X

بایگانی اردیبهشت 28, 1400

دفتر سینمایی

نمایش اولین فیلم تارکوفسکی در جشنواره جهانی فیلم فجر – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فجر، فیلم «کودکی ایوان» در بخش کلاسیک‌های مرمت شده سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فجر روی پرده می‌رود.

«کودکی ایوان» اولین ساخته بلند آندری تارکوفسکی کارگردان شهیر روس در دوران اتحاد جماهیر شوروی است. این فیلم در سال ۱۹۶۲ جایزه شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز و جایزه بزرگ جشنواره فیلم شیکاگو را به‌دست آورد و از سوی کشور تولید کننده برای رقابت در رشته اسکار بهترین فیلم خارجی معرفی شد.

در طول جنگ جهانی دوم خانواده ایوان بوندارف با بازی نیکلای بورلیائف که سابقه داوری در جشنواره فیلم فجر را نیز دارد توسط نازی‌ها کشته می‌شوند و او برای انتقام در مقام دیدبان با ارتش اتحاد جماهیر شوروی در پشت خطوط آلمان فعالیت می‌کند.

نخستین فیلم بلند تارکوفسکی که بر کارگردانانی چون سرگئی پاراجانف و کریشتف کیشلوفسکی تاثیری شگرف داشته و در پاره‌ای از متون در مقام شاعرانه‌ترین فیلم جنگی تاریخ سینما مورد ستایش قرار گرفته است از فیلم‌های محبوب عمر ژان پل سارتر و اینگمار برگمان نیز بوده است، برگمان مواجهه با این فیلم را همچون معجزه‌ دانسته بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نقض حکم قصاص حمید صفت در دیوان عالی مورد تایید است


وکیل حمید صفت از تایید خبر نقض حکم قصاص در دیوان عالی کشور خبر داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«آمازون» به دنبال احیای مجدد «غُرش شیر ۹۰ ساله فرهنگی آمریکا در جهان» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آمازون در تلاش است استودیو بزرگ و معروف فیلمسازی مترو گلدن مایر (MGM) را با هزینه ۹ میلیارد دلاری خریداری کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، صحبت های پیرامون تلاش چند کمپانی بزرگ از جمله آمازون برای خرید کمپانی «MGM» چندی پیش مطرح شده بود اما منابع هالیوودی تائید کرده اند علاقه آمازون برای خرید این استودیو وارد مرحله جدیدی شده و هزینه ۷ تا ۱۰ میلیارد دلاری را برای این کار در نظر گرفته است.

مدیران کمپانی «MGM» که از اواخر سال گذشته مشغول یافتن یک خریدار هستند، در حال بررسی پیشنهادات است و گفته می شود قیمت ۹ میلیارد دلاری را برای این استودیو بزرگ و قدیمی فیلمسازی در نظر گرفته اند در حالی که برخی دیگر قیمت آن را ۵ میلیارد دلار اعلام کرده اند.

آمازون در حال حاضر دارای بیش از ۲۰۰ میلیون عضو پرایم از سراسر جهان است و در سال گذشته ۱۷۵ میلیون نفر از این اعضاء از محتوای نمایش آنلاین استفاده کرده اند و این کمپانی در تلاش است با خرید مجموعه بزرگ فیلم ها و سریال های کمپانی «MGM»، این بخش از فعالیت خود را توسعه دهد.

«مترو گلدن مایر» (MGM) مدعی است یکی از بزرگترین مجموعه های فیلم و سریال را در جهان در اختیار دارد و در فهرست ۴ هزار فیلم این استودیو، سری فیلم هایی معروفی چون «جیمز باند»، «هابیت»، «راکی»، «روبوکاپ» و «پلنگ صورتی» در کنار فیلم هایی چون «سکوت بره ها»، «هفت شگفت انگیز» و «چهار عروسی و یک تدفین» دیده می شود.

همچنین این استودیو حق پخش ۱۷ هزار قسمت از مجموعه های تلویزیونی از جمله «وایکینگ ها»، «فارگو»، «قصه ندیمه»، «شهرت»، «گلادیاتورهای آمریکایی»، «استارگیت» و … را در اختیار دارد.

بخش رسانه و سرگرمی تنها بخشی کوچک از امپراتوری بزرگ آمازون است و این کمپانی در سال گذشته ۱۱ میلیارد دلار برای خرید فیلم، سریال و موسیقی برای سرویس های پرایم و نمایش آنلاین خود هزینه کرده است که ۴۰ درصد از سال گذشته آن بیشتر است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بنیاد سینمایی فارابی «جنون» خود را به اکران آنلاین سپرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «جنون» به کارگردانی کامران قدکچیان به صورت آنلاین اکران می‌شود.

به گزارش سینماپرس، فیلم «جنون» به کارگردانی کامران قدکچیان و تهیه کنندگی موسسه رسانه‌های تصویری به عنوان یکی از محصولات بنیاد سینمایی فارابی به زودی به صورت آنلاین اکران خواهد شد.

میترا حجار، کامبیز دیرباز، آشا محرابی، قربان نجفی، مجید جعفری و مهرناز افلاکیان در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان «جنون» آمده است: «در کنار بنادر خلیج فارس، در یک محدوده خاص جغرافیایی، سنتی به نام «زار» وجود دارد که یک مراسم جن‌گیری در جنوب ایران است و گروهی از مردم آن منطقه آن را باور دارند و گروهی دیگر، آن را قبول ندارند. بهزاد بر این باور است که روح برساد او را تسخیر کرده و این مرد روان‌پریش با ورود به خلوت غزل ماجراهایی دلهره‌آور پیش می‌آورد و …»

عوامل سازنده این فیلم عبارتند از کارگردانی و تدوین: کامران قدکچیان، نویسنده: پیمان عباسی، مجری طرح: مهدی گلی‌زاده، مدیر فیلمبرداری: محمد افسری، طراح چهره پردازی: رسول سیدعربی، طراح صحنه و لباس: قاسم ترکاشوند، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، طراح جلوه‌های ویژه کامپیوتری: نیما مهدیان، مدیر تولید: جعفر صمدی، صدابردار: بهمن حیدری، صداگذاری و طراحی و ترکیب صدا: بهمن حیدری و مهدی جمشیدیان، آهنگساز: یحیی سپهری شکیب، مدیر تدارکات: مسعود شرفی‌کیا.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

یک فیلم خوب باید اکران شود که در این شرایط مردم دوست داشته باشند بابت آن پول بدهند و به سینما بروند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم با ابراز تعجب از وضعیت متفاوت سالن‌های خالی سینما با بازارهای خریدِ مملو از جمعیت تاکید می‌کند که بیش از ۵۰۰ پرده نمایش در سراسر کشور برای ادامه حیات خود نیازمند اکران فیلم‌های خوب هستند.

به گزارش سینماپرس، در تمام روزهای تعطیلی سینما در سال گذشته گله می‌شد که چرا “سینما” جزء مشاغلی دسته‌بندی شده که مدام با تعطیلی روبرو می‌شود در حالی که شرایط سینما در مقایسه با خیلی مکان‌های دیگر مثل رستوران و قهوه‌خانه از ایمنی و خاطرجمعی بیشتری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخوردار است، اما حالا که سینما به مشاغل گروه دو منتقل شده و پیش‌بینی می‌شود دیگر حتی در صورت قرمز بودن اوضاع کرونا هم تعطیل نشود خبری از رضایت سینمایی‌ها و علاقه‌مندی مردم به رفتن به سینما نیست، چرا؟ چون هیچ تهیه‌کننده و سرمایه‌گذاری بخاطر اطمینان نداشتن از موفقیت – حتی نسبی – در گیشه هنوز جرأت اکران فیلم خود را ندارد.

اخیرا شورای صنفی نمایش با بیان اینکه وضعیت سینماها به تثبیت رسیده است، از صاحبان فیلم‌ها دعوت کرد که فیلم‌های خود را برای اکران ارائه کنند تا فیلم‌های روی پرده هم که مربوط به اکران نوروز بودند جان تازه‌ای بگیرند؛ فیلم‌هایی که اگرچه در بهترین نوبت اکران سال نمایش داده شدند اما در رقابت با تبعات ناشی از شیوع کرونا شکست سنگینی خوردند.

با وجود آنکه کرونا برای خیلی از مردم عادی شده اما سینما هنوز به سبد تفریحی مردم برنگشته‌ و مهم‌ترین دلیل آن هم در حال حاضر، نبود فیلم خوب عنوان می‌شود.

در این باره محمدرضا فرجی – مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی- به ایسنا گفت: سازمان سینمایی در عین اینکه باید حواسش به سالن‌های سینما باشد، باید دغدغه صاحبان فیلم‌ها را نیز درک کند و برهمین اساس نمی‌تواند فیلمی را برای اکران دعوت کند. اما یک نکته مهم این است که الان بیش از ۵۰۰ پرده در سراسر کشور داریم که همه به خوراک نیاز دارند و اگر می‌خواهیم چراغ آن‌ها روشن باشد و کارکنان سینماها درآمدی داشته باشند باید فیلم جدید اکران شود، اما نه هر فیلمی بلکه یک فیلم خوب باید اکران شود که در این شرایط مردم دوست داشته باشند بابت آن پول بدهند و به سینما بروند.

وی ادامه داد: اما از سوی دیگر صاحبان فیلم‌ها هم این حق را دارند که نگران سرمایه خود باشند. شورای صنفی نمایش متشکل از نمایندگان صنوف بر اساس حضور نماینده‌های سینماداران، تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان و کارگردانان به این نتیجه رسیده می‌توان از فیلم‌ها برای اکران دعوت کرد و امیدواریم این کار عملی شود مخصوصا اینکه می‌توانیم دیگر چندان نگران تعطیلی سالن‌ها نباشیم چون سینماها در بخش رعایت پروتکل‌ها هم وضعیت خوبی دارند. از این رو اصحاب رسانه هم باید کمک کنند تا مردم به جای امنی مثل سینما دعوت شوند و عجیب است که بازارها و پارک‌ها همه فعال و شلوغ هستند و هیج خطری ندارند، اما سالن سینما خطر دارد.

فرجی تاکید کرد:‌ اکنون بیش از ۸۰ درصد تولیدات سینمایی کشور توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود و آن‌ها نگرانی خود را بابت اکران در این شرایط دارند، به همین دلیل سازمان سینمایی به طور مجزا برای دعوت از فیلم‌ها نمی‌تواند وارد عمل شود ولی برای حمایت هر آنچه در ستاد کرونا این سازمان تصویب شود به طور شفاف اعلام و اجرا خواهد شد.

البته حمایت‌هایی که تاکنون اعلام شده نتوانسته خیلی از تهیه‌کننده‌ها را به اکران مجاب کند و سعید خانی که پخش فیلم «دینامیت» را برعهده دارد در این‌باره به ایسنا می‌گوید: فضای اکران در حال حاضر با بی‌اعتمادی همراه است و ما در این دوران کرونا دیگر باتجربه شده‌ایم. سال گذشته سینما تعطیلی زیادی داشت و دیدیم که اکران دو فیلم خوب «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف» چه سرنوشتی پیدا کرد، بنابراین تا وقتی واکسیناسیون انجام نشود و مردم اطمینان پیدا نکنند، سینما وضع خوبی نخواهد داشت.

او افزود: دولت هم روزهای آخر فعالیت خود را پشت سرمی‌گذارد و باید منتظر دولت جدید باشیم تا سیاست کلی حاکم شود. دولت باید برای اکران فیلم‌ها کمک کند چون بخش خصوصی نمی‌تواند به تنهایی وارد شود و بعد هم ضرر کند، به همین دلیل به نظرم با توجه به اتفاق تلخ اکران نوروزی، سینما در سه چهار ماه آینده هم کجدار و مریز را ه خود را به همین شکل طی می‌کند مگر اینکه در این روزها بودجه حمایتی خوبی برای ترغیب تهیه‌کننده‌ها به اکران چند فیلم خوب درنظر گرفته شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هنرمندان پیشکسوتی که دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند


هنرمندان عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت دوز اول واکسن خود را امروز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه دریافت کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حکم قصاص حمید صفت نقض شد


حکم قتل عمد و قصاص پرونده حمید صفت خواننده رپ با اکثریت آرای شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور نقض شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«روابط عمومی» به جای اینکه یک عنصر اجرایی باشند باید یک عنصر جریان ساز باشند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون سیما بیان کرد که چینش برنامه ها در شبکه های سیما باید به گونه ای باشد که در تمام ساعات شبانه روز، برنامه های مناسب برای همه اقشار و سلیقه های متنوع، روی آنتن تلویزیون باشد.

به گزارش سینماپرس، حمید شاه آبادی معاون سیما در نشستی که دیروز ۲۷ اردیبهشت به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، ضمن تبریک این روز به همکاران حوزه روابط عمومی این معاونت گفت: یکی از دغدغه ها در دوره جدید سیما، پی‌گیری مطالبه جدی همکاران روابط عمومی برای تقویت ارتباط با مخاطبان است.

وی با اشاره به این که دغدغه همکاران حوزه روابط عمومی باید آنتن سیما باشد، بیان کرد: برنامه های تلویزیون همواره قضاوت می شود اما همکاران حوزه روابط عمومی باید به دنبال دریافت و انعکاس تصویر کلی از برنامه ها و میزان موفقیت شبکه در هدف گذاری کلان باشند.

شاه آبادی یادآور شد: کاری که روابط عمومی باید انجام دهد این است که تصویر مثبت و واقعی از مجموعه ساطع کند به طوری که سلیقه های مختلف به این شناخت برسند که اگر برنامه ای مورد پسند قرار نگرفت، بیننده ما مطمئن باشد برنامه مورد علاقه و سلیقه وی، حتما در بخش دیگر یا شبکه دیگری پخش می شود.

معاون سیما همچنین تاکید کرد: باید این توجه ویژه وجود داشته باشد که در تمام ساعات شبانه روز برنامه های مناسب برای همه اقشار و سلیقه های متنوع، روی آنتن تلویزیون باشد و روابط عمومی ها در این زمینه باید با بازخورگیری‌صحیح نقش مشورتی برای مدیریت ایفا کنند.

وی افزود: روابط عمومی باید نگاهی دقیق به همه مسائل موجود داشته باشد و یکی از مهم‌ترین رسالت هایش ارتقای رضایتمندی از رسانه است و همواره باید برای افزایش کیفی و کمی ارتباط بین مخاطبان و تلویزیون، تلاش کند و از ابزارهای لازم به طور خلاقانه ای بهره بگیرد.

شاه آبادی گفت: اگر مخاطبان ما نسبت به برنامه و شبکه و کل رسانه احساس خوبی داشته باشند یعنی ما کارمان را درست انجام داده ایم.

وی با تاکید بر این که باید ابزارهای کار را به درستی شناخت و از آن بهره برد، یادآور شد: تولید خبر، مسئله ای بسیار جدی برای روابط عمومی هاست اما صرف ارائه آمار کمی از سوی روابط عمومی کافی نیست بلکه باید تلاش شود تا ارتباط یک برنامه یا شبکه با گروه هدف و مخاطب خودش به بهترین شکل برقرار شود.

شاه آبادی همچنین طراحی آنونس برنامه ها را جزء وظایف روابط عمومی ها دانست و تاکید کرد: اگر رسانه به دنبال این است که برنامه هایش دیده شود باید در این حوزه جدی تر وارد شود و برای معرفی و تبلیغ برنامه ها فکر و ایده نو برای ساخت تیزر برنامه ها ارائه و از تمام ظرفیت ها استفاده کند.

معاون رئیس سازمان در امور سیما ادامه داد: آنچه که احتیاج داریم اتاق فکر و نگاه سردبیری در روابط عمومی هاست؛ همکاران روابط عمومی به جای اینکه یک عنصر اجرایی باشند باید یک عنصر جریان ساز باشند و برای جلب رضایت و ایجاد سرمایه اجتماعی بیشتر برای شبکه و سیما تلاش کنند.

شاه آبادی تاکید کرد: برای افزایش مخاطبان تلویزیون به عنوان یک عضو محبوب خانواده ها، روابط عمومی باید نقش مکمل برنامه سازان را ایفا و به شکل هنرمندانه و نوآورانه مخاطب را با حجم عظیم تولیدات و برنامه سازی ها آشنا کند.

در این نشست همچنین حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده این واحد گفت: تلاش کردیم به مثابه آینه تمام نمای معاونت عمل کنیم. ضمن دریافت نظرات مخاطبان، تصویرِ مطلوب و صادقانه ای را منعکس کنیم.

در این نشست مسئولان روابط عمومی شبکه ها دغدغه های حوزه کاری خود را بیان کردند.

در پایان نشست معاون سیما از تلاش همکاران حوزه روابط عمومی معاونت تجلیل کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

واکسیناسیون هنرمندان پیشکسوت انجام شد


هنرمندان پیشکسوت عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت دوز اول واکسن را دریافت کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«تاکسیدرمی» به شبکه چهار سیما می‌آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجموعه مستند «تاکسیدرمی» در قالب برنامه «چهار سوی علم» روزهای سه شنبه و چهارشنبه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مجموعه مستند ۲ قسمتی «تاکسیدرمی» (stuffed) تولید سال ۲۰۱۹ کشورهای کانادا و آمریکا که در قالب برنامه «چهار سوی علم» روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

این فیلم مستند محصول مشترک ایالات متحده و کانادا به کارگردانی Erin Derham و اثری درباره دنیای شگفت آور و جذاب تاکسیدرمی است.

«چهار سوی علم» به همت تامین برنامه شبکه چهار سیما هر شب ساعت ۲۲ یک مستند جدید را از سراسر دنیا پخش می کند.

مشاهده خبر از سایت منبع