X

بایگانی خرداد 7, 1399

دفتر سینمایی

نمایش آثار ۵۰ هنرمند تجسمی در حرم رضوی(ع)/ اهدای آثار به آستان


نمایش آثار ۵۰ هنرمند تجسمی در حرم رضوی(ع)/ اهدای آثار به آستان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برای ترویج اهداف معنوی به از خودگذشتگی در حوزه مادی نیاز است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه کننده سینما به تحلیل و بررسی ژانرها و موضوعات سینمایی به خصوص در دوره کنونی و اهمیت آن پرداخت.

به گزارش سینماپرس، مسعود ردایی تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگاران جوان، درباره نیاز بیش از پیش سینما برای پرداختن به ژانرها و موضوعات مختلف و اهمیت آن و البته ریسکی که برای بخش خصوصی در این زمینه وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه مخاطبان ما دیدگاهها و سلایق مختلف دارند قاعدتا بر این اساس به فیلم‌هایی با موضوعات و ژانرهای گوناگون علاقه مند می‌شوند و البته در این زمینه کمبودهایی وجود دارد که مشهود است.

او افزود:این علاقه مندی‌ها همیشه وجود دارد، اما سوال پیش می‌آید آیا پرداختن به همه ژانرها باعث می‌شود نیازهای مخاطبان برطرف شود؟ بنابراین با دو مقوله علاقه مندی و رفع نیاز که قابل بحث است، روبرو هستیم، چون پیش آمده فیلم‌هایی به جز کمدی و به اصطلاح اجتماعی ساخته شده، اما با اقبال روبرو نشده و این موضوع ریسک پذیری را در شرایط اقتصادی کنونی به خصوص برای بخش خصوصی پائین آورده است.

این تهیه کننده ادامه داد:عدم بازگشت سرمایه یکی از مهمترین و مشخص‌ترین اتفاقاتی است که از رغبت فیلمساز برای رفتن به سمت تولید فیلم‌هایی با ژانرهای متنوع می‌کاهد، شاید سازمان‌ها و ارگان‌هایی که ترویج دهنده محورها و سیاست‌های کلی هستند می‌توانند روی این زمینه سرمایه گذاری و کار کنند.

ردایی اضافه کرد:به عنوان نمونه حوزه دفاع مقدس نقش مهمی در زندگی و مملکت ما داشته و دارد، اما الان اگر فیلمی با چنین موضوعی بخواهد تولید شود بخش خصوصی به دلیل هزینه ها نمی تواند در این زمینه ورود کند، چون بیشتر به موسسات تحت نظر سازمان‌های دفاعی یا ارتش و سپاه و بسیج مربوط می‌شود حالا اینکه مخاطب داشته باشد یا نه به کیفیت و ذائقه مخاطبان و برنامه ریزی‌های مدون ربط دارد.

این تهیه کننده عنوان کرد:یکی دیگر از نمونه‌هایی که بیشتر می‌توان به آن توجه کرد حوزه کودک و نوجوان است، چون می‌تواند به شدت در جامعه و نسل پایه ما اثرگذار باشد و خط مشی‌های درستی ارائه دهد که در این زمینه نیز موسسات مربوط باید ورود کنند.

تهیه کننده «سال دوم دانشکده من» گفت:اگر سدی برای نپرداختن به ژانرهای مختلف وجود دارد باید از سوی بخش‌های غیرخصوصی شکسته شود تا بتواند در بلند مدت جوابگو باشد و باعث شود ذائقه مخاطب برای دیدن فیلم‌های متنوع پرورش یابد.

او افزود: قطعا برای ترویج اهداف معنوی به از خودگذشتگی در حوزه مادی نیاز است از سویی شکستن سد، ریزش آب هم دارد و بخش خصوصی ما در مقابل ریزش آب‌ها آنچنان مقاوم نیست.

تهیه کننده «مالاریا» گفت: در سینمای کنونی بیشتر به فیلم‌های به اصطلاح اجتماعی و کمدی توجه می‌شود که حتما باید گسترش یابد و در تولید آثار به دیگر موضوعات نیز توجه شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«گالین» به «شفیلد» رفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند «گالین» به کارگردانی عزت الله پروازه در بیست و ششمین دوره جشنواره مستند «شفیلد» پذیرفته شد.

به گزارش سینماپرس، مستند «گالین» به کارگردانی عزت الله پروازه و تهیه کنندگی ابراهیم مرادی در بخش «به درون دنیا» که بخش جدید بیست و ششمین دوره جشنواره مستند «شفیلد» است، پذیرفته شد. این جشنواره ۷ تا ۱۲ ژوئن برابر با ۱۷ تا ۲۲ خرداد در کشور انگلستان برگزار می شود.

جشنواره «شفیلد» از جمله سه جشنواره بزرگ سینمای مستند و مهمترین جشنواره مستند در بریتانیا است، بیش از ۳٠٠٠ فیلم از ۷۵ کشور به این جشنواره فیلم ارسال شده است. این فیلم برای به دست آوردن جایزه بزرگ با منتخبان این متقاضیان به رقابت می پردازد و در صورت برنده شدن ورودی اسکار ۲٠۲۱ را کسب خواهد کرد.

«گالین» در اولین نمایش خود در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» عنوان بهترین فیلم مستند بخش ویژه را کسب کرد و در سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران نامزد بهترین کارگردانی بخش مستند شد.

این مستند تمثیلی و مینی مال نگاهی به زیست کارگران و پیرزن معدن کار سرب و نقره واقع شده در یک روستای خالی از سکنه و آخرزمانی دارد.

امسال با توجه به شرایط پدید آمده ناشی از شیوه بیماری کرونا این جشنواره به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سازمان سینمایی همچنان در فاز تبلیغات جبران خسارت/سینماهای پس از کرونا همچنان بدون سناریو! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جدیدترین جلسه «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما»در شرایطی برگزار شد که همچنان برنامه دقیقی برای چگونگی آغاز فعالیت سینماها ارائه نشده است.

به گزارش سینماپرس، صبح امروز هفتمین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما به ریاست حسین انتظامی در محل سازمان سینمایی برگزار شد.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، غلامرضا موسوی دبیر شورایعالی تهیه کنندگان و معاونان سازمان سینمایی اعضای این کارگروه هستند.

براساس آنچه روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرده است، در این جلسه مقرر شد به شرکت‌های پخش که در سال ۹۸ حداقل ۲ فیلم اکران کرده باشند و سینماهای بخش خصوصی، لابراتوارها و استودیوهای صدا که پرسنل خود را در سال ۹۹ اخراج نکرده باشند معادل ۳ برابر ۲۳ درصد سهم کارفرما در لیست بیمه دی‌ماه سال ۹۸ کمک بلاعوض می‌شود.

وام سیصد میلیونی به ۲۱ فیلم متقاضی اکران نوروز، کمک ۵۰ میلیونی به فیلم‌های اکران آنلاین و کمک ۶۰ میلیون تومانی برای تبلیغات مجدد فیلم‌هایی که در اسفند ۹۸ در حال اکران بوده‌اند دیگر موارد مطرح شده بود که بر اجرای آن تأکید شده است.

امّا آن‌چه از مرور اجمالی مصوبات این جلسه برمی‌آید این است که سازمان سینمایی هنوز برای دوران رفع شرایط کرونایی و راه اندازی سالن های سینما برنامه‌ای ندارد و همچنان سیاستهاهای جبراین و ترمیمی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

آن‌گونه که پیش از این مدیران سازمان سینمایی اعلام کردند قرار است اولویت اکران فیلم‌ها در بازگشایی دوباره سینماها با آثاری باشد که در اسفندماه روی پرده بودند و به ناچار از اکران خود بازمانده‌اند. فیلم‌های مشخص شده برای اکران ۹۹ را نیز در کنار این فهرست برای اکران احتمالی درنظر گرفته‌اند.

آیین‌نامه ۱۵‌بندی و سینماهایی که برنامه‌ای برای بازگشایی ندارند

یک ماه  پیش بود که سازمان سینمایی با انتشار یک آیین‌نامه پیشنهادی ۱۵ بندی، از امکان بازگشایی داوطلبانه سینماها خبر داد.

بر مبنای این مقررات ۱۵بندی مقرر شد تا با توجه به پروتکل‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان، در مقطع بازگشایی و تا اعلام وضعیت سفید قطعی، ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۴۰% مجاز باشد. همچنین چیدمان تماشاچیان بر روی صندلی‌ها دو در میان بوده و نسبت به ردیف بعدی حالت ضربدری خواهد داشت.

در این مقررات آمده بود که سالن نمایش فیلم، سالن انتظار و سرویس‌های بهداشتی و کلیه مکان‌های مورد استفاده مراجعه‌کنندگان باید مرتباً نظافت و ضدعفونی شده و استفاده از دستکش و ماسک برای کارکنان سینما الزامی شود.

علاوه بر این اتخاذ تمهیدات لازم از سوی مدیریت سینما برای ایجاد فاصله بین ردیف‌ها نیز الزامی است، به گونه‌ای که افراد بتوانند به‌راحتی در میان آن‌ها تردد کنند.

در دسترس‌بودن مایع ضدعفونی‌کننده برای مراجعه‌کنندگان و گندزدایی کامل سینما طبق پروتکل اعلامی وزارت بهداشت و درمان هر روز یک‌ بار الزامی است. ضمن این که قرار است به‌منظور نظافت بیشتر و رعایت مقررات بهداشتی فاصله‌گذاری بین سانس‌ها با نیم‌ساعت تأخیر خواهد بود.

آیین‌نامه مذکور فروش گیشه با رعایت فاصله و استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده را بلامانع دانسته و تب‌سنجی از مراجعان و ممانعت از ورود افراد مشکوک را نیز الزامی کرده است.

ضمن این که بوفه‌های سینما نیز موظف به رعایت حداکثر موازین بهداشتی بوده و مجاز به عرضه مواد غذایی، تنقلات و نوشیدنی به صورت فله‌ای نخواهند بود.

این طرح البته با مخالفت‌های بسیاری روبه‌رو شد. اغلب سالن‌داران به‌عنوان یکی از طرف‌های ذی‌نفع، ریسک بازگشایی سینماها را نپذیرفتند. زیرا از نظر آنان میزان استقبال از نمایش فیلم‌ها به اندازه‌ای نیست که هزینه‌های جاری بازگشایی سینما را جبران کند.

ترجیح سازمان سینمایی در دوران کرونایی چیست؟

به نظر می‌رسد، با توجه به طرح سینمای آنلاین و استقبال نسبی که از آثار شاخص در این سامانه شده و همچنین حمایت‌های نصفه و نیمه سازمان سینمایی مثل حمایت ۵۰ میلیون تومانی از فیلم‌های متقاضی این طرح، حتی خود مدیریت سینمایی هم انجام چنین طرح‌هایی را بیشتر از بازگشایی سینماها می‌پسندد.

اگرچه طرح‌های حمایتی و ترمیمی برای جبران خسارت سینماگران و فیلم در جای خود دارای ارزش است و می‌تواند سهمی هر چند کوچک در حمایت از اهالی سینما داشته باشد اما از آن مهم‌تر سیاستگزاری‌های ایجابی برای روزهای بازگشایی سینما است.

به جز آیین‌نامه ۱۵بندی که آن هم به صورت جدی دنبال نشد، برنامه دیگری درباره چگونگی آغاز فعالیت سینماها ارائه نشده است. به این ترتیب به فرض صدور مجوز از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، نمی‌توان به داشتن چنین برنامه‌ای امیدوار بود.

حالا باید دید سازمان سینمایی چگونه می‌خواهد چرخ‌های زنگ‌زده اکران سینما را به حرکت درآورد. سرعت این حرکت البته کم خواهد بود و پیش‌بینی‌ها این است که استقبال مخاطبان نیز حداقل در دو هفته اول چندان بالا نباشد، اما به هرحال با توجه به ماندگاری شرایط فعلی و لزوم راه‌اندازی فعالیت‌های صنفی و اقتصادی، به نظر می‌رسد چاره‌ای جز آغاز اکران با درنظرگرفتن این ضوابط پیش روی سینماگران و سینماداران نباشد.

*آنا

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

امسال در ماه مبارک رمضان تلویزیون سریال‌های متوسطی داشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: منتقد سینما و کارشناس رسانه گفت: «زیرخاکی» ساخته جلیل سامان توانست مخاطبان نسبتا زیادی پیدا کند با توجه به این مهم که به روزهای ملتهب سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی توجه داشت. اما درایت و هوشمندی سامان باعث شد تا با لحنی متفاوت مخاطب سریال را پیگیری کند.

به گزارش سینماپرس، کیوان امجدیان در گفت‌وگو با میزان، درباره سریال‌هایی که از شبکه‌های مختلف در ماه مبارک رمضان پخش شد گفت: امسال در ماه مبارک رمضان تلویزیون سریال‌های متوسطی داشت نه خیلی بدتر از سال‌های قبل و نه خیلی بهتر از سال‌های گذشته دو سریالی که توانست باعث واکنش‌های مختلفی شود سریال «زیرخاکی» و «سرباز» بود اولی به جهت پربیننده بودن و دومی به جهت ساخت خوب و پخش در زمان نامناسب.

وی در همین راستا ادامه داد: البته که در هر دو سریال نباید زحمات فراوان گروه سازنده را نادیده گرفت. «زیرخاکی» ساخته جلیل سامان توانست مخاطبان نسبتا زیادی پیدا کند با توجه به این مهم که به روزهای ملتهب سال منتهی به انقلاب اسلامی توجه داشت. اما درایت و هوشمندی سامان باعث شد تا با لحنی متفاوت مخاطب سریال را پیگیری کند.

گفتگویی جذاب با کوچکترین کاراکتر سریال «زیرخاکی» / کاوه چگونه ...

منتقد سینما و کارشناس رسانه اضافه کرد: در «زیرخاکی» داستان جذاب و نوگرایی در شکل مواجهه با موضوع انقلاب دیده می‌شود روایت اتفاقات و حوادثی که در بستر انقلاب رخ می‌دهد. این حوادث ممکن بود در هر بستر دیگر قابل روایت باشد، اما آوردن این حوادث در بستر انقلاب کار جذابی بود که جلیل سامان به خوبی از عهده آن برآمد. بازی‌های بسیار خوب پژمان جمشیدی، هادی جحازی فر، ژاله صامتی و رایان سرلک بازیگر کودک نشان از توانمندی سامان در بازی گیری از بازیگران دارد.

وی درباره کیفیت سریال «زیرخاکی» افزود: خط داستانی خیلی خوب پبش رفت، اما قسمت آخر ایکاش این گونه تمام نمی‌شد و این تعداد مخاطب را در قسمت آخر رها نمی‌کرد البته که فصل بعدی سریال تولید خواهد شد، اما به نظر منطقی نبود فریبرز که گنج و ثروتی رسیده به یکباره تصمیم به فروش آن در خارج از کشور آن هم از طریق عراق که در بحبوحه شروع جنگ بود برود به نظر دور از واقعیت بود برعکس قسمت‌های قبل که تمام اتفاقات به درستی چیده و اجرا شده بود.

https://cinemaoffice.ir/wp-content/uploads/2020/05/1590532152_438_.jpg

«سرباز» روایتی متفاوت و شاعرانه

امجدیان درباره کیفیت سریال «سرباز» افزود: سریال «سرباز» هم که واکنش‌هایی را به همراه داشت به عقیده من سریال خوبی بود، اما مناسب ماه رمضان نبود اگر در موقعیت زمانی دیگری روی آنتن می‌رفت توان جذب مخاطب بهتری را داشت. سریال بدی نبود مقدم دوست نوع روایت و شخصیت پردازی را در فرم جدیدی در عرصه تلویزیون به همراه آورد. در ایام رمضان مخاطب علاقمند است یا در حوزه طنز کار را دنبال کند و یا ریتم تندتری را دنبال کند. قراردادن ریتم کند و شاعرانه در سریال‌های ماه رمضان خیلی خوش سلیقگی نبود و باعث شد مخاطبان زیادی نتوانند سریال را دنبال کنند در حالی که این سریال در شرایطی غیراز ماه رمضان می‌توانست مخاطب را با خود همراه کند.

بازیگر «بچه مهندس» خواننده شد - ایرنا

«بچه مهندس»، یک گام جلوتر از فصول قبل

وی با اشاره به رشد کیفیت در سریال بچه مهندس اظهار کرد: «بچه مهندس» ۳ سریال متوسط با تعداد محدود مخاطبان که از گذشته سریال را دنبال می‌کردند روی آنتن شبکه دو سیما رفت. سریال در فصل جدید یک مقدار بهتر از فصول گذشته بود، اما این سریال حتی اسمش هم اسم جذابی نیست و اسم سریال غلط انداز است و هیچ وقت مخاطب را به سمت دیدن سریالی که فضایش جنایی و پلیسی هم هست هدایت نمی‌کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فروش بزرگ ترین شرکت رسانه ای نیوزیلند به قیمت یک دلار – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یکی از بزرگ ترین سازمان های رسانه ای کشور نیوزیلند تنها به مبلغ یک دلار به مدیر اجرایی اش فروخته شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از واشنگتن تایمز،  بزرگ ترین سازمان رسانه ای کشور نیوزیلند با ۹۰۰ پرسنل و روزنامه نگار حرفه ای بخاطر کشمکش های مدیرانش تنها به مبلغ یک دلار به مدیر اجرایی فروخته شد.

سازمان رسانه ای «Stuff» بسیاری از روزنامه های کشور نیوزیلند و وبسایتی شناخته شده با همین نام را شامل می شود. این رسانه ۹۰۰ پرسنل شامل ۴۰۰ روزنامه نگار دارد.

شرکت بزرگ رسانه ای «Stuff» که خود نیز زیرمجموعه شرکت بزرگ «Nine Entertainment» استرالیا است، پیش از شروع بحران کرونا با چالش شدید مالی مواجه شد و بخش عدمه درآمدی اش که از آگهی تامین می شد به شدت اُفت کرد.

«Nine Entertainment» در بیانیه ای به بورس اوراق بهادار استرالیا گفت: «Stuff» در معامله خرید سهام مدیریتی به «سیناد بوچر» مدیرعامل فروخته می شود که پروسه نقل و انتقل این فروش تا پایان ماه تکمیل خواهد شد.

«هیو مارکس»، مدیر عامل «Nine Entertainment» به عنوان شرکت مادر گفت: ما همیشه گفته ایم که معتقدیم برای شرکت رسانه ای «Stuff» داشتن مالکیت و مدیریت محلی مهم است و عقیده و عزم راسخ ما این است که این بهترین نتیجه برای رقابت و مصرف کنندگان در نیوزیلند است.

بوچر، مدیر اجرایی که این شرکت بزرگ رسانه به قیمت یک دلار به او رسیده گفت: خودم از تعجب شاخ درآوردم. همچنین بعد از این خبر بازخوردهای مثبتی دریافت کردم. الان واقعا احساس سرخوشی و شادمانی، تسکین و غرور را توامان با هم دارم. دو هفته بسیار طاقت فرسا داشتیم تا به این نقطه رسیدیم.

بوچر ۴۹ ساله، فعالیت خود را به عنوان گزارشگر روزنامه در کرایسچرچ آغاز کرد و بعدا  نوآوری های دیجیتالی متعددی برای این شرکت ارائه کرد. وی گفت که هیچ برنامه ای برای تعدیل و کاهش پرسنل و نیز تعطیلی روزنامه ها ندارد هرچند که تغییر مالکیت این شرکت نمی تواند در بحران پیش آمده و مشکلات عدید این شرکت بزرگ و مشکلاتی که دیگر شرکت ها با آن مواجه هستند معجزه کند.  بوچر گفت که او به دنبال افزایش درآمدهای خوانندگان آنلاین است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پخش «آسمان من» در شبکه الکوثر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجموعه تلویزیونی «آسمان من» با کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه کنندگی سازمان هنری رسانه ای «اوج» از شبکه الکوثر پخش می شود.

به گزارش سینماپرس، سریال «آسمان من» روایت پروازی آرام است که البته برای رسیدن به این هدف، افراد زیادی تلاش می کنند تا یک پرواز آرام و آسوده به مقصد برسد.

طبق اسناد و مدارک ثبت شده در سال ۱۳۶۲ چندین مورد هواپیما ربایی در این سال اتفاق افتاده است که شش قسمت اول ماجرای این هواپیما ربایی ها را به تصویر می کشد و پس از آن با یک جهش ۲۵ ساله، با تلاش نیروهای امنیت پرواز (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) برقراری کامل امنیت در طی پروازهای مختلف و خنثی سازی حرکت گروه های تروریستی منعکس می شود.

زبانگردانی و ترجمه این سریال به زبان عربی در شبکه آی فیلم انجام شده است و دانیال حکیمی، حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، امین حیایی، حامد بهداد، فرهاد جم، پژمان بازغی، سروش صحت، رحیم نوروزی، الهام چرخنده، سودابه بیضایی، امیر آقایی و نبی الله پیرهادی بازیگرانی هستند که در «آسمان من» نقش آفرینی کرده اند.

مجموعه تلویزیونی «آسمان من» هر شب از ساعت ۱:۰۵ به وقت تهران در ۲۹ قسمت ۴۵ دقیقه ای با زمان تکرار همان روز ساعت ۱۴:۰۵ روی آنتن شبکه الکوثر است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آغاز به کار گالری آس با نمایشگاه گروهی ویدئو آرت «اولین بار من»


آغاز به کار گالری آس با نمایشگاه گروهی ویدئو آرت «اولین بار من»

مشاهده خبر از سایت منبع