X

بایگانی اردیبهشت 3, 1399

دفتر سینمایی

«نون.خ۲» دو قسمت زودتر به پایان می‌رسد/ ممیزی تأثیری نداشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سریال «نون.خ۲» به کارگردانی سعید آقاخانی که قرار بود در ۱۷ قسمت روی آنتن برود، با پخش قسمت پانزدهم در روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت به پایان خواهد رسید.

به گزارش سینماپرس، مهدی فرجی تهیه کننده سریال «نون. خ» که این شب‌ها از شبکه یک سیما روی آنتن می رود درباره این مجموعه و بازخوردها بیان کرد: خدا را شکر تا اینجا بازخوردهای بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی درباره پایان‌بندی این سریال که پیش از این اعلام شده بود تصویربرداری آن به دلیل کرونا زودتر متوقف شده است، گفت: این سریال قرار بود در ۱۷ قسمت پخش شود با این حال با توجه به اینکه زمان‌بندی پخش سریال در زمان پخش تغییر کرد، ‌ زمان هر قسمت بلندتر و تعداد قسمت‌ها کاهش پیدا کرد.

فرجی در توضیح بیشتر گفت: هر قسمت از این سریال در زمان پخش حدود ۵۵ دقیقه شد، درحالی که ۱۷ قسمت با احتساب مدت زمانی ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در نظر گرفته شده بود.

وی درباره زمان پخش قسمت آخر سریال گفت: در حال حاضر تعداد قسمت‌های این سریال به ۱۵ قسمت رسیده و که قسمت پایانی آن پنجشنبه چهارم اردیبهشت پخش خواهد شد.

تهیه‌کننده «نون. خ ۲» در پایان در پاسخ به این سوال که ممیزی سریال تاثیری بر کاهش قسمت‌های آن داشته است یا خیر هم تأکید کرد: ممیزی‌هایی در حد معمول داشته‌ایم اما اینکه عامل کوتاهی سریال باشد خیر اینطور نبوده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مدت‌هاست که صنایع دستی به حاشیه رفته است


مدت‌هاست که صنایع دستی به حاشیه رفته است

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سیدجواد هاشمی خواننده شد + ویدئو


سیدجواد هاشمی خواننده شد + ویدئو

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تکذیب انتصاب سرپرست برای موسسه نمایشگاه‌ها – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتصاب ایوب دهقانکار به سرپرستی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی را تکذیب کرد.

به گزارش سینماپرس، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، ‌ با اشاره به انتشار خبری مبنی بر سرپرستی ایوب دهقانکار در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی با حکم وی گفت: من نمی‌دانم بر چه اساسی این خبر منتشر شده است.

وی ادامه داد:‌ تا این لحظه هیچ حکمی برای سرپرستی یا مدیرعاملی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی به امضا نرسیده است، ‌ بنده هیچ حکمی را تاکنون امضا نکرده‌ام.

جوادی در پاسخ به این پرسش که حکمی امضا نشده یا اینکه آقای دهقانکار اساساً گزینه این سمت نیست، ‌ گفت: ما امیدواریم که آقای دهقانکار به این سمت منصوب شوند، ‌ اما حکمی امضا نشده و هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

۳۳ هزار و ۳۳۳ میلیون ریال هزینه جشنواره فیلم کوتاه تهران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جزئیات گزارش عملکرد مالی انجمن سینمای جوانان ایران از موسسات تابعه سازمان سینمایی در دوازده ماه سال۹۸ منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، اطلاعات گزارش عملکرد مالی انجمن سینمای جوانان ایران بر اساس حمایت از تولید فیلم کوتاه(داستانی، مستند، انیمیشن)، حمایت از گسترش فعالیت انجمن سینمای جوانان ایران در کشور (هزینه پشتیبانی ۵۸دفتر انجمن در کشور)، حمایت از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و برگزاری همزمان در استان ها، حمایت از برگزاری جشنواره های منطقه ای فیلم کوتاه، حمایت از برگزاری هفته فیلم و عکس استان ها پاتوق فیلم، حمایت از برگزاری دوره های آموزش فیلم سازی از طریق دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران، حمایت از برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان، حمایت از اکران فیلم در مناطق غیر برخوردار به صورت سینما سیار تنظیم شده است.

گزارش عملکرد مالی انجمن سینمای جوانان ایران در دوازده ماه سال۹۸  

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

۱۴۸ میلیون تومان هزینه ستاد صیانت در سال ۱۳۹۸ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جزئیات عملکرد مالی موسسه سینما شهر از موسسات تابعه سازمان سینمایی در دوازده ماه سال۹۸ منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، اطلاعات گزارش عملکرد مالی موسسه سینما شهر بر اساس حمایت از ارتقاء فنی تولیدات سینمایی در حوزه CGI و صدا و …، حمایت از ساخت سینماهای جدید، حمایت از بازسازی سینماهای قدیمی، کمک به ایجاد سالن استاندارد برای بررسی کیفیت فنی آثار سینمایی، حمایت از ارتقاء وضعیت نمایش سینماهای فعال، حمایت از آماده سازی و اکران فیلم های سینمایی، کمک به نصب و استقرار سیستم مکانیزه فروش بلیط در سینماها، کمک به تبدیل سالن مجتمع های فرهنگی استان ها به سالن سینما، حمایت از نگهداری و تامین قطعات یدکی، لامپ پروژکتور و … سینماها، حمایت از احداث پردیس های سینمایی امید در شهرهای فاقد سالن سینما، حمایت از استاندارد سازی و روزآمدسازی تجهیزات مراکز لابراتواری و استودیوهای سینمایی(تسهیلات)، کمک به صیانت از آثار سینمایی، سمعی و بصری و جلوگیری از عرضه غیر مجاز محصولات سمعی و بصری و هزینه های پشتیبانی تنظیم شده است.

گزارش عملکرد مالی موسسه سینما شهر دردوازده ماه سال ۹۸

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«خروج» سیاسی‌ترین و تلخ‌ترین فیلم حاتمی‌کیاست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فریدون جیرانی معتقد است: حاتمی کیا، طبیعی‌ترین و روشن‌ترین شخصیت این سینما است که نقاب بر چهره ندارد و «خروج» تندترین، سیاسی‌ترین و تلخ‌ترین فیلم اوست.

به گزارش سینماپرس، فریدون جیرانی روزنامه‌نگار و سینماگر پیشکوست در یادداشتی درباره فیلم سینمایی «خروج» نوشت: رحمت روستایی روستای عدل‌آباد خروج می‌کند. او روستاییان را فرا می‌خواند تا با تراکتورهایشان با هم به تهران دفتر رییس جمهور بروند. رحمت معتقد است، مدیران میانی قادر به حل مشکلات روستای عدل‌آباد نیستند و باید با بالاترین مقام کشور مشکلات این روستا را حل کند. خروج با سفر شروع می‌شود و با برخورد تند و عصبانی مشاور رییس‌جمهور به سرانجام نزدیک می‌شود و… و سرانجام فیلم تمام می‌شود.

این پایان باز، فیلم خروج را از دیگر آثار حاتمی‌کیا جدا می‌کند. تفاوت خروج با دیگر آثار حاتمی‌کیا به قهرمانش برمی‌گردد. قهرمانی که درگیری‌های عاطفی حاج کاظم و حیدر ذبیحی را ندارد. قهرمانی که عصبانی نمی‌شود و در مقابل برخورد تند مشاور رییس جمهور که اسمش را می‌پرسد، عصبی ولی آرام اسمش را می‌گوید، با همان صلابتی که امیلیانو زاپاتا اسمش را به رییس جمهور مکزیک گفت.

قهرمان خروج نه دوستی دارد، نه خانواده‌ای، او تنهاست. او قهرمانی است خشک، جدی و مصمم. انگار این شخصیت وظیفه‌ای بر دوشش گذاشته تا در جست‌وجوی عدالتی فراموش‌شده و به زمین نشسته اعتراض آرام فرودستان را رهبری کند. و چقدر قریبیان نقش این رهبر فقیر فرودستان را باورپذیر و جذاب درآورده است.

قریبیان و این شخصیت، خروج را متفاوت کرده است. اما متاسفانه روابط کهنه‌ی پیرمردهای روستایی در طول سفر و تشتت داستان در میانه و نبودن شخصیت‌هایی نظیر (عباس) و (سلحشور) و خالی بودن سفر از کشمکش، لطمه‌ی فراوان به سینمای اثر زده است. در آژانس شیشه‌ای عباس و سلحشور (حاج کاظم) را کامل می‌کردند.

اینجا برعکس روستاییان کنار رحمت نه تنها او را کامل نمی‌کنند، مانعی هستند برای ارتباط بیننده با قهرمان و اعتراض آرام. خوشبختانه پرده اول که شروعی خوب برای معرفی قهرمان طراحی شده و پرده‌ی سوم، سرانجام اعتراض، پایان مردد فیلم، تصویر نمادین آخر باعث شده خروج به سرنوشت گزارش یک جشن دچار نشود و سرپا بماند.

در گزارش یک جشن سرگردانی فکری حاتمی‌کیا در مقابل وقایع ۸۸ فیلم را آشفته کرد. اینجا برعکس تاثیر وقایع آبان روی حاتمی‌کیا به نزدیکی بیشتر او به طبقه‌ی فرودست انجامیده است.

حاتمی‌کیا در خروج سعی کرده به اعتراض آرام فرودستان مشروعیت ببخشد. یادمان باشد که حاتمی‌کیا از دل انقلاب و جنگ می‌آید، با آرمان نسل اول انقلاب (عدالت اجتماعی) اما معنای حرف من این نیست که حاتمی کیا در تاریخی از نظر فکری باقی مانده است. حاتمی‌کیا اینقدر باهوش است که پنجره‌های خانه‌اش را باز کند تا هوای تازه به داخل خانه اش بیاید. او می‌داند تا در این هوای تازه نفس نکشد، تغییرات جامعه‌اش را درک نخواهد کرد و اگر درک نکند از نسل امروز عقب خواهد ماند و نمی‌خواهد عقب بماند.

به اعتراضاتی که می‌کند و حرف‌هایی که می زند، به زیاده خواهی‌اش و طلبکاری همیشگی‌اش از سینما توجه نکنید. او طبیعی‌ترین و روشن‌ترین شخصیت این سینما است که نقاب بر چهره ندارد. به همین دلیل است که یک فیلمش می‌شود «به رنگ ارغوان» ـ که من عاشق آن فیلم هستم ـ فیلم دیگرش می‌شود «دعوت» که حرکت در وادی‌ای است که نمی‌شناخته است. و حالا فیلمش شده است «خروج». فیلمی که می‌خواهد در آن از دغدغه‌ همیشگی‌اش عدالت اجتماعی بگوید، آن هم در شرایطی که بین فرودستان و دولت فاصله افتاده است. خروج تندترین، سیاسی‌ترین و تلخ‌ترین فیلم حاتمی‌کیاست.

مشاهده خبر از سایت منبع