X

بایگانی تیر 21, 1399

دفتر سینمایی

ضبط برنامه «عصر جدید» متوقف شد – اخبار سینمای ایران و جهان

ضبط مسابقه بزرگ استعدادیابی «عصر جدید» از پنجشنبه (۱۹ تیرماه) متوقف شده است.

ضبط مسابقه بزرگ استعدادیابی «عصر جدید» متوقف شده و استودیوی برنامه از پنجشنبه هفته گذشته (۱۹ تیرماه) تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

قسمت‌های اول و دوم از دور دوم این رقابت، اوایل تیرماه و پیش از دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر استفاده اجباری از ماسک در تمام مکان‌های مسقف و عمومی ضبط شده که امشب و فردا شب ( ۲۱ و ۲۲ تیر) روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

قسمت‌های سوم و چهارم از دور دوم هم، با رعایت تمام موازین بهداشتی اعمّ از ضدعفونی کردن کامل لوکیشن، حفظ فاصله فیزیکی بین تماشاگران و استفاده همگان از ماسک در تمام ساعات حضور در استودیوی برنامه و هنگام ضبط، تولید شده که هفته آینده پخش خواهد شد.

بدین ترتیب، از پنجشنبه ۱۹ تیرماه تا اطلاع ثانوی، ضبط برنامه متوقف شده و استودیوی عصر جدید تعطیل است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تنها بازمانده نقاشی قهوه‌خانه‌ای درگذشت


تنها بازمانده نقاشی قهوه‌خانه‌ای درگذشت

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«بتمن» سریال می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ساخت سریالی از دنیای بتمن برای اچ‌بی‌او در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، اچ‌بی‌او مکس قصد دارد سریالی درام از شهر گاتهام و فضای پلیسی آن را با همکاری مت ریوز و ترنس وینتر بسازد. این سریال که اسپین‌آف جدیدی با تمرکز بر جرم و جنایت در شهر گاتهام است هنوز عنوانی ندارد و در همان فضایی می‌گذرد که ریوز برای فیلم بلند «بتمن» با بازی رابرت پتینسون خلق می‌کند.

این نخستین قراردادی است که ریوز با کمپانی برادران وارنر می‌بندد و در آن به عنوان تهیه‌کننده حضور خواهد داشت.

مت ریوز از این پروژه به عنوان فرصتی شگفت‌انگیز یاد کرده که کمک می‌کند هم دنیای بتمن که در فیلم سینمایی خلق شده گسترش یابد و در عین حال به نوعی تعمیق شود و هم جزییات بیشتری از آن ارایه شود.

وی همچنین همکاری با ترنس وینتر که نوشته‌های تاثیرگذار و قدرتمندی درباره دنیای جنایت و فساد در کارنامه‌اش دارد را یک رویای محض خوانده است.

ترنس وینتر به عنوان نویسنده و تهیه‌کننده در این سریال حضور دارد. او خالق سریال «امپراطوری ساحلی» و نویسنده و تهیه‌کننده و کارگردان سریال تحسین شده «سوپرانوها» بود. او ۱۲ نامزدی امی برای این برنامه کسب کرد و ۴ جایزه را به خانه برد. وی یک نامزدی اسکار برای فیلمنامه «گرگ وال استریت» اسکورسیزی هم در کارنامه دارد.

ریوز اکنون در حال کارگردانی و تهیه فیلم سینمایی «بتمن» است که قرار است از اکتبر ۲۰۲۱ در سینماها اکران شود. این فیلم با بازی پتینسون، زوئی کراویتز، جفری رایت، کالین فارل و اندی سرکیس در دست ساخت است.

وی سازنده فیلم های دیگری چون «جنگ برای سیاره میمون‌ها» و «طلوع سیاره میمون‌ها» هم بوده است و ابتدا کارش را به عنوان نویسنده و کمک کارگردان و بعد کارگردان فیلم شروع کرد. او سابقه کار برای تلویزیون هم دارد و برای نتفلیکس و آمازون سریال تهیه کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

درهای موزه هنرهای معاصر پاییز باز می‌شود؟


درهای موزه هنرهای معاصر پاییز باز می‌شود؟

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تنها هنرمند نقاشی قهوه‌خانه‌ای درگذشت


تنها هنرمند نقاشی قهوه‌خانه‌ای درگذشت

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چطور به یک بازیگر دستمزد میلیاردی می‌دهند/این پول‌ها از کجا وارد سینما می‌شود؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگردان فیلم «زیر سقف دودی» گفت: در شرایط بحرانی امروز سینما چطور یک بازیگر برای یک ماه حضور جلوی دوربین یک میلیارد تومان دستمزد می‌گیرد، این پول‌ها از کجا وارد سینما می‌شود که به این راحتی و بدون هیچ وسواسی خرج می‌شود؟

به گزارش سینماپرس، پوران درخشنده در گفت‌وگو با میزان، پیرامون تولیدات اخیر سینمای کشور با وجود شرایط کرونایی گفت: طی ماه‌های گذشته شاهد این بودیم که بسیاری از آثار سینمایی وارد مرحله تولید شده‌اند، نکته حائز اهمیت در این مورد این است که با توجه به شرایط فعلی بیماری کرونا و افت شرایط اقتصادی سینما برخی سازندگان چطور به راحتی با هزینه‌های بالا به تولید آثار می‌پردازند.  

وی در همین راستا ادامه داد: سوال اصلی اینجاست، با شرایطی که به سینمای کشور تحمیل شده برخی آثار چطور به راحتی به روند تولیدشان ادامه می‌دهند و این سرمایه‌های کلان چطور وارد سینما می‌شود؟.  

/////////////////////////////////

کارگردان فیلم «زیر سقف دودی» با اشاره به وضعیت نامشخص سینما در شرایط موج دوم کرونا اظهار کرد: متاسفانه در شرایطی هستیم که بسیاری از فیلمسازان با سابقه و صاحب سبک با داشتن فیلم‌نامه و طرح‌های دغدغه‌مند و اجتماعی موفق به تهیه سرمایه نمی‌شوند، اما در نقطه مقابل برخی فیلمسازان تازه وارد به راحتی پشت سر هم کار می‌کنند، بسیاری از آثار در کمترین زمان ساخته و اکران می‌شوند در صورتی که بسیاری از کارگردانان سال‌هاست که خانه نشین هستند.  

وی در همین ارتباط تصریح کرد: سینمای امروز کشور پرسش‌ها و خلاءهای فراوانی را در بخش سرمایه و ورود آن احساس می‌کند، سوالاتی که به هیچ وجه پاسخ داده نمی‌شود و با این روند سینما را به سمت نابودی کامل می‌کشاند. من در حال حاضر دو فیلمنامه کامل و آماده ساخت دارم، اما همچنان با نبود سرمایه روبرو هستم، اما می‌بینیم که کارگردانی وجود دارد که کار اولش تمام نشده فیلمبرداری کار دومش را شروع می‌کند، تعجب آور است که این سرمایه چطور فقط به یک کارگردان تزریق می‌شود؟.  

کارگردان فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» با تاکید بر وضعیت ناهنجار کرونا در کشور ادامه داد: من به شدت دوست دارم که فیلمهایم را بسازم، اما به خاطر وضعیت کرونا به عوامل و بازیگرانم فکر می‌کنم که جانشان به خطر نیفتد، اما در مقابل می‌بینم که برخی به راحتی و بدون ترس در حال فیلمسازی هستند.  

وی با اشاره به ورود سرمایه‌های نامشروع به سینما اذعان کرد: من به شخصه با ورود سرمایه‌های نامشروع به سینما و پدیده پولشویی از نزدیک مواجه شده ام، این مواجهه به راحتی قابل لمس است، زیرا در شرایط بحرانی امروز سینما چطور یک بازیگر برای یک ماه حضور جلوی دوربین یک میلیارد تومان دستمزد می‌گیرد، این پول‌ها از کجا وارد سینما می‌شود که به این راحتی و بدون هیچ وسواسی خرج می‌شود؟.  

/////////////////////////////////

این کارگردان سینما ادامه داد: من به وضعیت امروز سینما معترضم، چرا بخش عمده سرمایه سینما دست چند نفر افتاده و همه چیز انحصاری شده است، چرا نسل جوان و با انرژی ما به طور کامل نادیده گرفته شده است؟، روزانه تعداد زیادی بازیگر از آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند، اما همه بیکارند، در صورتی که برخی بازیگران سالانه چند کار پشت سر هم انجام داده و دستمزدهای نجومی می‌گیرند، متاسفانه سینمای امروز به هیچ وجه عدالت ندارد و نسل جوان ما پاسوز همین بی عدالتی شده است.  

درخشنده با تاکید بر اهمیت سلامتی انسان‌ها در شرایط کرونا خاطرنشان کرد: از نظر من جان مردم مهم است، به نظر من تولید فیلم در شرایط فعلی که جان عوامل و بازیگران به خطر می‌افتد به هیچ وجه درست نیست، شخصا اگر شرایط مالی هم مساعد بود ترجیح می‌دادم که پروژه‌ام را وقتی بسازم که از امنیت و سلامتی عوامل مطمئن باشم.  

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تکذیب شایعه وخامت حال مهرداد کاظمی/ «سازهای خاکی» به گام سوم رسید


تکذیب شایعه وخامت حال مهرداد کاظمی/ «سازهای خاکی» به گام سوم رسید

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی اسم فیلم چینی می‌آید من گریه ام می‌گیرد چراکه فقط صوت است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: منوچهر والی زاده دوبلور پیشکسوت شب گذشته از چگونگی ازدواج و آغاز کارش در کار دوبله در «دورهمی» صحبت کرد.

به گزارش سینماپرس، شب گذشته مهران مدیری میزبان منوچهر والی زاده دوبلور بود.

دربخش ابتدایی والی زاده از شروع فعالیت خود گفت:دوره دبیرستان که بودم، یک خانه جوانان تاسیس شد از همان سن به آن جا رفتم و در گروهی باکارگردانی به نام پرویز غنیمی فرد کار تئاتر آماتور کردم. بعد از مدتی  یک فیلم را در حد یک خط گویندگی کردم. بعد از آن باز هم به کار تئاتر کشیده شدم؛ می‌دانید که تئاتر مادر هنرهای نمایشی است.

وی ادامه داد: سر لاله‌زار تئاتری به نام تهران بود که سالن تابستانی و زمستانی داشت و من آن جا کار کردم. منصور متین که از هنرپیشه‌های توانمند لاله‌زار بود در آن جا حضور داشت. من در این تئاتر نقش گدا را بازی کردم که در حد یک جمله حرف می‌زد و صدایم در صحنه پخش شد. منصور متین که از اولین دوبلورها و مدیر دوبلاژبود، صدای من را شنید و گفت می‌توانی در حوزه دوبله کار کنی به همین خاطر آقای متین من را به استاد و شخصیت اول دوبله ایران علی کسمایی معرفی کرد که کنار ایشان چند سالی کار کردم و دوبلور حرفه‌ای شدم.

والی زده درباره ازدواج خود گفت:خانم مهین بزرگی یکی از گوینده های قدیمی دوبلاژ بود، ما به ایشان می‌گفتیم مادر دوبله یک مهمانی برگزار کردند و خیلی علاقه داشتند جوانان سر و سامان بگیرند.

در یک مهمانی خانمی را به من معرفی کردند و من به خانم بزرگی گفتم ۵۰ درصد ما درست است. وقتی به آن خانم گفت من از دور لب خوانی کردم که او در جواب گفت: « ۵۰ درصد من هم درست است»، فردای آن شب عقد کردیم.

گلایه دوبلور لوک خوش شانس از وضعیت دوبله

والی زاده درباره این روزهای دوبله گفت:شرایط دوبله خوب نیست، البته در گذشته فیلم‌های خوبی داشتیم. در دوره‌ای فیلم‌ها ممنوع شد و شرایط سختی سپری کردیم و در ادامه فیلم‌های چینی و کره‌ای آمد.

وی ادامه داد: وقتی اسم فیلم چینی می‌آید من گریه ام می‌گیرد چراکه فقط صوت است. یک مقدار کارها ضعیف‌تر شد و در کنار آن دستمزدها کمتر است، برای تازه کارها شرایط سخت است.

این دوبلور درباره تاثیرگذارترین افراد در زندگی خود توضیح داد:در درجه اول آقای علی کسمایی است وبعد منوچهر اسماعیلی که کنار دست او نشستم، حتی نشستن پای میکروفن را از او یاد گرفتم. آقای اسماعیلی غیر از اینکه پیشکسوت و سالار دوبله است؛ خیلی با هم دوست هستیم.

مدیری خاطره‌ای از منوچهر اسماعیلی تعریف کرد:من سر فیلم «دیدار» قرار شد خودم در نقش خودم، حرف بزنم، ژرژ پطرسی مدیر دوبله بودند و آقای اسماعیلی آمدند، دوبله بخشی از فیلم را گفتند و رفتند؛ یکی از حیرت انگیزترین چیزهایی بود که من دیدم چراکه من نیم رخ ایشان را می‌دیدم که با چه صدایی، عمقی، تکنیکی این کار را در عرض ۲۰ دقیقه انجام دادند و رفتند.

والی زاده درباره دوبله «لوک خوش شانس» نیز توضیح داد: آقای خسروشاهی فیلم‌های بزرگی را دوبله کردند، یک روزی از من خواست که یک نقشی را دوبله کنم. متوجه شدم یک انیمیشن است، من گفتم تیپ سازی بلد نیستم. خسروشاهی گفت با صدای خودت بگو، اما نکته جالب اینجاست که برای  مردم با دوبله لوک خوش شانس بیشتر شناخته شدم. چراکه ۲۶قسمت از کارتون لوک خوش شانس که پخش شد، بسیار سر و صدا کرد. شاید امروز به دوبلور لوک خوش شانس بیشتر معروف هستم تا دوبلور تام کروز!

والی زاده در پاسخ به مدیری درباره اینکه صداتون سرخوش و مثبت است خودتان هم اینگونه هستید، گفت: حقیقتا من هیچ وقت از صدای خودم خوشم نیامد. هر بار که گوش می‌کنم دوست دارم یک بار دیگر دوبله شود. البته من ۶۱ سال است در این حوزه کار می‌کنم و کار دیگری را بلد نیستم.

وی افزود:همیشه همه میگن که همه نقش‌ها را دوست دارم و خاطره دارم، اما اینطور نیست البته روی برخی‌ها حساسیت بیشتری دارم مثلا تام هنکس، ویل اسمیت را بیشتر دوست دارم. تام کروز که جای خود دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری جشنواره فیلم پام اسپرینگز به تعویق افتاد


زمان برگزاری جشنواره فیلم پام اسپرینگز که رویداد مهمی برای فیلم‌ها در رسیدن به نامزدی اسکار است، تغییر کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ریحانه پارسا هم به «گشت ارشاد۳» رسید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلمبرداری فیلم سینمایی «گشت ارشاد ۳» به کارگردانی سعید سهیلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران ادامه دارد و ریحانه پارسا بازیگر جوان سینما به عنوان تازه‌ترین بازیگر به این پروژه پیوست و با نقشی متفاوت جلوی دوربین رفت.

پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهنام بانی، میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی، اسدالله منجزی، امیر محاسبتی، اشکان عقیلی، مهدی دانایی مقدم، با معرفی علیرضا خواجه نیا و با هنرمندی امیر جعفری گروه بازیگران «گشت ارشاد ۳» را تشکیل می‌دهند و به زودی چند بازیگر دیگر هم به پروژه اضافه می‌شوند.

پیش‌بینی می‌شود فیلمبرداری «گشت ارشاد ۳» تا اواخر ماه آینده ادامه داشته باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع