X

بایگانی تیر 15, 1399

دفتر سینمایی

صدای پای «جحودها» در صنعت سریال‌سازی ترکیه – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سلطان عثمانی که در تاریخ به حمایت از وحدت اسلامی و حفظ فلسطین به عنوان سرزمینی مسلمان شهرت دارد، در جعلی تاریخی در سریال ترکی به دنبال تصرف شهرهای ایران است.

به گزارش سینماپرس، انتشار سکانسی از سریال ترکی «پایتخت عبدالحمید» که در آن دیالوگ‌های ضدایرانی، مداخله‌جویانه و توسعه‌طلبانه از زبان عبدالحمید عثمانی بیان می‌شود، بازتاب‌های زیادی در فضای مجازی داشته است.

در این سریال به اصطلاح تاریخی که از شبکه دولتی TRT ترکیه پخش می‌شود، تمامیت ارضی ایران با شعارها و دیالوگ‌هایی ملتهب تهدید می‌شود. شبکه دولتی TRT در حال پخش فصل چهارم از سریالی درباره زندگی «عبدالحمید»، یکی از آخرین پادشاهان عثمانی است که دوران سلطنت او همراه با اتفاقات مهم تاریخی از جمله شروع نفوذ صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین است.

«عبدالحمید» مردی که علیه سلطه غرب ایستاد

«عبدالحمید دوم» سی و هفتمین سلطان امپراتوری عثمانی است که در ۳۱ اوت ۱۸۷۶ تا ۲۷ آوریل ۱۹۰۹ در قلمرو عثمانی حکومت می‌کرد. سلطان عبدالحمید برای مقابله با قدرت سلطه‌جوی غرب (انگلیس و فرانسه) با یک تاکتیک جدید وارد میدان شد. او سعی کرد با استفاده از نام خلیفه و مقام خلافت خود، جهان اسلام را در برابر غرب متحد کند، از این رو طرح جامعه اسلامی را مطرح کرد. مسلمانانی که معتقد بودند ضعف دولت عثمانی در نتیجه دوری از اسلام و شریعت اسلام است از طرح جامعه اسلامی استقبال کردند و بزرگانی، چون «سیدجمال‌الدین اسدآبادی» و «مصطفی کامل» از مصر و «ابوالهدی» از سوریه و «عبدالرشید» از سیبری و «حرکت سنوسیه» در لیبی از تشکیل جامعه اسلامی پشتیبانی کردند.»

وی معتقد بود، اسلام و مسیحیت دو دیدگاه مختلفند و وحدت و جمع آن‌ها در یک تمدن غیرممکن است. عبدالحمید به مسلمانان شرق آسیا از جمله مسلمانان چین توجه خاصی داشت.

در سال۱۸۸۳ میلادی روزنامه‌های استانبول خبرهایی را در خصوص مسلمانان چین منتشر کردند و نوشتند: در پکن پایتخت چین ۳۸مسجد وجود دارد و یک مسجد جامع مجهز به نام مسجد جامع حمیدیه که با هزینه سلطان عبدالحمید احداث شده بود وجود دارد که روزهای جمعه در آن نماز جمعه برگزار و خطبه به نام سلطان عبدالحمید خوانده می‌شود. عبدالحمید مخالف بی‌حجابی و آزادی زنان به سبک غربی بود. با آزادی مشروبات الکلی، شراب‌خواری و فروشندگان مشروبات به‌شدت مبارزه می‌کرد.

عملکرد این سلطان عثمانی نشانه‌ای از تلاش وی برای بازگرداندن اقتدار ممالک اسلامی است، با آنکه در نهایت اقدامات او به نتیجه نمی‌رسد و متأسفانه در سال‌های پس از حکومت وی و به خصوص پس از شکست عثمانی در جنگ جهانی اول، سلطه غرب بر منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا شدت بیشتری پیدا کرد، اما در آنچه سریال ترکی «پایتخت عبدالحمید» نمایش داده می‌شود، این سلطان عثمانی فردی نشان داده می‌شود که با عقاید قومیت‌گرا به دنبال کشورگشایی و تصرف شهرهای ایران است!

نکته قابل توجه درباره این سریال، حضور فردی به نام اورهان عثمان اوغلو، از نوادگان سلطان عبدالحمید، در نقش مشاور فیلمنامه‌نویسان سریال است. عثمان اوغلو در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی، مدعی شده است که مردم کشورهای عربی و به خصوص لبنان از تماشای سریال «پایتخت عبدالحمید» استقبال کرده‌اند.

دیالوگ‌های جعلی از زبان سلطان

جعل تاریخ در سریال‌های ساخت ترکیه آنقدر زیاد است که نمی‌توان برای آن حد و محدوده‌ای قائل بود. در سریال «حریم سلطان» (سده باشکوه) که چند سال پیش در ایران تب و تاب دیدن آن ایجاد شده بود و به زندگی سلطان سلیمان عثمانی می‌پرداخت، سازندگان سریال حتی به نوع پوشش سلطان عثمانی و دوران سلطنت وی توجه نکرده بودند و دربار یک پادشاه مسلمان شبیه دربار یک پادشاه اروپایی شباهت داشت و زنان درباری نیز با لباس‌های سبک غربی خودنمایی می‌کردند، این جعلیات در حالی صورت می‌گیرد که حتی همسر مصطفی کمال پاشا بنیانگذار ترکیه کنونی که در زمان وی کشف حجاب در ترکیه اجباری شد، غالباً محجبه بوده است!

در همان سریال «حریم سلطان» نیز دروغ‌هایی درباره دوستی با مردم ایران و منطقه آذربایجان ایران بیان شد در حالی که در واقعیت تاریخی سلطان سلیمان به ایران دوران صفوی حمله می‌کند و با پیش کشیدن تفاوت‌های مذهبی، قصد تصرف تبریز را داشته است. در این جنگ برخلاف دروغ‌های سریال بسیاری از مردم آذربایجان ایران در دفاع از وطن خود کشته می‌شوند، اما تاریخ‌سازی در سایه نوعثمانی‌گری در ترکیه این بار در بیان دیالوگ‌های تخیلی از زبان عبدالحمید دوم بیان می‌شود.

در یکی از سکانس‌های این سریال، سلطان عثمانی خطاب به درباریانش می‌گوید: «آذربایجان در قلب و اندیشه ماست! تبریز، ارومیه و سلماس شهرهای ترکان هستند! ما این شهرها را در هر زمانی می‌خواهیم! ممکن است وظیفه آن‌ها (ایرانی‌ها) ندادن باشد، اما وظیفه ما خواستن و گرفتن این مناطق است، شاید امروز نه، ولی روی خواهد آمد که در تبریز پرچم ترک برافراشته خواهد شد.»

بی‌تفاوتی دستگاه دیپلماسی!

این سریال از شبکه دولتی TRT پخش می‌شود و شاید کمترین کاری که از سفارت ایران در ترکیه و وزارت امور خارجه انتظار می‌رود این است که به این جعلیات تاریخی و توهمات سیاسی پاسخی محکم داده شود.

متأسفانه در سایه بی‌تفاوتی به نشر محتوای خارجی در فضای مجازی، اکنون فصل‌های سریال «پایتخت عبدالحمید» در سایت‌های ایرانی با زیرنویس فارسی بارگذاری شده است و حتی VOD‌های رسمی نیز این سریال ضدایرانی را پخش می‌کنند!

نداشتن آگاهی‌های تاریخی و جادوی سینما برای توده‌هایی که به شنیدن قصه علاقه‌مندتر هستند تا خواندن تاریخ، باعث شده تا شبیه سریال‌های تاریخی ترکی، مخاطبان زیادی در کشورهای عربی و ایران داشته باشد و از همین رهگذر جعلیات تاریخی به صورت مستقیم بر ذهن افکار مردم تاثیر منفی بگذارد. تلاش برای ممیزی فیلم‌های خارجی در ایران غالباً در سانسور صحنه‌های غیراخلاقی خلاصه می‌شود و متأسفانه نگاه به مفاهیم و اهداف سیاسی تولیدات کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ نقیصه‌ای که باید فکری برای رفع آن از سوی وزارت ارشاد یا «ساترا» (صداوسیما) انجام شود. نکته دیگر کم‌کاری شبکه نمایش خانگی و سینما و صداوسیمای ایران در تولید آثاری است که تاریخ ایران را به شکلی جذاب و دراماتیک عرضه کند و نسل جوان را به داشته‌های ایران آگاه سازد.

*جوان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

روایت یک نوازنده از ورود به دنیای خوانندگی/ «ریبوار» متولد شد!


روایت یک نوازنده از ورود به دنیای خوانندگی/ «ریبوار» متولد شد!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کاوه آفاق در نقش قاچاقچی ارز/ خواننده پاپ به «خانه امن» رسید


کاوه آفاق در نقش قاچاقچی ارز/ خواننده پاپ به «خانه امن» رسید

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رونمایی از دست‌خط دیده نشده مرحوم «رسول ملاقلی‌پور» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دو یادداشت دیده نشده از زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور کارگردان فقید سینمای ایران در اختیار دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی مقاومت قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، فرهاد قائمیان ۲ یادداشت از زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور کارگردان فقید سینمای ایران از مجموعه شخصی یادگاری‌های سینمایی‌اش را در اختیار دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی مقاومت قرار داد.

یکی از این یادداشت‌ها پس از پایان نگارش فیلمنامه «قارچ سمی» خطاب به قائمیان بازیگر نقش سلیمان در این فیلم نوشته شده و دیگری قبل از نمایش فیلم در جشنواره فجر درباره سلیمان یکی از شخصیت‌های اصلی این فیلم نوشته شده است. جمشید هاشم‌پور نقش دومان را در این فیلم بازی کرد.

قائمیان درباره این یادداشت به ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» گفت: من و زنده یاد ملاقلی‌پور جدا از سینما و روابط کاری، رفاقت و صمیمت داشتیم. گاهی با هم کوه می‌رفتیم. زمان نگارش فیلمنامه «قارچ سمی» از ابتدا در جریان قصه و مضمون فیلمنامه بودم و ساعت‌ها با آقا رسول درباره شخصیت‌ها صحبت کردیم. «قارچ سمی» یکی از فیلم‌های خوب آقای ملاقلی‌پور است که ارزش‌های محتوایی و جنبه‌های بصری‌اش درک نشد. این فیلم در جشنواره فجر نادیده گرفته شد، موضوعی که برای من و آقا رسول تازگی نداشت، اما ناراحتمان کرد.

وی بیان کرد: یکی از روزهای قرارمان برای کوه رفتن، که پر از حرف و خنده و درد دل بود، آقا رسول با خودش فیلمنامه تمام شده «قارچ سمی» را آورد. ابتدای فیلمنامه روی آن نسخه، یادداشتی برایم نوشته بود که بسیار باارزش و به یادماندنی است. او نوشته بود: «به نام آفریدگار هستی. برای فرهاد. برای تو که ماه ها صبوری کردی با سلیمان و دومان. حالم خوب بود زنگ می‌زدم. حالم بد بود، زنگ می‌زدی. حال دادی در طول این مدتی که بدترین دوران زندگی‌ام را گذراندم. در بهترین لحظات سلیمان و دومان زندگی کردیم مثل هر دو آنها. شیشه‌ها شکستیم مثل آنها. اما بیش از هر زمان دیگری در این ماه ها شکستم. اما کمک کردی تا خرده‌هایم از هم نپاشد. امیدوارم در زندگی به قله‌های کمال که مستحق آن هستی برسی و همیشه با معرفت بمانی.»

مراسم اهدای جایزه «نشان رسول» (یادمان زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور) قرار بود اسفندماه سال گذشته برگزار شود، اما شیوع ویروس کرونا این رویداد را به تاخیر انداخت. این مراسم امسال همزمان با شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» شهریورماه برگزار و «نشان رسول» به هنرمند خلاق اهدا می‌شود.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

رونمایی از ۲ دست‌خط دیده نشده زنده یاد رسول ملاقلی‌پور

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

روزمرگی در تولید با چاشنی بی‌خیالی نسبت به سینمای روز ایران! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «هفت» به قدر کافی ویژگی‌های جذاب یک برنامه سینمایی و به‌روز که به همه ابعاد سینمای ایران بپردازد را ندارد و چه بسا ساکت و بی‌خیال از آنچه درحال گذران در سینمای ایران است، می‌گذرد.

به گزارش سینماپرس، برنامه «هفت» به تازگی و همزمان با روزهای بازگشایی سینماها، پس از تعلیق اجباری چندماهه دوباره روانه آنتن سیما شده و همچنان بی‌تغییر و شاید بدون جذابیت‌های لازم پخش خود را از سر گرفته است.

«هفت» هرچند دور جدید برنامه‌سازی خود را کلید زده است اما کمتر می‌توان چینش جدیدی در سر و شکل برنامه، رویکرد و حتی جذابیتش احساس کرد. برنامه‌ای که بازهم به شکل غیر زنده و تا حدودی بی‌رمق در کنداکتور جمعه‌شب‌ها و البته در ساعات خاموش پخش گذاشته می‌شود.

«هفت» برخلاف سال‌های اجرای خاص فریدون جیرانی و حتی پرایراد و پرحاشیه محمود گبرلو تا موضع‌گیری‌های صریح بهروز افخمی و البته جهت گیری بی‌ربط از سینمای رشیدپور، این بار به شکلی خنثی، ساعاتی از جدول شبکه سه را مشغول دارد. حضور چهره‌ها و به اصطلاح کارشناسان تکراری و عمدتا ناشناخته این برنامه را به شکل غیرمعمولی از سر و شکل انداخته و انگار در آن کمتر خبری از آیتم‌های باجاذبه و حتی باسوگیری گذشته آن که معیار جذابیت هر برنامه‌ای است، وجود دارد.

جهتی که باید این برنامه برود

«هفت» قرار است کمکی به سینمای ایران کند و لااقل پرتره‌ای از حال و روز این سینما باشد اما بدنه نسبتا ضعیف نسخه کنونی آن، حکایت از برنامه‌ای دارد که به دلیل بی‌هدفی چه بسا خنثی و منفعل، پخش خود را ادامه می‌دهد تا ساعاتی از کنداکتور خلوت جمعه شب‌های هفته را پر کرده باشد.

شاید تنها نقطه اتکای آن به میزگرد نقد مسعود فراستی برمی‌گردد که البته در دوره‌های قبل به واسطه رویکرد و حواشی ناخواسته کمکی جدی به پرمخاطبی برنامه نیز می‌کرد اما فعلا رنگ و بوی همیشگی خود را در کلیت برنامه پیدا نمی‌کند. این برنامه به دلیل عدم جریان‌سازی کمتر مورد اقبال اهالی سینما نیز قرار گرفته و به عبارتی شاید مثل قبل جدی گرفته نمی‌شود.

درحالی که ورود به سوژه‌های محوری و خاصه حواشی جذاب در دوره جیرانی، دعوت از مهمانان پرجاذبه روزهای اجرای عجیب گبرلو و هدفمندبودن برنامه افخمی، نقطه قوتی برای «هفت» محسوب می‌شد. این امتیاز اما آنچنان که لازمه یک برنامه سینمایی است؛ در اجرای محمدحسین لطیفی و مفاد برنامه به نظر با جدیت دنبال نمی‌شود.

خبری خاص؛ شاید!

در این بین شاید نکته جالب خبری باشد که طی روزهای اخیر مبنی بر بازگشت فریدون جیرانی برای حضور در برنامه سینمایی «سینما یک» شنیده شد؛ برنامه‌ای قدیمی که رویکرد آن تنها تحلیل سینمای جهان به وسیله اکران فیلمی توام با نقادی است و آنچنان هم قرار بر جریان‌سازی ندارد اما صرفا به خاطر نام جیرانی بارها کلیک خورد چرا که برنامه با همین اسم می‌تواند معیاری برای دیده شدن پیدا کند.

«هفت» به قدر کفایت پوئن‌های جذاب یک برنامه سینمایی و به روز که به همه ابعاد سینمای ایران بپردازد را وصله خود نکرده و چه بسا ساکت و بی‌خیال از آنچه درحال گذران در سینمای ایران است، می‌گذرد.

وجود برنامه‌هایی این چنین برای جذابیت سیما، جذب مخاطب و حال و روز سینما لازم است ولی باید رویکردی مجدد به دوره‌های قبلی خود یا تغییری  در جهت‌گیری خود داشته باشد.

*آنا

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دختر «مایکل جکسون» حضرت مسیح شد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ۲۶۰ هزار نفر طوماری را امضا کردند تا جلوی فیلمی را بگیرند که در آن دختر مایکل جکسون در نقش «عیسی مسیح» ظاهر می شود.

به گزارش سینماپرس، مساله اهانت به پیامبران الهی و مقدسات ادیان توحیدی در هالیوود موضوعی تازه نیست.  فیلم های انحرافی «مصائب مسیح (ع)»، «آخرین وسوسه مسیح (ع)»، «فتنه»، «ده فرمان» و آثاری از این دست همه نشان از رویکرد هدفمند، انحرافی، سیاسی و دین هراسانه هالیوود و در سلسله مراتب بالاتر، حکومت آمریکا و در بالاترین رده صهیونیسم است.  هالیوود در برهه‌های مختلف با کمک حامیان صهیونیست و ضد دین خود، تقریبا تمامی پیامبران اولوالعزم را زیر سؤال برده است.

صاحبان امروزی صنعت سینما در آمریکا تعدادی صهیونیست هستند که هالیوود را بنا نهادند. از این رو هالیوود کاملا تحت سیطره صهیونیست‌هاست و فیلم‌سازانی که موافق سیاست‌های صهیونیستی هستند، می‌توانند در آن به فعالیت خود ادامه دهند. بهانه واهی آزادی بیان در آمریکا و هالیوود باعث شده تا شاهد اهانت به حضرت عیسی(ع)، موسی(ع) و نیز حضرت مریم(س) باشیم و اینجا یک موضوع که ادعای آزادی بیان را به عنوان مضحک ترین دروغ امپریالیسم نمایانگر می سازد، از این قرار است که آنها توهین به ادیان را نشانه آزادی بیان می‌دانند اما به هیچ عنوان اجازه عبور از خط قرمز خود در مساله «هولوکاست» را نمی‌دهند.

در اینگونه آثار تلاش شده تا با مخدوش کردن چهره و شخصیت پیامبران، آنان را از سطح عالمان علوم الهی و مبلّغان شریعت به سطح انسان های عادی تنزّل دهند.  در هالیوود سیره زندگی و تاریخ پیامبران بیشتر از آنکه جنبه‌ای واقعی داشته باشد بر محور تحریف انجیل و تورات به تصویر کشیده می شود و ویژگی‌های بارز شخصیتی و تاریخی پیامبران به وضوح دگرگون می‌شوند.  

تا دیروز وجود نگاه تقدس زدا، شریعت زدا و غیرالهی نشان دادن پیامبران از ویژگی های این دسته از فیلم های هالیوودی منطبق بر دیدگاه اومانیستی بود که از حدّ و اندازه یک انسان معمولی فراتر نمی‌رفت لیکن حالا هالیوود بسیار وقیحانه تر به میدان آمده و سَکنات برخی پیامبران همچون «مسیح» را حتی پایین تر از شان انسان معمولی به تصویر می کشد و با تمام قوا تلاش دارد تا بنیان تقدس پیامبران مجاهدی چون حضرت عیسی (ع) را به کلی نابود کند. هرچند ایمان اکثریت پیروان واقعی این پیامبر اولوالعزم با اینچنین آثاری سخیف تزلزل نمی پذیرد، با این وجود هالیوود همچون همیشه شمشیر را برای مذهب، انسانیت و اخلاق از رو می بندد.  


یکی تظاهرات مردم در واکنش به تولید فیلم های ضد ادیان در هالیوود

چند روزی است که اخبار تولید فیلمی به غایت هتاک به دین مسیحیت و اینکه این فیلم در شرف اکران و انتشار است، تمام رسانه ها و شبکه های اجتماعی را درنوردیده و هزاران نفر به اعتراض برای جلوگیری از انتشار این فیلم طومارهایی امضاء کرده اند که در ادامه مروری خواهیم داشت بر چند رسانه جهانی:

گاردین در مورد این فیلم نوشت: فیلمی با عنوان « Habit»(عادت) با بازی «پاریس جکسون» دختر «مایکل جکسون» قرار است در آینده نزدیک اکران شود. موضوع فیلم شاید یکی از موهن ترین تولیدات هالیوودی در رابطه با مسیح باشد.  

حالا ۲۶۰ هزار نفر طوماری امضاء کردند تا جلوی فیلمی را بگیرند که در آن دختر مایکل جکسون در نقش «عیسی مسیح» ظاهر می شود. امضاء کنندگان این طومار، فیلم را آنچنان توهین آمیز عنوان کرده اند که به آن لقب «زباله مسیح هراسی» (Christianophobic garbage) داده اند. این فیلم تناسخ «مسیح» را به عنوان یک زن «لزبین» ترسیم می کند.

در این فیلم «پاریس جکسون» مدل و هنرپیشه، دختر «مایکل جکسون» در نقش مقابل «بلا تورن» و «گوین رُزدِیل» در فیلم «عادت» بازی می کند.

خلاصه داستان این است که «بلا تورن» نقش دختری خیابانی را بازی می کند که همه فن حریف و اهل پارتی است. او درگیر یک معامله خشونت آمیز مواد مخدر می شود و برای خلاص شدن از مخمصه خود را به شمایل یک راهبه درمی آورد.

«پاریس جکسون» در این فیلم که با لباس و رفتار به دارا بودن جنسیت مخالف خود تظاهر می کند در نقش یک چهره شاخص مذهبی ظاهر می شود که یک حلقه در بینی دارد با موهای موج دار و یک لباس سنتی.  

حالا امضاء کنندگان ۲۶۰ هزار نفری این طومار که کمپانی فیلمسازی «برادران وارنر» (Warner Bros) و «لایِنز گِیت» (Lionsgate) را خطاب قرار داده اند، ادعا می کنند که دختر «مایکل جکسون» فیلمی را بازی کرده که در آن در نقش «مسیح» به عنوان همجنس باز ظاهر شده است. این درحالی است که در گزارش های عمومی این فیلم هیچ اشاره ای به این موضوع نشده است.

در این طومار همچنین ادعا شده که فیلم «کفرآمیز» است و آن را «زباله های مسیحی هراسی» (Christianophobic garbage) عنوان کرده اند که این نوع تفکر امروزه در آمریکا رواج دارد به نوعی توسط بخشی از جامعه پذیرفته و مورد ستایش قرار می گیرد.

این پروژه پیش از این نیز اعتراض سازمانی به نام «یک میلیون مادر» را برانگیخته بود، که ادعا می کرد این فیلم «موهن به مقدسات» است و «ایمان مردم را مسخره می کند». این اعتراض نیز حاوی طوماری است که ۶۹ هزار نفر آن را امضاء کرده اند.

The SUN:  طوماری با ۲۷۰ هزار نفر امضاء کننده خواستار ممنوعیت اکران فیلمی شدند که «پاریس جکسون» در آن در نقش «مسیح لزبین» ظاهر شده و آن را  «موهن به مقدسات» و «مسیحیت هراسی» عنوان می کنند.

نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر طوماری امضا کردند که خواستار توقف فیلم جدید «عادت» با بازی دختر مایکل جکسون در نقش عیسی مسیح که هرگز نور روز را ندیده است.

ایندیپندنت: «مسیحیت هراسی»   ۲۶۶ هزار نفر را پای امضاء طوماری کشاند که شدیدا به محتوای فیلم «عادت» معترض هستند.

فیلمی با بازی «پاریس جکسون» در نقش «عیسی مسیح» که در آینده نزدیک قرار است اکران شود با سیل انتقادات شدید برای توقف انتشار آن همراه شده است.

جکسون با تمایلات تغییر جنسیتی در فیلم نقش یک چهره شاخص مذهبی را با حلقه آویزان به بینی و موهای فر خورده و لباس سنتی ایفا کرده است!

در اوایل سال جاری میلادی، یک قاضی برزیلی به «نت فلیکس» (Netflix) دستور داد تا کمدی طنز «اولین وسوسه مسیح» را از فهرست خود حذف کند، زیرا در این فیلم «مسیح» به عنوان یک «همجنسباز مصرف کننده سیگار ماریجوانا» نشان داده شده است.  


معترضان به ساخت و اکران فیلم «آخرین وسوسه مسیح»

دیلی مِیل: «ویویَن ان» بنیانگذار این طومار، «عادت» (Habit) را «فیلم جدید کفرآمیز هالیوود» نامید و آن را به خاطر ترسیم تناسخ مسیح به عنوان «یک زن همجنسگرا» مورد انتقاد قرار داد.

هنوز هیچ ناشری برای انتشار و اکران این فیلم اعلام آمادگی نکرده است و این فرصتی جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در مورد مضمون «مسیح هراسی» فیلم است هرچند در جامعه امروزی آمریکا تا حدودی از اینچنین فیلم ها و مضامینی استقبال می شود.

استاف: هزاران امضاء برای جلوگیری از اکران فیلم هالیوودی «موهن مسیح»

بیش از یک چهارم میلیون نفر طوماری امضا کردند و خواستار ممنوعیت فیلمی بودند که در آن دختر مایکل جکسون، «مسیح» را بازی می کند.

*فارس

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

راه اندازی سامانه سوت‌زنی «خبرگزاری فارس» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: قائم‌مقام مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: همه کسانی که می‌خواهند وقوع فساد را گزارش کنند، از امروز می‌توانند در سامانه‌ای که به همین منظور طراحی شده، نسبت به این امر مبادرت کنند.

به گزارش سینماپرس، عباس درویش توانگر گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند «دستگاه قضایی باید به گونه‌ ای باشد که هر کس در جامعه مورد ظلم هر مقامی واقع شد، خاطرش آسوده باشد که رسیدگی می شود»، خوشبختانه روسای قوا به ویژه آیت الله رئیسی هم واکنش بسیار مثبتی نشان داده و مکرر گفته اند که قوه قضاییه حمایت از افشاکنندگان مفاسد اقتصادی (سوت زنی)  را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.

قائم‌مقام مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهار داشت: به طور قطع یکی از اصلی ترین راهکارهای مبارزه با فساد، آماده کردن زیرساخت های آن است که در دنیای امروز و ادبیات جهانی سوت زنی یکی از این اقدامات است. امروزه نیمی از کشف فسادها در کشورهای دارای این قانون، با سوت زنی محقق می شود. خبرگزاری فارس پس از مطالعات مختلف بستری را با عنوان گزارش فساد در سامانه فارس من راه اندازی کرده که مردم می توانند در مواردی که فسادی را مشاهده می کنند، گزارش آن را در این سامانه ثبت کنند.  

وی یادآور شد: مطالبه مبارزه با فساد، مطالبه این و آن نیست، مطالبه امت و امامت و مردم و رهبری است. یک فرد و یا گروه انحرافی نمی تواند با آلودگی هایی که دامنش را فراگرفته و با دست های آلوده وارد این مبارزه شود. حتما در این مسیر تلاش می کنیم که در کمک به سوت زنی در دام ذبح ضوابط و عدول از حرمتهای شرعی نیفتیم و مرز خود را در عدالتخواهی واقعی با عدالتخواهی غیراخلاقی و نمایشی حفظ کنیم. «سوت زنی» خلا بزرگی است که امیدواریم بتوانیم به سهم خودمان این خلا را پر کنیم.

توانگر درباره مراحل پیگیری گفت: مردم در هر اداره و دستگاهی که فضای مسموم فساد، خلاف، رشوه، اختلاس، دزدی، احتکار، زد و بند، کارچاق کنی، و ناپلیدی را استشمام می کنند، در سامانه مذکور گزارش فساد را اعلام می کنند و خبرنگاران خبرگزاری فارس، گزارش آنها را پس از تحقیقات لازم با نامه نگاری از مافوق ها و ناظران و بازرسان همان ادارات و دستگاه ها مطالبه و اقدامات انجام شده را به خودشان بعنوان ولی نعمتان جامعه گزارش خواهند کرد. اگر گزارش ها جدی بود و اصلاح نشد و ترتیب اثر داده نشد، پیش بینی شده باهماهنگی نهادهای مردم نهادی همچون موسسه «دیده بان عدالت و شفافیت» و تدوین لایحه قضایی و همچنین مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام جرم خواهیم کرد و ان شاالله فرد فاسد متناسب با محکومیت جرم خود، اعمال قانون خواهد شد. طبق اعلام قوه قضائیه در چنین شرایطی درصدی از فساد کشف شده بعنوان پاداش در نظر گرفته خواهد شد که ما بعنوان امانت دار پاداش داده شده دادگاه تحت عنوان سوت زنی را مطالبه و با حفظ هویت افراد در نزد خبرگزاری در اختیار سوت زن و کسی که گزارش فساد را ثبت کرده قرار خواهیم داد.

وی در پایان تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب یکی از نکات مهم در زمینه مبارزه با فساد را «نظارتها و گزارش های مردمی» خواندند ایشان همچنین خواسته اند برای این موضوع زیرساخت‌های حقوقی در قوه قضاییه فراهم شود تا امنیت مادی و معنوی گزارشگر حفظ شود و آمر به‌معروف و ناهی از منکر دلگرم باشد که دستگاه قضایی پشتیبان او است و در مقابل زمینه تهمت زنی نیز فراهم نشود. امیدواریم همانگونه که آیت الله رئیسی نیز گفته است که «از گزارشات مردمی پیرامون فساد حمایت می‌کنیم و مخبرین و کسانی را که خبر از فساد دهند، مورد تشویق قرار می‌دهیم»، هر چه سریعتر با همکاری مجلس یازدهم سازو کارهای قانونی حمایت از سوت زنی تدوین، مصوب و به اجرا گذاشته شود. ایران اسلامی باید برای مفسدین ناامن شود و هزینه فساد در جامعه بالا رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پخش برنامه‌های مشارکتی و مشارکت بازرگانی در سیما را ذلت می‌دانیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مرتضی میرباقری معاون سیمای سازمان صداوسیما گفت: ما پخش برنامه‌های مشارکتی و مشارکت بخش بازرگانی در برنامه‌ها را ذلت می‌دانیم.

به گزارش سینماپرس، سیدمرتضی میرباقری در نشستی که امروز شنبه ۱۴ تیرماه با حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در قالب هم اندیشی با مدیران سیما برگزار شد، با بیان اینکه رسانه ملی کاملاً همگام با قوه قضائیه حرکت می‌کند، گفت: سرمایه اجتماعی قوه قضائیه و به تبع آن سرمایه اجتماعی نظام با اجرای طرح تحول قضائی بالاتر رفته است.

وی با بیان اینکه از این قبیل جلسات هم‌اندیشی استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: هر اندازه که سازمان بازرسی از سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و از سوی دیگر با روند برنامه‌سازی‌ها و مکانیزم‌ها و آسیب‌های سازمان صداوسیما اطلاع داشته باشد، هم‌فکری بیشتری به وجود می‌آید و افق نگاه‌ها نزدیک‌تر و ارزیابی دقیق‌تر می‌شود و ببینیم شما چه کمکی می‌توانید به ما کنید تا کیفیت کار بالاتر برود.

معاون سیمای سازمان صداوسیما با بیان اینکه ۶۰ درصد از بودجه رسانه ملی از طریق بخش بازرگانی تأمین می‌شود، افزود: ما پخش برنامه‌های مشارکتی و مشارکت بخش بازرگانی در برنامه‌ها را ذلت می‌دانیم و متأسفانه هر چه می‌گذرد دولت سهم بازرگانی را در بودجه رسانه ملی پررنگ‌تر می‌کند.

در ادامه این نشست حسین کرمی قائم مقام معاونت سیما، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو، علی فروغی مدیر شبکه سه، محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، مسعود احمدی‌افزادی مدیر شبکه آموزش، محمدمهدی قاسمی مدیر شبکه سلامت، جواد رمضان‌نژاد رئیس مرکز سیمافیلم و سیدمحمود اسلامی مدیرکل مالی و اداری معاونت سیما به طرح و اعلام نظرات خود پرداختند.

حجت‌الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این نشست از «بررسی ویژه موضوع تلویزیون اینترنتی » خبر داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس / اختتامیه هجدهمین دوره جایزه «قلم زرین»


عکس / اختتامیه هجدهمین دوره جایزه «قلم زرین»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چگونه موسیقی ایران یک کرسی داوری در اسکار گرفت


چگونه موسیقی ایران یک کرسی داوری در اسکار گرفت

مشاهده خبر از سایت منبع