعد آزاده صمدی جایگزین کردا شد و و این بازیگر به ژاپن رفت) با موقعیت جنگ قدرت ستاره پسیاتی /سهیل مستجابیان تفاوت چندانی نمی‌کند، حتی  مرحله پذیرش فاطمه نقوی/رضا کیانیان همچنان موقعیتی مشابه با دو موقعیت تعریف شده گم‌گشتگی و جنگ قدرت را در قالب دیگری است. در همه  این سه موقعیت حتی مواجهه با واقعیت مارین ون هولک/ امیراحمد قزوینی، مفهوم نمایش جدل میان زن و مرد تکرار می‌شود و غیر از موقعیت رمانس، زن‌ و شوهرهایی که روی سن می‌آیند روی روش زندگی خود جدل می‌کنند و مردها در این موقعیت‌ها بشدت بازنده هستند. در واقع در متن نمایش هیچ تمایزی میان مواجهه با واقعیت، جنگ قدرت و گم‌گشتگی و پذیرش وجود ندارد.

در تمامی پرده‌های نمایشی دو زن و شوهر بایکدیگر می‌جنگند و یکدیگر را ضایع می‌کنند و در برابر خواسته‌های دیگری مقاومت می‌کنند.در جمیع این نمایش‌های غیر از موقعیت رمانس، مردها بزدل، تنبل،ترسو، فاقد خلاقیت و غیر مدیر در خانواده هستند. حتی در  موقعیت گمگشتگی، جیره‌خوار زنان هستند.

سلول به سلول نمایش را با جزئیات بررسی کنیم، متوجه هدف مولفان خواهیم شد. از سوی دیگری این موقعیت‌های نمایشی مبتنی بر جدل در روابط زناشویی و جنگ قدرت بر سر تحمیل ایده و عقیده مختص نمایش‌های بومی نیست و هیچ پیوست فرهنگی با فرهنگ عمومی داخل کشور ندارد. کارگردان هم از مخاطبانش در میانه نمایش و در زمانی که مثلا قرار است دو بازیگر مشورت کنند و ایده دروغین بداهه را اجرا کنند، از تماشاگران سئوال می‌کند شما اگر در این موقعیت بودید چه می‌کردید؟ اغلب مخاطبان زن پاسخ می‌دهند اگر طرف مخاطب خواست مرا نپذیرد از او جدا خواهم شد. طبیعی است که سیستم فرهنگی کشور نیازی به برانداز سیاسی ندارد، ما با آثاری در حوزه نمایشی مواجه هستیم که در قالب‌های مختلف نمایشی،  براندازی اجتماعی را دنبال می‌کند که از براندازی سیاسی بسی مهلک‌تر است، حتی با پوست‌اندازی ظاهری جامعه این خطر درک نمی‌شود. سیستم فرهنگی فعلی به جای آنکه نمایش‌هایی را با تحکیم و تقویت زیرساخت‌های خانواده  دنبال کند،  با چنین نمایش‌های ساده‌انگارانه‌ای به سست کردن عناصر زیرساختی خانواده می‌انجامد. تهیه‌کننده این نمایش مسیر تحلیل طرح شده را تصدیق می‌کند.

اهداف ضدخانواده و ساختار شکن بودن این نمایش را با یافتن حامیان آن می‌توان پیدا کرد. در کشاکش انتخابات ۱۳۹۶ حسین پارسایی مدیر کل امور نمایش خانگی، مسئول ارتباط هنرمندان با ستاد انتخاباتی روحانی بود او برای جلب حمایت بهاره رهنما و هنرمندانی که از او تبعیت می‌کنند، مجوز نمایشی با تم همجنسگرایانه را برای بهاره رهنما صادر کرد تا او نیز به ستاد انتخاباتی‌اش بپیوندد. تهیه‌کننده این نمایش «پوپک کم‌گویان» بود.

محتوای هم‌جنسگرایانه نمایش درباره دو زن است که هووی همدیگر هستند، رابطه سکس پنهان و آشکار دو زن با پیکسل هم‌جنس گرایان روی لباس بهاره‌ رهنما دریچه تاویل و تفسیر متنی بیشتری را گشود. کاراکتر بهاره رهنما  در طول نمایش سعی داشت کاراکتر شیوا اردویی را ارضا کند و رابطه‌اشان را از مردشان جدا کنند و صدای ارضای شدن یکی از نکات شاذی است که در متن  این نمایش بارها تکرار شود. البته در پیگیری این نمایش مشخص شد که دوربین در روز بازبینی خاموش بوده و حواشی بعدی، پرونده دیگری است.

جالب است که تهیه کننده این اثر بشدت ملتهب و هنجارشکن در ایام انتخات ۱۳۹۶ کسی جز پوپک کم‌گویان نیست. او پشت تئاترهای هنجارشکن ضد مرد ایستاده است و نمایش بداهه از دستاویز محوری ناهنجار استفاده می‌کند تا مفهوم خانواده را با ساختار تعریف شده در جامعه امروزی ایران هدف قرار دهد.

در مه سیاست‌زده تئاتر که شبه‌مخالف‌خوان‌هایی نظیر ثمینی و دشت‌آرای برجسته می‌شوند و چنین دروغ‌ بزرگ و روشنی عرضه می‌شود که نمایش بداهه، بداهه است اما نیست،  مخاطبان و علاقه‌مندان تئاتر باید عمق دروغ را درک کنند و این عمق و الگوهای دروغ مولفان را شناسایی کنند.

تماشاگر با تصور اینکه نمایش بداهه است و ممکن است شب دیگر، موقعیت دیگری اجرا شود، بلیط شب بعد را تهیه می‌کند اما با سناریو از پیش‌نوشته‌ای مواجه می‌شود که حتی شوخی‌ها فرامتنی خارج از حیطه اجرا که میان بازیگران غیرفعال صحنه با کارگردان رد و بدل می‌شود کاملا به نگارش درآمده است و گرنه مشخص است که ثمینی و دشت‌آرای عیار آگاهی و دانشی اینچنینی را ندارند.

*مشرق

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«فوق لیسانسه ها» بالاخره به آنتن شبکه سه رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجموعه تلویزیونی «فوق لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت از جمعه ۱۷ آبان ماه روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

به گزارش سینماپرس، فصل سوم مجموعه تلویزیونی «لیسانسه‌ها» با نام «فوق لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت از جمعه ۱۷ آبان ماه روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

سریال «فوق لیسانسه ها» به تهیه کنندگی رضا جودی و کارگردانی سروش صحت در ۳۰ قسمت هر شب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سوم پخش خواهد شد.

سریال «لیسانسه‌ها» برای اولین بار در دی ماه سال ۹۵ به کارگردانی سروش صحت و تهیه‌کنندگی رضا جودی در قالب ۲۸ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای روی آنتن تلویزیون رفت.

از بازیگران این مجموعه تلویزیونی می‌توان هوتن شکیبا، کاظم سیاحی، امیرحسین رستمی، امیر کاظمی، متین ستوده، بیژن بنفشه‌خواه اشاره کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«دابُر» به جشنواره فیلم کوتاه تهران راه یافت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم کوتاه «دابُر» به کارگردانی سعید نجاتی در ۲ بخش رقابتی داستانی ملی و بین‌الملل سی‌وششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد.

به گزارش سینماپرس، «دابُر» به کارگردانی سعید نجاتی در ۲ بخش رقابتی داستانی ملی و بین‌الملل سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد. این فیلم روزهای سه شنبه ۲۱ آبان ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰ سالن یک و دو و پنجشنبه ۲۳ آبان ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸ سالن شماره یک در بخش ملی و در بخش بین‌الملل چهارشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۸:۳۰ الی ۲۰ سالن شماره سه در جشنواره فیلم کوتاه تهران اکران می‌شود.

پوستر «دابُر» رونمایی شد/ حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران

تولید فیلم کوتاه «دابُر» در زمستان ۹۷ و مراحل پس از تولید در اواسط سال ۹۸ به پایان رسید.

ژانر «دابُر» اجتماعی است و فیلمنامه آن به صورت مشترک توسط سعید نجاتی و فاطمه اشعری نوشته شده است. این فیلم به رابطه پدر و دختر نوجوانش می پردازد.

سعید نجاتی مدرس سینما و فیلمساز جوان کشورمان پیش از «دابُر»، ۱۴ فیلم کوتاه داستانی و تجربه‌گرا را در کارنامه خود دارد. وی همچنین در بیش از ۲۵۰ جشنواره ملی و بین‌المللی شرکت داشته و در مجموع بیش از یکصد جایزه کسب کرده است.

از عوامل اصلی فیلم کوتاه «دابُر» که محصول نجاتفیلم و پارادوکس پروداکشن کشور ترکیه است، می‌توان به کارگردان: سعید نجاتی، نویسنده: فاطمه اشعری و سعید نجاتی، بازیگران: مجید پتکی، مهری سادات آل آقا و فرن حسنی نیا، مدیر فیلمبرداری: آرمان فیاض، مدیر صدابرداری: مجید نجاتی، طراحی و ترکیب صدا: سامان شهامت و مجید نجاتی، تدوین: عماد خدابخش و سعید نجاتی، چهره‌پرداز: الهام اطیابی، طراح صحنه و لباس: سعید نجاتی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: امین قشقائیان، دستیاران کارگردان: سجاد ایمانی و نواب محمودی، منشی صحنه: مهتاب ابراهیمی، جلوه‌های ویژه بصری: سیدحسن جوادی، مدیر تولید: مهرداد حاجی ظهیری، مجری طرح: انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کاشان، اراک و ساوه، مشاور پخش: میرعباس خسروی نژاد، مدیر پروژه: تحسین ایشبیلن، ساخت تیزر: میدیا کیاست، طراح پوستر: متین خیبلی، مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی و تهیه‌کننده: سعید نجاتی و مهدیه غلامحسینی اشاره کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آغاز فیلمبرداری «رمانتیسم عماد و طوبا» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: روز دوشنبه ۱۳ آبان، فیلمبرداری «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ زاده با حضور قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی آغاز شد.

به گزارش سینماپرس، فیلمبرداری فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده، با حضور حبیب ایل بیگی، قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، روز گذشته دوشنبه ۱۳ آبان در تهران آغاز شد.

الناز حبیبی، حسام محمودی و علی انصاریان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«رمانتیسم عماد و طوبا» دومین تجربه کارگردانی صباغ زاده بعد از فیلم «ایتالیاایتالیا» است که توانسته بود نظر سینماگران، منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند.

فیلمنامه این فیلم سینمایی در ژانر کمدی، رمانتیک، فانتزی؛ اقتباسی آزاد از کتابی نوشته آلن دوباتن است که توسط کاوه صباغ زاده به نگارش درآمده است.

تهیه کنندگی این فیلم سینمایی را مهدی صباغ زاده بر عهده دارد.

در خلاصه داستان «رمانتیسم عماد و طوبا» آمده است:

«عماد: عاشق دندون خرگوشیاتم.

طوبا: تازه هنوز مسواکشون نزدم.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«انفرادی» به جشنواره فجر می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی فرم حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را پر کرد.

به گزارش سینماپرس، «انفرادی» به کارگردانی سید مسعود اطیابی و تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان، با پر کردن فرم سی و هشتمین جشنواره ملی فجر، متقاضی حضور در این رویداد شد.

مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان، سیروس همتی، شکیب شجره، امید روحانی، مهسا طهماسبی و مهدی فقیه بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلمنامه «انفرادی» را حمزه صالحی نوشته است.

عوامل فیلم سینمایی «انفرادی» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: امیر کریمی، طراح چهره پردازی: عبدالله اسکندری، تدوین: حسن ایوبی، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، موسیقی: امیر توسلی، مجری طرح: مریم رحیمی، مدیر تولید: سید حمیدرضا اطیابی، طراح صحنه: سعید هنرمند، طراح لباس: زهره رحمانی، مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار یک کارگردان: امیر علیازی، جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیک، جلوه‌های ویژه بصری: حسن نجفی، جانشین تولید: آرش نجفی، مدیر تدارکات: پژمان داستان، عکس: سید حسام‌الدین اطیابی، مشاور رسانه‌ای: آیدا اورنگ.

مسعود اطیابی پیش از این برای فیلم سینمایی «دینامیت» فرم جضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرده بود.

مشاهده خبر از سایت منبع