X

بایگانی بهمن 17, 1398

دفتر سینمایی

ارزیابی فیلم‌های فجر۳۸ با رویکرد فرهنگ کار و رونق تولید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هنر توانسته در قالب‌های مختلف خیلی جلوتر و قوی‌تر از سمینار، سخنرانی، کارگاه و… عمل کند. به نظرم ما هم می‌توانیم در حوزه ماموریت خودمان در وزارتخانه بهتر از قبل از مقوله هنر استفاده کنیم.

به گزارش سینماپرس، ابراهیم صادقی‌فر، معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: حوزه هنر امروزه خیلی مهم‌تر از قبل در همه بخش‌ها ایفای نقش می‌کند، از بخش‌های تربیتی گرفته تا بخش‌های اقتصاد و تولید. همه اندیشه‌ها امروز در قالب هنر حمل و نقل می‌شود.  

او ادامه داد: هنر توانسته در قالب‌های مختلف خیلی جلوتر و قوی‌تر از سمینار، سخنرانی، کارگاه و… عمل کند. به نظرم ما هم می‌توانیم در حوزه مأموریت خودمان در وزارتخانه بهتر از قبل از مقوله هنر استفاده کنیم.

صادقی‌فر با اشاره به حضور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش تجلی اراده ملی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: امسال از طرف محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) به دکتر سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) پیشنهاد دادیم که با رویکرد  «فرهنگ کار و رونق تولید» فیلم‌ها را داوری کنیم که از این ایده استقبال شد.

او ادامه داد: این در حقیقت یک شروع است. ما نمی‌خواهیم اینجا بایستیم و می‌خواهیم از سال آینده سوبسید یا جایزه‌ای قرار دهیم که هنرمندان بیشتر به مقوله بهره‌وری و مباحث اجتماعی بپردازند.

صادقی‌فر اضافه کرد: ما سعی می‌کنیم از سال آینده پرطمقراق‌ حرکت کنیم ضمن اینکه مصمم هستیم از زبان‌های دیگر هنر استفاده کنیم. فکر می‌کنم سال آینده حرف‌های خوبی برای گفتن داشته باشیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بیان کرد: خواهش و درخواست من از اهل فرهنگ و هنر این است که به مباحثی بپردازند که باعث می‌شود در جامعه، کار و تولید دیده شود. شاید برخی فیلم‌ها خیلی زیبا باشند اما فقط قشر خاصی را در بر بگیرند. درخواست من از اهل هنر این است که بیشتر به این مبحث توجه کنند و ما هم در حد توان، سعی می‌کنیم به آن‌ها کمک کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«خرچنگ خانگی…» با انتخاب ۷۰ هنرمند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با رأی ۷۰ چهره و هنرمند تئاتر، ۳ پوستر برای نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی انتخاب شد.

به گزارش سینماپرس، نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو» جدیدترین اثر ابراهیم پشت کوهی با حضور اصغر همت، ناهید مسلمی، غلامرضا فرج زاده، ایمان اشراقی، مسیح کاظمی، منصور صوفی، گاتا عابدی، نیما سید موسوی، علاوه بر اجرا در بخش رقابتی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و از ۲۳ بهمن در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر نیز به صحنه می‌رود.

با ایده کارگردان نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو»، حامد رسول آبادی چند پوستر را برای این اثر نمایشی طراحی کرد که از این میان، ۳ پوستر با رأی و نظر هنرمندان و چهره‌های شناخته شده هنری به عنوان پوسترهای «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه ها خانه می‌کند اتللو» انتخاب شدند.

هنرمندانی که در انتخاب پوسترهای این اثر نمایشی نظر خود را ارائه دادند عبارتند از:

بهمن فرمان آرا، الهام کردا، رویا نونهالی، علی باباچاهی، شمس لنگرودی،حامد بهداد، نوید محمدزاده، هوتن شکیبا،شهرام کرمی، بهزاد صدیقی، مهدی میرباقری، علیرضا غفاری، رضوان صادق زاده، محمدرضا رحیمی،علی قنبری، کورش ادیم، محمد امیر یاراحمدی، محمد یعقوبی، شهرام زرگر، مارال فرجاد، مونا فرجاد، حمیدرضا آذرنگ، گلاب آدینه، نادر مشایخی، شیرین یزدان بخش، سیما تیرانداز، احسان عبدی پور، سید محمد مساوات، هادی کریمی، کتایون ریاحی، آرش سنجابی، شبنم قلی خانی، مصطفی کوشکی، عاطفه فرهنگی کیا، رضا گوران، کاظم سیاحی، مصطفی زمانی، ابراهیم حسینی، بانی پال شومون، پژمان جمشیدی، پانته آ بهرام، محمد لهاک، پیمان قاسم خانی، شبنم فرشادجو، بهاره رهنما، پانته آ پناهی ها، شهرام گیل آبادی، کریم فائقیان، پوریا بهرام نژاد، محمود شاکر، کاظم هژیر آزاد، نوشین حسن زاده، سهراب سلیمی، مجید حمزه، محمد حمزه، مهدی فرزانه، نازنین فهیمی، افسانه قربانی،  نفیسه روشن، سروش جمشیدی، احمد کاوری، سیما رفیعی، سیاوش پاکراه، حسین مسافر آستانه، فرزاد برهمن، آرش عباسی، عقیل دادی زاده،سمیرا کریمی، ایسا جنگانی، اتابک نادری.

سعیده آغویی و محمد یزدانی تهیه کنندگی این اثر نمایشی را بر عهده دارند.

دستیار کارگردان و برنامه ریز: مجید مهرآبادی، دستیار کارگردان: امیرحسین خلیل زاده، آهنگساز: بهرنگ عباسپور، گروه موسیقی زنده: مرتضی اولی بندری، امین باسره، مقداد اسفندی، خواننده : مرتضی اولی بندری ، مشاور آرکی تایپ: گاتا عابدی، طراح لباس و آکسسوار سر: مقدی شامیریان ، دستیاران لباس: آنوش آوانسیان، تینا ساوجبلاغی، سوسن بقاءشانجانی، دوخت لباس: حسین پناهی، طراح شلوار بندری: فاطیما پشت کوهی، طراح صحنه: ابراهیم پشت کوهی،همکار طراح صحنه : علی تهرانچی، ساخت دکور: مازیار رفعتی، ساخت آکسسوار: فرناز یحیی پور، طراح گریم: ثمین سالک، مجریان گریم: محمد مسیبی، شاهین پور حسین، طراح نور: ابراهیم پشت کوهی، دستیار نور: مهشید فقیری، عکاس: مهدی آشنا، مدیر صحنه: نیما سید موسوی، دیگر عوامل «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو» هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گزارش نشست خبری «کشتارگاه» در پردیس ملت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست خبری «کشتارگاه» با حضور عوامل و بازیگران فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی با حضور کارگردان، جواد نوروز بیگی (تهیه‌کننده)، حسین فرخ‌زاده (نویسنده)، امیرحسین فتحی و باران کوثری (بازیگر)، احسان رفیعی‌جم (مدیر فیلمبرداری)، حمید نجفی‌راد (تدوین)، سحرعصرآزاد (منتقد) با اجرای محمود گبرلو امروز پنجشنبه هفدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

مدیرروابط عمومی جشنواره سی‌وهشتم به جابجایی ساعت نشست این فیلم به دلیل پخش دربی استقلال-پرسپولیس اشاره کرد و بیان داشت: باهماهنگی، ساعت نشست را به دلیل پخش فوتبال جابجا کردیم.

منتقد حاضر در جلسه درباره فیلم «کشتارگاه» گفت:من فیلم‌های قبلی کارگردان را بررسی کردم، او بافت جنوب را به خوبی می‌شناسد و این فیلم این موضوع را در درام جاری کرده است.

عصر آزاد با بیان این مطلب که کارگردان دید خوبی به فیلم‌های مستند دارد تصریح کرد: «کشتارگاه» به این مساله و نگاه او نزدیک است. بافت مستند و بافت درام در این فیلم به خوبی دنبال شده است. امینی این توانایی را دارد که با نگاه خود فیلم‌هایش را متمایز کند.

عصرآزاد همچنین انتخاب بازیگران چهره در این فیلم را هوشمندانه دانست و گفت: سحر عصر آزاد هم گفت: حضور بازیگران چهره در یک فیلم آن را غیرهنری نخواهد کرد. اگر بازیگری در خدمت درام باشد آنجاست که می توان فهمید که یک کارگردان آیا برای گیشه بازیگر ستاره انتخاب کرده یا برای بهتر شدن قصه اش.

