رونمایی از پوستر سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر – اخبار سینمای ایران و جهان
سینماپرس: امروز در نشست خبری سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر از پوستر آن رونمایی شد.
به گزارش سینماپرس این پوستر توسط حمیدرضا بیدقی طراحی شده است.
سینماپرس: امروز در نشست خبری سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر از پوستر آن رونمایی شد.
به گزارش سینماپرس این پوستر توسط حمیدرضا بیدقی طراحی شده است.
سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان متعهد سینمای ایران میگوید که مدیران سینمایی کشور جز نوک بینی خود و تعدادی فیلمساز معمولی که گرهی از کشور نمیگشایند، چیز دیگری را نمیبینند!
به گزارش سینماپرس، «حمید بهمنی» سینماگر شناختهشده جریان هنر انقلاب اسلامی است؛ وی متولد ۱۳۳۹ در شیراز و فارغالتحصیل رشته کارگردانی از دانشگاه هنر است. از جمله آثار سینمایی این کارگردان باسابقه سینمای ایران میتوان به ساخت فیلمهایی چون «آن مرد آمد»، «گلوگاه شیطان»، «گامهای شیدایی» و… اشاره کرد.
اکنون در آستانه برگزاری سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر، به سراغ این سینماگر برجسته کشور رفتیم و به بررسی کارکرد و شأن جشنواره فیلم فجر از منظر این هنرمند پرداختیم. به نظر میرسد جشنواره فیلم فجر پس از گذشت سیوهفت دوره از برگزاری خود، هنوز به جشنوارهای استراتژیک، هدفمند و پیشبرنده آرمانهای فجر انقلاب اسلامی تبدیل نشده است.
در ادامه گفتگو با این کارگردان سینما را می خوانید:
نقش مدیران فرهنگی و سینمایی کشور را در ترقیم وضعیت کنونی چگونه ارزیابی میکنید؟
متأسفانه اغلب مدیران فرهنگی و سینمایی ما در وضعیتی قرار دارند که جز نوک بینی خود و تعدادی فیلمساز معمولی که هیچ مشکلی از مشکلات کشور را حل نمیکنند، چیز دیگری را نمیبینند! همین سریال معروف «گاندو» را که چندی پیش از تلویزیون پخش شد را تصور کنید؛ «گاندو» سریالی بود که رفتاری استراتژیک را در حوزه سریالهای تلویزیونی از خود بر جای گذاشت و دیدید که تا چهسان نافذ و مؤثر بود؛ متأسفانه شما ببینید در رسانه ملی چه بودجههای هنگفت و کلانی به هدر میرود اما آثاری استراتژیک در قامت «گاندو» که دارای ضریب نفوذی مثل ضریب نفوذ این سریال هستند، به ندرت ساخته میشوند؛ وجود و امتداد چنین وضعیتی در سینمای ما به این خاطر است که غالب مدیران رده بالای حوزه فرهنگ و هنر ما ایده، اندیشه و دغدغههای استراتژیک ندارند که بخواهند به سراغ سفارش و ساخت چنین آثاری بروند.
اُسکار برای ما نان و آب نمیشود
پس با این اوصاف، میتوان اینطور نتیجهگیری کرد که سینمای ایران تا پیش از روی کار آمدن دولت اصلاحات، سینمایی همسو و همگام با آرمانهای فجر انقلاب اسلامی بود؛ درست است؟
بله بدون شک همینطور است؛ سینمای ما پیش از آغاز دوران اصلاحات، سینمایی پاک بود و کل دنیا سینمای ما را به عنوان سینمایی پاک میشناخت؛ اما اکنون دیگر کسی در دنیا ما را با این عنوان نمیشناسد؛ غالب فیلمهای ایرانی که به جشنوارههای خارجی راه پیدا کرده و ضریب میگیرند، فیلمهایی سیاهنما و در نقطه مقابل آرمان انقلاب اسلامی هستند؛ اینها فیلمهاییاند که بر علیه اندیشه انقلاب اسلامی قد علم میکنند؛ شما همین دو فیلمی که در اسکار تحویل گرفته شدند را ببینید؛ کدام یک از آنها با آرمانهای انقلاب اسلامی همسو و همداستان بودند؟ جشنوارههای خارجی هم به خوبی از این وضعیت نابهسامان سینمای ایران سوءاستفاده کرده و سینماگران ما را میخرند و در مسیری که خود میخواهند، هدایت میکنند؛ آقایان بدانند که اسکار برای ما نان و آب نمیشود؛ باید اندیشه نو و تازهای را به سینما تزریق کرد؛ من مشکلی با فیلم ساختن اینگونه افراد ندارم؛ اتفاقاً میگویم آنها هم در این فضا باشند و فیلمشان را بسازند؛ اما اگر قرار است آنها بسازند، ما هم باید بسازیم؛ چرا باید امثال آقای شهریار بحرانی و بسیاری از هنرمندان تراز اول و متعهد انقلاب اسلامی سالها خانهنشین باشند؟ چرا بنده باید برای ساخت یک فیلم سینمایی ۸ سال بدوم و همچنان راه به جایی نبرده باشم؟ بارها پیشنهاد ساخت کمدیهای سخیف و سطحی به من شده است اما هرگز چنین کاری را نپذیرفتهام؛ چراکه باور دارم بچههای انقلاب باید فیلمهای انقلابی بسازند؛ باید به دنبال تحقق مطالبات بر زمین مانده حضرت آقا در فضای فرهنگ، هنر و سینما باشند؛ باید شهید سلیمانیها را محور و دستمایه ساخت فیلمهای سینمایی خود قرار دهند؛ میلیونها شهید در این کشور داریم که جان خود را در راه آرمان مقدس انقلاب اسلامی فدا کردند؛ آیا این اتفاق ناچیزی است؟ آیا چنین اتفاق عظیمی ارزش این را ندارد که فیلمهای سینمایی متناسب با چنین موضوعاتی بسازیم؟ این وضعیت سینمای ماست و نمیدانیم برای برونرفت از آن چه باید بکنیم.
«گامهای شیدایی» را خفه کردند!
آخرین فیلم شما که بر پرده سینما اکران شد، فیلم سینمایی «گامهای شیدایی» بود؛ ظاهراً این فیلم با وجود آنکه فیلمی دغدغهمند و استراتژیک به شمار میآمد، در آن مقطع با برخورد مناسبی مواجه نشد و آنگونه که باید و شاید دیده نشد؛ کمی هم در این باره صحبت کنیم.
ما در سال ۹۱ فیلمی استراتژیک به نام «گامهای شیدایی» ساختیم؛ در مقطعی که داعش هنوز به معنای واقعی و رسمی شکل نگرفته بود اما ریشههای شکلگیری آن در حال رشد بود؛ حرف ما در آن فیلم این بود که عملکرد آمریکا در منطقه، بهویژه در عراق و سوریه ناظر به سازماندهی و هدایت گروهکهای تروریستی است؛ ما برای اولین بار در فیلم «گامهای شیدایی» به این واقعیت اشاره کردیم و تا پیش از آن کسی با چنین صراحتی درباره این واقعیت حرفی نزده و هشدار نداده بود؛ فکر میکنید چه اتفاقی برای آن فیلم افتاد؟ بیش از ۵ سال فیلممان را اکران نکردند؛ هرکجا که میرفتیم جلوی فیلم را میگرفتند؛ البته مدعی نیستم که فیلم ما فیلمی کامل و بی نقص بود؛ خیر؛ نقص و ضعف هم داشت اما در عینحال فیلمی استراتژیک بود و حرف تازهای برای گفتن داشت؛ این فیلم در آن مقطع شدیداً بایکوت شد؛ در جشنواره فیلم فجر که برخورد مناسبی با آن نشد؛ در اکران نیز اگرچه به عنوان فیلم سرگروه انتخاب شد اما هرگز امکاناتی که در اختیار فیلمهای سرگروه قرار میگیرد در اختیار «گامهای شیدایی» قرار نگرفت؛ من در روز نخست اکران به سینمای سرگروه مراجعه کردم و دیدم برای فیلم ما پلاکارد تبلیغاتی که نزدهاند هیچ، پوسترمان را هم نصب نکردهاند! از متصدی سینما سؤال کردم که چرا فیلم «گامهای شیدایی» را اکران نمیکنید!؟ وی پاسخی سربالا به من داد؛ بلافاصله با پخشکننده فیلم تماس گرفتم و ماجرا را برایش شرح دادم اما باز هم راه به جایی نبردیم. میخواهم بگویم که در آن مقطع فیلم استراتژیک ما را خفه کردند! چرا باید چنین شرایطی بر سینمای ما حاکم باشد؟ وقتی اجازه پخش و دیده شدن چنین فیلمهایی را به ما نمیدهند، مجبوریم در خانه بنشینیم و اصطلاحاً منزوی و خانهنشین شویم. اکنون ۷ سال(از سال ۹۱ تا کنون) است که نتوانستهام وارد سینما شوم و شرایط برای حضور امثال ما مهیا نیست؛ به هر راهی که میروم درها بسته است! در عینحال، حاضر نیستم به ساخت فیلمهای اجتماعی سیاهنما و طنزهای سخیف و میانمایه تن دهم؛ وضعیت کنونی سینمای ایران به گونهای است که ما باید خانه نشین باشیم و لائیکها در وسط میدان باشند و به راحتی از بودجه دولت، امکانات بیتالمال و برخی شبکههای رسانه ملی برخوردار شوند و فیلمها و سریالهایی را بسازند که یک ارزن هم ارزش ندارند؛ فیلمهایی که هرگز در راستای پیشبرد آرمانهای انقلاب اسلامی گامی رو به جلو برنمیدارند وکوچکترین تأثیر مثبت فرهنگی نیز در میان آحاد جامعه بر جای نمیگذارند. جالب است همانهایی که سالها از امکانات دولتی و بودجه بیتالمال برای ساخت آثارشان استفاده کردند، دست به تحریم سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر زدند!
برخی خیال میکنند رسالتمان در قبال سینمای استراتژیک به پایان رسیده است
در پایان گفتوگو اگر نکته قابل ذکری باقی مانده است، بفرمایید.
ما پای آرمانهای والای این نظام مقدس و انقلاب اسلامی قسم خوردیم؛ در هر شرایطی پای این قسم خواهیم ایستاد و هرگز حاضر نخواهیم بود گامی در راستای نقض و تضعیف آرمانهای رفیع انقلاب اسلامی برداریم. اگر مثل سردار سلیمانیها نبودند، معلوم نبود که اکنون چه بلایی بر سر کشور و امنیت ملی ما میآمد؛ شهید بزرگی مثل سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی خون پاک خود را در راه حفظ آرمانهای انقلاب اسلامی هدیه کرد و همه جهان را بر هم ریخت؛ اما متأسفانه غالب سلبریتیهای ما به استثنای تعدادی اندک در این باره سکوت کردند و هیچ واکنشی از خود نشان ندادند؛ اما در مقابل دیدید که همین سلبریتیها در واکنش به اشتباه سهوی هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری اوکراین چگونه به جوش و خروش افتاده و خود را به آب و آتش زدند و سرانجام محصول کنششان این شد که جشنوارههای هنری فجر را تحریم کنند. از شما میخواهم که دعا کنید عمرمان کفاف دهد و بتوانیم مطالبات استراتژیک و بر زمین مانده انقلاب اسلامی، شخص حضرت آقا و شهدای عظیمالشأنمان را بر پرده سینما به تصویر بکشیم. وقتی آقای حاتمیکیا فیلم «به وقت شام» را ساخت، این تصور در میان عدهای ایجاد شد که دیگر رسالتمان نسبت به سینمای استراتژیک ادا شده و پایان رسیده است؛ حال آنکه هرگز اینگونه نیست و تازه در آغاز راه هستیم. چطور برخی سینماگران ما مدام به ساخت فیلمهای سخیف و سیاهنمایانه خود ادامه میدهند و کسی در واکنش به آنها نمیگوید بس است و دیگر رسالتتان به پایان رسیده است؛ اما در مقابل به فیلمسازان استراتژیک میتازند که بس کنید؛ تا کی میخواهید فیلمهایی از این دست بسازید!؟
*تسنیم
سینماپرس: سومین دوره طرح «سیمرغ و پروانهها» همزمان با سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سراسر کشور به اجرا درمیآید.
به گزارش سینماپرس، در ادامه روال سالهای اخیر جشنواره فیلم فجر، امسال هم بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت سازمان سینمایی، مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها، جشن «سیمرغ و پروانهها» را در نوبت صبح سینماهای نمایش دهنده فیلمهای سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر، در سراسر کشور برگزار میکند.
خلق فرصت برای دسترسی کودکان و نوجوانان کشور به فیلمهای مورد علاقه خود همزمان با جشنواره فیلم فجر و نمایش این فیلمها در سراسر کشور با همراهی هنرمندان سینمای کودک و نوجوان از جمله اهداف طرح «سیمرغ و پروانهها» ست.
در این طرح فیلمهای برگزیده جشنواره بینالمللی کودکان و نوجوانان برای مخاطبان جشنواره فیلم فجر روی پرده خواهد رفت.
بر اساس این خبر، در سومین دوره از اجرای طرح «سیمرغ و پروانهها» ترتیب نمایش فیلمها در ساعت ۱۰ صبح در برخی از سینماهای جشنواره در تهران و سینماهای میزبان جشنواره در سراسر کشور بدین شرح خواهد بود:
سه شنبه ۱۵بهمن: فیلم «قطار آنشب» [برنده پروانه زرین بهترین فیلم کودک از جشنواره سیودوم کودکان و نوجوانان]چهارشنبه ۱۶بهمن: فیلم «۲۳نفر» [برنده پروانه زرین بهترین فیلمنامه و فیلم بخش ملی و پروانه زرین بهترین کارگردانی بخش بینالملل از جشنواره سیودوم کودکان و نوجوان و سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی جشنواره فیلم فجر]شنبه ۱۹بهمن: فیلم «کاتی و ستاره» [برگزیده جشنواره سیودوم کودکان و نوجوان]یکشنبه ۲۰بهمن: فیلم «منطقه پرواز ممنوع» [برنده پروانه زرین بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره سیودوم کودکان و نوجوان]دوشنبه ۲۱بهمن: «تورنادو» [از فیلمهای پرمخاطب جشنواره سیودوم کودکان و نوجوان]طرح «سیمرغ و پروانهها» در سالنهای تهران راگا، کیان، تماشا، فجر اسلامشهر، زندگی، ماندانا، باغ کتاب و سالنهای جشنواره در مراکز استانها اجرا خواهد شد.
سینماپرس: آثار حاضر در بخش «به علاوه فجر» از امروز پنجشنبه ۱۰ بهمن ماه آغازگر اجراهای سی و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر هستند.
به گزارش سینماپرس، اجراهای سی و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر از عصر روز پنجشنبه ۱۰ بهمن با روی صحنه رفتن سه نمایش در بخش «به علاوه فجر» آغاز میشود.
براین اساس در روز پنجشنبه ۱۰ بهمن، نمایش «چنگار» به کارگردانی علی بیگدلی ساعت ۱۷ در تماشاخانه شانو اجرا میشود.
نمایش «مردی که…» به کارگردانی رضا مولایی هم ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه دیوار چهارم اجرا میشود و «مرگ در میزند» اثر شاهین رمضانی در این روز ساعت ۱۹ در تماشاخانه ایران تماشا روی صحنه میرود. همچنین اجرای نمایش محیطی «بیا جلوتر» به کارگردانی سجاد باقری از روز پنجشنبه ۱۰ بهمن آغاز و تا ۲۰ بهمن ماه هر شب ساعت ۲۱ در عمارت نوفل لوشاتو صورت میگیرد.
اجرای آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر صحنهای و خیابانی نیز از روز شنبه ۱۲ بهمن ماه آغاز میشود و آثار بخش رادیوتئاتر هم از روز سه شنبه ۱۵ بهمن ماه در تالار رودکی به صحنه میروند.
سی و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در بخشهای تئاتر ملل، مسابقه تئاتر صحنهای، نمایشهای خیابانی، دیگرگونههای اجرایی، رادیوتئاتر، به علاوه فجر، مسابقه و نمایشگاه عکس، پوستر و سایر اقلام تبلیغاتی تئاتر و پنجمین بازار بینالمللی هنرهای نمایشی برگزار میشود.
سی و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا ۲۱ بهمن در تهران در حال برگزاری است.
سینماپرس: شبکه بین المللی پرس تی وی میتواند با ایجاد سوالات متعدد و بیان پاسخهای مناسب برای آن در برابر جنگ روایتهایی که آمریکاییها به راه انداختهاند، مقابله قابل قبولی داشته باشد.
به گزارش سینماپرس، رسانهها نقشی اساسی در آگاهی بخشی به ملتها یا اغفال آنها دارند و این تاثیر میتواند اثری به مراتب مهمتر را موجب شود که آن حرکت یک کشور در مسیر امنیت یا ورود به دنیای ناامنی مانند جنگ است. پس خوب است نگاهی گذرا به وضعیت مدیریت ادراک مردم در کشورهای غربی و ابزار مقابله با آن داشته باشیم.
یکی از تاکتیکهای رسانههای غرب این است که اجازه تفکر و بررسی تحلیلی به مردم آمریکا و اروپا نمیدهند؛ برای مثال اگر این سوال برای یک آمریکایی یا انگلیسی پیش آید که ما واقعا در عراق چه میکنیم یا چرا بیست سال است که در افغانستان میجنگیم یا این جنگ کی تمام میشود؟ و مهم تر از همه این که با تحقق چه هدفی ما میتوانیم از غرب آسیا خارج شویم؟ در این شرایط «تاکتیک مدیریت ادراک» توسط دولتهای آمریکا و انگلیس به دقت اجرا میشود تا ملتهای جهان به ویژه مردم ایالات متحده را بپیچانند. اما چگونه؟
سوالاتی که پاسخ را میکشد
زمانی که سوالات فوق در جامعه آمریکا مطرح شود مدیریت ادراک شروع شده و به جای پاسخ سوالات جدیدی را مطرح میکند تا مانع از کاوش مردم برای رسیدن به پاسخ شوند. مواردی از این دست؛ آیا شما با کشته شدن صدام مخالفید؟ آیا شما از سلاحهای کشتار جمعی صدام حمایت میکنید؟ قطعا کسی از صدام یا بن لادن در میان مردم غرب حمایت نمیکند یا اگر هم آنها رادوست بدارد اعلام نمیکند. پس همه ساکت میشوند.
به همین روال ادامه میدهند و سوالاتی اغفالگر مطرح میکنند؛ آیا شما از سلاحهای کشتار جمعی عراق حمایت میکنید؟ آیا خطر تروریسم و تکرار ۱۱ سپتامبر را نمیفهمید؟ آیا شما طرفدار تروریسم هستید؟ پس باید به عراق و افغانستان یورش ببریم و با این حیله جوانان بدبخت آمریکایی به منطقه ما بیایند و برای اهدافی واهی مانند سلاحهای کشتار جمعی صدام که هرگز یافت نشد، مردم را بکشند و خود نیز کشته شوند. بدون آنکه سودی ببرند یا خطری از خانواده شان دفع شود.
قطعا این سوالات برای ساکت کردن مخاطبان و جلوگیری از روشنگری است تا در میان مردم کشورهای غربی مخالفتی با سیاستهای کاخ سفید به یک جریان تبدیل نشود.
اینجاست که پرس تی وی میتواند به خوبی به یاری مردم جهان شتافته و با تاکتیک شیطانی مدیریت ادراک مقابله کند اما چگونه؟ این شبکه کافیست سوالات روشنگرانه را مکرر مطرح کند تا افکار عمومی مخاطبان آمریکایی به دنبال آن در جست و جو باشد. اگر این حس کاوش در آنها بیدار شود به راحتی می توانند درک کنند که چگونه توسط کاخ سفید چند دهه است که اغفال شده اند.
روشنگری پرس تی وی مقابل اغفالگری رسانههای غربی
پرس تی وی در برنامههای متعدد که به کشور آمریکا و سیاستهای کاخ سفید میپردازد این سوالات را مطرح میکند؛ سلاح کشتار جمعی که در عراق یافت نشد و بن لادن و داعش هم که از میان رفتند. پس چرا آمریکا همچنان در غرب آسیا لانه کرده است؟ کدام تهدید موجب میشود مردم این منطقه را آماج این حملات قرار دهند؟ بعد از نابودی داعش و صدام چرا همچنان آمریکا در عراق است؟
آنچه به خوبی در پرس تی وی به نمایش در میآید این است که مردم آمریکا را متوجه منابع تهدید واقعی کشورشان کند. به بیان دیگر کسانی که امنیت غرب را در خطر افکندهاند نه در غرب آسیا بلکه در کاخ سفید هستند و سیاستهایی که عامل کشتار در داخل مرزهای آمریکاست.
شبکه پرس تی وی با استفاده از رسانههای اجتماعی میتواند مردم آمریکا را متوجه آمار درست کند و این سوال را بر فکر آنها متبادر کند که اصولا آمریکاییها چرا باید از غرب آسیا تهدید شوند زمانی که کودکان اسلحه به دست آمریکایی همکلاسیهای شان را میکشند و کسی هم اعتراض نمیکند.
نکته دوم این است که اگر سلاحهای خطرناکی در منطقه ما باشد که به خاطر احتمال وجودش این همه جنگ راه انداختهاند چرا با روسیه یا چین چنین نمیکنند؟ مگر نمیدانند که روسیه، هند، کره شمالی و چین دارای انبارهایی از سلاحهای اتمی، نوترونی و هیدروژنی آماده پرتاب هستند؟ مشخص است که موضوع تهدید شدن مردم آمریکا وجود خارجی ندارد. بلکه موضوع تلاش غرب برای ایجاد سلطه بر مولفههای انرژی و نیز راهگذرهای مهم دریایی است که میتواند غارت کشورها را تسهیل کند. پس امنیت مردم آمریکا در غرب آسیا تهدید نمیشود که نیازی به حضور ارتشهای غربی باشد.
پرس تی وی میتواند در ادامه روشنگری خود اثبات کند که اگر آمریکا در منطقه ما نباشد، قطعا سلطه جهانیاش را از دست خواهد داد. جهانی سازی که هیچ، حتی باقی ماندن عنصر سلطه آمریکا بر اقتصاد جهان با دلار و بورس نیویورک متکی به حضور در غرب آسیا به ویژه خلیج فارس است.
این مولفه تنها برای سرمایه سالاران آمریکا دارای اهمیت است و الا این مردم ایالات متحده هستند که با مالیات خود هزینه سودجویی دولت و سرمایه داران غربی را تامین میکنند. آنچه مردم آمریکا و انگلیس میتوانند در صفحه پرس تی وی به تماشا بنشینند این است که بودجهای که باید خرج آموزش، درمان، مسکن و کمک به اقشار ضعیف جامعه شود صرف جنگ افروزی و دشمن تراشی کاخ سفید در مسیر توسعه طلبی و یاغی گری میشود. این که هیچ جوانان فریب خورده غرب باید جانشان را هم در مسیر سودجویی بی حد و مرز سرمایه سالاران غربی فدا کنند.
اکنون میتوان دریافت که چرا مانع از اطلاع رسانی پرس تی وی میشوند؟ این شبکه چه نکتهای را بیان میکند که همه رشته های آنها را پنبه کرده و مجبور میشوند به این صورت عصبی دسترسی مردم کشورهای اروپا و آمریکا را حتی به صفحات شبکه پرس تی وی در فضای شبکههای اجتماعی قطع کنند. به راستی این واکنش نشانه چیست؟
*آنا
سینماپرس: برنامه «نمای نزدیک» شبکه نسیم امشب ۱۰ بهمن به نمایش پشت صحنه فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» اختصاص پیدا کرده است.
به گزارش سینماپرس، پشت صحنه فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار امشب پنجشنبه ۱۰ بهمن روی آنتن می رود.
این فیلم به نویسندگی مرتضی اصفهانی، نرگس آبیار و تهیهکنندگی محمدحسین قاسمی محصول سال ۱۳۹۷ است که در قالب برنامه «نمای نزدیک» ساعت ۱۹ از شبکه نسیم پخش خواهد شد.
برنامه «نمای نزدیک» هر بار پشت صحنه یکی از فیلم های سینمای ایران و یا برخی از سریال ها را نمایش خواهد داد.
علاقمندان می توانند باز پخش این برنامه را ساعت یک بامداد، ۹صبح و ۱۵ روز بعد تماشا کنند.
سعید الهی، کارشناس فرهنگ و رسانه در توییتی نسبت به سخنان قابل تامل ابراهیم داروغه زاده در نشست خبری جشنواره فیلم فجر و بالاخص بیان وی مبنی بر اینکه همه اعضای تیم داوری انقلابی می باشند! واکنش نشان داد و از اهالی رسانه خواست تا مبانی اولیه انقلاب اسلامی را به آقای دبیر آموزش دهند.
به گزارش سینماپرس، سعید الهی در توییت خود نوشت:
ای کاش رسانه های مطالعه گر و دلسوز، شاخص های انقلابی گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن را که بارها توسط رهبری تبیین شده است را به دبیر جشنواره فیلم فجر یادآوری می کردند تا این مفهوم بسیار مهم لوث نشود!
سینماپرس: تهیه کننده فیلم «آن شب» تاکید کرد مشکلی با درجه بندی سنی فیلم برای حضور در جشنواره ملی فیلم فجر ندارد.
به گزارش سینماپرس، محمد درمنش تهیه کننده فیلم سینمایی «آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری که در دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد به صبا گفت: نسخه نهایی «آن شب» ۲ روز پیش تحویل جشنواره داده شد.
وی درباره محدودیت سنی که برای «آن شب» در نظر گرفته شده است، توضیح داد: به نظر من کار خیلی خوب و درستی انجام دادند چون بعضی از ژانرها مناسب تمامی سنین و زیر ۱۲ سال نیست و این اتفاق کار بسیار درستی بوده است.
درمنش در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا نگران تاثیرگذاشتن محدودیت سنی بر آرای مردمی نیستید، گفت: اصلا نگران همچین موضوعی نیستیم.
فیلم «آن شب» داستان یک زوج ایرانی ساکن امریکا را روایت می کند که در هتلی محبوس شده در حالی که نیروهای بیگانه ای آن ها را وادار می کنند تا با رازهایی که از هم پنهان کردهاند روبهرو شوند و …
شهاب حسینی، امیرعلی حسینی، آرمین مهر، گلبرگ خاوری، علی کوششی، لی لی ویکی، جرج مگوایر، الستر لیتم، مایکل گرم و جیا مورا و بازیگر خردسال لیلا گرگانیان بازیگران «آن شب» هستند.
سایر عوامل فیلم عبارتند از کارگردان: کوروش آهاری، نویسنده: کوروش آهاری، میلاد جرموز، تهیه کنندگان: محمد درمنش، الکس بروتو، جفری الارد و شریل استارولاکیس، مجری طرح: محسن درمنش، شریل استارولاکیس، مدیر فیلمبرداری: مازیار مکانی، طراح صحنه: جنیفر دهقان، طراح لباس: مریم راسخ، مدیر تولید: مایکل زمپینو، طراح گریم: بابک اسکندری، مدیر صدابرداری: ارمین کارباف، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: محمد مطلق، منشی صحنه: ژولیت نیکوغاسیان، عکاس: نیاز پرورش.