X

بایگانی بهمن 17, 1399

دفتر سینمایی

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر افتتاح می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شنبه ۱۸ بهمن با افتتاح بخش طوبای زرین کار خود ‏را آغاز خواهد کرد.‏

به گزارش سینماپرس، بخش ‌نمایشگاه طوبای زرین سیزدهمین‬ جشنواره‬ هنرهای‬ تجسمی‬ فجر‬ فردا شنبه ۱۸ بهمن ساعت ۱۶ با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای تجسمی، اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره و داوران و هنرمندان راه یافته به این بخش ‌افتتاح می‌شود تا رسماً سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز کار خود را در مؤسسه فرهنگی و ‌هنری صبا آغاز کند. ‌

امسال به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمع گشایش بخش چاپ دستی و ستارگان ‌به ترتیب در روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد.

این مراسم در حیاط مرکز فرهنگی هنری صبا و در فضای آزاد برگزار خواهد شد و سپس ورود به نمایشگاه نیز به صورت گروه‌های محدود امکان پذیر خواهد بود.

همچنین مراسم بازگشایی بخش طوبای زرین، چاپ دستی و ستارگان روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ بهمن ‌به صورت لایو در اینستاگرام ‌@tajasomi قابل مشاهده برای علاقمندان خواهد بود. ‌

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۱۸ تا ۳۰ بهمن ماه به کار خود ادامه می‌دهد و بازدید از ‌نمایشگاه این جشنواره به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۸ هر روز و ‌همچنین مجازی در دسترس است. ‌‬در این دوره ١٠٠٠ اثر هنری در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است. ‌

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ۱۸ بهمن افتتاح می‌شود


سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شنبه ۱۸ بهمن با افتتاح بخش طوبای زرین کار خود ‏را آغاز خواهد کرد.‏

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آقابیک: جلوه های ویژه میدانی سینمای ایران در حال پیشرفت است/ گرفتن سیمرغ برایم لذتی آنی دارد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آرش آقابیک طراح جلوه های ویژه جوان سینمای ایران گفت: امسال با ۶ فیلم در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارم که معتقدم برای ۳ فیلم «بی همه چیز»، «روشن» و «ابلق» شانس دریافت سیمرغ بلورین دارم هرچند که هرگز برای سیمرغ و جایزه گرفتن کار نمی کنم و عشق من خدمت به سینما و هنر صنعت جلوه های ویژه میدانی است و خوشحالم که جلوه های ویژه میدانی سینمای ایران در حال پیشرفت است.

برنده سیمرغ بلورین بهترین طراحی جلوه های ویژه برای فیلم های سینمایی «رگ خواب» و «خفگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده امسال با ۶ فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار، «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی، «روشن» به کارگردانی سیدروح الله حجازی، «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی، «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی و «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ زاده در جشنواره فیلم فجر حضور دارم.

وی ادامه داد: البته این ۶ فیلم بنده تنها از میان ۱۶ فیلمی است که قرار است در جشنواره نمایش داده شوند و اگر از میان کل فیلم های جشنواره بخواهم عنوان کنم تعداد کارهایی که انجام دادم بسیار بالاتر است و بخش اعظمی از فیلم ها را شامل می شود.

این سینماگر سپس به مهمترین فیلم هایش در این دوره جشنواره اشاره کرد و گفت: «بی همه چیز» باب میلم بود و کار جلوه های ویژه اش به نظرم عالی شد. این فیلم بیگ پروداکشن بود در خیلی از سکانس ها فضاسازی عجیب داشتیم که تمام تلاشم را به کار بردم تا صنعتی شدن جلوه های ویژه میدانی را در آن نشان دهم.

وی ادامه داد: معتقدم ما باید در سینما پوست بیندازیم؛ من در حدی که توانم بوده به این سمت رفتم که اتفاق نویی را رقم بزنم و معتقدم «بی همه چیز» در بخش جلوه های ویژه یک اتفاق ویژه در سینما محسوب می شود.

آقابیک خاطرنشان کرد: فیلم «روشن» را هم بسیار دوست دارم. ما در این فیلم سکانس هایی داشتیم که شامل بارش برف سنگین بود و چون برفی نبارید تمامی فضای برفی فیلم را ساختیم. ما با این اثر ثابت کردیم از این پس همه نویسندگان می توانند با خیال راحت هر فضایی که به ذهن شان می رسد را خلق کنند و ما آن فضا را با جلوه های ویژه به وجود می آوریم. من امیدوارم این ۲ فیلم به خوبی دیده شود و همه متوجه شوند که فضاسازی ها کار بنده است چرا که اینقدر طبیعی است که همه فکر می کنند داستان در آن فضا فیلمبرداری شده است.

طراح جلوه های ویژه فیلم های سینمایی «مسخره باز» و «سرخپوست» ادامه داد: «رمانتیسم عماد و طوبا» نیز یک فیلم جسورانه است. کاوه صباغ زاده فیلمسازی خلاق، جسور و بی پروا است که جرأت می کند ریسک کرده و دست به کارهایی بزند که پیش از این در سینما اتفاق نیفتاده است. در این فیلم ما ترکیبی از جلوه های ویژه میدانی و بدلکاری را شاهد بودیم که یک اتفاق نو در سینما محسوب می شود.

وی افزود: در فیلم های «ابلق»، «خط فرضی» و «ستاره بازی» هم سکانس هایی برای باد و باران و مه گرفتگی و طوفان شدید داشتیم که خوشبختانه خوب از کار در آمدند و رضایت کارگردانان را جلب کردند.

آقابیک در خاتمه اظهاراتش در پاسخ به این سوأل که آیا همچنان به بردن سیمرغ بلورین فکر می کند یا خیر گفت: برای من سینما مهم است من عاشق سینما هستم. من سیمرغ را برای خانواده ام و دایی ام عباس شوقی می خواستم که سینما را به من آموزش داد و یک بار سیمرغ را برای آن ها گرفتم. گرفتن سیمرغ برایم لذتی آنی دارد و زیاد به آن فکر نمی کنم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بهترین بازیگران فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی ۲۰۲۰ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بهترین بازیگران حاضر در فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی آمریکا در سال ۲۰۲۰ از سوی انجمن بازیگران پرده‌ای آمریکا (SAG) معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، شب پیش (بامداد پنج‌شنبه به وقت محلی) لیلی کالینز و دیوید دیگز در صفحه ایسنتاگرام انجمن بازیگران آمریکا، اسامی نامزدهای امسال را اعلام کردند.

بازیگران فیلم‌های «۵ قطره خون»، «بلک باتم ما رینی»، «میناری»، «شبی در میامی» و «دادگاه شیکاگو ۷» بیشترین موفقیت را کسب کردند.

قابل توجه اینکه چادویک بوزمن بازیگر فقید، دو نامزدی در این جوایز کسب کرده که برای نقش اصلی در «بلک باتم ما رینی» و نقش مکمل در «۵ قطره خون» است. البته وی همراه گروه بازیگران این دو فیلم نیز در فهرست جوایز حضور دارد.

در نتیجه پاندمی جوایز انجمن بازیگران باید در ژانویه اهدا می‌شد اما با دو ماه تاخیر بیست و هفتمین مراسم اهدای این جوایز یکشنبه ۴ آوریل ۲۰۲۱ برگزار می‌شود. این مراسم از شبکه‌های TNT و TBS ساعت ۶ بعداز ظهر پخش خواهد شد.

اسامی نامزدها به شرح زیر است:

بهترین گروه بازیگری در یک فیلم

«۵ قطره خون»، «بلک باتم ما رینی»، «میناری»، «شبی در میامی»، «دادگاه شیکاگو ۷»

بهترین بازیگر زن نقش اول در یک فیلم

ایمی آدامز برای «مرثیه هیل‌بیلی»، وایولا دیویس برای «بلک باتم ما رینی»، ونسا کربی برای «تکه‌های یک زن»، فرانسیس مک‌دورماند برای «سرزمین آوارگان»، کری مالیگان برای «زن جوان امیدبخش»

بهترین بازیگر مرد نقش اول در یک فیلم

ریز احمد برای «صدای متال»، چادویک بوزمن برای «بلک باتم ما رینی»، آنتونی هاپکینز برای «پدر»، گری اولدمن برای «منک»، استیون یئون برای «میناری»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل در یک فیلم

ماریا باکالووا برای «بورات ۲»، گلن کلوز برای «مرثیه هیل‌بیلی»، اولیویا کولمن برای «پدر»، یون یو-جونگ برای «میناری»، هلنا زنگل برای «اخبار جهان»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل در یک فیلم

ساشا بارون کوئن برای «دادگاه شیکاگو ۷»، چادویک بوزمن برای «۵ قطره‌خون»، دنیل کالوگا برای «یهودا و مسیح سیاه»، جرد لتو برای «چیزهای کوچک»، لزلی اودوم جونیور برای «شبی در میامی»

بهترین گروه بازیگری در یک سریال درام

«بهتر است با سال تماس بگیری»، «بریجرتون»، «تاج»، «اوزارک»، «سرزمین لاوکرافت»

بهترین بازیگر زن در یک سریال درام

جیلین اندرسون برای «تاج»، اولیویا کولمن برای «تاج»، اما کورین برای «تاج»، جولیا گارنر برای «اوزارک»، لورا لینی برای «اوزارک»

بهترین بازیگر مرد در یک سریال درام

جیسون بیتمن برای «اوزارک»، استرلینگ کی- براون برای «ما همین هستیم»، جاش اوکانر برای «تاج»، باب اودنکرک برای «بهتر است با سال تماس بگیری»، رگی-جین پیج برای «بریجرتون»

بهترین گروه بازیگری در یک سریال کمدی

«برای من مرده»، «مهماندار»، «بزرگ»، «شیتز کریک»، «تد لاسو»

بهترین بازیگر زن در یک سریال کمدی

کریستینا اپلگیت برای «برای من مرده»، لیندا کاردلینی برای «برای من مرده»، کیلی کوئوکو برای «مهماندار»، آنی مورفی برای «شیتز کریک»، کاترین اوهارا برای «شیتز کریک»

بهترین بازیگر مرد در یک سریال کمدی

نیکلاس هولت برای «بزرگ»، دن لوی برای «شیتز کریک»، یوجین لوی برای «شیتز کریک»، جیسون سودیکیس برای تد لاسو، رامی یوسف برای «رامی»

بهترین بازیگر زن در یک مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی

کیت بلانشت برای «میس آمریکا»، میکیلا کول برای «می‌توانم نابودت کنم»، نیکول کیدمن برای «فروپاشی»، آن یا تیلور-جوی برای «گامبی وزیر»، کری واشینگتن برای «آتش‌های کوچک در همه جا»

بهترین بازیگر مرد در یک مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی

بیل کمپ برای «گامبی وزیر»، دیوید دیگز برای «همیلتون»، هیو گرانت برای «فروپاشی»، ای تن هاوک برای «پرنده خوب پروردگار»، مارک رافلو برای «همین قدر می‌دانم حقیقت دارد»

بهترین گروه بدلکاری در یک فیلم

«۵ قطره‌خون»، «مولان»، «اخبار جهان»، «دادگاه شیکاگ و۷»، «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴»

بهترین گروه بدلکاری در یک سریال کمدی یا درام

«پسران»، «کبرا کای»، «سرزمین لاوکرافت»، «مندلورین»، «وست‌ورلد»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چهره هایی که دیده نشدند/ مریل استریپ جا ماند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در حالی که شب پیش اسامی نامزدهای گلدن گلوب برای سال ۲۰۲۱ اعلام شد، طبق معمول باز هم این فهرست دربرگیرنده شگفتی‌ها و غافلگیری‌های خاص خود بود.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، در حالی که اسامی نامزدهای گلدن گلوب بر خلاف تقویم هر سال آن با تاخیری نزدیک به ۲ ماه اعلام شد، باز هم به اندازه کافی جای تعجب و شگفتی در این فهرست وجود دارد.

اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود که با رای ۸۹ روزنامه‌نگار بین‌المللی به انتخاب بهترین‌ها می‌پردازد، قرار است مراسم معرفی برندگان خود را به صورت ترکیبی از فیزیکی و مجازی ۲۸ فوریه برگزار کند. این برنامه از شبکه NBC به صورت مستقیم پخش می‌شود و تینا فی و ایمی پولر برای چهارمین بار آن را اجرا می‌کنند.

اما بزرگ‌ترین برنده شب پیش نتفلیکس بود که با «منک» فیلمی ساخته دیوید فینچر درباره چگونگی نوشته شدن فیلمنامه «همشهری کین» موفق به کسب ۶ نامزدی شد. «دادگاه شیکاگو ۷» ساخته آرون سورکین نیز که درباره دادگاه معترضان سال ۱۹۶۸ است پس از آن ۵ نامزدی به دست آورد.

در همین حال نتفلیکس در بخش تلویزیونی ۲۰ نامزدی به دست آورد که ۶ نامزدی برای فصل چهارم سریال «تاج» از جمله آنهاست. درام تاریک «اوزارک» نیز نامزدی‌های قابل توجهی کسب کرد.

اما موارد باورنشدنی و غافلگیر کننده فهرست را می‌توان چنین برشمرد:

مریل استریپ بازیگری که بیش از همه از سوی گلدن گلوب تجلیل شده و ۳۲ نامزدی گلدن گلوب را در کارنامه دارد برای بازی در «جشن پایان سال تحصیلی» در میان نامزدهای بازیگری جایی نیافت.

دلروی لیندو بازیگر کهنه‌کار که نقدهای عالی برای بازی در «۵ قطره خون» اسپایک لی به دست آورد و بهترین بازیگر از سوی انجمن ملی منتقدان فیلم شد، اصلاً از سوی گلدن گلوب به حساب نیامد. اسپایک لی نیز به عنوان کارگردان مودر توجه قرار نگرفت.

بن افلک که در نقش یک مربی الکلی بیسبال در فیلم «راه برگشت» بازی کرده در فهرست پررقیب بازیگری امسال گلدن گلوب جایی به دست نیاورد.

استیون یئون بازیگر «میناری» نیز در میان نامزدهای مرد جایی نیافت.

زندیا که امسال در درام سیاه و سفید «مالکم و ماری» بازی کرده نیز نادیده گرفته شد.

کیت وینسلت برای بازی در «آمونیت» نیز نادیده گرفته شد. وی هم از بازیگران مورد علاقه گلدن گلوب است و تاکنون ۱۱ نامزدی بازیگری را از این اتحادیه در کارنامه دارد. به این ترتیب می‌توان احتمال داد که او در رقابت اسکار هم دیده نشود.

میکائیلا کول برای بازی در سریال «می‌توانم نابودت کنم» که با الهام از زندگی خود وی ساخته شده و محبوب منتقدها و تماشاگران بود در گلدن گلوب به طور کل دیده نشد.

سریال «بریجرتون» که پربیننده‌ترین سریال نتفلیکس شد و اولین بار در روز کریسمس به نمایش درآمد، با روی خوش گلدن گلوب روبه‌رو نشد و هم خود برنامه و هم بازیگرانش در میان نامزدها جایی نیافتند.

سریال کمدی «مرگ برمن» که در فصل دومش نامزدی امی برای کریستینا اپلگیت و لیندا کاردلینی را به دست آورد به طور کلی در گلدن گلوب دیده نشد.

«کاری که در سایه‌ها انجام می‌دهیم» درباره یک گروه از ومپایرها نیز دیگر سریالی بود که کلاً گلدن گلوب نادیده‌اش گرفت.

«میس آمریکا» که قبلاً دو بار نامزدی گلدن گلوب را کسب کرده و این بار درباره زندگی واقعی شرلی چیسهولم رهبر سیاسی ساخته شده تنها برای بازی کیت بلانشت نامزد کسب جایزه شد.

«سرزمین لاوکرافت» که با اقتباس از رمان مت راف در سال ۲۰۱۶ ساخته شده گرچه نامزدی سریال درام را به دست آورد اما هیچیک از بازیگرانش موفقیتی کسب نکردند.

اما از شگفتی‌ها این بود که امرالد فنل برای کارگردانی «زن جوان امیدبخش» نامزدی کارگردانی را کسب کرد و یکی از سه کارگردان زنی شد که این موفقیت را کسب کردند.

جیمز کوردن تنها بازیگر فیلم موزیکال «جشن پایان سال تحصیلی» شد که نظر رأی‌دهندگان گلدن گلوب را به دست آورد و نیکول کیدمن و مریل استریپ نادیده گرفته شدند.

طاهر رحیم برای «موریتانیایی» موفق به کسب یک نامزدی شد. این بازیگر فرانسوی که برای بازی در فیلم «پیامبر» شهرت زیادی کسب کرد در بخش بهترین بازیگر درام در میان نامزدها جای گرفت. جودی فاستر از این فیلم نیز برای بهترین بازیگر زن مکمل انتخاب شد.

«امیلی در پاریس» گرچه پیش بینی می‌شد برای بازی لیلی کالینز نامزد جایزه شود (که شد) اما توانست در میان بهترین سریال‌های موزیکال تلویزیونی هم جای بگیرد و چند سریال محبوب از جمله «مرگ بر من» و «رامی» را پشت سر بگذارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سرودی که آوای «انقلاب اسلامی» شد/ روزهای پرالتهاب خلق «الله الله»


قطعه «الله الله» یکی از مهم‌ترین سرودهای انقلابی متناسب با ایام پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ است که با موسیقی فریدون خشنود و صدای رضا رویگری پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«راشومون»، فیلمی که به نمایشنامه بدل شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: احسان عبدالملکی با اشاره به تجربه اولین حضورش در جشنواره تئاتر فجر درباره ویژگی های نمایش «راشومون» و تقابل واقعیت و حقیقت در این اثر نمایشی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سینماپرس، احسان عبدالملکی کارگردان نمایش «راشومون» که در بخش رقابتی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت درباره این اثر نمایشی به مهر گفت: این نمایش اقتباسی تقریبا وفادارانه از فیلم «راشومون» آکیرا کوروساوا است که البته جرح و تعدیل هایی هم برای تبدیل شدن به نمایشنامه در آن انجام گرفت از جمله تغییراتی که در نمایش شکل گرفت تبدیل شخصیت واحد زن فیلم به ۲ کاراکتر بود تا ۲ وجه برداشت ذهنی انسان را به نمایش بگذارم. کاراکتر فرد عامی هم از داستان حذف و نقش راهب و هیزم شکن پررنگ تر شد. همچنین یکی از بازیگران نمایش با گریم و لباس واحد در سه نقش هیزم شکن، سامورایی و راهزن ایفای نقش کرده است چون این کار برای قالب مینیمالی که برای شیوه اجرایی نمایش انتخاب کرده بودیم، مناسب بود.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: داستان «راشومون» درباره جنایت و قتل است که از زاویه دید ۴ نفر روایت می شود اما اینکه کدامیک از این ۴ روایت از منظر دادگاه واقعیت باشد یا حقیقت، کلاف سردرگمی است که تا انتها ادامه دارد.

عبدالملکی یادآور شد: تم اصلی این نمایش به تقابل بین واقعیت و حقیقت از منظر قضاوت کردن، مربوط می شود. حقیقت آن چیزی است که در ذهن ماست اما واقعیت یک برداشت عینی است و این امکان وجود دارد که تفاوت هایی بین واقعیت و حقیقت وجود داشته باشد که آن هم به نوع نگاه و بینش هر شخص باز می گردد از این رو تا ۳۰-۴۰ سال گذشته درباره این فیلم کوروساوا اعتقاد بر این بود که قطعا یکی از ۴ روایتی که در فیلم وجود دارد درست و بقیه غلط هستند اما در دهه های اخیر نظریه دیگری به لحاظ فلسفی مورد توجه قرار گرفته و آن هم این است که هر ۴ روایت می تواند درست باشد اما اینکه کدامیک واقعیت و کدام حقیقت است، مشخص نیست و همین مساله سختی قضاوت کردن درباره یک موضوع را مشخص می کند. این فیلم به چالش کشیدن و درگیر کردن ذهن مخاطب را تا پایان حفظ می کند و همین مساله برای من جذاب بود اما در عین حال تبدیل کردن آن به نمایشنامه نیز برایم کار سختی بود.

وی درباره موسیقی نمایش عنوان کرد: در این اجرا ما چالش دیگری را هم تجربه کردیم که برایمان جذاب بود و آن هم این بود که از ادوات موسیقی ایرانی مثل کمانچه و سنتور برای تولید ملودی ژاپنی استفاده کردیم. در نهایت کار تبدیل شد به یک نمایش بینافرهنگی بین ایران و ژاپن که در اجرا ریشه های مشترک فرهنگی بین ۲ کشور را پررنگ تر کردیم. مساله اصلی این اثر نمایشی عدم قطعیت است که می توان به عنوان وجه مشترکی بین فرهنگ ایران و ژاپن از آن نام برد.

این کارگردان عنوان کرد: حرفه من معماری است و این نمایش اولین کاری است که در حوزه نویسندگی و کارگردانی تئاتر انجام داده ام که خوشبختانه بهمن ماه پارسال اجرای عمومی داشت و توانست به بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر نیز راه یابد. من عضو سازمان نظام مهندسی کل کشور و سازمان نظام مهندسی استان گیلان هستم و سازمان نظام مهندسی برای راه یابی این اثر به جشنواره من را مورد حمایت بسیاری قرار داد. این نگرش و دید وسیعی هنری که دوستان در هیات مدیره نظام مهندسی داشتند برایم ارزشمند است و اگر حمایت آنها نبود شاید این نمایش به جشنواره راه پیدا نمی کرد.

عبدالملکی در پایان درباره تجربه حضورش در جشنواره گفت: تجربه ای که از حضور در جشنواره تئاتر فجر به دست آورم برایم لذت بخش بود چون این جشنواره ویترین تئاتر ایران محسوب می شود و بهترین ها برای حضور در این رویداد انتخاب می شوند و رقابت جذابی بینشان شکل می گیرد اما در زمینه پرداخت کمک هزینه شاید مسئولان جشنواره بهتر باشد که مساله تورم را هم در نظر بگیرند و امکانات جشنواره را بهتر مهندسی و مدیریت کنند چون برای گروه هایی که از شهرهایی غیر از تهران به جشنواره می آیند رفت و آمد و تامین هزینه گروه کار سختی است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کتاب پوستر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کتاب پوسترهای برگزیده سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با عنوان «پلاکات» در ۸۸ صفحه منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، کتاب آثار برگزیده بخش مسابقه و نمایشگاه پوستر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به مدیرمسئولی حسین مسافر آستانه و مدیریت مهدی آشنا با عنوان «پلاکات» منتشر شد.

این کتاب که در ۸۸ صفحه تهیه شده است، شامل ۵۲ پوستر می‌شود که از ۵۰ شرکت کننده با مجموع ۲۵۰ اثر در این رویداد حضور داشته‌اند.

حسین مسافر آستانه مدیر مسئول، مهدی آشنا مدیر بخش، مهتا کریمی مسئول اجرایی، حمیدرضا زنگنه طراح جلد و گرافیک، مهدی آشنا عکس و نیما فردوسی در بخش ترجمه مسئولیت این کتاب را برعهده داشته‌اند.

نسخه الکترونیکی این کتاب نیز در سایت جشنواره در دسترس عموم است.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه تا۲۰ بهمن در حال برگزاری است. نشانی سایت جشنواره www.fitf.ir است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ویدئو / موسیقی فیلم؛ «سامورایی»


«سامورایی» فیلمی درام و جنایی و از آثار مشهور موج نو سینمای فرانسه است که با نویسندگی و کارگردانی «ژان پیر ملویل» ساخته شد. موسیقی متن سامورایی ساخته «فرانس روبیکس» است؛ آهنگسازی که بیشتر آثارش مربوط به سینمای فرانسه در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی است. این آهنگساز فرانسوی در سال ۱۹۷۵ در حالی که تنها ۳۶ سال داشت طی یک سانحه غواصی جان خود را از دست داد. یک سال بعد از درگذشتش و برای بزرگداشت او، فستیوال سزار جایزه ویژه‌ای را به «روبیکس» تقدیم کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تسلیت رئیس فدراسیون جهانی عکاسی برای درگذشت علی انصاریان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس فدراسیون جهانی هنر عکاسی (فیاپ) در پیامی درگذشت علی انصاریان را تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس، ریکاردو بوسی رئیس فدراسیون جهانی هنر عکاسی در پیامی به علی سامعی نماینده فیاپ در ایران، درگذشت علی انصاریان را تسلیت گفت.

علی انصاریان در حاشیه حضور در جشنواره فیلم‌های ورزشی میلان در سال ۹۷، در نشست مشترک رئیس فدراسیون جهانی هنر عکاسی (فیاپ) و نماینده فیاپ در ایران در فلورانس حضور داشت.

در بخشی از پیام ریکاردو بوسی آمده است: «پیدا کردن کلمات مناسب واقعاً سخت است، از شنیدن این خبر واقعاً متأثر شدم. او واقعاً انسان خوبی بود، و جوان بود، خیلی جوان! عمیق‌ترین تسلیت‌ها را به خانواده اش و به شما ابراز می‌کنم. به یاد می آورم وقتی را که در نوامبر ۲۰۱۸ با علی انصاریان و سایر دوستان به مرکز شهر فلورانس رفتیم؛ علی واقعاً آدم خوبی بود، خیلی آدم خوبی بود، یک جنتلمن، من فقط یک بار او را ملاقات کردم اما واقعاً متأسفم. دوستان عزیزم قوی باشید و از خودتان در برابر این ویروس محافظت کنید و مواظب خانواده تان باشید.»

این چهره محبوب و مردمی عصر روز چهارشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ در پی وخامت حال پس از ابتلا به کرونا در بیمارستان فرهیختگان درگذشت.

مشاهده خبر از سایت منبع