X

بایگانی فروردین 25, 1399

دفتر سینمایی

افتتاحیه۴۰۷ میلیونی «خروج» در اکران اینترنتی/استقبال ۸۵هزار مخاطب با وجود نسخه قاچاق – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در اولین روز اکران اینترنتی به فروشی بالغ بر ۴۰۷ میلیون تومان رسید تا رکوردی امیدوارکننده به نام این فیلم ثبت شود.

به گزارش سینماپرس، پس از گذشت ۲۴ ساعت از اکران آنلاین فیلم سینمایی «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا که برای اولین بار پیش از نمایش عمومی در سینما در پلتفرم‌های وی‌اودی فیلیمو و نماوا عرضه می‌شود، فیلیمو و نماوا در گزارشی مشترک از نخستین آمار فروش بلیط این فیلم خبر دادند.  

طبق این گزارش و با مجموع آمار هر دو سرویس فیلیمو و نماوا، ۳۳ هزار و ۹۹۵ بلیط در ۲۴ ساعت ابتدایی اکران آنلاین «خروج» به فروش رفته است که درآمدی بیش از  ۴۰۷ میلیون تومان را برای این اکران آنلاین به همراه داشته است.

از طرفی طبق معیارهای سنجش تعداد تماشاگر در شبکه نمایش خانگی یعنی در نظر گرفتن حداقل ۲/۵ تماشاگر به ازای یک بلیط، دسترسی ۶ ساعته به محتوا و امکان تماشای خانوادگی، مجموع تعداد تماشاگران فیلم «خروج» در ۲ سرویس وی‌اودی فیلیمو و نماوا را می‌توان حداقل ۸۵ هزار نفر برآورد کرد.

این آمار تنها با گذشت ۲۴ ساعت از آغاز بلیط فروشی سینمای آنلاین «خروج» در فیلیمو و نماوا به ثبت رسیده است.

«خروج» تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا با بازی فرامرز قریبیان است که اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر ۹۸ اتفاق افتاد و بنا به تصمیم سازندگان، با توجه به تعطیلی سینماها ناشی از بحران کرونا به اکران اینترنتی در فیلیمو و نماوا رسید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکاس باید با سوژه‌اش زندگی کند/ ضعف عکاسان ایران در روایتگری – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اسماعیل عباسی، مدرس عکاسی گفت: عکاسان ما روایت بلد نیستند و در بیشتر مجموعه عکس‌هایی که داوری کردم، فقط فرم و اصل موضوع مورد هدف قرار داده شده و چیستی و عمق موضوع کمتر مورد توجه عکاس قرار گرفته است.

به گزارش سینماپرس، اسماعیل عباسی، مترجم و مدرس عکاسی، موفق شدن یک جشنواره در جامعه هنری را نیازمند رعایت فاکتورهای بسیاری دانست و به فارس گفت: اگر می‌بینیم که عکاسان فراخوان بعضی جشنواره‌ها را از ماه‌ها قبل دنبال می‌کنند، به خاطر ماندگاری و حضور افرادی متخصص در رأس اجرایی آن است. تداوم یک جشنواره و شکل اجرایی صحیح و هدفگذاری و انتخاب داورانی متناسب با جایگاه جشنواره و … می تواند به مهم شدن یک جشنواره کمک کند.

وی جشنواره‌هایی که با موضوع عام‌تری برگزار می‌شوند را در جذب طیف وسیعی از مخاطبان تأثیرگذار دانست و گفت: در طول سال جشنواره های بی شماری برگزار می شود که خیلی از آن ها بعد از برگزاری اختتامیه فراموش می شوند. کاری که به نظرم می تواند یک جشنواره را برجسته کند و آن را در نظر مردم و و هنرمندان مهم جلوه دهد، این است که بعد از اختتامیه چه کارهایی را باید برای نمایش آثار و حمایت از هنرمندان انجام دهیم.

عباسی اذعان کرد: یک ایراد بزرگی که بعضاً به بعضی جشنواره‌ها وارد است این که شکل تبلیغی و رزومه‌گونه برای مدیران دستگاه های اجرایی دارد که باید این رویکرد جای خود را به رویکرد حمایتی از هنر تغییر دهد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: به نظرم جشنواره ها باید بعد از پایان نمایشگاه بررسی شوند که حاصل این جشنواره و مسابقه چقدر موفق بوده است و چه کارهایی را می توان برای دوره های آتی آن انجام داد تا متفاوت تر و مؤثر تر از دورۀ پیشین خود باشد.

این داور جشنواره‌های مختلف عکاسی، سپس به برپایی نخستین مسابقه عکس کار ایران اشاره کرده و موفقیت آن را نیازمند، واکاوی آن بعد از اختتامیه دانست و ادامه داد: به نظرم مسابقه عکس کار باید بعد از نمایشگاه پایانی خود جلسه ای را ترتیب دهد که در آن با حضور داوران و عکاسان برگزیده در خصوص انتخاب عکس ها و حذف آثاری که مورد تأئید قرار نگرفتند، بحث شود و حتماً باید این کارها در اولویت برگزار کنندگان قرار بگیرد. اگر مشاغل؛ رویکرد محوری مسابقه را تشکیل می دهد باید در این جلسه مشخص شود که چه تفکر و نگاهی را در میان مخاطبان ایجاد کرده است و چقدر عکاسان در نمایش مشاغل و ابعاد وجودی آن ها موفق عمل کرده‌اند و برای دوره های آتی چه نگاهی مد نظر برگزار کننده قرار دارد.

عباسی در خصوص اهمیت موضوع کار این طور بیان داشت: خیلی از عکاسان کشور در طول فعالیت کاری خود به موضوع کار توجه داشتند، حتی این مهم در میان عکاسان خارج هم مورد توجه بوده است به طوری که «سباستیائو سالگادو» عکاس مشهور جهان هم در کارهای خود عکس‌های زیادی را با  نگاه به کار کارگر به تصویر کشیده است. نگاهی احترام گونه و با هدف که در تولید این پروژه ها مد نظر قرار گرفته اند و در عکس های او می توان به تحولی که کارگران در اقتصاد یک کشور دارند، اشاره کرد.

وی ادامه داد: به نظرم عکاسان کشور هم باید در برخورد با موضوع کار سعی کنند تا ماهیت وجودی آن را به تصویر بکشند و تمام جوانب و زوایای آن را برای مخاطبان که به تماشای آثار آن ها می نشینند بازگو کنند و این مهم جز با کار کردن بر روی مجموعه عکس محقق نمی شود.

این مدرس باسابقه عکاسی، تعریف پروژه عکاسی را راهکاری مؤثر در تولید عکس هایی ارزشمند نسبت به موضوع اشتغال عنوان کرد و ادامه داد: به نظرم نمایش سختی کار بعضی مشاغل و یا حس و حال کارگر و نقش وی در اجتماع در قالب مجموعه عکس به مراتب بهتر می تواند تأثیر خودش را بر جامعه بگذارد تا این که بخواهیم با تک عکس به دنبال نمایش موضوعات برویم. شاید تک عکس لحظه خاصی را به تصویر در آورد اما تفکر و جنبه روایت گونه ندارد و نمی توان مخاطب را با ابعاد وجودی موضوع آشنا سازد.

عباسی تصریح کرد: عکاسان ما روایت بلد نیستند و در بیشتر مجموعه عکس هایی که داوری کردم فقط فرم و اصل موضوع مورد هدف قرار داده شده است و چیستی و عمق موضوع کمتر مورد توجه عکاس قرار گرفته است. به زعم بنده برای شناخت موضوع کار و آن شغل مد نظر باید با افرادی که در آن حوزه اشتغال دارند، زندگی کرد و به آن شغل از تمام زوایا نگاه کرد تا بتوان جنبه های ناشناخته آن را به تصویر کشید.

این نویسنده کتاب های عکاسی، مسئله داوری در جشنواره ها را همواره دغدغه شرکت‌کننده‌ها دانست که نسبت به آن گلایه دارند و در این خصوص گفت: بهتر است انتخاب داوران به گونه ای باشد که آن داور حتما نسبت به موضوع مد نظر اشراف کامل داشته باشد تا مثلا با دیدن تصویر تحت تأثیر قرار نگیرد و دست به انتخاب آثار بر مبنای احساس خود نزدند.

این استاد دانشگاه، خوانا بودن فراخوان و تعریف درست از اشتغال را در هدایت عکاسان نسبت به اهداف برگزار کننده مفید خواند و اظهار داشت: نوشتار فراخوان باید صریح و در عین حال شفاف بیان شود و مواردی که مد نظر برگزار کننده است حتما باید عاری از هر گونه پیچیدگی بیان شود تا عکاس مستقیم به سراغ آن موضوعات برود. به نظرم در موضوع اشتغال خیلی از شغل ها را داریم که روز به روز در جامعه ما کم رنگ می شوند و این جشنواره می تواند فرصتی باشد تا با گردآوری عکس هایی در رابطه با آن شغل آرشیو خوبی را برای برگزار کننده  و تاریخ کشور فراهم آورد.  

 آخرین مهلت ارسال آثار به مسابقه بین‌المللی عکس کار ایران، اول خردادماه ۱۳۹۹ است. هنرمندان برای اطلاع دقیق از قوانین شرکت، ثبت‌نام و ارسال عکس می توانند به پایگاه اینترنتی مسابقه به نشانی www.jobcenter.ir/festival مراجعه کنند.  

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

درخواست کیهان کلهر از مردم در روزهای کرونا + فیلم


درخواست کیهان کلهر از مردم در روزهای کرونا + فیلم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پاسخ مجدد صداوسیما به وزارت ارتباطات/ آماده مناظره‌ایم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیرکل نظارت و طیف فرکانس صدا و سیما بیانیه اخیر وزارت ارتباطات را ادامه سیاسی‌کاری و فرار از پاسخگویی درباره علت اصلی کندی اینترنت دانست.

به گزارش سینماپرس، مدیرکل نظارت و طیف فرکانس صداوسیما بیانیه اخیر وزارت ارتباطات را ادامه سیاسی‌کاری و فرار از پاسخگویی درباره علت اصلی کندی اینترنت دانست و تصریح کرد: چرا وزارت ارتباطات به‌جای پاسخگویی صریح، سوال را با سوال جواب می‌دهد؟

مهندس نافذ با بیان اینکه وزارت ارتباطات در سه سال گذشته به دلیل نداشتن دلایل اقناع‌کننده نتوانست رای مراجع قانونی ذی‌صلاح را به نفع خود جلب کند افزود: به‌جای سوءاستفاده از شرایط تحت تأثیر بیماری کرونا و فریب افکار عمومی بهتر است این وزارتخانه مسائل فنی را در سطح بازی‌های سیاسی تقلیل ندهد و در این شرایط سخت اقتصادی دنبال درآمدزایی از جیب مردم نباشد.

شیر فلکه اینترنت را بسته‌اند!

وی با اشاره به‌کندی اینترنت در چند هفته گذشته و نارضایتی مردم تأکید کرد: نظر ما این نیست که دوستان شیر فلکه اینترنت را بسته‌اند تا به مردم فشار بیاید و بعد بگویند تقصیر صداوسیماست که باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ را نمی‌دهد، اما آیا مشکل اینترنت ثابت ADSL که هم‌اکنون بسیاری از مشاغل تحت تأثیر آن است هم به فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ مرتبط است؟

نافذ با بیان اینکه ما برخلاف رویه سیاسی وزارت ارتباطات باز هم کارشناسانه و فنی مباحث خود را طرح می‌کنیم، افزود: بیش از ۳۰۰ مگاهرتز طیف فرکانس در بازه یک تا ۳.۶ گیگاهرتز برای شبکه تلفن همراه ظرفیت خالی وجود دارد که دوستان می‌توانند طبق روال همیشگی در آن خدمات ارائه دهند و پول بایت به بایت آن را از مردم بگیرند و مثل همیشه درآمد خوبی کسب کنند.

وی تأکید کرد: علاوه بر این ظرفیت در کنفرانس بین‌المللی ارتباطات رادیویی ۲۰۱۹ بیش از ۱۷ هزار مگاهرتز باند جدید به شبکه تلفن همراه تخصیص داده شد که این هم‌ظرفیت بسیار بزرگی برای خدمات‌دهی شما به مردم است.

مدیرکل نظارت و طیف فرکانس رسانه ملی با اشاره به حضور خود در اجلاس ۲۰۰۶ اتحادیه جهانی مخابرات در ژنو و ارتباط مستمر خود با این اتحادیه عنوان کرد: برخلاف ادعای وزارت ارتباطات موضوع اصلی آن اجلاس توسعه تلویزیون دیجیتال در کل باند یو اچ اف شامل باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز بود و ربطی به تخلیه باند نداشت.

خدمات رایگان صداوسیما زمینی نیست

نافذ با بیان اینکه ارائه خدمات رایگان تلویزیونی به مردم از رسانه ملی به‌صورت زمینی ارائه می‌شود تصریح کرد: برخلاف بسیاری از کشورها خدمات رایگان تلویزیونی ما روی ماهواره نیست و از طریق همان UHF است که باند ۷۰۰ و ۸۰۰ قطعه‌ای از آن محسوب می‌شود و نمی‌توانیم آن را قطع کنیم.

وی با اشاره به روند HD کردن شبکه‌های مختلف تلویزیونی و ارائه خدمات رایگان تلویزیون روی تلفن همراه افزود: همان‌طور که در جلسات کارشناسی هم بر آن صحه گذاشته شده است صداوسیما برای ارائه خدمات تلویزیون به‌صورت رایگان به مردم به این بستر مبتنی بر استانداردهای روز نیاز مبرم دارد و حتی با ادامه این روند در سال‌های آینده ما در این زمینه با کمبود فرکانس هم مواجه خواهیم شد.

نافذ با تأکید بر اینکه همان‌گونه که در جلسات کارشناسی کمیته ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده‌ایم آماده اندازه‌گیری مشترک طیف‌های فرکانسی هستیم، گفت: لازمه این اقدام آن است که سازمان تنظیم مقررات رادیویی درک فنی لازم و در سطح استاندارد بین‌المللی را به‌ویژه درباره سرویس پخش همگانی، ماهیت اچ پی اچ تی (HPHT) و گستره جغرافیایی آن داشته باشد.

مدیرکل نظارت و طیف فرکانس صداوسیما با اشاره به بیانیه اخیر وزارت ارتباطات تصریح کرد: برخی دوستان با افترا به این سازمان موضوعاتی همانند اخذ بودجه برای تخلیه باند یا مزایده باند را مطرح می‌کنند که در راستای همان منش سیاسی‌کاری و عدم صداقت آنهاست.

نافذ در پایان عنوان کرد: به‌رغم اینکه سه سال است درخواست‌های غیرقانونی وزارت ارتباطات در مراجع ذی‌صلاح در جلسات کارشناسی رد شده است اما آماده‌ایم در محفلی تخصصی و به دور از فضاسازی‌های سیاسی مناظره کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تنفس یک‌ساله برای تسهیلات گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد شد


تنفس یک‌ساله برای تسهیلات گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد شد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پشت صحنه «دوپینگ» روی آنتن می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پشت صحنه سریال تلویزیونی «دوپینگ» را امشب در شبکه سه سیما ببینید.

به گزارش سینماپرس، امشب پشت صحنه سریال تلویزیونی «دوپینگ» از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

این سریال به کارگردانی رضا مقصودی و تهیه‌کنندگی امیر پروین حسینی ساخته شد. شبنم مقدمی، هادی حجازی فر، محمد بحرانی، نیما شعبان‌نژاد و الناز حبیبی بازیگران این سریال هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مجاری قاچاق «خروج» مسدود می شوند – اخبار سینمای ایران و جهان

مدیر مالکیت فکری ساترا گفت: امروز اعلام شد که برخی در فضای مجازی اقدام به ارائه نسخه غیرقانونی و قاچاق فیلم سینمایی «خروج» کرده اند که در صورت وصول گزارش در کمتر از یک ساعت برای جلوگیری از ادامه نقض حقوق، وارد عمل خواهیم شد.

به گزارش سینماپرس، «محمدباقر اصغری» در گفت وگو با فارس گفت: با توجه به آغاز فعالیت اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی(ساترا)، ضمن استقبال از این اتفاق تلاش کرده تا با هماهنگی با معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور حمایت خود را از حقوق پدیدآورندگان آثار اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های ایجاد شده، در صورت معرفی سرویس‌های ناقض حقوق مالکیت فکری این آثار، با آنها برخورد خواهد شد و دستور انسداد دسترسی به آنها در کوتاهترین زمان، از معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور اخذ و اجرایی خواهد شد.

اصغری تاکید کرد: طبق برنامه ریزی‌ها و دستورالعمل های پیش بینی شده، بسترهای مجاز ارائه آثار نمایشی در فضای مجازی درصورت رعایت این فرآیند و اعلام رسمی به معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا، نباید نگرانی بابت قاچاق آثارشان داشته باشند.
 
مدیر مالکیت فکری ساترا تصریح کرد: امروز هم اعلام شد که برخی در فضای مجازی اقدام به ارائه نسخه غیرقانونی و قاچاق فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا کرده اند که ساترا در صورت وصول گزارش و درخواست ذی نفعان، در کمتر از یک ساعت برای جلوگیری از ادامه نقض حقوق، وارد عمل خواهد شد.

وی گفت: این تصمیم اختصاص به موضوع اکران «فیلم خروج» نداشته و نتیجه هماهنگی‌های صورت گرفته، حمایت از حقوق کلیه صاحبین آثار و انتشار دهندهگان قانونی است.

فیلم سینمایی «خروج» که از ساعت ۲۰ شب گذشته اکران اینترنتی خود را به صورت آنلاین در سامانه‌های نماوا و فیلیمو آغاز کرده است، در فضای مجازی قاچاق شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رییس حوزه هنری مهمان «سوره هنر» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس:رییس حوزه هنری مهمان تازه ترین قسمت ویژه برنامه هفته هنر انقلاب با عنوان «سوره هنر» می شود.

به گزارش سینماپرس، چهارمین قسمت از برنامه «سوره هنر» ویژه گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور محسن مومنی شریف عصر امروز دوشنبه ۲۵ فروردین ساعت ۱۷:۱۵ از شبکه سه سیما پخش می شود.

«سوره هنر» ویژه برنامه هفته هنر انقلاب اسلامی است که با اجرای رسالت بوذری در ۷ قسمت ۳۰ دقیقه ای با حضور چهره های فرهنگی و هنری مشخصه های هنر انقلاب و ابعاد تاثیرگذاری آن بر حوزه فرهنگ و هنر را در رشته های مختلف بررسی می کند.

حسین مسافر آستانه، جواد افشار، مسعود نجابتی، حسن بلخاری، محمدرضا سرشار، پیام فضلی نژاد و وحید یامین پور سایر مهمانان این ویژه برنامه هستند که پخش آن در این هفته از ساعت ۱۷ الی ۱۸ از شبکه سه سیما آغاز می شود.

هفته هنر انقلاب اسلامی که هر ساله توسط حوزه هنری همزمان با سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی از ۲۰ فروردین ماه آغاز می شود به دلیل شرایط عمومی جامعه و درگیری با ویروس کرونا در ششمین دوره خود به تعویق افتاده و در حال حاضر از طریق برنامه های خود در تلویزیون و فضای مجازی با مخاطبان در ارتباط است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اقدامات فنی لازم برای جلوگیری از دانلود صورت نگرفت/انحصاری و عجولانه اقدام شد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین به بهانه قاچاق فیلم سینمایی «خروج» بیانیه‌ای اعتراضی صادر کرد.

به گزارش سینماپرس، این انجمن در پی اکران آنلاین انحصاری فیلم سینمایی «خروج» که توسط سازمان رسانه‌ای اوج به کنسرسیوم سرویس‌های VOD «فیلیمو» و «نماوا» به طور انحصاری اعطا شده بود لازم دانست توضیحاتی را به محضر مردم شریف ایران و مدیران و مسئولان دولتی و حاکمیتی ارائه نماید:

۱. شیوع ویروس COVID۱۹ در تمام دنیا و در ایران خسارت‌های بیشماری به صنایع مختلف بویژه صنعت سینما وارد کرد. همانطور که وزیر محترم ارشاد اعلام نمودند خسارتی نزدیک به یک هزار میلیارد تومان به فرهنگ و هنر وارد شد. در این شرایط اکران آنلاین فیلم سینمایی «خروج» بدون انجام تمهیدات لازم فنی و هماهنگی‌های لازم با صنوف مختلف سینمایی و وزارت ارشاد اقدامی غیر کارشناسانه بود که به حیثیت تمام شرکت‌های این حوزه لطمه وارد کرد.

۲. در چنین شرایطی شهرداری تهران در یک اقدام بسیار هوشمندانه و غیرانحصاری در راستای حمایت از بخش دیگری از فرهنگ و هنر در حوزه موسیقی اقدام به برگزاری کنسرت نمود و سازمان صدا و سیما نیز با اعطای مجوز پخش آنلاین به تمام شرکت‌های عضو انجمن صنفی و دارای مجوز از ساترا شرایطی فراهم نمود که یک تجربه موفق در کشور رقم خورد. آیا این تجربه موفق نمی‌توانست الگویی شود برای مشارکت تمام سرویس‌های VOD و IPTV در کشور!؟ آیا سازمان رسانه‌ای‌اوج نه به عنوان یک تهیه‌کننده حقیقی بلکه به عنوان یک تهیه‌کننده وابسته به حاکمیت با بودجه حاکمیتی نمی‌توانست از این تجربه موفق الگوبرداری نماید!؟

۳. برای انجام اکران آنلاین در کشور طرحی به سازمان سینمایی و بزرگان سینمای ایران ارسال شد که با تمهیدات ویژه و با استفاده ظرفیت تمام شرکت‌های عضو صنف، با مشارکت سینماداران و شرکت‌های پخش سینمای آنلاین در کشور راه‌اندازی شود. از آنجا که این طرح با رویکرد ملی طراحی شده است برای شروع باید هماهنگی‌های لازم با وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد، قوه قضاییه، سازمان ساترا، صنوف سینمایی و صنف VOD و IPTV انجام شود. یک ستاد تشکیل شود و نماینده نهادها در آن حضور داشته باشند تا در لحظه بتوان جلوی دانلود غیرقانونی و تخلفات احتمالی گرفته شود. متاسفانه در اکران آنلاین فیلم سینمایی «خروج» نه تنها شاهد هماهنگی‌های لازم نبودیم بلکه اقدامات اولیه فنی لازم در راستای جلوگیری از دانلود راحت و یا شناسایی سورس دانلود نیز صورت نگرفته بود.

۴. تجربه سینمای آنلاین در بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا تجربه موفقی بوده است. چرا که تمهیدات لازم فنی و حقوقی برای این موضوع در نظر گرفته شده است. اما متاسفانه اقدام عجولانه و انحصارگرایانه موجب شد تجربه‌ای که می‌توانست موفق باشد به تجربه‌ای شکست خورده مبدل شود.

۵. انجمن صنفی VOD و IPTV به اطلاع می‌رساند کنسرسیوم سرویس‌های مذکور همانطور که خود اعلام نمودند عضو این انجمن صنفی نمی‌باشند و اقدام اکران آنلاین بدون هماهنگی با این انجمن اتفاق افتاده است. هر چند همانطور که در هفته اخیر ۱۲ شرکت به اعضای صنف اضافه شد این انجمن با آغوش باز پذیرای تمامی همکاران خود می‌باشد. امید است این شکست تجربه‌ای باشد تا در آینده شاهد اقدامات انحصارگرایانه از سوی نهادها و سازمان‌های دولتی و حتی تهیه‌کنندگان عزیز و خدمت‌گزار کشور نباشیم.

۶. در پایان انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین (VOD و IPTV) اعلام می‌دارد در راستای اجرای طرح «سینما آنلاین» آماده همکاری با صنوف سینمایی و وزارت ارشاد است و می‌تواند بر اساس تجربیات نزدیک به ۳۰ شرکت در این حوزه استفاده نماید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

موسیقی عصر قاجار را در فرهنگستان هنر بشنوید


موسیقی عصر قاجار را در فرهنگستان هنر بشنوید

مشاهده خبر از سایت منبع