X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

پشتِ پرده خوانندگان تازه کار در فرمول یک چیست؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدت‌هاست که خوانندگانی با پایین‌ترین کیفیت ممکن به برنامه‌هایی مانند «فرمول یک» و «دورهمی» دعوت می‌شوند و مشخص نیست در پشت پرده این ماجراها چه می‌گذرد.

به گزارش سینماپرس، روزهای پایای سال ۱۳۹۸ است و بیشتر مردم در قرنطینه‌ی خانگی هستند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند. در این اوضاع بازار برنامه‌های نوروزیِ تلویزیون هم داغِ داغ است.

اما این برنامه‌ها در چه راستایی حرکت می‌کنند و چه خوراک فرهنگی به مردم می‌دهند؟

طبق معمول پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها در دستِ مجریانِ محدودی است که خط فکری و عملی‌شان در سال‌های گذشته معلوم و مشخص بوده است. این مجریان هیچ تلاشی برای اشاعه‌ی فرهنگ اصیل ایران نداشته و ندارند؛ و حتی گاهی خلاف این مسیر هم حرکت می‌کنند.

یکی از این برنامه‌ها «فرمول یک» با اجرای علی ضیا در شبکه یک سیما است. ضیا طبق معمول هر سال مهمانانی را به برنامه‌اش دعوت می‌کند و برنامه‌اش را بر مدارِ گفت و گو پیش می‌برد.

در شب‌های گذشته مهمانانی به برنامه ضیا آمدند و با آنها مباحثی بسیار سطحی و پیش پا افتاده مطرح شد. فوتبالیست‌هایی که به «فرمول یک» آمدند؛ بحث‌هایشان از چند خاطره و فالو یا آنفالو کردنِ فلان صفحه و فلان شخص فراتر نرفت؛ البته که جز این هم انتظاری نمی‌توان داشت.

فوتبالیست‌هایی که به «فرمول یک» آمدند؛ بحث‌هایشان از چند خاطره و فالو یا آنفالو کردنِ فلان صفحه و فلان شخص فراتر نرفت؛ البته که جز این هم انتظاری نمی‌توان داشت.

اما خوانندگانی هم مهمان این برنامه بودند که اجراهایشان از هرگونه جنبه‌ی هنری عاری بود. برخی از خوانندگانِ مهمان در این برنامه تقریبا نام و نشانی هم در عرصه موسیقی نداشتند. حال باید پرسید که علت دعوت کردن این خوانندگان به برنامه «فرمول یک» چیست؟ چرا باید چنین خوانندگانی با کمترین سطح سوادِ موسیقی و البته آثاری مبتذل به رسانه ملی دعوت شوند؟
راستی آمدنِ این خوانندگان به چنین برنامه‌هایی سودش برای کیست و جیب چه کسانی با این کار پُر از پول می‌شود؟

در سال‌های گذشته شاهد بودیم که خوانندگان گُمنامی به برنامه‌های پُربیننده‌ی تلویزیون می‌آمدند و یک شبه ره صد ساله را برای مشهور شدن طی می‌کردند. برخی معتقدند که این خوانندگان برای حضور در این برنامه‌ها پول‌های هنگفتی پرداخت می‌کنند.
وگرنه چرا باید خواننده‌ای با کمترین میزانِ سواد هنری و با کمترین سابقه فعالیت هنری به پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون دعوت شوند.

یکی از برنامه‌هایی که در سال‌های گذشته خوانندگان نوپایی را به بازار موسیقی وارد کرد، «دورهمی» با اجرای مهران مدیری بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که آن خوانندگان با آمدن به برنامه‌ای مانند «دورهمی» یک شبه معروف شدند و خیلی زود هم وارد چرخه اقتصادی موسیقی ایران با اجرای کنسرت شدند.

روایت است و برخی ادعا می‌کنند که آن خوانندگان برای حضور در برنامه‌هایی مانند «دورهمی» رقم‌های بالایی به افرادِ وابسطه به برنامه‌ پرداخت می‌کردند. برخی رسانه‌ها نسبت به این روند انتقادهایی جدی مطرح کردند که در نهایت به توقف موقت آن روند منجر شد.

اما اکنون شاهدیم که باز هم همان روند در برنامه‌های تلویزیونی در حال شکل گیری است. این مسئله در شب‌های گذشته در برنامه «فرمول یک» به اوج خود رسیده است. تهیه کنندگان برنامه‌هایی مانند «فرمول یک» و «دورهمی» باید پاسخگوی این مسئله باشند که متر و معیارشان برای دعوت از خوانندگان و مهمانان‌شان چیست؟

البته در این میان باید توجه داشت که جامعه به معرفی هنرمندان جدید هم نیاز دارد اما این کار هم ضوابط و شرایط خود را دارد.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ,
مهراد جم شب گذشته مهمان برنامه فرمول یک بود و کیفیت پایینِ خواندنش موجب واکنش‌های تندی به او و برنامه علی فرمول یک  شده است

هنرمندان تازه کار با هدف رسیدن به مادیات / لزوم بازپروری هنر در جامعه

در همین باره امان الله قراییمقدم جامعه شناس نکات مهمی را بیان می‌کند:

«هنر باید در خدمت جامعه باشد. یعنی هنر باید بتواند پیامی داشته باشد و باری از دوش جامعه بردارد. هنرمندان جدید هم ممکن است حضورشان موثر باشد. اما اینگونه هنرمندان تازه کار اگر هنرشان تنها برای رسیدن به مادیات باشد و به پیامِ هنرشان توجه نکنند، کارشان از نظر جامعه شناسی ارزشی ندارد.

در اوضاع کنونی که جامعه با خانه نشینیِ مردم روبه روست، باید به فکر پرکردن اوقات فراغت و خانه نشینی مردم بود؛ از این رو جامعه به شادی و نشاط نیاز دارد و لازم است که جامعه از خبرهای بد دور باشد.

هنرمندان جوان می توانند نسل جوان را سرگرم کند. اما اگر کارشان با پیام نادرست همراه باشد، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
من با ورود هنرمندان جوان و جدید مشکلی ندارم. جامعه نیاز دارد که به طور مرتب در بازپروری هنرمندان کوشش کند. باید توجه داشته باشیم که پذیرش یا عدم پذیرش هنرمند برعهده من و شما نیست و این مردم هستند که انتخاب می‌کنند. برخی آمدند و قبول شدند و برخی هم قبول نشدند؛ شجریان معلمی در مشهد بود که کسی او را نمی‌شناخت اما وقتی مردم هنرش را دیدند و شنیدند او را پذیرفتند. بنان و تاج هم اینگونه بودند. هنرمندان بزرگی مانند جوزپه وردی و کورساکوف هم اینگونه بودند. هنر وقتی عرضه می شود، جامعه قضاوت می‌کند و اگر مورد قبول باشد پذیرفته می‌شود.

هیچ لزومی ندارد که هنرمندی که برای نخستین بار در یک برنامه تلویزیونی به مردم معرفی می‌شوند، حتما سابقه هنری مفصلی داشته باشند. مگر موذن زاده اردبیلی که آن اذان معروف را خوانده و ماندگار شده، قبلش آلبوم منتشر کرده بود؟ او فقط با یک اثر خود را جاودانه کرده است.

حسن گل‌نراقی تنها یک قطعه خوانده و آن هم «مرا ببوس» است. همین قطعه توانست زمینه نارضایتی از حکومت پهلوی را فراهم کند. این قطعه هنوز هم و پس از گذشت چندین دهه، شنیدنی است.»

پشتِ پرده‌ی خوانندگان تازه کار در فرمول یک چیست / سود ماجرا به جیب چه کسی می‌رود

شکی نیست که جامعه به شناختنِ هنرمندان جدید نیاز دارد و شکی نیست که هنرمند ممکن با نخستین آثارش جاودانه شود. اما این درباره هنرمندانی صدق می‌کند که به راستی هنرمند باشند و تخصص و سواد بالایی داشته باشند.