او افزود: انتخاب بازیگران تنها به دلیل گیشه و فروش نبوده و آن‌ها با توجه به چالشی که در درام دارند انتخاب شده‌اند.

کارگردان «کشتارگاه» درارتباط با داستان فیلم گفت: به دنبال ساختن فیلم جدیدی بودیم که موضوع روز باشد. فیلم‌های قبلی من نتوانستند اکران عمومی خوبی داشته باشند. با انتخاب موضوع دلار و دغدغه جامعه نسبت به آن که موضوع روزاست تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم.

امینی تصریح کرد: در تحقیقات این فیلم دسترسی کاملی به روند پخش دلار در بازار نداشتیم از این رو به سمت دلارفروش‌های کیفی رفتیم.

حسین فرخ‌زاده نویسنده فیلم در ارتباط با داستان گفت: نمونه‌های واقعی از این داستان وجود دارد و نمونه کاراکترهای واقعی آن برخی از دوستان من هستند. اگر هرکسی به تجربه‌هایش توجه کند با این موضوع در اطرافیانش روبه رو می‌شود. منطقه جنوب امکانات دراماتیک زیادی برای ساخت این فیلم به ما داد.

نوروز بیگی تهیه کننده «کشتارگاه» هم در ارتباط با تهیه این فیلم گفت: این قصه بسیار جسورانه بود و داستان آن را دوست داشتم. قرارداد پخش این فیلم را در زمان ساخت فیلم بستیم و برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه داشتیم.

در ادامه کارگردان «کشتارگاه» در ارتباط با اکران عمومی فیلم و نظرهای مردمی گفت: در چند کاری که ساختم طبیعتا در بخشی از آن به هنر پرداخته‌ام و این بار شانس این را داشتم که در کنار این بازیگرها فیلم بسازم. هیچ موقع در انتخاب بازیگرها به فروش فکر نکردم. فروش معادله پیچیده‌ای دارد. آرزوی هرکسی که فیلم می‌سازد این است که مورد استقبال مخاطب باشد. دوست دارم همه رده‌های سنی فیلم من را دوست داشته باشند و این فیلم را ببیند.

در ادامه باران کوثری در ارتباط با حقوق بازیگرها و و پیشنهاد نقش براساس چهره بازیگر، گفت: تخصص بازیگری را نباید نادیده بگیریم و تنها صرف فروش را به این افراد نسبت دهیم.

امینی هم در ارتباط با سوالی مبنی بر حضورش در جشنواره برلین گفت: برای داوری در جشنواره برلین بخش جنریشن انتخاب شده‌ام.

امیرحسین فتحی، بازیگر، در ارتباط با نقش خود در «کشتارگاه» گفت: در این فیلم با آقای امینی گفت‌وگوهای زیادی درمورد نقشم در فیلم داشتیم و من هم تلاش کردم به این نقش نزدیک شوم.

امینی نیز در ادامه در مورد نقش فتحی در این فیلم توضیح داد: انگیزه امیرحسین یکی از مواردی بود که من را جذب کرد. من او را در تئاتر دیده بودم و برای این نقش مناسب دیدم. او برای حضورش در یک نقش وقت و انرژی زیادی می‌گذارد.

وی افزود: برای اکران عمومی اگر ایرادی در فیلم وجود داشته باشد آن را اصلاح خواهیم کرد.

صداگذار فیلم در ارتباط با صداگذاری «کشتارگاه» توضیح داد: صدا در سالن ایراد داشت. وقتی کار تمام شد نسبت به باند سالن پخش اعتراض کردم. دراین فیلم قصد داشتیم با برخی از صداها فشاری که روی کاراکتر وجود داشت را به مخاطب نیز القا کنیم.

امینی تصریح کرد: در انتخاب لوکیشن جنوب سعی کردم خروج گوسفندان از کشور را به واقعیت نزدیک کنم.

او در ارتباط با بخشی از داستان گفت: در ایران سلیقه‌ای برای شنیدن داستان داریم و تلاش ما بر این بود که در روایت کردن داستان موجزگویی کنیم و وقت مخاطب را نگیریم. تاکیدمان بر طرح موضوعات مهم‌تر بود.

