X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

دیگر برای هر حمایتی خیلی دیر است/ چشم‌انداز روشنی نیست! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد حدادی فیلمبردار سینمای ایران ضمن تشریح شرایط نامناسب حاکم بر وضعیت پروژه‌های سینمایی در سایه کرونا، نسبت به شرایط معیشتی سینماگرانی که عضو هیچ صنفی نیستند، هشدار داد.

به گزارش سینماپرس، محمد حدادی فیلمبردار سینما در گفتگو با مهر درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: اخیراً فیلمبرداری مستند بلندی به کارگردانی مهدی گنجی را به پایان رسانده‌ام که به زودی کارهای پست پروداکشن آن هم به پایان می‌رسد، البته هنوز نامی برای این اثر انتخاب نشده است. ضمن اینکه فیلمبرداری یک اثر سینمایی با نام «نام خانوادگی» به کارگردانی برادرم علی حدادی را هم به پایان رسانده‌ام که در آخرین مراحل فنی به سر می‌برد. این فیلم یک اثر درام اجتماعی-خانوادگی است که درگیری ۲ خانواده بر سر ازدواج را به تصویر می‌کشد که کمی مایه‌های کمدی هم دارد.

وی عنوان کرد: در این ایام کرونایی تنها توانسته‌ام فیلمبرداری آثار کوچک و کوتاه را انجام بدهم. کار کارهای بزرگ یا متوقف است و یا به طور کلی منتفی شده‌اند. با این وجود قرار است کار فیلمبرداری چند فیلم کوتاه را در چند روز آینده از سر بگیریم. کرونا باعث شده است تعداد پروژه‌ها کاهش پیدا کند. گرانی هم که به این شرایط بحرانی ضریب داده، از سوی دیگر هزینه‌های زندگی بالا رفته اما افراد مطابق با آن نمی‌توانند دستمزد بدهند و عمده مشکلات از همین جا ناشی می‌شود.

این فیلمبردار سینما افزود: البته هرچند تعداد پروژه‌ها کاهش پیدا کرده اما این اتفاق برای من چندان محسوس نبوده است چون بیشتر خودم نپذیرفته‌ام که در آثار حضور داشته باشم. به هر حال وضعیت بیماری به گونه‌ای است که نه تنها به خاطر خودمان بلکه به خاطر اطرافیان‌مان هم نمی‌توانیم با خیال راحت به کار بپردازیم.

دستیاران عضو هیچ صنفی نیستند!

حدادی در بخش دیگر صحبت‌هایش اظهار کرد: با شیوع کرونا و زمانی که برخی بیکار شدند، خانه سینما و شهرداری به برخی از اعضای خانه سینما کمک معیشتی کردند اما حتی همین کمک ناچیز هم شامل حال خیلی از عوامل پشت صحنه مثل دستیاران که عضو هیچ صنفی نیستند، نشد. دستیاران به دلیل اینکه عضو صنف نیستند، هیچ حمایتی از آنها نمی‌شود و اوضاع بدتری دارند این در حالی است که کار هم برای آن‌ها کمتر است.

حتی مشاغلی مثل فیلمبرداری مستند که کاملاً یک شغل محسوب می‌شود و برخی در آن تخصص دارند و ممکن است کمتر در فضاهای دیگر کار کنند، به رسمیت شناخته نمی‌شود دیگر باید وضعیت افرادی را که دستیار فیلمبردار، لباس، صحنه و… هستند، دریافت که واقعاً اوضاع وحشتناکی دارند وی افزود: وقتی من به عنوان فیلمبردار کمتر سر کار می‌روم، گروه من هم کمتر مشغول کار می‌شوند و کمتر درآمد کسب می‌کنند. واقعاً نمی‌دانم چگونه می‌شود اطلاعاتی جمع کرد تا کسانی که در این صنعت کار می‌کنند اما عضو صنفی نیستند شناسایی و از آنها حمایت کرد. به هر حال این مسأله را ما به طور عمده در کشور داریم و این افراد هیچگاه زیر یک چتر واحد قرار نمی‌گیرند و جایی آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد. برای مثال من بیشتر به‌عنوان فیلمبردار آثار مستند شناخته می‌شدم و می‌شوم ولی اگر عضو انجمن فیلم کوتاه ایران نبودم، حتی این حمایت از من هم صورت نمی‌گرفت با اینکه در این فضا آثار زیادی دارم.

حدادی تأکید کرد: حتی مشاغلی مثل فیلمبرداری مستند که کاملاً یک شغل محسوب می‌شود و برخی در آن تخصص دارند و ممکن است کمتر در فضاهای دیگر کار کنند، به رسمیت شناخته نمی‌شود دیگر باید وضعیت افرادی را که دستیار فیلمبردار، لباس، صحنه و… هستند، دریافت که واقعاً اوضاع وحشتناکی دارند.

فیلمبردار فیلم سینمایی «رویاهای دم صبح» توضیح داد: این مسأله ریشه‌دار است. قبل از اینکه به چنین معضلاتی بربخوریم، باید به آن فکر کرده باشیم. مثل خیلی‌های دیگر که زندگی می‌کنند، بیمه نیستند اما وقتی دچار بیماری می‌شوند تازه متوجه می‌شوند که چه اشتباهی کرده‌اند. ما هم در همین وضعیت هستیم به نظرم اتفاقی مانند کرونا ما را به این نکته واقف می‌کند که باید خیلی پیش‌تر فکر برخی مسائل را می‌کردیم.

وی افزود: حالا دیگر برای هر حمایتی خیلی دیر است. برای مثال اساساً حتی مشاغل مرتبط با سینمای مستند که آدم‌های خبره دارد ولی در جایی عضو نیستند، از این شرایط حمایتی برخوردار نیستند. افراد زیادی تدوینگر مستند هستند اما در صنف تدوین‌گران، مستندسازان یا تهیه‌کنندگان سینما عضو نیستند و این وحشتناک است.

تنها نرخ یارانه ثابت مانده است!

حدادی اظهار کرد: از سوی دیگر واقعاً چشم‌انداز روشنی برای پایان این بیماری وجود ندارد و این شرایط را بدتر می‌کند البته نباید تنها سینماگران را دید خیلی از مردم درگیر مشکلات معیشتی هستند که از قبل از هیچ حمایتی برخوردار نبوده‌اند.

این فیلمبردار سینما ادامه داد: چندی پیش به این فکر می‌کردم که این نفتی که در همه این سال‌ها به فروش رفته، برای این ملت و یک صنعت ملی است، چرا نباید صرف افرادی شود که در این کشور کار می‌کنند و حتی مالیات هم می‌دهند. کشوری که روی این نفت خوابیده اصلاً لازم نیست در برخی چیزها مالیات بدهد. ما این نفت را دودستی به دولت می‌دهیم که به نمایندگی از ما بفروشد و خرج مملکت کند اما به قدری بدنه دولت حجیم است که تنها دستمزد کارمندان را می‌دهد به جای اینکه به تک‌تک آدم‌های این مملکت بپردازد، به آنها اهمیت بدهد و عدالت و انصاف را درباره همه آنها رعایت کند فقط کارمندپروری می‌کند مدام هم شعار خصوصی‌سازی می‌دهند ولی هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی در پایان گفت: در این سال‌ها تنها نرخ یارانه ثابت مانده است! رقم فعلی این یارانه را اگر با قیمت ارز در سال‌های ابتدایی اعطای آن مقایسه کنید متوجه می‌شوید که چقدر رقم یارانه امروز غیرمنطقی و غیرمعقول است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سالار عقیلی کنسرت آنلاین برگزار می‌کند


سالار عقیلی کنسرت آنلاین برگزار می‌کند

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سه شنبه های لعنتی» در تالار سایه تئاتر شهر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نمایش «سه شنبه های لعنتی» به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی خاتمی از روز چهارشنبه اول مرداد در تالار سایه تئاتر شهر اجراهای خود را از سر می گیرد.

به گزارش سینماپرس، نمایش «سه شنبه های لعنتی» به کارگردانی محمدمهدی خاتمی که از  بیست و هفتم بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت اما به دلیل شیوع ویروس کرونا روز چهارم اسفند ماه موقتا به اجرای خود پایان دا از روز چهارشنبه اول مرداد ماه سال جاری بعد از پنج ماه توقف در اجرا، بار دیگر میزبان مخاطبان تئاتر در تالار سایه خواهد بود.

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی خاتمی، تهیه کنندگی محسن زارع اشکذری و بازی مانلی حسین پور، سروش طاهری، شهرام مسعودی، اتابک نادری، نسرین نکیسا از تاریخ یاد شده ساعت ۱۹:۳۰ در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

آوینا کاویانی سرمایه گذار، سینا ییلاق بیگی طراح صحنه و لباس، رضا خضرایی طراح نور، حمیدرضا قاسمی طراح گریم، مهدی دوایی طراح پوستر و بروشور، میلاد حاجی زاده دستیار کارگردان و برنامه ریز، ماندانا قربانی منشی صحنه، امیرحسین خاتمی مدیر صحنه، امیر قالیچی مدیر تبلیغات و روابط عمومی، محمد و امین هادی عکاس و ساخت تیزر و سروش طاهری مجری طرح عوامل اجرایی نمایش «سه شنبه های لعنتی» هستند.

نمایش «سه شنبه های لعنتی» به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی خاتمی با مدت زمان ۶۵ دقیقه و قیمت بلیت ۳۵ هزار تومان در تالار  سایه تئاتر شهر به صحنه می رود.

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته برای رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی تالارهای تئاتر شهر جهت میزبانی از مخاطبان و هنرمندان پس از خرید بلیت که حداکثر آن در خرید سه عدد تعیین شده، یک عدد صندلی قبل و بعد برای حفظ فاصله گذاری در سامانه فروش بلیت غیر فعال می شود. ضمن اینکه همراه داشتن ماسک حین ورود تماشاگران به تالار اجرا الزامی است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری کارگاه اینترنتی هنر معاصر


برگزاری کارگاه اینترنتی هنر معاصر

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بیشترین آسیب در بین کسب‌وکارهای آسیب دیده از طرف کرونا متعلق به سینمادارهاست! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد قاصد اشرفی با بیان اینکه ایران تنها کشوری بوده که در آن اجازه اکران فیلم خارجی داده نمی‌شود، گفت: فیلم‌های خارجی که اکنون روی پرده سینماها می‌روند بدون مجوز قانون کپی رایت اکران می‌شوند. در صورتی که آنها باید مجوز کپی رایت را بگیرند. موانع قانونی این موضوع باید از طریق دولت حل شود تا کمپانی مورد نظر برای وارد کردن فیلم‌های خارجی مشکلی نداشته باشد.

به گزارش سینماپرس، باتوجه به اینکه در شرایط کنونی بسیاری از صاحبان فیلم‌ها راضی به اکران فیلم خود نیستند، اکران فیلم‌های روز دنیا می‌تواند سینماها را زنده نگه دارد. اتفاقی که از گذشته تا امروز موافقان و مخالفان فراوانی داشته است. برخی معتقدند با اکران فیلم‌های خارجی، استقبال از فیلم‌های داخلی کاهش پیدا می‌کند و برخی دیگر عملی شدن این موضوع را سبب رونق صنعت سینما و جذب مخاطبان بیشتر برای فیلم‌های ایرانی می‌دانند.

محمد قاصد اشرفی (رییس انجمن سینماداران) درباره امکان اکران فیلم‌های خارجی در شرایط کنونی به ایلنا گفت: ما به عنوان سینمادار همیشه خواستار این بودیم که بخشی از اکران ما فیلم خارجی باشد. در شرایط کنونی می‌توان گفت که ۱۰۰ درصد فیلم‌های ما ایرانی است. یعنی تنها کشوری هستیم که واقعا هم به عنوان تک محصول فیلم‌ها را اکران می‌کنیم. فیلم خارجی در اکران وجود ندارد؛ اگر هم وجود داشته باشد به صورت تک‌سانس در برخی سینماها بوده که هیچکس هم از آن مطلع نیست.  بخشی از مردم دوست دارند که فیلم خارجی را در سینماها ببینند. ما نباید آنها را از خواسته خود محروم کنیم. علاوه بر این فیلم خارجی می‌تواند بخش زیادی را به مخاطبان سینما اضافه کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ما قبلا در سینماها، تئاتر نداشتیم و استدلال سینمادارها این بود که اگر تئاتر در سینما اجرا شود، به سینما ضربه می‌خورد. چراکه تا آن زمان افرادی که دوستدار تئاتر بودند و با سینما میانه خوبی نداشتند، فقط به تماشای تئاتر می‌رفتند. اما اکنون که این اتفاق رخ داده افرادی که سینمایی یا تئاتری هستند، لازم و ملزوم یکدیگر شده‌اند. یعنی هم آنهایی که دوست داشتند تنها فیلم ببینند، به تئاتر کشیده شدند و هم آنهایی که تنها به تئاتر علاقمند بودند، به سینما هم علاقمند شدند. در واقع اجرا شدن تئاتر در سینما نشان داد که این موضوع در افزایش مخاطب هر دو آنها تاثیرگذار است. این قضیه در مورد اکران فیلم خارجی هم صادق است.

اشرفی در ادامه بیان کرد: خیلی از مشتریان به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند که چرا شما فیلم خارجی نمایش نمی‌دهید. اگر فیلم خارجی درصدی از اکران ما را تامین کند، می‌توانم بگویم مشتری سینما کم که نخواهد شد، زیاد هم می‌شود. در واقع این می‌تواند کمک فیلم‌های خارجی به فیلم‌های ایرانی هم باشد. چراکه وقتی افرادی که فیلم خارجی دوست دارند،  به سینما مراجعه می‌کنند، می‌بینند که فیلم ایرانی هم در سالن‌های دیگر هست و تشویق می‌شوند که فیلم‌های ایرانی را نیز ببینند.  من به عنوان یک سینمادار این نظر را دارم که فیلم خارجی ضرری به اکران داخلی ما که نمی‌زند هیچ، سبب افزایش مخاطبان ما هم می‌شود.

رییس انجمن سینماداران درباره رایزنی با سازمان سینمایی برای اکران فیلم‌های خارجی اظهار داشت: تاکنون درباره اکران فیلم‌های خارجی صحبت‌هایی کرده‌ایم. شخصا این موضوع را مطرح کردم. باتوجه به اینکه کار ما سینماست، در این مورد هم خیلی علاقمندم که فیلم خارجی اکران شود. سال‌های سال است که ما این درخواست را می‌کنیم که حتی این موضوع در اختیار همان دفاتر پخش که فیلم‌های ایرانی را توزیع می‌کنند، قرار گیرد. چون به هر حال آن دفاتر به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند؛  سال‌های سال است تلاش می‌کنند و برای اکران فیلم‌های داخلی زحمت می‌کشند. خب در کنار این موضوع، هر شرکت پخش می‌تواند یکی دو فیلم خارجی هم داشته باشد و در چنین شرایطی این فیلم‌ها را اکران کند. این موضوع می‌تواند خیلی به ما کمک کند.

وی افزود: سازمان سینمایی و در مجموع دولت یک نگرانی دارند؛ آنها احساس می‌کنند اگر فیلم خارجی اکران شود، شاید به تولید داخلی ضرر بزند. در صورتی که واقعیت این نیست. می‌توانم به جرات بگویم که اکران فیلم خارجی نه تنها ضرری نخواهد داشت، بلکه به افزایش مخاطب فیلم‌های ایرانی کمک می‌کند. البته آنها هم یک‌سری محدودیت‌هایی دارند ولی فکر می‌کنم برای سینما باید این محدودیت‌ها را از نظر قانونی بردارند.

اشرفی پیش‌بینی خود از زمانی که اجازه اکران فیلم‌های خارجی به صورت گسترده در سینماها داده شود را این طور عنوان کرد: ما امیدواریم که این اتفاق رخ دهد. حال به صورت گسترده هم نبود، حداقل۲۵ تا ۳۰ درصد اکران فیلم‌های ما بتواند خارجی باشد. البته یکی از مشکلات اصلی ما در این حوزه موضوع کپی‌رایت است. اگر این مشکل حل شود، فیلم‌های خارجی هم به راحتی می‌توانند در سینماها اکران شوند.  

وی درباره قانون کپی رایت برای اکران فیلم‌های خارجی بیان کرد: فیلم‌های خارجی که اکنون روی پرده سینماها می‌روند نیز بدون مجوز قانون کپی رایت اکران می‌شوند. در صورتی که آنها باید مجوز کپی رایت را بگیرند. خیلی از فیلم‌ها از گذشته به این صورت بوده است. حتی فیلم‌هایی که در صداوسیما اکران می‌شود، ‌ مجوز کپی رایت از صاحبان آثار ندارند. موانع قانونی این موضوع باید از طریق دولت حل شود تا کمپانی مورد نظر برای وارد کردن فیلم‌های خارجی مشکلی نداشته باشد و راحت و بدون دغدغه بتوان فیلم‌ها را وارد و در سینماها اکران کرد.   

رییس انجمن سینماداران با اشاره به شرایط کنونی که اغلب صاحبان فیلم‌ها راضی به اکران فیلم خود نیستند، اظهار داشت: به نوبه خودم از صاحبان آثار که فیلم خود را در این شرایط اکران کرده‌اند تشکر می‌کنم. این دوستان سرمایه زیادی را صرف تولید فیلم‌های خود کرده‌اند ولی در این شرایط راضی به اکران فیلم خود شدند. این اتفاق ثابت می‌کند که خارج از سرمایه‌گذاری که انجام دادند، دلشان هم برای سینما می‌سوزد و به نوعی دلسوز سینما هستند. چراکه کمک کردند تا این فیلم‌ها اکران شود و چراغ سینما روشن بماند.  این موضوع نشان می‌دهد که فعالین حوزه سینما هم چندان به مسائل مادی توجه نداشته و عاشق کارشان هستند. همین سه فیلمی که اکنون روی پرده هستند، تنها به خاطر کمک به سالن‌های سینما شرایط اکران را قبول کرده‌اند. چراکه این فیلم‌ها اکران نمی‌شدند، به حسابی می‌توانست سینماها همچون گذشته تعطیل شود.  

اشرفی در ادامه بیان کرد: متاسفانه در اثر شیوع ویروس کرونا تمام کسب‌وکارها آسیب دیده‌اند. یعنی کسب‌وکاری نبوده که از این ویروس آسیب ندیده باشد. اما بیشترین آسیب در بین کسب‌وکارهای آسیب دیده از طرف کرونا متعلق به سینمادارهاست. چون کارمندان بسیاری داشتند و با مسائل مختلفی درگیر بودند و این موضوع به سینماها آسیب جدی وارد کرد.  ولی از زمانی که سینماها بازگشایی شدند، مقداری از این خسارت‌ها جبران شد. بازگشایی بعد از چند ماه تعطیلی،  رونقی برای سینماها ایجاد کرد. چراکه عاشقان دیدن فیلم‌ها در سینما مجدد به آن مراجعه کرده و فیلم‌های مورد علاقه خود را به تماشا نشستند. به این ترتیب کارگرها و کارمندان مشغول کار شدند که جای خوشحالی بسیاری داشت.

وی افزود: حضور مجدد عاشقان فیلم در سینماها بعد از سه چهار ماه که سینماها تعطیل بود، سبب شد تا از لحاظ روحی هم به پرسنل سینماها و هم صاحبان سینما انرژی خوبی داده شود.  چراکه نزدیک به ۵، ۶ هزار نفر در سینماها کار می‌کنند که در سه، چهار ماه تعطیلی از لحاظ مالی با مشکل مواجه بودند. با این وجود اکثر سینماها پرسنل خود را حفظ و حقوق آنها را پرداخت کردند. البته یکسری از آنها نیز باتوجه به شرایطی که داشتند، برخی را به وزارت کار معرفی کردند که حقوق بیکاری بگیرند. البته تا جایی که من می‌دانم وزارت کار برای حقوق بیکاری مبلغ جزئی را پرداخت می‌کرد.

رییس انجمن سینماداران در ادامه اظهار داشت: در شرایط فعلی ۵، ۶ هزار نفر در سینماها مشغول کار هستند؛ باتوجه به مشکلاتی که از نظر بیکاری در کشور ما وجود دارد، در این موقعیت قاعدتا تلویزیون باید به کمک سینما بیاید. ولی تلویزیون به جای اطلاع‌رسانی درستی مبنی بر باز بودن سینماها که باید برای مردم انجام دهد، مرتب می‌گوید که کسی از مردم به سینما نمی‌رود. در صورتی که واقعا هم اینگونه نیست. قطعا در مرحله اول حفظ سلامتی آدم‌ها برای ما خیلی مهم است. چون به هر ترتیب در آینده می‌توان مسائل مالی را جبران کرد ولی جبرانی برای مسائل جانی وجود ندارد. ولی اگر شما به آمار ابتلای مردم در مکان‌های مختلف نگاه کنید، کم‌خطرترین جا سینما بوده است.  

اشرفی با بیان اینکه اکثر افراد که به کرونا مبتلا شدند در مراسم‌هایی همچون عروسی و عزا بوده‌اند، عنوان کرد: باتوجه به ایمنی و بهداشتی که در سینما رعایت می‌شود، هنوز یک نمونه پیدا نشده که به سینما رفته و خدای ناکرده به بیماری مبتلا شده باشد. شخصا فکر می‌کنم واقعا در هیچ کسب و کاری بهداشت مطابق سینما رعایت نشود. یعنی از نظر ضد عفونی کردن سالن‌ها و مرتب بودن و سرویس دهی کلی که هست اتفاق خوبی را شاهدیم. باید بگویم که در شرایط کنونی خطر رفتن به سوپرمارکت خیلی بیشتر از سینما رفتن است.  

وی در پایان گفت: متاسفانه صداوسیما به جای اینکه کمک کند، مرتب هشدار و اخطار می‌دهد. تلویزیون به جای اینکه بگوید فیلم‌ها اکران شده و سینما باز است؛  می‌گوید کسی به سینما نمی‌رود. این حرف در اصل تعطیل کردن سینماست. باز هم از رییس صداوسیما و افرادی که در بحث اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند،  به خاطر این ۵، ۶ هزار نفری که در سینما مشغول هستند، می‌خواهم کاری نکنند تا این افراد بیکار شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سمفونی‌های خاک گرفته یک «ارکستر»/ حسرتی که بر دل «تهران» ماند!


سمفونی‌های خاک گرفته یک «ارکستر»/ حسرتی که بر دل «تهران» ماند!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

استاد دوبله جلوی دوربین «سلمان فارسی» می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: گریم چنگیز جلیلوند دوبلور مطرح در سریال «سلمان فارسی» که به‌زودی تصویربرداری مجدد آن آغاز می‌شود رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، سریال «سلمان فارسی» جدیدترین ساخته داوود میرباقری تصویربرداری خود را به زودی از سمنان آغاز خواهد کرد.

به تازگی عکسی از چنگیز جلیلوند دوبلور و مدیر دوبلاژ فیلم و سریال منتشر شده است که شمایلی از گریم و نقش او را در این سریال نشان می‌دهد.

تصویربرداری سریال «سلمان فارسی» زمستان سال گذشته از بخش‌های جنوبی ایران و جزیره قشم آغاز شده بود و به دلیل شیوع ویروس کرونا در روزهای پایانی سال گذشته متوقف شد.

پیش‌بینی شده در فصل‌بندی این بخش از داستان سریال «سلمان فارسی» از تولد روزبه (سلمان) تا پیش از وفات پیامبر اسلام (ص) روایت شود که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته مجموعه «سلمان فارسی» در ۴۵ قسمت آماده خواهد شد.

فرهاد اصلانی نقش تاجری را در مجموعه «سلمان فارسی» بازی می‌کند؛ همچنین علی دهکردی، چنگیز جلیلوند و محمدرضا هدایتی نیز در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«خیال خوش» علیرضا قربانی شنیدنی شد/ سومین همکاری با «هم گناه»


«خیال خوش» علیرضا قربانی شنیدنی شد/ سومین همکاری با «هم گناه»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«فشن» آماده نمایش شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم کوتاه «فشن» به کارگردانی فردین انصاری تولید و آماده نمایش شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم کوتاه «فشن» ساخته فردین انصاری و از تولیدات مصوب شورای تولید  انجمن سینمای جوانان ایران پس از گذراندن مراحل تولید و پس از تولید، آماده نمایش شد.

در خلاصه داستان «فشن» آمده است: «افشار هر ماه فشن‌شوی زیرزمینی به راه می‌اندازد اما این‌بار به همراه مخاطبان خود به چالش کشیده می‌شود …»

عوامل تولید این فیلم کوتاه عبارتند از نویسنده، کارگردان و طراح صحنه و لباس: فردین انصاری، مدیرتصویربرداری: صادق داوری، صدابردار و صداگذار: مرجان معصومی، تدوین: حسن کوچکی، بازیگران: محمد شیشه‌فروش، مهسا غفارزاده، علی باقری، ایمان نظیفی، میکس، مسترینگ صدا: علیرضا نکولعل تک، طراح گریم: شیما مومنی، اصلاح رنگ و نور: حمیدرضا فتوره چی، برنا جمشیدی، برنامه‌ریز: میلاد سهایی، دستیار کارگردان: پویا کوثر، عکاس: مهسان صالحی، منشی‌صحنه: ارغوان نادعلی، مدیر تولید: سجاد داوری، تهیه کننده: انجمن سینمای جوانان ایران، صادق داوری

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتشار اولین عکس از پژمان جمشیدی در فیلم «کوسه» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اولین عکس پژمان جمشیدی در فیلم سینمایی «کوسه» به کارگردانی علی عطشانی و تهیه‌کنندگی سید محمد احمدی منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، اولین عکس از پژمان جمشیدی که نقش و چهره‌ای متفاوت در فیلم سینمایی «کوسه» به کارگردانی علی عطشانی و تهیه‌کنندگی سید محمد احمدی دارد، منتشر شد.

اولین عکس از پژمان جمشیدی در فیلم سینمایی «کوسه»

«کوسه» بر اساس فیلمنامه‌ای از پیمان عباسی همچنان در حال فیلمبرداری است و علاوه بر پژمان جمشیدی تاکنون مهدی هاشمی، مهران احمدی، سیما تیرانداز، بهناز جعفری، ریحانه پارسا، محمدجواد جعفرپور، مهران رجبی، مهسا کامیابی، احمدرضا موسوی و آن ماری سلامه بازیگر شناخته شده لبنانی مقابل دوربین رفته‌اند.

این فیلم یک بازیگر دیگر هم دارد که به زودی معرفی خواهد شد.

عوامل اصلی این فیلم عبارتند از کارگردان: علی عطشانی، تهیه‌کننده: سید محمد احمدی، علی عطشانی، تهیه‌کننده اجرایی: مرتضی رحیمی، نویسنده: پیمان عباسی، مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی، طراح صحنه و لباس: مجید علی‌اسلام، صدابردار: محمد شاهوردی، طراحی و ترکیب صدا: سید محمود موسوی‌نژاد، طراح چهره‌پردازی: امید گلزاده، چهره‌پرداز: فرزانه زردشت، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: وحید مهین دوست، موسیقی: پوریا حیدری، پشتیبانی فنی: حیدر احسانی، مدیر تولید: سعید دلاوری، مدیر تدارکات: مهدی عباسی‌پور، دستیار اول فیلمبردار: مهدی حسینی، مدیر امور بین‌الملل: امید چوگانی، مدیر تبلیغات: سید محمدصادق لواسانی، تیم تبلیغات: شراره داودی، مهسا مرزبان، عکاس و کارگردان فیلم پشت صحنه: بابک برزویه، مجری طرح: بیتا فیلم تهران، کارشناس فیلمنامه بیتافیلم: سامان صادقی‌مهر، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی بیتافیلم: مریم قربانی‌نیا.

مشاهده خبر از سایت منبع