یلدای امسال، با فضای مجازی کنار هم جمع می شویم+فیلم
چند تن از عوامل برنامه تلویزیونی مل مل در ویدئو ارسالی خود به باشگاه خبرنگاران جوان یادآوری کردند که یلدای امسال را در خانه های خودمان سپری کنبم.
چند تن از عوامل برنامه تلویزیونی مل مل در ویدئو ارسالی خود به باشگاه خبرنگاران جوان یادآوری کردند که یلدای امسال را در خانه های خودمان سپری کنبم.
نیما نادری بازیگر سریال شرم، از روند پیشرفت در عرصه نویسندگی و بازیگری و تجربه حضور در این سریال تلویزیونی گفت.
بازیگر سریال تلویزیونی «ستایش» از لزوم ماندن در خانه و پرهیز از دورهمی در شب یلدا با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا گفت.
سینماپرس: تهیه کننده سریال «بیگانه ای با من است»، گفت: ترجیح دادیم که در آستانه پخش لهجه سلیم را حذف کرده و صدایش را دوبله کنیم.
به گزارش سینماپرس، «بهروز مفید» تهیه کننده سریال «بیگانه ای با من است» در گفت و گو با فارس درباره حواشی بوجود آمده درباره دوبله صدای بازیگر نقش «سلیم» در این سریال گفت: به دلایلی تشخیص داده شد صدای این بازیگر در آستانه پخش تغییر کرده و لهجه او حذف شود.
وی ادامه داد: منتهی بازیگر این نقش آقای «پیام احمدی نیا» دقیقا در زمانی که می خواستیم صدایشان را بدون لهجه دوبله کنیم مشکوک به کرونا بود و نتوانست این کار را خودش انجام دهد.
وی در ادامه افزود: به همین دلیل مجبور شدیم از دوبلور دیگری برای صدای جایگزین این نقش استفاده کنیم.
بنابر این گزارش، بازیگر نقش سلیم در این سریال لهجه جنوبی داشته و در نقش منفی ظاهر شده است اما دوبله صدایی که در سریال دیده می شود، بدون لهجه است.
سریال بیگانه ای با من است به کارگردانی احمد امینی و آرش معیریان و بازی شبنم قلی خانی، زنده یاد پرویز پورحسینی، پژمان بازغی، پوراندخت مهیمن، سامرند معروفی، ایوب آقاخانی، مهران رجبی، میلاد میرزایی، نگار عابدی، سوگلطهماسبی، دنیا مدنی، شیوا ابراهیمی، نسرین بابایی، لیلی فرهادپور، فرهاد شهریزی، فریبا ترکاشوند، مهرداد ضیایی، امیریل ارجمند و مهدی فقیه و … این شب ها از شبکه دو سیما پخش می شود.
بخشی از قصه این سریال در دهه ۶۰ می گذرد و بخشی از آن در دهه ۷۰ و ۹۰. بیگانه ای با من است در سه فصل داستانی و البته به هم پیوسته تهیه و تولید شده است. فصل اول در ۳۰ قسمت و فصل دوم در دو بخش در دهه ۷۰ و دهه ۹۰ و در ۱۶ قسمت تهیه شده است.
سینماپرس: «مهمتر از شرکت یا کسب جایزه از جشنوارههای خارجی این است که برای مردم تکراری نشویم و کاری کنیم که مخاطب همچنان دوستمان داشته باشد.»
به گزارش سینماپرس، رضا ناجی برنده جایزه بازیگری جشنواره برلین با بیان این مطلب به «جوان» گفت: در سالهای اخیر خیلیها دست و پا میزنند برای اینکه ولو در بخش فرعی یک جشنواره گمنام حضور پیدا کنند ولی همینها کمترین اهمیتی برای مخاطب داخل قائل نیستند. بازیگر «آواز گنجشکها» ادامه داد: فیلمسازی که در نخ جشنوارهها باشد نمیتواند رشد کند و حالا که کرونا آمده و خیلی از جشنوارههای خارجی تعطیل شده تازه معلوم شده چقدر میان سینمای جشنوارهای و مخاطب فاصله افتاده است.
بازیگر «باران» و «بید مجنون» تأکید کرد: سینمای ایران قبل از کرونا هم در بهترین حالت مخاطبان پرفروشترین فیلمهایش به ۱۰ میلیون نفر نرسید. دلیلش این است که یک توهم غلط را در سینما شکل دادند که فیلمسازی برای مخاطب عام کاری سطح پایین است و باید به دنبال محافل جشنوارهای بود، در صورتی که هر فیلمی ابتدا باید مخاطب خود را در وطنش پیدا کند و بعد برود به سمت جذب مخاطب آن طرفی.
این بازیگر ادامه داد: پای حرف و شعار که باشد همه خود را وطنپرست میدانیم و از تاریخ چندهزارساله میگوییم ولی وقتی میخواهند فیلم بسازند از همان پیشتولید میروند دنبال لابی و رونمایی برای پیدا کردن جشنواره خارجی. به گفته این بازیگر پیشکسوت متأسفانه این روند غلط باعث شده است در سالهای اخیر در هیچ جشنواره مطرح دنیا جایزه نگیریم و به جشنوارههای کم نام و نشان بسنده کنیم.
رضا ناجی پیرامون تازهترین کارهای بازیگری خود گفت: آخرین فیلمهایی که بازی کردم و یکیشان سال قبل اکران شد «ایکس لارج» به کارگردانی محسن توکلی و دیگری «آپاچی» به کارگردانی آرش معیریان است. فیلم «قلعه عشق» را که در جمهوری آذربایجان ساخته شد نیز در نوبت اکران دارم.
ناجی خاطرنشان ساخت: من هیچ واهمهای ندارم که در فیلمهای طنزی بازی کنم که مخاطب آنها را ببیند، وگرنه اینکه فیلم به اصطلاح هنری بازی کنیم که صد نفر هم آن را نبینند، اصلاً منطق ندارد. از مهمترین فیلمهای رضا ناجی میتوان به «بچههای آسمان»، «آواز گنجشکها»، «ترنج»، «باران» و «باد در علفزارها میپیچد» اشاره کرد. ناجی بازیگری را از سال ۱۳۴۱ خورشیدی آغاز کرد و با بازی در فیلمهای مجید مجیدی به شهرت رسید. وی با دریافت جایزه خرس نقرهای بهترین بازیگر مرد جشنواره برلین ۲۰۰۸ به اوج شهرت خود رسید.
یک کارشناس هنری بر این باور است که متاسفانه هماکنون به دلیل برخی از موضوعاتی که ریشه سیاسی دارد، خیلی از موزههای دنیا، مینیاتور و گنجینههای ایرانی را به اسم خودشان کردهاند و اینگونه معرفی میکنند. در حال حاضر هر کشوری تلاش میکند که گنجینههای تاریخی جهان را به نام خود کند و در همین راستا نیز برخی از کشورهای عربی از اشیای اصیل و باارزش ایرانی تغذیه میکنند.
سینماپرس: علی نصیریان معتقد است که شخصیت در فیلمها توسط نویسنده خلق میشود بنابراین نویسنده باید برای نوشتن شخصیتها آگاهی کامل داشته باشد و این امر با تحقیق و پژوهش میسر میشود.
به گزارش سینماپرس، علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینمای ایران گفت: بازیگر باید قبل از شروع نقشش در فیلمها و سریالها درباره آن تحقیق و پژوهش کند.
وی با بیان اینکه پژوهش عنصر بسیار مهمی است، افزود: پژوهش مقولهای است که در همه هنرها و مخصوصا در سینما باید به آن توجه داشت و فیلمنامه نویسها و کارگردانها باید بیشتر از سایرین به آن دقت داشته باشند.
این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون یادآور شد: آنچه مشخص است شخصیت در فیلم توسط نویسنده خلق می شود بنابراین نویسنده باید برای نوشتن شخصیتها آگاهی کامل داشته باشد که این امر با پژوهش میسر می شود و تفاوتی نمی کند که اثر سینمایی و نمایشی درباره امروز باشد یا تاریخ گذشته. مانند مجموعه های سربداران، امام علی (ع) که قطعا آقایان محمدعلی نجفی و داوود میرباقری تحقیقات مفصلی درباره تک تک شخصیت ها داشته اند.
نصریان همچنین گفت: بازیگر خودش باید به دنبال سرنخهایی که کارگردان درباره نقش به او می دهد، باشد و درباره آنها تحقیق و جستجو کند. من درباره همه شخصیتهایی که قرار است نقش آفرینی کنم اعم از نقشهای سینمایی و تلویزیونی- قطعا تحقیقاتی انجام میدهم.
گفتنی است، اختتامیه چهارمین دوره پژوهش سال سینمای ایران فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.