سینماپرس: مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از تمدید بیمه درمان تکمیلی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به صورت رایگان تا ۳۱ شهریور سال جاری خبر داد.
به گزارش سینماپرس، سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اتمام قرارداد بیمه درمان تکمیلی در ابتدای تیر ماه، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن برای جامعه فرهنگ و هنر، صندوق اعتباری هنر بستههای حمایتی ویژه ای برای رفع نیازهای اعضا در این شرایط بحرانی تدوین کرده است.
وی افزود: بعد از پیگیریهای انجام شده در خصوص پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی سه ماه نخست سال جاری و اجرایی شدن آن به این جمع بندی رسیدیم که تمدید سه ماهه قرار داد فعلی بیمه درمان تکمیلی میتواند کمک مفیدی در این شرایط باشد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان اظهار کرد: بر این اساس تمامی افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی سال ۹۹-۹۸ تا پایان شهریور ماه از خدمات بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر برخوردار هستند.
سینماپرس: سریال تلویزیونی «دخترم نرگس» به زودی روی آنتن شبکه یک میرود.
به گزارش سینماپرس، درام اجتماعی «دخترم نرگس» به کارگردانی باقر پیران از هفته آینده روی آنتن شبکه یک سیما میرود.
نرگس، دانشجوی ممتاز دانشگاه ارومیه است و مراحل انتهایی پایان نامه خود را سپری میکند. او فرزند سوم خانواده صادقی است. نرگس همواره گره گشای مشکلات اعضای خانواده، به ویژه برادر بزرگترش نادر بوده و هست، اما در روند عادی زندگی شان اتفاقاتی میافتد و اسراری فاش میشود که احوال نرگس و خانواده را دگرگون میسازد… د.
«دخترم نرگس» که از شنبه هفتم تیر به نمایش در میآید، داستانی در بستر پلیسی- اجتماعی دارد و دارای گرهها و فراز و فرودهای غیر قابل پیش بینی است.
این سریال ۲۷ قسمتی در صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی تولید شده و در آن به موضوعاتی از جمله همزیستی اقوام و ادیان، قاچاق کالا و ارز و تولید ملی پرداخته شده است.
مجموعه «دخترم نرگس» هر شب پس از بخش خبری ساعت ۲۱ روی آنتن میرود و پنج شنبهها هم بازپخش یک هفته گذشته نمایش داده میشود.
محمود پاک نیت، حسین سحرخیز، مهوش صبرکن، رحیم نوروزی، مریم خدارحمی، فریبا طالبی، امیرحسین صدهزاری، هاشم چاووشی، جمال ذوالقدر، پدرام رحمانی، ماه رخ رفیع زاده و کامیار شکیبایی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.
سینماپرس: ابوالقاسم طالبی پس از ساخت دو مجموعه «بازگشت پرستوها» و «به کجا چنین شتابان» ساخت مجموعهای را عهدهدار است که به مسائل روز جامعه توجه دارد.
به گزارش سینماپرس، طبق اعلام سیمافیلم، پس از توقف تصویربرداری سریال «طلاق» به دلیل شیوع کرونا، گروه سازنده سریال از ۲۵ خردادماه تصویربرداری پروژه را در تهران با رعایت پروتکلهای بهداشتی آغاز کرد.
تاکنون ۴۰ درصد از تصویربرداری سریال انجام شده است.
ابوالقاسم طالبی پس از ساخت دو مجموعه «بازگشت پرستوها» و «به کجا چنین شتابان» ساخت مجموعهای را عهدهدار است که به مسائل روز جامعه توجه دارد.
او قصهای در هم تنیده شده را طراحی و به نگارش در آورده که به مسائل اجتماعی میپردازد و در دل قصهها نگاهی به مفاسد اقتصادی نیز شده است.
تصویربرداری سریال «طلاق» که در مرکز سیمافیلم تهیه میشود، علاوه بر تهران در چند کشور خارجی نیز انجام خواهد شد.
در این مجموعه تلاش شده تا علاوه بر حضور بازیگران باسابقه عرصه سینما و تلویزیون از دانشآموختگان بازیگری در دانشگاهها و موسسات آموزشی استفاده شود و در کنار بازیگران نام آشنا چندین چهره جدید معرفی خواهند شد که پس از فراخوانهای گسترده و تستهای بازیگری از میان دانشآموختههای بازیگری و بازیگران کمتر دیده شده تئاتر برگزیده شدند.
تعدادی از عوامل سازنده مجموعه عبارتند از: نویسنده و کارگردان: ابوالقاسم طالبی، مدیر فیلمبرداری: امیر کریمی، طراح گریم: داریوش صالحیان، مدیر صدابرداری: منصور شهبازی٬ طراح صحنه: جهانگیر میرزاجانی، طراح لباس: مهرناز اکبری، عکس: علی نیکرفتار، بازیگران: قطب الدین صادقی، مجید واشقانی، حمید گودرزی، پیام دهکردی، ناصر آقایی، بهار محمدپور، هدیه رضایی، نیلوفر کیارستمی، عسل غروی، النا آهی.
محمدمهدی طباطبایینژاد درباره امکان اکران فیلمهای توقیفی در سینمای آنلاین گفت: ما بنایی برای تغییر رویه خود در پخش آنلاین نداریم. در واقع هرکدام از فیلمهای توقیفی به علتی برای اکران خود با مشکل مواجه شدند که آن مشکل برای اکران باید رفع شود. گرچه همواره سعی کردیم وجهه ممیزانه آخرین مسئله ما باشد.
به گزارش سینماپرس، محمدمهدی طباطبایینژاد، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی؛ پس از ناکامی در بازگشایی مطلبو سینماهای کشور در اظهار نظری جالب و در پاسخ به این پرسش که آیا اکران آنلاین میتواند امکان اکران فیلمهایی که در سالهای گذشته توقیف بودهاند را فراهم کند، به ایلنا گفت: من در مورد تک تک فیلمها صحبت نمیکنم اما هر کدام از فیلمهای توقیفی، یک جنسی از مسئله و مشکل را دارا هستند. یعنی این نیست که مشکل همه آنها یکسان بوده و به یک دلیل توقیف شده باشند. ممکن است یکی به خاطر موضوع، دیگری به خاطر مسئله حجاب، یکی دیگر رویکردش به مسئله مطرح شده در فیلم و دیگری محدودیت اکران مانع از پخش فیلم شده باشد.
وی ادامه داد: اجمالا باید بگویم در حوزه پخش آنلاین، ما بنایی برای تغییر رویه خود در شرایط کنونی نداریم یعنی مثلا اینکه بگوییم این فیلم که اکران نمیشود، چون آنلاین است اکران شود، خیر، همچین قراری نداریم.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در ادامه بیان کرد: در این ایام شایعه شده بود که سازمان سینمایی و مدیران سینمایی میخواهند از فرصت پخش اکران آنلاین استفاده کنند و فیلمهای توقیفی را نمایش دهند. باید بگویم ما از توقیف هیچ فیلمی راضی نیستیم و دلمان نمیخواهد هیچ فیلمی متوقف باشد ولی برای اینکه فیلم به نمایش عمومی دربیاید، اگر محذوریتی وجود داشته باشد، باید رفع شود. حال چه در حوزه آنلاین و چه در حوزه غیرآنلاین.
طباطبایینژاد همچنین درباره اینکه آیا برنامهای برای اعلام مشکل هریک از فیلمهای توقیفی وجود دارد، اظهار داشت: بیان مشکل هرکدام از این آثار ممکن است وقت خیلی مبسوطی بخواهد. اما توقیف هر کدام از فیلمها دلایلی دارد و ممکن است مدیران وقت برای توقیف هرکدام از فیلمها توضیحاتی داده باشند.
وی در پاسخ به واکنش برخی از سازندگان فیلمها که از دلیل توقیف فیلم خود ابراز بیاطلاعی میکنند، بیان کرد: درباره فیلمهای مختلف که برای اکران آنها مشکلی به وجود آمده، هم به تهیهکننده و هم کارگردان محترم توضیحاتی داده شده و دلایل توقیف فیلم اعلام شده است. باید بگویم بنده هم قبل از اینکه معاون نظارت باشم، معاون ارزشیابی هستم یعنی اینکه سابقه ارزشی اثر را بفهمم و درک کنم و از آن حمایت کنم، در الویت قرار دارد. در واقع همواره هم سعی کردیم که نگاه ممیزی آخرین مسئولیت و وجهه ممیزانه آخرین مسئله ما باشد.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی ادامه داد: مهمترین مسئله ما حمایت از سینما، اکران فیلمها، حمایت از محتوای آثار و تقویت محتوای آثار ارزشمند و مفید برای خانواده ایرانی است. این تلاش ما بوده و ممکن است خیلی از این فیلمها نیز دارای ارزشهای محتوایی ارزشمندی باشند، ولی مواردی در آنها باشد که با مصالح اکران سینمای ما و نمایش آن حداقل در شرایط فعلی همراه نباشد و ناگزیر باشیم توقفهایی در اکران آنها ایجاد کنیم.
طباطبایینژاد در پایان گفت: لزوما این توقفها به معنای توقیف مادامالعمر یک فیلم نیست. ممکن است یک فیلم امسال قابل اکران نباشد ولی سال بعد مسئله آن حل شود یا ما گفتگویی با فیلمساز داشته باشیم و اگر موارد قابل اصلاحی داشته باشد، اصلاحات و تعدیلهای آن را انجام دهیم تا مشکلات برطرف شود. گاهی اوقات نیز ممکن است زمان یک موضوع را حل کند. بنابراین مسئله خیلی از این فیلمها ممکن است با گذشت زمان کمرنگ یا مرتفع شود. البته این نکته را هم باید در نظر داشت که مثلا ممکن است یک فیلمی برای نمایش عمومی و سراسری مجاز نباشد ولی در گروه هنر و تجربه و گروههای خاص یا مراکز خاص ما مجاز باشد.