X

بایگانی خرداد 6, 1399

دفتر سینمایی

حضور بازیگر «بچه مهندس» در سریال «بوم و بانو» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگران جدیدی به سریال «بوم و بانو» به کارگردانی سعید سلطانی پیوستند.

به گزارش سینماپرس، تصویربرداری سریال «بوم و بانو» در حالی آغاز خواهد شد که بازیگرانی به این سریال اضافه شده اند.

جدیدترین بازیگری که به این سریال پیوسته است، خیام وقار کاشانی است که این شب ها در سریال «بچه مهندس۳» به ایفای نقش پرداخته است.

همچنین تصویربرداری این سریال بزودی آغاز خواهد شد.

مسعود رایگان در این سریال ایفاگر نقش تیمسار افشار و بهنام تشکر نیز نقش سرهنگ سپنتا را بر عهده دارد. ساغر قناعت که پیش از این با فیلم‌های سینمایی «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی و «جشن دلتنگی» به کارگردان پوریا آذربایجانی در قامت بازیگر شناخته شده بود با بازی در سریال «بوم و بانو» اولین حضور تلویزیونی خود را تجربه می‌کند. فریبا متخصص نیز در این پروژه نقش ماهرخ همسر تیمسار افشار را برعهده دارد. همچنین مهدی احمدی و دیبا زاهدی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

این سریال در شهرک سینمایی، زندان قصر و … مقابل دوربین رفته است.

در خلاصه داستان «بوم و بانو» آمده است: در ایامی که عشق رهروان محرم به مسلخ برده می شود و شورشان به یغما می رود، عشقی بی آلایش سر بر می‌آورد که در دل طوفان بلایای زمانه به ابتلا کشیده می‌شود و در سایه تزویر و فریب بدخواهان تا مرز نابودی می رود اما در واپسین لحظات چون سیمرغی از میان خاکستر برمی خیزد …

به گزارش فارس، در این سریال که در دوره پهلوی اول روایت می‌شود و بزنگاهی از تلاقی عشق، سیاست و مذهب است، قصه ها واقعی نیستند و شخصیت ها نیز مابه ازا واقعی ندارند. همچنین کشف حجاب و ممنوعیت عزاداری برای سالار شهیدان از دیگر موضوعاتی است که دراین سریال به تصویر کشیده می شود.

«بوم و بانو» به قلم شعله شریعتی و اعظم بهروز و کارگردانی سعید سلطانی عاشقانه‌ای در هزار توی تاریخ است که در ۳۵ قسمت برای پخش از شبکه دو سیما تولید خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«کرنش به حافظ» به مرزهای آلمان رسید


«کرنش به حافظ» به مرزهای آلمان رسید

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی مدیران سینمایی باید پاسخگوی صدور مجوز برای اثری مروج دخترکشی ناموسی باشند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تا کی باید جامعه تاوان نتایج ضدفرهنگی تولیدات سینمایی را بدهد؟ چرا سینمای ایران نباید فرهنگ ساز باشد؟ اینها سوالات بی پاسخی است که امروز مدیران سینمایی و سازندگان آثار مروج ابتذال و خشونت باید پاسخگوی آن باشند.

به گزارش سینماپرس، هنوز یک سال نشده است که با حمایت مدیریت فرهنگی و سینمایی کشور فیلم سینمایی «خانه پدری» اکران شد. حالا خبری شوکه آور اثبات نمود که تاثیر سینما و چنین تصویرسازی های اشتباهی در اذهان جامعه تبعاتی همچون واقعه ناگوار اخیر را دارد. البته طنز ماجرا آن هنگام است که سازنده اثر که در فیلمش  قتل ناموسی دختر به دست پدر را روایت می کند  طلبکار شده که من باور نمیکنم این اتفاق در ایران افتاده باشد…

با یک بررسی مختصر مشاهده خواهیم کرد که آثار نمایشی تاثیر مستقیمی در زندگی افراد جامعه دارد، وقتی سریال «ستایش» از رسانه ملی پخش می شد چطور اسم «ستایش» فراونی یافت و آن هنگام که «برره» پخش می شد چه میزان در مدارس دعوای برره ای شکل گرفت و دست و پا شکست و چگونه دقیقا نسخه به نمایش درآمده از فیلم «فراری» توسط دخترکی زنجانی تقلید گردید و …

همین طور می توانیم با یک مطالعه خیلی سطحی مشاهده کنیم که وقتی « ۵ کیلومتر تا بهشت»   دیده شد چه اتفاقی برای یک نوجوان و خانواده او افتاد و حکایت شکایتشان از صداو سیما را و یا بررسی کنیم و ببینیم که مدیریت نابلد فرهنگی کشور چگونه موجب شد تا نوجوانانی با تقلید مرگبار از «عصر جدید» زندگی خود را از دست بدهد!

با مختصر مطالعه ای می توان متوجه شد که به لحاظ جامعه شناسی، تکثیر پدیده های اجتماعی، از ناحیه رسانه و بالاخص سینما و رمان موضوعی اثبات شده است و تقریبا تمامی متخصصان امر در سراسر جهان بر این امر باور دارند…اما مع الاسف مدیریت به خواب رفته ویا به خواب زده شده فرهنگی کشور ما همچنان از درک چنین حداقل دانشی عاجر است و اجازه می دهد تا هر محصول فرهنگی با هر کیفیتی به راحتی در دست عموم جامعه قرار گیرد …

همین امر است که امروز ولنگاری فرهنگی با ترویج فساد، ابتذال و خشونت در سینمای ایران بیداد می کند! و حال باید از دستگاه قضایی کشور که برخی به آن به دلیل ممانعت از اکران فیلم معلوم الحال «خانه پدری» معترض بودند، خواست که در مقابل عواقب پخش این فیلم و تاثیرات اجتماعی آن قاطعانه برخورد کند! کاش مدیریت فرهنگی کشور می فهمید …

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری نخستین جشنواره تمبک نوازی «حسین تهرانی»


برگزاری نخستین جشنواره تمبک نوازی «حسین تهرانی»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اکران آنلاین برای سینمای خصوصی ایده‌آل است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کننده دو فیلم حاضر در سامانه اکران آنلاین گفت: من با چنین ایده‌ای برای نمایش فیلم‌های سینمایی موافقم و حتی اگر بتوانم دیگر آثارم را نیز روانه این نوع از اکران می‌کنم.

به گزارش سینماپرس، همزمان با ادامه تعطیلی سینماها در پی حساسیت‌های ناشی از شیوع کرونا، همچنان استقبال از طرح‌هایی مثل سینمای آنلاین را شاهد هستیم.

طرحی که با اعلام رسمی «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا جدیتی دوچندان به خود گرفت و بعدتر فیلم‌های دیگری وارد این فضای نمایش شدند و قرار است آثار سینمایی دیگری هم در این طرح به اکران درآیند.

جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده سینما که اخیرا پروژه مشترک «مهمانخانه ماه نو» را به شکل اینترنتی عرضه کرده است از چهارشنبه این هفته نیز دیگر فیلم خود با عنوان «کشتارگاه» را در سینمای آنلاین توزیع می‌کند.

وی درباره این نوع نمایش و  عرضه این دو فیلم به آنا گفت: من موافق اکران آنلاین هستم و حتی اگر با توزیع همزمان دو فیلمم یعنی «مهمانخانه ماه نو» و «کشتارگاه» به اصطلاح ریسک کرده باشم، باز هم عیبی ندارد.

مهمانخانه ماه نو

وی افزود: فیلم جدیدم را از فردا، هفتم خرداد وارد سینمای آنلاین می‌کنم و حتی اگر بتوانم بقیه را هم به سامانه‌های پخش اینترنتی می‌فرستم.

این تهیه‌کننده در واکنش به ادعای برخی که چنین اکرانی را مناسب فیلم‌های دولتی می‌دانند، اذعان کرد: من معتقدم این طرح می‌تواند محلی برای اکران و سوددهی همه جور فیلمی باشد و برای بخش خصوصی هم مناسب است.

نوروزبیگی همچنین گفت: خدا را شکر می‌کنم که اتفاقا این دو اثرم در سینمای بخش خصوصی تولید شده و در اختیار علاقه‌مندان به فیلم قرار خواهد گرفت.

