X

بایگانی خرداد 12, 1399

دفتر سینمایی

جشنواره دانشجویی مستند، بستر مناسبی برای تأسیس رشته مستندسازی در دانشگاه سوره است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نخستین نشست شورای سیاست گذاری جشنواره ملی دانشجویی مستند «روایت همدلی مومنانه» در نگارخانه‌ی آیه دانشگاه سوره برگزار شد. در این جلسه عنوان شد که جشنواره دانشجویی مستند، بستر مناسبی برای تأسیس رشته مستندسازی در دانشگاه سوره است.

به گزارش سینماپرس، این نشست روز هفتم خردادماه، با حضور اعضای شورای سیاست گذاری، آقایان محمدحسین ساعی رییس دانشگاه سوره، مهران هوشیار معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سرلک مشاور فرهنگی رییس دانشگاه، کاظم نظری مشاور هنری و علمی رییس دانشگاه، سیدامین موسوی مدیر حوزه ریاست، محمدامین ابوحمزه مدیر فرهنگی، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، جلال غفاری رییس شبکه افق سیما، احمد مداحی رییس مرکز رسانه‌ای سازمان تبلیغات و امین اشرفی رییس اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
در این نشست آقایان سعید ربیعی به نمایندگی از هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویر شهر، علی قربانی به نمایندگی از محمد حمزه‌زاده معاون سینمایی حوزه هنری، مینایی مدیر تأمین برنامه شبکه مستند به نمایندگی از سلیم غفوری رییس شبکه مستند و جعفرپور به نمایندگی از امیر نصیربیگی رییس بسیج هنرمندان نیز حضور داشتند.
در این گردهمایی پس از خیرمقدم به مدعوین، توسط رییس دانشگاه سوره، دکتر رامتین شهبازی مدیر گروه سینمای دانشگاه به معرفی طرح جشنواره پرداخت. وی هدف جشنواره را تقویت فرهنگ و هنر در جامعه اعلام کرد و افزود: هرچند رویکرد دانشگاه آموزشی است، اما دانشگاه سوره به دلیل وجه ارزشی که در آن پیش‌بینی شده، بخش فرهنگی را در اولویت خود قرارداده است.
شهبازی در ادامه سخنان خود افزود: جشنواره دانشجویی مستند، بستر مناسبی برای تأسیس رشته مستندسازی در این دانشگاه خواهد بود.
در بخش پایانی نشست، اعضاء به تبادل نظر پیرامون بخش‌های اصلی جشنواره پرداختند.
گفتنی است که متن فراخوان و جزئیات قوانین این جشنواره، طی نشست آتی تصویب و متعاقبأ اعلام خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ضرورت‌های اداری، مالی و اقتصادی وزارت ارشاد بر این واداشت که موسسات را ادغام کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آیین تکریم مهدی قزلی و معارفه سرپرست جدید بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، عصر امروز در بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی پور مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب، ایوب دهقانکار سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و جمعی از اهالی قلم از جمله منیژه آرمین، هادی خورشاهیان، جواد محقق، اسماعیل امینی و غلامرضا طریقی برگزار شد.

در این مراسم، محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خیلی شرایط مناسبی نبود وگرنه باید در برنامه مفصل تری در خدمت دوستان می بودیم. در واقع آشنایی ام با آقای قزلی به همین دو سه سالی برمی گردد که در معاون فرهنگی وزارت ارشاد هستم.

وی افزود: ضرورت‌های اداری، مالی و اقتصادی وزارت ارشاد بر این واداشت که موسسات را ادغام کند. مقتضیات زمانه هم تغییر کرد و ما مجبور شدیم که نقش و وظایف موسسات را تغییر دهیم. برای ما ادغام موسسات فرهنگی سخت بود. کنار این موضوع، سختی‌های دیگری هم در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم که با یاری دوستان در رفع آنها، به اینجا کشیده شد. نتیجه این کار در آینده مشخص می‌شود و در ساختارهای جدید قرار نیست فعالیت‌های حوزه ادبیات کاهش یابد.

سرپرست جدید بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان معرفی شد/ جوادی: در ساختارهای جدید فعالیت‌های حوزه ادبیات کاهش نمی‌یابد

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما در اواخر مرحله انتقال هستیم. بحث‌های حقوقی به این راحتی نیست، تا همین مقدار هم آقای جلالی به ما کمک کردند. از او خواهش کردیم که در دوره گذار ادغام موسسات، سرپرستی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان را بپذیرند تا این دوره را طی کنیم.

وی ادامه داد: درگیر شدن با کار از ویژگی‌های آقای قزلی است و من خیلی از این موضوع خوشحال می‌شدم که شب و نصف شب برای او خیلی فرق نداشت. البته شاید خانواده ایشان از اینکه زندگی شان تحت تاثیر کار قرار می‌گرفت گله‌مند میشدند. همپنین باید بگویم که صراحت آقای قزلی خیلی خوب بود. گاهی در چندین لفافه و کنایه با صراحت حرفشان را می‌زدند. اوایل پذیرش این ویژگی خیلی سخت بود، اما بعد می‌دیدم که حرفشان، حرف حق، درست، شفاف و روشنی است و تعاملشان هم با ما خیلی خوب بود.

جوادی تصریح کرد: قزلی در حوزه داستان اهل نظر بود. وقتی جمع تصمیمی می‌گرفت از آن دفاع می‌کرد. این ویژگی او و همچنین مسئولیت پذیری شان خیلی خوب بود. در شروع کار اینگونه نبودند که حتما باید موجودی باشد تا کارشان را آغاز کنند بلکه کار را شروع می‌کردند و پیش می‌بردند. نمی‌گویم ایده‌های اجرا شده در بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان فقط ایده قزلی بود، برخی از این ایده‌ها مانند «سرباز فرهنگ» عنوان بزرگی ندارد اما کسی نمی‌داند پشت آن چه تلاشی رخ داده است.

در این مراسم اسماعیل امینی، شاعر با اشاره به اینکه جمع شدن اهالی فرهنگ دور هم نشان دهنده اعتمادی است که بنیاد شعر و ادبیات داستانی توانسته میان اهالی ادب به دست بیاورد، گفت: روزگار ما روزگار عدد و کمیت است. اهل سیاست کمیت و عددها را می‌فهمند. در روزگاری هستیم که با یک زبان درآوردن در فضای مجازی می‌توان افراد زیادی را جلب کرد. بنیاد این توفیق را داشت که اعتمادها را جلب کند و اهل فرهنگ احساس نکنند که این مجموعه جایی مانند ادارات دیگر است.

سرپرست جدید بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان معرفی شد/ جوادی: در ساختارهای جدید فعالیت‌های حوزه ادبیات کاهش نمی‌یابد

وی افزود: این خوشحالی را داشتیم که در دوران ما مسئولان فرهنگی کتاب را می‌شناختند و اهمیت دفاع از حیثیت فرهنگ را می‌دانستند. در مدتی که با قزلی همکاری کردم دلسوزی، متانت و ادب از ایشان دیدم. حیف است آقای قزلی را از دست بدهیم و ایشان هم بروند و منزوی شوند مانند سید حسن حسینی که پرورششان دادیم و منزوی شدند.

در ادامه همایون امیرزاده مدیر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این شش سال به آقای قزلی زحمت دادم و الان از طرف معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد به این مراسم نیامدم بلکه به پاس شش سال دوستی مان آمدم. ما با هم دوستی را تمرین کردیم و رابطه مان نهادینه شد. ما جزء نسل اولی‌ها در دوره جدید بودیم که خیلی به هم نزدیک شدیم. جاذبه دکتر صالحی همه را دور خود جمع کرد. آقای قزلی هم جزء تیم معاونت فرهنگی بودند و هستند.

وی افزود: یکی از سماجت‌های آقای قزلی، ساختمان فعلی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان بود و خیلی سختی کشیدند تا پاتوقی برای اهل ادب داشته باشند. این ملالت‌ها باعث خستگی شان نشد. در جایزه‌هایی که می‌توانستند اثر داشته باشند و منعی قانونی برای آن وجود نداشت از حضور کناره گیری کردند. این نگاه آقای قزلی به پرورش استعدادهای جوان به یک مطالبه در شهرستان‌ها تبدیل شده بود و بنیاد را به گروه نخبگانی شعر و ادب گره زدند. در عین اینکه به پیشکسوتان احترام می‌گذاشتند با تمام وجود اعتقاد داشتند که آموزش‌ها باید در کشور فراگیر باشد و به اقصی نقاط کشور تسری پیدا کند.

در این مراسم حکم مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه پاسداشت زبان فارسی به مهدی قزلی اهدا شد.

در ادامه مهدی قزلی، مدیر عامل سابق بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان گفت: به آقای جلالی تبریک می‌گویم. جای خوشحالی دارد که ایشان به عنوان سرپرست بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان انتخاب شدند زیرا از جزئیات بنیاد اطلاع دارند و نگران این اسباب کشی نیستم.

وی افزود: سالیانه چهار و نیم میلیارد تومان بودجه بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان بود. در مجموع در این شش سال ۲۷ میلیارد تومان بودجه از وزارت ارشاد گرفتیم که چهل درصد آن صرف هزینه‌های جاری بنیاد شد. حدود چهارده تا پانزده میلیارد تومان هم در این شش سال برای برگزاری شش جایزه جلال آل احمد، شش جشنواره شعر فجر، سه جایزه پروین اعتصامی و سه جایزه ملک الشعرای بهار هزینه کردیم.

سرپرست جدید بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان معرفی شد/ جوادی: در ساختارهای جدید فعالیت‌های حوزه ادبیات کاهش نمی‌یابد

قزلی اظهار کرد: از روزی که به بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان آمدم امیدوار بودم که دچار معضل ناکار آمدی نشویم. بخش فردی را ادا کردم و دوستانی هم داشتم که کمک کردند. برخی مسئولیت‌ها مانند حوزه شعر و برگزاری جوایز به بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان واگذار شد، همان زمان سه جایزه داشتیم که مساله‌هایی به دنبال داشت و سرعت ما از سرعت دیوان سالاری وزارت ارشاد هم بیشتر بود. دوستان با کمک و همکاری ایده‌های مختلفی را مطرح کردند. پایگاه نقد شعر، پایگاه نقد داستان، سند ملی انجمن‌های ادبی و پروژه سرباز فرهنگ اجرایی شد. در پایگاه نقد شعر سه هزار و ۸۶۰ نفر عضو و ۲۸ منتقد ادبی حضور دارند و سردبیری این پایگاه را غلامرضا طریقی برعهده دارد. در پایگاه نقد داستان هم دو هزار و ۵۱۶ عضو داریم.

مدیر عامل سابق بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان ادامه داد: با ۲۸ نیرو در بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان کار را آغاز کردم و اکنون که مدیریت بنیاد را تحویل می‌دهم ۲۶ نیرو در این مجموعه فعالیت می‌کنند. افزایش حجم کار باعث افزایش تعداد نیروها نشد. به طور متوسط روزانه یک ادیب به بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان رفت و آمد داشت. این افراد جدا از افرادی هستند که در چندین برنامه ما حضور داشتند و در مجموع تعداد آن‌ها به ۱۸۷۶ نفر می‌رسد. در این سال‌ها سی دوره متمرکز در زمینه شعر، داستان و مستندنگاری برگزار کردیم که تنها ۲۵ نفر از این افراد در هر دوره تهرانی بودند و بقیه افراد از شهرستان‌ها در دوره‌ها حاضر می‌شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

توجیه اشتباهات به سبک نویسنده «کیمیا» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نویسنده سریال «کیمیا» یادداشتی را در پاسخ به یکی از فرماندهان ارتش درباره اعتراضات به این سریال به نگارش درآورد.

به گزارش سینماپرس، مسعود بهبهانی نیا نویسنده سریال «کیمیا» در واکنش به صحبت‌های امیر دریادار حبیب‌اله سیاری معاون هماهنگ‌کننده فرمانده ارتش جمهوری اسلامی پیرامون نادیده گرفتن نقش ارتش در سریال «کیمیا» یادداشتی را به نگارش درآورده است.

متن یادداشت را در زیر می‌خوانید:

«چرا ندیده شلیک می‌کنید؟

چند روزی است تصاویر و مصاحبه‌هایی از برخی فرماندهان ارتش در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که مضمون آنها گله گذاری برای نادیده گرفتن نقش ارتش در دوران جبهه و جنگ است. در مورد انگیزه‌ها و دلایل پیدا و پنهان این گونه اظهارات و همچنین تعیین سهم مشارکت هر نهاد در دوران جنگ، چیزی نمی‌گویم.

حرف من در مورد نوشته خودم، کیمیاست که این آقایان ندیده، ترجیع‌بند اتهاماتشان کرده‌اند. یکی به تمسخر می‌گوید، شما نشان دادید کیمیا خرمشهر را آزاد کرده و دیگری می‌گوید کیمیای ۱۴ ساله در خط مقدم با دشمن می‌جنگیده.

حتم دارم این آقایان حتی یک قسمت از سریال را ندیدند، چرا که در آن صورت می‌دانستند کیمیا موقع جنگ ۲۰ ساله بود، هرگز اسلحه دست نگرفت و فقط در بیمارستان به مجروحین می‌رسید. آنکه جنگید و اسیر شد، برادرش، کیوان بود.

اما در مورد نادیده گرفتن نقش ارتش. قهرمان دوم قصه، پدر کیمیا، یعنی فرخ پارسا، گروهبان نیروی زمینی ارتش است. در ابتدای سریال در هنگ مرزی خرمشهر با قاچاقچیان مبارزه می‌کند. آن قدر وظیفه شناس و پاک دست است که هرگز حاضر به همکاری با فرمانده‌اش در گرفتن رشوه نمی‌شود و به همین دلیل تبعید می‌شود. در آستانه انقلاب به صف مردم می‌پیوندد و در جریان دزدی بزرگی که عده‌ای می‌خواهند ثروت و اسناد ملی را به غارت ببرند، با به خطر انداختن جان خودش، جلوی آنها می‌ایستد و موفق به بازگرداندن ثروت ملی می‌شود.

این ارتشی وطن‌پرست در جریان حمله عراقی‌ها به خرمشهر نه تنها با آنها می‌جنگد، بلکه به جوانان همراهش هم آموزش می‌دهد. جز او عده‌ای دیگر از نظامیان هم در سریال دیده می‌شوند که شاخص‌ترین آنها، کاراکتر علی به عنوان یک تکاور زبده و فرمانده عده‌ای از جوانان است که در درگیری شهید می‌شود.

طولانی شد اما سوالم همچنان همان است؛ چرا ندیده شلیک می‌کنید؟»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«بودن بهتر از نبودن» نامزد «سَوتیست رجیونال» شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «بودن بهتر از نبودن» با اولین نمایش آمریکایی خود در سومین جشنواره سَوتیست رجیونال /Southeast Regional در بخش رقابتی مستند بلند با استقبال روبرو شد.

به گزارش سینماپرس، مستند «بودن بهتر از نبودن» به کارگردانی ایمان بیات‌فر با اولین نمایش آمریکایی خود در سومین جشنواره سَوتیست رجیونال /Southeast Regional در بخش رقابتی “مستند بلند” با استقبال روبرو شد.

این فستیوال، از معدود جشنواره‌هایی است که علی‌رغم بروز بحران کرونا از ۳۱ اردیبهشت لغایت ۱۰ خرداد (۲۰ مِی الی ۳۰ مِی) با ۱۲ بخش‌ رقابتی در شهر جک اسنویل، ایالت فلوریدا برگزار شد.

مستند «بودن بهتر از نبودن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی “ایمان بیات‌فر” توانست در این جشنواره کاندیدای بهترین فیلم مستند بلند شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مکتب‌خانه‌ای که در اقیانوس وعده‌ها غرق شد/ خاموشی «آواز تهران»!


مکتب‌خانه‌ای که در اقیانوس وعده‌ها غرق شد/ خاموشی «آواز تهران»!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«خانه پدری» فیلمی بد و ضدملی است/این فیلم برای امثال پدر رومینا اشرفی ساخته نشده! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلمساز در مصاحبۀ با «یورونیوز» در جواب سوال «آیا فیلم ایران را ترسیم کرده، ‌می‌گوید: «حق طبیعی و مسلم شماست که چنین برداشتی بکنید». خب اگر ایران راترسیم کرده پس حتما همه پدرها را شامل می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مسعوفراستی پس از قتل رومینا و پروپاگاند حامیان رسانه‌ای فیلم خشونت طلبانه «خانه پدری» با عنوان “پرسش از مساله: قتل دختر نوجوان و خانه پدری” در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

بعد از قتل فجیع دختری نوجوان به دست پدرش، بحث پیرامون قتل‌های ناموسی و به این بهانه فیلم خانه پدری دوباره به راه افتاده.

اول بگویم: این جنایت نشان تحجر و بی‌فرهنگی با سپر «غیرت» است. غیرتی کور و کر، نه غیرتی انسانی/ اخلاقی و ملی.
دوم: همچنان که بارها گفته‌ام من مشکلی با طرح هیچ موضوع و تمی در سینما ندارم: خیانت، جنایت یا هر موضوع ملتهب اجتماعی، سیاسی یا فردی دیگر. مهم، از نظر من «چگونگی» و پرداخت آن است؛ نوع پرسش از موضوع و نوع نسبتی که با آن برقرار می‌کنیم. این نسبت است که نشان می‌دهد موضوع ملتهب برایمان دستاویز فولک‌فروشی و وطن‌فروشی است یا موضوع برایمان «مسئله» است.

هرگاه موضوع –قصه یا تم- بدل به مسئله شود –مسئله و کلنجاری شخصی و خاص-، لاجرم با کوشش جدی، تکنیک مناسبش را میابیم و در مرحلۀ پیشرفته‌تر، به فرم آن دست می‌یابیم. گوش به زنگ بودن و انتخاب شتاب‌زدۀ موضوعی تکان‌دهنده اساس کار نیست. اساس باید در بیان دقیق و آسیب‌شناسانۀ آن باشد، که از تحقیق جدی و وسیع برمی‌خیزد. بیان سَرسَری و نارسا در حد خبر ژورنالیستی می‌تواند به ضد نیت اولیه سازنده و موضوع مهم اثرش تبدیل شود. طبیعتا ارائه راه حل کار فیلمساز نیست.

سوم: گفته‌ام که خانه پدری، فیلم بدی است و ضدملی؛ با یک موضوع مهم اجتماعی. فیلمساز ما خوشبختانه برخلاف قبادی و مخملباف که به خاطر جایزه‌های جهانی، همه چیز را به فروش می‌گذارند –خود، سرزمین و…- ناخواسته و شتاب‌زده چنین فیلمی را ساخته. مستقل از تکنیک ضعیف و ناتوان فیلم، فیلمنامه نیز بسیار سطحی و ولنگار است. به هیچ آدمی رسیده نشده و همه یا تیپ‌اند یا ماقبل آن. بدتر از همه شخصیت‌پردازی پدر است و تعمیم جنایت او به چندین نسل بعدی. و این برخلاف نظر فیلمساز «نیشتر زدن و هشدار دادن» هم نیست، بلکه ارائه تصویری مخدوش و تاریک از ایران است و متاسفانه با توقیف‌های پی‌درپی مانع از بحث جدی درباره آن.

در ضمن لازم است به فیلمساز محترمان یادآوری کنم چنین‌ بی‌فرهنگی‌ها و سبعیت‌هایی، مختص جامعه ما نیست؛ در فرنگستان هم یافت می‌شود. جوری حرف نزنیم که تعبیر غلط شود. فیلمساز ما در مصاحبۀ اخیرش با «یورونیوز» در جواب سوال «آیا فیلم ایران را ترسیم کرده، ‌می‌گوید: «حق طبیعی و مسلم شماست که چنین برداشتی بکنید». خب اگر ایران راترسیم کرده پس حتما همه پدرها را شامل می‌شود و …
خانه پدری «حقانیت» ندارد. وقتی فیلم یا اثری حقانیت می‌یابد که پرداخت -و بیان- درست باشد (جای دوربین و زوایای آن، بخصوص) نه صرفا یافتن لوکشین. 

حقانیت، در چگونگی مواجهه با پدیده –مسئله- است؛ نه در یافتن «چه». حق و حقانیت داشتن، یعنی مسئله داشتن –و دردمند بودن- و اندازه نگه داشتن؛ که این مهم از تکنیک –و فرم- دریافت می‌شود. این است پرسش از مسئله و برقرار کردن نسبت واقعی با آن.

نمی‌دانم اگر این پدر، فیلم خانه پدری را می‌دید آیا دست به این قتل فجیع نمی‌زد؛ پشیمان می‌شد یا مصمم‌تر؟ نمی‌دانم؟
فیلم متاسفانه برای پدر این دختر و امثال او ساخته نشده که ببینند و «عبرت» بگیرند. حال آنکه منطقا این فیلم می‌بایستی برای این قشر و چنین افرادی ساخته و ارائه میشد، نه برای من و شما و احیانا فرنگی‌ها.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کارتون های ضدکرونایی کارتونیست ایرانی روی جلد مجله سنترال مکزیک


کارتون های ضدکرونایی کارتونیست ایرانی روی جلد مجله سنترال مکزیک

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ویژه برنامه های شبکه چهار سینما در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شبکه چهار سیما به مناسبت فرارسیدن ایام رحلت امام خمینی(ره) ویژه برنامه‌های «مصیر»، «امام ما»، « «قیام روح الله» و مستند «ملاقات در مدار بسته» را پخش می‌کند.

به گزارش سینماپرس، شبکه چهار سیما، به مناسبت فرا رسیدن ۱۴ خرداد، سی ویکمین سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ویژه برنامه های مختلفی را به شرح ذیل تدارک دیده است. گفتگو با دکتر عماد افروغ در «مصیر» ویژه برنامه «مصیر» به مناسبت سی و یکمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، چهارشنبه ۱۴ خرداد، ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد. موضوع ویژه برنامه «مصیر» در سالروز رحلت امام خمینی (ره)، «عدالت در اندیشه امام خمینی (ره)» است. به همین بهانه دکتر عماد افروغ، پژوهشگر، نویسنده و استاد دانشگاه در خصوص جایگاه عدالت در اندیشه امام خمینی، فاصله عدالت در جامعه امروز با آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی و همچنین جایگاه و حقوق مردم و مستضعفان در حکومت اسلامی با مصیر به گفت و گو می‌نشیند. برنامه «مصیر»، پیش‌تر به بررسی ابعاد اندیشه و عمل متفکران مسلمانی چون؛ امام موسی صدر، شهید بهشتی، شهید مطهری، آیت الله مصباح یزدی و…پرداخته است. در این ویژه برنامه اندیشه امام خمینی (ره) خواهد پرداخت. مجموعه «مصیر» به تهیه کنندگی کاوه امیری جاوید، پژوهشگری هدی محمدی و اجرای محمد مهدی ابراهیمی نصر در گروه اجتماعی شبکه چهار سیما تولید می‌شود. مستند ترکیبی «امام ما» گروه سیاسی شبکه چهار سیما ویژه برنامه دو قسمتی «امام ما» را ۱۴ و ۱۵ خرداد ساعت ۱۳:۳۰ روی آنتن می برد. مستند دوقسمتی «امام ما» به بیان برخی از نظرات و دیدگاه های حضرت امام خمینی (ره) در باب مفاهیمی همچون عدالت اجتماعی عدالت اقتصادی اخلاق سیاسی و… می پردازد. در این مستندها از نظرات کارشناسانی همچون دکتر کوشکی، دکتر ابراهیم فیاض و دکترصدرا، به همراه پخش سخنان رهبری و تصاویر آرشیوی استفاده شده است. مستند «ملاقات در مدار بسته» امام، چند روز قبل از ارتحالشان در بیمارستان بستری بودند و دوربین مدار بسته ای دائما ایشان را نظاره می کرد. تصاویر این دوربین، لحظات خاصی را رقم زده است. روزهای بستری شدن امام خمینی (ره) در بیمارستان از نگاه دوربین مدار بسته اتاق ایشان در این مستند به تصویر کشیده شده است. مستند «ملاقات در مدار بسته» به کارگردانی به کارگردانی امیرحسین خلیل‌زاده روز چهارشنبه ۱۴ خرداد ساعت ۱۷:۳۰ پخش می شود. این مستند به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر، نویسندگی مهدی جوزایی و با صدای ناصر طهماسب در خانه مستند انقلاب اسلامی تولیدشده است. مستند «ایرانشهر» مستند «ایرانشهر» در زمان ۴۳ دقیقه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا کاشانی اسدی ساخته شده است. این مستند با موضوع دوران تبعید مقام معظم رهبری در سال ۱۳۵۶ در شهرستان ایرانشهر بوده و به حضور ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و یادآوری خاطرات خوش آن دوران با مردم می‌پردازد. این مستند پنجشنبه ۱۵ خرداد ساعت ۱۷ پخش می شود. مستند «قیام روح الله» مستند «قیام روح الله» به تهیه کنندگی مهدی علیپور روز پنجشنبه ۱۵ خرداد ساعت ۲۲:۳۰ پخش می شود. در این مستند صحبت های آقایان جواد منصوری و سید حمید روحانی محقفق و پژوهشگر در خصوص واقعه ی ۱۵ خرداد پخش می شود. همچنین آقایان رسیمان چیان، شجاع فرد و دکتر قهاری از فعالان سیاسی قبل از انقلاب در خصوص این رخداد ها تا پیروزی انقلاب اسلامی صحبت می کنند

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برپایی نمایشگاه مجازی سه بعدی عکس "فراق یار"در بلگراد


برپایی نمایشگاه مجازی سه بعدی عکس "فراق یار"در بلگراد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

امام خامنه ای با عاشقان روح الله سخن خواهند گفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: امام خامنه‌ای، ۱۴ خردادماه به مناسبت سی و یکمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله، در یک سخنرانی زنده‌ تلویزیونی با ملت ایران سخن خواهند گفت.

به گزارش سینماپرس، امام خامنه‌ای، ۱۴ خردادماه بمناسبت سی و یکمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله، در یک سخنرانی زنده‌ی تلویزیونی با ملت ایران سخن خواهند گفت.

بیانات رهبر انقلاب ساعت ۱۱ روز چهارشنبه، از سایت، اینستاگرام و توئیتر KHAMENEI.IR و شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بصورت زنده پخش خواهد شد.

مراسم سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که هرسال با سخنرانی امام خامنه‌ای در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‌شد، با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری تجمعات، امسال در حرم مطهر برگزار نمی‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع