X

بایگانی فروردین 22, 1400

دفتر سینمایی

درخشنده: سینماگران نسل میانی و پیشکسوت به شدت دچار سردرگمی شده اند/ دورنمای خوبی برای سینمای کشور متصور نیستم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پوران درخشنده کارگردان مطرح سینمای کشور در پی بحران های عدیده به وجود آمده در سینما، استمرار چالش های کرونایی، انفعال مدیران و سردرگمی سینماگران گفت: این روزها وضعیت خوبی در سینما مشاهده نمی شود، شرایط کار فراهم نیست و سینماگران نسل میانی و پیشکسوت به شدت دچار سردرگمی شده اند؛ همچنین نسل جوان هم نمی توانند به درستی فعالیت داشته باشند و این در حالی است که وظیفه مدیران سینمایی ایجاد شرایط مناسب و بسترسازی برای افزایش فعالیت در سینما است و آن ها نباید اجازه دهند سینماگرانی که حرف برای گفتن دارند بیکار و خانه نشین شوند.

کارگردان فیلم های سینمایی «هیس، دخترها فریاد نمی زنند» و «شمعی در باد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده شخصا برای ساخت یک فیلم  سال پژوهش و تحقیق کردم اما زمانی که جلو آمدم و خواستم اثرم را جلوی دوربین ببرم به علل مختلف شرایط برای تولید اثرم مهیا نشد.

وی ادامه داد: ما امروزه در سینما دچار آسیب های جدی شده ایم و استمرار این آسیب ها می تواند به طور کلی سینما و سینماگران را نابود کند. ما نباید زمان را بیش از این از دست بدهیم. من نمی دانم چرا مدیران سینمایی اجازه می دهند سوژه های نابی که به ذهن فیلمسازان خطور می کند به آسانی از دست برود؟

درخشنده سپس با طرح این پرسش که چقدر یک فیلمساز باید خفت و خواری را تحمل کند؟ تصریح کرد: من برای ساخت فیلمم تا مرحله پیش تولید رفتم و سپس متوقف شدم و کسی نیست بگوید چرا برای باید شرایط کار برای ما سخت باشد؟ ما تا چه زمانی باید برای این سختی ها هزینه بدهیم؟ ما عمرمان را برای این کار گذاشته ایم، آیا صرف عمر برای اعتلای فرهنگ و هنر کشور هزینه اندکی است؟ ما تا چه زمانی باید عمرمان را تلف کنیم؟

این سینماگر برجسته در همین راستا متذکر شد: واقعا نمی دانم چه کسی باید برای بهبود شرایط سینمای کشور تدبیر کند؟ وظیفه مدیران سینمایی چیست؟ اوضاع اقتصادی سینما درست مثل اوضاع اقتصادی سایر حوزه های کشور به شدت به هم ریخته است. یک فیلم امروزه با هزینه تقریبی ۱۰ میلیارد تومانی باید ساخته شود، این فیلم چقدر باید فروش داشته باشد تا بتواند به سوددهی برسد؟

وی تأکید کرد: سینماگرانی که جزو نسل میانی هستند باید مراقبت شوند، باید بتوانند فیلم بسازند. همه این سینماگران برای خودشان یک شناسنامه ای دارند و مردم دوست دارند فیلمی از آن ها ببینند. مدیران سینمایی اگر دنبال فیلم خوب و فیلمساز کاربلد و متعهد هستند نباید بیش از این فرصت سوزی کنند و اجازه دهند این سینماگران با خانه نشینی روزگار بگذرانند.

درخشنده خاطرنشان کرد: متأسفانه تجربه ثابت کرده که مدیران سینمایی اغلب دنبال آمار دادن و پر و پیمان کردن بیلان های کاری شان هستند و به اینکه فیلم خوبی ساخته می شود یا فیلم ضعیف چندان اهمیتی نمی دهند اما باید به آن ها گوشزد کرد که تولید فیلم های بی هویت برای پر کردن بیلان های کاری شما اصلا شایسته نیست و نباید سینما اینطور سردرستی انگاشته شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی» و «زیر سقف دودی» متذکر شد: بنده با توجه به جمیع شرایطی که شاهد هستیم دورنمای خوبی برای سینمای کشور متصور نیستم! واقعا نمی دانم اوضاع سینما چه خواهد شد.

این کارگردان تأکید کرد: بنده و امثال بنده اگر فیلمی می سازیم به مصالح کشور می اندیشیم، به خانواده ها می اندیشیم و معتقدیم وظیفه ما هنگام ساخت یک اثر سینمایی فرهنگ سازی است. وقتی دردی هست و دغدغه ای وجود دارد و یک فیلمساز می تواند با نگاه صحیح و درستی دمل های چرکی را بدون سیاه نمایی مطرح کند تا بعد از آن بتوانیم این دردها و دمل ها را درمان کنیم باید به آن فیلمسازان اجازه کار داده شود.

درخشنده بار دیگر تصریح کرد: ما امروزه در حال فرصت سوزی در سینمای کشور هستیم. مدیران به جای اینکه در پی سینماگران دغدغه مند باشند و از آن ها درخواست کنند که برای این سینما فیلم بسازند آن ها را پس می زنند این در حالی است که این سینماگران سرمایه های فرهنگی این کشور هستند.

وی سپس با انتقاد به ضعف ساختاری و محتوایی بخش اعظمی از آثار سینمایی خاطرنشان کرد: ما برای جوانان و نوجوانان و کوکان و خانواده ها چه می سازیم؟ چرا به این نتیجه نرسیده ایم که ما باید تمام گونه ها را در سینما داشته باشیم و مردم باید خود را در سینما سهیم بدانند و باید فیلم خود را ببینند. چرا به این نتیجه نرسیده ایم که مردم باید اوقات فراغت شان را با فیلم هایی پر کنند که جوابگوی دغدغه های شان است؟

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: بحران کرونا هم چالش جدیدی بر سر راه سینماگران گذاشته و طی بیش از یک سالی که از شیوع این ویروس می گذرد مدیران سینمایی هیچ برنامه ریزی برای احیای سینما انجام نداده اند. ما این روزها با چالش های متعددی در سینمای کشور روبرو هستیم و یکی از این چالش ها این است که باید اوضاع نابسامان اقتصادی را اصلاح کنیم. ما نباید فراموش کنیم که اقتصاد و فیلمسازی به یکدیگر وابسته اند. قطعا وقتی ارز را با ۲۵ هزار تومان می خریم پول فیلمسازی هم چند برابر می شود. مدیران سینمایی باید تدبیری برای این شرایط دهشتناک داشته باشند.

درخشنده در همین راستا یادآور شد: خود من ۲ بار برای پیش تولید فیلم جدیدم خیز برداشتم اما به دلیل برخی اتفاقات سر راه از جمله مشکلات شدید اقتصادی و عدم حمایت مدیران سینمایی که وجود دارد متوقف شدم. ما در این بحران نیازمند آن هستیم که نهادهای سینمایی به سینماگران برای تولید آثارشان سوبسید پرداخت کنند. ما نباید فرهنگ و هنر کشور را به حال خود رها کنیم.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: بحث فرهنگ و هنر در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا جدی است و ما نباید بیش از این در حوزه بسیار مهم دچار غفلت شویم؛ ما باید بدانیم غفلت بیشتر موجب خسران بیشتر می شود و همه ما باید دست در دست هم داده و هنر-صنعت سینما را از این اوضاع فلاکت بار فعلی نجات دهیم و دغدغه مان باید تنها بر رشد سینما متمرکز باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خانه سینما تعطیل شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: خانه سینما به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

به گزارش سینماپرس، در اطلاعیه خانه سینما در خصوص تعطیلی ۱۰ روزه این خانه چنین آمده است:

«خانه سینما (جامعه اصناف سینمایی کشور) جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های اعلامی در همراهی با دیگر بخش‌های سینمایی به مدت ۱۰ روز تعطیل شد.

با تایید اقدام سازمان سینمایی نسبت به تعلیق پروژه‌ها در روزهای اخیر، از همکاران گرامی درخواست می‌کنیم تا با پایبندی بر اصول لازم بهداشتی، برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا با دیگر اقشار جامعه ایران همراهی کنند.

همچنین از تهیه‌کنندگانی که داوطلبانه نسبت به تعویق پروژه‌هایشان اقدام کرده‌اند، صمیمانه سپاسگزاریم.

به احترام جان یکایک همکارانمان پایبندی به پروتکل‌های مربوطه را فراموش نکنیم تا هرچه زودتر تلخی‌ها پایان یابد.

با سپاس و احترام

هیات مدیره خانه سینما.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ساخت تندیس عظیم مسیح (ع) در برزیل


روند ساخت یک تندیس عظیم جدید از حضرت مسیح(ع)، در جنوب برزیل آغاز شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مناجات خوانی «محمود کریمی» در حرم امام رضا علیه‌السلام – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دبیر شورای معارف سیما ویژه برنامه های شبکه های سیما در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، نشست مجازی جواد شیخ اکبری دبیر شورای معارف و مدیر شبکه قرآن و معارف سیما امروز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه برگزار شد و برنامه‌های ویژه هر شبکه در ماه رمضان اعلام شد.

شیخ اکبری در ابتدای این نشست به اشاره به ۲ محور موج جدید کرونا و همچنین بحث انتخابات از رویکردهای شورای معارف سخن گفت و بیان کرد: انتخابات از ملاحظه‌های جدی ما در تبیین راهبردهایمان بود همچنین موج چهارم کرونا بحثی جدی بود که اتفاقات را تغییر دارد. پیش از این جلسات متعددی با سازمان تبلیغات اسلامی برگزار و برنامه ریزی هایی هم به شکل جدی انجام شد که مردم با حضور جمعیت از برخی مراسم‌ها بهره ببرند اما الان این مراسم‌ها غیرحضوری شده است و این خلا به دوش رسانه ملی است تا آن را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه مردم در شرایط اقتصادی مناسبی نیستند، بیان کرد: مهمترین راهبرد سیما بحث توصیه به حق و صبر است که موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است و سیما نیز در تدارک برنامه‌ها سعی دارد این موضوع را تبیین کند و اینکه امیدبخشی و پیروزی در وعده الهی است.

مدیر شبکه قرآن به مناجات خوانی‌های هر شبکه اشاره و تصریح کرد: مناجات خوانی‌ها از ساعت ۲۳ شروع می‌شود که شبکه یک از حرم حضرت معصومه (س) با آقای سلحشور، شبکه دو از حرم امام رضا (ع) با محمود کریمی، شبکه سه با مناجات خوانی میثم مطیعی در ساعت ۱ بامداد، شبکه پنج از حرم حضرت عبدالعظیم با سعید حدادیان و شبکه قرآن از ساعت ۲۲ از کربلای معلی با مهدی سماواتی و محمد طاری از امامزاده صالح برنامه تدارک دیده‌اند.

حسن سلطانی و محمد برمایی در شبکه یک

شیخ اکبری در ادامه به برنامه‌های ویژه هر شبکه اشاره و عنوان کرد: ویژه برنامه سحر شبکه یک با عنوان «ماه خدا» و با اجرای حسن سلطانی تدارک دیده شده است. امسال این برنامه با تفاوت بیشتری نسبت به سال گذشته روی آنتن می‌رود. «آفتاب شرقی» نیز در ماه مبارک زنده است. همچنین اجرای برنامه افطار شبکه یک را حجت الاسلام برمایی بر عهده دارد که امسال متفاوت‌تر عمل می‌کند. «درس هایی از قرآن کریم» حجت الاسلام قرائتی هم در جدول شبکه قرار دارد. یک ویژه برنامه هم ساعت یک بامداد طراحی شده است که به مناجات خوانی می‌پردازد.

کاظم احمدزاده در افطار شبکه دو

وی در ادامه به برنامه‌های شبکه دو اشاره کرد و گفت: برای برنامه سحر ویژه برنامه‌ای را تدارک دیده‌اند که از کربلا پخش می‌شود. «دست در دست» با محور کمک مومنانه ادامه پیدا می‌کند و ویژه افطار برنامه «آدم های خوب شهر» با اجرای کاظم احمدزاده ادامه می‌یابد. همچنین سخنرانی حجت الاسلام انصاریان و مداحی محمود کریمی هم پخش می‌شود.

نجم الدین شریعتی در سحرگاه شبکه سه

شیخ اکبری درباره برنامه‌های شبکه سه نیز توضیح داد: «ماه من» در سحرگاهی شبکه سه با اجرای نجم الدین و کارشناسی حجت الاسلام کاشانی طبق روال سال قبل پخش می‌شود. همچنین برنامه «سمت خدا» در این ایام به صورت زنده ادامه دارد. مناجات خانی هم با میثم مطیعی خواهد بود.

ساعد باقری در سحرگاه و ماجرای زندگی‌های پس از مرگ در شبکه چهار

وی به ویژه‌های دیگر شبکه‌ها اشاره کرد و گفت: شبکه چهار ویژه برنامه سحر با نام «سحوری» دارد و افطار هم سری دوم «زندگی پس از زندگی» پخش می‌شود. برنامه «سوره» به صورت تخصصی موضوعات تخصصی موضوعات قرآنی را دنبال می‌کند که برنامه‌ای شبانگاهی است. سخنرانی مذهبی این شبکه به مرحوم آیت الله مصباح یزدی تعلق دارد. همچنین «خلوتگه عارفان» ویژه برنامه سحر شبکه پنج است و در عین حال «جشن رمضان» با بحث کمک مومنانه پیگیری می‌شود و «عقیق» هم در بخش افطار روی آنتن می‌رود.

دبیر شورای معارف سیما افزود: شبکه آموزش امسال ویژه برنامه افطار را طراحی کرده است. همچنین شبکه امید ویژه برنامه افطار را با عنوان «رفیق» برای نوجوانان دارد که گفتگو با نخبگان علمی است که معنویت در زندگیشان دیده شده است. شبکه افق امسال برنامه‌ای ویژه در بخش سحرگاهی دارد که موضوع آن مهدویت است. ویژه برنامه افطار هم با عنوان «چشمه» و با موضوع مسجدمحوری پخش می‌شود.

پخش مستند و ویژه‌های دیگر شبکه‌ها

وی به دیگر برنامه‌های مناسبتی شبکه‌ها اشاره و بیان کرد: مستند «نور» و «یک چکه ماه» از شبکه مستند پخش می‌شود و شبکه پویا هم برنامه سحرگاهی تدارک دیده است. شبکه قرآن هم ماموریت سنگین‌تر و ویژه‌تری دارد. ما سخنرانی‌ها، ادعیه و ارتباط با حرم های مطهر را مخصوصاً به دلیل کرونا ویژه‌تر دیدیم.

مدیر شبکه قرآن گفت: امسال برنامه «مهمان خدا» ویژه سحر از حرم امام رضا (ع) تقدیم مخاطبان می‌شود. اقبال مخاطبان به هر ویژه برنامه‌ای که از اماکن مقدس روی آنتن می‌رود، بیشتر است به طور مثال ویژه برنامه تحویل سال شبکه قرآن که از حرم امام رضا (ع) روی آنتن رفت در رتبه سوم برنامه‌های پرمخاطب قرار گرفت. «ضیافت» هم برنامه افطار ماست و مثل قبل به زندگی علما می‌پردازد که ایستادگی در برابر استعمار از جمله ویژگی‌های این علماست.

وی در پایان بیان کرد: تلاوت‌های اساتید بزرگ قرآنی در ویژه برنامه «با مفاخر» تدارک دیده شده است و در عین حال سخنرانی‌های بزرگان و علما هم در جدول پخش قرار گرفته است که از فاطمی نیا تا مجتبی تهرانی و … را شامل می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«بنفشه آفریقایی» به آمریکا می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری به جشنواره آتلانتای آمریکا راه پیدا کرد.

«بنفشه آفریقایی» به جشنواره آتلانتا رسید/ پخش در آمریکا و کانادا

فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری به جشنواره آتلانتای آمریکا راه پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری که سال گذشته به صورت آنلاین در ایران اکران شد، در ادامه حضور جهانی خود به جشنواره آتلانتای آمریکا راه پیدا کرد.

جشنواره Atlanta یکی از جشنواره‌های فیلم در ایالات متحده آمریکا و مورد تایید آکادمی اسکار است.

چهل و پنجمین دوره جشنواره بین المللی Atlanta آمریکا ۲۲ آوریل تا ۲ می برابر با ۲ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

«بنفشه آفریقایی» پیش از این در فستیوال‌های آمریکایی دیگری چون بوستون، هیوستون، تگزاس، سن لویس و فینیکس نیز حضور داشته و به نمایش درآمده است.

همچنین این فیلم قرار است به زودی از طریق وی او دی در آمریکا و کانادا در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی و رضا بابک بازیگران «بنفشه آفریقایی» هستند. همچنین مهدی حسینی‌نیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی نیز در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان «بنفشه‌ آفریقایی» آمده است: شوکو به همراه همسر دومش رضا تصمیم می‌گیرند تا فریدون همسر سابقش که توسط فرزندان‌شان به خانه سالمندان سپرده شده است را به خانه خود بیاورند. این تصمیم اتفاقات جدیدی را در زندگی هر سه نفر رقم می‌زند.

«بنفشه‌آفریقایی» دومین ساخته مونا زندی حقیقی است که پیش از این فیلم سینمایی «عصر جمعه» را ساخته بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

امهال تسهیلات کرونا نمایشی است؟


معاون گردشگری کشور از تمدید امهال بازپرداخت تسهیلات کرونا تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ خبر داده است؛ درحالی که بنا بر اظهارات بسیاری از فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی، بانک‌ها نسبت به امهال بازپرداخت وام کرونا تا کنون سلیقه‌ای عمل کرده و به مصوبات ستاد ملی کرونا و هیأت دولت متعهد نبوده‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فهیم: سریال های نوروز ۱۴۰۰ براساس کلیشه های گذشته تولید و نوآوری چندانی در آن ها دیده نشد/ بدون تکیه بر سلبریتی ها می توان آثار موفق تولید کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آرش فهیم روزنامه نگار و منتقد سینما پس از اتمام پخش سریال های نوروز ۱۴۰۰ گفت: به عقیده بنده سریال های نوروز ۱۴۰۰ نسبت به سال های اخیر، کمی وضعیت بهتری داشتند؛ هر چند که این آثار براساس کلیشه های گذشته تولید و نوآوری چندانی در آن ها دیده نشد اما ویترین متنوع و پخش سریال هایی برای سلایق مختلف و در ژانرهای گوناگون، تاثیر خوبی بر جذب مخاطب داشت.

خبرنگار فرهنگی روزنامه کیهان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از اتفاقات قابل تأمل در سریال های نوروز امسال سیما، توجه بیشتر به شهرستان ها، اقوام و اقلیم های گوناگون بود. در این میان، فصل سوم «نون خ» با اینکه از فیلمنامه ضعیفی برخوردار بود اما به دلیل توجه به کمدی موقعیت و استفاده به جا و محترمانه از لهجه و فرهنگ زیبای کردی توانست موجب شادی مخاطب گردد.

وی ادامه داد: برخلاف فصل ششم سریال «پایتخت» که به یک تراژدی ختم شد، اما «نون خ ۳» همچنان به بازنمایی همبستگی و اتحاد مردمی در مقابل چالش ها و مشکلات توجه داشت. این سریال تاثیر مثبتی بر انتقال ارزش ها و میراث قوم کرد به نسل جدید و از ورای آن وحدت ملی داشت. امید است مدیران سیما و سازندگان و مشاوران تولید سریال «نون خ» از آن مراقبت کنند تا آن بلایی که سر سریال «پایتخت» در فصل آخر آمد، سر «نون خ» نیاید.

فهیم خاطرنشان کرد: همچنین باید از سریال مغفول و مظلوم «نوروز رنگی» که از شبکه پنج سیما درحال پخش است یاد کنم. این سریال نیز بدون استفاده از سلبریتی و به دور از زرق و برق، با تکیه بر استعدادهای بومی استان خراسان و نمایش کمدی اسلپ استیک و بهره درست و طنازانه از لهجه مشهدی، لحظات خوبی برای مخاطب خودش فراهم می کند.

این عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران متذکر شد: سریال «گاندو ۲» هم در قسمت های اول، ضعف های زیادی داشت و دیالوگ های آن، شعارزده بود و از متن بیرون می زد، اما در قسمت های آخرش، به استانداردهای آثار جاسوسی و امنیتی نزدیک شد.

وی افزود: اما سریال شبکه دو سیما با وجود برخورداری از چند بازیگر مطرح اما چندان موفق نبود. این سریال، با تکیه بر کلیشه های رایج در سریال های ترکیه ای و روایت داستان چند عشق مثلثی در هم تنیده، حرفی برای گفتن نداشت.

فهیم در پایان این گفتگو متذکر شد: در مجموع، تلویزیون در نوروز ۱۴۰۰ نشان داد که در عرصه سریال سازی، بدون تکیه بر سلبریتی ها و نزدیک شدن به ذائقه سلیم مخاطب عام و طرح روایت هایی قهرمان محور مانند «گاندو» می توان مخاطب را جذب کرد. وقتی تلویزیون یک قدم به سمت مخاطب بر می دارد، مخاطب چند قدم به طرفش می آید. امید است این شروع نسبتاً خوب در زمینه پخش سریال ها یک شروع تازه برای تحول و ارتقای مجموعه های نمایشی سیما باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اسلاملو: آنچه امروز به اسم فیلم و سینما وجود دارد شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست/ تمامی بودجه و توان ما باید برای ترویج دین و مهدویت به کار گرفته شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما در پی نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» گفت: نکته مهمی که در خصوص این شعار مهم و ارزشمند و کلیدی وجود دارد این است که هرگز نباید به آن به صورت سخت افزاری نگاه شود، نگاه سخت افزاری ظلم به این شعار ناب است به خصوص در عرصه فرهنگ و هنر هرچه مشکل داریم در حوزه نرم افزاری است که این مشکلات باید هرچه زودتر رفع شوند چرا که آنچه امروز به اسم فیلم و سینما وجود دارد شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست و بیشتر دشمن شاد کن است!

کارگردان فیلم های سینمایی «شهابی از جنس نور» و «باغ سید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در حوزه سینما موانع بسیار سخت و جدی در مقابل رسیدن به سینمای انسانی و ناب وجود دارند. موانعی که همه ما با آن به خوبی آشنا هستیم و بخش عمده آن به حضور مدیرانی باز می گردد که کمترین دغدغه و اهتمامی برای رشد و تعالی فرهنگ و هنر ندارند.

وی ادامه داد: بنده بار دیگر تأکید می کنم که همه می دانند آنچه امروزه به اسم سینما در کشورمان داریم شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست. همه چیز در سینمای ما باری به هر جهت پیش می رود و هیچ چیز درست در جای خود قرار ندارد. در واقع آنچه ما به اسم سینما در کشورمان شاهد هستیم سرابی بیش نیست، سرابی که می تواند ریشه های فرهنگ و هنر اسلامی و انسانی را در کشور ما برای همیشه بخشکاند.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه تمامی بودجه و توان ما باید برای ترویج دین و مهدویت به کار گرفته شود اظهار داشت: مهدویت مانیفست آینده بشریت است چرا در سینمای ما جایی ندارد؟ چرا مدیران سینمایی ما که مقلدان خوبی از فیلم های مبتذل و سخیف غربی هستند و حتی در برگزاری جشنواره های سینمایی از روی دست غربی ها تقلید می کنند توجهی به این نکته ندارند که چطور در سینمای غرب به ویژه هالیوود به پدیده منجی دروغین و کاذب به صورت جدی پرداخته می شود؟

اسلاملو در پایان این گفتگو تصریح کرد: تا مدیرانی انقلابی، دغدغه مند، متعهد و باورمند در سینمای کشورمان نداشته باشیم روز به روز اوضاع سینمای مان اسفبارتر از گذشته می شود. ما برای تحقق شعار ارزشمند «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» در سینما و تلویزیون نیاز به حضور مدیرانی داریم که پایبند به اهداف و آرمان های والای نظام و انقلاب اسلامی باشند و تمام توش و توان خود را در راستای ترویج دین و انسانیت در سینما به کار بگیرند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«بلک باتم مار رینی» پیشتاز شب اول «بفتا» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با برگزاری مراسم شب نخست مراسم اهدای جوایز بفتا ۲۰۲۱، در هشت بخش برندگان شناخته شدند.

به گزارش سینماپرس، شب پیش بفتای ۲۰۲۱ دور نخست برندگانش را شناخت و «بلک باتم مار رینی» با دریافت ۲ جایزه، برنده بزرگ شب نخست جوایز شد.

برندگان دیگر بخش‌ها امشب (یکشنبه ۱۱ آوریل) معرفی خواهند شد.

برندگان شب اول بفتا عبارتند از:

بهترین گروه بازیگران: «راکس» – لوسی پاردی

بهترین طراحی لباس: «بلک باتم ما رینی» – آن راث

بهترین چهره‌پردازی و آرایش مو: «بلک باتم ما رینی» – ماتیکی آنوف، لری ام چری، سرجیو لوپز ریورا، میا نیل

بهترین طراحی صحنه: «منک» – دونالد گراهام برت، جین پاسکال

بهترین صدابرداری: «آوای متال» – جیمی بکشت، نیکولاس بیکر، فلیپ بلاد، کارلوس کورتس، میشل کوتولنک

بهترین جلوه‌های ویژه: «تنت» – اسکات فیشر، اندرو جکسون

بهترین فیلم کوتاه بریتانیایی: «حال» ساخته فرح نبولسی

بهترین انیمیشن کوتاه بریتانیایی: «جغد و گربه» ساخته مال هیل و لورا دانکالف

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازیگر «شب های برره» به کرونا مبتلا شد


محمد شیری بازیگر شب های برره از ابتلایش به کرونا خبر داد.

مشاهده خبر از سایت منبع