امیرحسین فتحی بازیگر این فیلم هم گفت: یکی از اتفاقات جالبی که در نقش امیر افتاد؛ این بود که او مشکلات مالی دارد و درگیر فساد می‌شود. اما در انتها دچار عذاب وجدان می‌شود و از ادامه راهی که در پیش گرفته بود پشیمان می‌شود. در قصه به خوبی به این کاراکترپرداخته شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس / شهرآورد تهران در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر


عکس / شهرآورد تهران در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حال و هوای فوتبال به تئاتر فجر هم رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هفتمین روز سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تحت تأثیر بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره و همچنین بحث های فوتبالی درباره شهرآورد پرسپولیس و استقلال قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، روز چهارشنبه ۱۶ بهمن و در هفتمین روز از سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در  آئین اختتامیه سی و هفتمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و هفتمین جایزه جهانی کتاب سال، در تالار وحدت حضور پیدا کرده بود، از جشنواره تئاتر فجر نیز بازدید کرد.

این بازدید که ابتدا قرار بود ساعت ۱۷ و با تماشای نمایش «صدمین سالگرد فتح گریه» به کارگردانی مهرداد علیپور از شهر گچساران در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر همراه شود، با حدود ۳۰ دقیقه تأخیر انجام شد.

تأخیر ۳۰ دقیقه ای حضور وزیر ارشاد در مجموعه تئاتر شهر که شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، نادر برهانی مرند دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و سعید اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر او را همراهی می کردند، باعث گلایه مخاطبان نمایش «صدمین سالگرد فتح گریه» شده بود.

بعد از پایان اجرا حضور تعداد زیادی از خبرنگاران برای گفتگو با وزیر ارشاد باعث تعجب سید عباس صالحی و پرسش او از شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی شد مبنی بر اینکه «شما به خبرنگاران گفته بودید که من می آیم و خبرنگاران در مجموعه حضور پیدا کرده اند یا این عزیزان برای پوشش جشنواره حضور دارند؟».

در بخشی از پاسخ های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پرسش های رسانه ها درباره بودجه تئاتر، وقتی صالحی به شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی اشاره کرد تا تلاش وزارت ارشاد و ایجاد شرایط مناسب برای تخصیص و پرداخت بودجه تئاتر تأیید کند، تأیید بدون قاطعیت مدیرکل هنرهای نمایشی باعث خنده وزیر ارشاد و اصحاب رسانه شد. وی در ادامه گفت که تلاش ها برای بهبود شرایط در پرداخت بودجه به جشنواره شده و وضعیت بودجه تئاتر همچنان نامناسب است.

یکی دیگر از اتفاقاتی که البته در روزهای سپری شده جشنواره رخ داده، حضور مهمانان خارجی پنجمین بازار هنرهای نمایشی ایران در سالن های نمایش و گرفتن عکس و فیلم از اجرا با تلفن همراه بود که گاهی در روزهای ابتدایی این رفتار مهمانان خارجی باعث واکنش مسئولان و مراقبان سالن ها می شد.

اما یکی از موضوعاتی که در بین هنرمندان تئاتر، اصحاب رسانه، فعالان و دست اندرکاران سالن های میزبان جشنواره سی و هشتم تئاتر فجر و همچنین مخاطبان حاضر در سالن ها، در روز هفتم جشنواره مطرح شد، بازی فوتبال بین تیم های پرسپولیس و استقلال بود.

حال و هوای شهرآورد فوتبال یک روز مانده به برگزاری این مسابقه، در جشنواره سی و هشتم تئاتر فجر وجود داشت و طرفداران ۲ تیم درباره این مسابقه و نتیجه آن بحث و گفتگو می کردند. به طور حتم هشتمین روز جشنواره تئاتر فجر نیز با توجه به مشخص شدن نتیجه دربی تحت تأثیر بحث ها درباره این مسابقه فوتبال قرار خواهد گرفت.

روز چهارشنبه ۱۶ بهمن به غیر از حواشی اشاره شده، جشنواره تئاتر فجر شاهد اجرای آثاری بود که برخی از آن ها در استقبال مخاطب موفق نبودند اما آثار بخش تئاتر خیابانی همچنان اقبال بهتری نسبت به آثار سایر بخش ها داشتند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«دوزیست» یک اثر الکن و ناقص با بازی‌های به شدت غیراستاندارد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تعداد زیادی از فیلم‌هایی که امسال در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده‌اند یک ضعف مشترک در آن‌ها دیده می‌شود؛ ضعف شدید فیلمنامه مهم‌ترین نکته در آثار به نمایش درآمده است. «دوزیست» یکی از همین فیلم‌هاست که فیلمسازش فکر کرده می‌تواند با چند بازیگر مطرح و چهره یک ملودرام اجتماعی بسازد.

به گزارش سینماپرس، برزو نیک‌نژاد که بیشتر او را با آثار طنز به خاطر می‌آوریم نتوانسته یک اثر جدی اجتماعی بسازد، او سعی داشته با ساخت «دوزیست» اجتماع و آدم‌های طبقه فرودست را مورد تحلیل و ارزیابی قرار بدهد، اما عدم انسجام در فیلمنامه و قصه‌پردازی و عدم ایده مرکزی باعث شده این فیلم در حد یک طرح خام با موقعیت‌های ساده‌انگارانه باشد، چیدمان موقعیت‌ها آنقدر ساده و مصنوعی شکل گرفته که مخاطب نمی‌تواند با آن ارتباط برقرار کند، ایجاد ارتباط کاراکترها و نقش آن‌ها در روند فیلم نمی‌تواند متقاعدکننده باشد، جغرافیای اثر در ناکجایی مطلق است.

در همان سکانس‌های اول فیلم «دوزیست» با ورود مریم به گاراژ، عطا عاشق و دلخسته او می‌شود! فیلمساز فارغ از هر شخصیت‌پردازی حتی در ابتدایی‌ترین شکل ممکن آدم‌ها را به فیلم وارد می‌کند. هیچ کدام از کاراکترهای فیلم «دوزیست» دارای هویت مستقل نیستند و فیلمساز سعی کرده با اطلاعات قطره‌چکانی مخاطب را با فیلم همراه کند که این اتفاق رخ نداده است.

زمانی که فیلمساز نتواند قصه‌گویی یا شخصیت‌پردازی کند، چطور ممکن است مخاطب همراه فیلم شود. دیالوگ‌هایی نوشته شده که هیچ ربط منطقی با جهان الکن فیلم ندارد، عاشق شدن عطا در یک نگاه و در ادامه صیغه کردن مریم بدون هیچ آگاهی منطقی از گذشته این دختر نه تنها از او یک قهرمان نمی‌سازد بلکه این کاراکتر عقب افتاده به نظر می‌رسد، از سوی دیگر خالی کردن گاوصندوقِ سیفی به دلیل پرداخت دیه است که چند بار در فیلم بیان می‌شود که انگار مجتبی با ماشین به کسی زده و حالا او فراری است و به خانه عطا پناه آورده، اما این مسئله رها می‌شود و فیلمساز تنها خواسته با یک بهانه غیرمنطقی حضور مجتبی را در آن خانه موجه جلوه دهد، اما حمید هم که یک کاراکتر لمپن است مشخص نیست کار و کاسبی‌اش چیست، آیا او کلیدساز است؟

«دوزیست» فیلمی خرده‌پیرنگ است؛ اثری که نمی‌تواند راه خود را به مخاطب نشان بدهد. موقعیت‌های کم‌جان و لاغر در بسترسازی این فیلم که از هجو گذشته است نمی‌تواند نکته مهمی برایش محسوب شود. اساساً زبان «دوزیست» در روایت داستان آنقدر سست و لحظه‌ای است که فیلمساز نمی‌داند چگونه و چطور گره‌افکنی کند، آیا این فیلم می‌تواند گرهی داشته باشد؟

زمانی که فیلم اساس و چارچوب لازم را در موقعیت‌پردازی نداشته باشد فیلمساز نمی‌تواند شرایط قصه گویی را مهیا کند. دوزیست به شدت متکی بر بازیگرانش است، اما زمانی که فیلمنامه‌ای نباشد بازیگر هم نمی‌تواند بازی قابل قبولی ارائه دهد، به همین دلیل ما با اثری مواجه هستیم که بازیگران فقط در قاب حضور دارند، حتی در سکانسی که دوستِ مریم وارد فیلم می‌شود، هیچ اتفاق مهمی رخ نمی‌دهد جز چند زد و خوردی که به شدت هم تصنعی است. قصد فیلمساز از چیدمان این سکانس‌های نارس مشخص نیست، یا در ادامه چگونه گاوصندوق خالی شد یا پدر چرا باعث انفجار انبار سیفی می‌شود؟ یا دعوای عطا و مجتبی در سکانس آخر بی‌منطق است.

حمید کاراکتر لمپن چگونه سر عطا را کلاه گذاشت یا مریم چرا باید با حمید از آن خانه فرار کند؟ «دوزیست» از آن دسته از فیلم‌هاست که عناصر زیادی را کم دارد تا به یک اثر سینمایی برسد، این فیلم نمی‌تواند در حد یک تله‌فیلم باشد، فضاپردازی آشفته قاب‌های غیراستاندارد باعث می‌شود بی‌پرده لو برود که فیلمساز نمی‌تواند فیلم سینمایی بسازد.

اینکه چرا باید برزو نیک‌نژاد در سینما فیلم بسازد کاملاً نامشخص است، او کارگردان تلویزیونی است و فاصله زیادی دارد که بتواند کارگردان فیلم سینمایی باشد.

«دوزیست» یک اثر الکن و ناقص با بازی‌های به شدت غیراستاندارد است، اینکه جواد عزتی یا هادی حجازی‌فر چگونه قبول می‌کنند در این فیلم‌ها بازی کنند از نکات باورنکردنی است.

باعث تأسف است که چرا باید فیلمی مثل «دوزیست» در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد؛ فیلمسازی که در کارنامه کارگردانی‌اش «پیتزا مخلوط»، «زاپاس» و «لونه زنبور» را دارد.

*روزنامه جوان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس / نشست خبری فیلم سینمایی «کشتارگاه»


عکس / نشست خبری فیلم سینمایی «کشتارگاه»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سه پوستر «خرچنگ خانگی…» با انتخاب ۷۰ هنرمند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با رأی ۷۰ چهره و هنرمند تئاتر، ۳ پوستر برای نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی انتخاب شد.

به گزارش سینماپرس، نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو» جدیدترین اثر ابراهیم پشت کوهی با حضور اصغر همت، ناهید مسلمی، غلامرضا فرج زاده، ایمان اشراقی، مسیح کاظمی، منصور صوفی، گاتا عابدی، نیما سید موسوی، علاوه بر اجرا در بخش رقابتی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و از ۲۳ بهمن در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر نیز به صحنه می‌رود.

با ایده کارگردان نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو»، حامد رسول آبادی چند پوستر را برای این اثر نمایشی طراحی کرد که از این میان، ۳ پوستر با رأی و نظر هنرمندان و چهره‌های شناخته شده هنری به عنوان پوسترهای «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه ها خانه می‌کند اتللو» انتخاب شدند.

هنرمندانی که در انتخاب پوسترهای این اثر نمایشی نظر خود را ارائه دادند عبارتند از:

بهمن فرمان آرا، الهام کردا، رویا نونهالی، علی باباچاهی، شمس لنگرودی،حامد بهداد، نوید محمدزاده، هوتن شکیبا،شهرام کرمی، بهزاد صدیقی، مهدی میرباقری، علیرضا غفاری، رضوان صادق زاده، محمدرضا رحیمی،علی قنبری، کورش ادیم، محمد امیر یاراحمدی، محمد یعقوبی، شهرام زرگر، مارال فرجاد، مونا فرجاد، حمیدرضا آذرنگ، گلاب آدینه، نادر مشایخی، شیرین یزدان بخش، سیما تیرانداز، احسان عبدی پور، سید محمد مساوات، هادی کریمی، کتایون ریاحی، آرش سنجابی، شبنم قلی خانی، مصطفی کوشکی، عاطفه فرهنگی کیا، رضا گوران، کاظم سیاحی، مصطفی زمانی، ابراهیم حسینی، بانی پال شومون، پژمان جمشیدی، پانته آ بهرام، محمد لهاک، پیمان قاسم خانی، شبنم فرشادجو، بهاره رهنما، پانته آ پناهی ها، شهرام گیل آبادی، کریم فائقیان، پوریا بهرام نژاد، محمود شاکر، کاظم هژیر آزاد، نوشین حسن زاده، سهراب سلیمی، مجید حمزه، محمد حمزه، مهدی فرزانه، نازنین فهیمی، افسانه قربانی،  نفیسه روشن، سروش جمشیدی، احمد کاوری، سیما رفیعی، سیاوش پاکراه، حسین مسافر آستانه، فرزاد برهمن، آرش عباسی، عقیل دادی زاده،سمیرا کریمی، ایسا جنگانی، اتابک نادری.

سعیده آغویی و محمد یزدانی تهیه کنندگی این اثر نمایشی را بر عهده دارند.

دستیار کارگردان و برنامه ریز: مجید مهرآبادی، دستیار کارگردان: امیرحسین خلیل زاده، آهنگساز: بهرنگ عباسپور، گروه موسیقی زنده: مرتضی اولی بندری، امین باسره، مقداد اسفندی، خواننده : مرتضی اولی بندری ، مشاور آرکی تایپ: گاتا عابدی، طراح لباس و آکسسوار سر: مقدی شامیریان ، دستیاران لباس: آنوش آوانسیان، تینا ساوجبلاغی، سوسن بقاءشانجانی، دوخت لباس: حسین پناهی، طراح شلوار بندری: فاطیما پشت کوهی، طراح صحنه: ابراهیم پشت کوهی،همکار طراح صحنه : علی تهرانچی، ساخت دکور: مازیار رفعتی، ساخت آکسسوار: فرناز یحیی پور، طراح گریم: ثمین سالک، مجریان گریم: محمد مسیبی، شاهین پور حسین، طراح نور: ابراهیم پشت کوهی، دستیار نور: مهشید فقیری، عکاس: مهدی آشنا، مدیر صحنه: نیما سید موسوی، دیگر عوامل «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو» هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سانس‌های ویژه نمایش فیلم «پسرکشی» در جشنواره فجر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سانس‌های ویژه نمایش فیلم «پسرکشی» تازه‌ترین فیلم دکترمحمدهادی کریمی در جشنواره فجر۳۸ اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، در پی نمایش فیلم «پسرکشی» در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، سانس‌های ویژه نمایش این فیلم در سینماهای مردمی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، «پسرکشی» به کارگردانی دکترمحمدهادی کریمی از امروز در سینماهای مردمی جشنواره روی پرده می‌رود.
گفتنی است با توجه به پیوستن این فیلم در اولین روزهای جشنواره به برنامه اکران، سامانه فروش بلیت برای این فیلم باز شده است. بلیت‌های فیلم هم از طریق www.fajrticket.ir به فروش می‌رسد و هم در گیشه عرضه می‌شود.
بر این اساس، این فیلم امروز ۱۷ بهمن ساعت ۲۳ در سینما آزادی و در ساعت ۲۴ در سالن یک گالریا اکران می‌شود.
فردا ۱۸ بهمن، این فیلم چهار اکران در ساعت ۲۴ دارد: ایران مال ۷ و ۸، جوان و فرهنگ ۲.
همچنین در ۱۹ بهمن ساعت ۲۳:۳۰ در گراندسینما (پردیس کورش) و ساعت ۲۴ در شهرقصه و شهرفرنگ (آزادی) و دو سینمای ماندانا و مگامال به نمایش درمی‌آید.
«پسرکشی» در ۲۰ بهمن در سینماهای باغ‌کتاب ۲ و فاروس (پردیس کورش) در ساعت ۲۴ روی پرده می‌رود و در ۲۱ بهمن در ایران‌مال ۲ در ساعت ۲۳ و در دو سالن شهرهفتم و شهرهنر (پردیس کورش) و باغ کتاب ۱ در ساعت ۲۴ اکران خواهد شد.

دریافت جدول برنامه نمایش فیلم «پسر کشی» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

در این فیلم پیچیدگی‌های روابط خانواده ای که به خاطر یک باور غلط دچار بحران هستند، طی چند دهه به نمایش در می آید.

‌نقش آفرینان «پسر کشی» که صادق یاری آن را تهیه کرده است، عبارتند از: ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، فرخ نعمتی، گلوریا هاردی، صحرا اسداللهی، زینب قادری، لیلا زارع، لیلا اوتادی، شهناز نصرتی و سهیل قاصدی.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

میزبانی جشنواره تئاتر فجر از «گل‌های دست ساز» و «ارواح»


امروز در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دو نمایش از بخش تئاتر ملل و آثاری از دیگر بخش‌های این رویداد اجرا می‌شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع