X

بایگانی شهریور 5, 1399

دفتر سینمایی

از سرگیری «طلاق» در اطراف تهران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگردان سریال «طلاق» گفت: در حال حاضر فیلمبرداری سریال «طلاق» در لوکیشن‌های اطراف تهران ادامه دارد و فعلا در همین حوالی کارمان ادامه پیدا می‌کند، به احتمال فراوان فیلمبرداری تا پایان شهریور در اطراف تهران ادامه دارد.

به گزارش سینماپرس، ابوالقاسم طالبی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین مراحل تولید سریال تلویزیونی «طلاق» گفت: در حال حاضر با وجود شرایط بیماری کرونا همچنان فیلمبرداری اثر ادامه دارد و گروه مشغول ضبط قسمت‌های آتی این سریال تلویزیونی است.  وی درباره محل فیلمبرداری سریال «طلاق» اذعان کرد: در حال حاضر فیلمبرداری سریال در لوکیشن‌های اطراف تهران ادامه دارد و فعلا در همین حوالی کارمان ادامه پیدا می‌کند، به احتمال فراوان فیلمبرداری تا پایان شهریور در اطراف تهران ادامه دارد.  

جدیدترین تصاویر از «طلاق» ابوالقاسم طالبی/ادامه تصویربرداری در تهران

کارگردان سریال «طلاق» درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تولید این سریال اذعان کرد: ما تمامی پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت می کنیم، همه عوامل در پشت صحنه از ماسک استفاده می کنند و ضدعفونی به طور دائم انجام می‌شود، همین طور همواره یک پزشک در کنار گروه است تا شرایط جسمانی بازیگران و سایر عوامل را بررسی کند تا شاهد مشکل در فیلمبرداری این اثر نباشیم.  

طالبی در همین راستا خاطرنشان کرد: خوشبختانه و با رعایت کامل نکات بهداشتی که مصوب شده ما تاکنون هیچ مورد کرونایی در گروه بازیگران و عوامل پشت صحنه نداشته ایم، به همین دلیل کارمان را با وسواس کامل ادامه می دهیم و امیدواریم که تا پایان پروژه هم هیچ مشکل جسمانی در گروه نداشته باشیم.  

گفتنی است ابوالقاسم طالبی پس از ساخت دو مجموعه «بازگشت پرستوها» و «به کجا چنین شتابان» ساخت مجموعه‌ای را عهده‌دار است که به مسائل روز جامعه توجه دارد.

جدیدترین تصاویر از «طلاق» ابوالقاسم طالبی/ادامه تصویربرداری در تهران

او قصه‌ای در هم تنیده شده را طراحی و به نگارش در آورده که به مسائل اجتماعی می‌پردازد و در دل قصه‌ها نگاهی به مفاسد اقتصادی نیز شده است. تصویربرداری سریال «طلاق» که در مرکز سیمافیلم تهیه می‌شود، علاوه بر تهران در چند کشور خارجی نیز انجام خواهد شد.

در این مجموعه تلاش شده تا علاوه بر حضور بازیگران باسابقه عرصه سینما و تلویزیون از دانش‌آموختگان بازیگری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی استفاده شود و در کنار بازیگران نام آشنا چندین چهره جدید معرفی خواهند شد که پس از فراخوان‌های گسترده و تست‌های بازیگری از میان دانش‌آموخته‌های بازیگری و بازیگران کمتر دیده شده تئاتر برگزیده شدند.

تعدادی از عوامل سازنده مجموعه عبارتند از: نویسنده و کارگردان: ابوالقاسم طالبی، مدیر فیلمبرداری: امیر کریمی، طراح گریم: داریوش صالحیان، مدیر صدابرداری: منصور شهبازی٬ طراح صحنه: جهانگیر میرزاجانی، طراح لباس: مهرناز اکبری، عکس: علی نیک‌رفتار، بازیگران: قطب الدین صادقی، مجید واشقانی، حمید گودرزی، پیام دهکردی، ناصر آقایی، بهار محمدپور، هدیه رضایی، نیلوفر کیارستمی، عسل غروی، النا آهی.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت بصورت رقابتی برگزار می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در دومین جلسه شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت که عصر سوم شهریور ۹۹ در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد، اعضای شورا پیرامون فراخوان، شیوه‌ی برگزاری و بخش‌های رقابتی جشنواره گفتگو و تبادل‌نظر کرده و به این جمع‌بندی رسیدند که این دوره‌ی جشنواره هم بصورت رقابتی برگزار شود.

به گزارش سینماپرس، در ابندای این نشست گزارشی درباره‌ی شیوه‌های برگزاری جشنواره‌های آنلاین دنیا طی ماه‌های اخیر، ارائه تمهیدی برای امنیت نمایش فیلم‌ها و کپی نشدن آن‌ها در نمایش آنلاین و تدابیر اندیشیده شده برای ثبت‌نام و دریافت آثار و اجرای جشنواره سینماحقیقت بصورت آنلاین ارائه شد.

در این جلسه نتایج تحقیقات تیم کارشناسی مرکز گسترش پیرامون جشنواره‌هایی از جمله سینمادورئل، هات‌داکس، لوکارنو و… که از اواخر اسفند تاکنون بصورت آنلاین برگزار شده‌اند، در قالب پاورپوینت به استحضار اعضای شورای سیاست‌گذاری رسید و شیوه‌های دسترسی کاربران به اکران آنلاین فیلم‌ها و سرویس‌های استفاده شده در جشنواره‌های ذکر شده توضیح داده شد.

در ادامه سیستم آنلاین ثبت‌نام صاحبان فیلم‌ها، اعضای صنوف، میهمانان، اهالی رسانه و دیگر امکانات این پلت‌فرم آنلاین تشریح شد.

 


سپس  محمد حمیدی‌مقدم با بیان پیشنهاد مرکز گسترش برای برگزاری جشنواره سینماحقیقت همچون سال‌های گذشته در قالب رقابتی تاکید کرد: برپایی جشنواره آنلاین با وفاداری به فراخوان جشنواره یک دستاورد بزرگ برای سینمای کشور است. جالب است که کشور ما پس از شیوع کرونا و با وجود تمامی اتفاقات تلخ، دچار یک رنسانس در حوزه‌ی تکنولوژی شده است.

مهدی مسعودشاهی هم در این نشست گفت: با توجه به این گزارش‌ها به نظر می‌رسد می‌توان مخاطب گسترده‌تری فراتر از سالن‌های نمایش را به جشنواره جذب کرد. حتی جا دارد با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده امسال برخی بخش‌ها به جشنواره اضافه شود.

اُرد عطارپور نیز با تاکید بر این که با توجه به شرایط موجود، برگزاری جشنواره بصورت فیزیکی منتفی است، اظهار کرد: در حالی نام جشنواره‌های مختلف جهانی ذکر می‌شود که به مسائل اجتماعی و پزشکی مکانی که جشنواره در آن برگزار شده، اشاره‌ای نمی‌شود. این روزها در ایتالیا تعداد کشته‌ها ۲۰ نفر است، در حالی که در ایران روزی ۱۵۰ نفر فوت می‌کنند. افزایش کشته‌ها نشان می‌دهد کادر پزشکی ما با وجود تلاش بسیار نتوانسته بیماری کرونا را کنترل کند.

این تهیه‌کننده با اشاره به این که دکتر زالی رئیس ستاد مبارزه با کرونا اخطار داده که پاییز سختی پیش‌رو است، گفت: خوش‌بینی محض است که فکر کنیم سه ماه دیگر شرایط بهتر شده و می‌توانیم جشنواره را به شیوه فیزیکی برگزار کنیم. درباره‌ی جشنواره آنلاین حقیقت هم باید گفت این موضوعاتی که دوستان پیرامون برگزاری آنلاین گفتند قابل بحث است و اگر اجرایی شود، قابل تحسین هم هست؛ اما نباید فراموش کرد که تنها زیرساخت‌های تکنولوژیک اهمیت ندارد و باید توجه کرد که آیا فیلمسازان موافق نمایش فیلمهایشان به شیوه‌ی آنلاین هستند یا خیر و آیا جشنواره در صورت تکثیر فیلم‌ها حاضر به پرداخت خسارت هست؟

وی افزود: فرصت معمول برای ساخت فیلم، از پاییز تا پاییز و حدفاصل دو جشنواره سینماحقیقت است و به دلیل شرایط موجود، در این مدت کمتر فیلمسازی فرصت ساخت فیلم داشته است و مسلماً شخصیت و اعتبار سینماحقیقت از این بایت اهمیت دارد که پذیرای فیلم‌های متعدد و خوبی باشد.

مرتضی رزاق‌کریمی هم ضمن اشاره‌ای به شور و حال برگزاری فیزیکی جشنواره گفت: اگر موج سومی در پاییز شروع شود، ما مسلماً تابع قوانین کشور و اصول بهداشتی خواهیم بود و سلامتی افراد اولویت اول ماست. با مطالعاتی که داشتم و با توجه به تحقیقات دوستان معتقدم می‌توان بسیاری از تحدیدها را به فرصت تبدیل کرد. به نظر می‌رسد با واترمارک کردن فیلم‌ها و ثبت‌نام افراد تاحدودی امنیت فیلم‌ها تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: طی ماه‌های گذشته تماس‌های مکرری از سوی مستندسازان داشتیم که نگران عدم برگزاری جشنواره سینماحقیقت بودند که این بهترین فرصت دیده شدن را از دست بدهند. بهتر است علاوه بر فراهم کردن شرایط برگزاری آنلاین جشنواره، مقدمات برگزاری فیزیکی آن هم درنظر گرفته شود تا با بهبود شرایط بتوان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جشنواره را بصورت فیزیکی هم برگزار کرد.

در ادامه این جلسه محمد صوفی گفت: از جلسه قبل که نگرانی‌های صنف تهیه‌کنندگان سینمای مستند را مطرح کردم، اطلاعاتی در زمینه‌ی شیوه برگزاری آنلاین دریافت کردم. اگر این اتفاق با همین کیفیت رخ دهد ارزش افزوده‌ای برای جشنواره سینماحقیقت محسوب می‌شود. البته سوالاتی باقی می‌ماند از جمله زیرساخت‌های اینترنتی کشور که آیا به اندازه جشنواره‌های جهانی که پیرامون آنها صحبت شد، هست؟ آیا امکان برگزاری تمام بخش‌های جشنواره به شکل آنلاین وجود دارد؟ چگونه اعتماد فیلمساز را جذب می‌کنیم و آیا فیلمساز حاضر در بخش مسابقه، قدرت تصمیم‌گیری درباره نمایش یا عدم نمایش آنلاین فیلمش را خواهد داشت؟

آزاده بی‌زار گیتی هم با بیان این که بسیاری از حرف‌ها زده شد، گفت: بسیار خوشحالم که در جمعی هستم که تمامی نظرات با سلایق گوناگون در آن بیان می‌شود و این یک قدم رو به جلو محسوب می‌شود.

وی افزود: پیش از این نشست، از برخی مستندسازان انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند پیرامون شیوه برگزاری جشنواره نظرسنجی کردم تا نظرات صنف خود را در این جلسه مطرح کنم. برخی با توجه به تلاشی که برای صداگذاری دالبی فیلم‌شان انجام داده‌اند، چندان راضی به اکران فیلم خود در صفحه کوچک مانیتور نیستند.

این مستندساز با بیان این که برخی دیگر از فیلمسازان موافق برگزاری آنلاین به عنوان تجربه‌ای جدید بودند، عنوان کرد: اگر زیرساخت‌ها کافی باشد و مدیریت درستی انجام شود، ممکن است شاهد جشنواره متفاوت و خوبی باشیم.

 


* مهم‌ترین اتفاق سینماحقیقت، بازگشت نشاط و شادابی به جمع مستندسازان است

در انتهای جلسه محمد حمیدی‌مقدم ضمن جمع‌بندی آرای اعضای شورای سیاستگذاری گفت: مهم‌ترین اتفاق سینماحقیقت این است که در شرایط فعلی، شادابی و نشاط را به جمع مستندسازان برگرداند. فیلمساز علاقه‌اش خاص است و در محفل خصوصی خود دوست دارد عده‌ای از افراد خاص در اکرانش حضور داشته باشد.

وی با اشاره به نمایش آنلاین فیلم‌ها یادآور شد: جشنواره قواعدی دارد و فیلمساز براساس آن تصمیم به شرکت می‌گیرد. ضمن این که فیلمساز با شرکت در جشنواره وارد بازار بزرگ مجازی می‌شود و با توجه به این که برخلاف دیگر جشنواره‌ها، در سینماحقیقت تمامی درآمد بلیت‌فروشی فیلم در اختیار سرمایه‌گذار فیلم قرار می‌گیرد، این شیوه امکان جدیدی برای مستندسازان فراهم می‌کند.

حمیدی‌مقدم با تاکید بر این که قرار است بخشی از هزینه‌های جشنواره توسط سامانه‌ی پلت‌فرم‌های آنلاین تامین شود، خاطرنشان کرد: طبق قرار با مستندسازان می‌خواهیم بخش اعظم بودجه مرکز گسترش صرف تولید فیلم شود و به این شکل معیشت فیلمسازان هم تامین خواهد شد.

گفتنی است: برگزاری بخش‌های رقابتی جشنواره سینماحقیقت همچون سال‌های گذشته، نتیجه دومین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره چهاردهم بود که با حضور محمد حمیدی‌مقدم (مدیرعامل مرکز گسترش و دبیر جشنواره)، مهدی مسعودشاهی (مدیر فرهنگی و عضو هیات اُمنای مرکز گسترش)، اُرد عطارپور (تهیه‌کننده و مستندساز باسابقه‌ی سینما)، مرتضی رزاق‌کریمی (قائم‌مقام مرکز گسترش)، محمد صوفی (نماینده انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند) و آزاده بی‌زارگیتی (نماینده انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند) برگزار شد.

در این جلسه و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جلسات جمعی، آقایان دکتر احمد ضابطی‌جهرمی (استاد دانشگاه، مستندساز، مؤلف و مترجم) و محسن یزدی (مدیر شبکه مستند سیما) غایب بودند.

محمدرضا بهشتی‌منفرد مدیر اجرایی و شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی جشنواره سینماحقیقت هم از دیگر حضار این نشست بودند که در سالن سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد.

گفتنی است، نخستین نشست شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت هفته گذشته -۲۸ مرداد ماه- برگزار شد و در این جلسه اعضای شورا با توجه به اهمیت و تاثیر جشنواره سینماحقیقت، بر ضرورت برگزاری این جشنواره حتی در قالب پلت‌فرم‌های آنلاین تاکید کرده بودند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مسئله دفاع مقدس چیزی نیست که با گذر زمان فراموش شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سیروس الوند، کارگردان سینما با اشاره به مسابقه طراحی بنای یادبود شهدا گفت: مسئله دفاع مقدس چیزی نیست که با گذر زمان فراموش شود. درست است که سال‌های زیادی از آن واقعه می‌گذرد اما نیاز است تا برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد و کماکان آثار هنری تولید کنیم.

به گزارش سینماپرس، راه آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران گرانقدر هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای راه آهن، مسابقه طراحی لوح و بنای یادبود شهدا و ایثارگران را با دعوت از از صاحب نظران و هنرمندان برگزار می‌کند. مسابقه‌ای که با ریاست عالی سعید رسولی مدیرعامل راه آهن و دبیری حامد نوری برگزار می‌شود.

در این خصوص با سیروس الوند کارگردان سینما گفت‌وگو کردیم. وی به کم رنگ شدن نقش دفاع مقدس در آثار هنری اشاره کرد و گفت: مسئله دفاع مقدس چیزی نیست که با گذر زمان فراموش شود. درست است که سال‌های زیادی از آن واقعه می‌گذرد اما موضوعی حیاتی در برهه‌ای از تاریخ کشور به شمار می‌رفت و نیاز است تا برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد و کماکان آثار هنری تولید کنیم.

وی ادامه داد: در ۸ سال جنگ تحمیلی جوان‌های بسیاری شهید و جانباز شدند و ویرانی‌های بسیاری بر زندگی مردم وارد آمد که هنوز هم اثرات آن را در زندگی مردمان جنوب کشور می‌بینیم.

الوند به تحریف‌هایی که در خصوص موضوع دفاع مقدس در برخی از فیلم‌ها انجام شده است، اشاره کرد و ادامه داد: این قبیل تحریف‌ها باعث شده تا از اصل موضوع فاصله بگیریم و دچار سوء‌تفاهم‌هایی شویم. بعضاً با ساخت فیلم‌هایی زرد و برای فروش بیشتر سعی داریم تا به موضوع جنگ از نگاه متفاوت بپردازیم که با واقعیت‌ها هماهنگ نیست و بیشتر ساخته و پرداخته ذهن فیلمساز است تا واقعیت.

کارگردان فیلم «پرتقال خونی» توجه و رویکرد مسئولانه و متعهدانه به موضوع دفاع مقدس را یکی از لازمه‌های حفظ این بخش از تاریخ کشور بر شمرد و خاطر نشان ساخت: بدون شک رویکرد برنامه‌های فرهنگی و هنری و یا برگزاری جشنواره‌هایی با موضوع دفاع مقدس می‌تواند در یادآوری و پررنگ کردن این موضوع نقش داشته باشد اما باید بیش از هر چیز به واقعیت ها توجه کنیم و از شعار بپرهیزیم.

* رویدادهای دفاع مقدسی نیازمند هدفگذاری صحیح است

از این کارگردان سینما در خصوص برگزاری مسابقه طراحی بنای یادبود شهدا و ایثاگران و نقش رویدادهای این چنینی در یادآوری موضوع ایثار پرسیدیم که پاسخ داد: برای هر موضوعی اگر تولید و برنامه‌سازی شود، نتایج مثبتی را رقم خواهد زد و این موضوع هم از این قاعده مستثنی نیست اما باید توجه داشت که چگونه سیاستگذاری می‌کنیم و چه اهدافی را از برگزاری برنامه‌هایی این چنینی داریم. بدون شک اگر هر برنامه‌ای با هدفگذاری صحیح حرکت کند می‌توان امیدوار به نتایج مثبتی از آن بود و دستاوردهای خوبی را از آن انتظار داشت.

الوند که تجربه ساخت فیلم «خسته‌دلان» را در لوکیشن راه‌آهن دارد، از قطار به عنوان لوکیشن و وسیله‌ای که از قابلیت بالایی در ساخت فیلم برخوردار است، یاد کرد و بیان داشت: داستان این فیلم در خصوص مسافرانی است که در یک قطار همسفرند و در سفر هر یک به یاد زندگی خود و یادآوری گذشته هستند. مطمئناً نقش سوژه در پرداخت و لوکیشن راه آهن تأثیرگذار است و با توجه به ایده‌های بسیاری که می‌توان از راه‌آهن و قطار الهام گرفت، دارای فضای بسیار خوبی برای فیلمسازی است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

طراحی فونت به نام «حاج قاسم سلیمانی»/سطح توقع مخاطب بالا رفته است


طراحی فونت به نام «حاج قاسم سلیمانی»/سطح توقع مخاطب بالا رفته است

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رئیس ساترا: ماموریت ساترا مستقل از صداوسیماست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس:سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر ساترا همکاری‌های خود را با کشورهای شرق گسترش می‌دهد و به این منظور جلسه‌ای را با سفیر چین برگزار کرد.

به گزارش سینماپرس، سید صادق امامیان ـ رئیس ساترا ـ در بخشی از این دیدار اظهار کرد: امروز مردم در دنیا با رسانه های جدید خو گرفته اند و دیگر تمام وقت خود را برای دیدن تلویزیون ملی صرف نمی کنند. مردم به خصوص نسل جوان تحت تاثیر رسانه های بین المللی قرار گرفته اند و رسانه های ملی کشور خودشان به سختی در رتبه نخست توجهات قرار می گیرد و به همین دلیل با چالشی جهانی مواجهیم.

امامیان ادامه داد: آمارها نشان می دهد که در کشورهای جهان از هر پنج رسانه نخست، چهار مورد آنها رسانه های بین المللی و غالبا آمریکایی هستند؛ از این رو مردم در این زمینه احساس نگرانی می کنند، حتی در کشورهای غربی خیلی از مردم مداخله حاکمیت از طریق تنظیم گری در حوزه رسانه را لازم می دانند.

ماموریت ساترا مستقل از صداوسیماست

رییس ساترا در ادامه با بیان اینکه ماموریت ساترا مستقل از صداوسیماست، افزود: وظیف رسانه ملی رساندن محتوای ملی به تمام مردم کشور است، اما وظیفه ساترا توسعه صنعت رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایرانی است، به همین دلیل ساترا از بدو تاسیس به شدت فعالیت های بین المللی خود را دنبال می کند. از این رو طی دو سال گذشته بیش از ۴۰ رگولاتور غربی را شناسایی و با آنها ارتباط برقرار کردیم. امروز توسعه همکاری با شرق در دستور کار قرار دارد به ویژه کشورهایی مثل چین که در زمینه نظام رسانه ای خود پیشرفت های قابل توجهی داشته اند.

حکمرانی رسانه ای فقط فیلترینگ و سانسور نیست

امامیان سرمایه گذاری های مشترک را از مبانی مهم توافقات رسانه ای و دو طرفه ایران و چین دانست و افزود: همه ما می دانیم که نمی توانیم حکمرانی رسانه ای خود را فقط به وسیله فیلترینگ و سانسور برقرار کنیم، همکاری های اقتصادی می تواند به رشد رسانه های ما در همه زمینه کمک کند. هم چین و هم ایران دغدغه های مشترک و قابل توجهی هم در زمینه سیاسی و هم در زمینه اجتماعی دارند.

معاون رییس سازمان صداوسیما با اشاره به همکاری های ایران و اروپا افزود: همکاری های ما با شرکای اروپایی همیشه خوب بوده، به همین دلیل علاقه داریم این همکاری ها با شرق نیز برقرار شود. با توجه به اینکه حوزه رسانه های نوین مبتنی بر اینترنت، یک حوزه داینامیک است و لحظه ای تغییر می کند نیازمند ارتباطات پویا و مستمر در این زمینه هستیم تا بتوانیم به روز و لحظه ای تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم.

۴۰ درصد محتوای رسانه‌های صوتی و تصویری باید داخلی باشد

وی با بیان اینکه رسانه های VOD این زمینه را دارند که در کنار تولید محتوای ارزشمند داخلی، از محصولات کشور چین هم  استفاده کنند، اظهار کرد: سیاست ما این است که ۴۰ درصد محتوای رسانه های صوتی و تصویری، داخلی و ایرانی باشد؛ این با شرایط قبلی که قالب محتواها، محتوای محتواهای خارجی با محوریت هالیوود بود قطعا متفاوت است از این رو ما تولیدات ارزشمندی در ایران داریم ک در تلاش برای گسترش آن هستیم.

امامیان در ادامه پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک و انعقاد سند تفاهم نامه در خصوص اهم حوزه های همکاری بین دو کشور ایران و چین را ارائه و اظهار کرد: ما خواستار همکاری فراتر از بحث امنیت فضای مجازی در موضوعاتی از جمله همکاری های رسانه های مبتنی بر اینترنت هستیم.

استقبال از همکاری رسانه ای ایران و چین

در ادامه این جلسه، سفیر چین در ایران درباره همکاری های مشترک دو کشور در زمینه فرهنگی و رسانه ای توضیحاتی ارائه کرد.

چانگ هوا اظهار کرد: در سال های اخیر رسانه های جدید به ویژه رسانه های کشورهای غربی فضای مجازی را کنترل کرده است. ما باید پلتفرم خود را داشته باشیم تا مردم صدای ما را بشنوند. با وجود اینکه رسانه های سنتی هنوز فعال هستند و نقش خود را ایفا می کنند اما نسل جدید کشش بیشتری به رسانه های جدید دارند.

سفیر چین با تاکید بر اینکه دفتر مدیریت اطلاعات فضای مجازی چین در تنظیم مقررات فعالیت شرکت های اینترنتی نقش مهمی ایفا می کند، گفت: سفارت چین از همکاری و ارتباطات بین سازمان های تنظیم گر بین دو کشور چین و ایران استقبال می کند و حتما این تمایل به سازمان تنظیم گر و دفتر مدیریت اطلاعات فضای مجازی چین منتقل خواهد شد.

وی با استقبال از پیشنهادهای همکاری مشترک بین دو کشور نیز بیان کرد:  شرکت های بزرگ اینترنتی و فناوری اطلاعات در چین مثل علی بابا اکثرا شرکت های خصوصی هستند که مطمئنا برای همکاری با شرکت های اینترنتی استقبال خواهند کرد. ما حاضریم یکسری از سریال های چینی را به صورت رایگان برای نمایش در اختیار رسانه های صوتی و تصویری ایرانی قرار دهیم و از نمایش فیلم ها و سریال های ایرانی در پلتفرم های چینی استقبال می کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بداهه نوازی پیانو برای گرامیداشت یاد حضرت سیدالشهدا(ع) + صوت


بداهه نوازی پیانو برای گرامیداشت یاد حضرت سیدالشهدا(ع) + صوت

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تسویه بدهی سینماها تا ۲۰ شهریور – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در دوازدهمین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما مقرر شد بدهی سینماها از ۱۰ تا ۲۰ شهریورماه پرداخت شود.

به گزارش سینماپرس، دوازدهمین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما برگزار شد.

در این جلسه پیرو مصوبه جلسه یازدهم کارگروه مبنی بر اختصاص درآمد فروش فیلم‌ها به سالن‌های سینما و پرداخت معادل فروش خالص آنان به شرکت پخش، مقرر شد با توجه به نیم بها شدن قیمت بلیت، طی ماه‌های مرداد، شهریور و مهر این میزان برای سینما و شرکت پخش به قیمت بلیت تمام بها برای فیلم‌های ایرانی اکران اول در نظر گرفته و ما به التفاوت به صورت حمایت از سوی سازمان سینمایی به شرکت‌های پخش و سینماها در پایان اکران هر فیلم پرداخت شود.

همچنین سینماداران بدهکار برای دریافت تسهیلات بانکی به منظور تاییدیه بدهی اکران ۹۸ به دفاتر پخش، می‌توانند از روز دوشنبه ۱۰ شهریور الی ۲۰ شهریور برای ارائه تقاضا و مدارک (تصویر پروانه فعالیت سینما و وثایق) و صدور معرفی نامه به صندوق اعتباری هنر مراجعه کنند. این زمان قابل تمدید نخواهد بود.

لیست بدهی سینماها روز دوشنبه منتشر خواهد شد.

به سینماهای غیردولتی که در مرداد ماه فعال بوده‌اند به ازای هر سالن روزانه ۱۰ میلیون تومان بلاعوض داده می‌شود. این مبلغ به سالن‌هایی تعلق می‌گیرد که روزانه حداقل ۳ سانس فیلم ایرانی نمایش داده باشند.

چنانچه این سینماها قبلاً وام قرض الحسنه از صندوق اعتباری هنر دریافت کرده باشند، این مبلغ از میزان بدهکاری آنان کسر می‌شود.

در این جلسه گزارشی از پیگیری و اجرای مصوبات جلسات گذشته کارگروه ارائه و با نظر مثبت شورای صنفی نمایش بر ادامه نیم بها بودن بلیت سینماها تاکید شد.

جلسه دوازدهم کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما با حضور حسین انتظامی، سیدمحمد مهدی طباطبایی نژاد، رمضانعلی حیدری خلیلی، محمد رحمتی، سیدحسین سیدزاده، غلامرضا موسوی، مرتضی شایسته، رضا سعیدی پور و مسعود نجفی برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«قصیده سر» با آهنگسازی فردین خلعتبری منتشر شد


«قصیده سر» با آهنگسازی فردین خلعتبری منتشر شد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نتایج پنجمین مسابقه موسیقی الکتروآکوستیک معرفی شدند


نتایج پنجمین مسابقه موسیقی الکتروآکوستیک معرفی شدند

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نایب رئیس، دبیر و اعضای شورای اندیشه ورزی بیانیه گام دوم انقلاب منصوب شدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مرتضی میرباقری معاون سیما در احکامی نایب رئیس،دبیر و اعضای شورای اندیشه ورزی بیانیه گام دوم انقلاب معاونت سیما را منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس، مرتضی میرباقری معاون سیما در حکمی حسین کرمی را به سمت نایب رئیس «شورای اندیشه ورزی بیانیه گام دوم انقلاب معاونت سیما» منصوب کرد.

در حکم دکتر مرتضی میرباقری خطاب به کرمی آمده است؛ «نظر به ضرورت تحقق منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب با توجه به تخصص و سابقه جنابعالی در حوزه‌های اندیشه ورزی، به عنوان «نایب رئیس شورای اندیشه ورزی بیانیه گام دوم انقلاب معاونت سیما» منصوب می‌شوید.

در این حکم همچنین بر بهره گیری از تمام ظرفیت‌های کشور در سطوح اندیشه ورزی، طراحی، برنامه ریزی و عملیات برای تحقق چشم انداز تمدن اسلامی پیش رو تاکید شده است.

گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب بر اساس برنامه تدوین شده سیما در رسانه و جامعه، هم اندیشی به منظور ارتقای تولیدات معاونت در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب بر اساس برنامه ابلاغی با بهره مندی حداکثری از ظرفیت‌های فکری و حرفه‌ای داخل و خارج سازمان، تعیین اولویت‌های محتوای مورد تاکید بیانیه گام دوم انقلاب متناسب با ماموریت شبکه‌ها در بازه‌های کوتاه و میان مدت و بررسی نوبه‌ای تحقق نقشه راه گفتمان سازی بیانیه گام دوم از جمله وظایف این شورا بوده که در حکم معاون سیما بر آن تاکید شده است.

انتصاب دبیر و شورای اندیشه ورزی بیانیه گام دوم انقلاب

میرباقری همچنین آقایان مجید زین العابدین، محمدرضا جعفری جلوه، علی فروغی، مسعود معینی پور، سلیم غفوری، محسن یزدی، حسن ملکی، جواد مرادی، شهرام فرزین فر، جواد رمضان نژاد و جلال غفاری را به عنوان اعضا و کوروش مفاخری را به عنوان دبیر این شورا منصوب کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع