X

بایگانی آبان 23, 1399

دفتر سینمایی

شروع تولید سریال موسی(ع) با کارگردان جدید/ اهمیت سلامتی جمال شورجه برای رسانه ملی


تهیه کننده سریال موسی(ع) گفت: این پروژه با کارگردان جدید و البته مشاوره آقای شورجه کار را آغاز می کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جلوگیری از عملکرد شبکه‌های فارسی زبان خائن خارج از کشور/ تقویت پلتفرم‌های غیرفعال


مهرداد فرید به تحلیل و بررسی فضای بازگشایی سینما‌ها در دوران کرونا و تصمیماتی که حول این محور اتفاق می‌افتد و جلوگیری از قاچاق فیلم‌ها و تقویت پلتفر‌م های غیرفعال، پرداخت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چهل تیکه به ایستگاه پایانی رسید/پشت صحنه چهل تیکه امشب روی آنتن شبکه نسیم می‌رود


پشت صحنه برنامه چهل تیکه امشب از شبکه نسیم پخش می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«مولوی» همچنان تعطیل خواهد ماند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیر مرکز تئاتر «مولوی» اعلام کرد این مرکز برای حفظ سلامت هنرمندان و مخاطبان و همچنین تا زمانی که تصمیمات کارشناسانه‌تر در خصوص محدودیت‌های کرونایی اتخاذ شود، میزبان هیچ اجرایی نخواهد بود.

به گزارش سینماپرس، امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره اینکه این مرکز تئاتری در شرایط و محدودیت‌های تعیین شده مبنی بر اجرای آثار نمایشی تا ساعت ۱۸ چگونه فعالیت خواهد کرد، به مهر گفت: به طور قطع و با توجه به مشاوره‌ای که با مدیران فرهنگی دانشگاه و همچنین مرکز بهداشت دانشگاه تهران درباره شرایط سیاهی که به دلیل بیماری کرونا در تهران وجود دارد، داشتیم و با توجه به محدودیت‌هایی که اعلام شده و تقسیم‌بندی زمانی برای سالن‌های تئاتر که حداقل ریسک را کمتر نمی‌کند مرکز تئاتر مولوی میزبان اجراهای نمایشی نخواهد بود.

وی یادآور شد: حفظ سلامت تماشاگران، هنرمندان و کارکنان مجموعه و اینکه اکثر فعالیت‌های جمعی دانشگاه تهران به حالت تعلیق درآمده و به صورت مجازی برگزار می‌شود، همچنین منتظر شرایط بهتر ماندن و اینکه محدودیت‌ها کارشناسانه‌تر و دقیق‌تر بررسی و اعمال شود از دیگر دلایل اتخاذ این تصمیم است.

حریری ادامه داد: تا زمان از سرگیری اجراهای نمایشی در مرکز تئاتر مولوی، دیگر فعالیت‌های مجموعه در فضای مجازی و به صورت غیرحضوری انجام می‌شوند.

مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره مدت زمان تعطیلی این مرکز، تصریح کرد: تا زمانی که مجوزهای فعالیت بر اساس تصمیمات کارشناسانه‌تر و دقیق‌تر اتخاذ نشود، مرکز تئاتر مولوی میزبان اجراهای نمایشی نخواهد بود زیرا در فعالیت‌های مجدد باید نفع گروه‌ها و مجموعه‌های تئاتری توأمان در نظر گرفته شود.

وی متذکر شد: در حال حاضر مجوزها نه تنها نفعی برای گروه‌ها و سالن‌های تئاتری و بازدهی لازم را ندارد بلکه درصد ریسک را زیادتر و سلامت هنرمندان و مخاطبان را به خطر می‌اندازد.

حریری در پایان سخنان خود تأکید کرد: زمانی که شاهد ثبات لازم در همه‌گیری موجود را دیدیم و تصمیمات کارشناسانه‌تر درباره محدودیت فعالیت‌های هنری اتخاذ و ابلاغ شد، مرکز تئاتر مولوی فعالیت‌های اجرایی خود در زمینه میزبانی از آثار نمایشی را از سر می‌گیرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آثار راه‎یافته به بخش «فیلمسازان بسیجی» معرفی شدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اسامی آثار راه‎یافته به بخش ملی «فیلمسازان بسیجی» در سه حوزه «تله فیلم»، «پویانمایی» و «نماهنگ» از سوی دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، دبیرخانه شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت، آثار راه‌یافته به بخش ملی «فیلمسازان بسیجی» در سه حوزه «تله فیلم»، «پویانمایی» و «نماهنگ» این دوره از جشنواره را معرفی کرد.

بنا بر اعلام دبیرخانه، تله فیلم‌های «آسمان هشتم» (علیرضا صبوری)، «آوازهای باد» (محسن سوهانی)، «برف می‌بارد» (رضا قاضی)، «بن سای» (روح الله ظریف)، «ترمینال غرب» (حامد بامروت‌نژاد)، «چشمان بیدار بمو» (کاظم معصومی)، «چفیه» (پری سلمانی درونی)، «خواب نرگس» (عباس زارع)، «ریشه‌ها» (عفت صوفی)، «سایه‌بان» (رضا کاویانی)، «سیمرغ» (سیدمحمد خامسی)، «عتیقه» (عبدالله اسماعیلی)، «مبادله» (محمدمهدی ظروف)، «مستطیل قرمز» (حسن و حسین حیدرخانی)، «نازگل دختر عشایر» (هادی صباغ‌زاده)، «نیزارهای بلند» (محمدهادی نامور)، «هم‌پرواز» (سلمی بابایی) و «وکیل مدافع شیطان» (سلمی بابایی) از مرحله اول بخش «فیلمسازان بسیجی» به مرحله ملی راه پیدا کردند.

پویانمایی‌های «آخرین سرباز» (محمدحسن مرتضوی)، «آسمان و دریا» (نسیم عینی)، «آقای شهردار» (یاسر زارع)، «بازگشت» (جلال نعیمی)، «بالانس» (برزان رستمی)، «به زندگی ام قسم» (حسن علیرضایی)، «پدر آسمانی» (داوود وحیدی)، «پناه» (علی جنتی)، «پیمان» (علی پورمرادی)، «تحریف یک پیام» (امیر رشیدی‌فرد)، «تنگ بلور» (علی محمدی مقدم)، «حصاری برای پرواز» (محمدحسین ملکیان)، «حلقه مفقوده» (فرهاد نجفی)، «خط تولید» (سهیل صادقی، محمدجواد قاسمی)، «در خانه بمانیم» (رامین ملامحمدی)، «در کوچه سقاباشی» (محمدحسین خوش بیان)، «دهه‌ها» (ندا تنهایی مقدم)، «سلمانی» (علیرضا عرشیا)، «فیروز» (علی جنتی)، «قصه لیلا» (مرجان زائری)، «قهوه‌خانه سیدحسن» (سیدامیر غبارآستانه)، «کابوس شن» (مرتضی قدبایی)، «کارگردان» (جعفر آزادپور)، «کاش» (رها فرجی) و «یکی برای همه» (الهام نجاتی)  و «راهنما» (محمود صائمین) ۲۶ اثر راه یافته به این بخش را تشکیل می دهند.

همچنین «از کربلا تا کربلا» (علی بنی طرفی‌زاده)، «انتقام سخت» (عقیل عباسی)، «انقلاب» (محسن روحی)، «ایران» (ابوالفضل سلیمی)، «با نوای کاروان» (فرشاد یحیایی)، «بوی گل» (فرامرز گرجیان)، «پناه آخر» (رضا قاضی)، «جامانده» (سیدجواد هادی اصل)، «جهش تولید» (امیرحسین نورالهی)، «چله عرفان» (مرتضی مطهری‌نژاد)، «حالا چهل سال است» (سیدعلی میرالهی)، «حریم رضا» (شیخ روشن دل)، «دختر کرد» (برزان محمدی)، «دو همراه نبلا» (هادی ابوالقاسم)، «راست قامتان» (ناصر طریحی)، «ره عشق» (داوود دلاور)، «ساعت صفر» (قاسم صادقی)، «سردار بی‌سر» (سعید محمدی)، «سردار حرم» (رضا مختاری)، «سرزمین مادری» (اسلام قهرمانی)، «سلام ایران» (صفورا اکاتی)، «شهید تولا» (علیرضا یلمه)، «شور آزادی» (اسحاق مجیدی)، «شیفت شب» (اشکان حاتمی)، «عباس زمان» (علی میرزایی)، «فصل عاشقی» (داوود دلاور)، «کجایید ای شهیدان خدایی» (سردار گلپیچی)، «مرد نبرد» (محمد براتی)، «نذری حضرت امیر» (جعفر قاسمی)، «نفس» (امین فرامرزی)، «ننا» (علیرضا صبوری) و «یادها» (مرتضی مقدس) نماهنگ های راه یافته از مرحله اول بخش «فیلمسازان بسیجی» به مرحله دوم هستند.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سکانس توقیف‌نمایی «قورباغه» از واقعیت تا زمینه سازی برای فروش بیشتر! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «قورباغه» نخستین سریال هومن سیدی است که از همان ابتدای راه تولید اولین حاشیه‌هایش هم کلید خورد و تا همین شب گذشته حاشیه‌هایش درباره پخش، حرف و حدیث‌های مالی و… ادامه داشت.

به گزارش سینماپرس، اولین حاشیه‌های سریال از یکی از نشست خبری جشنواره فیلم فجر رقم خورد که نوید محمدزاده طی آن اعلام کرد که قرار است چند وقتی فیلم سینمایی بازی نکند و همزمان در برخی رسانه‌های غیر رسمی درباره دلیل این سخن او اینگونه مطرح شد که قرار است برای بازی در یک سریال دستمزد کلانی دریافت کند که به ازای آن بناست در هیچ اثر دیگری حضور نداشته باشد. مدتی بعدتر هم «قورباغه» به عنوان سریالی مطرح شد که این شایعه‌ها درباره آن طرح شده بود؛ شایعه‌ای که البته بعد از چند باری مطرح شدن در رسانه‌های مجازی و حتی رسمی تکذیب شد.

دستمزد نوید محمدزاده البته تنها حاشیه مالی این سریال نبود و بیشترین حاشیه‌ها پیرامون نام علی اسدزاده تهیه‌کننده سریال «قورباغه» می‌چرخد که بسیاری به واسطه رابطه نزدیک وی با محمد امامی که این روزها دادگاه تخلفات مالی او در حال برگزاری است، حضور او در مقام تهیه‌کننده «قورباغه» را دلیل بسیاری از ابهامات مالی و غیرمالی این پروژه می‌دانند.

از دیگر حواشی پیرامون این سریال مساله «پخش و عرضه» آن بود که دو سامانه وی‌اودی داخلی را به اختلافاتی آشکار کشاند و باعث شد خود عوامل سریال هم واکنش‌هایی نسبت به آن داشته باشند.

اتفاقات رسانه‌ای حول این سریال البته خیلی پیش‌تر از مجوز پخش آن شروع شده بود و همین فضاسازی رسانه‌ای نوعی توقع را برای مخاطبان بوجود آورد که از تابستان منتظر توزیع سریال باشند. با این حال بعد از این فضاسازی تبلیغاتی، محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی در ابتدای مهرماه اعلام کرد که هنوز این سریال پروانه نمایش ندارد و بعد از این گفتگو بود که پروانه نمایش برای آن صادر شد.

این سریال که پیش از این مطرح شده بود قرار است آذرماه توزیع شود، شب گذشته با حاشیه دیگری مواجه شد. به این ترتیب که هومن سیدی با یادداشتی از بلاتکلیف بودن زمان پخش این سریال گلایه کرد تا «قورباغه» همچنان در صدر حواشی سریال‌های شبکه نمایش خانگی بماند. سیدی در این یادداشت اشاره کرد که «در جریان باشید که این سریال مدتی است که آماده پخش بوده و به دلایلی نامعلوم به تعویق افتاده است.» وی به خبری از طرف تهیه‌کننده (یعنی همان علی اسدزاده) ارجاع داده بود که برمبنای آن و به درخواست ارشاد پخش سریال به ابتدای دی ماه موکول شده است.

سیدی یادداشت خود را هم اینگونه تمام کرد که «لطفا بفرمائید در این لحظه سریال قورباغه توقیف گردیده است یا خیر؟» و اینگونه شائبه توقیف سریال را هم مطرح کرد تا فاز تازه‌ای به جریان حاشیه‌های تضمین‌کننده فروش سریال پس از عرضه ببخشد!

