سینماپرس: تولید سریال «آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده برای شبکه نمایش خانگی آغاز خواهد شد.
به گزارش سینماپرس، سریال «آهوی من مارال» به تهیه کنندگی بهروز خوش رزم برای شبکه نمایش خانگی تولید می شود.
کارگردانی این سریال که به دوران قاجار و ناصرالدین شاه برمی گردد به عهده مهرداد غفارزاده است.
این سریال در مرحله پیش تولید قرار دارد و در دو فصل ۱۵ و ۲۵ قسمتی تولید خواهد شد. ایده و طرح سریال نیز بر عهده غفارزاده و نویسنده های این سریال پریسا شمس، معصومه یزدانی، ابراهیم قربانپور هستند.
موضوع این سریال به عشق ناصر الدین شاه به دختر روستازاده و ماجراهای اطراف آن می پردازد همچنین داستان هایی از کنیزان ترک به میان خواهد آمد و …
بخشی هایی از سریال در استانبول قدیم می گذرد و از بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون ترکیه نیز استفاده خواهد شد و در این زمینه مذاکراتی انجام شده است.
در خلاصه داستان ”آهوی من مارال» آمده است : ناصرالدین شاه، دست به ماشه برده تا آهویی صید کند که آهو چشمی، چون باد از راه رسیده و چون برق میگذرد و به دنبالش حال سلطان صاحبقران میشود حال اسیری که در دام مانده باشد، صیاد رفته باشد. شاه به حکم قدر قدرتی امر می کند که صیاد را به شکارگاه بازگردانند، غافل از اینکه آن آهو چشم گریزپا، خود صید و صیاد عاشقی جوان است از دیار آذربایجان، دیاری که گلهای دشتش همه سارای نام دارند و سروهای سر به فلک کشیدهاش همه خان چوپان.
سینماپرس: رئیس انجمن صنفی فیلمنامه نویسان درباره استعفایش از انجمن صنفی فیلمنامه نویسان و احتمال قبول یا رد آن صحبت کرد.
به گزارش سینماپرس، مهدی سجاده چی رئیس انجمن صنفی فیلمنامه نویسان درباره عدم پذیرش استعفایش به خبرنگاران جوان، گفت: من بر استعفای خودم مصمم هستم و از اعضای هیئت مدیره هم خواستم که بپذیرند و قطعا بر نخواهم گشت.
او در خصوص جدیدترین فعالیت سینمایی خود بیان کرد: در حال نگارش فیلمنامهای هستم که موضوع آن به وقایع قبل از انقلاب ربط دارد و با رگههای سیاسی همراه است، کارگردانی این اثر را وحید موسائیان بر عهده خواهد داشت.
گفتنی است مهدی سجاده چی چند روز پیش استعفای خود از ریاست شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان را اعلام کرده بود که خسرو نقیبی سخنگوی این شورا در مصاحبهای اعلام کرد این استعفا هنوز پذیرفته نشده است.
سینماپرس: آمازون یکی از رمانهای معروف سوئدی را به سریال تبدیل میکند.
به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوودی ریپوتر، آمازون دنبال این است که «دختری با تتوی اژدها» را زنده کند.
این پروژه درباره کاراکتر «لیسبت سالاندر» که در رمانهای سهگانه میلینیوم، نوشته نویسنده سوئدی، استیگ لارسن حضور دارد است.
قرار است تا این کاراکتر در این سریال در دنیا و زمان امروز حضور داشته باشد. این سریال در همکاری مشترک میان آمازون، لفت بانک پیکچرز و سونی صورت میپذیرد؛ سونی در سال ۲۰۱۱ فیلم سینمایی «دختری با تتوی اژدها» را با محوریت کاراکتر لیسبت ساخته دیوید فینچر تولید کرد.
اندی هریس و باب بولاک تهیهکنندههای اجرایی این فیلماند اما هنوز نویسنده این کار مشخص نشده است.
تمام آثار لارسن بعد از مرگ او در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و توانست ۶۰ میلیون نسخه از آن در سرتاسر جهان فروش برسد. هر سه رمان اصلی او در سوئد با بازی نومی راپاس اقتباس و ساخته شدند.
داستان این مجموعه آثار بعد از مرگ وی توسط دیوید لاگرکرانتس ادامه پیدا کردند که در آنها کاراکتر لیسبت سالاندر و میکائیل بلومکویست روزنامهنگار (که نقش آن را دنیل کریگ در فیلم بازی کرده بود) حضور دارند.
«دختری با تتوی اژدها» آخرین سریالی است که آمازون آن را بر اساس کتابهای مطرح خوب میسازد همانطور که دیگر سریالهایی مانند ارباب حلقهها بر اساس کتابهای مطرح و مهم ساخته و اقتباس کرده است.
سینماپرس: با گذشت بیش از یک ماه از طرح سینمای آنلاین که از ۲۴ فروردین و با اکران فیلم «خروج» فعالیتش را آغاز کرد، آمارها از حدود نیممیلیون بلیط فروش رفته در مجموع پنج فیلم به نمایش درآمده در فیلیمو و نماوا خبر میدهند.
به گزارش سینماپرس، طرح سینمای آنلاین از ۲۴ فروردین ماه ۹۹ برای حمایت از سینمای ایران در بحران متاثر از شیوع بیماری کرونا و با نمایش فیلم «خروج» آغاز به کار کرد و در ادامه این مسیر چهار فیلم «طلا»، «زیرنظر»، «مهمانخانه ماهنو» و «تیغ و ترمه» نیز به آن پیوستند. با گذشت بیش از یک ماه از شروع این طرح و در ادامه روند اطلاع رسانی از تعداد بلیطهای فروش رفته، در حدود نیم میلیون بلیط در مجموع دو پلتفرم فیلیمو و نماوا تاکنون خریداری شده است. این آمار که به صورت مستقیم به ازای هر خرید ثبت و به صورت تجمیعی از دو پلتفرم میزبان این طرح یعنی نماوا و فیلیمو اعلام میشود، خبر از گردش مالی حدود هفت و نیم میلیارد تومانی برای سینمای ایران میدهد.
در طرح اکران آنلاین که بلیط آن ۱۵ هزارتومان قیمت گذاری شده و هر بلیط تا هشت ساعت پس از خرید اعتبار تماشا دارد، متناسب با متغیرهای بازدید در شبکه نمایش خانگی، برای هر بلیط حداقل ۲.۵ تماشاگر در نظر گرفته میشود. به همین ترتیب میتوان بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تماشاگر را در مدت یک ماه از شروع طرح اکران آنلاین برای این پنج فیلم برآورد کرد. همچنین به دلیل تعلق گرفتن بدون واسطه ۷۰ درصد از درآمد فروش به صاحب اثر، در مجموع بیش از پنجاه فیلم متقاضی اکران آنلاین هستند و تصمیم بر این است که این طرح با اکران هفتگی حداقل دو فیلم ادامه پیدا کند.
این میزان استقبال تماشاگران در مجموع دو پلتفرم نماوا و فیلیمو در حالی رقم خورده که طرح سینمای آنلاین جز در هفته سوم اکران فیلم خروج و آن هم بصورت کاملا محدود، هیچگونه تبلیغ تلویزیونی نداشته و فیلمهایی که در صورت اکران سینمایی میتوانستند امکان تبلیغ تلویزیونی داشته باشند نیز متاسفانه حالا طی طرح اکران آنلاین از آن محروم شدهاند. البته هرچند شواهد از موفقیت در شروع طرح اکران آنلاین حکایت دارد اما قضاوت قطعی را باید به آینده موکول کرد. چرا که اگر همراهی، هماهنگی، همدلی و رفتار حرفهای خوب فعلی بین مدیران سینمایی، صاحبان آثار، توزیع کنندگان و بینندگان حفظ شود قطعاً این امر تأثیر به سزایی بر اقتصاد سینما و افزایش اشتغال در این حوزه خواهد داشت. همچنین لازم به ذکر است در راستای شفافیت هرچه بیشتر طرح سینمای آنلاین، آمار تجمیعی فروش در آینده نیز اعلام خواهد شد.