X

بایگانی بهمن 6, 1398

دفتر سینمایی

«پردیس» همچنان در ابهام – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: زمان پخش مجموعه تلویزیونی «پردیس» به کارگردانی سعید نقدزاده مشخص نیست، اما این احتمال وجود دارد که این سریال تا پایان امسال روی آنتن رود.

به گزارش سینماپرس، با توجه به اینکه سریال ۵۲ قسمتی پردیس به طور کامل تحویل تلویزیون داده شده است، به احتمال فراوان تا پایان امسال پخش خواهد شد.

فصل اول این مجموعه ۵۰ قسمت است و سلمان فرخنده، مهدیه نساج، فرامرز قلیچ خانی، نیلوفر هوشمند، محیا اسناوندی، فریبا طالبی، ستاره حسینی، مهدی فریضه، حسام خلیل نژاد، بهامین تورانی، فرشاد کلباسی، بهار داورزنی، مهدی سجادیان، آرش ماهان، راحله قبادی، مرتضی شریف و علی الهی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل این مجموعه تلویزیونی مهناز توکلی طراح فیلمنامه، امیر کلاته جانشین تهیه کننده، مجتبی برهانی زاده مدیر تولید،امیر کوروش اعرابی کارگردان تلویزیونی، فرانه نصری دستیار اول کارگردان و برنامه ریز، بابک شعاعی طراح گریم، مسعود اوسطی طراح صحنه و لباس، محمد جواد یمغی مدیر صدابرداری، حسین ساجدی فر مدیر تدارکات، وحید محرابیان مدیر روابط عمومی، مهدی سربازی امور رسانه ای و موسسه فرهنگی هنری هومان هنر مجری طرح این اثر را برعهده دارند.

مجموعه تلویزیونی «پردیس» کاری از گروه تولیدات نمایشی و تئاتر تلویزیونی خانه تولیدات جوان صدا و سیما است که قرار است بزودی از شبکه سه سیما پخش شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گفت‌وگو پیرامون«جوان‌گرایی» و «مسکن» در «میدان بهارستان» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه انتخاباتی «میدان بهارستان» این هفته نیز با حضور مهمانان و با موضوعات مختلف از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

به گزارش سینماپرس، این برنامه گفتگو محور روز یکشنبه ۶ بهمن؛ میزبان ناصر اقدمی عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان است تا با محمد سلوکی مجری این برنامه به بحث پیرامون جوان‌گرایی در حیطه مدیریت بپردازد.

همچنین «میدان بهارستان» سه‌شنبه ۸ بهمن با حضور ایرج رهبر نائب رئیس انجمن انبوه‌سازان به موضوع مسکن می‌پردازد.
در این برنامه کارشناسان و متخصصانی خبره در حوزه‌های مختلف ورزش، فرهنگ، اقتصاد، آموزش، امنیت، سیاست و … نقطه نظرات و تجربیات خود را درباره راهکارهایی که مجلس می‌تواند با استفاده از آنها در قانونگذاری و نظارت عملکردی ویژه داشته باشد؛ به بحث و گفت‌وگو می‌گذارند.
بر این اساس در «میدان بهارستان» افراد با توجه به تجربیاتی که در نهادهای مختلف به دست آورده‌اند در راستای مرتفع شدن مشکلات و تسهیل مسیر پیش‌رو به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند.
این برنامه کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه‌کنندگی مرتضی یعقوبی و اجرای محمد سلوکی که یکشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت ۱۹:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آلبوم "جالبوت" بهمن ماه منتشر می شود


آلبوم "جالبوت" بهمن ماه منتشر می شود

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«انگل» اعتراض به استبداد و استعمار کشورش توسط امریکاست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم «انگل» به کارگردانی «بونگ جون هو» بدون اغراق تحسین‌شده‌ترین فیلم سال گذشته میلادی است چراکه نه تنها توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند که مخاطبان را هم تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش سینماپرس، «انگل» با داستانی ساده، اما هوشمندانه از خانواده‌ای کره‌ای و شرقی که درگیر مشکلات جامعه مانند بیکاری، رکود اقتصادی و ارجح بودن دوام آوردن در چنین جامعه‌ای هستند، توانست بهترین نقدها را به دست بیاورد و حالا پس از گرفتن جوایز مختلف از جشنواره‌های متفاوت و به ویژه نخل طلای جشنواره «کن» و بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب، این بار بخت خود را برای اسکار می‌آزماید چراکه طبق نظر منتقدان در شش رشته‌ای که نامزد شده، احتمال موفقیت دارد.

داستان فیلم «انگل» در کره‌جنوبی و در خانواده‌ای فقیر روایت می‌شود که به دلیل بیکاری، شغل موقت‌شان درست کردن جعبه پیتزا برای یک رستوران است، خانه آن‌ها وضع بسیار بدی دارد و به قدری بی‌پول هستند که از اینترنت بی‌سیم همسایه استفاده می‌کنند. «کی وو» پسر جوان خانواده موفق می‌شود با نام مستعار و مدرک جعلی به عنوان معلم سرخانه، وارد خانواده‌ای ثروتمند شود… بعد از اینکه کی وو، توانست جای خود را در این خانه لوکس و اشرافی پیدا کند، ابتدا خواهر و پس از آن دیگر اعضای خانواده را برای کار وارد خانه می‌کند. پس از ورود به خانه زندگی خانواده فقیر در ظاهر تغییر می‌کند تا اینکه اتفاقاتی می‌افتد که سرنوشت آن‌ها را در مسیر دیگری قرار می‌دهد.

اختلاف طبقاتی
«انگل» نشان می‌دهد که نظام اقتصادی کره‌جنوبی که آشکارا پس از جنگ جهانی و استعمار در اقتصاد غرب هضم شد به همان اندازه که رفاه برای اغنیا ایجاد کرد بینوایی را سهم فقرا کرده است. ما با یک فیلم شعارزده طرف نیستیم بلکه این داستان و درام است که به مفاهیم جان می‌دهد.

کارگردان مخاطب را با کره‌ای آشنا می‌کند که برخلاف تصورات و تبلیغات موجود، در مورد کالاهای پرزرق و برق و زندگی مرفه در آن، اتفاقاً مانند یک جامعه شرقی سردرگم شده که نه دیگر کاملاً شرقی است و نه غربی… در فیلم «انگل» مخاطب می‌بیند که زیر این مدرنیته وارداتی خانواده‌های زیادی وجود دارند که در حال له شدن زیر بار مشکلات هستند؛ خانواده‌هایی که نه شغل باثباتی دارند، نه سرمایه‌ای و نه حتی امید به آینده فرزندانشان دارند چراکه تحصیل در این جامعه منوط به وضعیت مالی قابل قبول است که شامل حال فقرا نمی‌شود. بونگ جون هو به عنوان کارگردانی که از سال‌ها قبل این دردها را در جامعه‌اش دیده و در تمام فیلم‌هایش سعی کرده با دقت آن را به تصویر بکشد، در «انگل» هم این دغدغه را رها نکرده و طوری این معضلات را به تصویر کشیده که مخاطب با تمام وجودش با این خانواده و مشکلاتشان همراه می‌شود، البته جامعه فیلم نمونه‌ای از جامعه جهانی است که به گونه‌ای ساختارمند سهم عمده‌ای از مردم را به زندگی انگل‌وار مجبور کرده است. فیلم «انگل» به نوعی برای مردم جهان تداعی‌گر خاطرات تلخی است که آن را در جامعه خود با تمام وجود حس کرده‌اند. کارگردان سعی کرده به مشکلات فرهنگی کشورش نیز بپردازد و به خاطر همین هم نشان می‌دهد که شخصیت‌های اصلی داستان برای ورود به طبقه بالاتر، از اسامی انگلیسی مثل «کوین» و «جسیکا» استفاده می‌کنند و تنها با جعل مدرک و هویت‌شان، می‌توانند اعتماد ثروتمندان را جلب کنند. کره‌جنوبی به عنوان کشوری که اقشار ثروتمندش بیشتر در خارج از این کشور زندگی و تحصیل می‌کنند، شناخته می‌شود و از این رو بونگ جون هو، سعی کرده نشان دهد تفکر این قشر که به نوعی در جامعه غربی حل شده‌اند، نسبت به مردم عام کشور خودشان چگونه است.

در فیلم‌های بونگ جون هو، به غیر از به تصویر کشیدن اختلاف طبقاتی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فکری کارگردان، اعتراض به استبداد و اعتراض به استعمار کشورش توسط امریکاست.

جون هو، به عنوان کارگردانی که پیش از این هم فیلم‌هایش مانند خاطرات جنایت، هیولا، اوکجا و… به این استعمار و دخالت‌ها اعتراض کرده و آن را تحقیری برای مردم کشورش و حتی دنیا دانسته، در فیلم «انگل» هم همین راه را طی می‌کند و برای نشان دادن فاصله طبقاتی و اعتراض به وادادگی کشورش به دست امریکا با هنرمندی، این دو مسئله را به هم می‌آمیزد. در صحنه‌هایی که باران تبدیل به سیل می‌شود و خانه کوچک خانواده فقیر را پر می‌کند و در عوض خانه اشرافی روی تپه‌ها بدون هیچ آسیبی باقی می‌ماند و باران روی لذت‌بخش خود را نشان می‌دهد استعاره‌ای از ماهیت یک موضوع با دو اثرگذاری در جامعه‌ای پارادوکسیکال را شاهدیم. فردای سیل، کی وو پسر خانواده که به همراه پدر و خواهرش به کمپ پناه برده‌اند و همراه دیگر فقرا خانه و کاشانه‌شان بر باد رفته، از پدرش می‌پرسد که حالا چه نقشه‌ای دارد و پدر هم در جوابش می‌گوید: برای زندگی نمیشه برنامه‌ریزی کرد، اطرافت رو ببین… پس نیازی به نقشه نیست، اما اینکه بعدش چه اتفاقی میفته مهمه… کشورها نابود یا فروخته میشن و هیچ کس اهمیتی نمیده… می‌فهمی که چی میگم.»

جون هو در فیلم «انگل» سعی کرده خانواده‌ای را به تصویر بکشد که همگی از قابلیت و استعدادهای زیادی برخوردارند، اما به خاطر وضعیت جامعه و رکود اقتصادی نمی‌توانند از توانایی‌ها و استعدادهای خود به درستی استفاده کنند و به همین دلیل هم وقتی خانواده‌ای ثروتمند را می‌بینند که در یک زندگی لوکس و اشرافی غرق هستند، سعی می‌کنند به این خانواده متصل شوند و با این اتصال در واقع بتوانند زنده بمانند و دوام بیاورند. از نقاط قوت فیلم «انگل» لحن طنز و کمدی آن است. در «انگل» هم مانند دیگر فیلم‌های بونگ جون هو، مخاطب از همان ابتدا طنز آشنا و قابل درکی را می‌بیند که قرار است زندگی مصیبت‌بار خانواده و کمی بعدتر جنایت‌های هولناکی را که اتفاق می‌افتد قابل تحمل کند، البته این کمدی تا حدودی سیاه است ولی استفاده هوشمندانه از طنز در این داستان باعث شده که به همان اندازه که مخاطب از نیمه دوم داستان تا انتها نگرانی، ترس و جنایت را می‌بیند در نیمه اول مدام لبخند به صورتش بیاید و به شخصیت‌های داستان علاقه‌مند شود. عنصر طنز در شخصیت‌پردازی‌های داستان هم به خوبی رعایت شده است. از مادر و پدر گرفته تا خواهر و برادر داستان، همگی از جذابیت‌ها و نکات ریز و قابل توجه شخصیتی برخوردار هستند و به خاطر همین هم نشستن پای این روایت برای مخاطب راحت و حتی دوست‌داشتنی می‌شود و این از جادوی نگاه کارگردان است که توانسته میان ژانرها پل بزند و در نهایت هم امضای خودش به عنوان یک کارگردان شرقی را پای کار بزند.

«انگل» فیلمی است که هم خاص می‌پسندد و هم عام با آن ارتباط برقرار می‌کند؛ فیلمی که تجربه‌ای منحصربه فرد و اثری غیرمنتظره است. همه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به شکلی سرگرم‌کننده پیرامون مسئله‌ای جهانی و اساسی حرف می‌زند. «انگل» علاوه بر کسب افتخارات هنری در گیشه هم موفق بوده و چیزی حدود ۹۰ میلیون دلار فروش داشته است و حالا با وجود رقبای سرسختی که امسال به اسکار آمده‌اند، باز هم شانسش بسیار بالاست. باید دید که دغدغه‌های این کارگردان شرقی، چه بازخوردی در اسکار خواهد داشت.

*روزنامه جوان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی آسمان را هم می‌فروشند!


وقتی آسمان را هم می‌فروشند!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تعطیلی دو روزه سینماها و جلسات شورای صنفی نمایش – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سینماهای سراسر کشور به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دو روز تعطیل هستند.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا فرجی (سخنگوی شورای صنفی نمایش)، با اشاره به تعطیلی دو روزه سینماها گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) سینماهای سراسر کشور از ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه هشتم بهمن تعطیل می‌شوند و روز چهارشنبه نهم بهمن کاملا تعطیل خواهند بود.

وی ادامه داد: فعالیت سینماها از روز پنجشنبه ۱۰ بهمن دوباره از سر خواهد گرفت و در طی این دو روز هیچ فیلمی به نمایش درنمی‌آید.

فرجی ادامه داد: شورای صنفی نمایش این هفته و هفته آینده جلسه‌ای برگزار نخواهد کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کریستیز حراج دوبی را لغو کرد/اثر باکیفیتی نبود!


کریستیز حراج دوبی را لغو کرد/اثر باکیفیتی نبود!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازگشت «کیدمن» به شبکه‌ HBO – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نیکول کیدمن در مینی‌سریال جدیدی با «دیوید ای.کلی» نویسنده‌ «دروغ‌های بزرگ کوچک» همکاری کرده است.

به گزارش سینماپرس، «نیکول کیدمن» بهار آینده با مینی‌سریال «درماندگی» (The Undoing) به شبکه‌ HBO بازمی‌گردد. این سریال عنوان تریلر روانشناسانه‌ای به نظر می‌رسد که از رمان «جین هنف کرلیتز» اقتباس شده است.

سریال زندگی شخصیت‌هایی با بازی کیدمن، «هیو گرنت» و «جاناتان فریزر» را بازگو می‌کند که به آرامی در حال گذران روزگار خودند اما مرگی خشن و افشای چند راز زندگی آنها را به سرعت تغییر می‌دهد. گریس پس از آن وقایع هولناک باید زندگی پیشین خود را فراموش کرده و زندگی تازه‌ای برای فرزند و خانواده‌اش بنا کند.

«دیوید ای. کلی» که در «دروغ‌های بزرگ کوچک» (Big Little Lies) با کیدمن همکاری کرد، شورانر مینی‌سریال جدید و «سوزان بیر» فیلمساز دانمارکی به همراه کیدمن، «اسیون گرت» و «سیلیا کستاس» تهیه‌کنندگان اجرایی خواهند بود. این سریال پس از «مدیر شبانه» (The Night Manager) و فیلم «قفس پرنده» (Bird Box) سومین پروژه‌ تلویزیونی پرستاره‌ «سوزان بیر» است.

«درماندگی» دومین سریالی است که پس از «دروغ‌های بزرگ کوچک» توسط استودیوی «بلاسم فیلمز» کیدمن تولید می‌شود. آن سریال که سال گذشته میلادی فصل دومش را روی ایر برد برای کیدمن جایزه‌ی امی بهترین بازیگر زن در مینی‌سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی را به همراه داشت.

به گفته برخی رسانه‌ها کیدمن اخیراً در کنفرانس مطبوعاتی «انجمن منتقدین تلویزیونی» در کالیفرنیا در مورد سریال جدیدش گفت: «جذابیت سریال و چیزی که مرا به سمت آن کشید این است که داستان بسیار پیچیده است و هیچ‌چیز آنگونه که به نظر می‌رسد نیست.»

کلی نیز اضافه کرده بود: «این اثر خاص، مضمون و شرایط سختی که در آن زندگی می‌کنند و به آن خو می‌گیرند مرا جذب کرد… روایت‌های غلطی که همگی آنها در مورد هویت خودشان و همسرانشان ارائه می‌دهند، اینکه چه کسی در زندگی آنها وجود داشته و به وجود آمدن توهمی که به شکلی غافلگیرکننده بر آن پافشاری می‌شود.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نوای «شهر خاموش» کیهان کلهر در «وحدت» پیچید


نوای «شهر خاموش» کیهان کلهر در «وحدت» پیچید

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چهره عجیب «مهران احمدی» در «پایتخت ۶» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: عکسی از مهران احمدی در نقش بهبود که به‌تازگی مقابل دوربین «پایتخت ۶» رفته است، منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، محسن تنابنده، اولین عکس از مهران احمدی که نقش بهبود را در «پایتخت ۶» ایفا می‌کند، منتشر کرد. با خبر درگذشت بهبود فریبا (با بازی مهران احمدی) که به آفریقا سفر کرده بود، این شخصیت از سریال حذف شده بود که در این فصل دوباره به داستان بازمی‌گردد.

فصل ششم مجموعه تلویزیونی «پایتخت»، در ۱۵ قسمت برای پخش در نوروز ۹۹ از شبکه یک سیما ساخته می‌شود.

محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر، مهران احمدی، هومن حاجی عبداللهی، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، سارا و نیکا فرقانی، عطیه جاوید، سلمان خطی، ابوالفضل رجبی، غلامعلی رضایی بازیگران اصلی این سریال هستند.

تصویربرداری فصل ششم مجموعه تلویزیونی «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری، نهم آذر ماه امسال در منطقه شیرگاه مازندران آغاز شد.

مشاهده خبر از سایت منبع