با این حال درست به فاصله ساعاتی بعد از این یادداشت که با همراهی مجازی بازیگران سریال هم همراه شد، صفحه اینستاگرام رسمی سازمان سینمایی در واکنشی صریح زمان دقیق پخش این سریال را در ۲۴ آذرماه اعلام کرد. واکنشی که هرچند به نوعی حکم یک پاتک به پروژه تبلیغاتی تیم «قورباغه» را داشت اما باید منتظر ماند و دید این سریال در زمان وعده داده شده پخش خواهد شد و یا باز هم به حاشیه‌های ناگفته دیگری در پس ماجراهای این سریال در جریان است!

*مهر

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از راه‌های مهم فراهم کردن شرایط روحی مناسب مردم، اکران فیلم‌های خوب، فاخر و با انرژی است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر فیلم «لباس شخصی» گفت: سینماگران ما کمتر ریسک می‌کنند و بیشتر مواقع به بازیگران نقش‌های تکراری را پیشنهاد می‌دهند.

به گزارش سینماپرس، مهدی نصرتی بازیگر سینما و تئاتر، درباره پیشنهادهای تکراری به بازیگران و عواقب منفی این اتفاق، در گفت و گو با خبرنگاران جوان، گفت: پیشنهاد نقش‌های تکراری به بازیگران دو دلیل دارد؛ یکی اینکه سینماگران کمتر ریسک می‌کنند و می‌گویند، چون فلان بازیگر در فلان نقش خوب بوده و جذب مخاطب داشته پس باز هم می‌توان در آن قالب از او استفاده کرد؛ در صورتی که این عدم ریسک پذیری تفکر درستی نیست.

وی افزود: دلیل بعدی اینکه، تنوع زیادی در ژانرها وجود ندارد و شاید به خاطر رویکرد نظام فرهنگی ما باشد. به عنوان نمونه اگر به سینمای پیشرفته دنیا نگاه کنید پرداختن به ژانرهای مختلف از مقوله‌های اصلی آن‌هاست. وقتی تنوع ژانر باشد بازیگران آب دیده شده، بازیگران جدید بسیاری معرفی می‌شوند، تکرار از بین می‌رود، جذب مخاطب بیشتری خواهیم داشت و همه این‌ها به سرمایه‌ای عظیم برای آینده سینمای ما تبدیل خواهند شد.

بازیگر فیلم «لباس شخصی» بیان کرد: با پرداخت به ژانرهای مختلف بازیگران آن ژانرها هم بیشتر می‌شوند. در نتیجه دست تهیه کننده و کارگردان برای انتخاب باز است نه اینکه مانند سینمای ما برای فیلم کمدی و به اصطلاح اجتماعی فقط به گزینه‌های بسیار اندک چشم دوخت.

نصرتی گفت: بازیگر در کمبود ژانر و عدم ریسک پذیری سینماگران، نمی‌تواند همه توانایی‌های خود را نشان دهد؛ در نتیجه به تکرار می‌افتد و این یعنی مرگ هنری بازیگر. به همین دلیل می‌گویند (به جز موارد استثنا مانند شهاب حسینی) سن مطرح بودن و روی بورس بودن در سینمای ما کوتاه است. در نتیجه بازیگران در این مدت مجبور می‌شوند فقط کار کنند و درآمدزایی داشته باشند تا در آینده به مشکل برنخورند.

او با اشاره به جدیدترین فعالیت سینمایی خود اظهار کرد: چند کار سینمایی پیشنهاد داشتم که رد کردم. قصه‌ها خوب بود، اما با وجود اشتیاقی که برای بازی دارم شخصیت پردازی نقش من به خوبی انجام نشده بود و قبولشان نکردم.

این بازیگر همچنین درباره مشکلات تئاتری‌ها آن هم در دوران کرونا، بیان کرد: در شرایط عادی تئاتری‌ها مشکلات زیادی دارند الان هم که کرونا امانشان را بریده است. یک تئاتری باید چند ماه بدون حقوق و هیچ دستمزدی تمرین کند پس از آن اگر هیچ مشکلی پیش نیاید نمایش روی صحنه برود تا بتواند اندک دستمزدی دریافت کند. حالا فکر کنید الان که در شرایط کرونا و تعطیلی هستیم واقعا یک تئاتری چه باید بکند!؟

نصرتی  تصریح کرد: متاسفانه وقتی بحث تعطیلی کرونایی به میان می‌آید تئاتر و سینما جزو اولویت‌ها قرار می‌گیرند؛ وقتی هم هنرمندان شروع به اعتراض در این باره می‌کنند، زودتر به گوش مردم می‌رسد. اینجاست که مردم می‌گویند پس دولت کار مثبتی انجام می‌دهد. من فکر می‌کنم این سیاست تصمیم گیرنده‌هاست وگرنه سالن‌های تئاتر و سینما یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای دیدن نمایش و فیلم است. از سالن‌ها هم که بگذریم می‌توان در محیط روباز نمایش تئاتر و فیلم داشت.

بازیگر «لباس شخصی» افزود: مگر راه اندازی مکان‌های روباز برای اجراهای تئاتر یا اکران فیلم چقدر هزینه دارد که انجام نمی‌دهند و به جای آن سریعا دستور تعطیلی سالن‌های نمایش و سینماها را می‌دهند!؟

نصرتی عنوان کرد: مسئولان باید توجه کنند که شیوع کرونا و عواقب آن فقط به مسائل اقتصادی مردم ضربه نزده؛ بلکه می‌توان گفت بزرگترین لطمه را به روح و روان آن‌ها وارد کرده است. پس یکی از راه‌های مهم فراهم کردن شرایط روحی مناسب مردم، اکران فیلم‌های خوب، فاخر و با انرژی است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برترین عکس‌های جهان با موضوع حیوانات


عکاس اهل اندونزی برنده اصلی رقابت عکاسی «برترین عکس‌های جهان با موضوع حیوانات» شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«ملکه گدایان» به ترکیه رفت! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: عوامل سریال «ملکه گدایان» برای ادامه تصویر برداری وارد کشور ترکیه شدند.

به گزارش سینماپرس، با آغاز تصویر برداری «ملکه گدایان» در مردادماه و ضبط اولین سکانس در خیابان الغدیر تهران، عوامل این سریال برای ضبط سکانس‌های ابتدایی وارد کشور ترکیه شدند.

در استانبول، سکانس‌های آغازین سریال تصویربرداری خواهد شد و در این شهر پانته آ بهرام، آرمان درویش، شبنم قربانی و مریم سرمدی جلوی دوربین حسین سهیلی زاده می ‌روند.

در ملکه گدایان، باران کوثری، رویا نو نهالی، پانته آ بهرام، آرمان درویش، محمدرضا غفاری، رضا بهبودی، الهام کردا، یسنا میر طهماسب، علی اوجی، سولماز غنی، بهشاد شریفیان، عرفان ناصری، شبنم قربانی، علی صلاحی، مریم سرمدی، نورا محقق و فرزاد فرزین به ایفای نقش پرداخته ‌اند.

این درام اجتماعی به قلم حامد افضلی و امین محمودی است که در خلاصه داستان آمده است: «امروزِ تو، می‌تونه فردای من باشه … هیچکس از سرنوشت خبر نداره. حتی شما… ا.»

دومین سریال حسین سهیلی زاده، در شبکه نمایش خانگی محصول نبراس پیکچرز است که تهیه کنندگی آن را رحمان سیفی آزاد و علی طلوعی برعهده‌دارند و ایرج محمدی مشاور پروژه این سریال است.

گفتنی است سریال «ملکه گدایان» با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بهداشتی در حال انجام است و در آذرماه به صورت اختصاصی از فیلیمو پخش خواهد شد.

برخی از عوامل این سریال عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: رضا شیبانی، صدابرداران: مهدی آزادی، علی ظهوری، مدیر تولید: علیرضا محمدی، طراح صحنه: سهیل میرسپاسی، طراح گریم: علی بهرامی فر، طراح لباس: الهام شعبانی، مدیر برنامه ریزی: مسعود میمی، دستیار اول کارگردان: امین محمودی، منشی صحنه: زهرا مهدوی، مدیر تدارکات: سجاد نوری، عکاس: هلیا رضایی، تصویربردار پشت صحنه: ژوبین آرمند و مشاور رسانه ای: آیدین نادری.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

غسال بودنش، مانعی برای کسب درجه دکترای هنری شد


یک نوازنده و فعال موسیقی سرحد شرق خراسان در تایباد گفت: عدم توجه و حمایت مسئولان از هنر موسیقی تا حدی است که شغل غسال بودن برای یک هنرمند مشهور در شرق خراسان بزرگ او را از کسب درجه دکترای هنری محروم کرد و این درجه پس از مرگ او به دخترش رسید.

مشاهده خبر از سایت منبع