آیا هر خواننده‌ای با هر کیفیتی می‌تواند به پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون بیاید؟

اما به راستی فلان خواننده‌ی جوان که جز چند تک قطعه‌ی سخیف از نظر هنری، چیزی در کارنامه ندارد؛ چرا باید مهمانِ برنامه‌ای در شبکه‌ی یک سیمای جمهوری اسلامی باشد؛ آن هم در پربیننده‌ترین ساعت‌های تلویزیون ملی؟

به راستی پشتِ پرده‌ی این مهمانان چیست؟

بیایید کمی شفاف‌تر مسئله را بررسی کنیم؛

فرض کنید خواننده‌ای که یک تهیه کننده هم دارد، شش ماه یا یک سال است که شروع به خواندن کرده و چند قطعه هم اجرا و ضبط کرده و در فضای مجازی هم منتشر کرده است. تعداد طرفدارانِ این خواننده در صفحه‌ی اینستاگرامش هم عددِ پایینی است.

به یک باره و براساس معجزه، تیمِ تهیه برنامه «فرمول یک» یا مهران مدیری و تیم تهیه «دورهمی» تصمیم می‌گیرند، خواننده‌ی جوانِ کارنابَلَدِ قصه‌ی ما را به برنامه‌شان دعوت کنند.

او هم به برنامه می‌آید و گفت و گویی مهندسی شده میانشان شکل می‌گیرد. برنامه که تمام می‌شود، خواننده‌ی قصه‌ی ما با همان ویژگی‌های آماتوری‌اش؛ یک شبه مشهور می‌شود.

آقای تهیه کننده هم بلافاصله میرود سراغِ برنامه ریزی برای کنسرت‌ها و در ادامه هم درآمدهای هنگفتی است که از کنسرت‌ها نصیبِ تهیه کننده و خواننده می‌شود.

حال باید پرسید که چرا چنین خوانندگانی باید از راه رسانه ملی مشهور شوند؟

هنر در بند است / خوانندگانِ فرمول یک و دورهمی تاریخ مصرف دارند

قرایی مقدم در این باره هم توضیح‌هایی از دیدگاه جامعه شناسانه بیان می‌کند:

«بازار هنر محدود است. تعداد هنرمندانی که اجازه حضور در این برنامه‌ها را دارند محدود است و اجازه به همه داده نمی‌شود. هنر در بند است. صدها جوان هنرمند در سراسر ایران هستند که کارهای بزرگی انجام می‌دهند اما هرگز راهی به چنین برنامه‌هایی در تلویزیون ندارند.

زمینه بروز هنر را جامعه تعیین می‌کند. اگر فضای جامعه هنرپرور باشد؛ ۱۰ خواننده می‌آیند و کارشان را ارائه می‌کنند و مردم یکی را انتخاب می‌کنند. اما آنچه امروز در برنامه‌های تلویزیونی رخ می‌دهد این است که یک نفر براساس رابطه ونه براساس ضابطه به این برنامه‌ها می‌آید؛ وقتی افراد خاصی به مردم معرفی می‌شوند، جامعه هم همان یک خواننده را می‌شنود و به عنوان معیار دُرست می‌پذیرد. باید بگویم که امروز در جامعه ما هنر اسیر شده است.

آنچه امروز در برنامه‌های تلویزیونی مانند «فرمول یک» و «دورهمی» به مردم ارائه می‌شود، تاریخ مصرف دارند و خیلی زود فراموش می‌شوند.

هنری جاودان می‌ماند که به قول تولستوی از جامعه برخواسته باشد. پیام رسان باشد. یک هنرمند را آقای مدیری یا علی ضیا می‌آورد و همان یک نفر را هم مردم می‌شنوند.

آنچه امروز در برنامه‌های تلویزیونی مانند «فرمول یک» و «دورهمی» به مردم ارائه می‌شود، تاریخ مصرف دارند و خیلی زود فراموش می‌شوند.

شنیدن مهم نیست، گوش دادن مهم است. موسیقی که مردم گوش بدهند فراموش نمی‌شود. شجریان و بنان و خونساری فراموش نمی‌شوند. موسیقی اینها بر دل می‌نشییند چون از دل برمی‌خیزد.

دین اسلام با شادی همراه است و جامعه باید شاد باشد چرا که همه چیز در حالت شادی خوب است. شادی همه چیز است و این هنر است که شادی را به مردم هدیه می‌دهد.»

چرا رسانه ملی اعتبارش را خرج خوانندگانی ضعیف می‌کند

پرسش اصلی؛ چرا رسانه ملی خود را باید خرجِ چنین خوانندگانی کند که بیشترشان هم در عرصه موسیقی پاپ فعالیت می‌کنند؟
به راستی چه رقم‌هایی و میان چه کسانی رد و بدل می‌شود تا خواننده‌ای یک شبه مشهور و جیبِ تهیه کننده هم پر از پول شود؟

این جریان‌های پنهان باعث شده که خوانندگانی با پایین‌ترین سطح کیفی در پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی خودنمایی کنند که در نهایت نتیجه‌اش پایین آمدن سطح سلیقه شنیداریِ مردم است.

*تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سینمای نوجوان ما هنوز کمبود مخاطب دارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگردان سینمای نوجوان از لزوم توجه مدیران به سینمای کودک و نوجوان کشور گفت.

به گزارش سینماپرس، بررسی سینمای ایران در سالی که گذشت از مناظر گوناگون و مختلف می‌تواند به هم‌افزایی و بیشتر شدن تجربه علاقه‌مندان سینمای ایران کمک شایانی کند.

حوزه کودک و نوجوان به عنوان یکی از بخش‌های مهم و قابل توجه سینمای ایران که در معرض رقابت با انواع خارجی خود قرار دارد، توانست در سال قبل از فروش نسبتاً خوبی با دو فیلم بنیامین و منطقه پرواز ممنوع روبرو شود. دو فیلمی که هر کدام نزدیک به ۸ میلیارد فروش داشتند.

از این رو با امیر داسارگر کارگردان سینمایی منطقه پرواز ممنوع به صورت کوتاه درباره سینمای کودک و نوجوان در سالی که گذشت گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

داسارگر در ابتدا درباره ارزیابی کلی خود از این گونه در سالی که رو به اتمام است گفت: نکته ابتدایی مهم این است که سینمای کودک و نوجوان را نمی‌توانیم از کل سینمای کشور تفیک کنیم. این بخش هم یک گوشهای از فرایند و برایند کلی سینمای ما است که دچار مسأله مهم کمبود مخاطب است. اینطور که می‌گویند ۴ درصد سینمای ما مخاطب دارد که دلیل اصلی‌اش فاصله سینما از مردم و مسائل آنان است و شبیه بودن آنان به هم و اینکه ۹۰درصد فیلم‌ها بسیار شبیه به هم است و نتوانسته است سلایق متنوع را در کنار هم قرار دهد که در نتیجه گروه محدودی سالی چندبار به سینما بیاید.

وی در ادامه بیان کرد: البته در این چندسال قبل هم نشانه‌های حضور فیلم‌های متفاوت بیتشر شده است و البته سرنوشت‌های مختلفی هم تجربه کردند مثل فیلم «تختی» که در اکران اتفاق بدی برای آن افتاد. در هر حال  فیلم‌هایی هستند که می‌خواهند قاعده رابشکانند که بفروشند اما نمی توانند پس فاصله با شرایط ایده‌ال در فروش داریم.

در سینمای کودک هم روال همین است چه در تولید و چه در اکران که نمی‌توانیم با فیلم‌های پر فروش رقابت کند. اما در عین حال به دلیل فروش خوبی که بعضاً دارد می‌دانم که اگر بخواهد می‌تواند جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های سال باشد. ایده‌آل این است که یکی از بهترین‌ها باشد. ۱۴ میلیلون دانش آموز داریم و اگر ۱۰ درصد از آنان به سینمای برود فروش قابل قبولی می‌کند.

برای رسیدن به این نقطه لازمه این است که مجموعه مدیریتی فرهنگی و سینمایی ما در تمام شئون خودش جدی گرفته شود چه در جنشواره‌ها داخلی و خارجی مهم باشد چه در داوری ها تا بتواند جایزه بگیرد. اینکه سینمای ما در سال بتواند با استمرار حوزه کودک و نوجوان خودش که هر دو ماه یک فیلم نوجوان‌پسند داشته باشد در سال ۴ یا ۵ تا فیلم  دیده باشد باید مورد انتظار ما باشد. وقتی چند فیلم نیست «منطقه پرواز ممنوع» حکم مسکن دارد که با آن مدیران پُز می‌دهند و از فروش بالای آن و مخاطب فراوان آن به مدیران بالادستی گزارش می‌دهند.

من فکر می‌کنم که جریانی نیست که امید به آن داشته باشیم که سال بعد فیلمی بیاید که مانند «منطقه پرواز ممنوع» فروش کند تا این حوزه سینمایی ما از میزان قابل قبولی در مخاطب برخوردار باشد.  

داسارگر اظهار داشت: به شخصه اگر بخواهیم باز کار کنیم به اینکه فیلم ما پرفروش‌ترین فیلم سال بشود فکر می‌کنم و دغدغه دارم.

این کارگردان سینمای کودک و نوجوان در خصوص قرعه‌کشی فیلم‌ها و اثر آن در سینمای کودک گفت: حتماً این شیوه اثر خودش را دارد البته نکته مهم این است که در هر دوره اکران حتماً فیلم نوجوان باشد که مخاطب عادت کند که این گونه فلیم هم در اکران هست و می‌تواند این فیلم‌ها را هم در کنار دیگر فیلم‌های سینمای ایران تماشا کند.

این مدل سینما هم اقتضائات خودش را دارد و فصل پرفروش خودش را خواهد داشت. خصوصاً در پاییز و زمستان باید دقیق‌تر عمل کند زیرا این ایام مخصوص بچه‌های مدرسه است و سبد اکران این دوره باید برای فیلم‌های کودک جای ویژه داشته باشد. شاید در تابستان چندان نیاز نباشد اما در این بازه باید به فکر سینمای کودک بود. فیلم‌ها هم باید خوب و جذاب باشند بسیاری از این فیلم‌هایی که ما می‌سازیم مشتری پران است.

وی در خصوص حوزه انیمیشن نیز اظهار داشت: فکر می‌کنم که انیمیشن کار راحت‌تری در جذب مخاطب دارد. اگر بتوانند المان‌های جذب را رعایت کنند نشان داده است که مردم دوست دارند ببیند و کار آنان برای کشیدن مردم به سینما راحت‌تر است تا فیلم. در میان انیمیشن‌های امسال  بنیامین نمونه خوبی در جذب مخاطب است که توانست مخاطب خود را به خوبی جذب کند.

داسارگر در پایان گفت: انتظارم این است که مبلغ ۵ یا ۶ میلیارد را سقف فروش ما ندانند چرا باید به ۵ میلیارد راضی بود؟ چرا انتظار بالاتری وجود ندارد. اگر سقف انتظارات از ما بالاتر باشد اتفاقات بزرگتری خواهد افتاد. معقتدم که همه انیمیشن‌ها و فیلم‌های کودک و نوجوان باید جزو پرفروش‌ترین فیلم سال باشد. سینما مال نوجوان ما است و در زمین ما بیشترین مشتری سینما در جهان است.

مردم ما فیلم ایرانی را دوست دارند و البته انیمیشن و سینمای نوجوان ما با نمونه‌های خارجی و جهانی رقابت می‌کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عذرخواهی آقای سلبریتی بابت ادعاهای کذب خود+فیلم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: امیرحسین رستمی درباره صحبت‌های جنجالی‌اش در برنامه زنده تلویزیون، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اگر صحبت‌های من ایجاد تشویش کرده است، عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش سینماپرس، امیرحسین رستمی بازیگر تلویزیون درباره صحبت‌های جنجالی خود در تلویزیون گفت: در برنامه «فرمول یک» سوالاتی را مطرح کردم که تقریباً بلافاصله بعد از برنامه دوستان متخصص از وزارت بهداشت با من تماس گرفتند. با آقای وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت هم که زحمت انتقال دانشجویان از ووهان چین را کشیدند، چند جلسه گپ زدم. دیشب آقای دکتر ملک‌زاده در برنامه تشریف داشتند و سؤالات من تقریباً جواب داده شد.

وی افزود: من نمی‌دانستم که هر کشوری یک پروتکل اقلیمی دارد و دیشب متوجه شدم که مثلا ایتالیا اعتقاد به قرنطینه دارد اما انگلستان می‌گوید قرنطینه نمی‌کنم. ما در ایران الان باید کاری کنیم که نمودار سرعت رشد این ویروس و همه‌گیری آن به گونه‌ای باشد که از خط کادر درمانی ما بالاتر نزند. باید با در خانه ماندن این قضیه را کنترل کنیم.

رستمی اظهار داشت: درباره پروازهای آلمان گپ زدیم و من تازه فهمیدیم که آلمان تا ۳ روز پیش حتی به چین پرواز داشته است و از ۳ روز پیش این پروازها متوقف شده است.

این بازیگر افزود: درباره زیرساخت‌های فضای مجازی هنوز معتقدم سرعت نت پایین است، برای اینکه کادر درمانی راحت‌تر بتوانند با یکدیگر ارتباط بگیرند؛ دانش‌آموزان با مدارس و دانشجویان با دانشگاه و اساتید، باید وزیر محترم ارتباطات تمهیداتی ایجاد کند که سرعت اینترنت بالاتر برود.

وی گفت: اگر صحبت‌های من ایجاد تشویش کرده است، عذرخواهی می‌کنم. از تمام کادر درمان، پزشک و پرستاران این سرزمین ممنونم که در خط مقدم جنگ با کرونا هستند. امیدوارم اگر حرفی زدم که رنجش ایجاد شده است، مرا به عنوان یک فرزند این سرزمین ببخشند و دست همه‌شان را می‌بوسم و دست‌مریزاد می‌گویم.

رستمی در پایان یادآوری کرد مادر و خواهرش عضو کادر درمان ایران هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تولید و اجرای نمایش ایرانی، اولویت سال آینده کانون است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مشهدی عباس، مدیر مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اولویت سال آتی تئاتر کانون را توجه به نمایش های ایرانی به شمار آورد.

به گزارش سینماپرس، «امیر مشهدی عباس»، مدیر مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس درباره رویکردهای سال آتی کانون عنوان کرد: رویکرد ما در سال ۹۹ نمایش های ایرانی خواهد بود. پرداختن به شخصیت ها، قصه های ایرانی، مثل ها و متل ها برایمان حائز اهمیت است.

وی در ادامه افزود: قشر کودک و نوجوان خیلی حساس هستند از این نمایش های ایرانی باید به سبک خودشان کار شود چرا که در این زمینه کم کار کرده ایم.

مشهدی عباس اظهار داشت: الان کارهایی در این زمینه ها رسیده است که برخی پذیرفته و برخی مشروط شدند که باید مورد بررسی قرار بگیرد تا بعد از تمرین به اجرا برسند.

وی با اشاره به اینکه برنامه هشت ماه آینده کانون مشخص و برنامه ریزی شده است، گفت: برنامه بر این بوده که اولیه اجراها پس از ایام نوروز باشد حال باید منتظر باشیم و ببینیم شرایط ویروس کرونا در کشور چطور می شود.

مشهدی عباس درباره دیگر بخش های کانون که تولیداتی داشته اند، گفت: با توجه به اینکه من به تازگی بخش سینمایی کانون را مسئولیتش را پذیرفتم، در این بخش دو فیلم سینمایی در حال تولید داریم که این روزها در حال پیش تولید آن هستیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مادر لالایی‌های کُرمانجی درگذشت


مادر لالایی‌های کُرمانجی درگذشت

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عرضه ۴۰ عنوان فیلم و سریال جدید در شبکه نمایش خانگی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی اعلام کرد: با همکاری تهیه‌کنندگان سینمای ایران، مجوز بیش از ۴۰ عنوان، فیلم و سریال جدید برای نمایش در VODها صادر شده است.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: این بیماری همه‌گیر همچون زلزله، سیل، سونامی، هجوم آفات نباتی و … است و چنانچه آن را جدی نگیریم، خسارات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه ویروس کرونا را باید به عنوان واقعیتی انکارناپذیر دانست و در مقابله جدی با آن از هیچ کوششی دریغ نکنیم، تصریح کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر هم علمای دینی و هم متخصصان علم پزشکی و گروه‌های مرجع اجتماعی و فرهنگی در حرکتی قابل تقدیر، در مسیر مقابله با این بیماری خطرناک و رعایت نکات بهداشتی به اجماع رسیده‌ و اتحاد و وحدت خود را به نشان داده‌اند.

فرجی در ادامه افزود: از سوی دیگر با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و مسئولان عالی رتبه کشوری و لشکری، مردم در اتحادی قابل ستایش، پویش سراسری تحت عنوان «در خانه بمانیم» راه‌اندازی کرده‌اند.

مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه این روزها، فرصت مناسبی برای دوستداران فرهنگ و هنر ایجاد می‌کند تا با خواندن کتاب یا تماشای فیلم و سریال، بر غنای فرهنگی خود بیفزایند، گفت: اکنون که سینماهای کشور برای پیشگیری از شیوع این ویروس خطرناک و حفظ سلامتی مردم و سرمایه‌های اجتماعی تعطیل است، معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با همکاری ستایش‌برانگیز تعدادی از تهیه‌کنندگان سینمای ایران، با صدور مجوز بیش از ۴۰ عنوان فیلم و سریـال جدید، زمینه مناسبی ایجاد کرده تا علاقه‌مندان هنر سینما از طریق VODها بتوانند فیلم‌های جدید و روز سینمای ایران را در محیط خانه در ایام تعطیلات نوروز، در کنار خانواده عزیزشان به تماشا بنشینند و اوقات آرام و کم‌اضطرابی فراهم کنند.

فرجی در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی است اشتیاق و همکاری همه جانبه دوستداران هنر سینما در اجرای موفق این طرح می‌تواند زمینه‌ساز تحولات بزرگ هنری در آینده باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نماهنگ «بهاربارونی» با صدای حسین حقیقی منتشر شد


نماهنگ «بهاربارونی» با صدای حسین حقیقی منتشر شد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

لغو برگزاری جشنواره فیلم «فرایبورگ» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم فرایبورگ که میزبان فیلم «مسخره باز» همایون غنی‌زاده در بخش مسابقه بود، به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

به گزارش سینماپرس، برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم فرایبورگ در شهر ژنو کشور سوئیس به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

این جشنواره قرار بود از ۱ تا ۹ فروردین ۹۹ میزبان فیلمسازان مختلف و آثارشان از جمله بونگ جون هو با فیلم «انگل»، کن لوچ، وان بینگ و جری اسکاتزبرگ باشد.

فیلم «مسخره باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده قرار بود در بخش مسابقه این دوره از جشنواره هشتمین حضور بین‌المللی خود را تجربه کند.

فیلم «مسخره باز» با بازی علی نصیریان، صابر ابر، بابک حمیدیان، رضا کیانیان، داریوش موفق، محسن حسینی و هدیه تهرانی تاکنون جایزه بهترین خلاقیت و استعداد درخشان از انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی و جایزه جشنواره جهانی ورشو ۲۰۱۹ از آن خود کرده است.

علی مصفا تهیه‌کننده و مهدی کرمی سرمایه گذار این اثر هستند، محمد اطبایی نیز پخش جهانی فیلم «مسخره باز» را بر عهده دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اطلاعیه وزارت ارشاد درباره اعتبار مجوزهای صادرشده


اطلاعیه وزارت ارشاد درباره اعتبار مجوزهای صادرشده

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برنامه های نوروزی شبکه یک سیما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجموعه مستند «حیات وحش»، فیلم سینمایی، «دستپخت»، مسابقه «ایران» و سریال «پایتخت» برنامه های روزانه شبکه یک سیما در ایام نوروز هستند.

به گزارش سینماپرس، در ایام نوروز علاوه بر برنامه هایی چون مجموعه مستند «حیات وحش»، فیلم سینمایی، «دستپخت»، مسابقه «ایران» و سریال «پایتخت» برنامه ها و ویژه برنامه های متنوع دیگری نیز همچون «خشت بهشت»، «نوروز در جبهه» و نماآهنگ های مختلفی تدارک دیده شده است که هر روز از شبکه یک سیما شبکه می شود.

قرار است از جمعه شب اول فروردین ماه سریال «پایتخت» هر شب ساعت ۲۲ و تکرار آن ساعت ۱۰ صبح و ۱۷ روز بعد پخش شود.

برنامه «فرمول یک» هم که ساعت ۲۳ هر شب با محوریت انتخاب شهروند نمونه به صورت زنده پخش می شود روز بعد حدود ساعت ۷ باز پخش خواهد شد.

پخش فیلم های سینمایی ایرانی و خارجی ساعت ۱۱ هر روز از دیگر برنامه های نوروزی شبکه یک است.

مسابقه «دستپخت» و «ایران» هم هر شب ساعت ۱۸ و ۲۰ برای علاقه مندان پخش خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع