X

بایگانی فروردین 29, 1400

دفتر سینمایی

«طعم شیرین تاریکی» به «کره جنوبی» می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم کوتاه «طعم شیرین تاریکی» به بخش مسابقه اصلی نهمین جشنواره فیلم کودک سئول کره جنوبی راه پیدا کرد.

به گزارش سینماپرس، فیلم کوتاه «طعم شیرین تاریکی» به کارگردانی میترا رئیس‌محمدی به بخش مسابقه اصلی نهمین جشنواره فیلم کودک Guro سئول کره جنوبی راه پیدا کرد.

این جشنواره به مدت یک هفته از ۱۰ تا ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰ در شهر سئول برگزار خواهد شد.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «پسربچه هفت ساله‌ای که با شخصیت بتمن همذات پنداری می‌کند، دوستانش را تشویق می‌کند که در تاریکی و با چشمان بسته از پله‌ها و خیابان عبور کنند و مادرش که از زندگی اش خسته و بیزار است …»

سایر عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: میترا رئیس محمدی، مدیر تولید: جواد تفرجی، مدیر فیلمبرداری: سینا علیپور، دستیار یک فیلمبردار: حسن تقی زاده، مجری نور: علیرضا مجیری، علی عبداللهی، دستیار فیلمبردار: محمد تبریزی، دلارام نصیری، پشتیبانی تجهیزات فیلمبرداری: فرشاد بشیرزاده، حسین جلیلی و شرکت سینمایی نور تابان، دستیار اول کارگردان و منشی صحنه: سارا داوری، موسیقی: آرسن برسمیان، گریم: سمانه مرادیان، تدوین و اصلاح رنگ و نور: بنیامین قچاق، صداگذار: علی علیدوستی.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هزینه ۴۵۰ میلیون دلاری «کمپانی آمازون» برای ساخت فصل جدید «ارباب حلقه‌ها» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: طبق گزارش‌های جدید، کمپانی آمازون برای ساخت فصل اول سریال «ارباب حلقه ها» هزینه زیادی صرف کرده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ایندی وایر، فصل پایانی سریال محبوب شبکه HBO با عنوان «بازی تاج و تخت»، به خاطر بودجه ۹۰ میلیون دلاری‌اش (۱۵ میلیون دلار برای هر قسمت) سر تیتر اخبار شده بود؛ اما این رقم در مقایسه‌ با بودجه‌ای که آمازون برای ساخت سریال «ارباب حلقه ها» خرج کرده است، زیاد به نظر نمی‌رسد.

در گزارش‌های اولیه در سال ۲۰۱۸ اعلام شده بود که حداقل ساخت دو فصل از این سریال (ارباب حلقه ها) حدوداً ۵۰۰ میلیون دلار هزینه دارد، اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که تنها برای ساخت فصل اول رقمی در حدود ۴۵۰ میلیون دلار هزینه شده است.

این رقم ۴۵۰ میلیون دلاری از سوی رسانه نیوزیلندی منتشر و تایید شده که این سریال واجد شرایط برای دریافت سوبسید از دولت این کشور است؛ چرا که بودجه آن حدود ۶۵۰ میلیون دلار نیوزیلندی (معادل ۴۵۰ میلیون دلار آمریکا) است. منبعی نزدیک به کمپانی آمازون هم این اعداد و ارقام را تایید کرد.

استوارت ناش، وزیر توسعه اقتصادی نیوزیلند، «ارباب حلقه ها» را بزرگترین سریال تلویزیونی که تا کنون ساخته شده توصیف کرد و افزود: آمازون در نظر دارد فقط برای یک فصل ۶۵۰ میلیون دلار نیوزیلندی هزینه کند و این شگفت انگیز است.

ناش در بیانیه‌ای اعلام کرد که این توافق با کمپانی آمازون باعث ایجاد مشاغل زیادی خواهد شد. در ادامه هم موج جدیدی از توریست‌های بین‌المللی به نیوزیلند می آیند.

طبق آمار ارائه شده برای ساخت سریال ارباب حلقه ها، ۷۶ هزار اتومبیل، ۲۹ هزار کامیون و ون به خدمت گرفته شده و تولید آن کمک می‌کند که سینما ۵۰۰ میلیون دلار به اقتصاد این کشور تا سال ۲۰۲۴ تزریق کند.

برای درک بهتر بودجه ۴۵۰ میلیون دلاری، باید به خاطر داشته باشید که پیتر جکسون برای ساخت سه گانه سینمایی «ارباب حلقه ها» ۲۸۰ میلیون دلار و برای سه گانه «هابیت» ۶۲۳ میلیون دلار هزینه کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

محسنی نسب: خوشحالم که کرونا باعث شده مردم کمتر به سینما بروند و آثار به شدت یأس برانگیز و سیاه را تماشا نکنند/ سینما یا دست انتلکتوئل ها است یا دست مبتذل سازان کاسبکار! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محسن محسنی نسب کارگردان سینما در پی بحران های عدیده به وجود آمده در سینما، استمرار چالش های کرونایی، انفعال مدیران و سردرگمی سینماگران گفت: بنده خوشحالم که بحران کرونا باعث شده مردم کمتر به سینما بروند و فیلم های به شدت یأس برانگیز، ضدمردمی و سیاه را تماشا نکنند! تا زمانی که وضعیت محتوای فیلم ها چنین فاجعه آمیز است همان بهتر که مردم قید رفتن به سینما را بزنند! این سینما به هیچ عنوان در شأن ملت ایران نیست!‌ سینمایی که در مهمترین جشنواره اش نزدیک به یک سوم فیلم ها به خودکشی منجر می شوند و مابقی آثار هم زشتی و پلشتی و اغراق در مشکلات و تصویری دروغین از جامعه ارائه می کنند همان بهتر که وجود نداشته باشد!

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین مرحله» و «شیرهای جوان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: درست است که جامعه ما امروزه با معضلات زیادی دست به گریبان است اما نباید در سینما تنها این سیاهی ها و تباهی ها را به نمایش گذاشت.

وی سپس با بیان اینکه اگر کسی بخواهد سقوط فرهنگی و معنای کامل سقوط سینما را متوجه شود باید فاصله بین فیلم درخشان «مادر» به کارگردانی زنده یاد علی حاتمی با فیلم سیاه و ضد اجتماعی و ضد خانواده «مامان» را که در جشنواره فجر سی و نهم حضور داشت رصد کند اظهار داشت: وقتی این فاصله را ببینید متوجه می شوید سینمای ایران به فلاکتی وصف ناشدنی دچار شده! امروزه دیگر چیزی از سینمای ایران باقی نمانده؛ این سینما یا تماما دست انتلکتوئل ها است یا دست مبتذل سازان کاسبکار!

محسنی نسب خاطرنشان کرد: بنده پیشنهاد می کنم سازمان روانشناسی کشور وارد میدان شده و این فیلم هایی که به اسم کالای فرهنگی در کشور تولید می شوند را رصد کنند، این آثار را کالبدشکافی کنند و ببینند تا چه میزان می توانند تأثیر سوء روی جامعه داشته باشند. من واقعا متعجب می شوم وقتی می بینم شوراهای پروانه ساخت و نمایش به این آثار فجیع و به شدت مخرب اجازه تولید و اکران می دهند.

این سینماگر در همین راستا متذکر شد: مگر ما کم قهرمانان ملی و دینی داریم که زندگی شان می تواند دستمایه تولید ده ها اثر ناب سینمایی شود که می آییم و چنین معضلاتی را با اغراق چند صد برابری به تصویر می کشیم و وضعیت کشورمان را به شدت چرک و سیاه نشان می دهیم؟ یعنی در جامعه ما هیچ انسان درست و جوانمردی وجود ندارد که این همه زشتی ها و فلاکت را نمایش می دهید؟

کارگردان فیلم های سینمایی «شاخ کرگدن» و «مجانی» تأکید کرد: این چه سینمایی است که همه کاراکترها منفی و خودخواه و غیرقابل اعتماد هستند؟ این چه سینمایی است که زن هایی در آن هستند که به شریک زندگی شان خیانت می کنند؟ چنین چیزهایی در سینمای ما فاجعه است. در جامعه آمریکا که فرهنگ شان با ما از زمین تا آسمان تفاوت دارد وقتی فیلم «پیشنهاد بی شرمانه» ساخته شد جامعه اعتراض کرد و از پرده پایین کشیده شد اما در سینمای ما این فجایع جزو بدیهیات شده است!

محسنی نسب متذکر شد: فیلم های امروز سینمای ایران همگی زشت و پلشت شده اند و هیچ راهی برای چاره جویی ارائه نمی دهند. این سینما باعث شرم و ننگ است و باید هرچه سریع تر بساطش برای همیشه برچیده شود.

این فیلمساز در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه مدیران سینمایی هیچ دغدغه ای برای احیای سینمای در حال موت ایران ندارند تصریح کرد: یکی از کارهایی که می شد در این بحران کرونا انجام داد ایجاد فضای تماشای فیلم در اتومبیل بود. اگر دولت دلسوز بود می توانست این همه پارکینگ در تهران و سطح کشور را برای این کار استفاده کند. این قابل دسترس ترین اتفاق بود.

وی ادامه داد: کار دیگر این بود که بودجه های هنگفت بیت المال را صرف جشنواره های بی خاصیت نمی کردند و این پول ها را یا به سینماگران بیکار و خانه نشین شده اختصاص می دادند تا در این وانفسای بحرانی اقتصادی بخشی از بحران زندگی شان را جبران کنند یا برای تجهیز پارکینگ ها برای نمایش فیلم و به گردش درآوردن چرخه سینما صرف می کردند.

محسنی نسب یادآور شد: به هر حال ما باید بدانیم جامعه از ویروس کرونا همچنان به شدت هراس دارد و مردم از سینما رفتن پرهیز جدی می کنند. ما نیاز به مدیرانی دلسوز و دغدغه مند داریم که بیایند و فکری برای این بکنند که مردم چطور می توانند خارج از محیط سینما فیلم ببیند.

وی در خاتمه اظهاراتش تأکید کرد: ما خوب می دانیم که مسئولان دولت دنبال انجام دادن هیچ کار مفیدی نیستند و اصلا نمی خواهند خود را به زحمت بیندازند. دولت در این مدت کاهلی های زیادی انجام داده و ما با بحرانی روبرو شده ایم که مشخص نیست سرانجامش به چه چیز ختم می شود!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکسی که ۲ سال قبل از ترور گاندی به ثبت رسید


مارگارت وایت ـ عکاس زن آمریکایی ـ دو سال قبل از ترور گاندی موفق به ثبت عکسی شد که برای همیشه در تاریخ به یادگار ماند.

مشاهده خبر از سایت منبع