سینماپرس: مدیر تماشاخانه سرو با اشاره به پایان کار پویش «تئاتر تعطیل نیست» در این سالن تئاتری در ۲۹ اسفند سال ۹۸، اعلام کرد که در این پویش ۲۰ هزار ماسک تولید و توزیع شد.
به گزارش سینماپرس، امیرحسین شفیعی مدیر تماشاخانه سرو درباره وضعیت پویش «تئاتر تعطیل نیست» که در این سالن تئاتری و به منظور تولید ماسک در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا برگزار شد، گفت: این پویش تا ۲۹ اسفند سال ۹۸ برگزار شد و طی آن نزدیک به ۲۰ هزار ماسک تولید و در مراکز پزشکی، مناطق کم برخوردار و محروم توزیع شد.
وی اظهار کرد: با جدیتر شدن فضای شیوع ویروس و به دلیل اینکه چندین نفر به صورت جمعی در تماشاخانه سرو مشغول تولید ماسک بودند، برای حفظ سلامتی این افراد، تولید ماسک را به کارگاههای خانگی سپردیم و فعالیت تولید ماسک در تماشاخانه سرو به پایان رسید.
شفیعی یادآور شد: از همان ابتدای کار ۲۳ واحد و کارگاه خانگی شروع به همکاری با ما کردند به این صورت که ما پارچه، کش و ملزومات ماسک را برایشان ارسال میکردیم و آنها تولید ماسک را انجام میدادند. در حال حاضر هم همین واحدها به تولید ماسک ادامه میدهند.
مدیر تماشاخانه سرو با اشاره به انتشار فراخوانی در ابتدای آغاز به کار پویش «تئاتر تعطیل نیست»، بیان کرد: طی آن فراخوان برخی مراکز درمانی، آسایشگاهها و آسایشگاههای معلولان و همچنین نیروهای جهانی که به مردم کمک میکنند، برای دریافت ماسک اعلام نیاز کردند که ما نیز ماسکهای تولید شده را به آنها ارائه میدادیم.
وی در پایان سخنان خود گفت: طی فعالیتی که داشتیم برای استانهای مازندران، گیلان و لرستان نیز ماسک ارسال کردیم.
سینماپرس: استاد «جلال مقامی» گوینده و دوبلور پیشکسوت کشورمان به دلیل شکستگی استخوان در بیمارستان بستری شد.
به گزارش سینماپرس، استاد جلال مقامی به دلیل شکستگی استخوان بالای ران در بیمارستان بستری شده و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد.
بنا بر این گزارش، جلال مقامی پیش از این نیز دچار عارضه مغزی و تنفسی شده بود و به همین دلیل از فضای دوبله فاصله گرفته بود.
بسیاری از مخاطبان تصویر جلال مقامی را با برنامه خاطره انگیز «دیدنی ها» که دهه ۶۰ از تلویزیون پخش می شد، به خاطر دارند. او متولد ۱۳۲۰ است و از ۱۷ سالگی وارد کار دوبلاژ شده و به جای بسیاری از بزرگان سینما حرف زده است.
سینماپرس: مدیر روابط عمومی صداوسیما خبر داده که میرسیدی واقعا به این بیماری مبتلا شده است و در قرنطینه به سر میبرد.
به گزارش سینماپرس، مدیر روابط عمومی صداوسیما از ابتلای دکتر میرسیدی مجری و کارشناس بخشهای خبری صداوسیما به کرونا خبر داد:
این در حالی است که در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در ایران در یکی از بخشهای خبری صداوسیما عاطفه میرسیدی از مجریان و خبرنگان این سازمان در ویدیویی که بعدها جنجال زیادی به پا کرد مدعی شد که کرونا ترس ندارد و او خودش علائم این بیماری را همین چند روز پیش داشته و به سرعت درمان شده است.
ماجرایی که با انتقادات فراوانی روبهرو شد و بسیاری این سادهانگاری را در جهت معکوس کنترل بیماری کرونا میپنداشتند. حالا مدیر روابط عمومی صداوسیما خبر داده که میرسیدی واقعا به این بیماری مبتلا شده است و در قرنطینه به سر میبرد.
بیماریای که نشان میدهد بسیار جدیتر از آن است که بتوان به شوخیاش گرفت.
سینماپرس: میشل آنجلو آنتونیونی از پیشگامان سینمای مدرن و روشنفکرانه اروپا است؛ فیلمسازی صاحب سبک که به همراه برگمان، بونوئل، فلینی، آلن رب گریه، آلن رنه، گدار و بسیاری دیگر تحولات و گرایش هایی تازه ای را در سینمای اروپای دهه ۶۰ به وجود آورد و تاثیر عمیقی بر فیلمسازان نسل خود و نسل های بعدی نهاد.
علی ناصری – میشلآنجلو آنتونیونی کارگردان مطرح ایتالیایی که با فیلمهای «ماجرا»، «آگراندیسمان»، «شب» و «حرفه: خبرنگار» بسیاری از سینماگران جهان او را میشناسند و از او تأثیر گرفتهاند در تاریخ سینما جایگاه ویژهای دارد که میتواند همچنان فیلمسازی بزرگ و مورد توجه باشد.
فیلم های آنتونیونی عمدا ریتم کند و آرام، لحنی سرد و فضای تلخی دارند. حرکت های طولانی و نرم دوربین، کمپوزیسیون های دقیق و استیلیزه، میزانسن های پیچیده و نماهای بلند (پلان سکانس) از ویژگی های فیلم های آنتونیونی است. خصوصیاتی که لحن شاعرانه ای به فیلم های او بخشیده است. مارتین اسکورسیزی او را شاعری نامید که با دوربین شعر می گفت.
آنتونیونی تمایل به «نشان دادن» دارد تا «روایت کردن» و این کار را با خلق کادرها و پرسپکتیوهای معنادار، استفاده هوشمندانه از فرم های معماری و چیدن دقیق اشیاء و بهره گیری از رنگ ها (در فیلم های رنگی اش) و تنالیته های خاکستری (در فیلم های سیاه و سفیدش) انجام می دهد.
وقتی فیلم «ماجرا» در سال ۱۹۶۰ در فستیوال کن به نمایش درآمد از سوی تماشاگران هو شد اما برخی از منتقدان سینما، مدرنیسم جسورانه و نگاه شاعرانه و عمیقا انسانی آن را دریافتند و ستودند.
به بهانه عید نوروز و آشنایی با نظرات سینماگران ایرانی در رابطه با بزرگان سینمای جهان با محمدعلی نجفی تهیه کننده و کارگردان سینمای کشور به گفتگو نشستیم که در ادامه می توانید این گفتگو را مطالعه کنید.
*****************
نجفی در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: من معمار هستم و برایم فضا در سینما اهمیت ویژهای دارد، برای من فیلم خوب اثری است که فضاسازیاش به بهترین شکل ممکن باشد و اثر به لحاظ فضاسازی واقعاً سینمایی باشد. اکثر آثاری که در سینما می بینیم سینمایی نیستند و مخاطب میتواند با گوش دادن به آنها نیز دریافت های درست و دقیقی از فیلم داشته باشم، به نوعی این فیلم ها نمایش های رادیویی مصور هستند اما آثار آنتونیونی اینگونه نیست و با ندیدن تصویر مخاطب فضا را از دست می دهد.
این سینماگر خاطرنشان کرد: در فیلم سینمایی «آگراندیسمان» سکانس پایانی را به یاد آورید، وقتی کاراکتر فیلم وارد فضایی شده که در فیلم شاهدش هستیم و تنیس بازی می کند، در این سکانس کاراکتر به نکته کوچکی اشاره می کند که نشان از دقت آنتونیونی در فضاسازی است. فیلم «آگراندیسمان» برای من بهترین فیلم آنتونیونی است که به آن بسیار علاقه مند هستم.
وی افزود: زمانی که دانشجوی معماری بودم و به سینما نیز علاقه داشتم فیلم «آگراندیسمان» آنتونیونی تأثیر بسیاری بر من داشت و با دیدن آن به این نتیجه رسیدم که سینما را به عنوان یک کارگردان جدی تر دنبال کنم. قطعاً این فیلمساز آثار خوب بسیاری دارد که از بین آنها می توان به «شب» و «ماجرا» نیز اشاره کرد. برای من همیشه ۲ فیلم در نگاهم به سینما تأثیرگذار بودهاند. پس از «آگراندیسمان» فیلم «خشت و آینه» را بسیار می پسندم که آن اثر نیز مخاطب را با یک تهران واقعی روبرو می کند. وقتی در این فیلم ها یک کاراکتر داخل یک تاکسی می شود، فضاسازی به قدری دقیق شکل گرفته که مخاطب خود را درون یک تاکسی داخل شهر تصور می کند. آنتونیونی معماری را به خوبی می فهمد و جهان را با زبان تصویری می شناسد و با همین زبان دنیایش را ارائه می دهد.
نجفی در ادامه گفت: طبیعی است که من به عنوان معمار به فضاسازی اثر توجه ویژه ای داشته باشم. «آگراندیسمان» در همه لحظات من را به وارد جهانی ملموس می کند که از طریق تصاویر تخیل من را بیدار کرده و با حضور در جهانی ملموس در عین حال وارد جهان دیگری شده ام که مختص آنتونیونی است. به تعبیری وقتی ما به سینما می رویم و فیلمی را تماشا می کنیم همیشه این درام است که جذبمان می کند اما در فیلم های آنتونیونی، فیلمساز مخاطب را از این دنیا به دنیایی می برد که قابل لمس است و باید آن را با تخیلاتش ادامه دهد.
کارگردان مجموعه تلویزیونی «سربداران» اظهار داشت: بسیاری از سینماگران آنتونیونی را به عنوان فیلمسازی که جهان مدرن و تنهایی انسان در این جهان را به خوبی به تصویر کشیده، می شناسند. آنتونیونی شما را وارد دنیایی می کند که در تنهایی خود غرق می شوید و تعبیری از قصه هایش خواهید داشت که مختص خود شماست و وقتی تعبیر مختص به شما در ذهنتان شکل بگیرد اوج تنهایی را متوجه می شوید. او فقط تنهایی انسان در جهان مدرن را گوشزد نمی کند، این فیلمساز بزرگ پوچی جهان مدرن را نیز به تصویر کشیده است.
این کارگردان در پایان اظهاراتش، گفت: در صحنه ای فیلم که کاراکتر اصلی با دختری رابطه برقرار میکند شما شاهد صحنه های جنسی نیستید، در ایران ممکن است چنین تصمیمی به دلیل محدودیتی که وجود دارد، گرفته شود اما آنتونیونی هیچ محدودیتی ندارد و با این حال ترجیح می دهد که این صحنه را به شکل دیگری کارگردانی کند و از این شکل کارگردانی یک مفهوم مهم خلق می کند. لحظات در سینمای این کارگردان بسیار مهم است و از آنجا که من سینما را با تصویر می شناسم ترجیح می دهم شاهد فیلمی باشم که به وسیله تصویر با مخاطبش ارتباط برقرار کند.
سینماپرس: مجتبی کشاورز درباره انتقادها نسبت به تولید برنامهها و سریالهای تلویزیونی که همچنان در حال انجام است، میگوید: صداوسیما موظف بوده که برای مردم در تلویزیون اوقات فراغت بسازد. همچنین موظف است که در تولید این برنامهها همه موارد بهداشتی و توصیهها را رعایت کند.
به گزارش سینماپرس، مجتبی کشاورز تهیهکننده تلویزیون درباره برخی انتقادها نسبت به پخش برخی برنامههای تلویزیونی که تا چندی پیش با حضور تماشاگران ضبط میشد و همچنین ادامه کار گروههای فیلم و سریال به خبرنگار ایلنا گفت: حقیقتا در این موضوع مدافع سازمان و تهیهکننده برنامهها هستم. اینکه کرونا وضعیت بدی دارد، طبیعی است. اینکه تجمع برای آن خطرناک بوده نیز درست است اما قطعا شبکه و تهیهکنندهای که این برنامهها را ضبط میکند، حتما به حواشی آن و موارد بهداشتی هم توجه کرده است. به هر حال اگر الزامات را رعایت کرده باشند که دوستان شبکه میگویند رعایت کردند، تولید برنامه هیچ اشکالی ندارد.
وی ادامه داد: باید رویکرد تلویزیون را به گونه دیگری نگاه کنیم. خب اگر مردم در این شرایط سفر نروند و در هیچ مراسم که جمعی است حضور پیدا نکنند و از رفتن به سینما و کنسرت هم منع شوند، تنها تلویزیون باقی میماند که اگر آن هم برنامه خوبی به آنها ارائه ندهد، خب مردم چه کاری انجام دهند؟ شکر خدا تلویزیون در حال رعایت الزامات خود بود و با رعایت دستورالعملهای لازم به تولید برنامهها میپردازد. کما اینکه شبکه نسیم هم در روزهای گذشته فیلم ضدعفونی کردن لوکیشن برنامه و مردم در هنگام ورود به برنامه دورهمی را منتشر کرده بود و همه دیدیم که مردم قبل از ورود به برنامه به چه صورت مورد ضدعفونی قرار میگیرند.
کشاورز در ادامه بیان کرد: در این شرایط باید به چند برنامه خوبی که در تلویزیون فعال هستند، کمک و زمینه را برای هرچه بهتر کار کردن آنها فراهم کنیم. اکنون سازمان صداوسیما در این شرایط هم در حال هزینه برای تولید این کارها بوده تا برنامهها همچنان زنده بمانند و مخاطب خود را داشته باشند. به شخصه در شرایط دستاندرکاران این برنامهها نیستم که بتوانم نظر دقیق بدهم اما قطعا به همه موارد فکر کردند و اقدامات لازم را انجام دادند.
وی همچنین درباره صحبتهای انتقادی وزارت بهداشت که در روزهای گذشته نسبت به برنامه دورهمی مطرح شده بود، اظهار داشت: در رابطه با این موضوع یک پزشک باید نظر میداد اما من به عنوان یک فرد معمولی همچون تمام مردم میتوانم صحبتهایی کنم و باید بگویم که در بسیاری از موارد از شرایط ایجاد شده گلهمندم. به عنوان مثال اگر قرار است برنامهای به خاطر کرونا مردم را همراه خود نداشته باشد، چرا مردم همچنان به بانکها میروند و مترو و اتوبوسها به کار خود ادامه میدهند. چراهای زیادی در این باره وجود دارد. به شخصه اگر بخواهیم به صورت بیانیههای وزارت بهداشتی به موضوع نگاه کنیم، میتوان نظرات مختلفی را به عنوان یک فرد غیرمتخصص، نقد اجتماعی کرد.
این تهیهکننده ضمن بیان این پرسش که آیا تردد مردم در برنامههای تلویزیون بیشتر از تردد آنها در یک شعبه بانک بود، اظهار داشت: قدرت انتقال کرونا در یک شعبه بانک بیشتر است یا شرکت در برنامههای تلویزیونی که موارد ضدعفونی و معاینه افراد هم در آن انجام میشد. به نظر من خطر ویروس کرونا در یک صف عابر بانک که در این روزها در خیابانها تشکیل میشود، خطرناکتر از سه برنامه دورهمی است.
کشاورز در ادامه بیان کرد: احساس میکنم تلویزیون در شرایط کنونی تا حد زیادی مظلوم واقع شده است. به نوعی اگر دورهمی ضبط شود و همه الزامات آن رعایت شود، یک جور مورد نقد قرار گرفته و اگر ضبط برنامهها متوقف شود هم به گونه دیگری آن را مورد نقد قرار میدهند و میگویند همه جا تعطیل شده ولی تلویزیون هیچ برنامهای ندارد.
وی افزود: اگر میبینید خیلی از اجتماعات دیگر را تعطیل میکنند، اولین دلیل آن این بوده که مجبور نیستند در این شرایط اجرا داشته باشند. اما صداوسیما موظف بوده که برای مردم در تلویزیون اوقات فراغت بسازد. همچنین موظف است که در تولید این برنامهها همه موارد بهداشتی و توصیهها را رعایت کند. اما اگر کسی برنامههای تلویزیون که در حال حاضر تولید میشود را کنترل کرد و دید که به حد اعلا توصیههای بهداشتی رعایت نمیشود میتواند معترض باشد.
این تهیهکننده ادامه داد: شکر خدا در دورهای هستیم که نمیتوان چیزی را پنهان کرد و مطمئن باشید اگر یک نفر در یک برنامه مبتلا شود، الان حیثیت دوستان میرفت. پس به قدری رعایت کردهاند که این اتفاق رخ ندهد. به هر حال میشود به مدلهایی دیگری هم برنامهها را تولید کرد که اکنون هم در حال انجام است، اما به شرط آنکه این تغییر رویه در همه جا اتفاق میافتاد. نه اینکه همچون شرایط عادی همگی به اداره خود بروند و همه کارها طبق روال انجام شود اما بگویند که برنامهسازی تعطیل شود. مگر جریانهای دیگر مملکت تعطیل شده که جریان برنامهسازی تعطیل شود؟
کشاورز در ادامه بیان کرد: در حال حاضر و تا قبل از این هم کسی خلاف جریان آب شنا نکرده است. ای کاش اگر از سویی به مردم میگوییم که خانه بمانید، یک جریان حاکمیتی و ملی صورت بگیرد که واقعا در همان تلویزیون بتوانیم مردم را در خانه نگه داریم. ما در شرایطی هستیم که به مردم میگوییم در خانه بمانید ولی برای در خانه ماندن آنها چه کار کردیم، یکی از اصلیترین قسمتها برای این کار تلویزیون است؛ پس بیاییم و به تلویزیون کمک کنیم.
امیر سحرخیز رییس هیات مدیره صنف انیمیشن سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اولویتهای سینمای ایران در سال ۹۹ گفت: اگر بخواهم اولویتهای سینمای ایران در حوزه انیمیشن را بررسی کنم، باید به کمبود تولیدات سینمای انیمیشن در کشور اشاره کنم. در واقع سینمای انیمیشن در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر هیچ نمایندهای نداشت و این خود امری بسیار ناراحتکننده بود. در همین راستا میتوان گفت که در سال ۹۹ نیز هیچ انیمیشنی برای اکران عمومی وجود نخواهد داشت، چرا که پروژه انیمیشنی که در حال ساخت و نزدیک به آماده شدن نسخه نهایی باشد، وجود ندارد.
وی با اشاره به سال ۹۸ و اکران ۲ انیمیشن سینمایی توضیح داد: ۲ انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر و «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی در سال ۹۸ اکران شدند و توانستند در این زمینه موفق هم عمل کنند، اما در سال جاری چنین فرصتی برای انیمیشن وجود ندارد، چرا که هیچ انیمیشنی برای اکران تولید نشده است.
رییس هیات مدیره صنف انیمیشن ادامه داد: معتقدم باید حضور انیمیشنهای سینمایی هر سال در جشنواره فیلم فجر قطعی باشد، چرا که جشنواره فیلم فجر به گونهای ویترین سینمای ایران برای اکران سال آینده محسوب میشود. البته در حال حاضر چند کار سینمایی در حال تولید است و امیدوارم این تولیدات آماده شوند، هرچند برای تولید و پایان یک انیمیشن سینمایی نمیتوان زمان دقیقی را بیان کرد.
وی تاکید کرد: امیدوارم انیمیشن در بخشهای مختلف از جمله کوتاه و تلویزیونی نیز مورد توجه قرار گیرد، یکی از مهمترین اتفاقاتی که در حوزه انیمیشن رخ داد و میتواند در سال جدید دنبال شود، این بود که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برنامهریزی دقیق تولید فیلمهای کوتاه انیمیشن خود را با جدیت دنبال کرد. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز در زمینه انیمیشنهای کوتاه سرمایهگذاری و حمایت میکند که این مساله بسیار مهم است.
سحرخیر گفت: مرکز پویانمایی صبا نیز در حوزه تولید انیمیشنهای تلویزیونی در سال گذشته از حجم بالایی از تولید برخوردار بود که قرار است این روند در سال جدید نیز دنبال شود.
وی تاکید کرد: اما در حوزه آثار سینمایی باید بگویم در سال ۹۸ حجم تولیدات انیمیشن پایین آمد و ۲ فیلم سینمایی که اکران شد نیز جزو انیمیشنهایی بودند که در سالهای قبل تولید شده بود. اما برای سال ۹۹ انیمیشنی که بتوان از آن رونمایی کرد و در جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشته باشد، وجود ندارد.
رییس هیات مدیره صنف انیمیشن بیان کرد: امیدوارم در سال جاری بخش تولید انیمیشنهای سینمایی تقویت شود تا آثار قابل توجهی تولید شود، البته روند تولیدات فیلمهای کوتاه انیمیشن بسیار خوب پیش میرود.
وی تاکید کرد: نباید فراموش کرد که اکران فیلمهای سینمایی انیمیشن با موفقیتهای خوبی همراه بوده و این نشان میدهد که فضای موجود به سمتی میرود که برای اکران آثار سینمایی در سینماها جای مناسبی باز شود.
سحرخیز در پایان گفت: امیدوارم در سال جاری بخش سینمایی انیمیشن با انرژی بیشتری دنبال شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون هر روز صبح یکی از تولیدات سینمایی یا تئاترهایش را در پرتال اینترنتی خود منتشر میکند. به همین منظور انیمیشن ۱۱ دقیقهای «رویاها در یک روز» به کارگردانی صادق جوادی روز دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ از ساعت ۹ صبح به نمایش در میآید.
انیمیشن نیمه مستند «رویاها در یک روز» که چهار تصویر جداگانه از چهار خردسال در موقعیتهای مختلف را روایت میکند، تولید سال ۱۳۹۵ امور سینمایی کانون است.
این اثر دو بُعدی پیشتر دیپلم افتخار بهترین فیلم بخش فیلمهای انیمیشن کوتاه و نیمه بلند سیامین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان را دریافت کرده و نامزد دریافت تندیس طلایی خانه سینما در چهار بخش بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین جانبخشی انیمیت نیز بوده است.
بر همین اساس، پخش هر کدام از این تولیدات از ساعت ۹ صبح آن روز به مدت ۲۴ ساعت روی خروجی این پرتال اینترنتی به نشانی omid.kpf.ir به صورت رایگان قابل دسترس است.
در جریان برنامه پخش اینترنتی فیلمها و تئاترهای کانون، پیش از این فیلمهای «کلانتری غیرانتفاعی» به کارگردانی زندهیاد یداله صمدی، «خمره»، «هامون و دریا» و «بچههای نفت» به کارگردانی ابراهیم فروزش، «ساز دهنی» به کارگردانی امیر نادری، «قله دنیا» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد، «سبز کوچک» به کارگردانی غلامرضا رمضانی، «آلبوم» به کارگردانی غلامرضا حیدرنژاد، نمایش «لپ گلی» به کارگردانی محمد مسلمی، «پایان رویاها» به کارگردانی محمدعلی طالبی و نمایش «به خاطر سارا» به کارگردانی حمید گلی بدین شکل به نمایش درآمدند.
نمایش اینترنتی این فیلمها و تئاترها تا ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ ادامه دارد.
در این روزها که شاهد شیوع بیماری کرونا در کشور هستیم، با تلاش داوطلبانه مربیان کانون محتواهایی در حوزههای فرهنگی، هنری، ادبی و سرگرمی تولید میشود و در اختیار کودکان، نوجوانان و خانوادهها قرار میگیرد.
همچنین گزیدهای از انیمیشنها، فیلمها، تئاترها و کتابهای کانون به صورت رایگان برای استفاده خانوادهها منتشر شده است.
علاقهمندان میتوانند برای دسترسی به این فیلمها به پایگاه omid.kpf.ir مراجعه یا با هشتگهای «#در_دل_دارم_امید، #کانون_امید، #پیک_امید و #برای_حال_خوب» این آثار و فیلمها را در شبکههای اجتماعی دنبال کنند.
یادآوری میشود این طرح، تا پایان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا ادامه خواهد یافت.
به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از هنرمندان، نویسندگان و روزنامهنگاران ایرانی و افغانستانی در اقدامی قابل توجه با تولید قطعات تصویری کوتاهی به هموطنان فارسی زبان افغانستان سال نو را تبریک گفتند.
این اتفاق با ایده و اجرای سید مجید سلطانی رقم خورد است و در آن بخشی از نویسندگان و هرنمندان ایرانی در پیامهایی متفاوت به فارسیزبانان کشور همسایه سال نو را تبریک و برای آنها آرزوی سالی شاد و پر برکت کردهاند.
لازم به توضیح است مجموعه این ویدئوهای تصویری برای انتشار از سوی آقای سلطانی در اختیار مهر قرار گرفته است.
برای دیدن این ویدئوها لطفاً روی تصویر بالای خبر کلیک کنید