کشتارگاه

گفتنی است فیلم «مهمانخانه ماه نو» به کارگردانی تاکفومی تسوتسویی از ۳۱ اردیبهشت نمایش خود را در سامانه‌های VOD شروع کرده است. این فیلم خانوادگی و اجتماعی در سال ۱۳۹۷ ساخته شده و محصول کشور ایران و ژاپن محسوب می‌شود. مهناز افشار، ماساتوشی ناگاسه، آیاکو کوبایاشی، لاله مرزبان، نسیم ادبی، مریم بوبانی و علی شادمان بازیگران آن هستند.

«کشتارگاه» نیز ساخته عباس امینی است که در جشنواره فجر ۹۸ رونمایی شده بود و بازیگرانی همچون مانی حقیقی،   امیرحسین فتحی،   باران کوثری،   حسن پورشیرازی و  حامد علیپور در آن ایفای نقش کرده‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری رویدادهای هنری در فضای مجازی تنها با تأیید ارشاد مجاز است


برگزاری رویدادهای هنری در فضای مجازی تنها با تأیید ارشاد مجاز است

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در فضای مجازی تنها با تاییدیه ارشاد


برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در فضای مجازی تنها با تاییدیه ارشاد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازی خسته‌کننده منوچهر هادی با سریال‌های یکنواخت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سریال‌های شبکه نمایش خانگی فرصت خوبی برای سازندگان سریال‌های آبکی است تا پول هنگفتی به جیب بزنند.

به گزارش سینماپرس، نقدها به شبکه نمایش خانگی در ادامه پخش قسمت‌های جدید سریال‌های این گونه جدید رسانه‌ای نقدها به درام و داستان‌های آن موج تازه‌ای پیدا کرده است.

از آنجایی که این سریال‌ها ماهیتاً با فصل‌بندی همراه‌اند و شاید تا چند فصل ساخته و نمایش داده شوند، در ایران نیز سازندگان آن قصد دارند تا سریال خود را تا بعضاً تا سه یا چهار فصل بسازند. اما نکته مهم برای ساخت سریال تا چند فصل داشتن پیرنگ، تم و جذابیت کافی در درام برای فراز و فرود داستانی طولانی است.

اما سریال‌های نمایش خانگی ما نه تنها عموماً از این نکته مهم تهی‌اند بلکه خلاف آن در خسته‌کننده بودن و نداشتن طرح کافی دارای تمشک طلایی‌اند. بسیاری از این سریال‌ها در بخش کامنت‌های خود در بسترهای اینتنرتی خود دارای نقدهای تند و نظرات صریحی درباره بی‌ارزش بودن آن بودند اما یکباره با مطرح شدن نقدهای جدی و تند از سوی منتقدین سینمایی،  کامنت‌های یکپارچه با تعابیر یکنواختی مانند عالی و بینظیر در ذیل سریال‌های مذکور مطرح شده است که به نظر می‌رسد از سوی هواداران بازیگران سریال است تا بتواند کمی فضا را به نفع سریال تغییر دهد.  

سینما، شبکه نمایش خانگی،

اما این تمام ماجرا به عنوان نادیده گرفتن حقوق مخاطب برای گرفتن وقت و هزینه لازم مخاطب نیست، بلکه کارگردانانی مانند منوچهر هادی بعد از ساختن یک فصل سریال «عاشقانه» سراغ ساختن سریال دیگری با نام «دل» می‌رود و بعد از ساختن یک فصلی که نمایش آن تمام نشده است به سراغ ساخت فصل دوم سریال قبلی با نام دیگری می‌رود و احتمالاً بعد از ساختن فصل دوم سریال قبلی به سراغ ساختن فصل دوم سریال فعلی –دل- می‌رود. این بازی با فکر و وقت مخاطب چه توجیهی دارد؟

*زندگی تماشاگر کالایی بی‌ارزش برای سریال‌سازان آبکی

این شیوه ساخت و نمایش سریال در شبکه نمایش خانگی نشان دهنده عدم توجه به حقوق مخاطبین در این رسانه جدید تصویری است که در آن مخاطب و وقت آن را کالایی بی‌ارزش تلقی می‌کنند. در این زمینه دو نفر از منتقدان و فعالان رسانه‌ای به تازگی در صفحات مجازی مطالبی را نوشته‌اند که مورد توجه قرار گرفت.

یکی از آنان –آرامه اعتمادی- بعد از خبر ساختن فصل دوم سریال عاشقانه با این مضمون که شبکه نمایش خانگی بیشتر شبیه خانه سازندگان این سریال‌ها شده است خطاب به منوچهر هادی از وی خواست که دست از سر شبکه نمایش خانگی بردارد.

وی در حساب توئیتری خود نوشت:  «قسمت ۲۳ سریال دل، با ۵۲ دقیقه در بازار پخش و ارایه شده. از سر کنجکاوی دقایق مفیدش را محاسبه کردم؛ با حذف صحنه‌های «موسیقی(کلیپ‌طور)»، «آنچه دیده‌اید» و «آنچه خواهید دید» و «فلش بک» ها، با اغماض، حدودا ۲۹ دقیقه روند داستان‌گویی این قسمت بوده.»

یکی دیگر از نویسندگان سینمایی نیز در این زمینه اینگونه نوشت که برای نگارش یادداشتی درباره سریال «دل» ۱۵ قسمت را در مدت زمان کوتاهی تماشا کرده است بدون اینکه چیزی از دست برود. او سریال دل را یک زباله عنوان کرده است. وی در بخش نظرات اشاره کرده است که طرفداران بازیگران سریال مذکور برای ابراز خشم خود به صفحه توئیتر او حمله کرده‌اند و هرچه از دهانشان درآمده است به او گفته‌اند. اما این نقطه پایان ماجرا نیست زیرا آنقدر این سریال مخالف و منتقد دارد که بعد از کامنت‌های متملقین سلبریتی‌های این سریال، آنان به مواجهه با هواداران پرداختند.

*فرصت خوب برای چسباندن سروته سریال‌های قبلی و بعدی

به نظر می‌رسد که این شیفت کردن سازندگان سریال‌ها فرصت خوبی است برای آنان تا زمانی که مخاطبین داستان و فضای سریال قبلی را که بی‌سروته بوده است فراموش کنند وارد ساخت و نمایش سریال جدید شوند. اتفاقی که دقیقاً برای سریال عاشقانه افتاده است مخاطبین جدیدی که شاید بدون تماشای سریال قبلی نیز بتوانند سریال جدید را که عنوانی جدید نیز پیدا کرده است تماشا کنند.

سینما، شبکه نمایش خانگی،

*برای خرید از بقالی هم کت شلوار و کروات می‌زنند

این رویه جدای از شیادی و کلاه‌بردای از وقت و هزینه مردم منجر به تنزل ذائقه و سطح مخاطبین شده است. مخاطبین این سریال‌ها مدام در حال تماشای خیانت و عشق‌های چند ضلعی هستند. کاراکترهای این سریال‌ها یا در اوج فقر و بدختی‌اند یا در اوج رفاه و ثروت. آدم‌های سریال دل برای رفتن به یک سوپر مارکت کت و شلوار و کروات می‌زنند و آخرین ماشین‌های گران قیمت را زیر پای خود دارند از آن طرف بخش دیگری از کاراکترها آنقدر بدبخت و بی‌کس اند که باید از وسط خیابان جمعشان کرد.

سینما، شبکه نمایش خانگی،

این میل شدید برای تبرج و تجمل واقعاً جای تعجب و سؤال دارد!؟

به راستی این جامعه امروز مردم ما است؟ کجای این شهر و کشور این چنین زندگی می‌کنند که آدم‌های سریال دل؟ لاقال کاراکترها را قدری خاکستری کنیم که باورپذیرتر باشند. ما که در نسبت میان اخلاق، فرهنگ و تمدن ایران و مردم زحمت کشیده آن در تاریخ بی‌نسبتیم و رسماً در جزیره تنهایی خود زندگی می‌کنیم، لااقل داستانی برای آنان تعریف کنیم که وقتشان را حرام نکنیم و به دین و فرهنگ آنان خیانت نکنیم.

باور کنیم که فیلم‌های دوران قبل از انقلاب هرچه بود و باهر محتوایی لااقل مردم را از دیدن و وقت گذاشتن برای آن پشیمان نمی‌کرد و با حس و حال و هوای زندگی مردم در طبقه متوسط و عمومی جامعه یک ربط و منطقی داشت.

اینجا است که باید از مدیران و مسئولان فرهنگی کشور خصوصاً سازمان سینمایی سؤال کرد که متولی این حوزه چه کسانیند؟ آیا جداکردن بخش شبکه نمایش خانگی با توجیه یک کاسه کردن پروانه‌های ساخت و نمایش آثار شبکه نمایش با فیلم‌های سینمایی به منظور صرفه‌جویی در وقت و هزینه زمینه را برای جولان دادن محتوای غیر متعارف و ساخت آثار بی‌ارزش فراهم نکرده است؟

*تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نتایج مسابقه هنری «همچون پدر، مهربان» اعلام شد


نتایج مسابقه هنری «همچون پدر، مهربان» اعلام شد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وضع مقررات پساکرونایی برای فیلمسازی در هند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با وضع پروتکل‌های جدید فیلمبرداری برای دوران پس از کرونا، هند به از سر گیری کارها فکر می‌کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، انجمن تهیه‌کنندگان هند پروتکل‌های جدیدی منتشر کرد که برای فیلمبرداری فیلم در دوران پس از کرونا باید مورد نظر قرار بگیرند.

این سند ۳۷ صفحه‌ای بر مواردی چون ضرورت شستن دست‌ها، استفاده از ماسک سه لایه و دستکش، خودداری از دست دادن و استفاده از سیگار مشترک تاکید دارد و قید شده که فاصله ۲ متری باید در هنگام ساخت فیلم رعایت شود.

در این پروتکل مقررات مربوط به تمرین‌ها هم قید شده و اینکه چگونه در هر تیم باید یک یا دو نفر به عنوان «آنتی کووید بوی» در دسترس باشند تا همه چیز را فراهم کنند. در عین حال ۲ پزشک و یک پرستار نیز باید در سه ماه اول فیلمبرداری پس از کرونا، در گروه حضور داشته باشند. یک آمبولانس هم باید همیشه آماده باشد.

در این سند یادآوری شده که اگر کاری را می‌توان از خانه انجام داد بهتر است که حتماً از خانه انجام شود.

در عین حال یک نظرسنجی که در ۵۸ شهر هند انجام شده نشان می‌دهد ۲۸ درصد مخاطبان سینماها آماده هستند تا با بازگشایی سینماها، به تماشای فیلم بروند. ۴۷ درصد هم گفته‌اند دو سه هفته‌ای صبر می‌کنند و ۱۹ درصد گفته‌اند تا دو یا سه ماه دیگر سینما نمی‌روند.

در وبیناری (سمینار آنلاین) که هفته پیش در باره ایجاد اعتماد در مخاطبان برگزار شد نیز اقدامات بهداشتی که باید سینماها پس از بازگشایی به آن مبادرت کنند توضیح داده شد.

با این حال مدیرعامل گروه بزرگ سرگرمی «رلاینس» گفته است کمپانی وی تا فصل آخر سال ۲۰۲۰ منتظر می‌ماند تا فیلم‌های پرفروشش مانند «سوریاوانشی» با بازی آکشی کومار و «۸۳» با بازی رنور سینگ را به سینماها ببرد.

در همین باره گفته شد احتمالاً تا هفته آخر ژوئن یا اوایل جولای (اواسط تیر) کار تولید فیلم در ابعاد کوچک‌تر از سر گرفته شود.

در همین حال به گفته منابع داخلی هند دیروز آکشی کومار و آر بالکی فیلمساز کمپینی تبلیغاتی را برای تاکید بر مسئولیت‌های پس از کرونا شروع کردند تا ضرورت‌های تولید و رعایت اصول سلامت پس از این دوران را یادآوری کنند.

در هندوستان که بخش حمل و نقل داخلی از دیروز (دوشنبه) شروع به کار کرده ۱۳۹ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا شده و طبق آمار رسمی وزارت بهداشت از این میان ۴۰۲۱ نفر جان باخته‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع