X

بایگانی مهر 9, 1399

دفتر سینمایی

پروژه «آواز معاصر» به مرحله دوم رسید


پروژه موسیقایی «آواز معاصر» با مدیریت میدیا فرج نژاد آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی به مرحله دوم رسید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

زندگی بانوی انقلاب به روایت «مهربانو» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: زندگی بانوی انقلاب مرضیه حدیدچی از رادیو تهران روایت می شود.

به گزارش سینماپرس، برنامه جدید «مهربانو» از رادیو تهران با معرفی زنان موفق و تاثیرگذار در جامعه روی آنتن می رود، در این هفته روایت زندگینامه بانوی شجاع مرضیه حدیدچی پخش خواهد شد.

زرین کشاورز تهیه کننده «مهربانو» گفت: برنامه «مهربانو» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که به معرفی زنان موفق و تاثیرگذار در جامعه می پردازد. این برنامه هر پنجشنبه ساعت ۱۵:۳۰ از رادیو تهران پخش می شود و مخاطبان می توانند تکرار آن را جمعه ها ساعت ۱۹ گوش دهند.

وی یادآور شد: مرضیه حدیدچی (دباغ) از جمله زنان مبارز انقلاب اسلامی است که فعالیت ها و حرکت های سیاسی خود را از سال ۱۳۴۶ آغاز کرده است و این مبارزات را تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد و پس از آن نیز در مصدر بسیاری از امور از جمله فرماندهی سپاه همدان و مسئولیت بسیج خواهران، ۳ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و قائم مقامی جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران قرار داشته است.

به گفته این تهیه کننده تقویت حس خودباوری، اعتماد به نفس، ارائه راهکارهای حقوقی، الگو قرار دادن آنها برای بانوان دیگر، کارآفرینی و … از جمله اهدافی است که در این برنامه دنبال می شود.

تهیه کنندگی، اجرا، تحقیق و آیتم سازی برنامه بر عهده زرین کشاورز است.

 مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایت WWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرند. همچنین این برنامه در محدوده استان تهران از طریق موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای. ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز پخش می شود.

همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باکس) دریافت کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری«آینه‌دار» با شیوه متفاوت/جشنواره سراغ شرکت‌کنندگان می‌رود


دبیر هنری فستیوال موسیقی نواحی آینه‌دار از برگزاری هفتمین دوره این رویداد موسیقایی با شیوه‌ای متفاوت با محوریت موسیقی مناطق غرب و مرکزی ایران خبر داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کرونا «تئوری آلبرت» را تعطیل کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: داریوش باباییان تهیه کننده سینما از توقف موقت پیش تولید فیلم سینمایی «تئوری آلبرت» به علت افزایش شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش سینماپرس، داریوش باباییان تهیه کننده سینما به خبرنگاران جوان، درباره جدیدترین فعالیت سینمایی خودگفت: پیش تولید فیلم سینمایی «تئوری آلبرت» را به کارگردانی زحل رضوی آغاز کردیم که به علت افزایش شیوع ویروس کرونا فعلا متوقف کردیم.

این تهیه کننده ادامه داد: قرار است بیش از ده نفر بیشتر از یکماه با هم کار کنند و این درصد خطر ابتلا به کرونا را بالا می‌برد و ریسک کردن در این وضعیت درست نیست.

او افزود: تا زمانی که وضعیت کرونایی بهتر نشود و از کنار هم بودن گروه سازنده، اطمینان حاصل نکنیم تولید آغاز نخواهد شد.

زحیل رضوی پیش از این «امین و اکوان» را کارگردانی کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایشگاهی از اورامانات همزمان با ثبت در گنجینه فرهنگی جهان


نمایشگاه گروهی عکس «اورامانات: دامان آسمان» توسط کمیسیون ملی یونسکو_ایران و همکاری تصویر سال و وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پنجشنبه (۱۰ مهرماه) به میزبانی خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

زرین دست: خانه سینما برای صنوف هیچ کار اجرایی و قانونی انجام نمی دهد و نهادی خنثی است/ قضیه تعاونی مسکن خانه سینما به کجا رسید؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علیرضا زرین دست مدیر فیلمبرداری پیشکسوت سینما در پی معرفی هیأت مدیره جدید خانه سینما گفت: خانه سینما برای صنوف هیچ کار اجرایی و قانونی انجام نمی دهد و نهادی خنثی است؛ داستان انتظارات ما اهالی سینما از مسئولان خانه سینما داستان کهنه ای است شبیه داستان «در انتظار گودو» که مرتب منتظر می مانیم اما از گودو خبری نمی شود!

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «خون شد» و «مزار شریف» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خانه سینما در مدتی که به وجود آمده بزرگترین تأثیرش نوعی گردهمایی برای اهالی سینما بوده که همه را دور هم جمع کرده اما در همه این سال ها صنوف کاری از جهت اجرایی و قانونی و تأمین اجتماعی و بیمه برای اعضا انجام نداده اند.

وی ادامه داد: متأسفانه موارد معدودی هم که توسط صنوف شکل گرفته در انجام امور اجرایی دچار مشکل شده است چرا که خانه سینما محصولی منشعب شده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی است و بودجه اش استقلالی ندارد و ارشاد بودجه آن را می دهد.

زرین دست متذکر شد: درواقع بودجه خانه سینما از خود اهالی سینما تأمین نمی شود و عدم استقلال و وابسته بودن به بودجه دولتی دست در دست هم داده که شکل فعلی خانه سینما شده؛ نهادی کاملا خنثی که اصلا به فکر اعضایش نیست!

این مدیر فیلمبرداری پیشکسوت با طرح این پرسش که قضیه کلاهبرداری تعاونی مسکن خانه سینما به کجا رسید یادآور شد: من خودم به عنوان یک عضو خانه سینما سال ها است دچار معضل هستم. بنده ۱۰ سال قبل از تعاونی مسکن خانه سینما آپارتمانی خریدم که هنوز به ما تحویل ندادند. این تعاونی که قبلاً تشکیل شده بود نوعی کلاهبرداری بود و در تعاونی جدید هم برخی افراد هیچ ربطی به سینما ندارند.

وی تأکید کرد: خانه سینما که باید مسئولیت این امور را بر عهده بگیرد و کمک کند تا مشکلات ما حل حل شود حتی کمترین تلاشی انجام نمی دهد. این بسیار تلخ و دردآور است که ما اعضای خانه سینما بارها باید خواهش و تمنا کنیم تا بتوانیم وکیل حقوقی خانه سینما را بینیم که برای دیدن ایشان هم باید هفت خوان رستم را بگذرانیم!  

زرین دست در خاتمه اظهاراتش افزود: من امیدوارم یک بار برای همیشه تکلیف خانه سینما که تنها نهاد صنفی سینمای کشور است و باید در راستای احقاق حقوق صنوف تلاش کند روشن شود و همه اهالی سینما بتوانند از مواهب وجود یک نهاد موثر و کارآمد استفاده کنند اما متأسفانه فعلا که چنین چیزی را شاهد نیستیم!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جایزه جشنواره سانفرانسیسکو به شهاب حسینی رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شهاب حسینی و مینا وحید برگزیدگان بازیگری جشنواره فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو شدند.

به گزارش سینماپرس، شهاب حسینی با فیلم «هزارتو» و مینا وحید با فیلم «بعد از تو» جایزه بهترین بازیگر مرد و ‌زن سیزدهمین جشنواره فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو را از آن خود کردند.

«بعد از ‌تو» را فرهاد نجفی ساخته است که با نام one night in tehran (یک شب در تهران) در چندین جشنواره خارجی جوایزی به دست آورده بود. علاوه بر مینا وحید، تیرداد کیایی دیگر بازیگر این فیلم است که هنوز در ایران اکران عمومی نشده است. مینا وحید چندی پیش هم برای بازی در فیلم کوتاه «کرمچاله» جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره بین المللی فیلم مادرید را به دست آورد.

سیزدهمین جشنواره فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو که به عنوان اولین جشنواره مستقل ایرانی در خارج از کشور برگزار می شود، امسال از تاریخ ۱۹ تا ۲۵ سپتامبر برابر با ۲۹ شهریور تا ۴ مهر به دلیل ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

در این رویداد «هزارتو» علاوه بر جایزه بازیگری، توانست جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی را از آن خود کند. فرشاد محمدی هم برای فیلم «ما همه با هم هستیم» جایزه بهترین فیلمبرداری را گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایشگاه عکس «اورامانات: دامان آسمان» برگزار  می‌شود


نمایشگاه گروهی عکس «اورامانات: دامان آسمان» پنجشنبه ۱۰ مهر ماه در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

روایت یک نقاش از مقاومت/ تجربه جدید نمایش برخط آثار دفاع‌مقدسی


رضوان صادق‌زاده معتقد است باید از ظرفیت‌های نمایشگاه‌های آنلاین برای نمایش آثار دفاع مقدسی استفاده کرد و وقتی نمایشگاهی قابلیت برگزاری مجازی دارد، باید آن را برگزار کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شجاعت یا تهور، دوگانه جدید پیش روی مدیران جوان سیما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: به نظر می رسد اتکای بیش از اندازه به چهره های معروف و بازیگران شناخته  شده در برنامه سازی تلویزیونی، ناشی از ضعف مدیریت و عدم خلاقیت و قدرت ایده پردازی مدیران در برنامه ریزی و طراحی مکانیزم های جذب مخاطب باشد.

محمد رضا محمدی نجات/ به نظر می رسد اتکای بیش از اندازه به چهره های معروف و بازیگران شناخته  شده در برنامه سازی تلویزیونی، ناشی از ضعف مدیریت و عدم خلاقیت و قدرت ایده پردازی مدیران در برنامه ریزی و طراحی مکانیزم های جذب مخاطب باشد. تزریق اور دوز کننده مدیران جوان به بدنه رسانه ملی، هرچند سطح تصمیمات جرئ و شجاعانه را در این  رسانه بالا برده است اما آفت بی تجربگی و فقر گزارش عملکرد این مدیران، تبعات جبران ناپذیری را برای رسانه و مخاطبانش به بار آورده است. امری که ورود و دخالت اضطراری و فوری مدیران بالادست را می طلبد. یکی از این گونه تصمیمات عجولانه و از سر تهور، آفت کپی برداری از برنامه های هدفمند شبکه های خارجی برای تخدیر روح مخاطبان خود است.
آیا الگو برداری نعل به نعل از محتوا و رویکردها و عناصر برنامه سازی و حتی جزئیاتی چون موسیقی، دکور، نور پردازی و چینش های برنامه های منحط و زردآمریکایی و غربی، عبور و عدول از خط قرمزهای برنامه سازی تراز انقلاب اسلامی نیست؟
برای تبدیل کردن و بومی سازی برنامه های برند رسانه های جهانی در حوزه سرگرمی، کدام پژوهش، تحلیل و بررسی عمیق، جدی و آکادمیک پشتوانه و پیوست این سیل از برنامه های کپی، پیست شده در شبکه های تلوزیونی ما، شده است.
به نظر می رسد مدیران جوان سیما در مسابقه جذب مخاطب، با دوپینگ های رسانه ای فقط به میانبرهای رسیدن به این اهداف، فکر می کنند.  راستی آزمایی این گزاره ها به هوش سرشار و نبوغ رسانه ای زیادی نیاز ندارد.

از طرف دیگر اطاق فکر ها و هیئت های اندیشه ورز شبکه ها از جایگاه مطلوبی در سازو کار برنامه سازی و تولید محتوای رسانه ای شبکه ها بر خوردار نیستند. گزارش هایی به دست نویسنده رسیده است که برخی از این هیئت ها، ماه هاست که جلسه ای  برگزار نکرده اند. هرچند در صحت انتخاب و تعیین اعضا، جهت شرکت دراین هیات ها اما و اگر های زیادی وجود دارد اما به وضوح، معلوم نیست برای رصد عملکرد و تاثیر خروجی این هیئت ها چه ساز وکاری تعبیه شده است؟

از دیگر سو با این پرسش جدی رو برو هستیم که  عامل عقبه و عمق تئوریک در انتخاب مدیران و مشاوران تصمیم ساز سیما چه جایگاهی دارد، وقتی با ابزار های جستجوی علمی معمول برخی از مدیران را مورد سنجش قرار می دهیم هیچگونه تالیف، مقاله و زایش فکری و تئوریک مرتبطی از آنها نمی یابیم برخی که تحصیلات عالیه دارند، تنها سند علمی مرتبط با ایشان  پایان نامه های تکلیفی اشان است. برخی نیز از مدرک مرتبط با عملکرد خود بی بهره اند، براستی ملاک های علمی انتخاب مدیران صدا وسیما چیست؟ و تجربه و تحصیلات و پژوهش های کاربردی  مرتبط، چه جایگاهی در انتخاب آنها دارد؟
 

مشاهده خبر از سایت منبع