کنسرت نجومی که به دلیل کرونا متوقف شد
یکی از استارت آپهای حوزه موسیقی نجومی درصدد است تا با برگزاری کنسرت دالبی سراند جامعه را با دنیای بی انتهای نجوم آشنا کند، ولی شیوع کرونا این برنامه را به طور موقت، متوقف کرده است.
یکی از استارت آپهای حوزه موسیقی نجومی درصدد است تا با برگزاری کنسرت دالبی سراند جامعه را با دنیای بی انتهای نجوم آشنا کند، ولی شیوع کرونا این برنامه را به طور موقت، متوقف کرده است.
سینماپرس: «پله پله» مسابقهای با محوریت آگاهی، شناخت و سنجش برای یک انتخاب صحیح از رادیو صبا پخش میشود.
به گزارش سینماپرس، «پله پله» عنوان مسابقه تلفنی و کاری از گروه مسابقات و تفریحات رادیو صبا است که با محوریت انتخابات، راهی آنتن می شود.
در این مسابقه ۲ شرکت کننده به صورت تلفنی حضور دارند که باید با کسب امتیاز بیشتر به مرحله بعد یا همان پله بعد صعود کنند، این مسابقه بر پایه های آگاهی، شناخت و سنجش برای یک انتخاب صحیح طراحی شده و سوالات هر مرحله در حوزه سینما، تلوزیون، مشاهیر، موسیقی و ورزش است.
مجموع امتیازاتی که شرکت کننده ها می توانند در این مسابقه به دست بیاورند تا سقف ۱۴۰۰ امتیاز است. شرکت کننده ای که موفق به کسب بیشترین امتیاز شود راهی مرحله بعد می شود.
مسابقه «پله پله» به تهیه کنندگی آزاده شاهرخ مهر و اجرای آرمان غفاریان از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۸:۳۰ به مدت ۱۵ دقیقه از رادیو صبا پخش می شود.
سینماپرس: پوئم سمفونی «مادرم ایران» به آهنگسازی علی رهبری برای جشن پنجاهمین سال روابط دیپلماتیک ایران و چین انتخاب شد.
به گزارش سینماپرس، «مادرم ایران» اثر علی رهبری آهنگساز و رهبر بین المللی در پکن به مناسبت جشن پنجاهمین سال ایجاد روابط دیپلماتیک بین کشور ایران و چین اجرا می شود.
مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن «National Centre for the Performing Arts» مشهورترین سالن اپرا، تئاتر، و کنسرت کشور چین حق اجرا و ضبط ویدیویی ۲ اثر از مجموعه «مادرم ایران» اثر علی رهبری را به مناسبت جشن پنجاهمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک بین ایران و چین خریداری کرد.
اثر این آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی قرار است در مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن «National Centre for the Performing Arts» که به سالن «تخم مرغی» نیز مشهور بوده و یکی از پیشرفته ترین و زیباترین معماری و مهندسی روز جهان را داراست، اجرا شود.
این ۲ پوئم سمفونی «مادرم ایران» با ارکستر سمفونیک مرکز ملی هنری در تاریخ سوم و چهارم مرداد اجرا خواهند شد.
علی رهبری تاکنون ۳ آلبوم «مادرم ایران» را توسط شرکت آلمانی ناکسوس به بازار جهانی عرضه کرده و در حال حاضر مشغول ضبط آلبوم های چهارم و پنجم این مجموعه به نام های «چنین گفت زرتشت» (حدود یک ساعت)، «غمنامه پارسی» (حدود یک ساعت و نیم) و «بلبل های پارسی» (حدود۲۵ دقیقه) برای برادران سعیدی ۲ خواننده جوان اصفهانی است.
«علی رهبری» که در دنیا به عنوان رهبر ارکسترسمفونیک شهرت پیدا کرده در اصل رشته اولش آهنگسازی بوده و موسیقی ملی و از دوران کودکی تا نوجوانی در کنار موسیقی غربی در حوزه موسیقی سنتی نزد استاد «رحمت اله بدیعی» آموزش کامل ردیف های موسیقی اصیل ایرانی را طی کرده و آثار او با بُن مایه موسیقی سنتی ایران نوشته شده است.
سینماپرس: سریال «صبح آخرین روز» که تولید صدا و سیمای مرکز زنجان است، از امروز ۲۵ اردیبهشت از ۲ شبکه تلویزیونی پخش می شود.
به گزارش سینماپرس، پوستر سریال «صبح آخرین روز» به کارگردانی حسین تبریزی، نویسندگی حسن عطارها و فاطمه حیدری و تهیهکنندگی مصطفی علمیفرد منتشر شد.
این سریال از امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه روانه آنتن شبکه دو سیما و شبکه «شما» میشود.
«صبح آخرین روز» شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن میشود و بازپخش آن ۲ بامداد، ۹ صبح و ۱۶:۲۰ عصر خواهد بود. همچنین این سریال ساعت ۲۳ از شبکه «شما» پخش میشود و بازپخش آن ساعت ۱۱ خواهد بود.
سالار عقیلی خواننده تیتراژ پایانی و آیدین آرین خواننده تیتراژ ابتدایی این سریال است.
«صبح آخرین روز» با موضوع داستان زندگی شهید مجید شهریاری در ۳۰ قسمت ۵۰ دقیقهای در صدا و سیمای مرکز زنجان به سفارش مرکز سیمای استانها تولید شده است.
داستان این سریال از صبح روز ترور شهید مجید شهریاری آغاز میشود و به گذشته برمیگردد و ۴۶ سال زندگی او را روایت میکند.
این سریال نزدیک به ۴۰۰ نفر بازیگر اصلی و فرعی دارد و همچنین از برخی از هنرمندان بومی نیز بهره برده است.
کاوه خداشناس، سپیده خداوردی، زهرا سعیدی، شهرام عبدلی، مهران رجبی، افسانه ناصری، سیروس همتی، میرطاهر مظلومی، حسن اسدی، پریسا گلدوست، مهدی علیپور، اردشیر رستمی، افشین نخعی، مالک سراج، فرحان فرحناک، امیر حیدری، محمد ولی فروتن، مهدی صبایی و حمید عطایی از جمله بازیگران «صبح آخرین روز» هستند.
سینماپرس: حسن ریاحی با تایید شورای سیاستگذاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر و با حکم معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر این دوره جشنواره شد.
به گزارش سینماپرس، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حسن ریاحی را به عنوان دبیر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر انتخاب کرد.
در حکم سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حسن ریاحی آمده است:
«نظر به حسن سوابق و تجربیات ارزشمند جنابعالی و تایید اعضای محترم شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی فجر، به موجب این حکم به عنوان دبیر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر منصوب میشوید.
امید است تجربه سالها فعالیت هنری و سابقه مدیریتی شما در کنار حمایتهای شورای سیاستگذاری و هنرمندان موسیقی، زمینه برگزاری باشکوه این دوره از جشنواره را فراهم آورد.»
حسن ریاحی پیش از این در دورههای نوزدهم تا بیست و یکم و دورههای بیست و ششم تا سی و یکم و در دوره سی و ششم دبیر جشنواره بینالمللی موسیقی فجر بود.
سینماپرس: عباس جمشیدیفر بازیگر سریال «بچه مهندس ۴» درباره ویژگیهای که باعث شد فصل چهارم این سریال کیفیت فصلهای قبل را نداشته باشد سخن گفت.
به گزارش سینماپرس، عباس جمشیدیفر بازیگر سریال «بچه مهندس» درباره شرایط کاری خود در این سریال که ماه رمضان پخش شد به مهر گفت: چون کار من با دو پروژه دیگر تداخل داشت دوستان هماهنگی کردند و سکانسهای مورد نظر زودتر گرفته و کارم هم زودتر تمام شد. با این حال در مدت اخیر در یک ترافیک کاری بودم و از قبل از اینکه بچه مهندس شروع شود تا بعد از آن، سر کار بودم.
بازیگر «بچه مهندس» درباره فعالیت پروژهها در شرایط کرونا عنوان کرد: به هر حال کرونا بلای جان دنیا شده است نه تنها در کشور ما بلکه در همه جا اینگونه بود. مشاغلی را هم تحت تاثیر قرار داده است.
وی اضافه کرد: ما در رسانه باید مشغول میبودیم و نمیشد کار را تعطیل کرد اما در میان فیلم، سریال و تئاتر، تئاتر خیلی ضربه خورد، چون مظلوم تر از همه است خیلی از بازیگران و کارگردانان تئاتر بیکار هستند. هیچ کسی هم از آنها نمیپرسد حالشان چطور است. اینها وارد سینما یا سریال سازی هم نشدند شاید چون رابطهای نداشتند یا کسی آنها را نمیشناسد و امیدوارم کرونا هرچه زودتر تمام شود تا بتوانند به صحنه بازگردند.
وی درباره رعایت پروتکلها سر پروژهها اظهار کرد: سریالی مثل «بچه مهندس» که بنا بوده است در رمضان پخش شود فیلمبرداری آن حتی یک روز تعطیل نشد و در اوج کرونا بچهها کار میکردند با این حال در سه پروژهای که کار میکردم خدا را شکر کسی درگیر نبود.
این بازیگر افزود: من از پروژههای دیگر خبر ندارم ولی سر پروژههایی که مشغول بودم و هستم پروتکلها با جدیت رعایت میشود، کسی حق ندارد بدون ماسک وارد لوکیشن شود الا وقتی جلوی دوربین هستند و یا بازیگری که گریم دارند.
وی در پاسخ به اینکه چرا کیفیت سریال «بچه مهندس» در این فصل پایینتر آمده بود هم بیان کرد: تلویزیون سفارشی به تهیهکننده میدهد و طبیعتاً تهیهکننده باید قبول کند. به هر حال نویسنده این سریال سه فصل را با موفقیت نوشته و حالا میبایست برای فصل چهارم قصه جدیدی را ایجاد میکرد. اتفاقاتی هم گریبانگیر کار شد بازیگر اصلی سر کار دیگری بود مشغله کاریاش اجازه نداد در این کار بازی کند. البته نه اینکه محمدرضا رهبری بازیگر نقش جواد جوادی بازی خوبی نداشت یا کم کاری کرد اما مخاطب تا عادت کند به فرم جدید کمی طول میکشد.
جمشیدیفر اضافه کرد: فکر میکنم بیشتر انتقاداتی هم که مطرح شده بود درباره باورپذیری مخاطب نسبت به کلیت ماجرا بود و به نظرم قصه فصل چهارم «بچه مهندس» بد نبود، نمیتوانم بگویم از فصل یک و دو و سه قویتر بود ولی نمیتوانم هم بگویم خیلی ضعف داشت.
وی درباره چالشهای کار در یک فشردگی زمانی بیان کرد: از آنجایی که قرار بود در پروژه دیگری حضور پیدا کنم کار من در ۲۰ روز تمام شد و البته خود سریال هم با یک فشردگی زمانی پیش رفت و دو اکیپ از صبح تا عصر و بعد عصر تا شب مشغول کار بودند. من ۱۰ شب را اصلاً به خانه نرفتم و ۲۰ روز، روزی ۲ ساعت میخوابیدم.
وی درباره تاثیر برنامهریزی برای زمان بیشتر تولید و ارتقای کیفیت و انرژی بیشتر عوامل گفت: یک سری برنامهریزیها شاید دست تهیه کننده نیست و به مسایل مختلفی برمیگردد. قطعاً فشردگی و خستگی مزید بر علت است و شاید برخی جاها کیفیت یک کار پایین بیاید، در همین کار تلاش شد این اتفاق رخ ندهد چون احمد کاوری کارگردان به شدت سختگیری است. به هر حال نمیتوان گفت این خستگی باعث یک سری ضعفها نشد چون همه گروه خسته بودند و تعطیلی نداشتند. پروژهها معمولاً ۱۰ روز به ۱۰ روز یک تعطیلی ۲۴ ساعته دارند ولی ما همان را هم نداشتیم. البته بخشی هم از طرف خود بازیگران مثل خود من بود و نمیتوان همه مشکلات را به گردن تهیه کننده یا فشار تلویزیون انداخت.
این بازیگر که این روزها در سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان حضور دارد، درباره این سریال و فضای آن نیز بیان کرد: کار مهدویان کاری کاملاً جدی است و کمدی ندارد و نقش من هم کاملاً جدی است.
وی درباره دومین همکاری خود با مهدویان عنوان کرد: همکاری با مهدویان هم برای بازیگر آموزنده است و هم خوش میگذرد چون به شدت باهوش و خلاق و ریزبین و در عین حال سختگیر است. بازیگری که هم سر کار مهدویان است هم از این سختکوشی استفاده میبرد و هم از هوش او میآموزد.
جمشیدیفر در پایان درباره نقش خود نیز توضیح داد: کار در این فضا برای من چالشیتر و سختتر از سایر کارهایم بود و تا یک ماه و نیم آینده در این پروژه حضور دارم.
سینماپرس: مسابقه «هوش برتر» با ساختاری جدید و با رقابت ۲۵۶ نفر به آنتن شبکه نسیم بر می گردد.
به گزارش سینماپرس، سری جدید مسابقه «هوش برتر» با دکوری هوشمند و ساختاری متفاوت با قبل با اجرای آریا طاهری از شنبه ۲۵ اردیبهشت به آنتن شبکه نسیم خواهد آمد.
پیمان پور مقیمی تهیه کننده «هوش برتر» با بیان اینکه در سری جدید این مسابقه ۴ هزار نفر از تمام شهرهای ایران شرکت کردند، عنوان کرد: در این مسابقه علاقه مندان از بین سنین ۱۱ تا ۴۷ سال داوطلب شرکت در این برنامه شدند که در نهایت از طریق ۲ آزمون الکترونیکی، ۲۵۶ نفر توانستد به «هوش برتر» راه پیدا کنند.
وی افزود: پخش سری دوم این مسابقه با ساختاری کاملا متفاوت و اضافه شدن آیتم های جدید ریاضی، حافظه، کلامی، دیداری فضایی و مجموعا ٨٠ بازی، طراحی شده است که مخاطب هر شب با بازی های جدید و متنوع روبرو خواهد شد.
وی عنوان کرد: مسابقه «هوش برتر» جزو معدود مسابقه هایی است که در طراحی و اجرا صاحب سبک و به نوعی منحصر به فرد است که این مهم بر پایه هوش و استعداد جوان های کشورمان بنا شده که با قوانین و مقتضیات مربوط به هوش پیش می رود لذا این مسابقه با تکیه بر این ساختار علمی و تمرکز بر هوش چندگانه انسانی برای اولین بار در قالب یک برنامه تلویزیونی به آنتن آمده است.
تهیه کننده «هوش برتر» در پایان درباره اجرای این برنامه با اشاره به شرایط جدید و تغییر مجری عنوان کرد: «هوش برتر» همواره مورد اقبال مخاطب در ارزیابی های رسانه ای بوده است. پس از اینکه ۱۰ سریِ فصل اول با اجرای افشین زی نوری پخش شد فصل جدید نیز با حضور جوان با انگیزه آریا طاهری در ایام نوروز ۱۴۰۰ توانست این موفقیت را ادامه دهد و جز برنامه های برتر سیما و شبکه نسیم در آن ایام باشد.
علاقه مندان به این برنامه می توانند فصل جدید «هوش برتر» را از امشب شنبه ۲۵ اردیبهشت هر روز ساعت ١٩ از شبکه نسیم دنبال کنند.
سینماپرس: حجم زیاد لوکیشنهای تکراری و نماهای اضافی شکل داستانگویی سریال «یاور» را با ضعف جدی روبهرو کرده است و حجم غم و اندوه و مرگ و زندان مخاطب را خسته میکند
به گزارش سینماپرس، در ماه رمضانی که گذشت با سریالهایی مواجه بودیم که اساساً جزو ضعیفترین آثار مناسبتی چند سال اخیر بودند. «یاور» به کارگردانی سعید سلطانی و اصغر نعیمی در ۲۹ قسمت ساخته شد و آن چیزی که ما دیدهایم کپی دستچندم سریال ستایش است، البته باید اضافه کنم که سعید مطلبی به عنوان نویسنده علاقه بیش از حدی به چنین موضوعاتی دارد که سریال «ماه و پلنگ» هم جزو همین علائق محسوب میشود.
رویکرد اجتماعی و روش مواجهه با یک بحران در نظر مطلبی همچنان مثل یک فیلمفارسی است و شخصیتهای فیلمنامههای او هنوز در حال و هوای دهههای گذشته ماندهاند. اگر «ستایش» در سه فصل مورد استقبال قرار گرفت، چه لزومی دارد باز فیلمنامهای با همان مضمون تولید شود؟
فیلمنامهای که قصد دارد اخلاقمداری و رفاقت و مهمتر از آن خانواده را به تصویر بکشد، اما صرفاً در کلیشه متوقف مانده است. مطلبی یاور چلویی را به همان شکل و شمایل حشمت فردوس ترسیم کرده است؛ نوع دیالوگگویی/ ری اکشنها و تکیهکلامها از یک طرف، حتی پسر او یعنی جمال هم بیننده را به یادِ صابر فردوس میاندازد؛ بیدست و پا بودن او و اینکه زن دوم دارد هم میتواند به این شباهتها دامن بزند، اما در این سریال پسر یاور چلویی یکباره متنبه میشود و از زن دومش جدا و رابطهاش با همسر اولش بدون هیچ اقدام مهمی رو به راه میشود!
نویسنده در دهههای گذشته سیر میکند و سلطانی و نعیمی هم گوش به فرمان او هستند و کسی به این فکر نمیکند دانشگاه چرا نباید دوربین مداربسته داشته باشد؟ دانشگاه حراست یا نگهبان ندارد؟ شامیز یک پیرمرد نحیف و لاغر بیشتر میتواند بابای مدرسه باشد، اما انگار در سریال یاور باید همه چیز همانند فیلمفارسیها جلو برود، مثل نوع ازدواج کردن شامیز و یاور یا اینکه تمامی زنهای این سریال زیر سایه مردهایشان زندگی میکنند. نویسنده و کارگردان جزئیترین مسئله را از سریال بیرون کشیدهاند تا محسن چلویی در تاکسی آن راننده باجگیر بنشیند.
چندین نما در سریال وجود دارد که محسن با تاکسی رفت و آمد میکند، اما چرا او به عنوان فرزندی از یک خانواده سرمایهدار ماشین ندارد؟ یعنی اگر محسن ماشین داشت روایت شبهمعمایی بودن سریال شکل نمیگرفت؟ اینکه یاور چلویی خاطرهگویی کند درست همانند حشمت در سریال ستایش! این پرداختهای منسوخ شده با انتخابهای اشتباه بازیگران مثل ارسلان قاسمی، محمد رشنو در نقش آصف و اصلیتر از آن داریوش ارجمند مخاطب را پس میزند چراکه هیچ کدام نمیتوانند غالب بر نقش باشند. دیالوگگویی رفاقتگونه باید با یک نوع باورپذیری همراه باشد، اما چنین حسی میان محسن و آصف احساس نمیشود.
دیالوگهایی که میان آن دو رد و بدل میشود اغراق شده است، حتی علاقه آصف به غزل هم برای این دهه نیست، باید در نظر داشته باشیم که آدمهای داستان بیهویت هستند. محیط دانشگاه هیچ تأثیری در خط روایی ندارد.
ما از دانشگاه فقط محوطه میبینیم نه کلاس درس! ابراهیم نیوندی فقط به عنوان شخصیت منفی حضور دارد و دیالوگ میگوید و هیچ کسب و کاری از او نشان داده نمیشود، اضافه کنید پلیس جوان هم جزو همان کلیشههای مرسوم است که یک آشنایی دور با یاور دارد و قادر است در اوج منفعل بودن همه چیز را حدس بزند. در اجرا هم نکته دندانگیری دیده نمیشود. حجم زیاد از لوکیشنهای تکراری و نماهای اضافی شکل داستانگویی سریال را با ضعف جدی روبهرو کرده و حجم غم و اندوه و مرگ و زندان به عنوان شاکله اصلی یک سریال مناسبتی برای ماه رمضان مخاطب را خسته میکند، به همین دلیل است که سریالهای رضا عطاران همچنان مهمترین و ماندگارترین آثار ماه رمضان محسوب میشود و میتوانیم چندین بار تکرار آن را تماشا کنیم، اما تکرار یک قسمت از یاور برای مخاطب قطعاً سخت است.
*جوان
سینماپرس: فصل ویژه «بریم بسازیم» به کارگردانی مجید عزیزی و مصطفی آتش مرد از شبکه یک سیما پخش می شود.
به گزارش سینماپرس، در فصل ویژه «بریم بسازیم» که در قالب یک ویژه برنامه ۳ قسمتی آماده نمایش شده است چهار شرکت کننده فصل اول این برنامه، این بار با کاروان مخصوص «بریم بسازیم» راهی جنوب ایران و شهرستان بشاگرد شدهاند تا ضمن آشنایی بیشتر با این منطقه، امکانات و نیازهای آن را جهت سازندگی مورد ارزیابی قرار دهند.
در این فصل ویژه چهار کاراکتر اصلی برنامه بعد از آشنایی با بشاگرد و بعد از اینکه متوجه میشوند چه کارهایی در این منطقه انجام شده است، تصمیم به روایت متفاوت از سازندگی در این سفر میگیرند.
فصل ویژه رئالیتی شوی «بریم بسازیم» روزهای یکشنبه ۲۶، دوشنبه ۲۷ و سهشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.
در رئالیتی شوی «بریم بسازیم» مخاطب در تمام شرایط، چهار شخصیت اصلی مجموعه به نامهای حسن، حامد، حسین و امیرحسین را در موقعیتهای مختلف دنبال میکند که در قالب یک قصه پس از مواجهه با کاستیها و ظرفیت ها در روستاها سعی میکنند با کمک اهالی، آن مشکلات را برطرف کنند.
این ویژه برنامه مجموعه رئالیتی شوی «بریم بسازیم» به تهیهکنندگی احمد شفیعی و با مشارکت کمیته امداد حضرت امام (ره) در استودیو نوبین تولید میشود.
حسین محجوبی، هنرمند نقاشی که قلمو و بومش طرحی جز طبیعت را نمیشناسد، در حالی پا به سن ۹۱ سالگی گذاشته است که همچنان پویا و فعال است و حتی در روزهای سخت قرنطینه خانگی نیز فرصت را غنیمت شمرده و خودش را مشغول خلق آثار جدید کرده است.