X

بایگانی خرداد 15, 1400

دفتر سینمایی

اولین حضور جهانی «کشتار روز تهران» در جشنواره آمریکایی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم کوتاه «کشتار روز تهران» به نویسندگی ‌و ‌تهیه کنندگی حسین تهرانی و کارگردانی حسام حمیدی نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره «پالم اسپرینگز» آمریکا خواهد داشت. به تازگی پوستر این فیلم کوتاه نیز با طراحی احسان برآبادی منتشر شده است.

در این فیلم حمیدرضا کرمی، مهران آتش زای، روزبه سینکی، مهرنوش سلیمی ایفای نقش کرده اند.

عوامل این فیلم عبارتند از مدیر تصویربرداری: وحید ابراهیمی، تدوین: مهرداد اکبری، مجری طرح: دنا رسام، مشاور روانشناسی فیلمنامه: هدی تهرانی، مدیر صدابرداری: امیر شاهوردی، صداگذاری: عرفان ابراهیمی، طراح گریم: مهرنوش سلیمی، طراح لباس: کوثر خرّم، طراح صحنه: مجید ایرانی، برنامه ریز: حدیث کریمیان، مدیر تولید: کیان صادقیان، منشی صحنه: لیدا صادقی، عکاس: رضا گوهری، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، مدیر تدارکات: کیوان مرادآبادی.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «پالم اسپرینگز» یکی از رویدادهای سینمایی فیلم کوتاه در آمریکای شمالی و یکی از جشنواره‌های مورد تائید آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار است.

جشنواره «پالم اسپرینگز» هر ساله از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ جون مصادف با یکم تا هفتم تیرماه در کالیفرنیا برگزار می شود.

‌پخش بین الملل این فیلم بر عهده دنا رسام است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

افخمی «فرزند صبح» را رها کرده است؟/ ادامه چالش برسر صدای فرهاد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

غلامعلی اصغریان مدیرعامل موسسه «عروج فیلم» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سرانجام نسخه نهایی شده فیلم «فرزند صبح» به کارگردانی بهروز افخمی که دو سال پیش و پس از تدوین مجدد توسط این کارگردان آماده عرضه شده اما هنوز به نمایش عمومی درنیامده است، گفت: همه چیز هنوز به همان حالت قبل است و تصمیم تازه‌ای درباره این فیلم گرفته نشده، هرچند کارگردان معتقد است نسخه فعلی، نسخه نهایی است و حاضر است پای آن را امضا کند اما بعد از آماده‌سازی فیلم، اتفاق دیگری هنوز برای آن نیفتاده است.

وی در توضیح دلایل توقف عرضه عمومی این فیلم سینمایی گفت: بحث موسیقی این فیلم با خانواده مرحوم فرهاد مهراد هنوز حل نشده، در عین حال فاصله میان نظر تهیه‌کننده فیلم و کارگردان در این زمینه هم حل نشده، کارگردان مصر است که همین نسخه، نسخه نهایی است و تهیه‌کننده تأکید دارد که باید مشکل حقوقی موسیقی فیلم حل شود. به همین دلیل اختلاف‌نظر فعلاً فیلم متوقف مانده است.

افخمی «فرزند صبح» را رها کرده است؟/ ادامه چالش برسر صدای فرهاد

اصغریان درباره آخرین وضعیت پیگیری حقوقی خانواده فرهاد مهراد در زمینه موسیقی «فرزند صبح» هم تأکید کرد: پیگیری در این زمینه برعهده آقای افخمی است اما این پیگیری متوقف مانده کمااینکه نوعاً کارهای آقای افخمی از همین جنس است یعنی تا جایی پیش می‌رود و از جایی به بعد متوقف می‌ماند. امیدواریم در آینده نزدیک تصمیم روشنی هم در این زمینه گرفته شود.

این مقام مسئول در «عروج فیلم» درباره پیگیری این موسسه در این زمینه هم تأکید کرد: پیگیر هستیم و دعا کنید به زودی مشکلات این فیلم نیز رفع شود.

وی درباره دیگر تولیدات موسسه «عروج فیلم» هم گفت: در حال حاضر مشغول ساخت یک مستند درباره یکی از فرزندان حضرت امام (ره) هستیم که کارگردان آن مصطفی رزاق کریمی است و این روزها در مرحله تحقیق و پژوهش قرار دارد. اگر جزییات این پروژه به نتیجه قطعی برسد، درباره آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

اصغریان در پایان درباره سرانجام مستند «بانو قدس ایران» از دیگر محصولات این موسسه هم گفت: این مستند آماده اکران و تنها شرایط کرونایی عرضه آن را به تأخیر انداخته است. آن فیلم هیچ مشکلی برای عرضه ندارد. مسئولان مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی هم پیگیر هستند تا پس از اتمام شرایط کرونایی آن را عرضه کنند. گزینه اکران آنلاین این مستند هم در دست بررسی است و اگر شرایط اکران عمومی مهیا نشود حتماً از این فضا استفاده خواهیم کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتشار نسخه تصویری مسترکلاس مهرداد اسکویی درباره مستندسازی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، امروز چهارشنبه ۱۲ خردادماه و در ادامه انتشار مسترکلاس‌های چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت»، نسخه تصویری مسترکلاس مهرداد اسکویی در سایت مرکز و فضای مجازی منتشر شد.

اسکویی در بخشی از این مسترکلاس می‌گوید: اینکه کاراکتر مستندهایی در جهان ماندگار می‌شوند به خاطر عمق و لایه‌های بسیار آنهاست. پس باید بتوانیم لایه‌های مختلفی از شخصیت مورد نظر را نشان دهیم که برای این کار نیاز است بتوانید با کاراکتر ارتباط نزدیکی برقرار کنید.

وی ادامه می‌دهد: کارگردان باید در تمام فیلم با شخصیت‌هایش ارتباط پایسته و پیوسته‌ای داشته باشد. چون در غیر این صورت فیلم فراتر از موضوع مطرح شده نمی‌رود. اگر تماشاگر از فیلم شما کشفی نداشته باشد، اثر هنری نداریم. ما نمی‌توانیم بگوییم فیلم این را می‌خواست بگوید. چون ارتباط ما با فیلم قطع شده است.

این مستندساز می افزاید: در حاشیه ساخت یکی از فیلم‌هایم چند نفری را دیدم که آمده بودند تا فیلم بسازند. ظاهر این افراد را به خاطر دارم. در ظاهر و لباسشان تفاوت‌های بسیاری با مردم آن منطقه وجود داشت و همین موضوع سبب شده بود که مردم در روستا همه نظاره‌گر آنها باشند. این فیلم ساخته نمی‌شود. چون آنها به سوژه‌ای برای تماشا در آن منطقه تبدیل شدند.

تماشای این مسترکلاس برای علاقه‌مندان سینمای مستند، دانشجویان و پژوهشگران رایگان است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

قصه سیمرغ‌های جهانی هم به سر رسید/ روزنه‌های امید در سایه کرونا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر – گروه هنر: «مهر سیمرغ» عنوان بسته خبری-تحلیلی روزانه‌ای است که پیش از این در ایام برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر به صورت روزانه انعکاس اهم اخبار مرتبط با متن و حاشیه این رویداد را در دستور کار قرار داده بود و از امروز به مرور متن و حاشیه «سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر» می‌پردازد.

در آخرین شماره از «مهر سیمرغ» به مرور بخشی از دستاوردها و حواشی این دوره متفاوت از جشنواره جهانی فیلم فجر خواهیم پرداخت.

چهره روز؛ سینمای ایران

شاید این انتخاب به‌ظاهر نامتعارف باشد؛ در طول برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به سنتی که در «مهر سیمرغ» پایه‌گذاری کرده بودیم، هر روز یکی از چهره‌های خبرساز و مهم را از لابه‌لای اخبار روز جشنواره انتخاب کردیم و درباره‌اش نوشتیم اما در واپسین شماره از «مهر سیمرغ جهانی ۳۸»، به نظر می‌رسید باید دست به انتخاب متفاوتی بزنیم. فارغ از کارنامه شخصی افراد حاضر در این رویداد که هر یک به دلایلی به‌عنوان چهره روز انتخاب شدند، حالا باید درباره یک خانواده صحبت کنیم؛ خانواده‌ای که در بحرانی‌ترین دوران خود طی یک سال و نیم گذشته به سر می‌برد اما یک بار دیگر ثابت کرد هنوز زمین‌گیر نشده و تلاش دارد ثابت کند هنوز زنده است.

سینمای ایران در دوران تلخ بحران کرونا، آسیب‌های بسیاری را متحمل شد و گاه تا مرز کمای کامل هم پیشرفت اما در طول یک سال و نیم گذشته، این جشنواره‌های سینمایی بودند که هر از گاهی این فرصت را به‌وجود آوردند تا به یاد داشته باشیم هنوز چرخ سینما می‌چرخد و هنوز می‌توان در تاریکی سالن سینما، از مواجهه با تازه‌ترین ساخته‌های سینماگران ایرانی سرذوق آمد؛ چه با مزه گس اما رنگی «میچر»، چه با تراژدی سیاه‌وسفید «دشت خاموش». این جریان سینما است که به مسیر خود ادامه می‌دهد.

قصه سیمرغ‌های جهانی هم به سر رسید/ روزنه‌های امید در سایه کرونا

اینکه در همین دوران بحرانی کرونا سینمای ایران توانست یکی از رویدادهای مهم خود را به ثبت فیاپف به‌عنوان یکی از مراجع معتبر ارزیابی اعتبار رویدادهای سینمایی در سطح بین‌المللی برساند هم دستاورد کمی نیست.

فارغ از هر انتقادی که طبیعتاً به عملکرد مدیران سینمایی و مشخصاً سیاست‌گذاران جشنواره فجر وارد است و در جای خود باید مطرح شود و پاسخ به آن هم مطالبه‌ای جدی است، نمی‌توان بابت نفس‌های عمیق گاه به گاه سینمای ایران در بزنگاه‌هایی مانند جشنواره جهانی فیلم فجر، خوشحال نبود. سینمای ایران تا به اینجا مغلوب کرونا نشده است اما به‌شدت آسیب‌دیده و زخمی است.

فرصت‌هایی که می‌توان بر زخم‌های آن مرهم گذاشت و روزنه‌های امید به آینده را پیش روی آن نمایاند را نباید به راحتی از دست داد. سینمادوستانی که طی یک هفته گذشته فرصت حضور در سالن‌های اکران جشنواره جهانی را به‌دست آوردند، به خوبی می‌دانند وقتی از لذت مواجهه با روزنه‌های امید صحبت می‌کنیم، از چه می‌گوئیم.

فیلم روز؛ سیارک

هر چند سهم فیلم‌های ایرانی در ویترین جشنواره جهانی فیلم فجر چندان زیاد نیست و معمولاً تعداد فیلم‌های ایرانی راه‌یافته به این رویداد کمتر از آثار بین‌المللی است اما طبق یک قرارداد نانوشته، در این رویداد هم کماکان بیشتر توجه از سوی مخاطبان و رسانه‌ها معطوف به همین فیلم‌های ایرانی است. به‌خصوص فیلم‌هایی که اولین اکران رسمی خود را در این جشنواره تجربه می‌کنند.

در جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر فیلم‌های «شهربانور» به کارگردانی مریم بحرالعلومی، «بوتاکس» به کارگردانی کاوه مظاهری، «میجر» ساخته احسان عبدی‌پور، «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی و «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی چنین ویژگی‌ای داشتند و در ایام برگزاری مخاطبان بسیاری به تماشای آن‌ها نشستند.

قصه سیمرغ‌های جهانی هم به سر رسید/ روزنه‌های امید در سایه کرونا

در این میان فیلم سینمایی «سیارک» به کارگردانی مهدی حسینی‌وند علاوه‌بر استقبال مخاطبان توانست یکی از دو «سیمرغ زرین» این رویداد را هم از آن خود کند و به‌عنوان بهترین فیلم بخش «جلوه‌گاه شرق» معرفی شد.

مهدی حسینی‌وند که در سینمای ایران بیشتر به‌واسطه سابقه تدوینگری شناخته می‌شود، در اولین فیلم خود در مقام کارگردان «سیارک» را با موضوعی متفاوت کارگردانی کرده که روایت‌گر یک بحران اجتماعی در سیستان و بلوچستان است. همین نگاه متفاوت هم مورد توجه مخاطبان و داوران جشنواره جهانی قرار گرفت

حسینی وند تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم در آئین اختتامیه جشنواره و در قالب پیامی ویدئویی گفت: قدردان تک تک عوامل فیلمم هستم که اگر نبودند، این فیلم ساخته نمی‌شد. یادمان نرود که فیلمسازی یک کار گروهی است. ابراهیم و خانواده‌اش در عالم واقعی هیچیک شناسنامه نداشتند و امیدوارم روزی فرا برسد که تعداد این بچه‌ها که در سیستان و بلوچستان و کرمان و سایر مناطق زیاد است، بتوانند هویت خود را ثبت کنند و از مشکلات کوچک اما عدیده‌ای که دچارش هستند، رها شوند.

تجربه روز؛ یک اختتامیه کاملاً مجازی

پرونده سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر روز گذشته با یک تجربه متفاوت بسته شد. جشنواره‌های سینمایی طی یکسال و نیمی که از بحران کرونا در ایران می‌گذرد، آزمون و خطاهای بسیاری برای مدیریت فرآیند برگزاری پشت‌سر گذاشته‌اند. از جشنواره فیلم کودک گرفته که آئین اختتامیه خود را در جوار مجتمع مسکونی برگزار کرد تا کودکان از درون خانه و از پنجره با آن همراهی کنند تا جشنواره سینماحقیقت که برگزاری نیمه‌مجازی را در دستور کار قرار داد و علاوه‌بر اهدای جوایز به صورت حضوری به برگزیدگان، مراسم را به‌صورت مجازی پخش کرد.

بخش ملی جشنواره فیلم فجر هم اختتامیه‌ای پرحاشیه و حرف و حدیث داشت و به رغم محدودیت شدید مدعوین و پذیرایی صرف از نامزدهای هر بخش در سالن اصلی برج میلاد، بازهم برگزاری حضوری آن مراسم با انتقاداتی به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مواجه شد.

قصه سیمرغ‌های جهانی هم به سر رسید/ روزنه‌های امید در سایه کرونا

جشنواره جهانی فیلم فجر اما روز گذشته آئین اختتامیه‌ای «کاملا مجازی» را برگزار کرد؛ هیأت داوران در ارتباط لایو با امیر اسفندیاری به‌عنوان مجری مراسم، آرا و نظرات خود در بخش‌های مختلف را اعلام کردند و پس از اهدای جایزه هر بخش، پیام ویدئویی هنرمندان برگزیده از کشورهای مختلف، پخش شد. این سازوکار که یک اختتامیه کاملاً مجازی و غیرحضوری را رقم زد، تجربه‌ای متفاوت بود که می‌تواند در فرآیند برگزاری جشنواره‌های سینمایی دیگر در سایه کرونا، مورد توجه قرار گیرد.

تنها نکته‌ای که در این زمینه نمی‌توان نادیده گرفت، ضعف‌های زیرساختی و سخت‌افزاری برای برگزاری ایده‌آل چنین مراسمی بود.

چند ساعت پس از برگزاری آئین اختتامیه و در آخرین سانس نمایش فیلم «میجر» در روز پایانی جشنواره با ایده مسئولان برگزاری‌، سیمرغ سیمین بهترین بازیگر مرد که به حمید فرخ‌نژاد برای بازی در این فیلم رسیده بود، به‌صورت حضوری و در سالن نمایش به او اهدا شد تا تنها برگزیده حضوری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر محسوب شود.

نکته روز؛ سیمرغ بلورین یا زرین؟

روز گذشته جوایز جشنواره جهانی فیلم فجر با ترکیب همیشگی خود اهدا شد؛ ترکیبی که البته شباهتی با نسخه ملی این رویداد ندارد و از همین منظر می‌توان رویکرد متفاوت سیاست‌گذاران این دو رویداد را موردبررسی قرار داد.

سیمرغ بلورین یکی از نوستالژیک‌ترین و البته مهمترین جوایز سینمایی در ویترین افتخارات هنرمندان سینمای ایران محسوب می‌شود. تصویری حکاکی شده از سیمرغ معروف جشنواره بر تکه‌ای بلور که ظرافت و دقت در پرداخت آن زمانی مدیران فجر را به این جمع‌بندی رسانده بود که سفارش تولید آن در داخل به صرفه نیست و به همین دلیل جایزه اصلی سینمای ایران، محصول کشورهای دیگر بود! فارغ از این حاشیه اما مهمترین ویژگی «سیمرغ بلورین» در هر دوره از جشنواره فجر، تعدد جوایز اهدایی و فهرست پرشمار دریافت‌کنندگان این جایزه بوده است.

قصه سیمرغ‌های جهانی هم به سر رسید/ روزنه‌های امید در سایه کرونا

در دوره‌های مختلف جشنواره فیلم فجر همواره این چالش مطرح بوده است که چرا این رویداد در فرآیند پذیرش فیلم رویکرد «جشنواره» دارد و در فرآیند داوری و اهدای جوایز، به‌صورت آکادمی عمل می‌کند. در استاندارد جشنواره‌ای دنیا معمول این است که جشنواره جوایز اصلی مانند برترین فیلم، برترین کارگردانی و برترین بازیگری اهدا می‌کنند و جوایز دیگر بخش‌های فنی مانند فیلمبرداری، گریم، صدابرداری و… در قالب جشن‌های سینمایی مانند اسکار که اصناف در فرآیند رأی‌گیری تخصصی آن تأثیرگذار هستند، اهدا می‌شود. جشنواره فجر اما در طول چهار دهه برگزاری هم این بوده است و هم آن!

جشنواره جهانی فیلم فجر اما تلاش کرده است در دوران استقلال خود این رویکرد را به استاندارد جهانی نزدیک‌تر کند. جشنواره جهانی در بخش‌های رقابتی خود برای بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری «سیمرغ سیمین» اهدا می‌کند و تنها یک «سیمرغ زرین» را به بهترین فیلم می‌دهد. چیزی شبیه رویکرد جشنواره فیلم برلین و کن که تنها یک جایزه طلایی دارند و مضاف‌بر آن بخش‌های فنی آثار هم در آن‌ها داوری نمی‌شود.

حالا باید دید رویکرد متفاوت بخش ملی و جهانی فیلم فجر، تا چه زمانی استمرار پیدا می‌کند و آیا این رویداد در یک نگاه کلان به بازتعریف مناسبات حرفه‌ای خود در زمینه اهدای جوایز خواهد رسید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«زمستان بود» بدون ترس و محافظه‌کاری جلوی دوربین رفت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

وحید پرشاد کارگردان فیلم سینمایی «زمستان بود» در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مراحل فنی فیلم سینمایی «زمستان بود» با وسواس دنبال شده و در حال حاضر صداگذاری و اصلاح رنگ آن در حال انجام است، بعد از اینکه نسخه تدوین شده فیلم آماده شد تصمیم گرفتیم بعد از پایان مراحل فنی آن را در جشنواره‌های بین‌المللی به نمایش گذاریم و در تلاش هستیم تا این اتفاق رخ دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا این فیلم برای حضور در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اقدام نکرد، بیان کرد: واقعیت این است که نه فرمی برای حضور در این جشنواره پر کرده بودیم و نه فیلم در شرایطی بود که برای حضور در جشنواره آماده شود، به همین دلیل تصمیم گرفتم برای آماده کردن این فیلم چندان عجله نکنیم و سرفرصت آن را آماده کنیم.

این کارگردان جوان توضیح داد: البته این را هم باید بگویم که از نظر من جشنواره جهانی فیلم فجر در این دوره با وجود شیوع ویروس کرونا، چندان جشنواره پرشور و حرارتی نبود و به خاطر همین فکر می‌کنم در این زمینه تصمیم درستی گرفتم، چرا که فکر می‌کردم «زمستان بود» در این جشنواره می‌سوخت.

وی ادامه داد: چند باری به پردیس چارسو برای حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر رفتم و متوجه شدم که این جشنواره مانند سال‌های گذشته چندان پرشور و پرحرارت برگزار نشده است.

پرشاد با اشاره به اینکه برنامه ریزی های لازم برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی را انجام داده است، توضیح داد: امیدوارم در سال جاری با توجه به مساله واکسیناسیون در کشورهای اروپایی، شرایطی فراهم شود تا جشنواره‌های بین المللی فیلم به صورت حضوری برگزار شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: «زمستان بود» به یک فرم و ساختار جدیدی رسیده است که می‌تواند یک اثر متفاوت در سینمای ایران باشد، اثری که با صراحت بیشتری داستان در آن روایت شود. سعی کرده‌ام که در این فیلم بدون خودسانسوری حرف خود را بزنم.

این کارگردان بیان کرد: «زمستان بود» درباره دختری است که گمشده است و مادر دختر برای پیدا کردن وی از رشت به تهران می‌آید و من تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا براساس نوع داستان، حس تعلیق را به درستی در آن ایجاد کنم. درست است که از این نوع فیلم‌ها در سینمای دنیا زیاد ساخته شده است اما من هم سعی کرده‌ام که از لحاظ ساختاری از همان فرمول سینمای جهان در این گونه استفاده کنم تا تبدیل به یک اثر ساده نشود.

پرشاد در پایان گفت: تاکید می‌کنم که در این فیلم سعی کرده‌ام تا بدون ترس و محافظه کاری قصه خود را بگویم، این روزها سینمای ایران محافظه کار شده است و این مساله چندان به نفع سینمای ایران نیست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اعلام برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات در روز ۱۴ خرداد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، امروز در ادامه برنامه تبلیغاتی نامزدها، ۶ برنامه تلویزیونی و ۲ برنامه رادیویی روانه آنتن می‌شود.

شبکه جام جم امروز ۱۴ خردادماه ساعت ۱ بامداد برنامه «ایران ما» را روانه آنتن کرد که اختصاص به محسن مهرعلیزاده داشت.

رادیو فرهنگ نیز ساعت ۷ صبح تکرار برنامه «انتخاب فرهنگ» را که اختصاص به ابراهیم رئیسی داشت، روانه آنتن کرد.

شبکه ۴ سیما ساعت ۱۷ برنامه «با نخبگان» را با حضور جلیلی پخش می‌کند. شبکه رادیویی ایران برنامه «شمارش معکوس» را با حضور جلیلی روی آنتن می‌برد.

در شبکه سه سیما ساعت ۱۸ برنامه «رئیس جمهور» (باجوانان) که به محسن رضایی اختصاص دارد، پخش می‌شود. ساعت ۲۰:۰۰ مستند رئیسی از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

گفتگوی شبکه خبر با امیرحسین قاضی زاده‌هاشمی از ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن می‌رود و بخش‌های خبری ۲۰:۳۰ و ۲۲:۳۰ شبکه ۲ نیز امشب میزبان علیرضا زاکانی است.

گفتگوی ویژه خبری مثل هر شب به طور همزمان از رادیو ایران پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

واقع بینی پشنگ کامکار از روزگار دشوار کرونا با امید به آینده


پشنگ کامکار، آهنگساز و نوازنده سنتور با بیان اینکه شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در روحیه هنرمندان اثر منفی گذاشته است، درباره وضعیت هنرمندان عرصه موسیقی در روزگار کرونا، اظهار کرد که با تعطیلی کنسرت‌ها در این مدت، هنرمندان موسیقی از نظر مالی و عاطفی تحت فشار قرار گرفتند و سختی کشیدند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نویسنده سریال کیمیا درگذشت


مسعود بهبهانی‌نیا نویسنده مجموعه‌های تلویزیونی درگذشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دو پیام تسلیت برای درگذشت مسعود بهبهانی‌نیا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، در پی در گذشت ناگهانی مسعود بهبهانی نیا، نویسنده پیشکسوت تلویزیون که شب گذشته ۱۳ خردادماه دعوت حق را لبیک گفت، نهادهای سینمایی و تلویزیونی در پیامی درگذشت این هنرمند پیشکسوت را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت سازمان سینمایی حوزه هنری

در متن پیام این سازمان آمده است:

«در نهایت اندوه و تأثر، عرصه فرهنگ و هنر کشور امروز نویسنده دوست‌داشتنی را از دست داد. مردی نجیب، مهربان و خوش قریحه که بارها با قلمش، آثار درخشان و ارزشمندی را خلق کرد و مخاطبان بسیاری را پای رسانه ملی نشاند.

درگذشت این هنرمند با اخلاق و خوش‌نام را به همه خانواده سینما و تلویزیون تسلیت گفته و ضمنِ گرامی‌داشتِ یاد و خاطره‌اش، از درگاه خداوند متعال، برای ایشان علو درجات و آرامش ابدی، و برای خانواده و دوستانش، صبرِ جمیل مسالت داریم.»

پیام تسلیت سیمافیلم

«انا الله و انا الیه راجعون
درگذشت زنده‌یاد مسعود بهبهانی‌نیا هنرمند ارزشمند و گرانقدری که باعث خلق آثاری ماندگار و خاطره‌ساز شد، موجب تأثر و اندوه عمیق جامعه هنری و مردم هنردوست شد.

ایشان از فعالان و پیشکسوتان عرصه نویسندگی در کشور بود که زحمات زیادی در این عرصه کشید و بارها با قلم تاثیرگذارش موجب ساخت آثاری ماندگار شد.

بهبهانی‌نیا نویسندگی سریال‌های «نرگس»، «خاک سرخ»، «ترانه مادری»، «کیمیا»، «فاصله‌ها» و… را عهده‌دار بود و به عنوان فردی اثرگذار و فعال در این عرصه بارها مورد تقدیر رسانه ملی قرار گرفت.

خبر درگذشت این هنرمند بااخلاق که در حال نگارش سریال «برف بی صدا می‌بارد» بود، موجب اندوه و تاثر خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان شد.

مرکز سیمافیلم درگذشت این هنرمند گرانقدر و باارزش را به خانواده ایشان، اهالی رسانه ملی و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گوید.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رئیس رسانه ملی درگذشت بهبهانی نیا نویسنده پیشکسوت را تسلیت گفت


علی عسکری درگذشت مسعود بهبهانی نیا نویسنده پیشکسوت سریال‌های تلویزیونی را تسلیت گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع