X

بایگانی تیر 9, 1400

دفتر سینمایی

راه‌یابی ۲ انیمیشن به بخش مسابقه جشنواره «نوام» بوسنی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: انیمیشن‌های «بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» و «قدم یازدهم» به بخش مسابقه جشنواره انیمیشن «نوام» کشور بوسنی و هرزگوین راه پیدا کردند.

به گزارش سینماپرس، انیمیشن‌های «بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» و «قدم یازدهم» به بخش مسابقه شانزدهمین جشنواره انیمیشن نوام (Neum) کشور بوسنی و هرزگوین راه یافت.

این ۲ فیلم پویانمایی تولید سال ۲۰۲۰ امور سینمایی کانون، قرار است ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ برابر با ۲۹ ژوئن ۲۰۲۱ همراه با ۱۲ فیلم از کشورهای آرژانتین، استونی، برزیل، آمریکا، مراکش، انگلیس، مالزی و لبنان در بخش مسابقه شانزدهمین جشنواره انیمیشن «نوام» به نمایش درآید.

پویانمایی ۸ دقیقه‌ای «بادهای پاییزی، بادهای بهاری، دو کبوتر» به کارگردانی صادق جوادی بر اساس کتابی با همین نام نوشته احمدرضا احمدی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ساخته شده است.

همچنین انیمیشن ۱۰ دقیقه و ۵۰ ثانیه‌ای «قدم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بر اساس کتابی با همین نام نوشته زنده‌یاد سوسن طاقدیس، با تکنیک کات‌اوت ساخته شده است.

جشنواره انیمیشن «نوام» (Neum) در زمینه تبلیغ و تشویق جوانان به ساخت فیلم انیمیشن و با هدف توسعه صنعت فیلمسازی و اشاعه این فرهنگ از طریق برگزاری نشست‌های خلاقانه برگزارمی‌شود.

شانزدهمین جشنواره انیمیشن «نوام» از پنجم تا دهم تیر ۱۴۰۰ برابر با ۲۶ ژوئن تا ۱ جولای ۲۰۲۱ به صورت برخط (آنلاین) در کشور بوسنی و هرزگوین در حال برگزاری است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فقدان حضور مدیران کارآمد در سینمای کشور و سیاست های غلط و سلیقه ای باعث افول هنر-صنعت انیمیشن شده است/ از طریق انیمیشن، گفتمان انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کنیم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تعدادی از فعالان حوزه انیمیشن کشور در خصوص ۸ سال بی تدبیری مدیران سینمایی دولت بنفش در حوزه پویانمایی که باعث خسران بسیار به این عرصه شده است گفتند: تحریم های بین المللی، کرونا و فقدان مدیریت دغدغه مند در سینما باعث افول حوزه پویانمایی طی سال های اخیر شد؛ مدیران شعار حمایت از تولید و عرضه آثار انیمیشن سر می دهند اما در عمل هیچ اقدامی برای بهبود این هنر-صنعت نمی کنند؛ این دسته از سینماگران تأکید کردند: طی سال های اخیر اگر اندک اتفاقات مثبتی به صورت جسته و گریخته در حوزه انیمیشن افتاده باید آن را به حساب تقدیر و شرایط روز گذاشت نه مدیران سینمایی!

به گزارش سینماپرس انیمیشن‌ ها روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند و جایگاه مهمتری را در صنعت سینما به خود اختصاص می‌دهند؛ از والت دیزنی، پیکسار و دریم وورکس در آمریکا که آثار درخشانی را خلق کرده‌ اند تا انیمه‌ های ژاپنی که در سایه تلاش‌ های هایائارو میازاکی به اوج خود رسیده و مخاطبان زیادی را مجذوب خود کرده‌اند، انیمیشن‌ ها همیشه به عنوان یک راه خوب برای انتقال پیام به مخاطبین خود که معمولاً کودکان هستند شناخته می‌شوند.

این صنعت در ایران روز به روز در حال پیشرفت است و با توجه به اهمیت روزافزون تاثیر آن، داستان‌های بزرگ دینی مذهبی و حتی داستان‌های شاهنامه، با آثاری فاخر در این صنعت برای مخاطبان کودک و نوجوان روایت شده و پیام‌های خود را به این نسل انتقال می‌دهد.

اما متأسفانه دولتمردان به خصوص طی ۸ سال گذشته حتی اندک حمایتی برای رشد و توسعه این هنر-صنعت مهم و ارزنده نداشته اند به نحوی که بی تدبیری و بی دغدغگی آن ها باعث شده تا بسیاری از هنرمندان فعال در این عرصه یا در فکر مهاجرت باشند و یا اینکه به کشورهایی مهاجرت کرده اند که دولت ها در آنجا اهمیت زیادی برای انیمیشن قائل می شوند.

بی تردید توجه به هنر-صنعت انیمیشن بسیار حائز اهمیت است و در دنیای امروز می تواند گفتمان و سیاست های دولت ها و حکومت ها را به راحتی به سراسر دنیا انتقال دهد اما بی تدبیری مدیران سینمایی کشور ما باعث شده تا در این زمینه بسیار عقب بمانیم و نتوانیم گفتمان انقلاب اسلامی را از طریق تولید آثار انیمیشن به مردم دنیا عرضه کنیم.

در همین راستا با ۶ تن از فعالان آثار پویانمایی کشور آقایان: مهدی خرمیان، عبدالله علیمراد، عرفان لولاکی، مصطفی حسن آبادی، علی نوری اسکویی و سرکار خانم: مریم کشکولی نیا گفتگو کردیم که ماحصل نظرات ایشان برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

مهدی خرمیان عضو هیأت‌ مدیره انجمن سینمایی فیلم‌سازان انیمیشن ایران (آسیفا) در خصوص ۸ سال بی تدبیری مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید در حوزه پویانمایی گفت: تحریم های بین المللی، کرونا و فقدان مدیریت دغدغه مند در سینما باعث افول حوزه پویانمایی طی سال های اخیر شد؛ این اتفاقات نه تنها به حوزه انیمیشن که به طور کل به تمامی عرصه های مختلف فرهنگی و هنری کشور ضربه زد، از این رو در این شرایط بحرانی ما نیازمند حضور مدیرانی کارآمد هستیم تا بتوانند با درایت و خرد ما را از این ورطه مهلک نجات دهند. کسی که قرار است مدیریت مرکز مهمی مانند سازمان سینمایی را بر عهده بگیرد بایستی شناخت کافی به تمامی عرصه های فرهنگی و هنری و تمام ارکان و بخش های سینمایی داشته باشد. متأسفانه بسیاری افراد بر این باورند که به همه چیز آشنایی کامل دارند اما در عمل هیچ نمی دانند و این اتفاق بسیار ناراحت کننده است. من امیدوارم شخصی که به زودی با تغییر دولت ریاست سازمان سینمایی را بر عهده می گیرد اگر خودش نسبت به حوزه انیمیشن آگاهی کافی ندارد از مشاوران و متخصصان زبده حوزه انیمیشن برای پیشرفت این هنر-صنعت بهره ببرد تا ان شاالله بتوانیم شاهد رونق حوزه انیمیشن در سال های آتی باشیم.

مریم کشکولی نیا کارگردان انیمیشن و مدرس گروه انیمیشن دانشگاه سوره و دانشکده هنرهای زیبا نیز در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: نیروهای متخصص در حوزه تولید آثار پویانمایی در کشور ما بسیار اندک هستند به همین علت ما برای تولید انیمیشن های سینمایی با مشکل روبرو هستیم؛ یکی از عمده دلایل این اتفاق آن است که اغلب نیروهای متخصص حوزه انیمیشن یا مهاجرت کرده اند و یا تصمیم به مهاجرت دارند و این روند اگر همچنان ادامه داشته باشد این حوزه با خسارت های جدی مواجه خواهد شد. مدیران فرهنگی و سینمایی باید تدبیری اندیشه کنند تا از جوانان و دانشجویان این حوزه حمایت شود. ما هرچه بیشتر از فعالان حوزه انیمیشن حمایت کنیم با آثار باکیفیت تری مواجه خواهیم شد که مردم برای تماشای آن سرودست می شکنند و در بازارهای بین المللی نیز مورد توجه بسیار قرار خواهند گرفت.

عبدالله علیمراد پیشکسوت حوزه انیمیشن در خصوص ۸ سال بی تدبیری مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید در حوزه پویانمایی گفت: مدیران شعار حمایت از تولید و عرضه آثار انیمیشن سر می دهند اما در عمل هیچ اقدامی برای بهبود این هنر-صنعت نمی کنند چرا که شعار دادن آسان ترین کار است و برای مدیران هیچ زحمت و هزینه ای در بر ندارد اما امروزه هنر-صنعت انیمیشن سازی نیاز به مدیرانی کارآمد دارد که دغدغه رشد و اعتلای این حوزه مهم را داشته باشند و تمام تلاش شان را به کار گیرند تا آثار پویانمایی تولید شده در ایران بتواند در عرصه بین المللی خوش بدرخشد. فعالان این حوزه امروزه به حمایت های مادی نیاز دارند و این وظیفه دولت است که منابع مشخصی را برای حمایت از فعالان این حوزه و تولید آثار ارزشمند انیمیشن اختصاص دهد.

عرفان لولاکی تهیه کننده آثار انیمیشن با انتقاد شدید از وضعیت فعلی حوزه پویانمایی در سینمای کشور اظهار داشت: متأسفانه طی سال های اخیر با سیاست های غلط، سلیقه ای و ضد انیمیشن مدیران سینمایی روبرو بودیم؛ یک اتفاق قابل تأملی که بنده شخصاً در این سال ها تجربه کردم این بود که به من گفتند چون شما علیه هیأت داوران جشنواره فیلم کودک مصاحبه کرده اید نمی گذاریم اثرتان اکران شود و بهانه شان این بود که کار ما ضعیف است! در صورتی که خودشان فیلم ما را وارد جشنواره کرده بودند؛ این نوع رفتارها قطعاً در شأن هنرمندان و مسئولان فرهنگی و سینمایی نیست و امیدوارم در دولت جدید دیگر شاهد چنین رفتارهایی نباشیم. متأسفانه طی سال های اخیر ما مرتباً شاهد شنیدن وعده های متعدد از سوی مدیران سینمایی بودیم، وعده هایی که در عمل تحقق پیدا نکردند و تنها در حد حرف و شعار باقی ماندند.

مصطفی حسن آبادی تهیه کننده آثار انیمیشن در خصوص ۸ سال بی تدبیری مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید در حوزه پویانمایی گفت: طی سال های اخیر با کج سلیقگی های زیادی توسط مدیران دولتی و حتی نهادهای غیردولتی روبرو بودیم؛ در این سال ها هیچ مسیر شفافی برای تولید آثار پویانمایی مشخص نشد، سیاست گذاری جامع و اصولی در این حوزه وجود نداشت، حتی در جشنواره هایی که برگزار شد و جوایزی که بعضاً به برخی آثار پویانمایی اهدا شد نیز هدف مشخصی وجود نداشت و همه این اتفاقات دست در دست هم داد تا این هنر-صنعت آنطور که شایسته بود نتواند پیشرفت کند. ما باید از طریق تولیدات انیمیشن، گفتمان انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کنیم؛ یکی از اتفاقات مهم «بنیامین» این بود که توانستیم در بسیاری از کشورها آن را به اکران رسانده و حتی در برخی جشنواره های خارجی از تولید این اثر رتبه کسب کنیم. «بنیامین» برشی از زندگی مردم قوم بنی اسرائیل در مصر باستان است و برای ما بسیار مهم بود که در برخی کشورهای دنیا از جمله تانزانیا توانستیم پیام مهم این فیلم را به گوش جهانیان برسانیم.

علی نوری اسکویی تهیه‌ کننده و کارگردان فعال در حوزه پویانمایی نیز در این باره اظهار داشت: طی سال های اخیر اگر اندک اتفاقات مثبتی به صورت جسته و گریخته در حوزه انیمیشن افتاده باید آن را به حساب تقدیر و شرایط روز گذاشت نه مدیران سینمایی! متأسفانه مدیران سینمایی ما همواره بزرگترین و مهمترین معضل برای فرهنگ و هنر و سینمای کشور بوده اند و نتوانسته اند هیچ اتفاق مثبت و نیکویی را در سینما رقم بزنند! مدیران دولتی که قرار بود مهندسی فرهنگی و سیاست گذاری کنند نتوانستند درست جلو بروند و روش و منش شان با شکست همراه شده است. برای همین حوزه پویانمایی ما بارها شاهد بودیم که آمدند با شوآف و تشریفات بسیار، ساختمان های آنچنانی بنا کردند، نهاد و ارگان ساختند و عناوین پرطمطراق به آن ها اطلاق کردند اما این شوآف و هزینه کردها و تشریفات هیچ کدام نتوانستند برای رشد و پویایی آثار انیمیشن دستاوردی داشته باشند و تنها بودجه های هنگفتی برای این کارها به هدر رفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سپاه منصور: هنر تئاتر سرشار از معضلات و مشکلات پیچیده و متعدد است/ دولتمردان جدید باید تئاتر را از این بحران جدی نجات دهند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فریده سپاه منصور بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در خصوص عملکرد ۸ سال دولت تدبیر و امید در حوزه هنرهای نمایشی و انتظار هنرمندان این حوزه از دولت سیزدهم گفت: هنر تئاتر سرشار از معضلات و مشکلات پیچیده و متعدد است و همه مسئولان و هنرمندان و حتی مردمی که مخاطب تئاتر هستند نسبت به این مشکلات و معضلات آگاهی کامل دارند از این رو من امیدوارم مسئولان جدید تدبیری اندیشه کنند تا با درایت این معضلات پیچیده یک به یک برطرف شوند تا شاید این هنر ارزنده بعد از سال ها دوباره بتواند نفسی تازه کند.

بازیگر نمایش های «پپرونی برای دیکتاتور» و «دن کامیلو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه بنده چند سالی است از حوزه دوست داشتنی تئاتر دور هستم و بنابراین نسبت به معضلاتی که امروز این حوزه مهم دارد چندان آشنا نیستم اما با تأسف باید عنوان کنم که هنر ارزنده تئاتر در طول تاریخ کشورمان همواره با مسائل متعدد در حال دست و پنجه نرم کردن بوده و هست و من امیدوارم روزی برسد که یکایک مسئولان قدردان این هنر و هنرمندان فعال در این عرصه باشند.

وی ادامه داد: دولتمردان جدید باید تئاتر را از این بحران جدی نجات دهند در غیر این صورت ما به زودی شاهد مرگ هنر تئاتر در کشورمان خواهیم بود و آن وقت دیگر هیچ تدبیری برای احیاء آن نمی توان کرد.

سپاه منصور با بیان اینکه من اصلاً تربیت شده تئاترم و حرفه اصلی ام تئاتر است و همچنان خود را بازیگر تئاتر می دانم اظهار داشت: متأسفانه اوضاع اقتصادی تئاتر خوب نیست و همین باعث شده تا بسیاری از فعالان این حوزه با تمام عشق و علاقه ای که به تئاتر دارند برای گذران زندگی محبور به حضور در پروژه های تصویری سینمایی یا تلویزیونی شوند. بنده امیدوارم هرچه سریع تر تدبیری برای این اتفاق دردآور صورت گیرد تا ان شاالله بتوانیم باز هم شاهد حضور و گردهمایی هنرمندان کاربلد و دغدغه تئاتر در کنار یکدیگر باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کارگاه های انتقال تجربه ۳ مستندساز برگزار می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نمایش کارگاه‌های آموزشی و انتقال تجربه جشنواره «یادگار» توسط انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، نمایش کارگاه‌های آموزشی و انتقال تجربه جشنواره «یادگار» در صفحه رسمی اینستاگرام انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند به نمایش گذاشته خواهد شد.

کارگاه‌های مهوش شیخ‌الاسلامی با موضوع «سینمای مستند قوم نگار» از روز سه‌شنبه ۸ تیرماه، محسن رمضان‌زاده با موضوع «سینمای مستند و میراث فرهنگی» از روز سه‌شنبه ۱۵ تیرماه و محمدرضا اصلانی با موضوع «سینمای مستند و باستان‌شناسی» از روز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه برای علاقه‌مندانی که موفق به دیدن فیلم‌های آموزشی در این کارگاه‌ها نشده بودند، به نمایش درمی آید.

علاقمندان می‌توانند برای مشاهده فیلم کارگاه‌ها به اینستاگرام رسمی انجمن صنفی کارگردانان مستند سینمای ایران مراجعه کنند. ‌

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آنتونیو باندراس خبرنگار جنایی می‌شود! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آنتونیو باندراس در سریالی کوتاه به نام «هیولای فلورانس» نقش یک خبرنگار جنایی را ایفا می‌کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، آنتونیو باندراس بازیگر نامزد اسکار فیلم «درد و افتخار»، برای نقش آفرینی در سریال کوتاه «هیولای فلورانس» محصول شرکت فرانسوی استودیو کانال انتخاب شده و به بازی در سریال‌های تلویزیونی بازخواهد گشت.

این سریال ۶ ساعته، بر اساس کتاب پرفروش «هیولای فلورانس: داستان واقعی» نوشته داگلاس پرستون و ماریو اسپتزی ساخته خواهد شد. کتابی که بیش از نیم میلیون نسخه فروش داشت و به ۲۴ زبان منتشر شد.

«هیولای فلورانس» در مورد تحقیقاتی غیرعادی و واقعی درباره پرونده های قتل است که پرستون نویسنده آمریکایی و اسپتزی خبرنگار جنایی ایتالیایی، آن را به اتمام رسانده اند. استودیو کانال، پرونده این قتل‌های سریالی را یکی از بدترین قتل‌های سریالی تاریخ اروپا معرفی کرده است. باندراس در این فیلم نقش اسپتزی را ایفا خواهد کرد. این سریال چگونگی فهمیدن هویت قاتل توسط پرستون و اسپتزی را روایت می‌کند.

نیکولای آرسل دانمارکی و نامزد جایزه اسکار برای فیلم «یک رابطه سلطنتی»، این سریال را با فیلمنامه‌ای نوشته خودش و آندرس توماس ینسن، کارگردانی خواهد کرد. ینسن سابقه نوشتن فیلمنامه برنده اسکار با عنوان «در دنیایی بهتر» را در کارنامه دارد.

تصمیم گرفته شده که این سریال در مناطق فلورانس، ساردینیا و توسکانی فیلمبرداری شود. باندراس پیش از این در فصل دوم سریال «نابغه» در سال ۲۰۱۸ نقش پابلو پیکاسو را بازی کرده بود. او در فیلم سینمایی «محافظ همسر هیتمن» نیز بازی کرده که اکنون در سینماهای جهان اکران می‌شود. او قرار است در فیلم کمدی اسپانیایی «رقابت رسمی» به کارگردانی ماریانو کوهن و گاستن دوپرات در کنار پنه لوپه کروز هم نقش آفرینی کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سری جدید سریال «دودکش۲» از امشب روی آنتن می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پخش سریال کمدی «دودکش ۲» از امشب هشتم تیرماه آغاز می‌شود.

به گزارش سینماپرس، سریال تلویزیونی «دودکش ۲» به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی از امشب روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

هومن برق نورد، امیرحسین رستمی، سیما تیرانداز، نگار عابدی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی و الهام اخوان و (با حضور) بهنام تشکر و (بازیگران خردسال) حسین شهبازی، مهنا سیدی، هانا عباسی در «دودکش ۲» بازی دارند.

طراح و سرپرست نویسندگان سریال برزو نیک نژاد است و نویسندگان سریال محمد تنابنده و شهاب مهربان هستند.

در خلاصه داستان سریال آمده است: «خانواده فیروز مشتاق که بی قیف و قپی به سفری رفته اند، در راه بازگشت به تهران با دختری همسفر می‌شوند که از نظر بهروز، «نیمه گمشده» قلمداد می‌شود و به ضرس قاطع، شروعی برای فرو رفتن خانواده در آمپاس است!

یادآور می‌شود؛ فصل اول «دودکش» از سریال‌های پرمخاطب شبکه یک تلویزیون بود که ماه رمضان سال ۹۲ روی آنتن رفت و پس از آن بارها از شبکه‌های مختلف بازپخش شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتقاد شدید آلن دلون از رئیس جمهور فرانسه – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آلن دلون پس از مدت‌ها مقابل دوربین تلویزیون ظاهر شد و در مصاحبه خود به انتقاد از رئیس جمهور فرانسه پرداخت.

به گزارش سینماپرس به نقل از New in، شبکه «TV۵ Monde» فرانسه در یکم ژوئیه، مصاحبه‌ای اختصاصی و فیلمبرداری شده با آلن دلون را پخش خواهد کرد. در طول این مصاحبه که بیش از یک ساعت و توسط سیریل ویگوئر به عنوان مجری برنامه انجام شده، آلن دلون ۸۵ ساله با اعتماد به نفس درباره موارد مختلفی به خصوص سیاست، صحبت کرده و به انتقاد پرداخته است.

۲۳ ژوئن، بخش خبری «Point» بخشی از گفتگو با این چهره منحصر به فرد را منتشر کرد. آلن دلون در این مصاحبه بدون حاشیه رفتن به امانوئل مکرون و کمبود تجربه او در زمینه سیاست حمله کرد.

آلن دلون در این مصاحبه گفت: از کی تا حالا رئیس جمهور چهل ساله داشته‌ایم؟ ریاست جمهوری یک کشور در چهل سالگی دشوار است! او با اشاره به سیلی که امانوئل مکرون چند هفته پیش در سفرش به دروم خورد، ادامه داد: آیا با ژنرال دوگل هم چنین رفتاری داشتیم؟ این موضوع بخوبی نشان می‌دهد که مکرون در شأن این جایگاه نیست.

دلون البته در ادامه صحبت هایش به تمجید از آنگلا مرکل پرداخت و گفت: من احترام بسیار زیادی برای مرکل قائل هستم. زنی به موفقیت او که بیست سال است کشور آلمان را اداره می‌کند، بسیار خارق‌العاده است!

دو سال گذشته برای خانواده دلون دوران سخت بود. در ژوئن ۲۰۱۹ آلن دلون دچار سکته مغزی شد. در بیمارستانی در پاریس تحت عمل جراحی قرار گرفت و برای گذراندن دوران نقاهت به کلینیکی در سوئیس رفت؛ اما پس از دو سال مراقبت، او اکنون شرایط بهتری دارد.

او در این مصاحبه در مورد حرفه بازیگری اش هم صحبت کرد. آخرین فیلم بلندی که آلن دلون در آن نقش آفرینی کرده به سال ۲۰۱۹ باز می‌گردد، اما او هنوز قصد کناره گیری از بازیگری ندارد. او اعلام کرد که امیدوار است بتواند قبل از بازنشستگی رسمی، حداقل در یک فیلم شاخص دیگر بازی کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آغاز اجرای نمایش «تن‌ها» با حضور فرهاد قائمیان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اجرای نمایش «تن ها» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی دوشنبه هفتم تیر با حضور رئیس مجموعه تئاتر شهر و فرهاد قائمیان در تالار سایه آغاز شد.

به گزارش سینماپرس، اجرای عمومی نمایش «تن ها» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی روز دوشنبه هفتم تیر ماه با حضور ابراهیم گله دارزاده رئیس تئاتر شهر و فرهاد قائمیان بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما در تالار سایه این مجموعه آغاز شد.

فرهاد قائمیان پس از تماشای این نمایش گفت: امشب یک تئاتر خوب دیدم و از این بابت خوشحالم. البته من آثار علیرضا معروفی را به عنوان نویسنده و کارگردان از سال‌ها قبل دیده‌ام و می‌شناسم، معروفی در نمایش «شکم» یک جهش بزرگ داشت و امشب در «تن‌ها» نشان داد که به شیوه اجرایی خاص خودش در نمایش رسیده است. ضمن اینکه نوع نگاه معروفی به دفاع مقدس و روایتش خلاقانه و بدون شعار است.

وی با قدردانی از توانمندی بازیگران این اثر نمایشی افزود: این اجرای بی‌نقص نشان از تلاش بسیار در مسیر درست دارد که با خلاقیت کارگردان به شیوه‌ای جذاب، نمایشی شده است.

قائمیان تصریح کرد: تئاتر ما نیازمند هنرمندان جوان و تازه نفس است و گروه نمایش «تن ها» یکی از مجموعه های تازه نفس تئاتر ماست که از استان البرز اجرای خود را در تئاتر شهر پیش روی مخاطبان قرار داده اند. من معتقدم مسئولان باید به هنرمندان شهرستان‌ها که با حداقل امکانات فعالیت و تلاش می‌کنند، توجه ویژه داشته باشند. استعدادهایی که با هدایت درست و آموزش صحیح می‌توانند شکوفا شده و آینده تئاتر کشور را بسازند.

وی در پایان با ابراز خرسندی از اجرای این اثر نمایشی در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر گفت: خیلی خوب است که در مجموعه‌ای مثل تئاتر شهر به این گروه امکان اجرا و کسب تجربه‌ای ارزشمند داده شده است. امیدوارم امکانی مهیا شود که هنرمندان فعال همه‌ شهرستان‌ها بتوانند هم برای اجرا به تهران بیایند و هم در شهر خودشان سالنی استاندارد داشته باشند تا با اجراهایی تائیرگذار، تئاتر را در شهرشان رونق بدهند و برای سایر جوانان هنرمند نیز ایجاد انگیزه کنند.

نمایش «تن ها» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی و بازی (به ترتیب حروف الفبا) فرزاد تجلی، امیررضا حشمی پور، محمدجواد حشمی پور، امیر ارسلان خالویی، فردین شاه حسینی، هادی شیخ الاسلامی، حسین عارف، آرمان میرزایی، حامد نساج بخارایی و محمد نیازی هر روز غیر از شنبه ها ساعت ۱۸:۴۵ در تالار سایه تئاتر شهر میزبان تماشاگران خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع