X

بایگانی بهمن 6, 1398

دفتر سینمایی

پرداخت مواجب آقای منتقد برای یک تلاش نافرجام – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس:«امیر پوریا» منتقدی که نقش موثری در تشویق سینماگران برای مشارکت در پروژه تحریم سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر داشت حالا پس از نا کاملی در رسیدن به مقصود خود قرار است به عنوان دستمزد این تلاش نافرجام، همکاری‌هایی را از ترکیه با شبکه ایران اینترنشنال شروع نماید.

به گزارش سینماپرس، یک منتقد فیلم که نقش موثری در تشویق سینماگران در مشارکت در پروژه تحریم سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر داشت، مجموعه همکاری‌هایی را از ترکیه با شبکه ایران اینترنشنال شروع کرده و دور از انتظار نیست در آینده به این شبکه سعودی ملحق شود؛ اقدامی که پس از اجرای این پروژه ناکام دور از انتظار نبود و چنین به نظر می‌رسد قرار است این شبکه محور عملیات روانی علیه ایران در همه عرصه‌ها باشد.

حالا با حضور نرگس آبیار (نویسنده و کارگردان)، تورج اصلانی (کارگردان و مدیرفیلمبرداری)، عباس بلوندی (طراح صحنه و لباس سینما)، فریدون جیرانی (نویسنده و کارگردان)، سعید راد (بازیگر)، محمدمهدی عسگرپور (کارگردان و تهیه‌کننده)، طهماسب صلح‌جو (منتقد)، مازیار میری (کارگردان) سینما، مهدی جعفری (کارگردان و مدیر فیلمبرداری)، روح‌الله حجازی (کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده)، مصطفی رزاق‌کریمی (کارگردان و مستندساز)، فرشته طائرپور (تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس) و هادی مقدم‌دوست (فیلمنامه‌نویس و کارگردان) در ترکیب هیات داوران جشنواره فجر، حالا می‌توان پروژه تحریم مهم ترین رویداد فرهنگی کشور را شکست خورده تلقی کرد.

منتقدی که پشت تحریم جشنواره فیلم فجر بود، به شبکه سعودی می‌رود؟

رویدادی که هیچ فیلمی از آن انصراف نداد و بلیت‌های آن در چند دقیقه نخست عرضه به فروش رفت، از دوازدهم بهمن ماه بدون افتتاحیه آغاز می‌شود و چنین به نظر می‌رسد که با وجود کمپین‌های راه افتاده، عمده بدنه سینما که آثاری در این رویداد و شانسی برای بردن جوایز داشتند، صحنه را ترک نکردند و قرار است همراه با منتقدین و تماشاگران فیلم‌ها را در سینمای ملت به عنوان سینما رسانه‌ها و منتقدین و سینمای چارسو به عنوان سینمای اهالی سینما تماشا کنند. بدین سان اگر اتفاق خاصی در این دوره رخ دهد، صرفاً می‌تواند از سوءمدیریت‌ها در رویدادی باشد که در فاصله چند روز تا برگزاری پوستر ندارد. البته حرف و حدیث‌های دیگری نیز مطرح است، نظیر داورانی که در حال تولید فیلم هستند و مشخص نیست چگونه همزمان هم فیلم‌ها را در کاخ جشنواره تماشا می‌کنند و هم سر صحنه فیلم‌هایشان حضور دارند!؟

در کنار این مسائل، موضوع کلیدی به حاشیه رفتن کمپین تحریم جشنواره بود که «تابناک» شکست خوردن آن را پیش بینی کرده بود و در گزارشی متذکر شده بود، جشنواره فیلم فجر صرفاً کارکرد یک فستیوال هنری را ندارد، بلکه مهم‌ترین ویترین برای رونمایی از فیلم‌ها و بازاریابی از میان تماشاگران عمومی برای اکران عمومیِ پس از جشنواره است و از این منظر، تفاوت معناداری با سایر جشنواره‌های فجر دارد که سطح اهمیت کمتری نزد افکارعمومی دارند.

منتقدی که پشت تحریم جشنواره فیلم فجر بود، به شبکه سعودی می‌رود؟

فیلم‌های سینمایی نیز به عنوان گران‌ترین آثار هنری در عصر حاضر، می‌بایست با بازگشت هزینه تولید همراه شود و امکان عدم نمایش آن شبیه یک تابلوی نقاشی یا یک مجسمه نیست؛ بنابراین حتی اگر یک کارگردان سینما نظیر مسعود کیمیایی، قصد انصراف از حضور در جشنواره فجر را داشته باشد، صرفاً فیلم در حوزه کارگردانی داوری نمی‌شود و سرمایه گذاران فیلم‌های سینمایی اجازه خروج فیلم را نمی‌دهند، چون دارایی‌شان را پای یک فیلم سینمایی گذاشته‌اند و انتظار دارند، سرمایه‌شان در معرض دید عمومی قرار گیرد و هزینه‌های صرف شده بازگردد.

اگر فیلم سینمایی از کیفیت بالایی برخوردار باشد، نمایش فیلم در جشنواره فجر ـ حتی اگر منجر به بردن سیمرغ‌های بلورین نشود ـ یک تبلیغ گسترده برای فیلم به ارمغان به همراه می‌آورد و تجربه نشان داده، تاثیر بسیار چشمگیری در اکران عمومیِ پس از جشنواره و فروش بالای چنین فیلم‌هایی دارد. قاعدتاً صاحبان چنین آثاری، که به دنبال بازگشت سرمایه‌شان هستند، از این فرصت نمی‌گذرند و البته این فیلم‌ها تنها نیستند و با توجه به آنکه جشنواره فجر، تنها فرصت جدی «دیدن شدن» فیلم‌های سینمایی است، از این موقعیت نمی‌گذرند. واقعیت آن است، هرچند بعضاً شاهد موضع‌گیری‌های سیاسی هستیم، تجربه نشان داده تصمیم‌گیری‌ها اقتصادی است.

منتقدی که پشت تحریم جشنواره فیلم فجر بود، به شبکه سعودی می‌رود؟

اکنون دقت این تحلیل و پیش بینی مشخص شده و البته این پیش بینی برای هر شخصی که آشنا به مختصات سینما از جمله امیر پوریا منتقد سینما که نقش کلیدی در تحریک و تشویق سینماگران به انصراف از جشنواره فیلم فجر داشت، واضح و مبرهن بود؛ منتقد سینمایی که در دوران فعالیت در ایران عملکرد نرمال و قابل قبولی داشت اما ظاهراً پس از مهاجرت به ترکیه، این رویکرد متفاوت را در پیش گرفت و علیه جشنواره‌ای که سال‌ها در آن حضور ثابت داشت، موضع گیری کرد.

پوریا به تازگی با شبکه ایران اینترنشنال وابسته به خاندان سعودی همکاری‌اش را آغاز کرده و دور از انتظار نیست که در آینده نزدیک به بریتانیا انتقال داده شود تا برنامه سینمایی را برای این شبکه راه اندازی کند. از این منظر به باور برخی موضع گیری‌های اخیرش بدون اعلام اینکه از ایران رفته، می‌تواند زمینه ساز برای حضور در این شبکه باشد؛ موضوعی که به مرور زمان و در آینده نزدیک مشخص خواهد شد. سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بدون حضور معدودهای چهره‌های تحریمی از جمله این منتقد، با نمایش ۲۸ فیلم بلند داستانی بار دیگر فرصت تماشای بهترین‌های سینمای ایران و بی‌شک همان‌گونه که جشنواره کن، برلین و ونیز به صرف دولتی بودنشان کم‌رونق نمی‌شوند، مهم‌ترین رویداد سینمایی ایران نیز به روال گذشته پیش خواهد رفت.

*تابناک

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«دکواین» رییس جدید «آکادمی گنکور» فرانسه – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دیدیه دکواین به عنوان رییس جدید آکادمی گنکور فرانسه انتخاب شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از فیگارو، دیدیه دکواین در حالی به عنوان رئیس جدید آکادمی گنکور انتخاب شد که گفت مهم‌ترین هدفش این است که به منظور تقویت زبان فرانسوی بتواند به بین‌المللی‌تر شدن این جایزه کمک کند.

در مراسم نهاری که در رستوران دروان پاریس برگزار شد اعضای آکادمی گنکور گرد آمدند تا رئیس جدید این آکادمی را انتخاب کنند.

دکواین که زاده ۱۳ مارس ۱۹۴۵ در بولونی-بیانکور است، جایگزین برنادر پیوو می‌شود. پیوو از یکم ژانویه امسال بازنشسته شد.

رئیس جدید گنکور که نویسنده و فیلمنامه‌نویس است، در دور نخست رأی‌گیری با کسب ۵ رأی انتخاب شد. فرانسواز شاندرنگور موفق به کسب ۳ رأی شد.

دیدیه دکواین و مهمترین جایزه ادبی فرانسه رابطه دیرینه‌ای با هم دارند و این نویسنده سال ۱۹۷۷ و زمانی که ۳۲ سال داشت با رمانی با عنوان «جان هِل» به عنوان برنده جایزه گنکور انتخاب شد. این رمان درباره یک شوینده پنجره در آسمان‌خراش‌های نیویورک بود.

وی از سال ۱۹۹۵ درست در روزی که فرانسواز شاندرنگور به عضویت آکادمی گنکور درآمد، وارد هیأت داوران این آکادمی شد.

این نویسنده ۷۴ ساله فرزند هنری دکواین فیلمساز است. او کارش را به عنوان روزنامه نگار در «فرانس سویی» و «فیگارو» شروع کرد و ازدواج کرده و پدر ۳ فرزند است. یکی فرزندان وی ژولین دکواین نویسنده است.

در زمانی که دکواین هنوز روزنامه‌نگار بود و از سال ۱۹۶۶ رمان نویسی را با رمان «محاکمه یک عشق» شروع کرد و پس از آن ۲۴ رمان دیگر نوشت.

وی از بنیانگذاران انجمن نویسندگان مولتی میدیا هم هست و برای فیلمنامه‌هایش هم شهرت دارد. او با کارگردان‌هایی چون مارسل کارنی، رابرت انریکو، هنری ورنویی و مارون بغدادی همکاری کرده و برای فیلم «خارج از زندگی» جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره فیلم کن را دریافت کرده است.

اما موفقیت بزرگ‌تر وی در تلویزیون بوده که نویسنده شمار زیادی فیلمنامه اقتباسی و غیراقتباسی بوده است. او جوایزی نیز در این زمینه کسب کرده است.

جدیدترین رمان وی با عنوان «دفتر باغ‌ها و برکه‌ها» سال ۲۰۱۷ درباره زنی جوان در ژاپن قرن دوازدهم منتشر شد.

وی ۱۰ عنوان کتاب غیرداستانی نیز در کارنامه دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزیدگان مهرواره عکس بچه‌های اربعین معرفی شدند


برگزیدگان مهرواره عکس بچه‌های اربعین معرفی شدند

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رونمایی از لوگوی فیلم سینمایی «لباس شخصی» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: لوگوی فیلم سینمایی «لباس شخصی» به کارگردانی امیرعباس ربیعی رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، لوگوی فیلم سینمایی «لباس شخصی» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه کنندگی حبیب والی نژاد رونمایی شد.  

این لوگو توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی شده است و اولین نمایش این فیلم سینمایی در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.  

«لباس شخصی» که اثری تاریخی-سیاسی است، به اتفاقات دهه شصت و فعالیت پیچیده حزب توده در ایران می‌پردازد.

در خلاصه داستان لباس شخصی آمده است: بهترین حربه برای ضربه، دوستی است. چون پیچیدگی در سادگی او است. به لباس شخصی‌ها بیشتر شک کن!

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: امیرعباس ربیعی، تهیه‌کننده: حبیب والی نژاد، بازیگران: مهدی نصرتی، توماج دانش بهزادی، مجید پتکی، میلاد افواج، عماد درویشی، مهیار شاپوری، احمد لشینی، شهاب بهرامی، روزبه رئوفی، کیوان محمود نژاد، نجلا نظریان و ماه‌منیر بیطاری. مدیر فیلمبرداری: هاشم مرادی، مدیر صدابرداری: امیر عاشق حسینی، مدیر برنامه‌ریزی: بهمن حسینی، تدوین: مهدی سعدی، مدیر تولید: منصور غضنفری، دستیار اول کارگردان: مهدی سلیمانی، منشی صحنه: سارا عبداللهی، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، طراح چهره‌پردازی: محسن دارسنج، جلوه‌های ویژه بصری: جواد مطوری، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، عکاس: معین باقری، بدلکار: کیوان رضایی دستیار تولید: افشین رئوفی، مدیر تدارکات: بهرام دانایی، مشاور رسانه‌ای: مصطفی بیات.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«فورد در برابر فراری» از نظر صدا اول شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم جیمز منگولد درباره دنیای رانندگی و رقابت‌های اتومبیل‌رانی موفق به کسب جایزه بهترین صدابرداری از جوایز جامعه صدای سینمای آمریکا شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، گروه میکس صدای فیلم «فورد در برابر فراری» به عنوان برنده بخش رقابتی فیلم‌های سینمایی پنجاه‌وششمین دوره جوایز جامعه صدای سینما (CAS) انتخاب شد.

جیمز منگلود کارگردان این فیلم هم در جوایزی که شنبه در مرکز شهر لس‌آنجلس برگزار شد جایزه بهترین فیلمساز این جامعه را از دستان هریسون فورد دریافت کرد.

«فورد در برابر فراری» در کنار فیلم‌های «اد استرا» یا «به سوی ستارگان» با نقش‌آفرینی برد پیت، «۱۹۱۷»، «جوکر» و «روزی روزگاری در هالیوود» همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین میکس صدا شده است.

در ۶سال از ۱۰ سال اخیر، برنده جایزه برتر جامعه صدای سینما موفق شده جایزه اسکار را از آن خود کند. این اتفاق سال پیش هم افتاد و تیم میکس صدای فیلم «بوهیمین راپسودی» موفق به کسب هر دو جایزه شد. پل مسی از تیم میکس «فورد در برابر فراری» در تیم میکس صدای آن فیلم هم حضور داشت.

منگلود در زمان دریافت جایزه خود صحبت‌هایی کرد که با تشویق حضار مواجه شد: «من نمی‌خواهم غوطه‌ورکننده باشم، می‌خواهم برانگیزنده احساسات باشم. نمی‌خواهم کاری کنم مردم اتفاق‌هایی که در کشورشان و دنیا می‌افتد را فراموش کنند. می‌خواهم کاری کنم مردم درباره این اتفاق‌ها فکر کنند، نه اینکه فقط یک دریچه فرار به آن‌ها بدهم.»

تام فلایشمن میکسر صدا برنده جایزه اسکار که همچنین برای فیلم «ایرلندی» از نامزدهای دریافت جایزه جامعه صدای سینما بود، جایزه یک عمر دستاورد حرفه‌ای را از این جامعه دریافت کرد. مارتین اسکورسیزی فردی بود که جایزه را به او داد و فلایشمن گفت «هیچ هدیه بزرگ‌تری از این نمی‌توانم داشته باشم که از خواب بیدار می‌شوم و مشتاق سر کار رفتن هستم چون می‌توانم با این افراد خارق‌العاده کار کنم.»

از دیگر برندگان جوایز جامعه صدای سینما می‌توان به فیلم «داستان اسباب بازی ۴» ساخته دیزنی و پیکسار که برنده جایزه بخش انیمیشن شد و «موج‌سازی: هنر صدای سینمایی» که در بخش مستند برنده شد اشاره کرد. برندگان بخش تلویزیون هم شامل «بری»، «فلی‌بگ»، «چرنوبیل» و «بازی تاج و تخت» می‌شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

داور اولی ها در سودای سیمرغ فجر سی و هشتم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ۹ داور بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر در حالی معرفی شدند که اولا تعدادشان نسبت به دوره‌های قبل افزایش داشته و دوما همگی اولین تجربه داوری خود را در بخش مسابقه سینمای ایران پشت سر خواهند گذاشت.

به گزارش سینماپرس یک خبرگزاری در گزارشی عنوان کرد در دوره‌های گذشته جشنواره فیلم فجر و پس از اعلام اسامی داوران بخش مسابقه سینمای ایران معمولا یکی دو نفر بودند که پیش از آن تجربه داوری جشنواره را داشتند، اما امسال با انتخاب ۹ داور جدید تغییری در رکوردداران داوری جشنواره در بخش سودای سیمرغ هم رخ نمی‌دهد.

همچنین در روزهایی که خبرهای حاشیه‌ای درباره انتخاب داوران منتشر می‌شد با اضافه کردن دو داور دیگر، تعداد آن‌ها به ۹ نفر رسیده است در حالیکه در سال‌های اخیر ۷ نفر بودند.

ضمن اینکه بزرگداشت امسال جشنواره فجر که به نظر می‌رسد تنها بزرگداشت این رویداد باشد، به فریدون جیرانی یکی از داوران بخش سودای سیمرغ اختصاص دارد.  

تا دوره قبل مجید مجیدی با ۶ دوره و رسول صدرعاملی، محمد بزرگ‌نیا و محمد علی نجفی با پنج بار حضور در جمع هیات داوران بخش سودای سیمرغ رکورددار داوری در جشنواره‌ فیلم فجر بودند. منوچهر عسگری نسب، محمد خزاعی، منوچهر محمدی، ‌سید مهدی شجاعی، ‌ محمدباقر کریمیان، فرهاد صبا، ‌محمدرضا هنرمند، محمد داوودی و مجتبی راعی با داوری در چهار دوره در رتبه بعدی قرار دارند.

همچنین از سینماگرانی هم که در سه دوره داور بوده‌اند می‌توان به زنده‌یاد سیف‌الله داد، ابراهیم فروزش، ابراهیم حاتمی‌کیا، زنده‌یاد رسول ملاقلی پور، جواد شمقدری، محمد رجبی، مسعود جعفری جوزانی، کیومرث پوراحمد، ‌احمدرضا درویش، یدالله صمدی، داوود میرباقری، ‌خسرو سینایی، اسفندیار شهیدی، جمال شورجه، ابوالقاسم طالبی، فرامرز قریبیان، جواد طوسی اکبر نبوی، اشاره کرد.

زنده یاد عزت‌الله انتظامی، مهدی حجت، محمد بهشتی، اکبر عالمی، ‌زنده یاد داوود رشیدی، احمدرضا معتمدی، بهروز افخمی، جهانگیر الماسی، ‌ زنده‌یاد نعمت حقیقی، ‌نادر طالب‌زاده، امین تارخ، مجید انتظامی، علی نصیریان و ‌کیانوش عیاری، علیرضا شجاع نوری و عزیز ساعتی، مهدی فخیم‌زاده، ابوالحسن داوودی، کمال تبریزی، شهرام اسدی، ‌ فرشته طائرپور هم تاکنون دو بار داور بخش اصلی جشنواره بوده‌اند.

از کسانی هم که یک‌ بار این مسئولیت را داشته‌اند، به فرهاد فخرالدینی، عزیزالله حمید نژاد، زنده یاد عباس کیارستمی، ‌ شهید سید مرتضی آوینی، زنده‌یاد بابک بیات، هارون یشایایی، سید ضیا هاشمی، کامبوزیا پرتوی، ‌ محمدرضا جعفری‌جلوه، زنده‌یاد مهرداد فخیمی، داریوش مهرجویی، پرویز پورحسینی، شهریار بحرانی، زنده یاد علی معلم، جابر قاسمعلی، مینو فرشچی، علیرضا رییسیان، سید ضیاءالدین دری، مصطفی شایسته و پرویز پرستویی، عبدالله اسکندری و مهتاب نصیرپور می‌توان اشاره کرد که هر کدام یک‌بار داور این دوره بودند.

داوران بخش اصلی سی و هفت دوره جشنواره فیلم فجر در دوران‌های مختلف به شرح ذیل هستند:

در اولین دوره جشنواره‌ی فیلم فجر در سال ۱۳۶۱ بخش اصلی رقابتی نبود.

دوره۲ / مهدی کلهر، مهدی حجت، محمد بهشتی، سینا واحد، اکبر عالمی، محمدعلی نجفی و منوچهر عسگری‌نسب.

دوره۳ / مهدی حجت، محمد خزاعی، سیف‌الله داد، اکبر عالمی و محمدعلی نجفی.

دوره۴ / مجید بهمن‌پور، کمال حاج‌سید جوادی، فرید حاج کریم‌خان، محمد خزاعی، جلال رفیع، مهدی فریدزاده و منوچهر محمدی.

دوره۵ /محمد خزاعی، منوچهر عسگری‌نسب، محمدباقر کریمیان، منوچهر محمدی و سید عطاء‌الله مهاجرانی.

دوره۶ / سیدمحمد بهشتی، محمد خزاعی، کریم زرگر، محمدباقر کریمیان و محمدعلی نجفی. (عضو شورای عالی فرهنگی کشور(.

دوره۷ / محمدرضا بهزادیان، سیف‌الله داد، فرهاد فخرالدینی، ابراهیم فروزش و محمدباقر کریمیان.

دوره۸ / سیف‌الله داد، فرهاد صبا، منوچهر عسگری‌نسب، هوشنگ کامکار و محمدباقر کریمیان.

دوره۹ / ابراهیم حاتمی‌کیا، علیرضا شجاع‌نوری، فرهاد صبا، منوچهر عسگری‌نسب و محمد علی نجفی.

دوره۱۰ / بهروز افخمی، خسرو سینایی، فرهاد صبا، رسول ملاقلی‌پور و پرویز مقدم.

دوره۱۱ / سید مرتضی آوینی، عزت‌الله انتظامی، عزیزالله حمیدنژاد، سید مهدی شجاعی و اسفندیار شهیدی.

دوره۱۲ / سید مهدی شجاعی، جواد شمقدری، عباس کیارستمی، مجید مجیدی و فریدون ناصری.

دوره۱۳ / محمد رجبی، ابراهیم حاتمی‌کیا، خسرو سینایی، جواد شمقدری و ابراهیم فروزش.

دوره۱۴ / مسعود جعفری‌جوزانی، محمد رجبی، خسرو سینایی، جواد شمقدری و نادر طالب‌زاده.

دوره۱۵ / جهانگیر الماسی، محمد رجبی، نادر طالب‌زاده، ابراهیم فروزش و رسول ملاقلی‌پور.

دوره۱۶ / عزت الله انتظامی، کیومرث پوراحمد، احمدرضا درویش، فرشته طائرپور و مجید مجیدی.

دوره۱۷ / احمدرضا درویش، یدالله صمدی، کیانوش عیاری، فرهاد مهرانفر و داوود میرباقری.

دوره۱۸ / شهرام اسدی، محمد بزرگ‌نیا، امین تارخ، کمال تبریزی و نعمت حقیقی.

دوره۱۹ / مجتبی راعی، جواد طوسی، فرامرز قریبیان، رسول ملاقلی‌پور، تورج منصوری، سید ضیاء هاشمی و محمدرضا هنرمند.

دوره۲۰ / جمشید ارجمند، بابک بیات، پرویز پرستویی، کیومرث پوراحمد، نعمت حقیقی، مجید مجیدی و هارون یشایایی.

دوره۲۱ / گلاب آدینه، محمدرضا بزرگ‌نیا، کامبوزیا پرتوی، ‌ محمدرضا جعفری جلوه، رسول صدر عاملی، مهرداد فرید و مهرداد فخیمی.

دوره۲۲ / محمد بزرگ‌نیا، ابوالحسن داوودی، محمد داوودی، مجتبی راعی، سید مهدی شجاعی، مینو فرشچی و علی نصیریان.

دوره۲۳ / حمید دهقانپور، عزیز ساعتی، فرامرز قریبیان، حسین کرمی، منوچهر محمدی، داریوش مهرجویی و محمدعلی نجفی.

دوره۲۴ / پرویز پورحسینی، احمدرضا درویش، سید مهدی شجاعی، فرهاد صبا، رسول‌صدرعاملی، مجید مجیدی و اکبر نبوی.

دوره۲۵ / شهریار بحرانی، محمد داوودی، جواد طوسی، عبدالحمید قدیریان، محمدعلی نجفی، علی نصیریان و محمدرضا هنرمند.

دوره۲۶ / کیومرث پوراحمد، امین تارخ، مسعود جعفری جوزانی، منوچهر محمدی، احمدرضا معتمدی، اکبر نبوی ومحمدرضا هنرمند.

دوره۲۷ / حسن بلخاری، ابراهیم حاتمی کیا، داود رشیدی، محمد سریر، منوچهر شاهسواری، رسول صدرعاملی و مجید مجیدی.

دوره۲۸ / ابوالقاسم طالبی، فاطمه گودرزی، مسعود جعفری جوزانی، اسفندیار شهیدی، ابراهیم فیاض، محسن علی اکبری و سید ناصر هاشم زاده.

دوره۲۹ / جهانگیر الماسی، مجید انتظامی، ابوالقاسم طالبی، جابر قاسمعلی، علی معلم و حسن عباسی.

دوره۳۰ / یدالله صمدی، مجید انتظامی، داوود میرباقری، ابوالقاسم طالبی، احمدرضا معتمدی، داوود رشیدی، علیرضا رئیسیان، اسفندیار شهیدی و جمال شورجه.

دوره۳۱ / رسول صدرعاملی، مهدی فخیم‌زاده، بهروز افخمی، سید داوود میرباقری، سید ضیاءالدین دری، جمال شورجه، مصطفی شایسته.

دوره ۳۲/ فرهاد توحیدی، محمد داوودی، مجتبی راعی، محسن شاه ابراهیمی، پرویز شهبازی، کیانوش عیاری، فرامرز قریبیان و هوشنگ گلمکانی.

دوره ۳۳/مجید مجیدی، عبدالله اسکندری، محمد بزرگ نیا، عزیز ساعتی، علیرضا شجاع نوری، جواد طوسی و مهتاب نصیرپور

دوره ۳۴/ ابوالحسن داوودی،  محمد داوودی،  مجتبی راعی،  سید جمال ساداتیان،  منوچهر شاهسواری،  مهدی فخیم زاده و نیکی کریمی

دوره ۳۵/محمدرضا هنرمند،  شهرام اسدی،  محمدمهدی دادگو،  محمدرضا تخت‌کشیان،  رؤیا نونهالی،  ایرج رامین‌فر و اکبر نبوی

دوره ۳۶/بهرام بدخشانی،  کمال تبریزی،  حسن خجسته،  خسرو دهقان،  رسول صدرعاملی،  فرشته طائرپور و محمدرضا فروتن

دوره ۳۷/ محمد احسانی، محمدعلی باشه آهنگر، محمد بزرگ‌نیا، مهرزاد دانش، پوران درخشنده، ریما رامین‌فر و محمود کلاری.

دوره ۳۸/ نرگس آبیار،  تورج اصلانی،  عباس بلوندی،  رضا پورحسین،  فریدون جیرانی،  سعید راد،  محمدمهدی عسگرپور،  طهماسب صلح‌جو و مازیار میری.

* ایسنا

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«علی طلوعی» رئیس ستاد راهبری علوم شناختی صدا و سیما شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس رسانه ملی در فرایند سلسله انتصبات ناتمام خود در حکمی دکتر علی طلوعی را به سمت رئیس ستاد راهبری علوم شناختی سازمان صداوسیما منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس، رئیس رسانه ملی در حکمی دکتر علی طلوعی را به سمت رئیس ستاد راهبری علوم شناختی سازمان صداوسیما منصوب کرد.

در این حکم آمده است: رسانه ملی به عنوان سازمانی پیشرو و پویا همواره در استفاده از علوم و فناوری‌های نو پیشگام بوده و بهره‌گیری از دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه‌ها و علوم جدید، در همه مراحل تولید و توزیع پیام از اهداف متعالی آن است؛ لذا انتظار دارد برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های علوم شناختی با اتخاذ تدابیر و شیوه‌های مؤثر نسبت به تحقق اهداف و مأموریت‌های ذیل اهتمام جدی داشته باشید:

*تدوین سیاست‌ها و راهبردهای میان مدت و کوتاه‌مدت و برنامه اقدام سازمان در حوزه علوم شناختی؛

*تشکیل ستاد راهبری علوم شناختی و کمیته‌های تخصصی مورد نیاز به عنوان کانون سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، برنامه‌سازی، نظارت و ارزیابی فعالیت‌های سازمان در این زمینه؛

*تقسیم کار، همکاری و ایجاد هم‌افزایی و همگرایی بین بخش‌های صف و ستاد سازمان ضمن طراحی سازوکار لازم برای معرفی حوزه علوم شناختی و رسانه در سازمان و آموزش برنامه‌ریزان و عوامل برنامه‌ساز به منظور بهره‌گیری مؤثر از دستاوردهای این دانش؛

*تعامل اثربخش با مراکز علمی-پژوهشی و صاحب‌نظران فعال و صاحب‌نام حوزه شناختی و رسانه در داخل و خارج کشور؛

*برنامه‌ریزی برای تربیت، آموزش و بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص، متعهد و انقلابی در حوزه‌های مختلف علوم شناختی و رسانه؛

*ایجاد نظام پایش مستمر اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ها و ارائه گزارش‌های مقطعی و ادواری.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

علت تغییرنام«ریست» به «تعارض» شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه کننده «تعارض» که در بخش نگاه نو جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد درباره تحویل نسخه نهایی و تغییر نام فیلم گفت.

به گزارش سینماپرس، سید امیر سیدزاده تهیه کننده فیلم سینمایی «تعارض» به کارگردانی محمدرضا لطفی که در بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره وضعیت این فیلم گفت: شب گذشته ۵ بهمن ماه نسخه نهایی فیلم «تعارض» را تحویل جشنواره دادیم.

وی درباره تغییر نام این فیلم از «ریست» به «تعارض» توضیح داد: شورای پروانه نمایش به ما اعلام کرد که «ریست» کلمه خارجی است پس به همین دلیل اسم فیلم را عوض کردیم و «تعارض» را به عنوان اسم جدید فیلم قرار دادیم.

رضا بهبودی، سودابه بیضایی، محمد صدیقی مهر، پریسا محمدی، حامد رحیمی نصر و رقیه افشین پور بازیگران فیلم «تعارض» هستند.

دیگر عوامل «تعارض» عبارتند از نویسنده و کارگردان: محمدرضا لطفی، تهیه‌کننده: سیدامیر سیدزاده، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، طراح صحنه و لباس: افسانه صرفه جو، طراح گریم: پدرام زرگر، صدابردار: علی گراکویی، تدوین: بابک قائم، جلوه های ویژه بصری: احمد امدادی، صداگذاری: حسین قورچیان، موسیقی: حمید یراقچیان، مدیر تولید: محمد سیدزاده، جانشین تولید: حامد آزادی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: مرجان بقایی، اصلاح رنگ: سامان مجد وفایی، گرافیست: علی قدیمی، عکاس: رامونا میریان، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی: میثم محمدی، سرمایه گذاران: سیدامیر سیدزاده، امیرحسین فرح بخش.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هیأت داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر۳۸ معرفی شدند/ هیاتی شکل گرفته از ترکیبی ناهمگون! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با حکم دبیر جشنواره، اعضای هیأت داوران بخش «سودای سیمرغ» سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند. هیاتی که ناهمگونی آن کاملا محسوس است و به نظر می رسد نشانی از عجز مدیریت جشنواره در شکل دهی تیم داوری سودای سیمرغ است!

به گزارش سینماپرس،  نرگس آبیار نویسنده و کارگردان سینما،  تورج اصلانی کارگردان و مدیرفیلمبرداری سینما،  عباس بلوندی طراح صحنه و لباس سینما،  رضا پورحسین مدیرفرهنگی،  فریدون جیرانی نویسنده و کارگردان سینما،  سعید راد بازیگر سینما،  محمدمهدی عسگرپور کارگردان و تهیه‌کننده سینما،  طهماسب صلح‌جو منتقد سینما و مازیار میری کارگردان سینما، ۹ داوری هستند که امسال آثار بخش «سودای سیمرغ»  را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

این داوران با حکم «ابراهیم داروغه‌زاده» دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر،  ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ را داوری خواهند کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزیدگان مهرواره عکس بچه‌های اربعین معرفی شدند


برگزیدگان مهرواره عکس بچه‌های اربعین معرفی شدند

مشاهده خبر از سایت منبع