سینماپرس: تهیهکننده «آبادان یازده ۶۰» گفت: ورود ابراهیم حاتمیکیا به اکران آنلاین نشان از هوشمندی او دارد. کسی تا به الان به این موضوع فکر نکرده بود؛ همچنان که به نظرم این طرح حتی پرریسک توسط «خروج» و در این شرایط خاص جواب میدهد.
به گزارش سینماپرس، سامانه آنلاین سینما طرح جدیدی در ایام کرونایی است که با فیلم «خروج» ساخته ابراهیم حاتمیکیا آغاز شده است بلکه بتواند جایگزینی موقت و یا طرحی موازی با اکران عمومی سینما نیز باشد.
حسن کلامی، تهیهکننده سینما که «آبادان یازده ۶۰» را آماده اکران دارد، در گفتگو با آنا با اشاره به شرایط کلی سینما در روزهای پیش رو بیان کرد: با توجه به چشماندازی که من میبینم بعید است سینما تا چند ماه آینده هم به شرایط مساعد و قبلی برگردد خصوصا اینکه بتوان دوباره مخاطب جمعی را به سینما آورد.
در طرح آنلاین مواظب باشیم سرهم کلاه نگذاریم
وی درباره طرح سینمای آنلاین نیز گفت: بالاخره فیلمی با سرمایه میلیاردی ساخته شده که دنبال اکران و بازگشت سرمایه خود است. باید راهی پیدا شود که این بازگشت سرمایه دوباره فراهم شود و بالتبع مخاطب هم بتواند چنین فیلمهایی را به تماشا بنشیند. یکی از این راهها نیز اکران اینترنتی است.
این نوع اکران به نظرم در شرایط فعلی جواب بدهد اما با باز شدن سینماها، مخاطبق با انتخابهای بیشتر و تفریحات دیگر روبروست و نمیتوان در آن زمان روی اکران اینترنتی حساب جدی باز کرد
کلامی ادامه داد: من با انجام موقت این طرح موافقم البته اینجا نیز باید رعایت حال مخاطب را کرد. مثلا اگر برخی قیمت بلیط را بالا تعیین کنند، سودی به حال مخاطب نخواهد داشت. فیلم برای مردم است بنابراین باید راهی سهل جلوی مردم گذاشت که راحت فیلم ببینند. مواظب باشیم سر هم کلاه نگذاریم.
فیلم خوب را باید برای اکران عمومی در سینماها گذاشت
تهیهکننده «زخم شانه حوا» سینمای اینترنتی یا آنلاین را طرح قابلی است و گفت: البته نمیشود این طرح را بدون برنامه هم اجرا کرد همچنان که مثلا دانلود غیرقانونی یک خطر است. باید در این شرایط از اکران از فیلم نیز مراقبت کرد.
وی اجرای این طرح را مناسب شرایط خاصی مثل کرونا و بسته بودن سینماها دانست و عنوان کرد: فیلم سینمایی برای پرده بزرگ ساخته میشود و دیدن فیلم روی پرده هم خیلی متفاوت است. هرچند که همه آثار سینمایی این ویژگی را ندارند. به زعم من فیلم خوب را باید برای اکران عمومی در سینماها گذاشت.
کلامی درباره شروع اجرای طرح سینمای آنلاین با فیلم «خروج» خاطرنشان ساخت: به نظرم ورود سازمان اوج و نیز ابراهیم حاتمیکیا نشان از هوشمندی آنان دارد. کسی تا به الان به این موضوع فکر نکرده بود؛ همچنان که به نظرم این طرح حتی پرریسک توسط این فیلم و در این شرایط خاص جواب میدهد.
فیلم سینمایی برای پرده بزرگ ساخته میشود و دیدن فیلم روی پرده هم خیلی متفاوت است. هرچند که همه آثار سینمایی این ویژگی را ندارند. به زعم من فیلم خوب را باید برای اکران عمومی در سینماها گذاشت.
مخاطب با خرج کمتر فیلم به روز و خوب میبیند
وی همچنین عنوان کرد: این نوع اکران به نظرم در شرایط فعلی جواب بدهد اما با باز شدن سینماها، مخاطبق با انتخابهای بیشتر و تفریحات دیگر روبروست و نمیتوان در آن زمان روی اکران اینترنتی حساب جدی باز کرد.
حسن کلامی در نهایت گفت: فعلا بسیاری در خانه نشستهاند و حتی مخاطب سینما گزینه بهتری برای تماشای فیلم ندارد و خب از سینمای آنلاین استفاده میکند. با خرج کمتر فیلم به روز و خوب هم میبیند.
سینماپرس: دبیر سومین جشنواره عکس «هشت» معتقد است همدلی و همبستگی در جامعه با شیوع ویروس کرونا در ایران برخلاف برخی دیگر از جوامع، گسترش پیدا کرد و به همین دلیل بخش «همدلی اجتماعی» به جشنواره اضافه شد.
به گزارش سینماپرس، وجیه اله شیرمحمدی دبیر سومین جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» درباره تعویق در برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره عکس «هشت» اندکی پس از انتشار فراخوان سومین دوره با موضوع «شادی» به موجب حوادث تلخ و اتفاقات ناگوار در سال گذشته با فراز و نشیبهای فراوانی همراه شد و همین امر ما را مجاب کرد تا با توجه به موضوع فراخوان، تاریخ جشنواره را تغییر و به بعد از نوروز ۹۹ موکول کنیم.
وی بیان کرد: به همین منظور آخرین مهلت ارسال اثر ۴ اردیبهشت ماه تعیین شد، چراکه هنرمندان عکاس و علاقمندان به عکاسی از فرصت عید باستانی نوروز و همچنین اعیاد شعبانیه برای عکاسی بهره ببرند که متأسفانه با شیوع ویروس کووید ۱۹ این فرصت نیز از هنرمندان سلب شد. گرچه در این مدت هنرمندان عکاس این فرصت را خواهند داشت تا با مرور و جستجو در آرشیو عکسهایشان، آثار مدنظر خود را انتخاب کنند و به جشنواره ارسال کنند، در واقع میتوان از شرایط موجود که بسیاری از افراد مجبور هستند در خانه بمانند به عنوان یک فرصت بهره جست.
شیرمحمدی با بیان اینکه بخش دیگری با عنوان «همدلی اجتماعی» به جشنواره افزوده شد، توضیح داد: در این بخش پذیرای عکاسهایی خواهیم بود که مفهومی از همبستگی و همدلی اجتماعی در روزهای مبارزه با کرونا ثبت کرده باشند. معتقدیم همدلی و همبستگی در جامعه با شیوع ویروس کرونا در ایران برخلاف برخی دیگر از جوامع، گسترش یافت. نمونههایی چون تلاش شبانه روزی کادر درمانی، ایجاد دهها کارگاه خانگی و فعال ماندن ۲۴ ساعته واحدهای صنعتی برای تولید محصولات بهداشتی است، تشکیل و فعالیت گروههای جهادی و به ویژه همراه همدلی خانواده برای ماندن در خانه، محیط خانواده که اکنون بیش از هر زمان دیگری همبستگی و در کنار هم بودن را تجربه میکند، میتواند به تقویت و بهبود مناسبات خانوادگی و ایجاد محیط شاد و همدلانه بینجامد که این روابط نیز در راستای موضوع اصلی جشنواره که همان شادی است، هستند.
وی یادآور شد: در حال حاضر ما در ۳ بخش جلوههای نشاط و شادی در تمام زوایای زندگی ایرانی اسلامی و بخش ویژه با موضوع جلوههای شادی در حرم مطهر رضوی و سایر بقاع متبرکه و بخش همدلی اجتماعی آثار هنرمندان را از طریق سایت جشنواره دریافت میکنیم. اینکه مراسم اختتامیه و نمایشگاه جشنواره در چه زمان برگزار شود بستگی به شرایط دارد و طبیعتا ما نیز همچون تمام بخشهای فرهنگی هنری کشور منتظر تصمیم ستاد اطلاع رسانی و نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم ماند.
دبیر سومین جشنواره عکس هشت در پایان گفت: لازم است از شرکتکنندگان تقاضا کنیم تا ارسال آثار خود را به روزهای پایانی موکول نکنند تا با مشکلات احتمالی سرعت اینترنت روبرو نشوند و دبیرخانه آنلاین جشنواره نیز بتواند با اطمینان و آرامش بیشتری کارهای خود را انجام دهد.
بر این اساس، سومین جشنواره عکس «هشت» ویژه عکاسی با تلفن همراه یکی از مجموعه برنامههای هفدهمین جشنواره بینالمللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار میشود. وجیهاله شیرمحمدی دبیر این جشنواره و نقش رؤیای بهشت متولی برگزاری این رویداد هنری است. آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره روز ۴ اردیبهشت ماه اعلام شده و علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره میتوانند به وبسایت www.royayebehesht.ir مراجعه کرده یا صفحات جشنواره در فضای مجازی را دنبال کنند.
سینماپرس: کارگردان «باغ فردوس پنج بعد از ظهر» چند روزی است که بر اثر بیماری سرطان به کما رفته است.
به گزارش سینماپرس، سیامک شایقی کارگردان سینما، چند روزی است که بر اثر سرطان به کما رفته است.
خسرو امیر صادقی از سینماگران و همکاران نزدیک سیامک شایقی ضمن تایید وخامت حال این کارگردان گفت: شایقی از قبل با سرطان کبد دست و پنجه نرم میکرد و تحت درمان بود؛ حالش رو به بهبود میرفت، اما دو روز پیش وخیم شد و در نهایت به کما رفت.
او افزود: هیچ کاری جز دعا از دست ما بر نمیآید و من از همه دوستان و همکاران و مردم میخواهم برای او دعا کنند.
سیامک شایقی ساخت فیلمهای خاطرهانگیزی را در کارنامه کاری خود دارد از جمله «جهزیهای برای رباب»، «در کمال خونسردی» و «باغ فردوس پنج بعدازظهر». «مادرم گیسو»، «خواب زمستانی»، «ماه در جنگل»، «ابرهای ارغوانی»، «ستاره و الماس» و «شراره» از دیگر فیلمهای این کارگردان هستند.
سینماپرس: مسعود آب پرور قصد دارد جدیدترین مجموعه تلویزیونی خود را کارگردانی کند.
به گزارش سینماپرس، مسعود آبپرور کارگردان سینما و تلویزیون درباره جدیدترین فعالیت هنری خود، به خبرنگاران جوان، گفت: پیشنویس طرح سریالی معمایی را آماده کرده ایم تا پس از مساعد شدن شرایط، آن را به مسئولان مربوط ارائه دهیم و تصمیمهای لازم را بگیریم.
او بیان کرد: نویسندگی و کارگردانی این مجموعه بر عهده خودم است و فعلاً ساخت ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقهای را برای آن در نظر گرفتیم.
گفتنی است آخرین اثری که مسعود آب پرور کارگردانیکرده، «لژیونر» است که به سال ۱۳۹۶ برمیگردد.
سینماپرس: آن سالیوان انیماتور «شیرشاه» و «پری کوچک دریایی»، در ۹۱ سالگی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ درگذشت.
به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، آن سالیوان انیماتور فیلم انیمیشن سینمایی معروف «شیرشاه» سومین عضو خانه بازنشستگی تلویزیون و موشن پیکچرز است که بر اثر کرونا جان خود را از دست میدهد.
آن سالیوان انیماتور «شیرشاه» و «پری کوچک دریایی» محصول دیزنی، در ۹۱ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ درگذشت.
انجمن بازنشستگان وودلند هیلز متعلق به صندوق تلویزیون و موشن پیکچرز خبر درگذشت سالیوان بر اثر مشکلات ناشی از بیماری کووید ۱۹ را رسماً اعلام کرد.
او اهل فارگوی داکوتا بود و در مرکز هنری کالج طراحی پاسادنا همان مدرسهای که مایکل بِی و زک اسنایدر در آنجا تحصیل کردند، آموزش دید. پس از فارغ التحصیلی در دهه ۵۰ میلادی کار خود را به عنوان انیماتور در کمپانی والت دیزنی آغاز کرد.
در سال ۱۹۷۳ زمانیکه چهار فرزند داشت شروع به همکاری با موسسه هانا باربِرا کرد، اما بعدا به دیزنی بازگشت و در خلق فیلم هایشاخص انیمیشنی مشارکت کرد.
«اولیور و رفقا» (۱۹۸۸) «پری کوچک دریایی» (۱۹۸۹) «دانگرفیلد خانه به دوش» (۱۹۹۱) «دنیای خوب» (۱۹۹۲) «شیرشاه» (۱۹۹۴) «هرکولها» (۱۹۹۷) «تارزان» (۱۹۹۹) «زندگی جدید امپراتور» (۲۰۰۰) «لیلو و استیچ» و «سیاره گنج» (۲۰۰۲) از جمله آثار شاخص او در زمینه فیلمهای سینمایی انیمیشن هستند.