X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

سیدمسعود شجاعی طباطبایی: امسال سطح کمی و کیفی آثار بسیار بالا بود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مراسم اختتامیه دومین جایزه سال استیکر شامگاه سه‌شنبه ۳۰ دی ماه با حضور دبیر، رئیس و اعضای هیات داوران این رویداد به صورت آنلاین از صفحه اینستاگرام و سایت این پیام‌رسان پخش شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم اختتامیه دومین جایزه سال استیکر شامگاه سه‌شنبه ۳۰ دی ماه با حضور دبیر، رئیس و اعضای هیات داوران این رویداد به صورت آنلاین از صفحه اینستاگرام و سایت این پیام‌رسان پخش شد.  

در ابتدای مراسم اختتامیه دومین جایزه سال استیکر که در بخش اول به صورت میزگرد برگزار شد، ویدئو کلیپی از اختتامیه دوره اول جایزه سال استیکر پخش شد.  

بهرام عظیمی رئیس هیأت داوران دومین جایزه سال استیکر که اجرای این برنامه را نیز بر عهده داشت، با اشاره به اینکه این جشنواره به همت پیام‌رسان آی گپ برگزار شده از میثم عسگری رئیس جشنواره خواست که درباره این جشنواره توضیح دهد.  

عسگری ضمن ابراز تأسف از اینکه نتوانستند مراسم اختتامیه را به صورت حضوری برگزار کنند از مخاطبان خواست که ویدئویی را تماشا کنند.  

وی در این ویدئو ضمن تشریح نحوه ارتباط بشر از ابتدا تا به امروز گفت: سرعت ارتباطات بیان احساسات را سخت کرده بود و در اینجا بود که استیکرها پا به دنیای چت‌ها و پیام‌ها گذاشتند. استیکرها به مرور تبدیل به استیکرهای متحرک شدند و به تازگی نیز استیکرهای صدادار طراحی شده است. استیکرها راحت‌تر، شفاف‌تر و حقیقی‌تر می‌توانند احساسات مخاطبان شبکه‌های اجتماعی را بیان کنند.  

عسگری ادامه داد: استیکرها علاوه بر بیان احساسات راه کم‌هزینه‌ای برای تبلیغات و باعث ماندگاری برندها هستند. طراحی استیکر برای کسب و کارهای اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. خلاقیت و هنر ابزاری برای خلق استیکر است. در آینده حجم مالی در بازار دیجیتال بسیار گسترده خواهد شد و استیکرها سهم بزرگی از این بازار را خواهند داشت. جایزه سال استیکر با رویکرد حمایت وارد این بازار شده است.  

پس از آن عظیمی ضمن تشکر از عسگری برای توضیحات مفید و تشریح خوب فواید و کاربردهای استیکر در این ویدئو ازعدم حمایت مسئولین از این رویداد انتقاد کرد.  

در ادامه عسگری در این باره بیان کرد: مدیران بالادستی تصمیم‌گیرنده هستند که برخی از آن‌ها اهمیت استیکر را نمی‌دانند و برخی هم می‌دانند اما کاری نمی‌کنند که جای تأسف دارد. ما باید از فعالان این عرصه حمایت کنیم تا در پنج سال آینده از دنیا عقب نمانیم.  

وی افزود: ما به این دلیل به سراغ جایزه سال استیکر رفتیم که می‌خواهیم کاراکترهای ایرانی و بومی داشته باشیم. بعد از تحقیق و مطالعه در هر کاری باید کمک مالی و حمایتی صورت گیرد و دستگاه‌هایی که در حوزه فرهنگ هستند، باید کمک کنند تا بتوان از این فضای گسترده به‌عنوان فرهنگسازی استفاده و شغل ایجاد کرد.  

پس از آن عظیمی گفت: در انیمیشن از ما می‌خواهند انیمیشن‌های سینمایی خوب بسازیم که بچه‌ها طرفدار آن باشند اما تا به حال این اتفاق نیفتاده یا خیلی کم افتاده است به این دلیل که شرکت‌های بزرگ تولید انیمیشن در بیان گفتار و ارتباط با کودکان از ما جلوتر بوده‌اند.  

وی افزود: اتفاق درستی که در این جشنواره رخ داده، این است که ما از کسی نمی‌خواهیم استیکرهای خارجی را دور بریزد. فقط می‌خواهیم استیکرهای ایرانی را ببیند تا در یک رقابت درست با استیکرهای خارجی قرار گیرند.  

رئیس هیأت داوران دومین جایزه سال استیکر گفت: امسال ما ۷۹ شرکت‌کننده داشتیم که در این بین ۵۰ کار دارای استانداردهای بالا بودند. امیدواریم مردم از این استیکرها استفاده کنند و مورد قبولشان باشد.  

در ادامه مدیرعامل آی گپ در پاسخ به پرسش بهرام عظیمی درباره اینکه آی گپ به جز اهدای جوایز چه کاری برای برگزیده‌های این رویداد انجام می‌دهد، گفت: ما یک بنگاه اقتصادی هستیم و تا حدی توانایی مالی داریم و باید حواسمان به کارمان باشد. ما در سال گذشته ۷۰ درصد استیکرهای حاضر در جشنواره را به صورت متحرک درآوردیم و اولین سری استیکرهای موشن ایرانی را به بازار عرضه کردیم.  

وی افزود: ما به عنوان واسط بین بازار و طراحان و هنرمندان عرصه استیکر حضور داریم و به عنوان یک قلاب از این زنجیره هستیم که سعی می‌کنیم کیفیت‌ها را ارتقا دهیم و فضاسازی کنیم تا استیکرها بهتر از این استفاده شود. ما می‌خواهیم استیکرها و فعالان این حوزه به برندهای تجاری معرفی شوند.  

پس از آن عظیمی ضمن بیان این موضوع که سال گذشته آثار جشنواره در نمایشگاهی به نمایش گذاشته شده اما این نمایشگاه در این دوره به دلیل کرونا به صورت مجازی برگزار شده از مخاطبان خواست تا ویدئوی مربوط به نمایشگاه را ببینند.  

پس از پخش ویدئو اعضای هیأت داوران توسط بهرام عظیمی معرفی شدند.  

امیر یاسمنی عضو هیأت داوران گفت: من بر این باورم که جهش خوبی نسبت به سال گذشته داشتیم و هنرمندان شناخت خوبی از این جشنواره داشتند. امیدوارم با برگزاری دوره بعد نخبه‌های بیشتری را در این رشته ببینیم. لازم به ذکر است که در این دوره استیکر متحرک کم داشتیم.  

سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر دومین جایزه سال استیکر نیز گفت: امسال کارگاه‌های آموزشی آنلاین خیلی خوبی داشتیم و کتاب این دوره از جشنواره نیز در فضای مجازی مورد استقبال قرار گرفته است. امسال سطح کمی و کیفی آثار بسیار بالا بود.  

علی رادمند دیگر عضو هیأت داوران گفت: به قدری کارها خوب بود که ۱۰ اثر آخر برای ما مثل ضربات پنالتی شده بود و خیلی سخت توانستیم سه کار را انتخاب کنیم. به راحتی می‌توانستیم پنج جایزه اول داشته باشیم. همه ۱۲ انتخاب آخر ما می‌توانستند نفر اول باشند.  

امیرحسین ایماغیان یکی دیگر از اعضای هیأت داوران دومین جایزه سال استیکر بیان کرد: برای دوره بعد اگر به شرکت‌کننده‌ها سر نخ و الگویی ارائه دهیم آثار رسیده می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد.  

در ادامه عظیمی گفت: آی گپ با این رویداد جریان حرفه‌ای را در این زمینه راه‌اندازی کرده است. هنر کاریکاتور ایران در دنیا حرف اول را می‌زند، همچنین در انیمیشن کوتاه جشنواره‌ای نیز جایگاه بسیار خوبی در سطح جهان داریم. با استعدادی که در این دو سال در جشنواره دیدم می‌توانم بگویم تا چند سال آینده می‌توانیم جز اولین‌های دنیا در حوزه طراحی استیکر باشیم.  

در این بخش از میزگرد عسگری کتاب جشنواره را رونمایی کرد و عظیمی درباره این کتاب گفت: این کتاب می‌تواند با هر آدمی در هر سن و سطح سوادی ارتباط برقرار کند. من کتاب سال گذشته را به مدارس بردم و به دانش‌آموزان هدیه دادم؛ خیلی از کسانی که در این دوره از جایزه سال استیکر شرکت کردند از میان همان دانش‌آموزانی بودند که کتاب سال پیش را دیده بودند.  

عسگری گفت: پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند همزمان با آی گپ از این استکرها استفاده کنند و پس از مدت کوتاهی این استیکرها قابلیت استفاده در تمامی پیام‌رسان‌ها را دارد.  

وی درباره کارگاه‌های آموزشی این دوره از جایزه سال استیکر اظهار کرد: دوست داشتیم این کارگاه‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم اما به دلیل شیوع بیماری کرونا آنلاین برگزار شد. کلاس‌های آنلاین جذابی داشتیم که برای استفاده علاقه‌مندان بسیار مناسب بود. کرونا برخی شرایط را به ما تحمیل کرد اما موجب شد با کمترین هزینه بهترین خروجی را از کلاس‌ها داشته باشیم.  

در ادامه برنامه ویدئوی کوتاهی از کلاس‌های آنلاین آموزش طراحی استیکر ثابت و متحرک علی رادمند و پدرام اعتمادی به نمایش در آمد.  

مدیرعامل آی گپ گفت: در سال گذشته ۳۰ استیکر از مجموعه ۵۰ استیکری که وارد داوری شدند را متحرک‌سازی کردیم و امسال قصد داریم این کار را از طریق شرکت‌کننده‌ها انجام دهیم. اخیراً استیکرهای متحرک صدادار وارد بازار شده‌اند که قصد داریم تا چند ماه آینده این استیکرها را در آیگپ بارگذاری کنیم.  

در بخش بعدی این مراسم برگزیدگان دومین جایزه سال استیکر به شرح زیر معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.  

تقدیر ویژه آی گپ

بهرام ارجمندنیا: لوح تقدیر و جایزه نقدی ۴۰ میلیون ریال

تقدیر هیأت داوران

فریناز سلیمانی: لوح تقدیر و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریال

حسین سلوکی: لوح تقدیر و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریال

محسن سپاهی: لوح تقدیر و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریال

نفرات برتر بخش استیکر متحرک

نفر سوم شهاب جعفرنژاد: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۷۰ میلیون ریال

نفر دوم مهناز یزدانی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریال

نفر اول فریناز سلیمانی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۳۰ میلیون ریال

نفرات برتر استیکر ثابت

نفر سوم مهناز یزدانی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۷۰ میلیون ریال

نفر دوم شیوا گل محمدی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریال

نفر اول حسین زارعی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۳۰ میلیون ریال

همچنین به تمامی راه‌یافتگان به بخش نهایی استیکر ثابت مبلغ ۲۰ میلیون ریال و راه‌یافتگان به بخش نهایی استیکر متحرک مبلغ ۳۰ میلیون ریال اهدا شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«اوسیا» به کاما می‌آید


نمایشگاه نقاشی «اوسیا» با نمایش آثار نقاشی فرنوش قربانی از ۳ تا ۸ بهمن در گالری کاما برپا می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«ناهید امیریان» امشب به «دورهمی» می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ناهید امیریان امشب مهمان مهران مدیری در برنامه «دورهمی» خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، ناهید امیریان دوبلور پیشکسوت، امشب ساعت ۲۳ مهمان مهران مدیری در برنامه دورهمی است.

ناهید امیریان گوینده پیشکسوت و دوبلور شخصیت‌هایی خاطره‌انگیز مثل «سندباد»، «هاچ»، «بامزی»، «میشکا» و «خرس مهربون» است.

مهمان امشب دورهمی

گفتنی است بازپخش برنامه «دورهمی» ساعت ۶، ١١ صبح و ١۷ روز بعد است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جزییات ششمین دوره «سال‌نوای موسیقی ایران» اعلام شد


ششمین دوره آیین «سال‌نوای موسیقی ایران» با همراهی بیش از ۲۶۰ هنرمند و حمایت تعدادی از مجموعه‌های فرهنگی هنریِ خصوصی کشور از هفتم بهمن ۱۳۹۹ در قالب یک رویداد مجازی برگزار می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مدیران ما بیش از هر چیز به میزشان وصل هستند/هیچ برنامه‌ای برای ۵ یا ۶ سال آینده در برنامه‌ریزی‌های مدیریتی‌مان وجود ندارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مسعود بهبهانی‌نیا معتقد است محوریت تولید در ایران بازیگران و کارگردان‌ هستند و به همین دلیل در حق و حقوق نویسندگان اجحاف می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مسعود بهبهانی‌نیا فیلمنامه‌نویس تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: در عرصه تولید آثار نمایشی در قالب فیلم و سریال دو مرجع سینما و تلویزیون وجود دارد که در هیچ یک از آن‌ها ضابطه‌ای مشخص و مدون برای تعیین دستمزد عوامل و به خصوص فیلمنامه‌نویس وجود ندارد. در این بین صداوسیما در تلاش است تا کمترین رقم را پرداخت کند و تنها در صورتی که کار خاص یا فرد خاصی نویسنده اثر باشد مبلغ دستمزد افزایش پیدا می‌کند.

بهبهانی‌نیا خاطرنشان کرد: خانه سینما معمولاً هر سال ارقامی را به عنوان دستمزد یا قیمت فیلمنامه تعیین می‌کند که تناسب بیشتری با دستمزدهای حرفه‌ای دارد و معمولاً افراد حرفه‌ای آن را مبنا قرار می‌دهند اما همیشه امکان مبنا قرار دادن یک میزان دستمزد فراهم نیست.

او افزود: در مجموع به دلیل نقش و تأثیر فیلمنامه در فرآیند تولید که تمام عوامل بر اساس آن کار می‌کنند باید به این عنصر بسیار مهم توجه ویژه‌ای شود اما در سینمای ما این توجه چندان وجود ندارد و درصد هزینه‌ای که برای فیلمنامه در نظر گرفته می‌شود نسبت به بودجه فیلم یا سریال بسیار ناچیز است چرا که محوریت تولید در ایران به بازیگران و بعد کارگردان مربوط می‌شود و به همین دلیل در حق و حقوق فیلمنامه‌نویس‌ها اجحاف می‌شود. این فیلمنامه‌نویس در ادامه گفت: در کشور ما حتی رایت و حق تألیف فیلمنامه‌نویس نیز محفوظ نمی‌ماند و در حالیکه همه جای دنیا در قراردادها نسبت به میزان استقبال مخاطبان قید می‌شود که با هر بار پخش یک اثر باید مبلغی به فیلمنامه‌نویس پرداخت شود این شرایط در ایران وجود ندارد و تنها همان دستمزد ناچیز است که در بسیاری مواقع به دلیل مشکلات بسیار کند و به سختی پرداخت می‌شود.

نویسنده مجموعه تلویزیونی «خاک سرخ» در ادامه تأکید کرد: پروژه‌های تلویزیونی به رده‌های الف ویژه، الف، ب و… تقسیم می‌شوند و قاعدتاً در سریال‌های الف ویژه برای تولید سقفی تعیین نمی‌شود و چون کارها زمانبر است و گاه تحقیقات برای فیلمنامه عنصر بسیار مهمی است و بازنویسی‌های متعدد لازم است برای فیلمنامه‌نویس در این پروژه‌ها بودجه‌ بهتری تعیین می‌شود و در عین حال برخی فیلمنامه‌نویس‌ها که آثارشان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است توجه ویژه‌ای به دستمزدشان می‌شود اما در کل اکثریت مجبور به پذیرش و تحمل شرایطی هستند که تلویزیون و در واقع تهیه‌کننده‌ها تعیین می‌کنند.

بهبهانی‌نیا در ادامه اظهاراتش گفت: افراد خاصی که معمولاً فیلمنامه‌نویس و کارگردان اثر هستند و به نوعی امتحان پس داده‌اند دستمزد بیشتری دریافت می‌کنند اما در این بین باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که فیلمنامه‌نویس‌ها به طور مستقیم با صداوسیما قرارداد نمی‌بندند و قراردادها با تهیه‌کننده‌ها بسته می‌شود و برخی مواقع تهیه‌کننده‌ها برای جلب رضایت نویسنده دستمزد بیشتری را هم در نظر می‌گیرند.

او افزود: تولید در کشور ما آنقدر معدود و محدود است که هنوز نمی‌توان گفت سینمای ما به صنعت رسیده است و همه چیز به توافقات عوامل بستگی دارد. به عنوان مثال کارهای طولانی مشمول مرور زمان و تورم می‌شود معمولاً تنها در صورتی مسائلی مثل تورم در نظر گرفته می‌شوند که نویسنده و تهیه‌کننده به توافق رسیده باشند. قطعاً حرفه‌ای نبودن دستمزدها بر کیفیت آثار تأثیر می‌گذارد وقتی دستمزدها بسیار اندک هستند قطعاً نویسنده کمتر به سمت تحقیق می‌رود؛ به هر حال هر اثری به تحقیق نیاز دارد اما معمولاً این موضوع در آثار تاریخی جدی گرفته می‌شود و دستمزد پایین باعث می‌شود که نویسنده تحقیق را جدی نگیرد و حتی در برخی مواقع نگارش دو یا چند اثر را بر عهده گرفته و این عدم تمرکز باعث می‌شود آثار در نازل‌ترین کیفیت ممکن نوشته شوند.

بهبهانی‌نیا در پایان گفت: متأسفانه ما دورنمایی داریم و هیچ برنامه‌ای برای ۵ یا ۶ سال آینده در برنامه‌ریزی‌های مدیریتی‌مان وجود ندارد چرا که مدیران ما بیش از هر چیز به میزشان وصل هستند و اصلاً به کارهای طولانی که در دوره‌ای خارج از دوره مدیریت‌شان نتیجه می‌دهد علاقه‌ای ندارند و بیش از هر چیز به دنبال ساخت آثاری جمع و جور در زمانی محدود دارند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مجسمه پردردسر ترامپ جمع شد!


یک موزه در پاریس قبل از مراسم تحلیف جو بایدن مجسمه ترامپ را روانه انبار کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آیین «سال‌نوای موسیقی ایران» امسال سکوت نمی کند


ششمین دوره آیین «سال‌نوای موسیقی ایران» از هفتم بهمن ۱۳۹۹ در قالب یک رویداد مجازی برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از لغو «خرید بلیت» به صورت گیشه‌ای تا اعطای بلیت‌های سهمیه‌ای به صنوف برای «خرید آنلاین» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مذاکرات میان مسئولان سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر و متولیان حوزه فروش بلیت و سینماداران، برای میزبانی ایمن از مخاطبان مردمی در این دوره از جشنواره، شرایط ویژه‌ای را رقم زده است.

به گزارش سینماپرس، پس از چراغ سبز رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت طی بازدید از ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر برای میزبانی از مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، احتمال فعال شدن بخش مردمی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر قوت گرفته است.

در همین راستا جلساتی درباره نحوه فروش بلیت برای سینماهای مردمی و نیز ساز و کار اجرایی این بخش در جشنواره سی و نهم برگزار شده است.

بر اساس پیگیری مهر، از هفته گذشته دست‌اندرکاران دبیرخانه جشنواره فجر جلساتی را با صاحبان سامانه‌های آنلاین فروش بلیت با محوریت سمفا داشته‌اند تا برنامه‌ریزی‌ها برای انجام بلیت‌فروشی مردمی صورت بگیرد، در این جلسات مقرر شده مثل سال‌های گذشته یک سامانه خاص به صورت انحصاری متولی فروش بلیت نباشد به همین ترتیب انحصار شکسته می‌شود، همچنین قرار است هر سامانه‌ای که تمایل به بلیت‌فروشی در جشنواره دارد درخواست خود را اعلام و نیازهای فنی خود را در این مدت آماده کند. ضمن اینکه در مدت باقی مانده باید ساز و کار سمفا و نواقص فنی آن بررسی و آماده میزبانی و خرید بلیت شود.

امسال به دلیل کرونا و محدودیت‌ها قرار نیست مثل سال‌های گذشته بلیت‌های بخش مردمی به صورت سری فروخته شود، سالن‌های مردمی به شکل یک سوم ظرفیت میزبان مخاطبان خواهد بود و مخاطبان باید بلیت‌ها را تکی بخرند، تمام بلیت‌ها هم به شکل آنلاین فروخته می‌شود.

همچنین خرید بلیت به صورت گیشه‌ای امکان‌پذیر نیست دیگر خبری از صف‌های خرید بلیت در مقابل سینماها نخواهد بود.

به منظور حفظ پروتکل‌های بهداشتی و انجام ضدعفونی سالن‌های سینما فاصله بین سانس‌ها بیش از یک ساعت خواهد بود در این فرآیند بر خروج نفرات قبلی از سالن و ساماندهی ورود افراد جدید نیز نظارت می‌شود.

در سال‌های گذشته برخی صنوف و نهادهایی از سهمیه‌های اختصاصی در بخش بلیت برخوردار بودند اما امسال به صنوف بلیت‌های سهمیه‌ای از طریق خرید آنلاین داده می‌شود. متولیان صنف به اعضای خود کدهایی ارائه می‌دهند تا آنها در هر زمان دلخواه از این بلیت‌ها برای رزرو استفاده کنند. همچنین قرار است از همه ناوگان قابل استفاده سینماها، استفاده شود تا فاصله‌های اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

درباره تعداد بلیت‌ها و زمان فروش هنوز تصمیم‌گیری نشده و این موضوع بستگی به بازبینی فیلم‌ها دارد چون این مرحله به دلیل آماده نبودن فیلم‌ها به کندی پیش می‌رود و فیلم‌هایی که هنوز نسخه اصلی خود را آماده نکرده‌اند، زیاد است و احتمال دارد این وضعیت تا اول بهمن طول بکشد.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت روز گذشته و در حاشیه بازدید از دبیرخانه جشنواره فیلم فجر درباره برپایی جشنواره با حضور مخاطبان گفت: جشنواره سی و نهم با محدودیت‌ها و بر اساس ارزیابی ریسک برپایی آن، برگزار خواهد شد. از مردم استدعا داریم در این دوره جشنواره، با رعایت اصول و توصیه‌نامه‌های بهداشتی شرکت کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

معرفی داوران بخش پژوهش جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی


اعضای هیأت داوران بخش پژوهش سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی از سوی مریم قرسو دبیر این بخش، معرفی شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آمادگی سینماهای حوزه هنری برای میزبانی مردمی در جشنواره فجر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حوزه هنری از آمادگی سینماهای خود برای میزبانی مردمی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر مطابق پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، با توجه به موافقت رسمی وزارت بهداشت با برگزاری مردمی جشنواره فیلم فجر، سینماهای حوزه هنری پس از تجربه ۱۵ روز بازگشایی اخیر مطابق پروتکل‌های بهداشتی، آمادگی میزبانی امن از مخاطبان در جشنواره سی و نهم فیلم فجر را دارد.

حضور توأمان بیش از ۳۰ هزار تماشاگر در دو هفته اخیر در ۴۰ سینمای بازگشایی شده حوزه هنری ضمن رعایت محدودیت ظرفیت ۵۰ درصدی و تجربه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های سینما، گواه این است که می‌توان در راستای ماهیت اصلی جشنواره فجر در دهه فجر انقلاب اسلامی، مطابق با استانداردهای بهداشتی میزبان مخاطبان بود.

در این راستا حوزه هنری آمادگی خود را برای هرگونه همراهی و اجرای دستورالعمل‌های اختصاصی برگزاری جشنواره اعلام می‌دارد و امیدوار است بتوان از این فرصت برای احیای سینما و چرخه اکران فیلم‌ها بهره برد.

مشاهده خبر از سایت منبع